< Tilbake til oversikten

Gerds ostekake

#1

Gerd sa for siden:

Gerds Ostekake

Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør

  • Blandes godt og legges i en papirkledd rund form

Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Eldorado bringebærgele (1/2 mengde vann)
1 pk Tine kremost, naturell

  • Lag geleen og la den stå og avkjøle
  • Rør sammen kremost og rømme til den blir klump-fri
  • Visp kremen.
    Bland så alt sammen, rør forsiktig. Tømmes over bunn. La stå kaldt natta over.

Kaka totalt inneholder ca 35 karber. Og den er mektig!!!

SUPERT TIPS FRA VAFFEL:

Tips fra Imse vedr. blandingsforhold med funlight saft:


#2

Smula sa for siden:

Høres lovende ut - men skal ikke bunnen være søt?


#3

Gerd sa for siden:

nei det trenger den ikke. Fyllet er søtt nok, syns jeg :)


#4

SusieBlues sa for siden:

Jeg er helt enig i at bunnen ikke trenger å være søt. Lagde nesten identisk ostekake og serverte høykarbere, og de merket ikke at den var noe annerledes!
Flott oppskrift, Gerd!


#5

iren84 sa for siden:

Åneeeei! Jeg hadde tenkt å lage denne kaka til i kveld, men først nå ser jeg at den skal stå over natta!! Sikker på at det ikke holder med ca 6 timer da?


#6

Gerd sa for siden:

Sett den i fryseren et par timer og så i kjøleskapet. :)


#7

iren84 sa for siden:

Å hjelpes, vet ikke om jeg har plass. Har bare sånn liten fryseboks over kjøleskapet. Men det funker det altså?

Også har jeg ett par spm til:
Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør

  • Blandes godt og legges i en papirkledd rund form
Fyll: 1 boks seterrømme 1 pk kremfløte (1/3 l) 1 pakke Heistad bringebærgele (1/2 mengde vann) 1 pk Tine gourmet kremost, naturell - Lag geleen og la den stå og avkjøle - Rør sammen kremost og rømme til den blir klump-fri - Visp kremen. Bland så alt sammen, rør forsiktig. Tømmes over bunn. La stå kaldt natta over. Mandlene, de skal være grovhakket og IKKE malte? Og geleen, den skal bare kjøles ned, ikke stivne til gele vel? (Herre min hatt, så teite spm:p)

#8

Gerd sa for siden:

Ja, det hjelper å ha den i fryseren :ja:

Jeg grovhakka mandlene, for viss det bare er mel, tror jeg det blir veldig kompakt. Dessuten er det godt med litt tyggemotstand :)

Lag geleen først, og trekk til side. Så visper du krem og blander det andre. Da er geleen avkjølt nok.

:)


#9

iren84 sa for siden:

Men er det standard at alle ostekake oppskrifter skal stå over natten?


#10

Gerd sa for siden:

Nei, er ikke det tror jeg. I en annen oppskrift jeg har, står det 3-4 timer i kjøleskap :)


#11

Eva sa for siden:

Mums for en deilig oppskrift Gerd, den skal jeg prøve!:p


#12

indi sa for siden:

Denne var megabra! Og vente over natten... hvem klarer det??? Har et håp om at der skal være litt igjen til i morgen, så jeg kanskje får vite om den er bedre dagen etter...
Takk til Gerd:)


#13

Vibeke sa for siden:

Nå har jeg laga kaka! Står i kjøleskapet og kan ikke vente å smake på den! Kanskje ta den med på jobben i morra og dele med damene :)


#14

Jojodama sa for siden:

jeg lurer på om jeg kan bytte ut smøret med margarin? (liker ikke smaken av smør)


#15

Gerd sa for siden:

Det går nok an ja :)


#16

Max sa for siden:

Hvor lenge holder den seg i kjøleskap? Kan den fryses? Sikkert generelt spm for ostekaker, men har aldri prøvd å fryse selv...


#17

Gerd sa for siden:

Ostekaker kan fryses ja :D

Hvor lenge de holder seg i kjøleskap... Aner ikke egentlig, jeg... De blir ikke mer enn et par dager gamle her i huset.... :_plystre:


#18

Jojodama sa for siden:

det har ingenting å si for karboen? blir like riktig for oss?:o


#19

Gerd sa for siden:

Ingen betydning karbomessig.
Men margarin her transfett(tror det er noe sånt i vertfall, med varmebehanslig osv...) i seg og det er ikke bra for noen, kur eller ikke..

Jeg digger meierismør (Og det har jeg lært etter jeg begynte med ketolyse) :D


#20

SusieBlues sa for siden:

Ja, margarin bør vi holde oss borte fra!


#21

Angar sa for siden:

oppskriften er notert!!
Wow, jeg får lov å spise kaker!!
Mer enn jeg forventet med denne kuren;)


#22

Jojodama sa for siden:

Denne er kjempegod, men VELDIG mektig ja!!

Kaka kan godt lages med nesten full mengde vann. Det gjør kremen "løsere", uten at den likevel blir "flytende". Jeg brukte 3/4 av vannmengden, og kremen ble perfekt... :)
(Jeg liker ikke de helt kompakte ostekremene, får en følelse av å tygge på gummi, hehe:o.)

Nå lurer jeg på om den kan lages som ostekake med gelelokk... hm tror nesten det må prøves ja. Men da må jeg kanskje ha litt gelatin i kremen, for at det ikke skal bli som vanlig kremfyll?

Starfruit fun light, kremost naturell,kremfløte og litt gelatin????
evnt hvor mye? hjelp meg noen??!:veitikke:


#23

Bamse sa for siden:

Har lagd denne to ganger nå, jeg tilsetter også 100g fryste bringebær som knuses og et gelelag på toppen. Jeg syns den ble veldig frisk og god. Jeg serverte den til en høykarber som sa at det var den beste ostekaken han hadde smakt :D Typen syns også den er kjempegod.

Så tusen takk for en super oppskrift :)


#24

sma sa for siden:

Jeg får lagre denne oppskriften jeg også ser jeg. :D


#25

sma sa for siden:

Har laget denne nå - står i fryseren. :D
Fikk tak i lime/lemon fun light så nå er jeg spent på resultatet.

Lager dere andre denne med gelelokk? Kan jeg sette kaka i fryseren med dette gelelokket på også?

Veldig spent nå! :spent:


#26

Lava sa for siden:

Venter spent på svar, denne kaka virker helt flott! Kanskje bake til søndagskaffen.

Jeg har aldri stjålet før i mitt liv, men nå overgår jeg B.gjengen ;)
stjeler oppskrifter og tips i hytt og vær

Takk Gerd :)


#27

Gerd sa for siden:

Jeg har aldri brukt gelelokk så jeg vet ikke hvordan det er å fryse med det på :) Men ellers så er kaka topp å fryse i vertfall :ja:


#28

sma sa for siden:

Jeg lagde med gelelokk, og satte den i kjøleskapet. Den har vel stått 2-2,5 timer nå. Må ned og sjekke om geleen har stivnet! :spent:


#29

Sunda sa for siden:

Og så var det jeg som lurte da!.... Bruker dere sukkerfri gele eller vanlig?
Gleder meg til å prøve!


#30

sma sa for siden:

Jeg lagde gele av fun light og gelatinpulver. Veldig bra! :ja:


#31

Gerd sa for siden:

Jeg bruker heistad sukkerfrie gele :)


#32

Sunda sa for siden:

Ååååå! Høres deilig ut!! Jeg MÅ lage i dag!! Lite spørsmål først.... Gele! Skal den være sukkerfri?? :confused:


#33

Sunda sa for siden:

Åja guuuu - såg nå at du hadde allerede svart på det sp målet! Sorry! Ble litt VEL ivrig her :o


#34

Max sa for siden:

Jeg har laget denne noen ganger nå, og fredag lagde jeg den med gele av Fun Light Bringebær og gelatinpulver, og det ble ti ganger bedre enn med Heistad gelèen! Hadde nok i ørlitt mer gelè, men det ble bare litt mer formasjaktig -digg!

Blander også i nøen nøtter i bunnen, litt ekstra god smak da ;)


#35

Pearl sa for siden:

Denne var himmelsk. Forstår hvorfor så mange er begreistret her. Den ble smakt på første dag og ble faktisk enda bedre dagen etter. Likte den bedre med Fun light tropisk og gelantinpulver enn med Heistad geleen som jeg ikke er så begeisret for. Planlegger å lage ny til påske som:hungry: påskesnop.


#36

Bamse sa for siden:

Har satt min 4 "Gerds Ostekake" inn i kjøleskapet for 2 timer siden, der må den stå enda noen timer å godgjøre seg.

Hvordan fordelingsforhold bruker du i funn saften? hvor mye gelatin? Kan man bruke agar agar?


#37

Smula sa for siden:

Da har jeg endelig prøvd denne her, med et aldri så lite gelelokk på toppen.
Ble servert hos foreldre igår med stor suksess. Selv min kjære fader som har diabetes 2 og matlyst på -30 spiste to stykker! Et sikkert seierstegn, med andre ord.

Hjertlig takk Gerd! :)


#38

Pantress sa for siden:

Dette var en kjempe god kake.... men den var bra mektig ja.

Tusen takk for tipset


#39

Bamse sa for siden:

Ja, denne kaka er virkelig favoritten her i huset nå som typen også er lavkarbo :D

Skal lage ny i dag, sist jeg lagde den så frøys jeg ned i stykker (det ble 10), trenger jeg å si hvorfor, hehe ;) Den tines fort, men den er da ikke like god som om du ikke har fryst den, men for all del fortsatt god :) Det gikk helt fint selv om det var gelelokk oppå!


#40

Hedda:) sa for siden:

Ooooh, denne kaken MÅÅÅ jeg prøve!!


#41

sma sa for siden:

Lurer på om jeg skal lage denne til 17. Mai? For den er jo eksepsjonell god! :sikle:


#42

Salt sa for siden:

Hvilket forhold bruker du mellom Fun Light og gelatinpulver? Blander du ut saften med vann også?


#43

SusieBlues sa for siden:

Denne skal jeg lage til 17.mai og ha med på skolen til minsten. De var visst glad for at jeg ikke skulle bake sjokoladelangpanne....som alle andre...

Kaka er kjempegod!!


#44

sma sa for siden:

Jeg lager 5 dl saft. Og på pakken med gelatinpulver står det at 3/4 ts pulver til 1 dl saft blir fast gele.

Gelatinpulver: 1 ts = 5 ml = 2 blad gelatin


#45

Tone-G sa for siden:

Bare et spørsmål:-)

Skal gele'n blandes i fyllet? Eller skal det ligge som et lokk?


#46

Gerd sa for siden:

I fyllet :)


#47

Tone-G sa for siden:

Tusen takk! :)


#48

Iset sa for siden:

Denne er kjempegod. Et tips; jeg har laget en nesten identisk ostekake i noen år, men jeg har brukt Confecta lime-gelé, da får man liksom den mer "ekte" ostekakesmaken. Jordbær- og bringebærgelé blir litt for spesielt, synes jeg, selv om det er godt, særlig om sommeren. Men jeg foretrekker lime-geleen, og den er sukkerfri. :D

De har ananas-gelé også, får litt sån tropisk preg. Nam!


#49

Photobscura sa for siden:

Nå føler jeg meg litt noldus her, men blander du ut saften med vann først? Og bruker én teskje med gelatin til fem dl saft? Mamma er ostekakefantom, men er lei av kjeksbunn, så vi tenkte å lage denne sammen i morgen, og er veldig spente, men mamma tviler sterkt på at de har sukkerfri gelé her på svarteste bygda, men alle varianter av fun light skal de visst ha :)


#50

ecli sa for siden:

Finner ikke gourmet kremost (ikke engang på tines nettsider...)
Tilsvarer det det samme som "vanlig" kremost i mengde? (125mg)


#51

Gerd sa for siden:

Ja, mener det er 125 g i pakka :ja: :)


#52

ecli sa for siden:

Har nå laga ostekaka til bestemors bursdag og den var faktisk den ENESTE som ble spist helt opp! Ingen som aner at den er sukkerfri ;)

Brukte en boks med 200g kremost (første forsøk for noen uker siden, med bare 125g syns jeg ikke ble sååå bra), og lagde gele med FunLight Lemon/Lime (ble ca 4dl gele). Og så brukte jeg en pakke med skogsbærblanding (sånn frossen fra coop) + bringebærgele (Heistad) som frukt/gelelokk.
Nam :p


#53

Smula sa for siden:

Dere som lager gele selv, hvor mye gelatin må til? Synes forklaringa på pakka jeg har er så innmari kryptisk.


#54

Petit Fleur sa for siden:

Å, nå fikk jeg vann i munnen!!!

Men er det noen som vet om jeg kan spise sånt som dette når jeg er i min første ketose-uke? Eller bør man unngå alle søtningsmidler sånn i begynnelsen?


#55

Tone-G sa for siden:

Hva med å blande inn litt sukkerfri sjokolade i nøttebunnen.. Tror jeg skal prøve det neste gang :sikle:
Så nettopp en oppskrift på ostekake med sjokolade i bunnen i ukens hjemmet..

Jeg spiste masse kake første uken min på lavkarbo..


#56

ecli sa for siden:

Har faktisk ikke lest bruksanvisninga på pakken :p Men jeg har lest på andre ostekake-oppskrifter her på forumet, og fant da forslag på 5 gelatinplater pr 2,5 dl væske.
På denne kaka endte jeg opp på ca 4 dl væske, og brukte da 7 gelatinplater. Funka fint det!


#57

Karenina sa for siden:

Hei! Jeg har så innmari lyst å lage denne kaka,men jeg har et lite (stort?) problem! Jeg er nemlig hyperallergisk mot mandler og nøtter. Såpass allergisk at en mandel er nok til å kvele meg helt:S Så jeg lurer på om man kan bruke noe annet enn mandler i bunnen?


#58

Gerd sa for siden:

Uff da :klem:

Kjeks kan vi ikke bruke, men kanskje det går an å bruke tørka og knust lavkarbobrød? Er ikke sikker jeg altså....
Eller droppe bunn og bruke den som en slags fromasj :)


#59

Karenina sa for siden:

ja,det går jo kanskje an:) det er jo sikkert veldig godt det og:) Takk for tips! Og du,hvor får jeg kjøpt sånn gele?


#60

Gerd sa for siden:

Jeg kjøper heistad sin sukkerfrie gele på Spar eller meny her i bygda :ja:


#61

Smula sa for siden:

Takk skal du ha Ecli - da er jeg littebitt klokere! :)

Nå vet jeg ikke hva slags kur du følger, men de på ketolyse skal ikke ha mer en 20 karber per dag, og da kan en nok ikke spise masse kake - uansett hvor god den er.
Dessuten skal man helst holde seg til så rene produkter som mulig den første måneden.

Jeg spiste ikke kake, brød eller pizza den første tiden min på ketolyse iallefall.


#62

Skytten sa for siden:

Jeg lagde Gerds ostekake til bursdagen til 17-åringen min. Jeg brukte Gerds bunn og Heistad bringebærgele og resultatet ble knallgodt :D Absolutt alle elsket nøttebunnen og kaka gikk ned på høykant. Legger ved bilde av kaka ;) Dessuten lagde jeg bringebærfromasje av Heistad bringebærgele som har 0 karber i pakka + bløtkake da (PC snuppas bunn). Skikkelig vellykket ble det. Legger ved samlebilde av alle tre..som dere ser er jeg i den rosa perioden hahaha:D


#63

Tone-G sa for siden:

:sikle:
Såååå fristende kaker da! Den ostekaka er jo bare supergod!
De andre kakene ser utrolig gode ut også:)
Er hele familien på slankekur eller?


#64

Tone-G sa for siden:

Jeg gikk da ned i vekt, så da gjorde jeg vel noe riktig ;)
Jeg spiste fra 1-2 stk kake hver dag:) Nam :sikle:


#65

Skytten sa for siden:

Neida Amariel, det er bare jeg som er på ketolysekuren.Jeg lagde faktisk to parallelle kakebord...en for "normale" og en for meg og min søster som også går på dietten. Resultatet var at stort sett alle spiste av "mine" kaker:D


#66

Tone-G sa for siden:

Det så utrolig deilig ut! Jeg bare elsker den ostekaka! Skal lage en til helgen tror jeg, så har jeg noe å kose meg med når fristelsen for annet godt blir for stor :p


#67

sirimor sa for siden:

Denne er utrolig god, så jeg er kjempeglad for denne oppskriften.
Jeg har testet den ut på ikke-lavkarbofolk og den gikk unna:D


#68

Hyper sa for siden:

weee!!!Denne skal jeg lage til helgen, til bursdagen min!!!!!


#69

bringebærbær sa for siden:

Jeg prøvde meg på denne varianten ikveld. Utrolig god!! Denne oppskriften holder til 4 porsjoner. I parantesen bak innholdet er karbohydrat per 100 gr.

Bunn:
125 gr. Paranøtter (grovhakkede) (3gram)
75 gr. romtemperet smør (1gr)
1/2 teskje splenda
1/2 teskje kanel (kan sløyfes)

rør sammen og press nedi små porsjonsformer, sett i kjøleskapet

Fyll:
1,5 dl seterrømme (2,9 gram)
1,5 dl kremfløte (2,9 gram)
100g ferske bringebær (3,2 gram)
75g firstprice smøreost naturell (2 gram)
2 dråper vanilje-essens
smak til med splenda

rør sammen romtemperert ost og rømme, tilsett bringebærene og smak til med splenda. Pisk fløten sammen med to dråper vanilje-essens. Bland sammen alt og hell over bunnen i porsjonsformene. La det stå i kjøleskapet til avkjølt.

Hvis jeg har regnet rett blir det ikke mer enn 5 karbohydrater per (mektige) porsjon. Hvis man har mye splenda i blir det selvfølgelig mer :)

P.s
Hvis dere ønsker en fastere konsistens kan man tilsette litt gelatin. Jeg foretrekker at den er mer kremete :)


#70

Max sa for siden:

Jeg har laget denne maaange ganger, best med gele av Fun light saft. I helga lagde jeg med knust sukkerfri anton-berg sjokkis i bunnen, blandet med mandler, nøtter og valnøtter, og det ble enda bedre.

Ingen tenker over at det er sukkerfri kake nei!


#71

Narnia sa for siden:

Dette er virkelig en kjempegod oppskrift!

Har bakt den to ganger, og fått skryt av karbomennesker hver gang.

Jeg forbedret imidlertid oppskriften formidabelt (ja, jeg vet jeg er skikkelig beskjeden nå), ved å riste mandlene i stekeovnen i ca 5 min på 200 grader.

Det gjorde bunnen litt mer spenstig, og ga akkurat det lille ekstra!

Tusen takk for flott oppskrift Gerd, jeg skal nok prøve noen av dine andre en gang også!


#72

tonetrollet sa for siden:

Hei! Jeg er også allergisk mot mandler, hasselnøtter og valnøtter. De fleste som er det tåler likevel å spise andre nøtter. Jeg tåler å spise paranøtter, Pecan og Macadamia. Undersøk med legen din. Kake er ikke så godt at du skal risikere helsa di'! Bare nesten...

:helsesjek og så ... :spisesnak:spisesnak:spisesnak


#73

Gracella sa for siden:

Kanskje du kan lage disse kjeksene, knuse de og så blande de medsmøret?
Disse er Fedonvennlige, tror jeg og jeg tror det var Guro som la ut denne oppskriften en gang i tiden:

Havrekjeks
[font=Comic Sans MS][/font]
La
· 5 dl store havregryn svelle i
· 2 dl kokende melk
i 10 minutter. Rør inn
· 125 g smeltet smør

og bland inn

· 2 dl sammalt spelt
· 1 ts salt
· 1 ts bakepulver
· 1 ts fruktose.
(Søt variant får du ved å tilsette deigen
· 2 ts kanel
· 100 g fruktose)

Kjevle deigen til ca 1½ cm tyll og trykk ut kjeks med lite glass. Legg på plate og prikk med gaffel. Stek på 200°C i 10-15 minutter.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg lager disse til datteren min og da bruker jeg 100 g fruktose, men ingen kanel.


#74

tonetrollet sa for siden:

Jeg lagde en variant av denne

erstattet mandler med 200 g paranøtter og 50 g pecan
lagde gele av fun light sitron/lime
blandet en pose frosne bringebær i "røra"

Det ble himmelsk!!! Men nå er jeg kvalm...:eek:


#75

tonetrollet sa for siden:

Altså av Gerds ostekake... Men nå er det ikke mere igjen!


#76

Gracella sa for siden:

:D Fort gjort med den kaka!!


#77

Impulsiw sa for siden:

Dytter denne opp litt...skal bake :D


#78

mamma87 sa for siden:

Denne har jeg lyst å lage:)
høres veldig god ut;)


#79

Iset sa for siden:

Jeg vet ikke om jeg har skrevet det i denne ørtifjørtisiders lange tråden så jeg gidder ikke sjekke, men jeg synes kaken blir enda bedre med Confecta LIME-gelé, da blir den mer "typisk" ostekake. Frisk og god. Blir god med ananas-geléen også. Litt sånn derre tropisk. :D


#80

fjanni sa for siden:

jeg driver å lager denne nu... klokken 20 på en tirsdags kveld helt uten noen "grunn" til å spise den. hirr hirr hirr. lager den med confectas lime gele som jeg fant på en innvandrersjappe på grefsen med et helt utrolig bra onfectautvalg! :heia:

skulle vel heller laget den til i kveld og presidentsinnsettelsen.


#81

miss_chica sa for siden:

offameg! lagde denne kaka i helgen og den smakte bare heeeelt forferdelig!
jeg tok en bit og brakk meg!
her er det jo fire sider med hvor god den er, så hva har jeg gjort feil???
er en stor ostekake elsker, men denne var jo helt forferdelig!!!
jeg er sikker på at det er noe jeg har gjort, for så mange mennesker kan jo ikke ta feil!
jeg lagde den etter oppskriften, men brukte fun saft istedenfor, men det kan jo ikke være grunnen.
kan jeg ha pisket kremen for lenge? kan det være en av tingene?


#82

Gerd sa for siden:

Hvilke fun saft brukte du da? Kan jo være det siden smaken ble forfærdelig?


#83

screwball sa for siden:

Fruen mekket denne til meg...
Geleostegreia ble supergodt, men bunnen smakte jo bare smør! Skikkelig nedtur. Mulig det var for grovhakket, men dog!
Hva kan ha gått galt?


#84

Gerd sa for siden:

Kankje du ikke liker slik bunn, rett og slett. Er ikke sikkert det er gjort noe galt fordi... ;)


#85

Ella-A sa for siden:

Nå har jeg akkurat laget denne kaken (første kaken jeg har laget i mitt 22årige liv faktisk..:p) men så lurer jeg på, vi skal jo regne karber. Hvordan gjør dere det med kaka? når dere tar et stykke liksom.. eller deler dere opp hele kaka på en gang nei?


#86

Gerd sa for siden:

Jeg har bare tatt et stykke og ca funnet ut hvor mange slike stykker man får, Tatt det litt på feelingen :ja: Hadde gått på kuren leeenge før jeg spiste kake :D


#87

luringen sa for siden:

åh...denne er bare så utrolig god. laget den ti en dag med besøk her. Fiiinmalte mandler og nøtter, og hadde litt mindre smør jeg da. Og brukte heistad gele. Yummi


#88

miss_chica sa for siden:

brukte bringebærsaften..men jeg må ha gjort noe galt. må gi den kaka en sjanse til.
noen som har prøvd å lage den uten bunn?


#89

screwball sa for siden:

Jeg plukket bort bunnen (siden jeg ikke syntes den var særlig god kunne jeg like godt unngå karbene i mandlene), frøs kaken i passe biter og tar opp...lar tine litt så er det omtrent som mousse. Snadder i små doser til kaffen. Blir fort mektig.


#90

nøtta sa for siden:

jeg tok opp to kake stykker fra fryseren i dag lot de tine i kjøleskap, men konsistensen var bare helt ødelagt... smaken var så som så men ostemassen var helt klumpete.

Hva er det som har skjedd?


#91

nøtta sa for siden:

er det noen som vet?
Er det bedre å tine den på benken? ta stykkene ut av boksen?

:)


#92

Ella-A sa for siden:

ja hvordan er det å ta den opp og sånn? jeg hadde for mye smør i bunnen så den ble skikkelig kvalm, hadde 150 liksom, trodde jeg måtte ha så mye for å få den til å holde seg sammen, for jeg er ikke så flink å hakke mandler så gadd ikke hakke alle så pent, men den ble IKKE god, så tenkte å bare fryse midten og geleen på toppen, men hvordan blir det å tine det opp? må den stå hele dagen? for stortsett vil jeg jo ha med en gang jeg ser den, ikke ta opp om morgenen og spise om kvelden liksom..:p


#93

luringen sa for siden:

ett stykke går fort å tine på benken. Hele kaka et par timer vel


#94

Ella-A sa for siden:

okei, men går vel greit å bare tine ett og ett stk om gangen da, det er jo alt man trenger :D Det er jo egentlig kjempelurt! Men hvordan fryser dere det, i poser eller små bokser eller? har bare fryser under kjøleskapet så den er veldig liten, ikke plass til mye der.. :(


#95

Pearl sa for siden:

Jeg kan ikke lage denne kaken annet enn når det er fest. Jeg kan bare ikke ha den i huset. Sist jeg hadde fest hadde jeg Gerds ostekake til frokost, lunsj og middag dagen etter. :D


#96

Ella-A sa for siden:

oi! Jeg er like hekta på bringrbær med fløte jeg, første gangen jeg smakte det var det ikke så godt men andre gangen og de tjue gangene etter var det NYDELIG! Vil nesten gråte når det er tomt.. samme med kakao lagd på fløte. Ikke det, kaka er god den også, men veldig mektig :D


#97

Ella-A sa for siden:

har denne kaka i kjøleskapet, har spist ca 1/10 av den på 6 dager..:p så tror kanskje den må gå i søplet imorgen siden jeg ikke har fryst den enda..:(


#98

aldrimerjollycola sa for siden:

supergod kake!! har fryst den ned stykkvis i hver sin pose.
synes faktisk bunnen var veldig god, jeg da, og liker å ha litt tyggemotstand, så jeg tar litt ekstra finhakka mandler over, jag da!


#99

Ella-A sa for siden:

må prøve å lage denne med finhakka mandler, for jeg vil gjerne at min kjære skal like den også, kos å spise kake men enda mer å spise kake sammen med sin kjære :D


#100

Tone-G sa for siden:

Nå står det en bunn i ovnen som jeg skal ha til kaka.. Har nemlig tenkt å bruke søt oopsiebunn under:sikle:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.