< Tilbake til oversikten

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

LilleM0r sa for siden:

Jeg tror det går veldig bra! Jeg har vært i ketose hele jula - men har spist litt lollypopbrød og sukkerfri sjokolade. Og drukket litt vin, hver dag....
Tok av meg 1 kilo i jula! Og jeg tror jeg har gått ytterligere ned:)

Etter at jeg kom hjem er jeg tilbake i mitt strenge kosthold - og har fått en ny runde med doløping og litt hodepine...akkurat som da jeg gikk inn i ketose første gang.
Rart - men jeg tror jeg tar av:p:p Skal måle meg på mandag.

Er du over på et vedlikeholdskosthold? Høres spennede ut.

solsikke sa for siden:

Så flink du er;)
Ja, eg er gått over på et slags vedlikeholdskosthold (generell lavkarbo) og trening.
Er for tiden ikke særlig motivert til å begynne med streng ketolysediett igjen, og trur det er litt sunt og lurt og sjekke om ein klarer å holde vekta og evnt. gå ned selv om en ikke er så streng med kosten. En kan jo ikke uansett forsette med ketose resten av livet....så prøver, så får vi se hvordan det går...trener jo ganske mye, så håper jo på å gå ned de resterende 7kg da...;)

Skippy sa for siden:

Der var vi på'an igjen. Flott å være igang igjen. Jeg har hatt en toukers juleferie, og kjenner på klærne at vekta nok har steget litt. Er akkurat gått inn i ketose, stinkende ånde og tørst som en kamel i ørkenen. Bestilte meg ketolysetabletter og slikt før jul så jeg skulle være klar. Når jeg gikk ut av ketose rett før jul var det en stor oppdagelse av hvordan jeg har levd før. Opplevde å bli sulten:eek:, urven og "fyllesyk" i flere dager:eek:, vrang i humøret i takt med blodsukkeret:eek: og generelt følt meg dritt i formen hele jula:eek:, fy og føy. Føler meg mye bedre nå som jeg er over i ketose. Har også startet med cocosakakao til frokost - god og varm i kroppen. Men nå er jeg skikkelig nervøs for at ketolyse ikke skal virke denne gangen, selv om jeg vet at den gjør det, skikkelig tullete altså.

magdalena sa for siden:

Jeg er også på'an:rolleyes: Startet 30.desember-da fikk jeg nok av all karbomaten(og ville ikke starte nye året med slanking,så jeg heller avsluttet det gamle med det).:rodme: Veide da 89 kilo,og idag er vekten på 85.5,ned 3.5 kilo,til tross kolosale startproblemer,men nå går det bra igjen. Hodepine og stålånde og energien slår gnist igjen-Heeeerliiig!:stuart:
Fikk også Tanitavekten min igår og da ble jeg hvertfall motivert!

Skippy sa for siden:

Hva er en Tanitavekt? Gjør den noe som andre vekter ikke gjør?

magdalena sa for siden:

Den måler fettprosent,vannprosent,måler hvor mye muskler du har,beintettheten og din fysiske alder!:) Snop vekt som jeg har forelsket meg i,ga mer motivasjon. Tanita er også kåret som en av de mest nøyaktige vektene.

lalla sa for siden:

heisann alle sammen:) jeg henger meg på igjen,,har prøvd meg på fedon dietten, men gikk ikke så bra. så nå er det full ketolyse igjen, var veldig uvant og begynne igjen, jeg har ikke vært noe aktiv siden jeg begynte med fedondietten, men har fulgt med her inne, jeg fant ut at jeg var veldig sparsommelig med fett da jeg gikk på ketolyse sist, så nå skal jeg bare helle på med oljer og fett. blir som og starte helt på nytt dette, da er det bare og heie på oss alle da, og håpe på strankropp 2009:D

solsikke sa for siden:

Ja, det er bare å kaste seg rundt å begynne igjen!!!
Selv er jeg gått over på egenkomponert, men går ned fordet, men dog med mye trening da...Blir spennende å følge dere også dette året...mye mer inspirerende når vi er flere som jobber mot samme mål:)
Lykke til alle sammen, dette skal vi klare:)
Klem<3

Skippy sa for siden:

Og fysisk alder!?! Herved er det klart at denne er ikke noe for meg. Bruker vanlig vekt nå, men har en sånn som måler vann og fett% i boden. Lurer litt på å kjøpe batterier til den. Vekta svinger mye for hver dag, kanskje er det vann tenker jeg. Ellers skal det da ikke øke med en kilo over helga når jeg har kjempeutslag på stixen? Litt demotiverende, men jeg vet jo at det går nedover etter hvert.

lillegull sa for siden:

Jeg har begynt i dag:)
Gleder meg til å se om det funker!

lalla sa for siden:

heisann:) ja jeg tenkte litt på og droppe og veie meg, for som du sier, vekta går opp og ned, ene dagen kjempe lykkelig, neste dag litt nedfor, er jo ikke bra for motivasjonen, men jeg greier ikke, må veie meg. jeg går ofte opp en kilo i helgen, men jeg føler at jeg spiser det samme som ellers, ok,:o mulig jeg lager meg en lavkarbo ostekake, eller en annen lavkarbokake, men er det ikke rom for det da?

Skippy sa for siden:

Tror det er rom for lavkarbokaker. Jeg skriver opp i en bok hva jeg spiser hver dag, har nå gransket og gransket på hva som er forskjellene, men finner ikke hva som utgjør variasjonen. Ser muligens litt forskjell i mengde ost, men det er ikke stort utslag på det. Enkelte uker er det for lite fett og da kan det gå saktere. Kanskje jeg skal prøve å sette det i diagram for å se om det er tendenser? Eller kanksje jeg ikke gidder, det går jo opp og ned og mest ned, og da er det vel bare å kose seg med maten. Jeg har kake og pizza klar i frysern jeg, små kosestykker med Sarah Bernard trenger ikke tine lenge. Ikke ser jeg at kake gjør noen forskjell heller på vekta, så da er det bare å kose seg.

angel71 sa for siden:

Jeg er også igang nå etter julen. Har stått stille på vekten i 3 uker. Men har ikke gått opp og det er jeg veldig glad for :o) Ennå jeg spiste alt som jeg pleier på julaften. Og 1. juledag, tror jeg at jeg faktisk var sukkerfyllesyk.. om noe kan kalles det. :o)

Men nå er jeg supermotivert til å fortsette og vil lære meg mange flere spennende oppskrifter :)

Heia alle sammen !! :D

fig sa for siden:

Hiver meg også gjerne med her.Har hatt stopp i 1 1/2 år å gått opp alt som ble borte pluss et par kilo til.:eek:
Men nu er det full skjerpings.Ikke mere "lørdag hele uken" her i gården nei.
Startet opp i går,12.01.09.
Lykke til alle dere andre også:D

LilleM0r sa for siden:

Velkommen - så hyggelig! Det blir vel egentlig litt feil å si det...:rolleyes:
Det er jo ikke hyggelig at du er tilbake til utgangspunktet - men å bli kjent med deg, og at du tar tak i det igjen:)
Du har klart det før - og du klarer det igjen! Vi skal heie på deg:heia:

solsikke sa for siden:

Velkommen...skal være med å heie deg frem på veien mot målet:)

lalla sa for siden:

heisann,,velkommen:) :heia:

Skippy sa for siden:

Vi er nok ikke de eneste som har prøvd slanking før nei, fint at vi blir flere her. Velkommen til nye og nygamle.

Skippy sa for siden:

Og eh, jeg har funnet ny årsak til vektsvingninger. Da jeg skulle løfte vekta mi i går for å flytte den, så falt den i biter. Ikke rart vekta har svingt mye, den hang jo bare litt sammen. Liker ikke å bruke den andre vekta mi, den viser mer og da blir jeg sur. Selv om den er konsekvent i forhold til seg selv, så hjelper liksom ikke det. Tror jeg må godsnakke med meg selv i noen dager før den finnes frem.

lalla sa for siden:

heisann! he he ja den vekta den vekta, er den vår venn heller fiende. i dag er den min venn, jeg har aldri i mitt liv spist så mye fett og oljer, vært kvalm til tider, men vekta går nedover, jeg har spist ekstremt fet mat i 2 uker og gått ned 2,4 kilo. dette fungerer, ser nå at man ikke må være redd for fettet. men lurer på en ting,,har lest at oljen som er i feta osten ikke skal helles over salate, for de det ikke er riktig olje, men jeg kan ikke se at det står noe på glasset om vilke olje det er. :confused:

angel71 sa for siden:

Har litt problemer med å komme meg i den nye driven jeg. De første 5 kg var greie, men etter at jeg strandet på det samme i 3 uker (grunnet julen og slikt), virker det som kroppen liksom trenger et skikkelig spark bak til å komme videre ned. Kansje jeg også er for sparsommelig med fett. Og jeg vet at jeg kunne ha trimmet mer.. Så heretter, trimme mer og mer fett. Og mindre snop, kun på lørdager. :)

raleksan sa for siden:

Åh, det er skikkelig demotiverende med pause, altså. Man blir så slapp og så treig. Og så har jeg hatt en helt syk tankegang i det siste - jeg visste nemlig at jeg skulle på igjen. Først skulle jeg på etter julebordet, så var det en fest i november, så kom jula og nyttår, men NÅÅÅÅÅÅÅ er jeg på igjen, og har vært det i snart to uker.

Den syke tankegangen var at "jeg skal jo snart på igjen, så da benytter jeg sjansen til å spise alt jeg ikke kan". Og siden ca september gikk jeg opp de 3 vanlige kg (vann+mat) + 8 til. BARE fordi jeg skulle unne meg alt som var ulovlig, siden jeg snart skulle på igjen.

Nå er det heldigvis litt bedre igjen, ned 6 kg på de to ukene etter at jeg begynte igjen, men jeg har jo fremdeles 5 kg igjen før jeg er nede der jeg var... Og det er surt å tenke på. Tenk om jeg bare hadde fortsatt i høst. Jaja, da er jeg ca et halvt år forsinket, men det får stå sin prøve.

Nå er jeg på igjen, og supermotivert. Og det går så lett, så lett. Jeg har nesten begynt å takle bacon igjen også - tror jeg fikk litt nok i sommer. Og så har jeg oppdaget de ristede mandlene til Polly - et suverent alternativ til peanøtter - bare 6,5 g kh pr 100 g. Knallgode!

Nå må jeg gå og oppdatere tickeren i signaturen min, sånn at jeg ikke lyver på meg 5 kg...

Skippy sa for siden:

Jepp pauser kan være farlig. Skjønner godt denne tankegangen med at "det er ikke så farlig, jeg skal jo fortsette kuren etter jul og nå kan jeg unne meg ALT." Vet ikke riktig hvor mye jeg la på meg i jula, vekta gikk sunn, men opp gikk det. I dag er det en fin dag, har gått ned 0.6 kg siden torsdag:). Det er bare å henge i, der er mer å ta av. Og så lenge det går nedover totalt sett, så blir det jo bedre.

Anitra sa for siden:

Jeg har hatt en karbehelg, var i bursdag på lørdag, og spiste litt for mye karber på søndag. Merker det i magen idag, jeg bare MÅ slutte med denne eksperimenteringen, magen blir jo helt ko-ko!

Skippy sa for siden:

Jepp, karber sånn helt pluteslig gir en skikkelig magetrøbbel. Føler ikke for å eksperimentere, følte meg helt dritt i formen i jula.

lalla sa for siden:

heisann:) er litt matlei igjen, syntes det blir vanskeligere og vanskeligere og finne på noe til lunsj, tenkte og se hvor lenge jeg greide meg uten lavkarbobrød og lapper, men nå er det stopp tror jeg,må ha litt brød. hvor mange brødskiver av lavkarbobrødet spiser dere om dagen?:o

LilleM0r sa for siden:

Ingen, fordi da stopper vektnedgangen for meg:)
Holder meg langt unna all slags erstaning - også sukker.
Og jeg er så heldig at jeg liker salater så godt - i alle varianter!
Her er det bare fantasien som setter en begrensning:)

magdalena sa for siden:

Jeg spiser heller ikke brød eller lapper,eller noe annet som ligner deig. En sjelden gang pizzabunn,men ostelasagnen har tatt pizzaens numero uno plass i huset:D Ellers lager jeg ofte Gerds tomatsuppe,og den er mektig og god,og har meg ca 3-4 måltider av hele oppskriften. Har i egg,bacon og brokkoli.
Nå har jeg vært 3 uker på ketolyse,hvor den første uken var en myk start,så egentlig 2 uker,med streng kur. Vært i ketose hele tiden og det er ny personlig rekord!! Ikke så mye endringer på vekt og kropp ennå,eller jo,4 kg,men må vel gi den tiden som behøves.Nå har jeg begynt og bruke oppskriftene her på forumet så det er alltid noe godt og spise!

lalla sa for siden:

heisann:) så flinke dere er da:D joa jeg spiser mye salater og middagsrester,er enig med dere, at man bør holde seg unna brødet, men er jo deilig innimellom da.har allerde bakt et ketolysebrød nå,men jeg skal spise minst mulig av det. må titte litt på oppskriftene og se om jeg får matlysten tilbake.:rolleyes:

Skippy sa for siden:

Lunsj? Skal vi se hva har jeg spist i det siste? "Myke sponplater" med egg/tunfisksalat eller ost og danskepølse eller fleskepølse. Salat med egg og ost og olje. For helt ideløse dager har jeg et lager med porsjonsbokser med fløtegratinert kjøttdeig/bacon/brokkoli liggende i frysern - bare til å slenge i mikro'n på jobb. Jeg fryser ned mye av middagsrester og varmer på jobb, glemmer å merke dem så jeg er aldri sikker på hva jeg får til lunsj før det er tint. Håper det hjelper.

lalla sa for siden:

heisann:) ja takk,,det hjalp,,"sponplater" med pålegg på hørtes greit ut syntes jeg,noen ganger så er det deilig med noe enkelt. skal lage meg "sponplater" nå og bruke til taco, tror det kan smake med sterk mat nå.:p

Skippy sa for siden:

YYYYAAAAAAHHHH! Minus en kilo på en uke:D! Så grådig fort har det ikke gått før, og endatil så er dette uke 3 i ketose. Fikk virkelig igjen for å trene tror jeg. Tror jeg skal gå og kjøpe meg brodder så jeg kan lufte gubben i kveld;). Må oppdatere tickeren i kveld, klarte bare ikke vente med å juble.

magdalena sa for siden:

Gratulerer Skippy:D Jeg er også på min 3.uke,bare halvveis,men vekta viste 600gram opp:( Skal ta ny veiing tirsdag. Brodder er lurt. Kjøpte meg i desember,og de blir flittig brukt!

lalla sa for siden:

heisann:D hva gjør dere? tenker dere på om dere kanskje spiser for mye i løpet av en dag? stort sett hver helg, så står vekta stille, eller man går noen gram opp.jeg vet at jeg har gjort alt riktig,men jeg har spist mer en jeg pleier, ergo vil jo det si fordet om man gjør ting riktig,så må man passe på mengden.:confused::confused::confused:

magdalena sa for siden:

Jeg tror jeg heller spiser for lite jeg.. Jeg har to måltider om dagen,tar litt ekstra olje morgen og kveld,måltidene mine er ikke større selv om jeg spiser sjeldnere. Vet jo at kroppen går i sparebluss om man ikke gir den mat,og jeg spiser jo når jeg er sulten. Noen sa at så lenge man er i ketose så trenger man ikke spise annet enn når man er sulten,men jeg er litt skeptisk nå til det. Tror jeg skal lage meg en frokost omelett,spise halv til frokost og resten til lunsj,da blir det mer jevnlig,og kanskje setter fart på sakene.Skal starte med det i morgen. Da har jeg fullført uke 3.

Fetpåmidten sa for siden:

Ja, jeg kan ikke spise bare når jeg er sulten for det er jo aldri! Blir ikke sulten på ketosemat. Min erfaring er at hvis jeg spiser for lite stopper vekttapet, hvis jeg spiser så masse jeg klarer raser jeg ned! Hurra:D

magdalena sa for siden:

Ja,jeg får prøve på det jeg også:p

Skippy sa for siden:

Typisk meny i uka. Frokost- en kopp kakao med cocosa, noe ost, spekepølse eller fleskepølse. Lunsj -2 sponplater og pålegg, eller salat og egg. Middag - fisk eller kjøtt og grønnsaker og saus. Kvelds - kake, nøtter eller ost (litt kos og litt for å få ned den siste pillene). I helgene er jeg helt ute av rute med maten, drikker for lite, spiser sent om kvelden, mer salt og sikkert mindre grønt i helgene. Så hver helg går jeg opp fra en halv til en hel kilo. Jeg regner vekta mi ut ifra laveste pr uke, det er som regel torsdag eller fredag. Har også så vidt begynt å trene litt, bittelitt altså. Har ingen anelse om kalorier i maten min, noen dager spiser jeg MYE - andre dager lite.

Jabba sa for siden:

Må bare spørre - hva er disse "sponplatene" alle snakker om ?

lalla sa for siden:

heisann:) jeg kaller dem eggelomper, 150 gr cottage cheese, 75-90 gr revet ost, 3 stk egg, du kan bruke det krydderet du vil, stivpisk eggehviten og ha i litt salt, så blander du eggeplommer ost, cc og krydder i når eggehviten er stiv. stekes på 180 grader i 20 min.

når du skal steke dem i ovnen så bruk bakepapir, bruk en spiseskje når du skal fordele dem på brettet, jeg bruker to spiseskjeer på hver lompe. de utvider seg litt ,så ha litt plass mellom hver lompe, jeg får plass til fire på brettet, og ut i fra denne oppskriften får jeg 7 stk. veldig godt med masse godt pålegg:p

Meo sa for siden:

Jeg har nettopp bestilt full pakke med Ketosekuren. Så bare pakken kommer i posten henger jeg meg på! Er veldig spent på dette. Har ca 25 kg for mye som jeg gjerne skulle vært kvitt (er på 93kg nå). Har kikket en del på forumet og funnet MYE nyttig info. Lurer ellers på om kuren er vanskelig å kombinere med familieliv og unger som ihvertfall ikke skal på kur...

lalla sa for siden:

heisann:) jeg syntes det går helt greit, nå er jeg heldig som har en mann som følger samme diett som meg, mens ungene får "vanlig" mat, når jeg lager middag lager jeg bare poteter ,potetstappe ved siden av til barna.;)

Skippy sa for siden:

Sponplatene jeg bruker finnes i brødlenken øverst på bakstsiden, de heter Sandrines myke sponplater. Jeg bruker litt solsikkefrø i dem. Lenger ned på siden er det en oppskrift på proteinbrød som jeg synes er godt, men som jeg ikke bør spise for mye av. Det er jo individuelt hvor mye en tåler av brøderstatninger. Jeg synes proteinbrødet har en liten pepperettersmak, men etter testing på familie og venner så er det visst bare jeg som kjenner den:).

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

hei:-) Jeg er ny her og vil gjerne henge meg på:-) Begynte 5 Januar og har pr 26 Januar tatt av 5.9 kg-jeg er superfornøyd faktisk!! Jeg vet at "motbakkene" vil komme, og da er det fryktelig greit å ha dere andre som er i samme båt,slik at vi kan oppmuntre hverandre:-)) Jeg har veiedag på mandager..

Skippy sa for siden:

Velkommen, og jøsses for et vekttap. Det vil jo sikkert gå litt saktere etter hvert, det gjør det for de fleste av oss, men det vet du sikkert.

Takk for det-ja det er jo supereffektivt dette:-)) Og i tilegg så kan man virkelig kose seg med goood mat..hææærlig!! Ja jeg vet at det går litt opp og ned på denne kuren,så jeg er godt forberedt på det..eller kanskje ikke når den tid kommer..he he:-))

Jabba sa for siden:

Er "sponplater" en såkalt kjent partystopper?
Er det det samme som Oopsie Rolls?

lalla sa for siden:

heisann:) ja det stemmer

magdalena sa for siden:

Ett kilo ned,etter og ha gått opp halvannet på ei uke. Kanskje det snur seg nå?:D

solsikke sa for siden:

Så flinke dere er...:)
Bare til å stå på videre...jeg er med å heier dere frem på veien..

solsikke sa for siden:

Hvordan går det med dere...jeg syns det går bedre og bedre..
Gleder meg til veiedag:)

Skippy sa for siden:

Hmmmm, opp 0,8 kg siste uka. Men jeg har gått ned totalt 1 kg de to siste ukene. Tror dette er bare svingninger med vann og slikt siden jeg har influensa/magetrøbbbel/forkjølelse på rad for tiden. Jeg gjør alt etter boka, er i ketose og trener så godt det lar seg gjøre i alt dette. Så jeg bare fortsetter. Skal si jeg gleder meg til at vekta viser lavere enn før jul, denne nye badevekta har liksom "snytt" meg for en kilo eller to.

LilleM0r sa for siden:

Jeg spiser og koser meg og er stadig i ketose. Men det går saaaaakte med vekta, selv om jeg ikke veier meg så kjenner jeg at det står forholdsvis stille.
Nå har jeg igjen hatt en uke hvor jeg ikke har fått trent noe særlig - og det er nok veldig avgjørende for min del.
Så da er det på'han igjen med full innsats - lykke til med veiingen!

lalla sa for siden:

heisann:) jeg har hatt noen harde uker nå, der vekta har stått bom fast, blit litt lei i meg,men nå føler jeg at ting løsner litt, har ikke tenkt og veie meg før på fredag igjen,må få fokuse vekk fra kiloene og heller tenke lifsstil. :heia:

Skippy sa for siden:

Da har vekta sneket seg ned 500g på en uke:D, egentlig synes jeg det er passe. Har holdt på med denne veiinga en stund nå, startet jo i høst engang og hadde pause i jula. Jeg går på vekta stort sett hver dag og begynner nå å få et avslappet forhold til den, for en lettelse. Ser at jeg kan spise litt brøderstatning og litt ost, men at jeg må begrense disse tingene. Strever litt med å få nok fett og vann noen uker, krever enda litt planlegging og det må jeg jobbe med fordi jeg ser en klar sammenheng mellom det og vektnedgang. En ting til jeg har merket er at sene (kl20-21) kraftige middager ikke akkurat øker vektnedgangen, best å legge den kraftigste maten til lunsj eller rett etter jobb. Er det flere som har merket disse tingene?

solsikke sa for siden:

Skippy!!
Har og erfaring med at "tunge" måltider seint gjer at vektnedgangen går saktere eller stopper opp!!!
Når det gjelder fett, tar du udo`s choice...det hjelpte meg når eg fekk for lite fett...bare et lite tips:=)
Håper det ellers går fint med alle sammen...har ein travel periode no, så får dessverre liten tid til forumet...savne-savne!! Kjem sterkare tilbake...
Lykke til friends:)

Ja da var det veiedag igjen for min del:-))

5.1- 82.4 (startvekt)
12.1- 80
19.1- 78
26.1- 76.5
2.2- 76
9.2- 75.1
16.2- 74.9
23.2- 74.2
2.3- 73.6
9.3- 72.2
16.3- 71.7

Totalt har jeg altså gått ned 10.7 kg-er SUPERFORNØYD!!

solsikke sa for siden:

Grattis med supert resultat:)
Kjempebra!!

solsikke sa for siden:

Har gått ned 600g siste uken, og -6cm. Er godt fornøyd siden jeg har stått stille i evigheter:)

100 gr mer ned enn meg sist uke du da:eek: veldig bra:)

Skippy sa for siden:

Så flott at dere går ned. Jeg sniker meg sakte ned, og er fornøyd med det. Har "flyttet" til fredagsklubben i sofakroken, trodde jeg var alene her.

LilleM0r sa for siden:

Og jeg er også med.....på en måte:rolleyes: Spiser helt i hht ketolysekuren - men går fremdeles ikke ned noe særlig.
Jeg står bom fast....og har gjort det siden jul:mad:
Men jeg holder ut - håper at det en dag løsner.....

solsikke sa for siden:

Veiedag!! -300g siden sist mandag, og -1cm rundt magen!!!
Ikkje heilt fornøyd, men litt nedgang er bedre enn ingen:)

masco sa for siden:

Eg er med ;) har nettopp begynt for 3 dager siden og skal ned 20 kg.
good luck alle sammen!:D

Debz sa for siden:

Velkommen! :spent:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.