solsikke sa for siden:
Heisann!
Her er adressa: www.dialife.dk/
Jeg er kjempefornøyd med det jeg bestilte...
Husk å også bestille pitabrød og mamalupa lefser...
Lykke til....Klem
solsikke sa for siden:
Heisann!
Her er adressa: www.dialife.dk/
Jeg er kjempefornøyd med det jeg bestilte...
Husk å også bestille pitabrød og mamalupa lefser...
Lykke til....Klem
lalla sa for siden:
heisann:o har litt trøbbel i dag. er ikke motivert, er sulten hele tiden og føler at jeg ikke kommer noen vei, trøtt og sliten, er vel ikke sånn det skal være. jeg sluttet med kaffe samtidig som jeg gikk i ketolyse, vet ikke om det var lurt. eller kanskje jeg spiser for lite, jeg er så usikker på hva jeg kan gjøre for og holde motet oppe.er det noen som har gode råd:confused:
Runegutt sa for siden:
Hvorfor har du kutta kaffen?
Jwg kan ikkeno om ketolyse, men man skal vel ikke går rundt å være sulten?
Lillegutten sa for siden:
SOOOLSIKKE!!! Jeg er med deg deg:D Begynte mandag, torsdag i dag.. Venter på at det skal skje ting:D
Runegutt sa for siden:
Nytt blått medlem her?
solsikke sa for siden:
Så bra da, velkommen skal du være...
Håper det går veien for deg...jeg skal vertfall heie på deg:)
solsikke sa for siden:
Lalla!!
Kor lenge har du gått på ketolyse???
Tar du tablettene slik som du skal??
Får du i deg nok fett???
Det er dessverre vanlig å være litt slapp og uvell i starten...men lover deg at det går over...
Jeg blir også trøtt og slapp viss jeg spiser for lite, så pass på å spis!!!!!!
God bedring og lykke til:)
KLEM;)
lalla sa for siden:
heisann:oslutta med kaffe for jeg trodde jeg måtte,fikk høre at noen hadde problemer med og gå ned når de fikk i seg for mye koffein. men hvis det ikke har noe for seg begynner jeg, noe trøst må en da ha:) .jeg skal prøve og finne på noe godt til middag i dag, det hjelper sikkert på motivasjonen.:hungry:
Runegutt sa for siden:
Synet på kaffe er en del sprikende. Fedon er ikke glad i den, men jeg hører ikke på det øret. Nu har jeg kutta sukker, hvetemel og andre raske karbokilder. Til og med Gulmixen er vekk. Forsvinner kaffen, tror jeg ikke jeg overlever. Koffein er dessuten fint for å øke forbrenninga og prestasjonsevnen.
Svigermor blander Colalight og kaffe når hun skal vaske rundt og ordne til jul.
Btw. Hun er av de få som går ned i vekt i jula.
lalla sa for siden:
heisann, jeg begynte med ketolyse på mandag, tar vitaminene, tilogmed tran. må innrømme at jeg ikke har boken, så antagelig kan jeg vel ikke nok om det, trudde jeg kunne snappe opp ting på veien, utrolig mye informasjon på nett også. jeg trodde vel at det var så enkelt som og holde seg under 20 karboer om dagen. :rolleyes:
lalla sa for siden:
ja der er nok mitt største problem, jeg elsker kaffe, men jeg kan jo gå inn med et kompromiss med meg selv, og kutte ut noen kopper om dagen. tror jeg begynner med kaffe igjen i morgen, så får jeg se om det gjør noe med vekten, for i morgen er veiedag, og da kan jeg jo sammenligne ukene:)
Anitra sa for siden:
Kaffe MÅ jeg ha, har riktignok kuttet litt ned, men kaffekoppen på morran er et must!
solsikke sa for siden:
Boken er et must...:):)Du kan jo prøve å låne den biblioteket...
Siden du eri din første uke vil du nok merke stor forskjell neste uke, og ukene fremover..promise;)
Du kan og sikkert drikke kaffe, og heller trappe ned etterhvert viss du ser at det ikke går, og hemmer vektreduskjon..
Lykke til videre!!
lalla sa for siden:
heisann:)var jo ikke dumt det da, og låne boken på biblioteke.:lesebok:
føler meg bedre nå, full av opptimisme, jeg stoler på at ting bare vil bli bedre, så nå er jeg klar for nye dager, heier oss videre på veien:heia:
Hva er blått medlem? Jeg bestilte startpakke i dag, og synes jeg leser på disse sidene konstant. HAr gått til innkjøp av natreen så jeg kan drikke den grønne teen min, og prøvde å lage sånne oopsie-rolls i dag, men bakeevnene mine er nok heller dårlig, får resultatet ligna ikke grisen:D
Runegutt sa for siden:
Går ut fra at Lillegutten har snurrebass?
If so, he is not a Pink member
A ha, da er jeg med:D Det stemmer det Rune, du er ikke alene..
Runegutt sa for siden:
Har vært litt veeel mye rosa tendenser her, men det har bedret seg betraktelig.
Skippy sa for siden:
Fryktelig enig med Runegutt, kaffe MÅ en ha.
Skippy sa for siden:
Til Lillegutt: tar noen dager før det begynner å skje ting. Jeg opplevde ikke å miste flere kilo første uka. Ikke så rart siden jeg mumset spekemat til den store gullmedalje, ble helt stinn av vann. Om du har problem med å få igang ketosen skal du satse på skikkelig fet mat i tillegg til få karber, så klart.
Til Lalla: Et av de sikreste tegnene for meg på at jeg er på tur ut av ketose er sult. Husk også at dette er ikke en sultekur. Spis til du er mett og når du er sulten så spiser du igjen, selv om det ikke egentlig er på tide med nytt måltid. Etter en uke eller to er matlysta sterkt redusert. Kos deg med maten.
Lykke til begge to.
lalla sa for siden:
heisann alle sammen:D ja nå er jeg fornøyd, har drukket to kopper kaffe, og jeg forstår det sånn at jeg muligens må spise mer mat ( ja tenk det dere som sulter dere for og gå ned) og ikke minst, jeg har gått ned 2 kilo fra mandagen til i dag, ja kan man bedre ha det sier jeg da. så nå får vi se da, om jeg kan drikke kaffe eller ei, kommer til og veie meg til mandagen for og se om vekten går opp eller ned med koffein. det vil si at jeg må være flink med maten hele helgen, men da får jeg bare skuffe innpå med all feit mat jeg kan komme over:p ikke overdrive selfølgelig. håper dere alle har en like fin fredagsmorgen som meg, lykke til alle sammen:heia:
Anitra sa for siden:
Så bra lalla!! Jeg gikk ned 2,3 kg, så jeg er strålende fornøyd jeg også!!
solsikke sa for siden:
Grattis begge to..det er jo kjempe bra:=)
Jeg heier på dere!!!
Lykke til med veiingen, jeg har veiedag i morgen!!
Antoinette6 sa for siden:
Det har jeg også, solsikke. Jeg både gleder og gruer... :) Bare det går ned og ikke opp :)
solsikke sa for siden:
Hei Antoinette6!!
Ja, vi får krysse fingrene...men føler selv jeg har gått ned denne uken på kroppen ..så det blir spennende....tomorrow it showtimes:)
Skippy sa for siden:
Jippi, klokker meg inn med ca en kilo ned i uka. Til tross for alle snuer og "syker" og ligging på sofaen, så går det nedover:D. Nå har jeg vært og blitt sykemeldt for stressplager, så godt å få hardkjøret på jobb bittelitt unna. Så nå er det godt å være på kur, ellers når jeg har ruslet rundt hjemme har bare vekta økt:o.
Hadde jentefest i helga:full:, drakk Irish coffee(sukkerfri) og mumset baconcrisp, grønnsaker og avocadodipp - guacamole heter det visst. Og enda går jeg ned! Livet er herlig!
Oban sa for siden:
Veiing i dag : 1.4 kg ned på meg siste uke. Jeg er veldig fornøyd med dette. Da er det bare to kilo igjen til jeg er der jeg var før sommerferien.
Jeg skal aldri mer gi meg selv frie tøyler så lenge som jeg gjorde i sommer. Det var dyrekjøpt erfaring.:o
Skippy sa for siden:
Jeg lurer litt på det der med å passe vekta, ikke frie tøyler som du kaller det. Hvordan skal jeg få det til? Jeg har vært slank og overvektig vekslende over flere år, går ikke fort opp etter en kur. Men en to-tre år etterpå så er de der igjen, hvordan kan det ha seg at jeg overser drøyt 10 kilo? Hvor stor grad av selvbedrag kan en ha?
Prøver meg på å nå det ultimate drømmemålet nå, og tenk om jeg får hodet på plass slik at jeg kan holde den. Hvilke erfaringer har dere med å gå opp og ned og hvorfor?
Jeg ser at jeg trøster meg med mat. Mat hjelper mot kjedsomhet, stress, tur med svigermor, belønning, kos, slapphet, ja egnetlig mot alt. Hvordan kan en snu denne tankegangen?
Oban sa for siden:
Jeg ser for meg at når jeg eventuelt når min idealvekt, så kan jeg unne meg enkelte utskeielser. Men jeg må nok reparere dette med å være nøye med mat og mosjon i en periode etterpå.
Jeg la på meg 5.5 kg på sju uker i sommerferien. Men da nøt jeg det jeg hadde lyst på av all slags mat og drikke - og uten mosjon.
Trodde ikke det var mulig å legge på seg så mye, så fort.
solsikke sa for siden:
Da var det veiing ja, og hurra ned 1,5kg denne uken. Jeg er strålende fornøyd:)
magdalena sa for siden:
Jeg er på stedet hvil,83.6 kg. Spiste bacongull i går,håper det er derfor jeg ikke har gått ned:o Men sier meg fornøyd med -12 cm på 14 dager da:D Lårene mine er skrumpet inn med 3 cm hver!:)
Idag er det min 14ende dag i ketose,og tror ikke jeg har klart og følge kuren så bra før..
Anitra sa for siden:
Så flott Magdalena, at du krymper i cm er jo et godt tegn :)
solsikke sa for siden:
Gratulrerer det er jo kjempe bra...
Da er det bare å stå på videre...godt når en får litt mer motivasjon i form av resultat...
Lykke til..Klem:)
LilleMill sa for siden:
I morgen er det ny start. Har egentlig ikke fulgt kuren på et år, og gått opp syv av de ti kiloene jeg gikk ned :mad:
Nå må jeg bare fortsette med kuren, kan ikke spise alt jeg har lyst på hver dag lenger. Må nok stille tickeren min tilbake i morgen :mad:
Kommer sterk tilbake i morgen, etter måling og veiing :)
lalla sa for siden:
heisann, mye positivt her nå, herlig når vekten går den rette veien.
ja nå er det bare og fortsette med gode rutiner, og bakke opp hverandre så det fortsetter sånn. de fleste av oss har vel det store problemet at vekten går opp og ned, og som det blir sakt, det går gjerne noen kilo på før vi orker og gjøre noe med det, er jo så koselig når vi kan spise og kose oss med det vi har lyst på der og da. men plutselig sier det stopp også er det pån igjen med ny slankekur. jeg kan bare si (som jeg har sakt mange ganger før) denne gangen skal jeg greie det:o
Skippy sa for siden:
Kanskje øvelse gjør mester:)?
Øvelse gjør mester, ja. Det får vi tro. Jeg har tenkt å gjøre følgende:
LilleMill sa for siden:
Da var tickeren oppdatert, og jeg prøver igjen. Merker at tankene mine faller veldig på karbomat. Men jeg skal prøve nå først og fremst i ca 6 uker. Det er mitt første mål :)
solsikke sa for siden:
Lykke til milla83, dette klarer du!!!
lalla sa for siden:
er litt tom for middagsideer, ingen ting frister lenger, ønsker en super god middag i morgen, er det noen forslag:spisesnak
Anitra sa for siden:
Nytt delmål for meg! 70 kg i første omgang!!
Skippy sa for siden:
Jeg blir så fryktelig demotivert når vekta stiger:mad:. Har veldig mye utslag på stixen, er nesten dirrende i kroppen og litt sånn varm i kroppen. Allikevel stiger vekta, dette må jo bare være vann:confused:. Spesielt siden jeg økte med 1,2 kg på ett døgn. Fingrene føles som stinne pølser:eek:. Nekter å oppdatere tickeren min på noen dager:mad:. Så nå drikker jeg vann og te(har ikke gitt problemer før) og prøver å unngå å salte alt jeg spiser. Har dere erfart slike store svingninger:confused:???
lalla sa for siden:
heisann. dette hørtes jo ikke bra ut, men du venter ikke "frøken rød ":o da. blir jo opplåst og varm + mye vann i kroppen. :rolleyes: det går seg nok til igjen, lykke til videre:)
Skippy sa for siden:
Jeg bruker hormonspiral så "frøken rød" har jeg ikke møtt på maaange år,men hormonsvingningene sitter sikkert i. Har liksom aldri merket så mye til dem, ingen unnskyldning for sjokoladeorgier hos meg. Men vann samles tydeligvis. Nå har jeg gått ned 600g på to dager:), så noe forsvinner her. Nå er ikke jeg så flink å drikke vann(vann=kjedelig), men jeg drikker mye te og kaffe. Men kanskje en må drikke mye vann i tillegg:confused:?
Kitt sa for siden:
Jeg er ikke flink til å drikke vann, går mest i Cola Zero her i huset, men prøver å få i meg ca en liter vann om dagen i tillegg.
Dersom du kun drikker te og kaffe, trenger du egentlig en masse ekstra vann. Både te og kaffe er vanndrivende og dersom du ikke får i deg nok væske ved siden av, kan du risikere at kroppen tviholder på det den kan! Med vannansamling som resultat!:eek:
Vann er kjedelig og ikke godt, men gjør så mye godt for kroppen at man nesten bare må tvinge i seg en del. Mange her sier det er en vanesak!:)
LilleMill sa for siden:
Takk :O)
Ned 600 g siden tirsdag. Det er jo en start.
Anitra sa for siden:
Ned 900 gr danne uken, 3,3 kg på 2 uker! Jeg har min månedlige periode denne uken, så jeg hadde ikke ventet så mye!
lalla sa for siden:
heisann, ok, jeg har også mensen nå, gått opp to kilo, æsj, kjempe deprimert:( ser jo at noen går ned forde om de har mensen, også har jeg veldig hodepine og kvalme, hatt det noen dager nå, det kommer på kvelden, er det fler som får det, blir litt nærvøs, er det noe jeg gjør galt, føler jo at jeg ikke får nok næring. nå håper jeg virkelig noen kan muntre meg opp:o
Anitra sa for siden:
Lalla; Det er sikkert store variasjoner når man har mensen, jeg hadde tidligere den uke gått opp, og jeg hadde vann i kroppen. Alle de typiske tegnene. Men ikke gi opp. For meg hjalp det å holde seg litt unna veldig salt mat (jeg spiste westfalerskinke, det hjalp ikke) , samt å drikke vann. Fra fredag til lørdag var jeg opp 500 gr, idag var det ned 400, men jeg vet det var salt som bandt litt. Bruker du å måle deg med målebånd? Det har jeg begynt med, selvom man ikke går ned i vekt, så kan man krympe i cm. Og for stort vekttap er jo heller ikke bra i løpet av en uke.
Ikke gi opp, vi har nok alle vært der :)
Stikk innom oppskriftestråden, den sjokodosisen er kjempegod.Nå mener jeg ikke mat som trøst, men unne deg noe godt kan du. Mine barn elsket den!
lalla sa for siden:
å takk skal du ha, nå kom jeg på at jeg spiste veldig salt mat på fredagen, mye på en gang for kroppen kanskje. jeg får bare gi det litt tid, så får vi se:D skal gå inn på oppskrifter jeg, hørtes jo godt ut da hehe:p
vi trenger jo og kose oss innimellom og,,,,
magdalena sa for siden:
Skal komme med en innrømmelse.. :_plystre:Jeg hoppet av kuren onsdag,og begynte med noka!!! Hva tenkte jeg egentlig på?:rodme: For og gjøre historien kort,så er jeg på ketolyse igjen,jeg gjorde ikke annet enn og savne MAT! Greit nok,jeg slapp og lage mat med noka,men jeg følte meg jo ikke bra,og konstant sulten. Ikke gikk jeg ned heller,men gav det jo ikke lenger enn halv uke,men hadde ikke holdt ut..Idag er jeg på dag 1,og har noen deilige og saftige koteletter i ovnen:sikle: Endelig litt mat!:hungry:
lalla sa for siden:
fy deg:_oppgitt: men du er på rett kjøl igjen, det er bra. noen ganger er det lov og prøve seg, kan bli litt desperat når kiloene ikke renner fort nok av oss. men det jeg har lært er at nå gjelder det og være tolmodig.;):heia:
Oban sa for siden:
Status i dag er 1.9 kg opp.
Dette var i høyeste grad ventet, da jeg har hatt langhelg på tur - med planlagt supersprekk. Med en fantastisk kveld på Statholdergaarden som høydepunkt er jeg klar for å fortsette på den smale vei framover mot jul.
Neste mandag skal jeg kraftig ned igjen.:D
solsikke sa for siden:
Ja, da var det veie dag igjen!!
Jeg har gått ned 200g, men rekna ikke med noe annet heller da jeg hadde en planlagt sprekk i helga i forbindelse med en bursdag, der jeg laget mat, og da måtte jeg jo smake på det jeg laget...:):):) I tillegg til å kose meg med maten og vin etterpå...angrer ikke, og er på rett kjøl igjen i dag;)
lalla sa for siden:
så heldig du er som går ned i vekt selv om du har skeiet ut.:D
jeg liker og ta meg et glass vin fredagskvelder, men har kuttet det ut, trodde det ikke var så bra for vekten, men er det sånn at man ikke legger på seg av det? må jo si at jeg dropper vinkveld med venner, føler meg litt asosial.:o
solsikke sa for siden:
Ja, jeg er kanskje det...men det skal være sagt at jeg har trent ekstra hardt denne uken for å kunne skeie ut da...kan hende det er det som gjør det..ikke vet jeg..
Men er vertfall glad jeg gikk ned da!!!
Skippy sa for siden:
Vekta står stille:mad:, etter at den steg brått her før helga. Skjønner ikke dette:confused:, er i ketose hele tiden. Har endel vann i kroppen, men det er vel bare å vente. Er blitt kraftig mye flinkere til å drikke vann. Skal begrense matmengde og prøve å røre meg litt. Litt vanskelig det da siden jeg er sykemeldt for hodepine, all bevegelse er vondt. Er egentlig takknemlig bare jeg ikke går opp, for det bruker jeg å gjøre når livet er så stillesittende. Synes dere er flinke som henter dere inn etter en sprekk, sikkert lurt å planlegge dem.
Og jeg? 100 gram ned :( Hadde det ikke vært for dere og at jeg er så fornøyd med kostholdet generelt, så hadde jeg vel hoppet av. I den grad man kan hoppe, mener jeg :) Kan man forresten få i seg for mye fett ? Jeg lurer på om det er det jeg gjør galt...
lalla sa for siden:
:Dja det vil jeg si, er altid noen som oppmuntrer meg når jeg er litt lei, og det er nok til at jeg går videre med kuren.
jeg har selv erfart at med for mye fett så går jeg saktere ned, så jeg lurer litt på om det faktisk er en grense på hvor mye fett en bør spise, spent på vilke erfaring andre har der, jeg pleide og spise mye bacon crisp, men vekten viste at det ikke var så lurt.:rolleyes:
Kitt sa for siden:
Tror ikke det er fettet i baconcrispen du merker. Heller det at det er mye salt som binder vann i kroppen!:eek:
I utgangspunktet skal man ikke klare å spise for mye fett om man spiser seg passe mett hver gang man er sulten.
solsikke sa for siden:
Huff, har ikke noe matlyst i dag heller...er syk, og sliter med å spise!!!
Feber og vondt i halsen...vert hos legen og fekk konstatert virus:(
Har gått å hangla i en uke no...og ikke fått trent eller noe...føler meg elendig!!
Mangler overskudd!!!!!!
Håper det går over!!!
Skippy sa for siden:
INNRØMMELSE: Jeg har klart å spise for mye slik at jeg har lagt på meg, tror jeg:rodme:. Kan ikke bare være vann som sitter her:o. Har kikket i boka:lesebok:, og jepp Torkil skriver at det er mulig å kose seg med for mye mat på ketolyse også. Så nå skal jeg kose meg i litt mer begrenset omfang. Dette skal gå, er jo faktisk lett å få til bare jeg fokuserer på manglende matlyst og ikke på alt jeg kan spise:).
Skippy sa for siden:
:blomster: God bedring, ta vare på deg selv og ikke stress livet har mange dager igjen.
solsikke sa for siden:
Takk for det skippy:)
Har no spist litt, så formen er begynt å komme seg, heldigvis!!!!
Håper på å kunne få en liten trimtur i morgen...det er noe med å komme seg ut, og yte litt, jeg får vertfall mer energi av dette....
solsikke sa for siden:
Nå skippy hvordan går det med deg????
Jeg har det heldigvis litt bedre, men det går tregt...men har no heldigvis fått stemmen tilbake:)
Vil bare ønske dere alle en strålende helg:)
LilleMill sa for siden:
Ned 800 g denne uken :)
Starta med ketolyse, men har landet på "egenkomponert". Får jeg skrive her likevel eller?
Skippy sa for siden:
Yesss!:D Nå går det så det suser. Vekta rusler jevnt nedover igjen, og det som kom på er borte:D:D:D. Det som jeg har gjort er å spise mindre, mye mindre. Ikke noe problem egentlig siden jeg ikke er sulten, og jeg må jo bare venne meg av med store porsjoner. Store porsjoner må jeg jo slutte med uansett;). Og så rusler jeg meg en tur eller hopper på trampolina til ungene hver dag. Jeg ser jo helt dust ut der jeg skvalper rundt på trampolina, men duverden så gøy det er! Og så drikker jeg vann, vann og mere vann, en halv sitronskive i glasset så ble det drikkendes.
God helg til alle.
Skippy sa for siden:
Klart du kan skrive her. Hvordan ser "egenkomponert" ut? Hva er det som skiller den fra ketolyse, og hva var det som ikke funket med ketolyse? Kanskje litt i overkant nysgjerrig jeg da, du får svare som det passer deg best.
solsikke sa for siden:
Ja, da var det veiedag igjen, og ENDELIG SER JEG 7-TALLET, HURRA!!!!!!!!
Har den siste uken gårr ned 1,8kg, og det uten trening i det heile da jeg har vert syk...
Dette vil si at siden jeg begynte påan igjen 22.08 har jeg gått ned 10,8kg frem til i dag. Jeg er superfornøyd, og kjempestolt av meg selv!!!!
lalla sa for siden:
heisann, er nesten litt flaut og komme her og ødelegge den positive stemningen, det går jo så fint med dere og det er jo kjempe bra. men jeg må nok redusere litt på matinntaket, for vekten går ikke nedover, kosa meg med lavkarboostekake i helgen, mulig det ble noen karber for mye da, i og med at jeg også hadde lavkarbo pizza på lørdagskvelden. må nok spre godsakene litt, prioritere. denne uken skal jeg være veldig nøye med karbene, selv om jeg mener jeg har vært det før og, men noe galt må det jo være siden vekten ikke går nedover. lykke til videre alle sammen, syntes der er veldig flinke:heia:
Skippy sa for siden:
Vekta kan stå stille med hvert. Jeg opplevde det, og kommer sikkert til å oppleve det igjen. Jeg tror at jeg greide å spise for mye:rodme:, vekta løsna iallefall etter at jeg reduserte på matmengden(spiser fortsatt fet mat), drakk mer vann og rørte bittelitt på meg. Er ikke så flink å trene. Folka her inne sier at det er helt normalt at vekta står stille en uke eller to med hvert. Ikke mist motet.
Sesti sa for siden:
Endelig er jeg i gang på ordentlig!:)
Fra august til forrige mandag har jeg fulgt en slags lavkarbo, uten at det hadde den helt store virkninga.. Gikk opp igjen fra 87 til 90 (først ned til 86, så bare opp igjen..), og så bytta jeg vekt.. Så starta forrige mandag med annen vekt, den jeg hadde først (ja det er mye tull der..:p) på 92.4 kg.. Og nå står vekta på 89.4, så det går nedover!:)
Har vært flink, veid og ikke fått for mange karber og alt mulig.. Og det funker!:)
Hurra!:)
Oban sa for siden:
Jeg gikk ned 0.9 kg. Det var ca. halvparten av hva jeg gikk opp uken før. Men nå er jeg godt i gang på kuren som jeg har ambisjoner om å følge strengt helt fram til jul. Merker god framgang på treningen, selv om kiloene sitter veldig godt på - foreløpig :D.
Har også kjøpt inn Cocosa. Vil tilføre litt ekstra fett i tilfelle jeg har for lite fett i kosten. Det er ingen problem å presse ned en skje kokosfett morgen og kveld - men direkte behagelig er det ikke.:)
lalla sa for siden:
heisann:) jeg tror kanskje jeg får i meg for mye fløte, ost og egg. teller dere karber når det står 0 karbo på osten. jeg er så i tvil, det er vel mest underbevisten som sier at jeg ikke skal telle karber da, for jeg er så glad i ost.:D
Skippy sa for siden:
Jeg er også fryktelig glad i ost:D, all ost har 0 karb(tror jeg). Unntatt selvfølgelig brunost og andre søte oster, men det vet du jo. Jeg har nettopp oppdaget at ferdig revet ost er tilsatt potetmel:eek: for at det ikke skal klumpe seg, og derfor gjerne har mange karber. Fløte har endel karber så der kikker jeg på pakken og regner med de, og så regner jeg ett egg= 1 karb sånn for lettvindhets skyld.
Har vært en stund i ketose, så nå spiser jeg ubegrenset av grønnsaker som vokser over jorda. Kniper litt inn på løk, tomat og de mest karborike.
Skippy sa for siden:
Lalla, her er det jeg spiser i dag. Ser du bekymrer deg endel over fettinntaket ditt. Som regel spiser jeg litt mer grønt enn dagen i dag, spiser som regel ca like fett. Ikke digre porsjoner, det stoppet vektnedgangen min:o
Frokost i dag: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy
Lunsj i dag: stekt egg og bacon + stekt gulost.Stekte osten på begge sider, knall for en ostoman som meg:D.
Middag i dag: ost og okseskinke
Kvelds: tror det må bli en salat, med fetaost og løk.
HenriettKK sa for siden:
Hvordan ser dagen min ut?
Frokost: Ingenting, var ikke sulten.
Lunsj: Littegrann kylling + MASSE vann.
Middag: Kylling + salat. + MYEEE vann..
Kvelds: Kyllingsalat med egg og isbergssalat (NAMNAM) + masse vann
Noe jeg bør forandre på, legge til? osv?
solsikke sa for siden:
Har du spist noe form for fett???
Syns det såg veldig fettfattig ut, så du bør nok spise mer fett..
Da føler du deg også mett lenger, siden fett metter mer..
Fett skal fett fordrive vet du!!
magdalena sa for siden:
Grrrr... Jeg starter opp på ny runde med ketolyse neste torsdag. Veier sikkert 90 kilo til da,for i denne høykarbo verden bare spiser og spiser jeg.Konstant sulten og magen er den gjærbaksten,oppblåst og heslig. Er hos faren min nå til onsdagen neste uke,og her kan jeg ikke spise lavkarbo uten at det skal bli diskusjoner,så da lar jeg det heller fare.Vi sees tross alt ikke mer enn par tre ganger i året..Hadde vært noe annet om han kom på besøk hjem til meg,men slikt skjer sjeldent. Så da er det på an IGJEN!:(
solsikke sa for siden:
Lykke til magdalena!!!
Godt å høre at instillingen din er positiv. Da går nok alt mye lettere...
Klem:)
HenriettKK sa for siden:
Sikter du til meg? I så fall hva anbefaler du at jeg skal spise mer av da? Det var det eneste jeg spiste i går. I dag har jeg spist kylling + wok og en eggesalat (med ekte majones og ost) Er ikke noe særlig sulten. Er linfrø en god kilde til fett, eller mener du rett og slett MAT? Jeg venter på boken, skjønner du , men jeg ville ikke at det skulle være en stopper for at jeg ikke kunne begynne på ketolysekuren.
solsikke sa for siden:
Hei Henriettkk!! Jeg mente deg ja..
Spis: rømme, olje, smør...fettrik mat rett og slett...
Jeg tar i tillegg udo`s choice olje(helsekost) for å sikre fettinntaket..
Du skjønner nok mer når du har lest boken..
Klem
LilleM0r sa for siden:
Kan du si meg hva Udo's Choice egentlig er? Har en gang lest om en olje som skal være bra for fettfrobrenning - er dette denne?
Er den i stedet for Omega3 eller i tillegg? Jeg tar Omega3 nå men vil du anbefale meg å gå over til udo's?
HenriettKK sa for siden:
Takk for all hjelp :D
lalla sa for siden:
heisann, takket være mye hjelp og støtte, har jeg nå begynt og gå nedover på vekta igjen. jeg måtte kjekke vekta i dag, har jo veie dag på fredag,:o buksa begynte og skli ned, på med belte:ja:. jeg er så fornøyd. har lært mer og mer av og lese innleggene og de fine svarene jeg får. tror jeg skal klare det nå, må bare rette litt på dietten etterhvert som tiden går. :rolleyes:
snart så kan jeg også komme med gode råd, men foreløpig føler jeg at jeg selv har mye og lære, så jeg nøyer meg med og heie :heia:
solsikke sa for siden:
Håper dette er til hjelp, har klipt og limt litt til deg!!
Hva er unikt med Udo's Choice® optimale oljeblanding?
Ulikt de fleste omegatilskudd eller fettsyretilskudd som finns på markedet, inneholder Udo's Choice begge de essensielle fettsyrene: Omega 3 og omega 6, samt omega 9, også kjent som det gode middelhavsfettet. Fettsyrene er balansert i det ideelle mengdeforholdet 2 : 1 : 1. Kun friske, organiske lin-, solsikke- og sesamfrø benyttes i pressingen. Det tilsettes også olje fra nattlysurt, havrekim, riskim, lecitin samt mellomlange triglyserider. Essensielle fettsyrer har høy vitalitet og harskner fort når de utsettes for lys, varme og oksygen. Pressingen foregår derfor ved lave temperaturer (under 40º C) , i omgivelser fri for lys og oksygen. Deretter lagres oljen kjølig på mørke flasker. Oljeblandingen skal ikke benyttes til steking, men helles på maten etter at den er ferdig tilberedt, som f.eks. til pizza, pasta, salater osv.
Hvorfor essensielle fettsyrer?
Omega 3 og omega 6 er de to eneste fettsyrene kroppen ikke kan produsere selv. De utfører mange viktige funksjoner og bør prioriteres høyt i ethvert kostholdsprogram. Mest kjent er deres betydning for hjernen, leddene og hjerte/kar-systemet. Essensielle fettsyrer nærer også de hormonproduserende kjertlene og fremmer immunsystemet og fordøyelsens funksjon.
* Økt styrke
solsikke sa for siden:
Ja, jeg anbefaler denne oljen....i tillegg til cocosa, som du også får på helsekost.
Jeg tar den de dagene jeg føler jeg får for lite fett i meg gjennom kosten..
Finnes i flere smaker, men jeg har valt den med kokossmak.
Vet det er flere her inne som også bruker en skje av den i kaffen!!
Skippy sa for siden:
F... også:mad:, nå er den vekta stagnert igjen. Ny runde uten kunstig søtstoff, te, kaffe, er det mere jeg burde kutte ut:confused:?
Må lage meg en oversikt over hva jeg spiser. Det kan være for magert, fløte kan være et problem, har dere noen erfaringer med om ost kan stoppe vekta:confused:?
Jeg trenger HJELP:eek:
solsikke sa for siden:
Skippy..for at vi skal kunne hjelpe deg foreslår jeg at du skriver noen ekspempler på menyer du spiser, eller har spist den siste uken..
Ellers tror jeg det blir vanskelig:)
lalla sa for siden:
heisann, jeg har kutta ned på osten og fløten, det hjalp meg, plutselig så gikk jeg ned i vekt igjen. faktisk kutta litt ned på egg :)
Skippy sa for siden:
Er i full gang med å lage liste, ser at jeg må få litt orden på dette. :o Tusen takk for at dere er her. Legger her det jeg har. Og nok en gang; Unnskyld for at jeg er så sytete:rodme:
Matseddel uke 43
Tirsdag:
Frokost: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy, noen skiver ost og spekemat
Lunsj: salat, grønn paprika, løk(til sammen 120g grønt, mest salat), fetaost, gulost, olje
Middag: 1kyllingbryst, ca 60 g salat
Kvelds: 1 Irish coffee, sukkerfri
Onsdag:
Frokost: CC+seterømme og bittelitt Heistad syltetøy
Lunsj: stekt egg og bacon + stekt gulost.
Middag: ost og okseskinke
Kvelds: ingen
Torsdag:
Frokost: cc, seterrømme og Heistad syltetøy
Lunsj: 2stekte egg, bacon, og ost
Middag: 2 store porsjoner reinskav(jevnet med potetmel, 1 1/2ss på 4l gryte), brokkoli og blomkål
Kvelds: Gerds ostekake, 2 store stykker
Fredag:
Frokost: 2skiver ost og spekepølse(ikke sulten)
Lunsj: salat, omelett med purre og bacon, spiste på kafe men tror den var ok
Middag: 1 stor porsjon reinskav, brokkoli
Skippy sa for siden:
Huff, glemte å skrive på masse, masse kaffe med endel fløte
LilleMill sa for siden:
Jeg spiser det som faller meg inn. Neida ;) Jeg har egentlig ikke noe fast opplegg, følger ikke noen diett, og teller ikke karber. Bare prøver å spise lite karbohydrater. Spiser litt knekkebrød, jeg klarer meg ikke uten
Gikk ned 10 kg på 2 mnd på ketolyse i fjor, det funket kjempebra. Men jeg er ikke motivert for å fortsette med ketolyse nå. Blir kvalm av å tenke på fettet osv. Og klarer meg ikke uten et havreknekkebrød til frokost.
Også koser jeg meg gjerne litt på lørdag ;)
Gått ned 300 g denne uken. Helt greit.
solsikke sa for siden:
Skippy!!
Jeg skal prøve å hjelpe til så godt som jeg kan, men det er nok andre som kan mer og vet mer, men jeg prøver:
-Ser du bruker potetmel til å jevne med...det er ikke bra, mye karbohydrater(ren stivelse) så det kan være et problem.
-Det er heller ikke bra med alkohol i starten, det kan virke hemmende..ei heller søtsaker som kaker etc...
-Ut fra det som du beskriver ovenfor tror jeg du også får i deg for lite fett...gr.saker ser bra ut, men husk at det er mer karb. i løk og tomater..så her må du være litt forsiktig.
Jeg anbefaler udo`s choice olje(helsekost) 2 ss daglig...den gjør godt:) eller cocosa(også helsekost).
Viss du spiser mye salt mat, som f.eks bacon, kan det bidra til at vannet i kroppen hoper seg opp, og at det kan være en grunn til null vektnedgang..
Håper dette var litt til hjelp!!
Men har du målt deg, er ofte en henger seg for mye opp i vekten, og glemmer å se resultater av seg selv...jeg veier, måler meg og tar bilde av med selv hver uke...da har en kontroll, og har noen skrekk eksempler av hvordan jeg ikke vil se ut igjen!!!
Kaffe kan også være en grunn..sorry men that`s life:( Kanksje du burde kutte litt ned på den.
Lurer litt på hva som er mye fløte, da også det kan være en årsak..
Du må nesten prøve ut litt selv..kutt ut litt, og prøv deg frem...vi er dessverre alle individuelle, og derfor er det vanskelig å komme med noe fasitsvar!!
Ha en god helg.
Klem Solsikke
Skippy sa for siden:
Tusen takk, nå er jeg sparket igang med å gjøre dette nøye;). Har lest rundt i foraet her, har også fått en mistanke om at det er for lite fett:cool:. Skal kutte ned på kake, selv om det smerter å la Gerd's ostekake hvile:hylgrine:
Er oppmerksom på tomater og løk. Men det som er så rart er at jeg hele tiden har godt utslag for ketose, nesten mer enn når jeg går ned. Tror dette har sammenheng med for lite vann og for mye protein/lite fett.
Har kjøpt meg notisblokk til å ha i lommen, så her skal ingenting komme uregistrert inn. Dette skal jeg ha orden på. Muligheten for en fantastisk slankekur er jo tilstede. Håper i det lengste at kaffe og te kan drikkes:).
Og nok en gang, tusen takk for hjelpa:blomster:, tar imot hjelp fra alle som orker.
solsikke sa for siden:
Bare hyggelig å kunne være til hjelp...
Er dessverre ofte sånn at en noen ganger trenger et spark bak for å komme videre..
Så da er dette forumet helt fantastisk:)
Vil ønske deg lykke til videre, og det løsner nok snart skal du se:)
Ha en super lørdag:)
Klem frå det regn- og stormfulle vestland
solsikke sa for siden:
Nå hvordan går det med dere alle sammen??
Jeg er spent på morgendagens veiing..har ikke noe god feeling akkurat, men time vil show..
Jeg har no trosset været å vert ute på en laang treningstur...deilig følelse:)
Skal no tenne lys og fyre i ovnen, og bare kose meg:)
lalla sa for siden:
heisann:D her går det bra, føler at jeg har taket på det nå, kommer fortsatt til og være forsiktig med , ost, fløte og egg, er så fort gjort og glemme karboene i dette. har funnet ut at jeg på lørdager lager gerds ostekake eller andre lavkarbo godterier, spiste ute i fri luft i går, jeg kosa meg med lavkarbo fromasje og lett brus. funnet ut at det går ann og leve med dette, må bare ha fantasi. var på kaffe besøk i helgen,fikk litt dårlig samvittighet når vertinnen hadde stekt opp en hel haug med vafler, og satt frem blåbærpai og rullekake, jeg holdt meg til kaffen, flink jeg :stortsmil
da vil jeg bare :heia:heie på alle, en ny uke med nye muligheter.
solsikke sa for siden:
Så flink du er:) Kjempe bra at du klarte å stå i mot;)
Jeg har veiedag i dag, og denne uken var det opp 700g;(
Men venter på "uken", og da pleier jeg å gå opp ca 1 kg, så kan vell ikke vente noe annet...hadde no minket i cm, så kan vell ikke klage..det går no rett vei:)
Oban sa for siden:
Veiedag og 0.8 kg ned siste uke.
Er fornøyd, men det var også forventet etter en stor sprekk for litt over 2 uker siden. Er snart nede på nivået jeg hadde før sprekken.
Jeg er iallefall på rett vei igjen.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.