< Tilbake til oversikten

Folkens, dette er PIZZA!

#1

Iset sa for siden:

Jeg skulle lage ketolysepizza idag, og drev og eksperimenterte litt med bunnen fordi jeg ikke synes den vanlige er så EKSTREMT god. Mannen spiste vel 2 tygg sist og kastet resten hehe.

Nå hadde jeg oppi masse godt, og resultatet ble vanvittig godt, jeg fikk skikkelig pizza-assosiasjoner når jeg spiste!! :eek: :eek:

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda. :D :D :D :D

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.

:sikle:


#2

dingpot sa for siden:

Wow Iset! Denne skal prøves! Kan tenke meg at osten i bunnen gjør susen! :D


#3

Hennie sa for siden:

Digger alle de gode oppskriftene dine Iset! Setter virkelig prikken over i'en på ved å leve på denne livsstilen;)


#4

Borealis sa for siden:

Denne må prøves!! Thanx, Iset!


#5

Iset sa for siden:

Bare husk (igjen) å lage den TYNN nok, for jeg spiste en bit der deigen var litt tykk, og da kjente jeg godt soyaproteinsmaken... Men der den var tynn smakte det faktisk deig med ost og hvitløk. :sikle:


#6

Siljevanilje sa for siden:

nå står denne i ovnen. med skinke og løk fyll. orket såvidt å stå lenge nok til å lage denne. så jeg håper den er verdt det. men den lukter helt fantastisk da. :D


#7

Karin sa for siden:

Okei, skal prøve. Men jeg er i utgangspunktet skeptisk til alt som skal prøve å ligne noe annet - og når det meste av deigen er egg, og noe er soya, så tenker jeg at KAN DETTE BLI PIZZA, DA???

Jeg har prøvd meg med deig av litt hvetemel og mye havregryn som jeg har blitzet til mel. Har også prøvd med en bake-mix, da kastet jeg hele greien etter at jeg hadde spist fyllet. Bake-mixen hadde soya i seg.

JEG HATER SOYAGREIER!!! Smaker sand! ÆSJ! Dessuten oppfører det seg ekstremt annerledes enn vanlige bakevarer. Så jeg liker ikke ting med soya.

Men - jeg skal prøve, ja! Elsker pizza! Så jatakk, vi skal nok ta denne i bruk på et tidspunkt når jeg kommer hjem fra ferie! For familien bare ELSKER mors pizza.


#8

jomfrua sa for siden:

Soyaprotein??
Hva er det flytende eller tørt??
Hvor får man tak i det?


#9

Siljevanilje sa for siden:

den var kjempe digg. ikke helt som ekte pizza. men en absolutt fullgod erstatning. :ja: må prøves dere. jeg smakte knapt soya smaken.


#10

minime sa for siden:

nu er jeg veldig spent, prøvde denne oppskriften... gjett om jeg ble skeptisk med røren først- men såg deretter at den jevnet seg ut i ovnen :D så nu er fyllet på og jeg bare venter... men det lukter omelett..... skal den være så gul?:confused:


#11

minime sa for siden:

ble visst kvalm etter to stykker... skulle ha spist kun en.,,.,,


#12

luringen sa for siden:

hmmm...ja jeg kan jo alltids prøve...men etter ørten forsøk med egg & prottis greier så...ja jeg er skepisk! Men optimist vettu! Takk Iset.


#13

Iset sa for siden:

Jeg syns ikke den smakte omelett overhodet. Smakte faktisk helt greit. Jeg blir også fort mett og litt kvalm av for mye, men dette er jo mye mer mettende enn vanlig pizza uansett, så 1-2 stykker holder faktisk for min del. :)


#14

minime sa for siden:

bare lurte- sikkert dumt spørsmål.. men går det an å fryse den ned?


#15

Iset sa for siden:

Ja, jeg delte den opp i stykker og frøs ned og tok ut 1-2 stykker til lunsj sånn etterhvert. :)


#16

Hyper sa for siden:

Fyyyyttti!!
Lagde denne i dag!
(min "deig" ble flytende da...men det gikk kjempefint!!helte den utover i en litt dyp langpanne, på bakepapir...)

Den ble så goood!!!!
Samboeren spiste to stykker og, selv om han var mett fra tidligere!!!hehe.....

Tusen tusen takk Iset!!!
Dette var en usedvanlig hyggelig lørdagskveld her i Bergen:)


#17

stinasol sa for siden:

ååå må bare hive meg på her,lagde denne pizzaen i kveld og fy søren så god den var,seriøst jeg overdriver ikke vist jeg sier den er bedre enn "vanlig pizza yum yum god og mettende...takk for super oppskrift =)))


#18

Iset sa for siden:

Så bra. :D:D

Jeg tenker jeg lager denne igjen til helga. :sikle:


#19

Cha sa for siden:

Da har jeg middagen klar til fredag. Lagde pizza etter opskrift i Ketolyseboka og syntest den var go vi.:) Med slike gode hjelpere blir det hvist ikke vanskelig og følge et lavkarbokosthold. Hæææææææærlig!:klem:


#20

Smurfine sa for siden:

Jeg skal prøve pizzaen din når jeg kommer mer inn i dette lavkarbo tingen ihvertfall. Gleder meg til å prøve den, å det med osten under har jeg praktisert så lenge jeg husker det er absolutt det beste. ;)


#21

Isalien sa for siden:

Denne skal vi absolutt prøve. :)


#22

stinasol sa for siden:

jepp,jeg levde nesten på denne 2 første mnd..nå er jeg (naturligvis)lei og har ikke spist den på flere mnd :p men den er god asså :D


#23

Tuttan sa for siden:

Jeg har ikke soyaprotein og har aldri brukt det heller, men har Ketolyse bakemix. Hvordan vil det være å bruke dette isteden? (Har prøvd det med hell i "naboens" brød. Knallgodt!!!) Blir det evt. samme konsistens hvis jeg bruker like mye bakemix som soyaprotein?
Vet at det blir litt flere karbohydrater, men så lenge det smaker godt kan jeg klare meg med litt mindre mengde mat.


#24

stinasol sa for siden:

du kan bruke bake mix ja og vil tror det er samme mengde... ;)


#25

Lara sa for siden:

¨Soyaprotein..er det det samme som soyamel?Og bakepulver..?Er det greit å bruke..?:o Føler meg litt dum nå asså..:o


#26

Aline sa for siden:

ikke bakepulver, men atkins bakemix ;)


#27

Iset sa for siden:

Nei soyaprotein er rent protein og smaker så og si nøytralt. Soyamel inneholder vel 15-20 gram karbo per. 100 gram og smaker hoppetau. Bakepulver er greit ja. :)


#28

stinasol sa for siden:

sier det igjen jeg,soyamelet fra spielberger er det 3.1 karber pr 100 g det selges på helsekosten.. ;)


#29

Iset sa for siden:

Åh? Så lite? Og det er altså soyaMEL, ikke protein? Jøss. Men det smaker jo hoppetau uansett.


#30

Aline sa for siden:

Hoppetau !! Jeg dævver!!


#31

stinasol sa for siden:

ja det er soya mel ;) syns det er helt grei smak på den jeg...men igjen så klarer jeg ikke bake mix eller ketolyse mix smaken...grøss så... :D


#32

Lara sa for siden:

Nå har jeg spist denne.Brukte soyamel+bakepulver.Atkins bakemix fikk jeg ikke tak i.Jeg pøste på med karbonadedeig,sopp,løk,bacon,ost,jalapeno og chilli.Dæven døtte den var god!!! :sikle:Spiste 3 stk og er proppmett!!Hadde klart seg lenge med 2,men den var sååå god!Fasan nå rima jeg gett..:D Anbefales så absolutt!!:ja:


#33

tir na nog sa for siden:

Alt dette pratt om hvor godt pizza smaker er ikke godt for meg denne uka !..:( Jeg har nettop begynt på en ukes grønsakssuppe diett -som en renselsesprosess og kanskje miste ett par Ks av de ti som er målet mitt.. Kjekt åse at dere har funnet alternativer og at det smaker..:D


#34

Iset sa for siden:

Åh? Jeg har også gått på en slik diett og kan helt ærlig si at jeg mistet flere kilo og følte meg mye bedre på Atkins induksjon, enn på den suppegreia der. Nå går jeg og på suppediett, men det er fordi jeg er operert. IKKE frivillig. :grøsse:


#35

tir na nog sa for siden:

Oi Iset..operert med bypass.. :( Håper det gå bra, og lykke til videre.. Suppen er jo kjedelig og jeg blir veldig trøtt med hodepine av det de første dagene.. etterpå kommer energien.. aldri kommet så langt til å prøve atkins..me takk for tipsen.;)


#36

Iset sa for siden:

Ja, det ville jeg gjort om jeg var deg. :)

Du kan spise så mye du vil av kjøtt, fisk, egg, endel grønnsaker, fete meieriprodukter osv. Mye bedre enn kjedelig suppe, dessuten renser du kroppen enda mer og får mer energi og bedre helse. :)


#37

jeef-micro sa for siden:

Anbefaler du å rime eller pizzaen :lol:

oi så morro jeefern er midt på natta


#38

Nillomien sa for siden:

Denne bunnen prøver jeg nå=) Håper den er digg


#39

lokkebiff sa for siden:

den er KJEMPEDIGG!!!! :sikle:

gled deg!!:D :D


#40

Torkil sa for siden:

Hei
Bakemiks og soyaprotein kan stort sett brukes om hverandre.

Kan jeg bruke oppskriften på ketolyse soyaprotein og bakemiks ?? i neste opptrykk ?

Vennlig Hilsen
Torkil :)


#41

Iset sa for siden:

Pizzabunnoppskriften? Bruk i vei. :D


#42

Nillomien sa for siden:

Ja den var digg=) men kommer nok til å bruke litt mer krydder neste gang=)


#43

bluVelvet sa for siden:

Knallgod pizzabunn Iset! Tusen takk for oppskrifta! Har skumle planer om å lage foccacia-brød av denne oppskriften også! Most hvitløk, olivenolje og salt oppå :-) Kan også se for meg at dette brødet blir godt til ostesmørbrød, suppebrød med hvitløkssmør... drømme


#44

Bee sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅ!!! Jeg lagde denne til middag i dag! Fy fader så godt!

Iset, du er jo genial!! :D


#45

Iset sa for siden:

Høhø ja, dere vet. :tøff:

:lol:


#46

Nannah sa for siden:

hvor mange carb er det i soyaprotein...skjønner ikke bæret av det som står på boksen...buhu:(


#47

Iset sa for siden:

Det skal ikke være mer enn 2 gram, tror jeg. I de fleste er det vel 0 - 0,1 gram.


#48

Tusta85 sa for siden:

Denne var helt fantastisk god!


#49

Tussa sa for siden:

Hvor kjøper jeg Multipower eller Vegefuel soyaprotein? Helsekost?

Er soyamel og soyaprotein det samme? Kan jeg bruke enten eller i denne oppskriften?

;forvirret:


#50

Photobscura sa for siden:

Soyamel er noe ganske annet. Mer vet jeg ikke...:rolleyes:


#51

Iset sa for siden:

Helsekost og sportsbutikker/treningssentre, og nei soyamel er ikke det samme. Soyamel smaker hoppetau og inneholder som regel mye mer karbo.


#52

Tussa sa for siden:

Takk for svar. :)


#53

Pipp sa for siden:

Lagde pizza av den vanlige ketolyseoppskriften og vi synes den ble god vi....kanskje jeg prøver Iset sin neste gang :ja:


#54

Fisken sa for siden:

Det var pizza, ja!! Jeg var så nervøs for å smake på noe med soyaprotein for aller første gang - men det smaker ikke noe rart i det hele tatt! Bare nammis. Jippi. Pizza!


#55

MorStine sa for siden:

Har bakt vanlig pizza til de andre fem, nå står min i ovnen... Superspent;)


#56

Luska sa for siden:

Jeg bakte denne pizza'n i dag med ketolyse bakemix. Det ble ikke noe godt :o


#57

shallow sa for siden:

Tjo Bing!

Vi har laget Isets pizza et par ganger. Første gangen syntes vi nok det ble litt mye/tjukk bunn i en standard langpanne. Så ta Isets råd alvorlig - smør skikkelig tynt. Ikke føl deg forpliktet til å bruke hele røra. Smaken opplevde vi som litt "gummiaktig" og tørr med soyaprotein (fra ketolyse)

2 gangen lagde jeg halve oppskriften og denne gangen med en pizzastørrelse som ca. vanlig kjøpepizza ikke langpanne, samt ketolyse bakemiks i stedet for soyaprotein. Da forsvant den gummiaktige følelsen/smaken selv om bunnen fortsatt virker noe tørr og tung i smaken - men den var helt brukanes. - Vi burde vel også hatt litt kraftigere (sterkere) fyll på en det vi hadde. Vi bruker ganske tamt fyll pga. kresne og mistenksomme barn :o

I kveld blir det lasagne med neper - og det gleder vi oss til å prøve !!!!
Bedre å spise en nepe enn å være en.

Shallow


#58

Luna* sa for siden:

Nå står denne pizzaen i ovnen, er kjempe spent! Det lukter kjempe godt, har laget den med kjøttdeig og hakkede tomater i stedenfor tomatpure. Også har jeg en halv løk og annet krydderier.
Kan noen hjelpe meg ang å telle karbohydratene? Når jeg har regnet ut alt jeg har brukt i den, la oss si 47 karb, er det da sånn at hvis jeg tar 100 gr så er det 4,7 karb eller må jeg veie pizzaen? :rodme:


#59

Luna* sa for siden:

Den var kjempe god, spiste 1 1/2 stk :sikle:


#60

Sprudle sa for siden:

OMG! FANTASTISK! Tusen millioner takk til Iset som deler av sine geniale oppskrifter! Lagde pizza'n med ketolyse bakemiksen og det funket som bare det. Glemte å ha i olje, og var skrekkelig bekymret for hvordan det skulle gå, men gikk helt greit. Jeg har ikke spist pizza på et halvt år, så dette var stas :D


#61

Justina sa for siden:

Dette er virkelig pizza altså!:D Kjempe god. Lagde den med Ketolyse bakemix og uten hvitløk for det hadde jeg glemt å kjøpe. Funket som bare det.

Hadde baconterninger på toppen, masse ost og litt knust tomat med basilikum som saus.

Tusen takk Iset!:D


#62

LilleRosin sa for siden:

Denne skal jeg prøve i morgen! :D


#63

tech sa for siden:

Hvilken oppskrift er best av denne og den som står på bakemiksboksen?
Denne blir tykkere eller? :o


#64

Iset sa for siden:

Jeg vet ikke hvilken som står på bakemixboksen, men det er sikkert den originale? Jeg synes den er kjedelig, derfor eksperimenterte jeg meg heller frem til denne. Men nå tror jeg Torkil skal begynne å ha DENNE oppskriften på bakemixboksen, han spurte iallfall om det var greit. :D


#65

belinda sa for siden:

Hei!
Er det svært lite karbohydrater i denne oppskriften, siden du ikke skriv hvor meget den inneholder??


#66

Iset sa for siden:

Jeg pleier ikke å sitte og regne ut karboinnhold på det jeg legger inn, så lenge det er snakk om mat med meget lite karbo i, så ja denne inneholder veldig lite. Tror det er snakk om kanskje 5-6 gram i hele bunnen. :)


#67

LilleRosin sa for siden:

Jeg kjøpte en bakemixboks nå, og der var fortsatt den gamle oppskriften på.


#68

tech sa for siden:

Det der er veldig kult!! :) Morsomt.
Hun sa "skal", og de har sikkert et lager liggenes og. :)


#69

LilleRosin sa for siden:

Ja, jeg regnet nok med at det var ett lite lager, og jeg så at hun sa skal... ;) Men hun lurte også på hvilke det var som sto på bakemix boksen nå. Og derfor tenkte jeg bare at jeg ville si det. :D

Men det er veldig bra at hun får oppskriften sin bak på boksen etterhvert da!


#70

Iset sa for siden:

Det er ikke sikkert altså, hehe. Men Torkil spurte iallfall om det var greit om han brukte denne oppskriften på proteinboksen, lurer på om det er i denne tråden han spør faktisk?


#71

lokkebiff sa for siden:

Jupp!! Her spør han!!;)


#72

Iset sa for siden:

Jaa. :D Spennende!


#73

kelly sa for siden:

Kjempegod pizza :heia: :heia: Tusen takk for flott oppskrift!


#74

Elanessë sa for siden:

Gleder meg masse til å prøve denne i morgen..!


#75

Nivanna sa for siden:

HURRA for ISET!

:hest:

En ridder i skinnende rustning på hest for lavkarbo pizzaelskere :D

(hehe, denne figuren var det nærmeste jeg kom.. :rolleyes:)


#76

Elanessë sa for siden:

Da har jeg prøvd denne!
Må innrømme at jeg syns bunnen var litt rar... nesten litt gummiaktig og litt proteinpulver-smak kanskje? Men å si noe annet at pizzaen ikke var god går ikke, for det var den :D Er nok bare jeg som ikke har vent meg til denne type mat enda... Denne blir lagd flere ganger.
Hvis jeg ikke har pizza ut året da... for jeg klarte bare ett stykke her nå - syykt så mettende den var :p


#77

Kanutten sa for siden:

(tørr knapt si det, men jeg likte ikke den pizzaen jeg heller)


#78

Iset sa for siden:

Hehe det er selvsagt helt greit å ikke like denne, ikke alle liker den. Jeg liker jo ikke alt alle andre skryter hemningsløst av heller. Smaken er som baken. :D


#79

Tusta85 sa for siden:

Jeg ELSKER den. :D


#80

lokkebiff sa for siden:

Me too!!!!!! M-M-M.....!!!:sikle:


#81

nettan sa for siden:

hvor mye karbs er det i denne da???


#82

nettan sa for siden:

Hei:D
takker for en fin oppskrifft:D kjempe god syns no jeg da, går jo ann og holde den i hånden:D
men har du regnet ut hvor mange karbiser det er i den?


#83

nettan sa for siden:

hvor mange carbs på hele deigen?


#84

Anti sa for siden:

Jeg har forsøkt denne pizzaen og den er kjempegod. Selv min sambo som ikke spiser egg likte denne... Men det jeg gjorde siste gang nå var at jeg lagde den i store muffinsformer. Og jeg må si jeg følte meg genial etterpå... he he...:D Først fylte jeg røre i formene (nesten halvfulle) og så stekte jeg dem i 5-7 min. Ikke så fast at de kunne bære fyllet, men bare akkurat sånn passe at de ikke ville flyte utover når jeg hadde på fyllet. Dermed så hadde jeg på fyllet og dette la jeg litt ned i deigen slik at det ikke ble fyll bare på toppen. Og toppet det hele med en god ost. Nam nam og bon apetitt sier nå bare jeg:)


#85

nettan sa for siden:

den var ikke dum :) smart du:)


#86

Vilde sa for siden:

Jeg kan ikke bruke noe annet enn johannesbrødkjernemel. Kan jeg bytte ut proteinet med det?


#87

nettan sa for siden:

nei det tror jeg ikke.


#88

Tittentei sa for siden:

Jeg må bare få føye meg i rekken av gode tilbakemeldinger. Denne pizzaen var fantastisk:) ble litt usikker med engang når jeg så deigen og lurte på om det kunne være riktig konsistens, men det var det og nå er jeg stappmett (har spist 4 sånne passelige små stykker da he he):)


#89

Distrea sa for siden:

Denne pizzabunnen har jeg prøvd med godt resultat. Jeg halverte oppskriften, smurte den TYNT utover nesten hele bakeplata, stekte den litt lenger... ca 12 min kanskje... se at den blir litt krispy. Fikk bort denne... annentypemel smaken ;) Brukte 600 g kjøtteig i fyllet (jeg er glad i fyll) :full: hehe

Stekte pizzaen med under varme halve steketiden.


#90

karbiebarbie sa for siden:

:D fantastisk sammenligning...skal holde meg unna soyamel...får eg kjøpt soyaprotein i helsekostbutikk??


#91

Iset sa for siden:

Ja det selges i helsekosten. :)


#92

Bamse sa for siden:

Ja, denne er skikkelig god :D

Jeg bleier å lage to bunner av oppskriften, slik at bunnen blir ekstra tynn, har også masse krydder i bunnen, syns det er viktig.

I dag lager jeg taco verson av den (som jeg nesten alltid gjør :o ), med krydder som chilli, bukkhornkløver, gurkemeie, salt, oregano, koriander, garam masala og selfølgelig mye jeera spisskommen. Smaker den til for å få den slik jeg liker den. Godt med fersk chilli eller jalapeno oppå for dem som liker det.
Serverer med rømme og salat.

Skikkelig god taco pizza det!!!!


#93

sma sa for siden:

Denne ble jeg fristet til å prøve. :sikle:

Er det stor forskjell på ketolyse soyaprotein, og den andre soyaproteinen du prater om?


#94

rgrodem sa for siden:

Da har jeg omsider laget denne. Brukte Ketolyse soya men stoppet etter 3dl. Følte det var nok. Hadde kanskje 30% av deigen igjen når jeg hadde smurt ut røra.
Har prøvd den pizzaen på bakemixen. Den var ikke noe god. Første gang spiste vi kun fyllet, andre gang var den litt bedre men kjente litt for mye av smaken fra første gang.

Denne var mer sånn at mann skrapte av fyllet og spiste deigen :-)

Jeg tok også og satte den inn igjen i ovenen på rist etter at den var ferdig. Da ble bunnen enda sprøere... Anbefales


#95

sma sa for siden:

Anyone?


#96

Iset sa for siden:

Ketolyse soyaprotein og vanlig soyaprotein er vel det samme, men ketolyse BAKEMIX er noe annet. :)


#97

sma sa for siden:

Jepp, det vet jeg. ;)
Men er det forskjell på pris/karber eller noe som gjør at dere bruker andre merker soyaprotein?


#98

Iset sa for siden:

Det har vel kanskje mest med tilgjengelighet å gjøre. Soyaprotein finnes i så og si alle helsekoster, mens ketolyse soyaprotein må bestilles på nett eller selges i noen FÅ utvalgte butikker. For meg er det helt klart enklest å stikke innom nærmeste helsekost å kjøpe. :)


#99

mamma87 sa for siden:

Denne er god,får 3 bunner av all den røra!:D


#100

dybsi sa for siden:

Prøvde pizzaen i dag eg. syns d va knall godt :)
komme nok te å laga den igjen.
litt godt me nåe forandring, he blitt mye kjøtt å grønnsaker i d siste.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.