< Tilbake til oversikten

Månedsutfordring!

magdalena sa for siden:

For en nydelig vofs! Er det en setter?

trillian78 sa for siden:

Nei, ikke setter. Bildet kan nok lyve litt ifht størrelse. Tipper han veier hvertfall 50% mer enn en setter. Mye muskler. Han er en langhåret vorster (ligner ikke særlig på de andre vorstertypene). Jeg syns han er veldig pen da :love:

magdalena sa for siden:

Nei,synes ikke den lignet en vorster,men fin var han da.:love:
Den setter nok stor pris på ekstra trim og oppmerksomhet. Bedre turkompis finnes ikke:)

bibi sa for siden:

Sykla 8,1 km i dag... :)

magdalena sa for siden:

Så flinke dere er!:heia:Føler dere at dere blir mer motivert av en slik tråd?
Jeg har vært sløv med og gå tur,har ikke vært føre og vær for at jeg har orket. Derfor har jeg tatt sykkelen flittig i bruk. Ble 22 km idag,men gud hvor tungt det var. Kom aldri i treningshumør,men gjennomførte det da. Nå sner det ute-masse! Så imorgen tror jeg det blir gåing på meg.

trillian78 sa for siden:

Ja, blir motivert! Det forplikter litt. Dere er jo så flinke :heia: Det er mer fristende å komme seg over den berømte dørstokkmila, enn å avslutte dagen med å fortelle dere at jeg ikke gadd å bevege på meg den dagen...

magdalena sa for siden:

Ingen trim idag,har fått en unge med omgangssyken og styrt med han og husvask:( Nå braker det vel løs med resten av gjengen..

Skautrollet sa for siden:

Klart jeg blir motivert, ikke minst av dere som er så spreke :)
Sykler og baser i snøen og går tusenvis av skritt! Flinke er dere!

Nå har jeg hatt noen dager under dyna, influensaen kom sent, men det er ikke rart så treg som jeg er av meg:o
Kan skylde meg selv som har gått for dårlig kledd....

Vel, her blir jeg liggende til feberen gir seg og hostekulene stilner!

trillian78 sa for siden:

uffameg! God bedring til ungen og trollet :klem:
Ca 9500 skritt på meg i dag.

bibi sa for siden:

7 km på meg...

Camillawho sa for siden:

I´m in=) Hva er siste utfordring? Klarte ikke konsentrere meg nok til skumme meg fram til det:P

:D

bibi sa for siden:

7 km på sykkel i kveld... :)

magdalena sa for siden:

4 km på meg idag. Fant ikke skrittelleren,men gikk en ferdig oppmerket løype og snudde ved 2 km. Det var bitende kaldt idag. Bikkja var til og med litt stiv..

bibi sa for siden:

Fikk tips av broren min om å anskaffe meg skritteller på skrittleller.no

:)

Kanskje ikke så dumt det!

magdalena sa for siden:

Har skritteller derfra Bibi,de er helt greie:) Har også en fra LHL,de er nesten likens,samme funksjonene,men Lhl sin forbrenner jeg mer kalorier på:confused: Men er ikke så opphengt i akkurat det da,de teller hvertfall ganske likt.

trillian78 sa for siden:

Så bra Camilla! :heia: Siste utfordring? Jeg skal gå 10 000 skritt per dag. Men hvis du vill gjøre noe annet, så gjør du det.... Hovedpoenget er at det er noe som skal gjøres hver dag.

I går gikk jeg ikke... Dro rett på fest etter jobb :eek:

I dag....? vel.... I dag skal jeg bare ligge på sofaen og bevege minst mulig på meg.! I dag bare lider jeg etter gårsdagens whiskeyinntak. Jeg er såååå dåååårlig! Dessuten tråkka jeg tydeligvis over i fylla. Har en blå fot som jeg ikke vet hvordan ble blå. Vondt er det i allefall. Håper den blir fort bra, for jeg tror ikke den blir noe god å gå tur på :(

bibi sa for siden:

Sykla 10 km i dag..... :)

trillian78 sa for siden:

Fortsatt dårlig etter fredagen/lørdagen (må inkludere lørdagen, da jeg ikke kom hjem før kl. ni om morgenen lørdag). Var ute og måkte snø i dag. Og du og du så mye snø som er kommet i helga. Sikkert nesten en meter! FIkk nesten ikke opp ytterdøra :eek: Vel... det ble den eneste treninga mi idag. Sløøøøv!

magdalena sa for siden:

Det ble 10km på meg igår på sykkel. Skal se senere hva det blir idag. Er litt lat etter middagen nå:rolleyes:

magdalena sa for siden:

Halv time sykling utgjorde 15km. Så var bikkja forventingsfull så vi gikk 3.5km:D

bibi sa for siden:

Mandag 9.2. = sykling 10 km
Tirsdag 10.2. = sykling 10 km
Onsdag 11.2. = sykling 10 km

I dag: 10,1 km på sykkelen :)

trillian78 sa for siden:

Mandag - torsdag: havtime til time gåtur alle dagene. Mellom 11 000 og 8000 skritt :)

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag også!

Yess!!! :)

magdalena sa for siden:

Flinke dere er:)
Jeg har hatt omgangssyka siden onsdag og har tatt livet heeelt med ro:o

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag også... :)

trillian78 sa for siden:

Var bortreist i helga, så da ble det ikke noe gjort i det hele tatt. Verken fredag, lørdag eller søndag :o Nå sitter jeg og psyker meg opp til å komme meg over dørstokkmila og ut i kulda. Over til naboen og låne bikkja... Merker at jeg ikke har noe lyst i dag altså. Men må man så må man... :rolleyes:

bibi sa for siden:

Jeg har sykla igjen.... 10 km.

trillian78 sa for siden:

Inne igjen. Tre kvarters tur, våte og kalde føtter, røde kinn og seriøs middagsapetitt :p

bibi sa for siden:

Har sykla 10 km på tirsdag (ikke i går - var syk...) og i dag!

Hei igjen alle dere iherdige, så flinke dere er! Nå er trollet tilbake:D

Jeg har hatt en pause fra trimtøyet grunnet influensa, men i dag har jeg vært ute og gått en liten runde på 20 min. Tungt å gå i masse snø... men deilig å komme ut i frisk luft igjen!

bibi sa for siden:

Da har jeg sykla 10 km i dag. Yess!

:ja:

trillian78 sa for siden:

E'kke no flink til å oppdatere her nå... Og det er fordi at jeg ikke er no flink til å gå tur. 3 halvtime til times turer på 5 dager... Jaja... :o

Alle monner drar trillian! Og bibi får applaus for iherdig sykling;)

Her har musklene blitt brukt på å skuffe bort snø, snø og atter snø... Noen som blir med på skitur i morra?

trillian78 sa for siden:

Ja... Skal det aldri slutte å snø liksom??? I dag var det faktisk ganske tungt å måke snø. Blitt litt varmere ute, og da blir snøen veldig tung. Men når man kan tenke på det som trening så går det litt lettere :p

nissemor sa for siden:

Kjøpt ny skidress i dag, den gamle, som forøvrig ble kjøpt før jul, er for STOR! Så håper på bra vær i morgen, planer om å gå på ski på fjellet.
Gikk til og fra jobb mandag, nesten 10 km, spinning tirsdag, styrke torsdag, snømåking i dag.

bibi sa for siden:

Jeg har syklet 10 km igjen... :ja:

nissemor sa for siden:

Skitur i dag, 15 km. Trodde føre var dårlig, men det gikk greit. Litt dårlig glid i nedoverbakke, eller merkes det at man bærer på 10 kg mindre?? Bestandig hatt større fart i utforbakker enn andre, skyllt på vekta jeg da:)

trillian78 sa for siden:

I dag er jeg fritatt fra tur og trim. Fått nok trim fra husarbeid :D
Har:

• måkt snø
  • tatt en GIGANTISK oppvask
  • tørket støv
  • vasket gulv
  • kjørt tre vaskemaskiner og hengt opp klær
  • vasket badet
  • brettet klær
  • ristet tepper
  • ymse småtteri

Nå er det jobb i et par timer... Syns det holder for i dag jeg :o

Og trollet har også gått en times tur på ski, men hvor langt, nei det aner jeg ikke. Ble rimelig sliten hvertfall!

trillian78 sa for siden:

Ja... da ringte naboen og spurte om jeg ikke kunne ta ut bikkja for dem i kveld... Så da ble det tur på meg likevel da.:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Jeg hadde som mål å komme meg ut på en ordentlig skitur i vintert, og i går var jeg på en mils skitur, så jeg må vel si det går under månedsutfordring :D

trillian78 sa for siden:

Denne tråden er finfin og motiverer til å komme seg ut hver dag. Men jeg tror jeg skal ta en liten pause fra månedsutfordringen den nærmeste 5-6 ukene. Eller i hvert fall senke kravene. Jeg går ut i en ny stilling i morgen, og har fått beskjed om at jeg må påregne flere timer overtid 4 dager per uke de nærmeste 5-6 ukene i tillegg til noe helgejobbing. Så selv om jeg vil, så tror jeg ikke det kommer til å være gjennomførbart med turer hver eneste dag. Og klarer man overhode ikke gjennomføre, så blir et sånt opplegg bare demotiverende. Såh... for de nærmeste 5-6 ukene setter jeg foreløpig dette som mål:

• svømme 2000 m en gang i uka (den dagen jeg ikke jobber overtid)
  • Minst to entimes gåturer per uke (blir vel mest i helgene)
  • Bli flinkere til å gå av bussen noen stopp før jeg egentlig skal av.
  • Gå turer de dagene overtiden ikke blir så lang.

Tester ut dette de nærmeste to ukene. Og hvis det ikke er noe problem, så får jeg sette mer på lista.

bibi sa for siden:

Jeg holder meg til målet: sykle 10 km hver dag...

Har akkurat fått unna 10 km igjen. Yess!

magdalena sa for siden:

Jeg har vært på vinterferie:) Men har ikke ligget på latsiden hele tiden da. En dag var vi i basseng i tre timer. Jeg var bra gåen i armene etter den dagen. En annen dag gikk jeg tur med barna på akebrett, ene poden veier 30 kg og den andre 18 kg,så det ble nesten 50 kilo på slep i oppover bakker,langs skuterspor og over is. Bakkene fikk de lov og renne selv:D Har vært på noen trilleturer og sparketurer,men ski fikk jeg ikke testa ut. Nå er jeg hjemme igjen,og sykkelen står der og skriker etter oppmerksomhet. Men er litt demotivert da,men par mil blir det vel i kveld. Oppdaterer senere hvertfall:)

nissemor sa for siden:

Gått til jobb og hjem igjen, det ble 12700 skritt! Det holder for i dag.:D

Jeg er imponert over dere alle! Dere er flinke hver dag jo!

I går svømte jeg en time, i dag har jeg gått den "vanlige" trimrunden.
Sofaen resten av kvelden nå, med god samvittighet :)

trillian78 sa for siden:

Har bare gått en halvtime i dag. Bedre enn ikkeno.

Bra trillian, og gratulerer med ny stilling :)

trillian78 sa for siden:

Takk og takk Skautrollet. Føler at det blir litt stusselig sammenlignet med treningsregimene til dere andre her. Men jeg blir dratt ut av sofaen da. Og det jo bra :)

magdalena sa for siden:

Gratulerer med en ny stilling,Trillian:)

Det ble 15km på meg igår på sykkelen.

Ohhffff...
Jeg har gått runden min med slepende skritt, brukte laaang tid og vel så det. Kan ikke være bra å trimme når formen ikke er på topp...

bibi sa for siden:

Sykla 10 km i går...

og har sykla 10.1 km i dag! :)

bibi sa for siden:

Akkurat ferdig med å sykle 10 km igjen.

nissemor sa for siden:

:liste:Gått på ski i kveld, 1,5 timer. Møtte ingen elg heldigvis.:eek:

Beskjemmet melder trollet dagen for inaktiv....

bibi sa for siden:

:klem: Det kommer nye dager....og nye muligheter :ja:

nissemor sa for siden:

I efta ble det en time på Elixia. Rimelig støl i beina men

bibi sa for siden:

Har sykla 10 km i dag.

Joda,- tre kvarters spasertur i solskinnet ;)

bibi sa for siden:

Har sykla 10 km. :)

Gått min vanlige runde. :)

I morgen er det 1. mars, og mitt mål er å trimme hver eneste dag måneden gjennom. Om jeg skulker en dag må jeg ta det igjen påfølgende dag. (spark i rompa til meg selv)

nissemor sa for siden:

12 km på ski i går, nydelig vær på fjellet, men var nok kallere enn anntatt. Ihvertfall var det ikke fullgod gli på blå swix. Kjenner meg kraftløs når jeg går på ski, annen aktivitet går greit. Blir det for lite kalorier? Bør jeg kanskje spe på med litt karbohydrater?
I dag blir det snømåking ser jeg, og husarbeid.

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag...

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag.

En times svømming i dag.

Jeg vil slå et slag for svømming, en time tilsvarer 2 timers spasertur!
Det er effektiv trim vel? Og sykling er like effektivt bibi, du imponerer med dine standhaftige turer! Men hva med overkroppen?

magdalena sa for siden:

17km på sykkel i dag. Men kjenner jeg ikke er så motivert og like ivrig som tidligere. Følger jo mitt eget opplegg kostmessig,så da føler jeg at jeg faller litt av lasset.:o

bibi sa for siden:

Sykla 10 km tirsdag, 10 km onsdag og 10 km i dag.

magdalena sa for siden:

16km sykling onsdag,etterfulgt av situps,diverse rumpe og lår øvelser,og trening med strikk.
Torsdag,to trimøkter,den første på halv time med situps,rumpe og lårøvelser og strikk. På kvelden,2 mil på sykkel,35 minutter;)

Carisma sa for siden:

ENDELIG kom jeg meg på morgen-timen på xyckling i dag! :D

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i går (fredag).

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag! :ja:

Har gått runden min alle dager, i tillegg i dag en time svømming.

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag.

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i går og i dag.

magdalena sa for siden:

Du er flink til og sykle,Bibi:)
Igår ble det 16km på sykkel,før det gikk jeg en tur på 4km.
I dag gikk jeg tur på 5.5km,og syklet til frustrerte fruer,18 km.
Imorgen er det tid for gulvøvelser igjen:D

bibi sa for siden:

Syklet 10 km i går og i dag også. :)

magdalena sa for siden:

31 km på sykkel og halvtime med gulvøvelser igår= 1,5 time trim.
Idag er det hviledag:) Men har tatt noen rumpeøvelser da:o

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag. :)

Ligger som en gammel skinnfell her på sofaen etter dobbel dose aktivitet i dag, svømt og gått tur.
Har min egen månedsutfordring,- å trene hver dag i hele mars. Og så langt kan jeg stolt klappe meg selv på skulderen.

magdalena sa for siden:

Har vært slapp og småsyk i helgen,trodde jeg skulle få kraftig forkjølelse,men slapp unna med bare sår hals og svette perler.
Igår syklet jeg 15 km,tok noen gulv og strikk øvelser også.
Idag har jeg gått tur,ble rett i underkant av 5 km.

Går det bra med resten?:heia::heia::heia:

bibi sa for siden:

Ja - jeg holder "koken"... :ja:

Sykler 10 km hver dag jeg - det er min "månedsutfordring" for mars. Har sykla alle dagene i mars fram til og med i dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.