< Tilbake til oversikten

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

solsikke sa for siden:

JA, da var det påan igjen etter 5 feriekilo:(

Men det skal nok gå bra..gjekk fint forrige gang..

Andre som begynner no????

magdalena sa for siden:

Begynte på mandag:) Slapp unna med ekstra kilo i ferien heldigvis,men har vært i feriemodus i 3 uker,så godt og komme inni rutiner igjen!

Oban sa for siden:

5.5 kg opp på meg i ferien, men var veldig motivert i gang på mandag. Det føles godt å komme i gang igjen.

Fungirl sa for siden:

Er med og heier jeg :) Har verken hatt ferie eller opphold i kuren så kan ikke akkurat hive meg med :)
Men heier på dere alle, snart er feriekg en saga blott :)

Tulla 81 sa for siden:

Jeg er med!
Trenger virkelig noen som jeg kan henge meg på!
Etter 1,5 mnd utenfor ketose, men heldigvis ingen ekstra kilo i løpet av sommeren...

Jeg er 66,5 nå og skal være fornøyd ved 58 kilo. Det vil si at jeg har 8,5 kilo igjen.
Jeg er ei dame på 1,55 så 58 er ikke akkurat lavt det heller..

Trenger noen forslag til mat. Kjører meg helt fast!

Lykke til alle sammen!!

Elastica sa for siden:

Jeg begynte forrige tirsdag. Kan jeg være med likevel? :cool:

Adaware sa for siden:

Jeg begynte mandag og to kilo er borte allerede men det er nok vann. Uansett er det morro og se vekta gå nedover, energi har jeg også, juhu! :)

xeena82 sa for siden:

Jeg begynner også nå. :) satser i første omgang på å gå ned 10 kg. Så får vi se om det går bra å gå mer ned etter å ha nådd dette målet.

Sesti sa for siden:

Jeg er med:)
Begynte forrige tirsdag, forsvant 4 kg ganske fort...
Så nå gjenstår bare de siste 20:)

solsikke sa for siden:

Så bra!!!
Dette skal vi klare alle sammen...er skikklig motivert no!!!
Føler med skikklig oppblåst etter eit langt opphold, skal bli godt å komme tilbake til vanlig rutine igjen!!

Sammen er vi dynamitt!!!!:):):)

bærrgen sa for siden:

Jeg begynte på mandag :D

CHESS sa for siden:

Jada, jenter, så var vi påan igjen!!
Har hatt ketolyse-ferie i 2-3 uker og føler meg oppblåst.
Men gud hvor deilig det også var å kunne spise det som
egentlig er "forbudt" for oss. Men så jo også det at kiloene
kom fort på! Så nå er det bare å henge i, stå på, for å
bli kvitt disse ekstra ferie kiloene. Har det best på ketolyse har
jeg funnet ut. Blir altfor oppblåst, utilpass og trøtt av for mye
karbohydrater !!!
Så kom igjen alle dere der ute..... dette skal vi klare sammen!
Utrolig motiverende å ha dette forum som hjelp og støtte !!

Momsa sa for siden:

tror jeg hiver meg på her jeg også! har vurdert å hoppe over til weight watchers som jeg har god erfaring med før, da jeg er DRITLEI ketolyse. men tror ikke jeg tør å bytte, tilfelle jeg går opp igjen.
har ikke vært i ketose på ca en måned,vet ikke om jeg kommer til å strebe sinnsykt etter den heller. men skal ihvertfall prøve å fortsette med ketolysemat.
er nødt til å finne noen nye oppskrifter,ellers går det på rævva;).
har akkurat stekt lapper/pannekaker,skal hive noen i fryseren.
jeg ser vel fort om jeg går ned enten i kg eller cm etter ei stund uten ketose, også tar jg det derfra.
masse lykke til alle sammen!

solsikke sa for siden:

Her er noen linker til god mat, pluss en oppskrift.

Håper dette er noe dere kan finne interessant...jeg prøvde lenge før jeg fant noe som var etter min smak da...eg kokk og ganske kresen på mat!!!!!!
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15535
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15412

Prøvde å gjøre litt om på oppskrifta til isets brød...med knall suksess...smakte faktisk nett så vanlig brød...
Kjekt å prøve noe nytt...
Har ikke regnet på karb. men blir litt mer..men ikke noe å snakke om..

Det blir og veldig godt dersom dere skjærer skiver, og tørker det i stekeomnen..smaker nett så vanlig knekkebrød..kjempegodt med mye smør og hvitost:)

3 toppede ss soyaprotein (smakte ikke noe)
2 ss fiberhusk
2 dl rømme
3dl cottage cheese
1,5 dl malte hasselnøtter
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
4 egg
4 gode ss mykt/smeltet smør
1 ts paprikapulver
4 ss linfrø
4 ss solsikkefrø
70 gram kruskakli
4 ss sesamfrø
1 ts oregano

Greit å dele erfaringer...

Lykke til videre:)

Klem fra meg til dere...

mini me sa for siden:

Hei dere! :)
Jeg begynte på søndag, og henger meg gjerne på. Er i gang med dietten og tablettene, og boken fikk jeg i posten i går (den var utsolgt der jeg kjøpte tablettene). Når jeg stod ved hylla i butikken og skulle til å handle tablettene så traff jeg på en dame som skulle også begynne. Hun hadde to venninder som hadde hatt fantastiske resultater. Meget innspirerende.

Gjorde en blemme med å spise tyggis i går... og det gjør jeg ikke flere ganger ;) Ble en luftig opplevelse det ja. hehe
Virker som det er veldig økt interesse for Ketolyse dietten. Spennende!

solsikke sa for siden:

Hurra...allerede begynt minske på vekta igjen...vannet som har løsnet!!!
Men er vertfall motiverende!!!!

magdalena sa for siden:

Ja,jeg har også mistet vekt,men har ikke offisiell veiedag før mandag.Går det bra med resten av gjenget?:)

mini me sa for siden:

Her går det i hvertfall bra ennå :)
Er nå fortsatt i startfasen føler jeg, bruker laaaang tid i butikkene og sjekker karboer til høyre og venstre. Men føler at det går riktig vei da. Er i hvertfall ikke plaget med sult her nei! Rekker ikke å få i meg alle måltidene heller. Ligger kanskje litt lavt i karbo, sånn rett under 10... Ellers bærre fornøyd. Stinker vel litt da... hehe :rolleyes:

arkine sa for siden:

henger meg på ..nå skal de siste kiloene av ,,begynte på mandag
idag 3 kilo ned jippi ..
i morgen burdsselskap for min yngste sønn ,, 20 år blir han
vel da da går jeg vel opp igjen sukk
skal prøve og holde meg unna kaker og sånt ,men sukk så vansklig

Magga Dutti sa for siden:

Bak deg noe du kan ha med da vel.
Da går det helt sikkert bra, og du slipper dårlig samvittighet. Er jo så mange flotte oppskrifter her.

Siss1 sa for siden:

Hei! Kan jeg også være med? Trenger litt motivasjon nå merker jeg! Jeg har ikke mer enn 5 kilo å gå ned, men gud så hardt de sitter!!! Gikk ned 2 kilo før ferien, men gikk de opp igjen på ferie. Det var jo forsåvidt greit, hadde ikke regnet med noe annet og var jo glad for at jeg hadde gått ned 2 kilo først, slik at da jeg kom hjem så var jeg på start igjen...Nå har jeg spist under 20 g karbs (det får meg i ketose) hver dag i 7 dager og i dag veide jeg 1 kilo MER enn for tre dager siden! Uff, jeg blir sprø! Men er fornøyd med hele uka sett under ett: ned 2 kilo! Jeg har gått ned 16 kilo før med lavkarbodiett og fiksa det supergreit. Og har ikke gått de opp igjen selv om det er 3 år siden. Men jeg har 5 kilo igjen som bare IKKE VIL BORT!! Arghhhh........Jeg trener 3-4 ganger i uke, så ikke noe i veien der, men sliter litt med maten denne gangen...

Det er så mange her inne som er såååå flinke og motiverende, så det er en stor hjelp!
Lykke til til alle sammen!

tonetrollet sa for siden:

Jeg begynte for 1 1/2 uke siden. Skal ikke tilbake til Lindberg-klinikken før 9. september og hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å veie meg før det. Skal ned ca 35 kg, og det var ikke noe gøy å se (da jeg gikk på vekta i går allikevel...) at jeg hadde gått opp et par kg. Også jeg som har vært så flink!

Jeg er hvertfall spent på Hba1c og blodtrykk neste gang jeg er hos legen!!!

Inspirerende å lese om alle dere som er så flinke! Og særlig alle de som har gått ned massevis... som jo jeg skal!

arkine sa for siden:

j jeg som holder selskapet og er en svak sjel ,alle rester skal sendes hjem med gjestene ,, bortsett fra ørreten , så middagen går bra ja får lage noe spesielt til meg til kaffen

K`s choice sa for siden:

Jeg er med!
Har vært litt slepphendt i det siste, hadde iallefall hvit stix ikveld :(
Så - nå er det skjerpings!

Ista sa for siden:

Henger meg på her jeg!!Har ikke noen feriekilo jeg da,men hiver meg med forde...Holder på med svangerskaps kiloene enda!!Sakte men sikkert kryper dem av meg,ufattelig god følelse.Snart veier jeg det samme som jeg gjorde FØR jeg ble gravid,men tar 5 extra så er vi akkurat der vi vil være!!!!:) Å der har jeg tenkt å være også.........

Sense sa for siden:

Jeg vil også være med :) Begynte på`an igjen mandag 18/8 etter endt ferie, og manglet i dag 0,5 kg på feriekiloene som var på 4,5 totalt. Har brukt en hel uke på å komme meg ovenpå igjen, og har måttet gå gjennom alt fra svimmelhet, sjelvinger m.m. Vet ikke helt om det var verdt det ;)

Nå gjenstår 5-6 kg. Men regner med de blir seige siden de er de siste.

norwegiana sa for siden:

Der er jeg nå...svimmel og føler jeg kan besvime når som helst, hjertebank og kjempenervøs. Håper det går over!!

Pocahontas sa for siden:

Hei!
Jeg slenger meg på her.
Gikk ned seks kilo på syv uker....nå har jeg seks igjen. :p
Hvordan går det med dere etter ferien?

Jeg har ikke klart å komme meg helt tilbake.
Men planen er, at i morgen den dag: da starter etappe 2!

Marianne :)

Wicca sa for siden:

Jeg begynner igjen i dag, har lagt på meg 5 kg i ferien eller på de siste 4 mnd, har hatt pause :) Gikk ned 18 kg i første økt så er fornøyd med det men har jo masse mer som skal av, vil ned 15 kg først når så får jeg se om jeg skal ned noe mer etter det.

Redd for at det blir tøft å begynne igjen men jeg må bare klare å motivere meg, buksene er litt trange blitt og det er jo ikke noe bahagelig så jeg skal klare det. Er jo ganske lett når man først kommer inn i det. Gruer meg til den dårlige ånden da :( for jeg jobber i butikk så det er nok ikke så greit for kundene mine :eek: men den forsvinner heldigvis etter noen uker ;)

norwegiana sa for siden:

Sammen skal vi klare det!!!

Ista sa for siden:

Lykke til alle sammen!!!
Mandag i dag,å nye muligheter....Starte på ny frisk alle som en!!!!
Vi er her for å motivere hverandre og det skal vi jaggu fortsette med.Fått mange gode ord fra søte jenter når jeg har klaget og trengt en klapp på skuldra...

Dere er fantastiske alle sammen :):):)

xeena82 sa for siden:

hei alle sammen! nå har jeg gått på ketolyse i 2 uker, og har gått ned 2 kg:) jeg er veldig lykkelig for en positiv utvikling, og det gir en mer motivasjon til å holde ut...:) hvordan går det med deres resultater?

Luska sa for siden:

Heisann :)

Jeg starter på igjen etter graviditet. Gikk på denne kuren i fjor vår/sommer, gikk ned over 15kg på 3mnd :D Ble gravid i september og gikk opp ca 12kg. Mangler 3kg på startvekt før graviditet, men har noen ønskekilo til!
Startet forrige mandag og vekten i dag viste -1,2kg. Ammer ikke så det er "trygt" å gå på kuren :D

Skippy sa for siden:

Jeg vil også være med, har startet for en drøy uke siden. Ikke gått ned noe dramatisk, men har uheldigvis vært syk siden jeg startet(influensa og forkjølelse). Er spent på hvordan det skal gå når jeg begynner å trimme litt.
Gikk ned 17 kg for noen år siden, de var borte til vi bygde hus. Og så jeg som trodde mann ble slank av det...
Har satt meg skyhøyt mål, er ikke sikker på om jeg klarer det. Skal prøve, godt å vite at jeg har et sted å gå når dette blir tungt.

solsikke sa for siden:

Jeg også synest det går kjempe bra..Har no gått ned nesten 5 kg siden jeg startet for 2 uker siden i dag.
HURRA-HURRA:)

Gir motivasjon til å forsette...

solsikke sa for siden:

Håper det går bra med alle dere andre også forresten...;);)

pingunn sa for siden:

Dette var motiverende lesing. Er første gang jeg er innom lavkarbo siden ferien startet :o og den sluttet for en måned siden.:cool: har liksom ikke turt å stikke onnom, soden jeg føler meg så dårlig. Gikk opp fra 74,5 til 79 i ferien, og etter det har jeg vært av og på i noen uker, er nede i 77 nå, men sprekker liksom hele tiden, har kost meg skikkelig i ferien og har endel søtabstinenser :rolleyes: så den siste månden har det vært moem flinke dager og 1 dårlig dag, så skjerper jeg meg igjen.......osv ja ja. tror vel egentlig at jeg bare mååå stikke hode innom lavkarbo.no for og holde motivasjonen opp. Så fra nå av.....:D Hver dag!!!!!!! (hvertfal nesten) :p

pingunn sa for siden:

Så fantastisk. sånn var det for meg sist også, bare dumt at jeg tok ferie..... hehe, skjønner ikke hvorfor jeg syns det er så vanskelig og komme inn i ketose livet igjen, for jeg elsket det for kun 2 månder siden.
Lykke til videre! ;)

solsikke sa for siden:

Jeg og syns det var vanskelig de første dagene, men har klart å holde motet oppe. Og no går det kjempe bra. HAr vert i ketose i 15 dager i strekk-UTEN sprekk..;)

Men det er bare å stå på pingunn, dette klarer du...
Lykke til.
Stoor motivasjonsklem fra meg:)

pingunn sa for siden:

Takk takk :D har klart meg to dager nå Haha, er hverfal en start, men føles mye bedre nå, er mer motivert.

Kjempe bra du er flink, stå på videre. :klem:

Skippy sa for siden:

Veide meg i dag, ned 2,8 kg (får ikke stilt tickeren korrekt) på 2 uker. Synes det går så saaakte på vekta:_oppgitt:, men det merkes veldig godt på klærne:D.
Har vi som "er på'an igjen" fast veiedag?

norwegiana sa for siden:

Sakte??? Jeg vil kalle det å rase ned!

Skippy sa for siden:

Takk:blomster:, skal slutte å jamre sånn. En ting jeg lurer på; veier dere andre dere ofte? Jeg veier meg hver morgen, kanskje mest for å venne meg til at vekta kan stå stille eller gå opp et døgn før det fortsetter videre. Driver nesten mental trening:o, må jo lære meg å bruke vekta resten av livet selv om jeg ikke liker den.

norwegiana sa for siden:

Synes ikke du skal veie deg hver dag. Jeg gjør det og har gjort det i flere år. Prøver å slutte for det er så utrolig stressende.

arkine sa for siden:

du har helt rett det stresser noe vakent og veie seg hver dag

vekta mi roper på meg , jeg klarer ikke og la vær og veie meg ,noen ganger to ganger om dagen

solsikke sa for siden:

Det er som sagt ikke lurt å veie seg hver dag.
Jeg veier meg hver mandag, syns det er en grei dag.

Jeg er vertfall kjempe fornøyde denne uken. Jeg har gått ned nesten en kilo frå forrige mandag, men har minsket 21cm totalt på mage, bryst, hals, overarm, midje, lår og hofter.
Så folkens hjelper med mange timer i fjellheimen. Jeg har hatt 21 timer effektiv gåing i fjellet etter sauer på 3 dager, i tillegg til mye arbeid rundt det. Og jeg er kjempe stolt for jeg har klart å være i ketose hele helgen:):):)
Og jeg skal si det merkes på både klær og form.....

Hilsen Super stolt!!!!!

pingunn sa for siden:

Kjempe bra solsikke. Gratulerer med kjempe bra resultat denne uken. stå på videre.
Kan tenke meg det er deilig ja :D

pingunn sa for siden:

Jeg blir også kjempe stresset av og veie meg hver dag, vurderer og legge vekta ett annet sted enn på badet, den står liksom der og skriker etter meg hver morra, :dåne:

magdalena sa for siden:

Kjempeflott resultat Solsikke!
Jeg la ikke på meg i sommerferien,men har litt startvansker.Hadde bursdag og fikk kake,kunne ikke være uhøflig og skuffe mann og barn som hadde stått på.Så var jeg på en rødvinsfylla fredagen.Det gikk jo fint.Men alltid dagen derpå vil jeg ha MELK! Så jeg sprakk på melk lørdag.Drakk vel en liter!:rolleyes: Men forutenom det har jeg holdt stø kurs...:D Egentlig veiedag i dag,men drøyer til fredag.Er ikke litt nysgjerrig engang,vet jeg mister motet da.

Joranna sa for siden:

Kan jeg også være med? Gikk ned nesten 10 kg fra april til august. Har fått 2 ferie kg. Plus de resterene kg som jeg prøver å bli kvitt. Har altså 8 kg igjen. Men har mistet litt av piffen. Prøver å starte på nytt fra i dag. Håper de siste 8 kg renner av.. ;) Trener handball 2 ganger i uken, så håper det hjelper på. :D Veier meg hver mandag.

Dykkeline sa for siden:

Hei :p
Kan jeg også være m?? Har egentlig vært medlem her en stund, men aldri turt å skrive noe.... Men etter et lengre ferieopphold i kuren føler jeg at jeg trenger litt mer direkte hjelp og motivasjon. Gikk ned 8 kg på 2 mnd før ferien, så jeg var jo veldig fornøyd med kuren :) Men som sagt: Sliter med å komme igang igjen....:confused:

Skippy sa for siden:

Velkommen Dykkeline
Fint at du vil være med her. Er greit å ha et sted å henvende seg med spørsmål, klager, seire og sånt.:)

solsikke sa for siden:

her er det bare å kaste seg meg vettu!!!
Alle er velkommen!!

Stå på dette skal vi klare sammen!!

solsikke sa for siden:

Da var dagens trim unnagjort.Har vert å syklet en mil(i bratt motbakke halve veien), og trent intervall+ styrkestrening tilslutt
Gud så deilig det er etterpå:)

Andre som har vert å trent i dag da???
Kanskje det kan bli litt "press" dersom ein og kan skrive det inn her???

magdalena sa for siden:

Jeg har syklet en mil på ergoen min,og når barna har lagt seg,venter bikkja sin daglige lange tur:)Det blir vel ca 5 km med henne.Det var en utfordringstråd her,men den dabbet tydeligvis ut etter andre månedsutfordring.Den første likte jeg godt,men var litt for enkel-og gå 100km på en måned,ca 3 km pr dag:p Man la jo merke til at enkelte dager gikk man mye,andre ganske lite.
Nå er jeg kommen i ketose etter en litt skjev uke.Jeg holder på og svette halvt i hjel.Bare jeg bokstaverer på dataen i god stolen presser svetten på.Morro-for nå er jeg i gang!
Lykke til videre folkens!:D

Skippy sa for siden:

I dag hadde jeg min første time spinning på spenst, tror jeg gjør lurt i å velge de lette timene til å begynne med:D. Og så tror jeg at sykkelbukse er en fornuftig ting å ha... Har avtalt med en venninne at vi skal igjen på torsdag.
Eh, prøvde en lavkarbo irishcoffee i går. Fant oppskrift i boka til Torkil. En sånn og jeg var helt "svingstang":eek:. Herved advares det om å passe alkoholbruken NØYE.

solsikke sa for siden:

Da var dagens trengingsøkt over for i dag.
4km på sykkel, 2km rask gåing, 2km jobbing, og tilslutt 20 min. styrke:)

Føles så deilig når det er overstått!!!

solsikke sa for siden:

Dagens trim, 1 time rask gange!!!
Og i måro er det ny tur til Hardangervidda på ny sauesamling!!!!!
Håper det går greit denne gangen og å være i ketose!!!

Går det bra med dere andre???????

Skippy sa for siden:

Har vært ny runde på spinning i dag, skal visst på fjellet i helga. Foretrekker innetrim, stabilt vær der.
Vekta har stoppet opp. Litt kinkig tidspunkt, to mulige feilkilder: Det kan være mer vann i kroppen etter å ha brukt en utrent kropp, jeg er støl fra livet og ned. Eller det kan være lemfeldig omgang med kunstige søtningsmidler, te og kaffe.
Plan: Fortsetter å trimme, dropper alt kunstig søtstoff og så mye kaffe/te som jeg klarer. Kryss fingrene for meg!

solsikke sa for siden:

Stå på skippy..skal heie deg frem!!!!
Har du tatt bilder av deg selv før du begynte, og målt deg???
Det har jeg gjort, og fysj og esj, de er skikkelig til motivasjon på en dårlig dag vertfall.
Ikke noe fint syn akkurat:(Men de blir jo bedre og bedre for hver uke som går da!!
Anbefales på det sterkeste!!!!

mini me sa for siden:

Så flinke dere er!!!
Her virker det som det går litt i rykk og napp, men denne gangen tror jeg at menskiloene lurer meg. Har vært en fornøyelse å kunne kjøpe nye klær, faktisk en størrelse mindre enn før :) Takk ellers for at dere skriver om hva slags trening dere driver med, for nå ble jeg også motivert.
Veit ikke om det er kvinnesyndrom, men jeg har det for meg at en hel dag med husarbeid og plenklipping med gressklipper med 3 hjul ikke er mosjon. Hehe
Neih... bacon og egg tid! :D mmmmm :p

solsikke sa for siden:

Da var denne helgen over, og det ble 13 timer i fjellet.
Har også denne helgen klart å være i ketose, så er veldig fornøyd med meg selv.

Skal bli spennende å se vekt og målinger i morgen.

Håper det går fint med alle andre også:)

Antoinette6 sa for siden:

Lang tur i dag. Veiing i morgen. Spennende.

solsikke sa for siden:

JA, da var det veiing, og jeg er strålende fornøyd; ned 1,8kg siden sist mandag.
Gud hvor jeg gleder meg til å få se 70-tallet....har ikke vert så nærme målet før:)

Good luck all!!

stoor klem solsikke!!

Skippy sa for siden:

Nå skjønner jeg ingenting, vekta står bom stille:eek:. Eller rettere sagt den steg en halv kilo da jeg begynte å trimme, og der har den festet seg:mad::mad:. Hvordan er det mulig å gå ned i vekt når en ligger på sofaen, men ikke når en trimmer? Mystisk! Den trimmen kan da ikke være så muskelbyggende? Prøver med spinning etter beste evne, men allikevel. Har vært i ketose hele veien, kanskje litt lite karber i kosten. Prøver å rette det.
Hvor er det lettest å kontrollmåle likt for å se om en krymper, og skal en da måle en gang i uka eller sjeldnere.
Alle gode råd om hvordan løse denne floken mottas med takk!

Antoinette6 sa for siden:

Husk å måle centimetre ! Drit i vekta så lenge målene går ned :)

Tundeh sa for siden:

Da har eg vært 3 uker på denne matkuren. Og -1 kg blei det den siste uka. 8 kg totalt er borte. Kroppen begynner vel å tilpasse seg nå. Pluss det å tenke lavkarbo mat går mye lettere. Fløte og cream fraishe e det som går mest av her i huset. hehe

PS glemte Egg. For det går det fantastisk mye av. Heldigvis en god avtale med en lokal bonde :) 1kr egget.

Runegutt sa for siden:

Tundeh, en normal vektnedgang, der det er fett du skal bli kvitt, vil gi deg en teoretisk maks på 0,5-1Kg fett/uke. Den siste uka er dermed meget bra.

Tundeh sa for siden:

Ja eg regnet nesten med det. Iallefall godt at det blir mindre. Bare å være tolmodig nok.

norwegiana sa for siden:

Jeg går i sirkel... :(

igmitt sa for siden:

Jeg har også lyst å delta her:) har akkurat begynt på ketolysekuren, og venter spent på å få stixene m.m i posten snart. Den første uka mi har gått bra, selv om det er nok bare vannet som har slippet taket;) Veldig spennende å se hvordan det går med andre her inne også.

Lykke til alle sammen!

solsikke sa for siden:

Velkommen Igmitt.
Lykke til vidare...dette klarer vi sammen!!

Skippy sa for siden:

Hurra:D vekta går nedover igjen, har gått ned ca en kilo siste uka. Fikk litt panikk når vekta steig etter å ha begynt med trim, men nå er den der over. Så da vet vi det, at er vi støle så er det kanskje noe vann der som veier noe.
Jeg ser at mange går ned mye første uka, det gjorde ikke jeg. Det har gått i samme tempo disse 3 (?) ukene.

Skippy sa for siden:

Til Norwegiana
Er det noe vi kan hjelpe deg med?

solsikke sa for siden:

Men det høyres kjempe bra ut.STÅ PÅ!!!

Jeg har nett fått varene mine fra dialife...ser bra ut så langt. Var litt skeptisk når deg gikk inn til fortolling, men etter noen mailer med dialife, og ny faktura som jeg sendte til posten, gikk det kjempe fint. Slapp å betale toll:)
Jeg handlet for 1050,- NOK så skulle jo egentlig vert tollbelagt...

Jeg kan derfor anbefale dialife for kjempe god service!!!
Så blir det spennende å sjå hvordan varene er. Har bestilt mama lupes tortilla, pitabrød og nachoschips+ pasta da, men den vet jeg er god, da jeg har den fra før.
Ser no frem til middag/kvelds; tortillalefser igjen..gud det skal bli godt!!!

Evelyn sa for siden:

Jeg har nå hatt pause fra ketolysekuren i 3 mnd.Grudde meg for å gå på vekta igjen,var sikker på at jeg hadde lagt på meg 10kg.Gleden var derfor stor da det viste seg at jeg "bare" har gått opp 3 kg.Har ikke vært flink denne tiden,derfor var det med lettelse at det ikke var flere kilo.Er sikker på at flere kilo hadde kommet på,hadde jeg fulgt andre kurer som feks.Grethe Roede..Snakker av erfaring..Hiver meg nå på igjen.
Har i første omgang 13 kg å gå ned.
Jo,flere vi er sammen,er sammen,er sammen....:)
Dette skal gå bra.

Skippy sa for siden:

Velkommen.

solsikke sa for siden:

HUFF..ingen resultat denne uken...300g opp:(
Håper på bedre neste uke...men har nok "uken" så er vell muligens der problemet ligger..

Skippy sa for siden:

Jepp "uka" er en skikkelig humørdreper, om du har vært i ketose hele veien så går nok dette bra. En samler mye vann noen ganger. Merker det på ringene mine, hender de blir ekkelt trange. Du kan jo se over bruken av kaffe/te og søtningsmidler siste uka.
Vet ikke helt når en kan regne med at en treffer et platå i vektnedgangen, men du har jo gått ned ganske mye til nå.
Lykke til.

solsikke sa for siden:

TAkk skippy for oppmuntring:)
Godt å ha gode venner her inne som støtter opp:)
Drikker ikke kaffe, så er nok ik det som gjør utslaget heller dessverre...men er no i ketose, så regner med det det går over...det er vertfall min plan. Syns no klærne sitter løsere om det ik merkes på vekt eller cm-merkelig!!
Men denne tøtta gir ikke opp:) Gleder meg noe vanvittig til å se 70-tallet igjen!!!

Skippy sa for siden:

Jeg må bare spørre; hvor høy er du Solsikke? Du skjønner, jeg startet på 96 kg og vil ned til 70. Jeg er 1,75 m høy, så jeg tok utgangspunkt i BMI som ideal. Men nå er det maaange år siden jeg veide rundt 70 kg, så jeg aner ikke om det vil se bra ut i det hele tatt. Hvordan fant du ditt sluttmål?

solsikke sa for siden:

Hei igjen!!
Jeg er 1,70 høy.Når det gjelder mitt sluttmål er jeg litt usikker selv, men har satt meg et mål på 70kg i første omgang. Det er mange år siden jeg veide det, så vet ikke hvordan jeg ser ut da, men det er vertfall et realistisk mål syns jeg. Mulig jeg vil ned mer og senere, men det får jeg ta når den tid kommer...har 12 kg som jeg SKAL ned i første omgang:)
Ser ut til å vi lider av samme tankegang..blir spennede å se..
Ha en fin helg:=)

solsikke sa for siden:

No har eg grunn til å være kjempestolt over meg selv. Hadde bursdag hjemme i går, barneselskap og familieselskap. Jeg bakte sjokladekake, og eplekake, men jeg klarte å la vær å spise det. Hadde egentlig lovet meg en liten "sprekk" med sjokoladekake, men fann ut at det ikke var verdt det.....
Laga meg også en ostekake med bringebær, som ble kjempegod. "Laget oppskrift" underveis som jeg brukte...ble den beste kaka jeg har smakt på lavkarbo.

Til kvelds laget jeg med nachos(dialife) var helt supert..
Så dette ble en helt super dag!!
Blir spennende å se hva vekten viser i morgen!!

Oban sa for siden:

Imponerende. Du har helt rett i at det ikke er verdt det, men det kan være vanskelig å stå imot i et svakt øyeblikk.

Venter spent....

Det var dessverre 0.3 kg opp for min del, men så var jeg heller ikke like flink som deg til å motstå fristelser.

solsikke sa for siden:

Da var det veiedag!!
Har gått ned 0,5kg siden sist, men det var -6 cm da på kroppen.
Er ikke alltid det er vekta som teller...
Er vertfall fornøyd jeg da...sist uke gikk også jeg opp...

Men det er bare å stå på videre alle sammen...jeg skal vertfall holde på til jul??
Hvor lenge har dere planer om å holde på????

Anitra sa for siden:

Da er jeg igang igjen! vekta idag viste 91,9 kg! :eek: Burdte egentlig ikke være sjokkert, har fulgt med den! Sist jeg gikk på lavkarbo/Atkins så gikk jeg ned 10 kg på en mnd, denne gangen skal jeg gå lengre enn 1 mnd, og første delmål er å få knappet knappen i buksa jeg har på meg :D

Målet mitt er å komme ned på 70 kg i 1. omgang, og totalt ned til 60 kg. Ja, jeg er feit!! Uff, ikke koselig å skrive det, men det er nå engang fakta. det meste ligger rundt magen hos meg :(

Skippy sa for siden:

Hei Anitra og Solsikke. Vi holder på til vi er ferdige, gjør vi ikke? Jeg tenkte å prøve det. Nei, jeg mener; jeg tenkte å gjøre det. Jula er det lenge til. Men det er ikke usannsynlig at slankinga må fortsette til over jul. Så i år er jula tre dager lang, da er det sikkert nok med kaker. På den annen side så er jo julemat lett å få lavkarbo, men det kommer nok til å skorte litt på viljen.

Anitra sa for siden:

Jo, jeg skal definitivt holde på til jeg er ferdig! Har som mål å være ferddig til 40 års dagen min i mai 2010. Burdte ha klart det til da. 30 kilo på 18 mnd = 1,6 kilo i mnd.

lalla sa for siden:

jeg vil gjerne være med på veien

har meldt meg inn i dag, for og være litt aktiv med, ellers så har jeg vært veldig intrisert i lavkarbo dietten, er mye på og av, men nå har jeg bestemt meg for og prøve og få en ny livsstil, så da håper jeg på mye hjelp fra dere, med mange gode oppskrifter og gode råd, er jeg sikkker på at det vil gå bra denne gangen

magdalena sa for siden:

Jeg kommer til og ta en "ferie" rundt juletider. Betyr ikke at jeg skal spise alt jeg vil,men julen er en gang i året,og den tiden man koser seg med mat og familie. Jeg kommer til og starte rett på igjen 1.januar om ikke før,det blir sikkert tungt. Men jeg vet jo det bare er den første uken.

lalla sa for siden:

jeg ser det står på induksjonen at vi ikke skal spise nøtter eller cottage sheese, det vil si at vi ikke kan spise værken de lappene eller brødet de 14 første dagene, i og med at det er de indigrensene i de to, stemmer det:confused:

Skippy sa for siden:

Sprang og sjekket CCboksen, der stod det 1,5 karber pr 100 g. Tror det skal gå i begrensede mengder, se på totalinnholdet av karber for dagen. Fikk dermed en påminner selv om å begrense på CC, spiser det til frokost selv. Nøtter drar fort unna med karbene, men det er store variasjoner der.

magdalena sa for siden:

Lalla: Induksjonen hører til Atkins.Ser du har ketolyse på din filosofi. Du kan spise nøtter og CC da,men karbohydratene burde komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Jeg pleier dog og unne meg 50 gr valnøtter nesten hver dag. Tar de gjerne til frokost siden jeg ikke er sulten,men krom/kalium tablettene må jo taes og blir forferdelig uvel uten mat med disse.

lalla sa for siden:

heisann, tusen takk for svar, dette hørtes jo veldig bra ut, så det er altså forskjell på og være på ketolyse kontra induksjon, dvs at jeg nå bare trenger og telle karber. er veldig glad i lappene og brødet, så da ser jo dette veldig bra ut for meg, da kan jeg vel også lage pizza da:rolleyes:

lalla sa for siden:

hallo solsikke, er det mulig og få oppskrift på den ostekaken.
er jo kjempefint at du klarte deg gjennom bursdagen, er jo veldig fint når vi kan bake kaker vi kan spise, så blir vi ikke så uttafor:o

solsikke sa for siden:

Heisann lalla!!
Bringebærostekake:
ca 200g hasselnøtter og valnøtter kjøres på foodprosessor
Bland i litt natrena, og en halv kopp smør. Søtmengden bestemmer du selv, jeg brukte 2-3 ss. Bland dette sammen, og klem det ut i en 26-form, og set i kjøleskapet.

varm så opp en halv pakke frosne bringebær, med 1,5-2 dl fun light bringebærsaft, og sil dette.
Legg så 5 gelatinplater til bløt
Pisk deretter 1/3 kremfløte.
Bland så 1,5pk philadelfia med 1 beger rømme(seter)
Smelt gelatin i litt av bringebærsafta, og hell forsiktig i oste/rømme-blandinga
Hell deretter det resterende av safta oppi. Dersom du ønsker den søt, smaker du til etter eget ønske..jeg brukte litt natrena.
Til slutt blander du inn kremen. Hell det deretter over bunnen og la den stå å stivne i 4-5 timer..
mmmmmm, kaken er no klar til servering.
Kan evnt lage et lag med gele på toppen, men det gjorde ikke jeg..

Syns denne ble kjempe god...flere av de andre som ikke har peiling på lavkarbomat syns den var frisk og god....de ble også veldig overasket da jeg sa at det ikke var sukker i den....
Har dessverre ikke regnet ut karbisene, men for et lite stykke ble det ikke mye...

Lykke til:=)

lalla sa for siden:

heisann:) nå gleder jeg meg til jeg skal prøve den kaken:sikle:. men må nok vente noen uker, kom meg gjennom min første ketolyse dag i går. så er det bare og følge opp, må vel ut og kjøpe noen nøtter ,så kan jeg bake brød i dag, da tror jeg alt vil bli mye lettere, syntes det er vanskelig og finne på mat til frokost og lunsj. da får vi alle bare stå på videre, dette klarer vi:heia:

Oban sa for siden:

Jeg har som de fleste andre her tenkt å holde på fram til jul. Men jeg skal uansett ikke slippe opp så mye som jeg gjorde i sommerferien. De 5.5 kg som kom på da, er ennå ikke borte.
Nei det blir nok å tillate seg karbomat (og drikke) i en ukes tid ved juletider, og så må jeg nok tilbake til lavkarbo igjen.

Skippy sa for siden:

Solsikke: kan jeg få nettadressa til dialife? Jeg vil også spise nachos(sikle). Har prøvd med dialife.com kom da bare på sider med diamantsmykker(sikle), fint men ikke helt det jeg skulle bruke penger på nå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.