< Tilbake til oversikten

Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

bibi sa for siden:

:p Takk Lollypop!
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har prøv brødoppskriften din i dag. Brødene ble kjempefine!!!
Dette kan anbefales!!

StineK sa for siden:

Oj! Jeg våkna akkurat på sofaen, så på klokka, sprang ut på kjøkkenet, og tok ut brødet. Det ble stekt i 2 timer og 45 minutter. :rolleyes:

Mitt første Lollypop-brød, så det blir spennende i morgen om det er spisendes.

StineK sa for siden:

Brødet ble spisendes, men det ble sikkert noe tørrere enn Lollypop sitt. Konsistensen er helt tørr - minner om sånne supergrove slankebrød man får på dagligvare.

Men det smaker utmerket med egg og bacon på. :D

TattyTeddy sa for siden:

Har lagd det 3 ganger i maskina nå..

eneste minuset er at programmet som bare steker, steker kun 1 time.. Så jeg må bort å trykke på start en gang til.. men det overlever jeg..
lager det ikke på natta likevel..

StineK sa for siden:

Så smart du er da! Den kom ikke jeg på. Merci beaucomp!

TattyTeddy sa for siden:

Jeg blander alt i en bolle og tar ut eltekroken på brødbakemaskina før jeg steker på det programmet som bare steker..

har stekt mitt i 2 timer og det funker fint..

Brødformene mine ligger nedpakket på loftet, så gadd ikke å lete etter de når brødbakemaskina sto der..

arkine sa for siden:

nå kan vi få kjøpt lavkarbo brød på rema ,spesilet for kvinner, afrodite heter det
og smaker godt er ca 2 karbo i hver skive

Bayone sa for siden:

Mitt brød ble aldri stekt det :confused: Sto 3 timer og var fortsatt bløtt inni. Endte med at jeg skar det i skiver og stekte de i stekeovnen i over en time før de ble "tørre" Men godt var det :D

Adriane sa for siden:

Nå har jeg bakt dette brødet to ganger, og det er en stor SUKSESS!!
Alle vil ha! Tror jeg må bake dobbelt opp i morgen.
Siste gang ble deigen mye tørrere, og skjønner ikke det for oppskriften ble fulgt til punkt og prikke. Men jeg slang oppi ett egg, litt olje og da dette ikke hjalp -2 dl lunka vann. Da ble deigen lett å få ned i 2 l brødform.
Bløter ikke linfrøene da planlegging av og til ikke passer! Må ikke ha hindringer når en plutselig blir overrasket av arbeidslyst og kreativitet.:D
Ellers to timer i ovnen - og perfekt. Tror at resultat både er avhengig av type ovn og spenning på nettet. På hytta bruker jeg alltid kortere steketid eller lavere varme uansett hva jeg lager, enda ovnen der er fra steinalderen:)

Mosepjusk sa for siden:

Jeg elsker dette brødet! Bare sånn at dere vet det...

sjokoman sa for siden:

Ja dette brødet er virkelig god og enkelt å lage + man får tak i alle ingrediensene på vanlige butikker. Jeg rører bare allt sammen, ingen bøltlegging og dill.
Men lurer på hvor det er blitt av Lollypop.....

Lotris sa for siden:

For et fantastisk brød! Jeg ble mektig imponert :) Enkelt å lage, smakte knallgodt og mettet lenge! Men er det noen som vet antall kcal per 100 g? Vet det ikke har noe å si i forhold til ketose, men hadde vært greit å vite?

Sivensvans sa for siden:

Nå har jeg også bakt dette brødet - og, det blir absolutt IKKE siste....!!
Hekta fra første forsøk!:p
Anbefales!
Prikk er avsendt!:D

malu sa for siden:

Hva med Fedons Afroditebrød, hva er karb i en skive der? Kan jeg spise
det?

Sivensvans sa for siden:

...ang brødformer, bakepapir osv - jeg brukte silikonform, ikke nødvendig med hverken smøring eller bakepapir...brødet bare "skvetter" ut av forma!:p
Anbefales veeeeldig - kunne ikke tenke meg å bruke noe annet etter å ha prøvd disse formene! Mye bedre for blodtrykket også!!;)

Minima sa for siden:

[Å nå skal jeg bake brød...:D

Tusen takk for oppskriften Lollypop!

Minima sa for siden:

Jeg har også masse Tupperware etter å ha vært både forhandler og gruppeleder, men jeg synes mine silikonformer setter smak (skapsmak) på alt jeg baker i de.. og ja jeg vasker de rett før bruk.. de suger jo til seg alt støv også!:)
Har du noen tips for dette?

Har vært forhandler under "De Eksplosive", er det de du er under også?

Sivensvans sa for siden:

Hmmm...så kjipt da...! Jeg opplever det ikke sånn. Kjøpte mine i Frankrike - men, det skal vel ikke spille så stor rolle, silikon er vel silikon, eller..?:o
Hva har du i det skapet du oppbevarer de i da...? Kanskje det har noe med det å gjøre?

Minima sa for siden:

Har bare brødformer og andre former...ikke noe mat. og skapene ER rene...:D

Life_Tone sa for siden:

Jeg har bakt dette brödet nå, d ligger til avkjöling :stortsmil
Skal bli göy å smake til frokosten..

Men er d meningen at d skal väre så STEINHARDT utenpå? :o

Mosepjusk sa for siden:

Ja, jeg håper det er meningen, for det blir mitt brød også, hehe!

Har du spist frokost? Ikke sant brødet er nydelig!?

Life_Tone sa for siden:

Brödet var godt ja!!
Men jeg skulle gjerne hatt d litt större, altså höyere..
Kanskje jeg skal kjöpe en kortere form? :p

lillestine sa for siden:

Hei alle!
Ville bare dele min variant av lollypopbrødet, eller LPB, som jeg kaller det:rolleyes:

7 egg
1 bx cottage cheese
moses helt sammen
100g solsikkekjerner finmoses
100g kruskakli
100g sesamfrø
100g halvbløte linfrø
100g glutenfritt grovmel
1 dl rapsolje
1 ss salt (seltin)

alt kjøres sammen
har dette i en halvstor kakeform med en innlagt brødform som "avstiver" , slik at jeg selv bestemmer akkurat hvor stort brødet blir. Jeg vil ha det som et kvadrat på ca 20 cm hver vei.

Stekes midt i ovnen på 180grader i ca 2 timer. Avkjøles noe før jeg deler det i to. Når det er helt avkjølt deler jeg det i pene skiver som jeg fryser ned i to-tre porsjoner.

Jeg synes egentlig det er litt som å tygge sagmugg med alt det grove, men har heller aldri vært så glad i brød, det er bare veldig greit på morningen!!! Så jeg rister det og spiser med masse smør og div pålegg. Spiser to skiver til frokost og gjerne to til kvelds. Holder magen regulert og er fint mett til neste måltid.

Karber pr. skive (slik jeg lager det): 1,5

Stine

sma sa for siden:

Har laget dette nå. Men skal det avkjøles helt, eller skal jeg skjære det i skiver og så la det avkjøles? :confused:

Kanutten sa for siden:

Jeg skjærer opp alt av brød i varm, nystekt tilstand. Da går det bare knapt en halvtime før skivene er tørre og frysemodne :p

sma sa for siden:

Oki, takk for svar. Jeg lot det ligge å avkjøle, men det var fortsatt litt lunkent nå når jeg skar i det. Gleder meg til i morgen!! :D

supermom sa for siden:

Dette brødet er fantastisk! 3 gang jeg baker dette brødet nå. Flott å ha et brød som ikke inneholder mye karbo.
Takk for oppskriften!
Forresten: er det bare jeg som får veldig bløtt brød??? Når jeg skjærer brødet opp (avkjølt) er det bløtt inni. Kjører hver skive i brødristeren før jeg spiser det - da føles det stekt.
Sist gang stekte jeg det i 3,5 t pp 190 grader.

Sivensvans sa for siden:

Blir ikke bløtt hos meg..! Kanskje du kunne stekt det litt lenger? Det er jo forskjeller fra ovn til ovn vetteru;)
Men, nå ser jeg jo at du steker det i 3,5 t på 190 grader - det burde jo holde da...:o Hvordan er det uttapå da? Steinhardt?:p

terry sa for siden:

Jeg får også bløtt brød inni. Men som det står i oppskriften bruker jeg å la det ligge til dagen etterpå før jeg skjærer det opp og fryser det ned. Når jeg da tar det opp syns jeg det er greit.
Tenkte å prøve å skjære det opp neste gang når jeg tar det ut av ovnen. For så å legge brødskivene i ovnen igjen en stund etterpå. Ser det er andre som bruker å gjøre det.

Nena sa for siden:

Jeg bløtlegger ikke linfrøene, steker brødet to timer ved 150 grader og får et aldeles perfekt brød som kan skjæres så tynt jeg vil:). Kjempegod oppskrift!

Heydi sa for siden:

Nå står dette brødet i ovnen hjemme hos meg, skal få bli med meg på hyttetur ;) Gleder meg :)

Photobscura sa for siden:

Dere som steker dette brødet, hvordan vet dere når det er ferdig? Jeg har en stekeovn jeg kjøpte brukt, som jeg fikk ekstra billig fordi tallene er vasket vekk :rolleyes:..., så jeg må blingse en del på steketemperaturen (og jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut av det heller, for han duden jeg kjøpte det av huska ikke om varmen gikk opp til 250 eller 300 grader...). Stikker dere en gaffel eller noe i, for eksempel?
Jeg har enda til gode å bake lavkarbobrød, har aldri vært brødfan egentlig. Men jeg merker det er verre å verre å finne tid til å lage ordentlig lunsj til jobben nå fordi jeg somler sånn om morran.

Mosepjusk sa for siden:

Den var vrien... Jeg steker det i 2 timer på 190 grader og vet at da er det ferdig.
Du kan ikke finne noen som har samme ovn som deg da, så du kan sjekke ut hvor mange grader den går til?

Eller så kan du komme til meg og steke, hehe!

Hehe, nei, det er visst dårlig med Elstar-ovner ute og går, har jeg inntrykket av. Har googla som en helt, men finner ingenting.
Og jeg tenkte at detta fiksa jeg lett som en plett med et steketermometer, men guess what, de går visst bare opp til hundre, gitt.

Jeg får prøve meg fram. Har fiksa det helt fint med lapper, men de skal steke i femten-tjue minutter, så det er ganske ubesværlig å holde koll da.

Mosepjusk sa for siden:

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12782216&sid=xz4cbaBMGNS975842&WT.svl=Link

Ring Hvitevarehuset Alnabru, kanskje de kan hjelpe deg.

Mosepjusk sa for siden:

Gull! Bare koselig :) Håper du finner ut av det da!

Yes! Jeg tok en telefon, så nå vet jeg i hvert fall nok til å kunne få stekt meg no Lollypopbrød! Jeg tar det etter påske!
Woho! Endelig kan jeg bruke stekeovnen min fullverdig :D
Takker :blomster:

Sirius sa for siden:

Jeg fordeler hele oppskriften i to brødformer, og får to fine litt lavere brød. Med litt natron i hever de også en del. Grunnen til at jeg gjør dette er at steketiden blir kortere (ca90min) og jeg får mer skorpe :cool: Så fryser jeg bare det ene ned. Synes konsistensen blir perfekt da, jevnere stekt, ikke bløtt, men fortsatt saftig.

Nova sa for siden:

Nøyaktig hvor mye natron har du i egentlig?

isola sa for siden:

Jeg har prøvd å bake dette to ganger, og begge gangene ble det helt svampete inni..
Jeg har hatt alt i en form da, kanskje det ble litt mye.. Og jeg syns da det hever seg ganske mye jeg!
Første gangen ble det ganske svampete utenpå også, men nå sist ble det fin og god skorpe. :)

Sirius sa for siden:

Tja...tar det på gefuhlen egentlig, kanskje en teskje?

Michelin sa for siden:

Min erfaring som førstegangsbaker;

Det var selvfølgelig tomt for kruskakli på butikken,men de hadde Fibra kliblanding;(hvete/rugkli 3.8kh pr 40gr. pose) supplerte med 30gr valnøtt og 30gr soyaprotein.
Mosa 3 egg og CC, hadde i 4 egg og smelta meierismør og vispa alt sammen ei stund før jeg hadde oppi det tørre (kjørte alt i stavmixern uten bløtlegging)
Så stekte jeg brødet en time i tupper-silikonform, vippa det ut og stekte det en time til.
Resultatet ble helt mmmmmmmm:D

kom fram til et kh-innhold på 19.35 (2.03 pr 100gr)

Kjempegodt å ha noe annet enn pålegg å legge under pålegget!!:rolleyes:

Sirius sa for siden:

Dert hørtes godt ut! Hvilket soyaprotein bruker du?

Michelin sa for siden:

Bruker det jeg kjøpte på ketolyse.no:)

Pelen sa for siden:

Nå har jeg bakt og dette var veldig godt! Takk for oppskriften!

Madeleine sa for siden:

Tusen tak for flott oppskrift....

Lurer litt på dette med brød.lapper ol....I det hele tatt noe å legge påegget på!!

Er litt redd for at dette skal hindre vekttap....:(

At det er bed.m.egg og bacon til frokost,enn f.eks.en skive med brød og pålegg??

Noen med erfaring som kan dele??

Det er jo en grunn til at Nilleuken er helt fri for baketing!!

Veldig lyst til å prøve å bake brødet ditt....Virker helt topp!!

bærrgen sa for siden:

Nå har jeg endelig somlet meg til å steike et lollypopbrød og nå lurer jeg! Skal jeg la det stå i formen (ser for meg at det vil bli fuktig i kantene) til imorgen eller skal jeg ta det ut av formen????

Mosepjusk sa for siden:

Jeg tar det ut av formen. Håper ditt smaker like godt som mitt :)

bærrgen sa for siden:

Tusen takk for hurtig svar Mosepjusk, da tar jeg mitt også ut av formen, går og legger meg og gleder meg til å våkne til brød imorgen tidlig :D

bærrgen sa for siden:

Å fy søren så godt dette brødet er!!! Jeg elsker sånne kornete brød, og dette ble jo ekstra kårny :p

Hvordan oppbevarer jeg dette? Skjærer opp og hiver i fryseren eller holder det seg i brødboksen til jeg har spist det opp??

Mosepjusk sa for siden:

Ja, ikke sant! Dette brødet er gull verdt for meg! Så bra at ditt ble like godt som mitt, hehe!
Jeg skjærer skiver og legger noen i fryseren (fire-og-fire skiver).
Resten oppbevarer jeg i kjøleskapet.

Bergen27 sa for siden:

Jeg er veldig teskjekjerringa, men vær så snill å svare på dette: Hvordan merker man at brødet er ferdig? Det sto avhengig av ovn...kjedelig å ta ut brødet som ikke var ferdigstekt likevel...

bærrgen sa for siden:

øh.... aner ikke. Jeg stekte det i to timer, skrudde av ovnen, tok brødet ut av formen. Satt brødet på rist og lot det stå i ovnen over natten. Brøden ble snadder!

Safir sa for siden:

Dette brødet har jeg laget flere ganger, og det er kjempegodt!! Jeg maler både sesamfrø og linfrø i kjøkkenmaskinen, og brødet blir ikke fuktig i det hele tatt.

Jeg korter ned på steketiden, og kan spise det med en gang det er ferdig.

Jeg tror jeg hadde fjernet anbefalingen med å legge linfrøene i bløt i det første innlegget Lollypop, for det virker jo som om det er det som gjør brødet så bløtt, i tillegg til at det tar ekstra tid.

Tusen takk for flott oppskrift!

Nå prøver jeg meg på en blanding med bakemix og litt kruskakli, spent!

Safir sa for siden:

Jeg quoter meg selv. Dette brødet ble det beste lavkrabobrødet jeg har bakt, det smakte virkelig BRØD!

Jeg malte alle frøene og hadde i 80 g bakemix og 20 g kruskakli og litt naton. Brødet løsnet enkelt fra formen etter 1 times steking, og jeg kunne spise det med en gang. Lite karber blir det jo og!

Bilder:

Det har hevet godt, men på en litt merkelig måte :).

Elanessë sa for siden:

Iiiik Safir, våre så litt forskjellige ut Jeg har fulgt Lollypops oppskrift til punkt og prikke jeg jo... (bruker malte tørre linfrø da)

Safir sa for siden:

:lol:

Mine tidligere brød har lignet mer på ditt, så kanskje det er bakemiksen. Jeg pisket eggene godt, og hadde i natron i tillegg. Det var godt med litt lysere brød.

Sulphur sa for siden:

Hoho! Jeg blir så glad når folk prøver ut ting for meg. Spesielt baketing. ^^

Michelin sa for siden:

har nå vært nødt å lage brød med kruskakli og det skal æ aldri gjøre igjen...det var ganske ekkelt sammenlignet med blandinga ovenfor-trur nok det er valnøttene som gjør susen...skal faktisk prøve å bake med kun valnøtter i kveld:p

hso sa for siden:

Har prøvd lollipopbrødet nå. Tok original oppskriften med bare linfrø, sesamfrø og kruskakli. Synes det ble helt ypperlig jeg! Skal prøve ut noen av de andre variantene etterhvert. Takk for oppskriften!

Forrige gang ble jo halvparten brent, og jeg måtte skjære av et helt lokk med svart brød, dermed ble det knøttsmå skiver som hadde en liten bismak av kull...
I min ovn holder det med ca 150 grader i halvannen time fant jeg ut, og denne gangen ble det helt über!
Hadde ikke nok sesamfrø så ca halvparten ble bytta ut med solsikkekjerner. Gjorde seg! Men jeg har ikke regna ut forskjellen på karber i forhold til det.

Haha! Ble faktisk littegrann mindre karber med solsikkekjerner!

Mitt brød veide 880 gram, inneholder alt i alt 30,4 gram karbohydrater. Og nå trodde jeg at jeg skulle klare å huske hvordan jeg finner ut hvor mye det blir pr hundre gram, men det er et stort mattehull i hodet mitt :o

Michelin sa for siden:

30,4/880x100=3,454545

Tusen takk!
Da har brødet litt mer karber enn trådtittelen forespeiler, men ikke så ille uansett da!

Michelin sa for siden:

neida, det e jo ikkje så voldsomt-og forandring fryder!:) Men....ser at det e voldsomt store forskjeller på karboinnhold i linfrø-HVORFOR?????? fra 0 til over 30...trodde linfrø var linfrø liksom:(

karbolia sa for siden:

Nå står mine brød i ovnen... men jeg satt timeren på 2 timer... burde kanskje minke det... for jeg har malt både linfrø og sesamfrø...??

Mitt ble brent på 180 grader etter en time, så jeg ville ha sjekket med jevne mellomrom i hvert fall!
Men min ovn er ganske liten, og det tror jeg har litt å si.

Lollypop! sa for siden:

Dette brødet ser ca ut som mitt blir. Kjempedeilig brød, og med lite karber. Godt å høre at så mange liker det så godt. :-)

Iset sa for siden:

Mitt ser også sånn ut, men ikke den rare formen da, mitt har form som et vanlig normalt brød. :lol:

isola sa for siden:

Jeg får bare ikke til det brødet her. Uansett om jeg bløtlegger eller ikke, det blir like klissete og ekkelt inni.

Elanessë sa for siden:

Har du prøvd å male alt av frø?

isola sa for siden:

Jepp, jeg malte alt. Det hjalp ikke.

Michelin sa for siden:

Fortell fremgangsmåten din da:)

Michelin sa for siden:

Sånn blir mitt brød,med valnøtter og solsikkekjerner denne gangen:) Stekt i Tupperware silikonform.

Iset sa for siden:

Sånn ser mitt ut ja.

isola sa for siden:

Ikke så mye å fortelle.. Knuste lin- og sesamfrø med stavmixer, blandet med kruskakli og salt,
Moste CC og egg til en glatt røre med stavmixeren, og blandet alt.
Glemte oljen, men jeg tror ikke det utgjorde noen forskjell.
Det ble passe deigete, hevet ikke noe særlig. De andre gangene har det sett likt ut
som Safir sitt, heva seg veldig på midten. De to gangene jeg har prøvd med bløtlagte
linfrø har det stekt i 2 til 2,5 time, nå når jeg knuste stekte det i godt og vel en time.
Kunne sikkert stekt det lenger, men da hadde det nok blitt slagvåpen og ikke mat.
Skorpen er veldig god, men i midten er det bløtt, svampete, gøggete, you name it.
Jeg får ikke til å spise det, jeg blir kvalm.

Jeg synes brødet er über!

Men er det noen som opplever det som en partystopper?
Jeg er på Atkins vedvarende nå, og dette brødet inneholder ting jeg kan spise i forhold til stigen, men står bom stille om dagen. Noen erfaringer her?

Michelin sa for siden:

Æ steike mitt brød på 190 grader i en time, så tar æ det ut av forma,snur det oppned og steike videre 45+ minutter på 150 grader.

Tone-G sa for siden:

Jeg vil prøve å bake dette brødet, for kanskje det blir lettere for meg å komme igang med slankingen da:-)

Men kommer jeg i ketolyse om jeg spiser dette brødet?

:)

Er det noen som har prøvd å bake dette brødet i brødbakemaskin?

Ullabulla sa for siden:

Jeg har den siste tiden bakt et brød i uken - har blitt helt avhengig av det.
Jeg bruker køkkenmaskinen med kniv. Kommer alt det tørre i og kjører ca. 1-2 min.
Tilsetter deretter resten + 1 tsk natron.
Baker den i silikonform (med papir) midt i ovnen ved 200 grader i 1 1/2 time.
Å bruke litt natron bevirker at brødet hevet litt - blir helt perfekt.

Tone-G sa for siden:

Herremin, dette må jeg bare prøve:-)

Kanutten sa for siden:

Har bakt brød ørten ganger på lavkarbovis... JEG steker dem ca 1 time på 220 grader, tar brøda ut av oven og skjærer det opp i skiver tvert.. Lar skivene ligge å tørke en times tid før jeg "samler" alle skivene til et brød igjen og legger hele greia i frysern. Tar deretter ut skiver etter behov som jeg varmer litt eller tiner i ristern.

Jeg lar IKKE frøa ligge i vann, det blir bare klisj og ekkelt. Men jeg halvmoser dem. Og jeg bruker natron i tillegg. Så lenge hovedgreia er 6-7 egg, 1 boks rømme/CC og 100-200 gr linfrø, kan man ha i det man lyster alt etter karbinnhold. Selv er jeg en flittig bruker av hvetekim, glutenmel, soyamel, fiberhusk, malte nøtter, ymse frø, bare fantasien setter grenser! MEN det som sagt et must å skjære skiver og tørke skivene etter steking...

Tone-G sa for siden:

Hvis du ettersteker brødet litt, slipper du kanskje å legge skivene til tørk;)

Kanutten sa for siden:

Grunnen til at jeg IKKE steker brøda lengere enn 1 time er det at jeg IKKE liker den skorpa som kommer ved langtidsstekinga. Dessuten går det jo kjappere å steke brødet i 1 time for så å la det tørke en liten stund?? :D

Eller jeg tørker det egentlig ikke, jeg lar skivene ligge til dampen har gått ut av dem...:p Mine skiver blir aldri klissete, kanskje fordi jeg maler frøa?

Tone-G sa for siden:

Jeg har mitt brød i ovnen nå.. Gleder meg til det er ferdig:-) :)

Tone-G sa for siden:

Nå har jeg også erfart at skivene må tørkes litt:-) Så neste gang jeg skal bake legger jeg ikke linfrø i vannn. Så skal jeg tørke brødet i skiver etterpå ( i ovnen)

søt uten sukker sa for siden:

Jeg har også bakt i dag. Hverken malte eller la frøene i vann. Brukte også litt hvetekim i tillegg ti kruskakli. Ble helt perfekt! Trengte ikke å stå til kvelden. Trengte ikke å skjære det i skiver.. Til og med min kjære mann syntes det var godt..:p Hehe. Nå står naboen å baker det også etter å ha smakt her hos meg.

Fideline sa for siden:

Hvordan maler man opp eller knuser frøene i disse brødoppskriftene på enklest mulig måte:confused:

Jeg er ny og skal få min mann i gang. Han "brekker seg" når han får hele korn og frø i maten:(

Gracella sa for siden:

På min kjøkkenmaskin og til min stavmikser, så fulgte det med en liten "chopper" som man kan hakke/male saker og ting i.
Ellers får du kjøpt ferdigmalte(knuste linfrø.
:)

Jeg malte ikke mine opp.. Skal fortelle hvorfor...skulle nemlig det.. hadde frøene i litermåleren.. tok stavmikseren.. bzzzzz. frø over HELE kjøkkenet..:o ergo, tok hele frø...:D

isola sa for siden:

Min stavmixer har en egen boks, nesten som en liten food processor,
da blir det ikke rot og søl. Bruk heller kjøkkenmaskin eller blender hvis du har,
lokk er et absolutt must om du skal knuse frøene.

Neste gang tror jeg jeg lager "lapper" og steker de til det blir knekkebrød.

Mmm.. det høres godt ut.. Må nok vente et par uker jeg nå.. Har begynt på Atkins induksjon i dag:D

Joika sa for siden:

Da står mitt i ovnen. Kjøpte ferdigmalte linfrø og hadde sesamfrøene i hele. Har lagt litt folie over formen i ovnen. Håper det blir godt!

Mosepjusk sa for siden:

Ble det godt!?

Ninetter sa for siden:

Lollypop brødet er fantastisk:D bakt det 3 ganger nå, spiser 2 skiver hver morgen;) god, enkel og viktigst; rask frokost:D. Begynte å bli litt lei av egg, men siden jeg spiser det sjeldnere nå, går det bedre;)

Åh.. nå har jeg bakt det igjen også.. Men denne gangen med litt solsikkefrø i også. Kan anbefales!

Lollipop : Jeg tror jeg elsker deg! Du har løftet lavkarbo diett til en ny dimensjon. Og dette er det ikke bare jeg som sier. hilsen også mannen min, naboen min og mammaen min:p

Ninetter sa for siden:

tom. mamma likte brødet:p (hun som er fransk brød slave) takk ijen:)!

Har gitt videre oppskriften til ei venninne som får vondt i magen av vanlig brød, ei dame på jobb som er gift med en diabetiker og ei annen jente på jobben som begynner på lavkarbo hver uke :rolleyes:.
Alle elsker det :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.