< Tilbake til oversikten

Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

noraa sa for siden:

Hmmm.

Hadde ikke bakepapir, så endte opp med muffinsformer.

Noen som har prøvd denne oppskriften til rundstykker? ;-) Hvor lenge tror dere det bør stekes?

(ser foreløpig ok ut i ovnen.. )

:D

sirine sa for siden:

heheh takk:)

female sa for siden:

Hei.

Nå har jeg gått på ketolyse i 5-6 dager og ble overlykkelig da jeg fant denne fantastiske oppskriften på brød:) ( når man er på farta så er det veldiiiiiiiggg greit å ha brød som man kan slenge alt av deilig pålegg som er tillatt å spise).
yohooooo
Vil bare takke deg lollypop, du redda hverdagen min / hverdagene mine ;)
jeg lagde brødet men ikke i noe brød form, jeg valgte heller å legge den ut over bakepapiret som pizza bunn. den stekte i 30-40 min , jeg tok den ut , skjærte den i biter ( ca. like stor som ett brødskive) og la dem på en rill og inn i ovnen igjen ( for at de blir mer crispy).

nammmmmmmmmmmmm
herlig brød.

PS: for å slippe unna flere karbohydrater så inneholder kruskakli fra regal bare 9 kh pr 100. Rimi og Ica selger ikke den, men jeg fant den på kiwi:D

Absolutt til å anbefale!!!

kammila sa for siden:

kan jeg stille noen spørsmål?
er dette på et måte et slanke brød?
slik at jeg kan spise 2 skiver mange måltid?
å blir tynn om jeg spiser det?¨

Kitt sa for siden:

Nei, dette er ikke et slankebrød ala Ingers rugbrød eller noe sånt!

Det er rett og slett et brød for oss som ikke spiser mel av noe slag fordi vi ikke vil ha i oss en masse karbohydrater!

Det er et lavkarbovennelig alternativ til brød for oss som liker å ha noe under pålegget innimellom!

asjare sa for siden:

Dette brødet var nydelig,og det beste eg har smakt hittil...anbefaler det sterkt,men eg lure på om vi som går på lavkarbo kan spise dette eller er det bare de på ketolysekuren som kan?? men men ..eg spis og nyt det ihvertfall ,bakte to stykker med en gang...

asjare sa for siden:

Har prøvd med kjemperesultat....stekte i min ovn akkurat 2 timer,men kunne kanskje stekt litt mindre,men det ble kjempegodt og eg anbefaler det virkelig,det smakte ikke egg eller ost,det smakte litt kruskakli,og det er jo godt...

Multi sa for siden:

Jeg har det samme, men med bakepulver. Hvor mye av dette kan jeg spise, mon tro.

Jeg steker mitt i en time og da trenger det ikke hvile masse etterpå ?
Hm hva er forskjellen?

Zumba sa for siden:

Lollypopbrødet står i ovnen nå... Spennende. :D

Lukter skikkelig godt i hvertfall.

Lapplisa sa for siden:

Dette så råspennende ut. Dette skal jeg prøve!! Nå.:D

Kitt sa for siden:

Ketolyse er jo en "ekstrem" form for lavkarbo, da! Så det er ikke noe i veien for at de som "bare" går på generell lavkarbo kan bruke ketolyse- oppskrifter!

CocoNut sa for siden:

mmmmm nam dette brødet var veldig godt altså, spesielt med eggesalat på.:) Takk for oppskrift

peruvian sa for siden:

Jeg vet ikke om dette problemet er oppstått og forklart tidligere, men jeg har nå laget dette brødet to ganger og begge gangene blir det helt vått inni. Skjønner ikke hva jeg gjøre galt, jeg følger oppskriften til punkt og prikke! Noen med noen råd? Hilsen desperat etter brød.. :confused:

Iset sa for siden:

Dropp å bløtlegge linfrøene, jeg gjør ikke det og brødet mitt har ikke blitt vått.

peruvian sa for siden:

Høres ut som en bra plan :) hvordan smakte brødet da?

Iset sa for siden:

Veldig godt, faktisk. :D Men favoritten min er og blir Karinbrødet. Ingen topper det, synes jeg.

Anabela sa for siden:

Det ble vått gitt, veldig vått. Har skjært opp skivene og lagt de i ovn til ettersteking, håper det gjør susen. Neste gang skal jeg ikke bløtlegge frøene :)

@maritamor sa for siden:

Hvilkien rille skal det stå på?
Jeg tok nest nederst men vil høre hva dere gjørde.
jeg fulgte oppskriften men kastet bare linfrøene oppi samt moste cc med egg i stavmikseren resten blandet jeg i kjøkkenmaskinen.
Spent på å få det ut av ovnen nå.
har bakt proteinbrødet men man blir lei godt å variere.

@maritamor sa for siden:

Fy fader jeg har egnet ut innholdet i brødet og det er så mange kalorier at jeg blir dårlig :-(
Har vært endel på farten idag og spist 6 skiver og er oppi i 2000 kalorier bare i brød...herremin.
da er dette noe man bare kan spise litt av en sjelden gang for proteinene er oppe i 55,6 og 198 g fett.
Så hadde jeg jo noe på maten også da :-(
dette blir ikke ofte jeg spiser iallefall som alltid har ligget på under dette totalt hver dag.

@maritamor sa for siden:

Går på lavkarbo jeg.
Men holder ett lite øye med kalorier...av gammel vane.
Men fikk høre at man skulle ligge på maks 150 g fett og da er jeg langt over bare i brød.....

Kitt sa for siden:

Ikke maks 150g fett, MINIMUM 150 g fett!
De fleste kan godt spise ca 200g fett og fint ligge innenfor forholdstallene.

For meg ser det ca sånn ut på en perfekt dag:
3% karber= 18g
17% protein= 100g
80% fett= 214g

@maritamor sa for siden:

Da har jeg gjort feil :-)
Har passet på å ikke komme over 150 g fett og ikke mindre enn 90 g protein pr dag.
Min grense på karber er maks 50,men jeg ligger nå i realiteten på ca 15-30. pr dag.

Brødet var mye bedre enn andre jeg har bakt.

Pearl75 sa for siden:

DENNE prøvde jeg meg på i dag og det ble nyyyyyyydelig.. Hadde problemer med å få knust linfrøene dog så tror jeg må ta meg en tur på helsekost for å finne de ferdig knuste... Helt fantastisk godt med godt med smør + egg og rekesalat! Nammis! Neste gang skal jeg prøve meg på proteinbrødet!!!

Sivensvans sa for siden:

Ååååhåhåååå! Det så ikke noe særlig digg ut da!! Det skal bakes i dag!;)

aliasdictus sa for siden:

Nå har jeg forsøkt meg på brødbaking flere ganger, utgangspunktet har vært "det perfekte ketolysebrødet", og jeg har kommet frem til noen kombinasjoner og ingredienser som fungerer bra (for meg).

Jeg har holdt meg til basisen
7-8 egg,
1 boks creme fraische, pluss noen spiseskjeer cottage cheese
3ss olje (pluss cocosa)
ca 400 gram tørt.

I dag lagde jeg brødet med følgende fordeling av det tørre:
100g kokosmel (aman prana)
120g hjemmelaget mandelmel (skoldede, tørkede og malte mandler)
50g solsikkekjerner
100g linfrø
ca 30g kruskakli (alt jeg hadde, så det ble det slik)
pluss 3ts bakepulver

Tidligere synes jeg brødet har blitt litt "smulete", så i dag prøvde jeg å ta 1ts johannesbrødkjernemel og blandet det ut i ca 1dl vann. Det ble ganske fort tykt, jeg blandet denne jevningen med det våte.

I tillegg smeltet jeg vel fire spiseskjeer med cocosa og helte det inn med det våte. Generelt har jeg brukt den vanlige fremgangsmåten, bland alt det våte, ha i det tørre, kjør det i kenwooden og ha det i en kledd form.

Karboinnholdet blir ved en rask grovregning... ganske lav :-) knappe noen og tredve gram for et helt brød som veier rundt ett kilo. Og inntil videre virker det som at brødet ikke smuler så avskrekkende. Jeg tror cocosa bidrar godt til at det smaker så... godt :-) Brødet blir sikkert enda bedre med å bytte ut oljen med smeltet meierismør. Stekte det forresten på 190 grader i en time.

Takker alle andre innlegg for god inspirasjon til brødbakingen! :)

pia3 sa for siden:

dette brøde var kjempe godt..:D :p neste gang skal jeg prøve uten
dm sesam frøene:rolleyes:

Sivensvans sa for siden:

Da har jeg endelig fått bakt brødet også! Jeg puttet litt karve oppi jeg - er helt tullete etter den smaken nemlig;) Ble veldig godt!

Jeg putta røra oppi to former, men de heva seg ikke så mye - så neste gang skal jeg ta hele herligheten oppi èn form tenker jeg, for de ble temmelig flate:p

Øvelse gjør mester!;)

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg bakte dette brødet i går, og det ble to formen for min del. Jeg hadde bare en, så jeg laget det ene først og det andre etterpå. Det første sto i 2 timer og ble litt for fuktig inni. Men godt allikevel, bare litt uvant med fuktig brød.
Det andre sto litt lenger, og det ble bedre. :)
Godt brød!

Men: kan man fryse brødet? Hvor lenge holder det seg ute?

Blåbæret sa for siden:

Nå står mitt brød i stekeovnen og jeg gleder meg til frokost i morgen!
Er helt ny på dette her, så jeg eksperimenterer med mat til den store gullmedaljen! Men en ting jeg lurte litt på, i matvaretabellen står det at linfrø inneholder 0g karbohydrater, men på min pakke står det at det inneholder hele 34g karbo per 100g. Dette er jo litt av en forskjell!! Jeg kjøpte den eneste sorten de hadde på Prix, nemlig coop änglamark. Men hvis dette stemmer, så inneholder jo mine brød 68g karbo pr brød bare fra linfrøene...:(

Blåbæret sa for siden:

NAM!
Da har man akkurat konsumert to (meeget saftige) brødskiver med smør og port salut.. Helt fantastisk at man kan gå ned i vekt av å spise så god mat, noe jeg bare kunne drømme om på alle mine tidligere spis-så-lite-som-mulig-slanke-prosjekter!!

Men neste gang skal brødene få minst en halvtime til i ovnen...:cool:

Kitt sa for siden:

Linfrø har ingen effektive karber!:D
Bare en masse kostfiber som egentlig ikke skal stå der!;)

Sisteinnsats sa for siden:

Dytter litt på denne for å se om noen kan svare meg på det med frysing. :)

Gerd sa for siden:

Ja det kan fryses.

Sivensvans sa for siden:

Heisann, disse kan fryses - helt klart! Jeg skjærer de i skiver og tar ut det jeg trenger pr gang;)

Kitt sa for siden:

Jeg også! Er så lurt, atte!:D

mat1977 sa for siden:

Tusen takk for at noen gidder å finne frem til gode oppskrifter og dele med oss. Dette brødet var jo kjempe godt også enkelt å lage:)

lillefixen sa for siden:

Dette er mitt nye favorittbrød :D

Sissi sa for siden:

Første gangen jeg prøvde meg på brød, og d ble kjempe godt..

Fulgte orginal oppskriften nesten til punkt å prikke, bare jeg stekte brøde i 1 1/2 time :D og bløtla ikke linfrøene..

Ble veldig godt, smakte med engang d kom ut av ovnen vi!

Neste gang skal jeg knuse alle frøene først tenker jeg..
Skal absolutt lage dette igjen.

Men jeg fikk bare:

9g på kruskakli
9g på sesamfrø
4,5 på cottage cheese
0 på linfrø
0 på olje
0 på egg

Altså 22,5g karber på hele brødet.. Hmm.. Kansje jeg har glemt noe? Haha..

Var ihvertfall super godt! :D

Takk for oppskrift

Sissi sa for siden:

Så her litt lenger oppe at en skulle på helsekosten å kjøpe knuste linfrø..
Ville bare si at de hadde knuste linfrø på meny! Merket var go green :)

Sheldon sa for siden:

Fruen laget dette brødet til oss i går kveld. Perfekt erstatning for vanlig brød. Takk for god oppskrift.:)

Mumle sa for siden:

Da vi kjøpte linfrø var det to pakker i hylla. Den ene pakken hadde 34 karbo og den andre null. Skjønner ikke helt hva som utgjør forskjellen.

sistegang sa for siden:

Karbene i linfrø er ikke fordøyelig for mennesker, de "sklir" rett igjennom.

Sissi sa for siden:

?? Hva skjer når man knuser dem da?? Gjelder det da?

Hmm.. Har akkurat laget brødet en gang til, men knuste frøene..

Brødet er drit digg!

Kitt sa for siden:

Karbene i linfrø er kostfibre som ikke teller med i det o'store karberegnskapet!:D

Du må regne med karber i egg også! 0.9 pr 100g egg. Et egg veier ca 60g, tror jeg!

Sissi sa for siden:

Regner vel ikke karbe i egg? :S:S:S Har jeg ikke hørt..

synev sa for siden:

Hei , kan jeg få oppskriften på brødet ditt?
Det perfekte ketolysebrødet.
På fothånd takk, har gått ned 6 kg, er litt nybegynner ennå og er dritlei det brødet jeg spiser nå, har spist det i 2mnd.
Hilsen Synev

Sissi sa for siden:

Oppskriften står på første side :D

Kitt sa for siden:

Og hvorfor regner man ikke karber i egg? :p
Karbohydrater er da karbohydrater uansett hvor de kommer fra!;)

Sissi sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Kan ihvertfall spise så mye egg man klarer på Atkins!

Kitt sa for siden:

Det er nok sant at du kan spise så mange egg du orker, men det betyr ikke at man ikke skal telle karbene. I hvert fall ikke om man følger andre filosofier enn Atkins.:p
Trådstarter følger ketolyse/Fedon feks!;)

Sissi sa for siden:

D er sannt, men d betyr ikke at man må telle på alle dietter.. :D

Kitt sa for siden:

Det får du gjøre som du vil med, men du kan ikke fortelle at du ikke får mer enn så og så mange karber, uten å si at du forbeholder deg rettet til å ikke telle med eggene, da du har bestemt at du ikke trenger det på Atkins!:p

Sissi sa for siden:

Jeg fikk 0 på egg for jeg teller ikke karbohydrater på egg, men er mange som gjør det på andre dietter ;)

Carisma sa for siden:

At man kan spise endel av det betyr ikke at man ikke skal telle det. I "gamle dager", da forumet var nytt og Ketolyse o.l ikke hadde kommet enda, var det veldig mange Atkinsere her inne. De tellte 1g karbo pr egg for å være sikker, og mange valgte å gjøre det på ost også.

Idamor sa for siden:

Da har jeg slengt meg på brødbølgen jeg også. Akkurat satt dette brødet i ovnen. Veldig spent på hvordan det blir. Jeg bløtla linfrøene først jeg da. Og ser jo at folk har hatt litt ymse erfaringer med tanke på det. Så vi får se :-)

Idamor sa for siden:

Jeg klarte ikke vente lenger jeg gitt, så skar av skalken, spiste den med smør på. Nam nam! Dette var skikkelig grovbrød dette! Kommer ikke til å bli siste gangen jeg baker det nei.

Mitt stekte forøvrig i 2 timer, og det ser greit ut så langt!

Da har jeg forsøkt frem og tilbake en hel haug med ganger, og har funnet ut min egne oppskrift, som jeg synes fungerer veldig bra! Den er basert på det "originale" ketolysebrødet, eller hva man nå vil kalle det :)

Jeg bruker følgende
8 egg
1 boks creme fraiche
ca 50-60 gram smør

120 gram kruskakli blandes med
20 gram fiberhusk (fiberhusk må ikke hives rett i det våte!!)
280 gram totalt med sesamfrø, linfrø og solsikkefrø
1 liten boks med valnøtter
ca 2ss bakepulver

Jeg steker det 1 time og 5 minutter på 180 grader. Fantastisk godt, spesielt valnøttene :)

Zillah sa for siden:

Eg er godt nøgd med lollypopbrødet. Har brukt knuste linfrø, og smelta meierismør i staden for olje. =Klikk= på Favorittoppskrift :) sjølv om eg bakar og et brød ganske sjeldan så er det fint å ha eit godt alternativ

Må prøve aliasdictus' oppskrift ein dag også, eg :hearts::hearts: valnøtter.

-marie- sa for siden:

Da har jeg prøvd dette :) Gleder meg til å smake, står i ovnen nå... Men hadde ikke sesam, så jeg knuste noen hasselnøtter og heiv oppi i stedet. Kanskje ikke like lite karbo som det over, men det betyr ikke noe for meg. 1 time og 15 min igjen... Lukter fantastisk allerede :D

Julie sa for siden:

Andre gang jeg baker dette... la ikke linfrøene i bløt denne gangen - noe som viste seg å være et smart trekk!

Elsker dette brødet, det er bare helt nyyyydelig med smør på - og det kommer fra en som alltid har vært overbevist om at grøvbrød er laget av de aller kjedeligste ingrediensene i verden!

Tusen takk for oppskriften, Lollypop, STOR applaus til deg! :D

-marie- sa for siden:

Det ble jo kjempegodt! Smakte jo brød :D Men neste gang skal jeg kjøpe inn og blande litt forskjellig frø, bare hasselnøtter og linfrø ble litt kjedelig synes jeg. Men jeg fikk da så innmari tjukk skorpe?! Er det fordi ovnen min er litt for effektiv? Stekte på 190 grader som det stod i HI... Stod i 2 timer + og inni ble det saftig og deilig, ikke for tørt og ikke for vått.

Klistine sa for siden:

Har et sånt brød i ovnen nuuh! Gleder meg til frokost imorgen! ;)

Men, skal røren være litt bløt? Det ble min. Hadde oppi litt ekstra kruskakli, håper det blir bra i allefall! :)

Blåbæret sa for siden:

Blei det bra?
Mitt ble kjempebløtt i midten, enda jeg stekte det lenge...
Hvor mye endret du oppskriften? Og tok du utgangspunkt i den på første siden her? :)

Klistine sa for siden:

Jeg fulgte oppskriften ganske nøye. Men jeg har ikke vekt, så jeg målte med desilitermål.. :p Målte frøene på et sted mellom sukker og ris, også kruskaklien på litt over hvetemel.. også hadde jeg i litt ekstra kruskaklu.

Stekte det i 2,5 time jeg. Det er fremdeles litt bløtt, men ikke for bløtt :)

Julie sa for siden:

La du linfrøene i bløt eller hadde du dem rett oppi?

Og er nok lurt å skaffe seg vekt, er så praktisk. ;)

Klistine sa for siden:

Hadde de bare rett oppi jeg ;) orka ikke styret med å legge de i bløt :D hehe

Ja, jeg skal skaffe vekt, men er hos kjæresten om dagen :p Blir vekt når jeg flytter inn permanent :D

Julie sa for siden:

Hmm, da er det nok sikkert målene som gikk litt skjeis. :p

Regner med at det går bra når du får målt riktige mengder! :ja:

Tor63 sa for siden:

Da er "mitt" perfekte brød ferdigstekt og prøvesmakt...nam nam.. :)
Ser ut som brød og smaker som brød, men minimalt med karbo.
Oppskriften jeg brukte er denne (sånn omtrent mengder til 2 brød):

Mandler 150g
Linfrø 150
Solsikke 150
Hasselnøtt 150
Smør 250g
Kokosmelk 1dl
Egg 12 stk
1 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
Evt litt vann for å justere deigen. Bruker 2L form.
40 min. i ovnen på 200 grader.

Det skal gi omtrent følgene ca.tall pr.skive på 30g:
4g protein, 11g fett, 0,7g karbo, 2g fiber, 120 kcal.

Altså ganske stikk motsatt av et typisk grovt kjøpebrød som kan ha 12g kabo og 1g fett pr skive. Og lavkarbo brødet innholder ca 50% mer energi!

mizzzzy sa for siden:

kan brødet fryses? linfrø ligger i bløt nå, tenkte jeg skulle lage dette brødet i kveld:)

mizzzzy sa for siden:

hva er egentlig vitsen med å legge linfrøa i vann? hva skjer med dem liksom, som gjør at det er bedre eller værre for brødet, dersom det ligger i vann?
Bare fordi jeg ikke har clue, og har lyst å bake brødet NÅ om ikke om 2 timer...

Kitt sa for siden:

Legger aldri linfrøene i vann, jeg. Knuser dem som regel til mel før jeg bruker dem!:p
Når du legger dem i vann, blir det dannet et slags slim utenpå. Det gjør brødet saftigere i "vanlig" brød, men jeg syns ofte lavkarbobrød er "eggete" nok uten det ekstra våte!

Bak i vei om du ikke vil vente og ja, det kan fryses. Gjerne i skiver sånn at du bare kan ta ut akkurat nok til neste dag!

Marhus sa for siden:

Skal dra på butikken og kjøpe inn dette i morgen! Gleder meg til å prøve. Har prøvd et lavkarbo brød før og det smakte bare ekkelt egg!! :( Så håper på at dette brødet er mye bedre! Gleder meg til å smake, for er det en ting jeg savner når jeg går på denne kuren er det BRØD!

rovers sa for siden:

Veier dere ingrediensene eller finnes det en fin oversikt som viser hvor mange dl kruskakli, linfrø og sesamfrø man trenger for å nå de vektmålene som er oppgitt i oppskriften?

Testet ut brødet i dag, dog uten sesamfrø som jeg ikke greide å fremskaffe i dag. Kan godt skrive under på at det satte seg fast i min slippbeleggsform.

Kitt sa for siden:

Jeg veier i hvert fall alt på min høyt elskede elektroniske vekt!:D

Enig! Elektronisk vekt er kommet for å bli! :) Trenger ikke kunne regne en gang, det er bare å nulle ut og slenge oppi neste ingrediens! :D

Jeg bruker bakepapir i "teflon"former. Det er et must med bakepapir! Jeg har lurt på å anskaffe silikonbrødformer, noen som har erfaringer med lavkarbobrød og silikon. Nei, jeg mente ikke "sånne" brød og silikon... :p

Kitt sa for siden:

Var faktisk en av de første i Norge som hadde en sånn fantastisk vekt. :)Pappa'n til han som da var kjæresten min importerte vekter og tok inn en sånn til sitt eget kjøkken på midten av 80- tallet. Tok ikke lang tid før han måtte få tak i en til meg også, gitt. Har siden sverget til elektroniske vekter. Nøyaktig, enkelt og praktisk!:ja:

annex sa for siden:

.
Bakte en variant av Lollypops brød i helgen, brukte silikonform fra Clas Ohlson som jeg nettopp har kjøpt, brødet gled ut så lett som bare det, trengte ikke bakepapir.

rovers sa for siden:

Har ikke skaffet kjøkkenvekt, så da får jeg heller benytte litt matematikk ;-)

Kjøper nye pakker med kruskakli, sesamfrø og linfrø. Så er det bare å helle hver pakke i litersmål og regne seg frem til hvor mange desiliter 100g er.

rovers sa for siden:

Da er pakningene med Kruskakli, Sesamfrø og Linfrø målt opp i volum. Deretter beregnet volum per 100g.

Brødet er allerede til steking, denne gangen med bakepepir ;-)

Legger inn info her i fall det er andre som heller ikke har kjøkkenvekt.

100g. Sesamfrø og Linfrø er beregnet til 1,6dl hver.
100g. Kruskakli er tilnærmet 5dl.

Spich sa for siden:

Lagde dette idag, og tok det nettopp ut av ovnen. Tok sjansen på å skjære av skorpa, var så spent på å smake. Tok på masse meierismør, og det smakte HIMMELSK!!

Jeg la ikke linfrøene i vann først, hadde de bare rett oppi røra, hele.

Tusen takk for oppskriften!! :D

Sol-Angelica sa for siden:

JA!!!! ENDELIG BRØD! :D Nettopp spist to brødskiver ;) Fy søren det gjorde seg med litt brødmat etter 2.5 mnd uten nå. Greit å ha noe å variere i :) Tusen tusen takk for en flott oppskrift! Dette kommer jeg til å lage flere ganger altså!

Ashley sa for siden:

kan man bruke fiberhusk istedetfor? er ikke kruskakli korn...det skal man jo ikke ha. men dette er verdt å prøve!

pølsa sa for siden:

Brødet ditt redder hverdagen min :) Det er andre gangen jeg prøver ketolysekuren, første gangen sprakk jeg etter 14. dager pga. svimmelhet, hodeverk, jeg ble veeeeeldig trøtt, også savnet jeg BRØDMAT. Denne gangen har jeg satt meg et mål å holde på 3 uker for å se hva som skjer med kiloene - satser på at det går nå som jeg har brød :)
TAKKTAKKTAKKTAKKTAKK:)

monja sa for siden:

Tusen takk for en fantastisk brødoppskrift. Jeg virkelig koser meg med hver eneste skive og det har blitt tre skiver bare idag. Det var første gang jeg bakte det i går og jeg skal gjøre det igjen....og igjen....og igjen :D

Mocca'en sa for siden:

Har bakt dette i dag, og jeg ble veldig fornøyd :) Litt fuktig, men fullt spisbart og nydelig smak! Neste gang skal jeg ikke bløtlegge linfrøene.

Tusen takk! :)

Nerthus sa for siden:

Nei - fiberhusk kan ikke erstatte kruskakli - helt forskjellige egenskaper :)

Kruskakli er av det ytre skallet på kornet. Kjempebra og bruke i feks lavkarbobrød :) Mye mer sammensatt næring enn feks mel - og mindre karbo, i tillegg til bra med kostfiber som er sunt for fordøyelsen.

nadine sa for siden:

Nå har jeg også brødet i ovnen,kan nesten ikke vente med å smake på det :) Tusen takk for oppskriften

isabelko sa for siden:

Hei ! Takk for nydelig oppskrift! har nå bakt mitt 3 brød med denne oppskriften! på enklest mulig måte også... bare puttet oppi alle ingridiensene og rørte rundt, og opp i brødform og 2 timer i student-mini-ovn, og aldri noen problemer!

mmm:D

Tidl. medlem sa for siden:

Må si det var godt dette brødet! Det ble jo selvsagt mye kliss og gørr av linfrøene når jeg hadde de oppi vann, så det tok en time ekstra å få sile ut så mye som jeg gadd av det slimet, da jeg har en liten sil, og lagde to brød (dobbel porsjon).
La ett i fryseren så jeg har.
Ser at noen har knust linfrøene til mel? Hva bruker dere da, blender, håndmixer, foodprocessor??
Kunne vært greit å slippe alt det "sølet" med linfrøene om igjen.. :)

Tula sa for siden:

For å kunne knuse linfrø har jeg måttet bruke mortel.
Men nå kjøper jeg bare ferdige knuste linfrø.
Det er det enkleste. :)

elmundox sa for siden:

Kan jeg bytte ut linfrø med, malte linfrø, malte solsikkefrø og malte mandler?

200g av det i stedet for 200g malte linfrø?

LilleFly sa for siden:

Skal prøve dette brødet idag! Kanskje jeg har brød imorgen da :D

hildejorgensen sa for siden:

Har brødet i ovnen nå!!! Spent på resultatet!!! Gleder med til brød under pålegget!!!:D

hildejorgensen sa for siden:

Brødet ble kjæmpefint! Helt gjennomstekt og smakte himmelsk! Tror ikke det hevet seg i det hele tatt, men det spiller egentlig ikke noen rolle! Gleder meg til frokost i morgen:-)

danielve sa for siden:

Har også bakt den i dag og var overrasket at den både ligner på brød og har en vanlig konstistens. Og smaken er bra også. Jeg brukte ferdig brødkrydderblanding i tillegg og er veldig fornøyd med smaken nå.

Tufso86 sa for siden:

Dette bakte jeg ikveld og jeg MÅTTE bare smake selv om det skal lufte seg i hele natt. Kjempegodt!! Jeg er skikkelig glad i grovt brød med masse korn så dette skal jeg fortsette å bake! Jeg la ikke linfrøene i bløt, men det ble allikavel perfekt, stekt i 2 timer og 10 minutter.
Hadde på litt remulade, sprøstekt løk og roastbeef. Herlig kvelds!!

Sykepleierstudent sa for siden:

Oi Oi Oi dette brødet er det beste jeg har smakt! Helt ny på lavkarbo og elsker brød og dette ble perfekt! Lagde dobbel porsjon og fikk to STORE brød! Kjøpte malt linfrø istedenfor. Brødet trengte bare 1,5 time i varmluftsovn og kunne spises med en gang.. Og det var supergodt!! Både min mann og gutt på 3 år er helt enig!

Tusen takk for oppskrift!

marjusen sa for siden:

Hva er brødkrydderblandin?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.