< Tilbake til oversikten

Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

ArneBelinda sa for siden:

Takker for super oppskrift på meget godt brød!!
Spiser 2 tynne skiver til frokost og tar med 2 skiver på jobb til lunsj.

Her er min til nå beste måte å lage dette brødet...

• Setter i gang visping av 7 egg til eggedosis-konsistens
  • Knuser alle sesam og linfrø
  • Blander alt det tørre (hadde i 0,5 ts natron)
  • Mikser/knuser Cottage Cheese og ett egg sammen til en klumpfri røre
  • Smelter meierismør så jeg har 1,5 dl
  • Setter i gang kjøkkenmaskina med eltekrok og alt det tørre.
  • Heller i smør (noe avkjølt) og Cottage Cheese/egg blanding
  • Har i ”eggedosisen”
  • Mikser dette godt sammen
  • Har det oppi 1,5L brødformer
  • Settes i ovnen 190grader i 2 timer
  • Tar de ut av formen og lar de stå natten over på rist inni ovnen

Nydelige brød!!!

Dette trenger man:

• 8 egg
  • 1 boks Cottage Cheese
  • 1,5dl smeltet meieri smør
  • 0,5ts natron
  • 0,5ts salt
  • 100g sesamfrø
  • 200g linfrø
  • 100g kruskakliDa blir det sånn som dette

tulla sa for siden:

Blir sulten :rolleyes:

murmeluppa sa for siden:

skal man ikke ha soyaprotein eller noe i???
*haster, står med røren nå, hihi ;)

Alyssa sa for siden:

Ingen soyaprotein nei ;)

David sa for siden:

Nå står brødet mitt i ovnen. Jeg rota det til, og la bare ca 110 gram linfrø i ovnen, og spedde på med 45 gram ekstra sesamfrø, og 45 gram ekstra kruskakli for å få den rette mengden tørt. Håper brødet blir bra!

Skal sjekke ovnen med jevne mellomrom slik at det ikke brenner seg, som jeg har sett andres har gjort ;) :) :D

David sa for siden:

Idag har jeg spist Lollypopbrød til frokost. Mitt brød endte på ca 4 Kh pr 100 gram. Brødet ble veldig godt, men det metter ikke på langt nær som egg&bacon, så det blir snart lunsj! Uansett er det velldig ålreit å kunne ha ei brødskive av og til igjen!

amatøren sa for siden:

Dette ble veldig bra!! Deilig med en tynn, tynn skive brød:) Og veldig enkelt og greit å bake! Skal smøre sammen et til, så har vi en del liggende i frysern:) Jeg hadde hele herligheten i ei silikonform, og da ble det jo et høyt og fint brød + at det var veldig enkelt å få ut. Anbefales!! Veldig godt å ha skiver igjen:) Og det uten de dyyyyre spesialsakene...

MMM sa for siden:

Min variant blir som helt vanlig, govt brød. Passe konsistens og virker ferskt selv etter noen dager. legger det i papirpose i frser eller på benken.

7 egg - vispes lett sammen for hånd
1 boks cc - blandes i , stresser ikke med å mose den
100 gr sesamfrø - hele i
100 gr kruskakli
130 gr linfrø - hele og tørre i
70 gr solsikkekjerner
1 ts natron
1 ts Splenda
1++ ts salt

Som dere ser har jeg ikke olje/smør i - det glemte nok venninna mi å skrive opp på oppskriften jeg fikk... :-) Det synes jeg er helt ok, brødet er digg!

Stekes 170 gr i to timer. Tar det ut av bakepapirkledd brødform med en gang og lar det kjøles lenge på benken. Skjærer opp i skiver og fryser når avkjølt.

Momsa sa for siden:

hei:)
hva er en boks cc? flau

Alyssa sa for siden:

Cottage cheese :)

Rianna sa for siden:

Da står det brød i ovnen her, jeg er spent.

Er det egentlig samma hva slags linser en bruker?

SiljeMerete sa for siden:

linser?? eller linfrø?:rolleyes:

Rianna sa for siden:

leste feil jeg, så brukte linser jeg. hehe :p

tjafs sa for siden:

Dette brødet var veldig godt! Luktet så fantastisk at ungene sirklet som sultne gribber rundt ovnen... :P
Mitt ble veldig klisset inni, neste gang skal jeg mikse litt pluss/minus ymse saker, det var egentlig veldig gøy å lage det og smakte nydelig :D

søt uten sukker sa for siden:

Hvis brødet blir veldig klissete, stek det lenger. Jeg glemte mitt i ovnen en gang slik at det sto 3 timer isteden for 2.. Ble faktisk bare bedre av det:p

Ellers har jeg variert brødet noen ganger ved å kutte ut linfrøene ( blir nemlig litt lei av de) og erstattet med soyaflokker. Veeldig godt synes jeg:D

Rianna sa for siden:

Med linser ble det ikke klissete, men mer karbo da.

ecli sa for siden:

Har laga lollypop-brødet tre ganger nå. Første gangen med CF og 6 egg (man tager hva man haver...) og neste gang som iflg den "originale" oppskrifta. Veldig fornøyd begge gangene! Eeeelsker dette brødet.

Den tredje gangen (igår) tenkte jeg at jeg skulle forsøke å bløtlegge linfrøene...Ikke bra! Brødet ble stekt like lenge/lenger enn de to første gangene, og jeg tror det fikk hvile like lenge oxo. Men det var skikkelig klissete! Falt bare fra hverandre :( Forsøkte å steke det litt til, lot det stå og hvile enda litt til, men uten effekt. Så det var ikke så mye å skryte av til modern (skulle ta med og vise henne. Typisk!), hadde heldigvis noen skiver igjen av brød #2... ;)

Neste gang går jeg tilbake til å bare knuse linfrøene ja :P

Photobscura sa for siden:

Ecli: Skjær opp i skiver og tørk dem i stekeovnen :)

ecli sa for siden:

Gjorde et forsøk på det, men det bare smuldra opp! Men jeg tok da de små bitene og stekte i ovnen evt i stekepanna. Funka fint det. Fint at jeg har ferie nå, for det var ikke noe å ta med seg i matpakka på jobb ;)

Evah sa for siden:

Nå står brødet i ovnen, håper det blir bra!
Men mitt blir det mer karber i, står 34 g karbs på linfrøene ( de hadde bare en sort på mega :( ),
så jeg bytta ut halvparten med solsikkekjerner for å få litt mindre i,
så totalt blir det 77,2 karbohydrater på hele brødet.

Men jeg går på Fedon, så det er vel ikke noe krise.

dingpot sa for siden:

ArneBelinda: brød etter din oppskrift står i ovnen hos meg nå :) Gleder meg til å smake! OG: gleder meg til å mate sambo med dette! (han har nemlig nylig lagt sin elsk på mursteinbrødene man kjøper i butikken). :p

Alle linfrø har det samme karboinnholdet, det er ingen som har mer enn andre. Men de går ufordøyd gjennom kroppen, og blir dermed regnet som null ;`)

luringen sa for siden:

...hvis du ikke maler dem opp vel? DA har de karbo?? Eller?

Det er mulig, men det gjør jeg ikke, for da smaker brødet gøgge :o

Elanessë sa for siden:

Hvis jeg vil bytte ut litt linfrø med soyaproteinpulver, hvor mye tror dere det tilsvarer da? Om jeg tar bort 100gr linfrø her, hvor mange gr pulver må jeg ha i da? [/LIST]

Mosepjusk sa for siden:

:lol:

Elanessë sa for siden:

Noen som vet svaret på spørsmålet mitt rett over her?

Lindabtn sa for siden:

Tror du bare må prøve deg fram til deigen er passe klissete :)

nattfrue sa for siden:

Jeg tror jeg ville satset på omtrent tilsvarende mengde - i volum. Altså: vei opp 100 gram linfrø og se hvor mye det er i desiliter, også tar du den desilitermengden soyaprotein.

Lindabtn sa for siden:

Er ikke hundre gr soyaprotein litt mye??
Det gjør jo at deigen "sveller" mye mer enn linfrøene, gjør det ikke. Vet bare at jeg bruker 2 ss i min egen oppskrift (etter alle de andre ingrediensene) og det holder i masse vis :)

nattfrue sa for siden:

Jo, jeg tror det, det var derfor jeg forslo tilsvarende volum, ikke vekt :)

swimzy sa for siden:

dette skal jeg prøve:D

Elanessë sa for siden:

Takk - jeg gjorde dette og det var vellykket :D

ANNA56 sa for siden:

Det perfekte ketolysebrødet er det beste brødet jeg har smakt av alle oppskriftene jeg har prøvd på lavkarbo.no

Amarylliz sa for siden:

Helt ærlig?
Jeg prøvde dette i går. Det ser ut som et brød, litt klissete, men totalt uspiselig etter min smak. Har fulgt oppskriften. La i vann frøene til de var møre, pisket eggedosis av eggene etc.

Min mann driver også lavkarbo, og var spent på å smake brød igjen, uspiselig sa han. Enten har jeg gjort noe feil, eller så er det smaken vår.:(

Mosepjusk sa for siden:

Det var synd å lese!
Jeg legger ikke linfrøene i vann.
Jeg blander egg og CC - noen ganger bruker jeg stavmikser, andre ganger ikke.
Også heller jeg oppi frøene. Noen ganger litt hakka nøtter dersom jeg har en neve nøtter liggende i skapet.
Oljen til slutt.

Elanessë sa for siden:

Sånn ble mitt også første gangen. Har blitt nødt til å gjøre noen endringer ja. For det første må ikke linfrøene legges i bløt. De skal, sammen med alt annet av frø der, males helt opp fint. Jeg bruker blenderen til dette. Da får man masse "mel". Jeg har også en liten dæsj soyamel oppi. Ellers har jeg også 1/2 ts natron oppi og 1/2 ts splenda oppi. Nyydelig, og kan ikke minne om det første brødet jeg bakte :rolleyes:

Max sa for siden:

Jeg bruker denne oppskriften, men i likhet med mange andre maler jeg opp linfrøene også. Bytter ut noe linfrø med solsikkefrø. Har aldri laget eggedosis, bare har alt i mixeren og setter på til det er en klissete deig.

ecli sa for siden:

Enig med siste talere...

Jeg legger heller ikke linfrøene i vann, for jeg opplevde akkurat det samme en gang, som du sikkert har opplevd nå; brødet ble bare klissete og ekkelt i midten, kunne sikkert stekt det et helt døgn uten at det ville blitt bra etter min smak (stekte det totalt 4t(!) tror jeg...)

Men når jeg maler frøene blir brødet perfekt! Yami :p

Jeg har forresten også redusert til 6 egg; første gangen hadde jeg ikke mere nemlig, og siden det ble bra resultat har jeg bare fortsatt på det ;) Det også vil jo gjøre at brødet ikke blir så klissete (men jeg syns fremdeles det er saftig og godt altså!)

Jeg har også bare seks egg i, men jeg kjøper sånne trettieggpakker på innvandrerbutikk, og de er litt større enn de eggene jeg kjøper i butikken.
Det jeg gjør, enkelt og greit, er at jeg blander egg, cc, olje, salt og en ts bakepulver sammen. Måler opp på matvekta med alt av det tørre (kruskalkli og frø), og bare heller det oppi bollen med det våte, blander lett sammen og freser på med stavmisker til alt er blanda sammen.
Når brødet er ferdig, skjærer jeg av skalkene og lar det ligge et par timer.
Ikke annet enn supervellykket. Men jeg rister nesten alltid brødskivene først når brødet ikke er dagsferskt lenger.

Hypp på å prøve å lage knekkebrød av det også, ved å tørke skiver i ovnen :)
Noen tips og erfaringer her? Kan man gjøre det når brødet er ferskt, og hvor lenge og på hvilken temperatur?

smulen sa for siden:

Hei!
Jeg har nå bakt brødet, men er ikke sikker på antall karbohydrater.
100 gram sesamfrø inneholder 9,3 gram karbohydrater
100 gram kruskakli inneholder 18,5 gram karbohydrater
200 gram linfrø inneholder 68 gram karbohydrater
7 egg inneholder 2,1 gram karbohydrater
1 boks CC inneholder 1,5 gram karbohydrater

Dette blir 99,4 gram karbohydrater i ett brød. Om man regner at ett brød veier ca 600 gram, så vil det bli 16,56 gram karbohydrater pr 100 gram...

Eller er mitt regnestykke helt på trynet?

Har ikke smakt på brødet enda, mend et luket godt :-)

nattfrue sa for siden:

Man skal visst ikke regne med karbohydratene i linfrø, fordi de går ufordøyd gjennom kroppen - sies det her.

Gerd sa for siden:

Linfrø er 0 karbohydrater :ja:

Cottage cheese har 1,5 gram karbohydrat pr 100g vare. 1 boks er 300gram. Dvs 4,5 karbohydrater :)

Elanessë sa for siden:

Også hvis man maler dem opp? Syns jeg har lest noe rart her inne ang det så... *forvirra* :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Slik jeg har skjønt det så er det 0 karber enten de er hele eller malt opp...
Men jeg kan jo ha misforstått.... :o Det må sjekkes ut....

Paradis-Oscar sa for siden:

Jeg vet ikke om det er noen hjelp for dere, men jeg husker at han Dr.Oz på Oprah (jeje, Oprah som kilde, jeg vet...:p) sa at linfrø måtte knuses for at de skulle være mulig for kroppen å fordøye (for å få i seg de gode omega 3-oljene).

Så hvis det er lettere for kroppen å suge opp næringen når de er knust, betyr det kanskje at kroppen suger opp mer av karbene også...er det logisk? :o

Nille sa for siden:

Det er like mye karber i om de er malt opp eller ikke. Men om de er uknuste går de oftest ufordøyd gjennom kroppen. Det har lite å si siden der er lite karber uansett.

Forskjellige leverandører opererer med forskjellig karboinnhold på linfrø. Og at de inneholder karber er sikkert. De meste av karbene består imidlertid av fiber, så netto karber er 1,6 pr 100 gram (ref Fitday). Det er jo uansett ikke mye.

Pentax sa for siden:

Jeg har brød i ovnen nå, og er SPENT! Mannen glemte å kjøpe kruskakli, så jeg malte noen nøtter og hadde i litt soyaprotein (kjenner jeg er laaaaangt unna lavkarbotankegangen, men jeg var så himla innstilt på å lage brød, så da...), og en teskje bakepulver, og brødet har hevet kjempefint! Dette blir spennende å se sluttresultatet på !

igmitt sa for siden:

Jeg er så utrolig glad for å ha funnet denne oppskriften. Har virkelig savnet å spise brød til frokost og/eller på jobb. lettvint ja:) Men jeg brukte ikke linfrø jeg da. Tok solsikkekjerner og valnøtter i stedet. Og så hadde jeg bare en halv bok med CC så jeg tok litt rømme i:) Så brukte jeg sånn bakemiks fra ketolyse isteden for havrekli eller hva det var:) Meget godt iallefall, og det beste av alt: Det smakte ikke egg:D

Anitra sa for siden:

dette skal prøves idag, sammen med sjokoladekaken og gryterett. Blir skikkelig kjøkkendag her gitt!

ecli sa for siden:

bytta du linfrø mot disse i lik mengde (vekt)? eller...

Anitra sa for siden:

Ok, mitt ble ikke stekt lenge nok, det er litt fuktig, men smakte ok. Har nok savnet den tyggemostanden man finner i brød.

Trudeh sa for siden:

Dette ble bare suverent på smak. Etter å hatt det stående på rist natten gjennom, var det fortsatt litt klissete.
Jeg lurer på om det bør oppbevares kjølig med tanke på ingrediensene?

Vet du Lollypop noe om holdbarhet og om det kan fryses?:D

marry-78 sa for siden:

Takk for god oppskift!!!! Som flere sier har jeg også savnet å spise litt brød, også er selvfølgelig lettvint å spise på jobb ;)

ecli sa for siden:

Heter ikke lollypop jeg da ;) men jeg har hatt god erfaring med å fryse dette brødet! Skjært det opp i skiver før jeg fryser det, og så kan jeg ta opp en eller to skiver hver dag, eller halve brødet som jeg så har i kjøleskapet på jobben. Fungerer flott det, står seg godt i 1uke i kjøleskap.

anjanka sa for siden:

smaker dette som det brødet som står på pakken på ketolyse bakemiksen??

Tronee sa for siden:

Tusen takk for oppskriften!
Jeg fant ut at jeg skulle prøve å bake dette brødet i morges, men jeg hadde ikke alle ingrediensene. Hadde ikke kruskakli, men byttet det ut med solsikkekjerner i stedet.

Jeg malte linfrøene og solsikkekjernene med stavmixeren, og prøvde å følge oppskriften ellers ut fra det jeg husket. Hadde det litt travelt med å få det i ovnen før jeg måtte en tur ut i morges, så jeg glemte sesamfrøene og saltet :-) Jeg hadde også litt bakepulver i "røra".
....men brødet ble meget bra det. Sitter og prøver det ut akkurat nå, og jeg er godt fornøyd. I morgen blir det ny baking, men denne gangen skal jeg huske det resterende ;-)
Selv min kjære som har savnet brød sårt den siste uken, syntes det var meget akseptabelt, så nå klarer nok hun å holde seg "lavkarbo" fortsatt en stund.

Bjørg sa for siden:

Nå står brødet i brødbakemaskinen! Spennende!!!

Mosepjusk sa for siden:

Åssen ble brødet!?

balloon sa for siden:

Shit, nå står brødene i ovnen, med slimete, bløte hele linfrø.....:mad: Leste ikke de siste innleggene om å male tørre linfrø i steden.

sukk :o ja ja. KAN hende det blir bra likevel...? :rolleyes:

Aphrodithe sa for siden:

Det skal stå på benken om natta for å sette seg. Menne...Skal det pakkes inn på noen måte, eller bare et tørkle over? Det blir ikke steinhardt eller?

Skal bake i morgen tenkte jeg :)

Aphrodithe sa for siden:

Må alt males opp forresten? Har ikke sånn maskin...

balloon sa for siden:

Jeg lagde brød av den originale oppskriften her i denne tråden. De luktet godt og sto over natten, men i morres når jeg skulle smake, ble jeg skuffet gitt. Neste gang skal jeg hvertfall ikke legge linfrøene i bløt! :eek:

Thalen sa for siden:

Jeg har laget deigen nå, men sitter og tenker på at jeg kunne tenke meg og ha i noe krydder...

Men det står helt stille, er så redd for og ødelegge det isteden,.
Er det noen erfarne bakere her som har en mening om hvilket krydder som kan passe??

Det skal ikke smake krydder, bare sette en liten piff liksom :)
Fikk ideen fra en annen i denne tråden som sa hun hadde tenkt og gjøre det, men fikk aldri vite resultatet:)

Skautrollet sa for siden:

Brødet mitt stod på "tørk" på benken ett døgn før jeg skar det opp. Så fikk skivene ligge noen timer til tørk, og de ble rimelig bra. Smaker kjempegodt til reker og majones, passer mindre bra til annet pålegg synes jeg.

Og så er det jo skikkelig mettende da! Etter 2 skiver var Skautrollet overspist resten av dagen :p

Neste gang prøver jeg med litt pizzakrydder i røra! Smaker kanskje godt til ost :rolleyes:

jacjan sa for siden:

Da står et brød i ovnen her også.

Blir spennende, for jeg savner virkelig å kunne spise ferskt grovbrød med majones og roastbiff :D

Mangler bare å få tak i Mama Lupes tortillaene nå, så begynner ting å bli bra :)
(Også hamburgerbrød... savner virkelig en god stor fet hamburger med mais, salat, ost og burgerbrød)... :)

-j

Carisma sa for siden:

What?? Etter jeg begynte på lavkarbo har jeg funnet ut at det er Burger'n, salaten, osten og resten av tilbehøret som smaker. Brødet er bare papp som tar smaken fra det andre :D Bare prøv å lag en burger med alt favoritt-tilbehøret (untatt mais da) uten brød, og kjenn forskjellen! :ja:

jacjan sa for siden:

Er noe med det å holde burgern i handa :)
Burger i papir blir liksom ikke helt det samme ;)

-j

Carisma sa for siden:

Å, jeg har ikke den greia jeg. Syns burger er best når den er dandert på en tallerken, gjerne med en pinne gjennom med litt pynt på :D
men har du testet OE-lappene til Ziggy? Oppskrift finnes et sted her inne.

jacjan sa for siden:

Da var iallefall brød stekt, luftet, spist og kastet :)

Dette var ikke noe vi likte smaken på overhodet.
Det så ut som brød, men kan være smaken på linfrø og sesamfrø som ikke helt stemte for oss.

-j

balloon sa for siden:

Hm...sånn var det for meg også. :( Kunne ikke definere HVA i smaken jeg ikke likte, om det var CC eller sesamfrøene. Linfrø smaker vel ingenting?
Kanskje jeg prøver med rømme og solsikkefrø i stedet:)

Liseana sa for siden:

Her er oppskriften jeg bruker på brød og som jeg syns er kjempegod. Ser ut som en variant av Lollypops: :)

4 egg
1/2 boks Creme Fraiche
1,5 ts bakepulver
4 ss linfrø (som de er)
60 g kruskakli
50 g sesamfrø (som de er)
45 g solsikkekjerner (som de er)
3 ss olje

Visper eggene sammen først, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Så enkelt som det kan bli! Steker v 180 grader i 55 min på nederste rille. Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige.

Fikk oppskriften da jeg var innom helsekosten her om dagen og spurte etter lavkarbomat. Siste deigen jeg laget doblet jeg da formene mine er ganske store, men stekte like lenge og med samme gode resultat :p Og om en regner 20 skiver blir det ca 2,5 kbh pr skive (fra mat på data) med dobbel deig :D

Gjør oppmerksom på at en merker at det er frø i brødene, god tyggemotstand, noe jeg liker :D

bærrgen sa for siden:

Jeg spiser to skiver av dette brødet til lunsj hver dag, det er bare så utrolig kjempegodt!

Aphrodithe sa for siden:

Har bakt begge typene, men liker denne best, og skal bake et par stk til i dag. Lollypos sitt ble så utrolig kompakt. Veldig godt det og, men syns dette var hakket luftigere :)

konepone80 sa for siden:

høres spennende ut å gleder meg til å prøve d, men hvor lenge skal d stekes å hvor mange grader?

benam sa for siden:

180 grader 55 min ca

benam sa for siden:

Var nettopp inne på en annen tråd, tror det sto PROTEINBRØD, om samme brødet.....eller tar jeg feil?

konepone80 sa for siden:

det brødet var bare nydelig! kjempe fin konsistens, superenkelt å skjære tynne skiver av. dette er ikke siste gang jeg lager dette brødet nei:D

konepone80 sa for siden:

brødet te liseana er 2,25 karber per skive mens lollypopp brødet er 2,25 g karber på 100 gram, eller har jeg misforstått?

_AndaloN_ sa for siden:

hmmm dette må trajes,,,
noen som har prøvd å lage dette i en brødbakemaskin ?

Bulken sa for siden:

Hmm...

Er HELT ny hær på forumet, og allerede forvirret! :confused:

Min versjon (vart sån, før eg læst av vækta feil! :rolleyes: Men vart gode brød da! :D)

7 egg, (Ca. 50g hver) ------ (0.9g karb. per.100g) = 3.15
50g Sesamfrø -------------- (4.5g karb. Per.100g) = 2.25
100g Linfrø (knust) --------- (0.0g Karb. Per.100g) = 0.00
50g Hvetekli (Kruskakli) ----- (9.0g Karb. Per.100g) = 4.50
3dl Cottage Cheese -------- (1.5g Karb. Per.100g) = 4.50
1 ts Bakepulver ------------ (34g Karb. Per.100g) ca 1.00
En dærsj rapsolje ----------- (0.0g Karb. Per.100g) = 0.00

Totalt: Ca. 900g ferdig vare = Ca. 15.4g Karbo.

Det blir 1.71g karbo pr. 100g brød. Og (ca.50g) pr. skive = 0.86g

Og følger man lollypopp oppskriften blir det:

Totalt: Ca. 1100g ferdig vare = Ca. 22.15g Karbo.

Det blir 2.01g karbo per. 100g brød. Og (ca.50g) pr. skive = 1.0g

Hvorfor står det da 2.24 pr. 100g i tittelen? Har jeg regnet feil? Er jo ikke den enorme forskjellen, men skal man fin regne på en dags rasjon. Er det jo greit og være eksagt! ;)

Rancher sa for siden:

Brødet er ferdig og sett til avkjøling. Men jeg må nok kjøpe meg nye former, for brødet ble tynt. Jeg har nettop kjøpt former på Nille de er 2L.
Gleder meg til i morgen med å smake det :-)

Hillelille sa for siden:

Mitt fikk 32, 6 karbohydrater, og det ble digert. Jeg kunne godt fordelt det i to former ;)

Nå gjenstår det bare å se om det går an å spise.

saxpia sa for siden:

Bakte lollipop sitt brød i gårkveld, og det smakte nydelig i morrest. Skal gå og ordne lunsj nå, og det blir det samme. Så utrolig godt. Liker det kompakt. Og så likte jeg at det var så enkelt å lage.

Bakte det i brødforma til tupperware, og da fikk det veldig fin størrelse. Samt at det slapp lett som bare det. Bare å snu forma, så var brødet ute.

Brukte forresten ferdigknuste linfrø. Gjør det hele enda enklere.

Yonah sa for siden:

Det går helt fint å fryse ned i skiver, smuldrer ikke. Jeg fryser ned både lollypopbrød og proteinbrød i skiver.

barash sa for siden:

Da er mitt første brød i ovnen, men blingsa litt på oppskrifta til lollypop og hadde dobbel dose kruskakli oppi.. så måtte løpe på butikken etter flere egg for å spe ut. Deigen ser bra ut så krysser fingre. Savner brød med mayo og strandamør! :D

KattyM sa for siden:

Denne har jeg laget og brødet er nydelig! ;)

Nutta sa for siden:

Jeg har bakt brødet ditt idag. Spennende!! Er jo helt ny i gamet... MEN jg glemte olja, så jeg lurer på om det kanskje blir misslykket... håper iallefall det går ann å spise det!! :P

4me sa for siden:

Brødet står i ovenen. Med Safir sin vri. Så dette blir spennende!

peder5 sa for siden:

Den matoljen, snakker vi da om olivenolje, rapsolje eller hvilken olje er det?

Moira sa for siden:

Holder på med brødet nå jeg. Linfrøene la jeg i vann i 30 min bare... Leste da at mange sa at det var bedre uten... Vi får vel se;)

Jeg går på ketolyse, og derfor har jeg i stede for vanlig olje, hatt cocosa i. Håper det blir bra!! Jeg sliter sikkelig med å få i meg nok fett, så satser på at dette gjør susen :) Cocosaen hadde jeg i en bolle og i mikroen sånn at den smeltet :) Jeg har den pure varianten, den som ikke smaker kokos ;)

GLEDER meg til brød i morgen!!!! Må kanskje rett og slett bare smake på det i kveld også!! SAVNER brød skikkelig!

noraa sa for siden:

Hej!

Kjenner noen av dere til holdbarhet på frø og kruskakli?

Har alle ingredienser til brødet, men kruskaklien, sesamfrøa og linfrøa har gått ut på dato :-/

Kruskaklien er best før 18.04.08
Linfrøene best før 07.03.09
Sesamfrøene best før 19.02.09

Det faktum at de er "best før" og ikke "minst holdbar til" gjør vel at det ikke spiller så stor rolle? Er jo kjent med at mange matvarer som er påført en best før-dato, egentlig er holdbare mye mye lenger.

Hva tror dere?

Kitt sa for siden:

Bare bruk det du har!:D
De er jo nødt til å sette en dato, men det er ikke dermed sagt at varen er ubrukelig etter denne datoen.
Da jeg begynt på ketolyse/ lavkarbo i januar i fjor overtok moren min etter hvert det meste av mel etc. Mye var gått ut på dato, men hun brukte alt og klaget ikke!:D

rok sa for siden:

Nå fikk jeg så lyst å bake brød, så glemte jeg cottage cheese :(

tuppa84 sa for siden:

Hjelp!!!! Har ikke sesamfrø, kan jeg supplere med noen av de andre formene for frø istedet?? Smak?

Momsemor sa for siden:

For dekan som ikkje likar linfrø kan eg anbefala psyllium frø. Dei liknar litt på linfrø men er mindre, og du merker ikkje dei i brødet på same måten som med linfrøa. Psylliumfrø er veldig gode for fordøyinga, og brødet vert veldig saftig av dei (det er desse frøa fiber HUSK er laga av),

By the way; har nokon rekna kaloriinnhaldet på dette brødet :confused:? Veit kaloritelling er litt off-topic, men dog...;).

sirine sa for siden:

jg har nettopp begynt på lavkarbo har fått oppskrift av denne protein brød av legen. men føler at jg blir kvalm av det har noen av dere tips til meg???

Carisma sa for siden:

Dropp brødet og spise bare pålegget! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.