< Tilbake til oversikten

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

solsikke sa for siden:

Gratulerer Oban...så kjekt at det tippar rett vei igjen:)
Stå på videre;)
Klem

Skippy sa for siden:

:stortsmilNå tipper vekta nedover igjen, takk for alle gode råd. Ned 1.1 kg på en drøy uke.Tenk, så rart å spise for lite fett. Så nå langer jeg innpå og forteller meg selv at dette er sunt. Legen min sier jeg er supersunn med lavt blodtrykk og kolestrol og full av alle vitaminer han kan måle(mulig jeg har skrevet det før, men jeg kommer liksom ikke over dette at jeg er sunn). Begynner å få inn vanen med å drikke mye vann, og har heldigvis ikke vært nødt til å droppe kaffe og te.
Synes Solsikke er så flink til å trene, er ikke helt der selv. Blir en spasertur noen dager i uka. Klarer ikke harde anstrengelser for tiden, og kondisen var liksom ikke den beste fra før av heller.
Lykke til alle.

solsikke sa for siden:

Såååå bra Skippy at det endelig løsna for deg!!
Godt det går ann å hjelpe hverandre;)
Men husk; litt trim er bedre enn ingen trim..går seg nok til etter hvert.

Lykke til videre:)
Klem fra meg til deg;)

LilleM0r sa for siden:

Så foltt, Skippy! Et kjempefint resultat - og så over 1 kilo på en uke!
Jeg står stille nå - har gjort det i litt over to uker, men din oppskrift og det du har erfart - inspirerer:)
Jeg skrur opp treninga for tiden, er over de første ukene som var forferdelig rent treningsmessig. Ble helt tom....men nå - går det som sagt mye bedre. Nå skal jeg på mølla å løpe....

Og neste uke, ja så tror jeg at det går nedover igjen, ja det tror jeg bestemt.......:confused:

scartz sa for siden:

Hey Skippy! Jeg har slitt litt med at vekta har stoppet opp, og misstenker selv at det er for lite fett i kosten min... Noen tips? ;)

Skippy sa for siden:

Frokost: før spiste jeg CC med litt rømme og Heistad syltetøy. Nå går det i spekepølse med majones, fete oster(camembert, gammelost med smør på), eggesalat.
Lunsj: Salat med ost,nøtter og olivenolje på( ca 2-3 ss), eller pizza :sikle:- husk å dryppe olje over før steking.
Middag: alt som er stekt/helt over mye smør, saus av normanna/smør
Kvelds: klarer ikke, er så stappa

Har ikke brukt noe proteinbrød eller andre bakevaresubstitutter, mumser bare pålegget bart jeg. Spiser litt paranøtter innimellom, mest for å få tablettene ned og så er nøtter sundt da. Koser meg med en Irish nå og da:).Synes jeg har et litt merkelig kosthold for tiden, fortsatt vanskelig å fatte at dette virker. Håper dette er til hjelp, kanskje noen flere har ideer for å få fett inn i kosten?
Lykke til:heia:, la oss få høre hvordan det går.

scartz sa for siden:

Ja jeg trenger alle tips jeg kan få for å fete opp kosten! takk :D

Skal bli flinkere med olje på salaten.. Ofte surrer jeg grønnsakene i seterrømme evt philadelphia. Spiser også en del posesaus, burde kanskje kutte det ut, og heller lage noen goe fete sauser selv.. Men har ikke funnet en god oppskrift enda. Er bernaise, peppersaus og fløtesaus det går mest i. Prøve en lavkarbo bernaisesaus, den smakte bare smør :O

Eggesalat hørtes godt ut! :)

scartz sa for siden:

Siden vekta ikke rikker seg, må jeg holle meg unna søtning ol nå, se hva som skjer.. Er litt despo etter resultater snart.

Skippy sa for siden:

Det har du rett i.Sikkert best å prøve en fet uke, drikke mye vann, mosjonere noe og kutte bort kunstig søtning. Er du i ketose hele tiden? Og du; fiskepinner er søppelmat;).

scartz sa for siden:

Ja jeg er i ketose hele tiden :( Det som er frustrerende, for da vet jeg ikke om jeg gjør noe galt eller ei! Men nå vurderer jeg å hoppe over til lindberg.. Prøve det.. Blir litt "unaturlig" for meg å pøøse på med feite ting. Hadde også vært godt med litt kiwi :D

scartz sa for siden:

Greit, ingen fiskepinner på meg! :p

Skippy sa for siden:

Ikke for å rakke ned på noen andre kurer, men jeg fikk ikke til Lindberg fordi det ble for mye uvante ingredienser og uvant matlaging. Men maten var kjempegod, og mer variert.

lalla sa for siden:

heisann:) føler litt at det er så forsjellig fra uke til uke, vekten går ned i rykk og napp, ene uken er jeg kjempe fornøyd, ned en kilo, og plutselig neste uke opp 500 gram, jeg syntes jo jeg fikk take på dette, men nå er jeg i tvil igjen, er det sånn for dere og, eller er det bare meg som furter så fort ikke alt fungerer:(

solsikke sa for siden:

Det er nok dessverre sånn for alle innimellom...men det er bare å bite tenna sammen å stå løpet ut:)

magdalena sa for siden:

Lalla: Kan jo hende du har spist mye saltholdig mat før veiedagen. Det binder jo som kjent vann..

Jeg skulle jo starte på an idag jeg. Men jeg sliter med startproblemer og SÅ fysen på alt ulovlig da..Har klart meg bra til nå da.Super i meg kaffe og rooiboste,mer enn jeg burde. Laksen skal snart i ovnen,men er litt bekymret for hvordan det går utover kvelden og de neste par dagene. 4.dagen pleier og være en A-HA opplevelse,med godt humør og duracellenergi..Men nå ser veien dit hen veldig lang og tung..:(

lalla sa for siden:

heisann magdalena, dette greier du, jeg måtte selv ta meg sammen i dag for og gå videre. men er ved godt mot igjen. rooiboste den smaker jo litt søtt, det er ikke karbo i den? jeg turde ikke drikke den jeg ,, men det kan jeg altså?:confused:

magdalena sa for siden:

Te flest kan man nok drikke fritt. Har spurt her inne om Rooiboste før og fikk klar signal. Kommer vel mer an på hva du søter teen med. Selv tar jeg den naturell:)

Skippy sa for siden:

Jeg veier meg hver dag, stort sett. Ser at vekta går litt opp og ned. Salt samler vann, tante rød. Og så hender det at det blir litt lite fiber noen dager så det kan gå en stund mellom dobesøkene(litt pinlig å skrive dette da). Jeg kan godt gå opp 700g over noen dager, før de og mere til forsvinner over natta. Er veldig fint å ha stix, utslag=nedgang og det trøster på "opp"-dager. Så her en gang at noen telte ukas laveste som gjeldende. Det gjør jeg, og da ser jeg helt klart at det går nedover.

lalla sa for siden:

heisann:) ja jeg har begynt og veie meg hver dag, kanskje ikke så lurt, blir veldig opp og ned, er veldig usikker på stix, det er jo så mye snakk om at de egentlig ikke betyr så mye, i og med at den blir veldig mørk hvis du spiser mye fett osv. eller hvis du er dehydrert, veldig fort gjort og få i seg for lite vann...da vet jeg jo egentlig ikke om jeg er i dyp ketose eller ikke.

jeg føler at jeg ikke spiser så mye salt, men jeg lurer på om jeg spiser for mye av ketolyse brødet, 3-4 brødskiver om dagen, er det mye:confused: ser jo at flere her sliter med og få i seg nok fett, det gjør nok jeg og. blir jo ikke det behovet for fett når man spiser det ketolysebrødet. :rolleyes:

Skippy sa for siden:

Jeg veier meg hver dag fordi jeg må venne meg til vekta. Ellers putter jeg den bare i boden og fortrenger at jeg legger på meg. Er antageligvis kretsmester i selvbedrag:o, siden jeg overså +16 kilo. Så jeg øver meg i å takle veiing.
Du kan jo prøve uten brød, har sett mange som får stagnasjon av for mye. Jeg har laget "myke sponplater" som jeg spiser noen av, det går greit. Har bakt brød, men puttet det i frysern og glemte det. Mest glad i pizza jeg:D

Skippy sa for siden:

Glemte å skrive om stixen. Utslag=du gjør det riktig. Dyp eller lett ketose gir de egentlig ikke utslag for, og jeg tror graden av ketose varierer i løpet av dagen. Jeg har vært i ketose hele veien, men fikk stagnasjon av for lite fett og muligens for lite vann. Prøv deg frem, stixen viser at du er på rett vei.

Anitra sa for siden:

Da har jeg veid meg og ned 500 gr på de siste 2! ukene., Men det har vært mye pes, med 2 begravelser, messe osv. Det er fryktelig vanskelig å skulle følge lavkarbo når man kjører mange timer i bil og ikke har med niste! Jeg nærmer meg 82 kg, som var det jeg stoppet på sist jeg var lavkarbo. Jeg kan ikke huske sist jeg var under 80 kg, så jeg har overhode ikke tenkt å stoppe nå.

solsikke sa for siden:

Det er bare å stå på Anitra...det er ikke mange kiloene før du er under 80...og kan love deg det er en milepæl:)
Ha en super duper helg:=)

magdalena sa for siden:

Begynte på an igår,da veide jeg 87:eek: Kjente meg pløsete og oppblåst.
Idag er jo veiedag og den viste 85.7,så mye vann borte:D
Har som mål og komme under 80 kg innen utgangen av året,og det burde jo gå.. Lykke til videre alle sammen! Idag går det lettere for meg hvertfall,men dagen i går..var pyton!
Nå har jeg Isets kyllingform i ovnen,og den er helt smaskens!Ungene elsker denne,og de liker egentlig ikke kylling.

Anitra sa for siden:

Takk :)

Det er en milepæl for meg ja, og heldigvis har jeg ikke dårlig tid!

Skippy sa for siden:

Her står vekta stille, igjen. Har begynt å venne meg til denne ujevne nedgangen, ikke alltid like lett å drikke like mye vann og spise fett. Kan vel bare være slik kroppen min er. Fortsetter som før, så lenge det er utslag på stixen så tror jeg alt er vel.

Oban sa for siden:

400 gram ned siste uke. Da er jeg i det minste forbi nivået jeg hadde før kjempesprekken jeg hadde for 3 uker siden.
Kan ikke trene for tiden, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.

Anitra sa for siden:

her har helgen gått bra, stille på vekta! Fredag ble det suppe, med kålrot, og gulrot, lite utslag på stixen, men jeg var tilbake for fullt søndag kveld. Spiste faktisk mest kjøtt og blomkål fra suppa, men smakte på det andre og da. Nydelig! I går var det svinestek, med hjemmemekka saus og blomkål/broccoli. Guri, jeg må snart ha en ribbe middag!

lalla sa for siden:

heisann:) da var helgen over, hadde faktisk ribbe på lørdagen, med blomkålstappe, og ostekake til desert, et herligt måltid. har ikke veid meg på en stund nå, føler at det er bedre sånn. blir så altfor fokusert på vekt.
tenkte jeg skulle slippe litt taket på karbene, altså gå ut av ketose og kanskje gå mer over til fedon. føler at det blir mer behagelig:o så da veier jeg meg i morgen, også gir jeg det en uke, så får vi se, blir vel spennende.
da blir det ny rapport om en uke, hvis jeg ikke blir altfor frustrert, da hører dere fra meg før;):heia:lykke til allesammen

lalla sa for siden:

heisann:p har lagd en mandelbunn nå, jeg føler at jeg har gjort noe galt her,,,det står 150 gr splenda, noe jeg har brukt, altså i en pakke splenda er det 100 gr,, og på pakken står det at det tilsvarer 1 kg vanlig sukker,vil det si at jeg nå har en mandelbunn som tilsvarer 1,5 kg sukker, er det ikke farlig for kroppen og få i seg så mye kunstig sukker:confused: er litt usikker på om denne blir spiselig, er det andre her som har prøvd den oppskriften:confused:

lalla sa for siden:

for sikkerhets skyld kastet jeg kakebunnen, har nå lært at jeg må sjekke litt på de forsjellige søtningmidlene før bruk.

magdalena sa for siden:

Fant du oppskriften her? Synes personlig 150 gr med splenda hørtes utrolig mye ut...:eek: Sucralose som søtningsmiddel er jeg også skeptisk til. Da den kom ut i cola zero første gang,og jeg kjøpte den ble jeg regelrett kvalm,fikk frysninger og hodepine,det kom fra intet.Og er bombesikker det var sucralosen som gjorde det,for jeg prøvde 3-4 ganger,med samme bivirkning.
Og en annen ting jeg har lest er at havet kommer til og bli full av sucralose snart. For det tar vissnok 10(!!) år og bryte dette ned..Tenk på kroppen vår da?:( Nå kan jeg dessverre ikke henvise til kilden siden jeg ikke husker hvor jeg leste det,mener det var en nettavisutgave av Vg eller dagbladet. Dal a jeg sucralosen bort for godt..

magdalena sa for siden:

Hvordan går det med deres ellers?
Kjenner jeg sliter litt ekstra denne gangen. Har ikke lagt meg helhjertet i dette,slik jeg gjorde før høstferien. Men det går da på et vis..:rolleyes:
Har jo som mål og være på 80 eller under det innen utgangen av året,men det betyr nok at jeg må skjerpe meg kraftig og stramme selen mer i julen enn planlagt..

lalla sa for siden:

heisann:) kommer nok til og være forsiktig med all kunstig sukker, men har du noe peiling på hva som er best og bruke da, må jo ha en kake på lørdagskvelden, eller noe annet godt:confused:

magdalena sa for siden:

Sukrin er nok ikke så aller verst og bruke. Pleier og bruke den i smørgrøten,og den minner om sukker i konsistens.
Her er en link til mer info,men den er ganske dyr da og ikke like lett tilgjengelig for alle da den ikke selges i matbutikk(som jeg vet om)..

www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php

lalla sa for siden:

tusen takk,,,nå skal det nok bli letter og bake, hørtes veldig fornuftig ut og bruke det sukkeret

solanolsen sa for siden:

Selfölgelig henger jeg på.La også på meg 5kg da jeg juxa i ferien.Men nå er jeg pån igjen.Tilsammen har jeg gått ned 9kg siden start i mai dette år.Har värt flink å mosjonert hver dag siste uke.Det synes veldig på vekta!:)

Skippy sa for siden:

:rodme: Jo, altså, eh. Jeg har jo klaget over at vekta stod stille, og etter hvert steg den sakte mens ketosen var borte. Etter å ha lest meg igjennom alle innholdsfortegnelser i maten min oppdaget jeg at jeg hadde lest feil :eek: på innholdsfortegnelsen til havrekli, ingen god ide å bytte ut kruskakli med havrekli bare fordi det var det jeg hadde i skapet:rodme:. Har bakt meg nye myke sponplater og jobbet meg inn i ketose igjen, så nå ordner det seg nok.:) Var mer guffent denne gangen å gå inn i ketose enn i starten.

Oban sa for siden:

Veiedag i dag - og 700g ned siste uke. Er godt fornøyd med dette.:D

lalla sa for siden:

heisann:) ja jeg har gått vekk fra ketolysen, gått over til linberg. det jeg ser nå er at det er mye likt, og mye ulikt, nå kan jeg i praksis spise mer frukt og grønnsaker, men problemet mitt er at jeg ikke får meg til og spise frukt eller så mye grønnsaker, jeg har fått en spærre, jeg må gå gradvis over, er det noen her som er på lindberg eller har gått over til lindbærg og har litt ærfaring med det. :o trenger noen gode råd.

scartz sa for siden:

Jeg hoppet bare rett over til lindberg jeg... Fant det beste alternativet i butikken for knekkebrød (wasa fiber pluss) og brød (vita hjertegod uten tilsatt sukker). Jeg spiser egentlig ganske likt som på ketolyse, men frokosten er byttet ut med knekkebrød/brød eller en lindberg smoothie. Brød/frukt/knekkebrød spiser jeg bare en gang til dagen, helst skjeldnere (noe jeg som regel ikke klarer, da jeg vil ha en sjapp frokost om morgenen). Av og til unner jeg meg en liten porsjon villris til middagen :) Baker også mer nå, kan unne meg litt mer lavkarbo kaker og valfer enn på ketolyse! :)

Men har ikke klart å gå over til light produkter som lindberg anbefaler. Er jo mer karbs i det! Føler det strider litt imot min natur å hoppe over til light :O

lalla sa for siden:

heisann:) jeg leste litt runt her, og fant linken til lindberg, det er vel kanskje det mest riktige og gå over dit. men føler meg som en sviker, er vel sånn at man kan være litt her og der. har jo fått så mye hjelp fra alle her. skulle gjerne tatt alle med videre til lindeberg:o men dere får ha lykke til videre på ketolyse, jeg stagnerte, tilsammen gikk jeg ned 2 kilo på 3 mnd. syntes jeg fikk veldig lite igjen i og med at jeg fulgte dietten ganske slavisk syntes jeg:o nå har jeg gått en uke uten og tenke så mye på karbene, spist alt for mye salater og grønt. tok min første frukt i dag, veeeldig rar følelse, følte at jeg gjorde noe galt, men jeg følger fedon nå frem til jul. går jeg fortere ned på den lifsfilosofien holder jeg meg der, ellers så er det og prøve ketolyse igjen.:heia:

Skippy sa for siden:

En må bare finne det som virker for en selv, og det kan jo være forskjellige kurer alt etter hvordan livssituasjonen er for øyeblikket. Jeg har tidligere prøvd Lindberg, Atkins og Montignac. Alle funket bra, prinsippet er det samme sånn grovt sett. Lykke til til dere.

Oban sa for siden:

Var innom vekten i dag - for uoffisiell veiing.
85.1 kg, og bare 0.3 kg over min "all time low" før sommerferien i juni. Har nå store forhåpninger om å passere denne før jul.

Tundeh sa for siden:

Heisann alle sammen. Artig å lese så masse fremgang alle sammen har hatt.
Dette er min 12 uke og det var minus 3.5kg fra uke 10 til 12.
Totalt -14.6

Jabba sa for siden:

Jeg har nå hatt en god uke på Ketolysekuren og føler jeg er kommet relativt godt inni dette med maten. Men ble litt bekymra i dag når vekta viste at jeg hadde lagt på meg 200 gr. Føler jeg ikke helt vet hvor mye fett jeg skal ha i løpet av en dag - og ikke minst hva dette utgjør i praksis. Også blir jeg litt forvirra for jeg leser ganske mye forskjellig...noen tåler ikke ketolysebrød, mye meieriprodukter eller lavkarbo søtt før vekta stopper opp, mens med andre går dette helt fint.
Gleder meg til dagen kommer når jeg har fått roa meg ned litt og fått kontroll på karber, proteiner og fett - og ikke minst - hvor mye til hver dag!
Ellers kan jeg ikke si at jeg savner så mye den "gamle" maten - men julen kommer til å bli en utfordring - hver gang jeg går inn i en butikk bugner det jo av sjokolade, kaker og andre godsaker. Må visst skaffe meg skylapper!

solsikke sa for siden:

Velkommen Jabba, og lykke til..der går seg nok til etterhvert skal du se!!
Ting tar tid!!
Klem

Skippy sa for siden:

Nå tror jeg at jeg har fått rettet opp i tabbene mine. Ikke mer feil-lesing på karboer og mye mindre fløte og rømme. Så tips om at det kunne være en stopper. Nå ser det ut til å gå nedover igjen, iallefall kjennes det slik ut på kroppen. Egentlig godt at jeg ikke har noen tidshorisont på når jeg skal være ferdig, tror jeg hadde blitt enda mer stressa da når jeg fikk problemer. Men humøret har best av at jeg går ned hver uke, kanskje jeg har fått litt nedgang neste uke, håper det.

Jabba sa for siden:

Skippy - hva har du erstattet fløten og rømmen med? For å få i deg fett mener jeg?

Wilhelmina sa for siden:

Ja jeg har hatt litt opp og ned og lenge på stedet hvil. Men nå så går endelig veien nedover. Har til nå gått ned 6,4 kg.

Har litt problemer med insulintolerans så derfor tror jeg at er det litt ekstra vanskelig for meg å gå ned i vekt. At det er derfor jeg har vært opp og ned i 2.5 mnd. Har vært litt passiv i denne perioden pga motivasjon og fordi at man ikke var sikker på om man gikk opp igjen og ikke ville ta gledene på forskudd.
Å plutselig så gikk det nedover, å lykkelig er jo jeg...
Så nå er det stort, har sett at jeg har holdt vekten og gått nedover for hver dag som går.
Så nå skal det nedover. Er morsomt å passe klærne som var for trange i lang tid.
Jeg veier meg hver dag, for å se om måten jeg gjør det på er det rette for meg og at jeg tåler å spise mat uten å gå opp igjen.
Merker at jeg er lettere og at jeg har fått mere energi og kroppen ikke er så vond lengre.
Så dette er jo kjempe positivt for meg.
Så nå er det full fart ned!!!!

Oban sa for siden:

Det ble 0.1 kg ned på meg denne uken.
Har stor tro på at neste uke blir bedre.:D

solsikke sa for siden:

De siste to ukene har jeg gått ned 2kg, og minket 5cm!!
Hurra:)

Skippy sa for siden:

Har byttet ut med olivenolje på salater og mer fete oster. I påleggssalater bruker jeg mest majones og bittelitt rømme.Har ikke fått bort all fløten ennå, måtte bruke opp noe jeg hadde, men i begrenset mengde går det visst bra. Smelter smør og blåmuggost som saus til kjøtt, steker ost til snacks og smørsurrer sopp som tilbehør til middag. Lager pizza med ost i bunnen og drypper over olivenolje før steking, det er helt nammenam. Vekta går iallefall ned nå:D. Har tatt bort brøderstatning(myke sponplater). Proteinbasert brøderstetning går bra, sikkert fordi jeg synes det er gyselig og ikke klarer å spise noe særlig av det;).

LilleM0r sa for siden:

Gratulerer til dere med kjemperesultat!!
Dette var moro - og så mye:):)

Selv vet jeg ikke, veier meg ikke akkurat nå.....sto stille og for å slippe demotivasjon så venter jeg med veiingen:cool:

Men jeg følger med dere andre og :heia::heia::heia:på dere!

Snuppa sa for siden:

Jeg hiver meg på her jeg også.
Begynte på ketolyse 12/11 og har gått ned 2,4 kg den første uken :D
Veldig fornøyd nå med at det endelig går nedover etter lang tid med dårlig kosthold og vektoppgang.
Har forsøkt ketolyse en gang tidligere for 1 1/2 år siden, men mistet motivasjonen etter 2 uker og følte at alt var vanskelig. Nå er jeg super motivert og sikker på at jeg skal klare det :)

LilleM0r sa for siden:

Velkommen Snuppa! Dette klarer du:)
Og du får jo verdens beste motivasjon gjennom både vekttapet og alle "bivirkningene" (les alle andre positive tingene som skjer med en..)Og vi skal støtte deg:):)

Skippy sa for siden:

Så fint at vi blir flere, her er mye nyttig å lese og koselig å være. For min del så går det nå nedover igjen, har kuttet ut "myke sponplater" og tilført masse fett i maten. En vanlig lunsj består hos meg av salatgrønnsaker med en god dæsj olje+en god porsjon egg/tunfisk/rømme/majonesblanding. Har aldri forestilt meg at jeg skulle spise så fet mat og allikevel gå ned i vekt. Hadde egentlig også tenkt å kutte fløte og rømme, men kom ikke så langt i omleggingene før vekta begynte å peke nedover. Bruker for sikkerhets skyld mindre av det enn før.

solsikke sa for siden:

Så flott skippy at det endelig har løsna:)

Oban sa for siden:

Eget sitat fra starten av denne tråden :

Dagens veiing viser at jeg bare har 0.2 kg igjen til jeg er tilbake hvor jeg var før sommerferien. :)
Hadde jeg visst hvor mye jeg måtte jobbe for å komme tilbake, hadde jeg aldri i livet gitt meg selv helt frie tøyler i 7 bekymringsløse uker i sommer.:(.
Det har helt klart vært mye vanskeligere å få forventet vektreduksjon i min "andre runde" på Ketolyse.

solsikke sa for siden:

Ikke noe resultat å rope hurra for denne uken akkurat ned 100g siden sist, og -2cm.
Men har vert ute å reist denne uken, og da er det litt vanskelig å spise nok og riktig mat hele uken, i tillegg til ikke å få trent..
Har i tillegg spist spekemat i helgen, og erfaringsmessig er ikke det bra for meg, men det er jo sååååå snabla godt:)

Håper på denne uken går bedre:)

Hvordan går det med dere andre forresten????

LilleM0r sa for siden:

Takk for at du skriver dette!
Dette skal hjelpe meg til å holde kuren i jula - jeg skal ikke falle for fristelsen!
Det ikke er verdt det!

"Etter den søte kløe - kommer den sure svie"
som de sier:cool:

Skippy sa for siden:

Er litt usikker på om jeg våger meg opp på vekta denne uka, to julebord i helga gjorde at jeg var litt ute av ketose. Dvs ikke utslag på fredag og lørdag, men tilbake i ketose på søndag. Kan ikke ha vært mye som kom av karber, må ha vært noen noen steder jeg ikke var klar over. Er i ketose nå, men tenker at det må jo være lett å få vann og reel vektoppgang når en siger ut av ketose samtidig med så fet mat som et julebord tross alt inneholder. Så denne uka trener jeg, spiser fet mat og drikker masse vann. Går og fyller flaska nå...

magdalena sa for siden:

Jeg sliter noe helt utrolig.. Ser fristelser overalt og alt bare strir imot ketolysekuren nå,er ikke i ketose heller. Er på nippet til og gi opp og ta juleferie,men det blir en aaaltfor lang ferie da.:mad:

Skippy sa for siden:

Enig i at det er for tidlig å ta juleferie, da kom jeg bare til å legge på meg alt igjen på et blunk. Bedre å iallefall prøve å stoppe vektoppgang nå i disse vanskelige tider. Sånn i hyggelige lag er det lett å uforvarende få for mange karber i maten, og da trigges sulten min. Er sulten langt inn i ketosen igjen, gleder meg til sultfølelsen er borte igjen.

Wilhelmina sa for siden:

Jeg har gått ned 8,3 kg tilsammen i løpet av en månede. Helt supert altså.

solsikke sa for siden:

Gratulerer så masse, det er jo skikkelig pangstart!!
Lykke til, og stå på videre:)

Snuppa sa for siden:

Det er det man kan kalle pangstart ja!! Gratulerer!

Jeg er ned 0,4 denne uka, tilsammen 2,8 kg på 2 uker :) Veldig fornøyd med at det går nedover.

Oban sa for siden:

Ja, det er fint hvis andre kan lære av mine tabber :D.

Uansett kan man nok ikke komme like skeivt ut på en uke eller to i julen, som jeg gjorde på 7 uker i sommer. Men det beste er utvilsomt å holde seg til "lovlig" mat med minst mulig utskeielser.

Selv har jeg en liten planlagt utskeielse på lørdag om halvannen uke. Da blir det ribbe med div. tilbehør, men uten poteter til middag (gjestene får selvfølgelig full pakke). Men desserten blir en sjokoladefondant med is og et lite glass av Mas Amiel til. Den vil jeg gjerne være med på :o.

Dagen etter blir det nok en lang tur eller noe lignende for å prøve å veie opp for gårsdagens synder.;)

solsikke sa for siden:

Huff, jeg også har to fristelser neste uke. Den ene er med elevene mine som har laget julebord, og den andre med min bedre halvdels jobb!!
Ikkje lett, men tror jeg skal unne meg noe på min manns julebord. Får heller ta en dobbel treningsrunde dagen etter:)
Gler meg vertfall til å smette inni den nye kjolen min;)

Skippy sa for siden:

I går var jeg ute med jobben og spiste. Det gikk faktisk bra:D. Bestilte største biffen, dobbelt med kryddersmør og salat ved siden av. Og masse rødvin:full:! Er fortsatt klart i ketose, men jeg tror jeg ble 40 år eldre og fikk gikt over natta:lol:. Føles godt å få til sånne sosiale ting også.

solsikke sa for siden:

Det er viktig å være sosial selv om en går på ketolyse. Det finnes jo så mye godt en kan spise:) Det er bare å lese menyen, og ha litt kjennskap til hva ting inneholder.
Personalet rundt omkring er der for din del, så husk å benytt dere av de. De kan helt sikkert finne ut hva eller hvordan de ulike rettene blir tilberedt og hva de inneholder:)
Lykke til;)

Oban sa for siden:

800 gram ned siste uke.
Veldig godt fornøyd, men det er lite sannsynlig at det gode resultatet er reellt, d.v.s. tap av fett.
Det ble nemlig mye rødvin og cognac på lørdagskvelden. En slapp søndag med vondt i hodet og elendig matlyst har nok gjort sitt til at dagens resultat var litt i overkant bra.

solsikke sa for siden:

Ned 1,1kg siden sist uke:)
Storfornøyd;)

Mysan sa for siden:

Hei

Jeg har tenkt å begynne nå, men har ikke gått på Ketolyse før. La om til Fedon før jeg ble gravid for 1 1/2 år siden og gikk ned 5 kg, men "koste" meg veldig mye i permisjonsåret og nå er det tid for å gjøre noe med det. Sitter og prøver å finne ut hva jeg skal ha til frokost, men det ser ut som det blir egg...

LilleM0r sa for siden:

Så flinke dere er!!
Dere kommer til å bli borte til jul skal dette tempoet fortsette!! :):)

Og jeg tørr fremdeles ikke veie meg.......så jeg vet ikke hvordan det går, men er flink med mat og trening.
Så jeg håååååper........:eek::eek:

solsikke sa for siden:

Det går nok riktig vei Lillemor:)
Jeg har troen på deg, og da går alt bra vettu;)
Stoor klem

LilleM0r sa for siden:

Takk, Solsikke! Godt å høre...godt å ha noen som trur på seg:)

Skippy sa for siden:

Er litt usikker på hvordan jeg har det nå, har lagt på meg 0,6 siste 2 ukene. På den annen side så har jeg aldri før kommet så "billig" ifra flere julebord og fester, er nesten litt fornøyd, hadde ikke trodd det. Er tilbake i full kontroll på kuren. Fet mat, mye vann og er så varm i kroppen. Tror det skal begynne å gå nedover igjen. Hadde det bare vært lett å få til den treninga, sukk, den er ikke det morsomste jeg vet.

solsikke sa for siden:

Du må nok bare sparke deg selv i baken, og ta ett tak, treningen kommer nok ikke av seg selv. Jeg også var veldig treg i begynnelsen, og alt var et ork, men no går det mye lettere. En må liksom bare komme i gang. Kluet er at du kan bli litt avhengig;)
Jeg prøver no å trene annenhver dag, i stedet for hver dag. Kroppen trenger jo også litt hvile:)

Skippy sa for siden:

Hurra, vekta siger nedover igjen. Snart borte det som kom på, gleder meg til å komme hjem til laptopen min så jeg får oppdatert tickeren. Trening? Må tenke på litt lure saker her så jeg får sneket meg igang med det.

solsikke sa for siden:

Hurra;)
Gratulerer, Skippy!!
Med litt pågangsmot på treningssiden, går det nok enda bedre;)
Lykke til videre vertfall, og ha en fin helg.
Klem Solsikke:)

magdalena sa for siden:

Jeg har nok bukket under for i år. Har kastet inn årene de siste ukene av dette året. Det er så mye som foregår denne måneden,poden har bursdag,det skal være nissefest på skolen og jeg må bake,sambo har bursdag,også er det selve julen.Har slettet journalen min,og kommer tilbake igjen 1.januar.Da har jeg deilig kalkunrester og starte det nye året med og ingen synlige hindringer før påsken. Synes det er en klisje og alltid starte nye året med slankekur,men det er tross alt ikke hva du spiser mellom jul og nyttår som teller,men mello nyttår og jul. Og for meg er det litt nederlag og gi opp nå,men det vil bare ta motet helt fra meg og stadig sprekke de siste ukene. Jeg er svak for desember:o
Ønsker dere andre en god advent og lykke til videre på deres vei:)
Stå på,dere er flinke og det er fin motivasjon og være her.

scartz sa for siden:

Jeg syntes at julen er en god tid å starte lavkarbo, pga all den fete maten som blir servert!! :D INGEN problem å droppe potenene når man har deilig ribbe, kålerabistappe, pinnekjøtt.. Ja u name it! :D De fleste julebakstene er ikke så veldig spennende i mine øyne. Sjokoladekake er det eneste jeg er svak for :p Og NOE må man jo unne seg i julen! :)

solsikke sa for siden:

Ikke det helt store resultatet denne uken -300g, men tenkt ut frå 2 uskeielser, må jeg si jeg er fornøyd...bedre enn ingenting(eller om en snur på det, og tenker at en kunne gått opp)

Håper det går fint med alle dere andre også, i denne søte førjulstid, men mye fristelser på hvert et hjørne!!!
Klem til dere alle:)

Skippy sa for siden:

Jeg aner ikke hva jeg går ned i uka, veier meg sånn ca hver dag og noterer opp. Nå har det gått litt opp og ned her med meg, men nå har jeg sett ett nytt tall på vekta så i dag feirer jeg. Er mange arrangementer nå før jul, men jeg tror det skal gå bra. Har kjøpt meg fin kjole til jul, kunne vært godt om jeg gikk ned litt så jeg fikk litt bedre plass i den. Tror det skal la seg gjøre. Ser på forskjellen i vektnedgangen til meg og solsikke, litt kan nok unnskyldes med at jeg er eldre, men det er ikke tvil om at trening hjelper. Solsikke raser ned i vekt i forhold til meg, er skikkelig imponert.

Skippy sa for siden:

He, he, den der kjenner jeg igjen. Bruker å gjøre det slik selv. Tenker at om ikke vektnedgangen er stor, så er jeg iallefall igang med å gjøre noe med det. Er fryktelig spent på hvordan det går, ønsker deg masse lykke til og masse minus på vekta.

solsikke sa for siden:

Tusen takk skippy!!!
Raser ned i vekt vil nok være å overdrive litt tror jeg...men det går på frem:)
Og ja, det hjelper virkelig å trene, men det gjør nok og muligens at det går litt sakte på vekten sidan muskler veier mer enn fett.....;)
Men jeg merker det vertfall godt på klærne!!!
Og kjolen jeg kjøpte passet helt perfekt til min kropp!!!!!!

Snuppa sa for siden:

Ned 1 kg denne uka :D og tilsammen 4,1 på 4 uker.
Må si meg fornøyd med det.
Har ikke blitt noe særlig trening på meg disse ukene så kanskje det går fortere når jeg kommer i gang med det.

Wilhelmina sa for siden:

700 gram til nå på denne uken, så det er tilsammmen 10,7 kg

Anitra sa for siden:

Kjempebra Wilhelmina! Jeg har veiedag i morgen, men måtte en tur i dag tidlig, og det var 0,9 kg ned på meg denne uken ;) Kanskje det er mere til i morgen?

Wilhelmina sa for siden:

Ja det er det sikkert....
Ja jeg jukser litt jeg å da og små veier meg på vekta, men jeg gjør det for å se om at jeg spiser nok mat liksom...

Skippy sa for siden:

Ser ut til at vekta stopper litt igjen. Ikke rart, litt mye brøderstatning og null trim. Fortsetter bare kuren, ingen krise, har ikke ork til å gjøre noe med trim og slikt akkurat nå. Må ha litt tid til å se over kostholdet også, når alle juleavslutninger alle steder er over. Sikkert lite grønnsaker også. Dette kostholdet krever litt konsentrasjon.

Skippy sa for siden:

Vekta steg og sank, er på samme nivå som 12. des. Tenker jeg tar en forsiktig juleferie nå. Skal holde den så lavkarbo som mulig, reiser bort i jula så jeg er litt usikker på om det er mulig å holde seg i ketose, tiden vil vise. God jul til alle.

Oban sa for siden:

83.8 kg i dag! Med en fornuftig helg ligger det an til ny rekord på mandag, da jeg har min "offisielle" veiing. Og det skal jeg klare - den forrige var 84.2 kg for tre snart uker siden.
Det har gått litt tregt i det siste, men det passer godt med litt framgang nå like før jul. :D

Oban sa for siden:

Vel, jeg hadde en fornuftig helg uten noen form for ulovligheter. Men det ble likevel bare tangering av rekorden.:(
Uansett går jeg nå inn i julen med en akseptabel vekt. Jeg har nemlig ikke vært lettere enn dette på nesten 20 år.:D

God jul, folkens - og kos dere med måte i julen :ja:.

solsikke sa for siden:

Ville bare stikke innom for å ønkse alle sammen en riktig god jul:)

solsikke sa for siden:

Hvordan går det med dere alle sammen???
Jeg har gått over til en egenkomponert kost, så får vi se hvordan det går;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.