< Tilbake til oversikten

Månedsutfordring!

mofe sa for siden:

Fikk en ide her.. Hva om vi gir hverandre månedsutfordringer? På forskjellige arenaer, trening.. vanndrikking.. antall kilo ned..?

Premien er.. trommevirvel..... BEDRE HELSE! :D

Kommende måneds utfordring:
Vi går ca. 3 km hver dag, frem til 21. juli. Tilsammen skal vi ha gått 100 km hver.. Det er ca. en halvtimes spasertur hver dag.

Hvor mange kilometer klarer vi tilsammen??

Jeg bruker skritt-teller, men det er jo ikke nødvendig, om man f.eks har en rute man vet hvor lang er.

Hvem er med??

magdalena sa for siden:

Dette var en super ide!Jeg er definitivt med! Har egentlig en rute på 6 km,men resten er jo bare bonus i så tilfelle!Jeg bruker også skritteller.

noli sa for siden:

Er det lov å gå 6 km en dag og 0 en annen? jukser

magdalena sa for siden:

De aller fleste klarer vel og gå 3km hver dag,om man går mer,er helt opptil hver enkelt.Syntes det var en super ide at 3km var et minimum,da har man et mål og en liten konkurranse-for de som tenner på det:D

Lisbeth sa for siden:

Jeg er med :D

mofe sa for siden:

Aah, supert!! :spent:

Ja, helt klart lov å gå 6 km en dag, og 0 en annen - det viktige er at man når 10 mil - 100 km, innen 21. juli!

Jeg har nådd mine 3 km i dag! Gått 2 km med hunden - også har jeg jobbet i butikk i 4 timer.. det er da minst 1 km, tror dere ikke?

lage signatur

nøtta sa for siden:

jeg er med, går uansett 3 km hver dag så det blir en enkel sak.... (utfordring på kostholdet derimot... ehm kremt.)

mofe sa for siden:

Supert! Spre det gode ord :D

noli sa for siden:

Bra. Jeg går som regel mellom 6 km og 1 mil på jobb, men det er ikke alltid jeg kommer meg ut og får gått 3 km på fridager.

Lava sa for siden:

Jeg blir med!
Går nok det allerede, til og fra jobb og på jobben,
og går tur med hund hver dag!

Fin Ide :heia:

Pearl sa for siden:

Jeg er med. 3 kilometer skal jeg kunne klare. Fin tråd.

mofe sa for siden:

Supert!
Jeg har vært på morgenturen med hunden - ble 500 meter.. mor litt trøtt :o

Lava sa for siden:

Vi skal gå etter middag, blir nok 5-6 km på den turen :heia:

mofe sa for siden:

Tror dette kanskje kan bli litt vanskelig jeg.. :o Idag har jeg bare fått gått to km, med valpen.

Men, men - jeg kan jo gå fire imorra.. :o

Lava sa for siden:

Jeg har funnet skritt-telleren min! :heia:
Så da skal jeg bruke den på jobb imorgen og se hvor mange skritt jeg får..
tror det blir mange ja

mofe sa for siden:

Så bra! :)

Her begynte det plutselig å plaskregne, så ble ingen flere skritt på meg idag. Satser på å ta det igjen imorra!

magdalena sa for siden:

I dag har jeg gått 4 km.Egentlig lite synes jeg,men har vært og grillet nede på stranden halve dagen.Igår telte jeg ikke skritt og km,så jeg må ta det igjen ved senere anledning,men det tror jeg går heeelt greit!:D

mofe sa for siden:

Så bra at du er med da, magdalena - jo flere jo bedre! :)

magdalena sa for siden:

Jepp:)Jeg liker slike oppfordringer,blir mer motivert!

mofe sa for siden:

Da har jeg iflg. mitt eminente regneark gått 6.8 av 100 km.. og iflg det samme regnearket, må jeg gå 3.3 km hver dag i snitt frem til 21. juni, om jeg skal rekke målet. Dvs. 6600 skritt... Har stilit inn min på 50 cm, er det for langt eller kort? Hvor mye har dere deres stilt inn på? Jeg er 162 cm høy..

Tror dette blir vanskeligere enn antatt - iallfall for meg! :eek:

Legger ved regnearket mitt jeg, kanskje det er til nytte for andre også :) Kaloriregningen tar jeg så som så, jeg har jo ikke akkurat plottet inn vekt og høyde på telleren..

Lisbeth sa for siden:

Jeg husker ikke hvor lange skritt jeg har, men jeg gikk 10 skritt, målte lengden og delte på 10 for å finne skrittlengden :)

Lava sa for siden:

Jeg har min på 50 cm, har ikke lange bein og er 168 høy.
Tok på telleren da jeg gikk hjemmefra i dag, og klarte å legge den igjen på
badet når vi skulle gå tur...
resultat så langt: 10091.
Dessuten ble jeg kjørt til og fra bussen idag, og dagen er ikke over,

• at turen vår ikke er med.
    Får prøve på nytt imorgen og huske å bruke den hele tiden.
    Har fått 15000 og helt opp i 22000 på en dag! :heia:
    men med betennelser i hoftene går jeg ikke fort eller langt for tiden.

magdalena sa for siden:

Har min på 75cm.. Er 174 høy,lange ben..Begynner og lure på om jeg har for lange steg,men har målt altså..:o

Pearl sa for siden:

Jeg trenger nok enda et spark bak. Har ikke kommet igang, men etter jobb i dag skal jeg finne frem skritt-telleren. Jeg kan vel forresten telle med morgen elipsen min.

mofe sa for siden:

sparke Pearl bak ;)

Jeg ligger skikkelig etter, jeg! Igår ble det bare 1,5 km, og dagen før 2 km. Men ikveld skal jeg og valpen på miljøtrening, og da blir det nok noen skritt vil jeg tro :ja:

Målte nå, og jeg har skrittlengde på 47.5 cm, men telleren tar bare for hver femte cm, så da blir den målt litt lengre.. Jukser? Neeesh :p Uansett utgjør det jo bare noen få metre pr. 1000 meter, så..

Magdalena: oi, du har lange skritt! Men kanskje du er en litt mere powerwalker enn meg? Jeg er mere en slentrer :p

Lisbeth sa for siden:

Målte mine igjen.. jeg har en skrittlengde på 70 cm.. :) Jeg er 1.76 og har laaaange bein..

magdalena sa for siden:

Jeg går fort ute ja..Jo fortere jo bedre synes jeg,enten med bikkja og/eller vogna.Men tror jeg kanskje skal måle steget mitt igjen.Plotter hver kveld på mobilen min hvor langt jeg har gått,og henger litt etter nå:o.Imorgen blir det lite gåing tror jeg.Skal kjøre bil noen timer før vi skal på flyet til Oslo.Men fra torsdag,da regner jeg med og være i full telling!:D

Lava sa for siden:

Idag har jeg til nå gått: 13.284 skritt! men det blir noen fler før jeg køyer.
Morsomt med teller, men jeg aner ikke hvor mange km det blir..
noen som er flinke i matte?
50cm skrittlenge + 13.284 skritt= ?

Lisbeth sa for siden:

50cm skrittlenge + 13.284 skritt= 6642 meter som = 6,642 km :D

Lava sa for siden:

WOW du er flink! :heia:

takk skal du ha! :klem:

Lisbeth sa for siden:

Det var ikke så vanskelig da.. :lol: Bare gang antall skritt med 0,5, da får du antall meter. 1000 meter er en kilometer, så hvis du deler meteren med 1000 får du hvor mange kilometer du har gått..

Lava sa for siden:

ja særlig meg og matte!
kommer med mer neste gang jeg, du er så mye flinkere enn jeg klarer
tenke :lol:
mitt lille hode klarer ikke slikt

Lisbeth sa for siden:

Du får rapportere antall skritt her, så skal jeg regne ut for deg.. :p

Kristin_B sa for siden:

Tror jeg må slenge meg med her jeg!
Må bare se i journalen min hvor mange ganger jeg har gått runda mi, og så har jeg ikke skritteller, så jeg får ta en tur med bil en dag og måle hvor langt det er.

Hm..blir spennende!! :heia:

Lisbeth sa for siden:

Så gøy at du blir med Kristin :suss:

mofe sa for siden:

Ellers å kan man jo bare dele på 2 også egentlig. 10000 skritt er 5000 meter er 5 km :)

Nå har jeg gått tilsammen siden vi startet 11.5 km.. og burde ha gått.. hmm.. 3.3x5 er.. hmmm.. 16.5? så ligger etter med 4 km, det er nesten 1 km hver dag det! Skjerpings her nå, altså...! Men jeg var på mijløtrening med hunden i går, og glemte selvfølgelig skritt-telleren, tror egentlig vi gikk mere enn 4000 skritt men.. jaja :)

Hvor langt har dere andre gått til nå, da?

Kristin_B sa for siden:

Jeg har gått vetke enda. Er f.o.m. 21.juni og til og med 20.juli eller?

mofe sa for siden:

Jeg tenkte på fra 21. til og med 21 jeg.. Men vi kan jo godt ta tilogmed 20., blir jo mere riktig :)

Kristin_B sa for siden:

Ja, blir det ikke det egentlig? For da begynner vel ny månedsutfordring f.o.m. 21. igjen ;)

mofe sa for siden:

Sant! :D

Kristin_B sa for siden:

Får endre i signaturen min :ja:

Heydi sa for siden:

Åååå... en utfordring :D Har gått tur på 2 timer i dag, så denne skal jeg være med på ;) Skal gå i butikken nå, så fører inn endelig resultat i kveld.
[size=4][/size]
:heia: alle sammen :heia:

Lava sa for siden:

jaja, det var den skritt-telleren!.. Traff bordkanten da jeg satte meg hurtig,
ned på kjøkkenstolen... den lever ikke lenger desverre :(
Så jeg aner ikke hvor langt jeg har gått i dag,
men dagen igår var grei som gjennomsnitt, egentlig noe under siden det ikke ble tur på hunden, så jeg ligger godt an i utfordringen!
rundt 6-7 km hver dag!
:heia:

mofe sa for siden:

Du er jo dødsflink, Tullehøna! :eek:

Og bra at du blir med Heydi!

Lisbeth sa for siden:

Mine kilometre står i signaturen min :D

mofe sa for siden:

Wow! :eek: Nesten tre ganger så mye som meg det!! imponert

Kristin_B sa for siden:

Jeg er også imponert, Lisbeth!!
Må kjøpe meg en skritteller altså. Hmmmmmmmmmmm.....
kanskje i morgen!?

Lisbeth sa for siden:

:ja: gjør det!! Den jeg kjøpte på Life er veldig kjekk :D

mofe sa for siden:

Har forøvrig et forslag til neste måneds utfordring.. og det kommer til å bli en SKIKKELIG utfordring for meg iallfall, kanskje overhodet ikke hos noen andre.. drikke 1.5 liter vann hver dag (ikke 3 en dag, og 0 en annen..) og gå ned 1.5 kilo. kom med andre forslag om dere har :)

Kristin_B sa for siden:

Det spørs om jeg skal til den store byen. Det kan hende jeg skal! Bare jeg husker det. Er så mye jeg skal huske på om dagen synes jeg..og vi vet jo alle hvordan det pleier å gå...

mofe sa for siden:

Ut på tur, aldri sur! Skal straks ut for å gå den første kilometeren av dagens tre! Idag SKAL jeg klare det! (herreguuuud, så vanskelig denne utfordringen ble da.. :o )

mofe sa for siden:

2777 skritt unnagjort! :D

Kristin_B sa for siden:

heia Mofe!!
Jeg gikk ikke de to første dagene jeg, og så vet jeg ikke hvor langt jeg går enda (går samme tur hver dag stort sett), så jeg aaaaaner ikke hvordan jeg ligger an...

mofe sa for siden:

3.6 km i dag - rekord! :spent: Skal prøve å gå like langt hver dag ut uka - så er jeg sånn ca. ajour tror jeg. Hvor langt har dere andre gått idag da? :)

Kristin_B sa for siden:

Jeg har gått en time, men vet ikke hvor langt det er..hehe..enda.. :rolleyes:

Heydi sa for siden:

Ble 3,34 km nøyaktig i dag. Vi er flinke :heia: 1 time trim er jo kjempe bra Kristin B :)

Veggpryd sa for siden:

Gå! :eek: :o Tror jeg venter til neste månedsutfordring, jeg... :liste: :D

mofe sa for siden:

1 time er vel 5-6 km?

Lisbeth sa for siden:

Jeg har gått ca 8 km i dag :)

Kristin_B sa for siden:

Jeg håper det er mer enn 3 km i hvert fall..ellers er det vel ingenting å skryte av :lol:
Kjente jeg var sliten i beina i dag... :ja:

Kristin_B sa for siden:

Oi..det ble litt feil, men altså at jeg bruker 1 time på 3 km mente jeg..hehe.. :p

mofe sa for siden:

Tror iallfall det er 5, Kristin :)

Gått 3.9 km idag, 19.9 tilsammen :) Ligger enda litt etter (4 km totalt), men tenkte å gå 7 km i helga, har iallfall det som mål! :)

Kristin_B sa for siden:

Har enda ikke fåt målt jeg da, var ikke ute med bil før vi dro på hytta i dag, og det ble så sent, at da husket jeg ikke på det! Aner ikke hvordan jeg ligger an fortsatt ;)

Uansett så er jo skrittelleren nå in action, så da blir det spennende og se det kommende døgn hvor mange km den får til ;)

:heia::spent:

Lava sa for siden:

Nå har jeg kjøpt ny teller! På apotek til svinedyre 400,- :eek:

Skal montere og innstallere snart og beg bruke idag,
men med samme løype hver dag, blir det rundt 6,5 km hvertfall :heia:

jeg syns alle er så flinke! Og neste mnd utfordring kan godt være å drikke nok vann, for der er jeg ikke flink nei...
Stå på!

Lisbeth sa for siden:

Jeg er over halveis, så nå har jeg tenkt til å ha skritt-teller-pause i helga.. Kjenner at jeg egentlig er litt sliten, så da ligger skritt-telleren godt på hylla.. :p

Kristin_B sa for siden:

Dæven! Jeg liker denne utfordringen veeeldig godt! Jeg liker en "konkurranse", da blir jeg mer gira enn jeg vanligvis er! :rolleyes: Så dette er midt i blinken for meg! :ja:
Har gått en tur med gullet i dag, (da lurer jeg på om telleren min ikke er så veldig til å stole på? Når man mer slentrer avgårde liksom? :lol:) så gikk jeg en tur på 45 minutter, braaaattt!! (Har tatt bilde med mobilen som jeg skal vise dere når jeg kommer hjem, har faktisk ikke med kabelen som skal til;)) så gikk vi alle 3 en tur i kveld, og enda så måtte jeg gå en tur etterpå. Målet var nemlig 10000 skritt i dag, nå er jeg på over 12000. Så det er jeg fornøyd med!
:heia: oss altså!!

mofe sa for siden:

Wooooh, driitbra! :D :D Jeg nådde målet mitt idag, 3.3 km! :)

Lava sa for siden:

3,3 km idag på meg og!

Heydi sa for siden:

Ble 3,9 km i går, mest når jeg løp etter barna på lekeplass :p

mofe sa for siden:

Så flinke vi er!! :D

Har forslag for månedsutfordring for juli (01.07-01.08, litt lettere å huske når vi starter og slutter..).
3000 situps, 2000 pushups (jente-style..), 2 kilo ned - og 1 liter vann hver dag.

Jeg vet at DET blir en utfordring for meg - særlig vannet og kiloene.. Eller er 2 kilo litt mye, kanskje? Holder med 1 kg? 1.5?

Hva tror dere?

Lava sa for siden:

ehhh.. hvor mange situps blir det til dagen?
3000/31 dager:
96.77 nesten 100 stk, 30 til frokost, 30 til lunch og resten til kvelds :lol:

mofe sa for siden:

Japp! :D Man blir utrolig fort sterk i magen da, så kanskje man bare klarer 10 om gangen de første dagene, men man er fort oppe i å orke 100 om gangen! :ja: Tenkte kanskje at det var litt mange pushups..? Jeg prøvde nå, og klarte 15... :o

Lava sa for siden:

Ja, da har du bare 49,5 igjen idag :lol:
Men en flott utfordring! Det skal jo ikke være lett, da er det ingen utfordring!:p

Lava sa for siden:

men, skal vi avlutte 1.utfordring nå? til 1.juli?
eller skal vi ha to på en gang... vi blir jo ikke ferdige med å gå 100km
alle sammen da, hvis vi slutter nå...

mofe sa for siden:

Nei altså, jeg tenkte at vi har denne her til og med den 20., også begynner vi på den andre den 1....? Sånn at vi har to stk. i 20 dager :p

mofe sa for siden:

Eller! Håhåå! Nå kom jeg på en GØY utfordring da :p Istedetfor pushups og situps, så 10000 hoppetauhopp i løpet av en måned? Blir 333 hver dag i gjennomsnitt, noe som tar ca. 5 minutter hver dag. Hm.. kanskje litt lite, det, eller? Vi kan jo alltids slenge på en liter vann, og 1000 situps?

Hva synes dere?

Lava sa for siden:

Jeg kan nok ikke hoppe, har for mye betennelser rundt omkring til det
(i bekken + blodårer) så jeg vil heller prøve på situps osv...

magdalena sa for siden:

Her er en liten oppdatering på hva jeg har gått til nå:
22.juni 3km
23.juni 2.8km
24.juni 5.1km
25.juni 4 km
26.juni 11.2km ( i Oslo)
27.juni 15.2km (Oslo):cool:
28.juni 12km(Oslo)
= 53.3km til i går.

Kommer nok ikke til og gå så mye nå som jeg er hjemme,men det var jo så mye og se i Oslo da.Har veldig såre ben nå..:(Kjøpte meg nye tursko,så da er det ingen unnskyldning!

mofe sa for siden:

WOW - halvveis magdalena, kjempebra! :ja:

Kristin_B sa for siden:

:heia: magdalena!
Oi! Jeg aner fortsatt ikke hvor mye jeg har gått :lol:
Blir spennende og se :p

Heydi sa for siden:

Ble 4 km på meg i dag, så det går sakte med sikkert. Så flink du er Magdalena :heia:

magdalena sa for siden:

Osloturen var jo godt for noe..Lommeboken ble litt slunken,men du verden det var godt og komme litt bort.Har fått sett endel,men skulle så absolutt blitt mye lenger!

Kristin_B sa for siden:

Har kommet til 4,5 km i dag jeg også. Så jeg er fornøyd med det :ja:
Så flinke vi er :heia:

Lava sa for siden:

Igår ble det ca 3,3 km, men i dag ligger jeg foreløpig på...
6.57 km :heia:(13142 skritt)
skriver det inn imorgen på siggen,
den nye skritt-telleren viser hvor mange skritt, km, kcal, og aerobic steps!
det siste er når skrittene kommer raskt, og man liksom har høyere puls..
selv om den ikke reg puls da. men hvor fort man går

Kristin_B sa for siden:

Tror vi har lik skritteller jeg Tullehøna ;)
Lisbeth og du og jeg! :heia:
13000 skritt?! Min står på 2000 den..har ikke orka noe i dag..

Lava sa for siden:

Så fint å ha like tellere! :heia:

Men, skal vi begynne å ta situps og greier i morgen da???:eek:

1. juli nå, men var vi enige om hva som skulle være ny utfordring
    eller...

Heydi sa for siden:

Er med på denne jeg,uten kiloene :p Har ikke planer om å bli noe mindre, men sterkere ;)

Lisbeth sa for siden:

Enig med deg.. det er jo ikke alle som skal gå ned i vekt :ja:

Heydi sa for siden:

I dag har jeg gått 5,7 km, tatt 100 sit-ups og 40 push up. Vann har det blitt i bøtter og spann i varmen :)

Lisbeth sa for siden:

Jeg har gått 9,5 km, og tatt 50 situps og 40 pushups :D

Lava sa for siden:

Så flinke dere er! :heia:

Jeg har ikke tatt situps eller noe idag, men har klippet plener og det var
tungt!
ellers har jeg til nå gått 12809 skritt, som blir 6,4 km..
og drukket mye vann!
Prøve å huske trening i morgen!

Kristin_B sa for siden:

Tror jeg holder meg til gåinga foreløpig jeg!
Men :heia: dere andre ;)

Har fått til 6,7 km i dag :D

Lisbeth sa for siden:

Har akkurat vært ute med vovsen, så da ble det 10,5 km i dag..

magdalena sa for siden:

Jeg er med på gåingen,situps og vannet.Jeg er ikke noe stor fan av push-ups,så tror jeg har nok å stri med situps i denne omgang.Jeg får knipe i samme sleng som jeg tar situps.Er dårlig til og huske slike ting.Kommer med oppdatering om noen dager,må bare ta 300 situps for og bli ajour med denne dagen!:eek::eek::eek:
Vannet er ikke en utfordring da,for jeg drikker 2-3 liter hver dag+ te.Det skvulper i magen.:D

HenriettKK sa for siden:

Jeg begynner i dag, så jeg henger litt etter :o får vel henge litt ekstra i da ;)

Lava sa for siden:

Så gøy at du blir med!
Velkommen :klem:

Lisbeth sa for siden:

Så bra at flere blir med!! :D Jeg har tatt 40 situps og 40 pushups i dag..det var nok for min støle mage.. :p

magdalena sa for siden:

150 situps ble det i kveld..Nå er det spørs hva jeg klarer i morgen altså..
Gåingen:
29.juni 3.2km
30.juni 2.9km
01.juli 2.7km
02.juli 6km
03.juli 4km
= 18.8km,totalt 71.1km:D

Går som en lek! Men de situpsene..De blir virkelig en utfordring!
Morro at flere blir med!

Heydi sa for siden:

Så flott at flere slenger seg med :) I dag har det blitt 4,9 km, 60 arm drepere og 80 magedrepere. Orker ikke mer i varmen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.