< Tilbake til oversikten

Folkens, dette er PIZZA!

#201

sma sa for siden:

Tror jeg skal lage denne i dag. Late dager for tiden altså og da er det godt med "junk"mat. :D


#202

sma sa for siden:

Herregud! Dette var jo virkelig pizza!! :sikle:

Takk, kjære Iset!! :suss:


#203

Impulsiw sa for siden:

Hvor får man billig soyaprotein? Har hørt i sverige men de har bare med smak :(

Har ketolyse bakemix da.. men hvis jeg skal lage en pizza går jo hele boksen til 129 kroner... LITT dyrt synes jeg da. En blanding blir sikkert godt. :ja:


#204

Distrea sa for siden:

Bestilte ikke du fra USA ?


#205

smilefjes sa for siden:

Å du store - dette var utrolig deilig!!! Lagde saus av hakkede tomater og hvitløk, slang på mzzarella og hjemmelagede kjøttbollder med hvitløk. Mmmmmmmmm!

Takk for oppskriften :klem:


#206

Impulsiw sa for siden:

Jo..det stemmer det :stortsmil Hadde GLEMT at jeg hadde den posen. Har en ketolysemix også.. :ja: Da kan jeg lage pizza! Får vente litt tenker jeg... synes det er vanskelig å spise lite pizza..hehe..:lol:


#207

smilefjes sa for siden:

Men du - hele boksen ketolysemiks går ikke med til en pizza? Jeg lagde en langpanne i dag, og i den gikk det ca 2 - 2,5 dl soyaprotein - boksen er jo diger?


#208

Impulsiw sa for siden:

Det er 400 gram i boksen..den koster 130 kroner. Men nå kjøpte ei venninne av meg soyaprotein naturell på helsekoste i Sverige til 140 kroner for en kilo. DET må vel være billig?


#209

Impulsiw sa for siden:

149 svenske kroner.. minus 15% i kurs da.


#210

smilefjes sa for siden:

Det er jaggu 400g i boksen - måtte sjekke jeg - den er jo så stor :-)

Men det går jo bare et par dl i en svær pizza, så den holder jo lenge likevel. Jeg kjøpte en boks bakemiks og en med soyaprotein, og de er vel sånn ca halvveis nå - etter et par mnd.

Men jeg kommer nok til å sjekke i Sverige ja....


#211

quebec sa for siden:

er det "lov" å ta med slikt fra utlandet?
spør sikkert dumt nå, men siden det kan være noen uvitende tollere og venter :(


#212

Impulsiw sa for siden:

Såvidt jeg vet er det lov å ta over grensa. Det er jo til salgs over disk her til lands også :ja: Da er det værre med "kosttilskudd" ...


#213

smilefjes sa for siden:

Hehe - jeg vet ikke..... Men jeg gir det et forsøk. Det er jo lov å ta med inntil tyve kilo eller noe sånt med landbruksprodukter - tror det er ment å være kjøtt og ost, men jeg tester om det gjelder soya også jeg ;-)

Er nok uansett ikke fengsel hvis jeg tar feil...


#214

hansola sa for siden:

Må bare slenge ut litt ros ang enne oppskriften jeg også. Fulgte orginal oppskriften til Iset til punkt og prikke. Dog med ett hederlig unntak. Røren holder til To stekeplater. Da smaker det som ekte pizza og absolutt ingen smak av soyaprotein.

Til fyll brukte jeg kjøttdeig krydret med taco pulver (taco blandet selv etter oppskrift her inne) Sausen bestod av en boks hermetiske tomater, en liten boks sopp, samt en løk. Dette lot jeg koke slik at jeg fikk en tomat saus.(holdt akkurat til begge platene med pizza) Laget selvsagt rømme dressing med hvitløk som tilbehør.

Pizzan ble absolutt godkjent. Av både lavkarbere, og av de vantro. (hææ kan man spise sånt på slankekur)


#215

Distrea sa for siden:

:lol:


#216

pazuza sa for siden:

jeg valgte en for liten langpanne:( bunnen ble for tykk, er redd denne pizzaen ikke blir noe god:rolleyes: men men,


#217

Iset sa for siden:

Oj ja, bunnen må være ganske tynn ellers blir den IKKE god. Men mulig du liker den fordet, smaken er jo som baken. Men om du ikke liker den så prøv å lage den tynnere neste gang. Jeg bruker den store langpannen som følger med komfyren og så lar jeg den være så tynn at det er små huller her og der, de fylles uansett igjen under stekingen. :)


#218

pazuza sa for siden:

ja tror jeg må lage den tynnere neste gang, men den var spisbar:) spiste 2 biter å pang mett, hadde litt ettersmak fra bunnen etterpå, samboeren mi:)n likte den ikke,:rolleyes: ga to biter til naboen som oxo går på lavkarbo, har ikke hørt noe fra han ennå hva han syntes om den., men måtte kaste halve pizzaen som er igjen da.


#219

ecli sa for siden:

Buhu... hadde lest så mye bra om denne pizzaen, så igår slo jeg til! Men det var en skikkelig skuffelse! Den smakte bare egg!
:( Omelett med pizzafyll er ikke akkurat det beste jeg vet (har jeg nå skjønt) så jeg endte opp med bare å spise fyllet ;)
Brukte bakemix'en, og halverte oppskrifta siden jeg lager mat til bare én...men det ble som sagt ingen suksess.
Noen flere som har opplevd dette? Burde jeg ha brukt mere bakemix? Trenger jeg mer enn om det hadde vært soyaprot?


#220

pazuza sa for siden:

mitt forsøk var heller ikke så vellykket, med litt for tykk bunn, å jeg hadde en ettersmak fra soyaproteinen en stund etterpå:(, tok to biter selv, siden jeg var sulten som en ulv, naboen fikk to biter, resten kastet jeg


#221

Iset sa for siden:

Jeg skjønner ikke hva dere har gjort galt, for det er nettopp det at denne pizzabunnen IKKE smaker egg, at jeg ble så glad da jeg smakte den for første gang. Jeg liker heller ikke eggebunner, nemlig. Min smaker overhodet ikke egg, ikke antydning engang. :undrer:


#222

pazuza sa for siden:

vel jeg gikk helt etter oppskriften, men tokk litt for lite ost i bunnen tror jeg å kuttet ut en del løk siden jeg ikke tåler løk så mye, fikk ikke egge smak men litt mye ettersmak fra soya protein melet hehe, går nok bedre neste gang tenker jeg:)


#223

ecli sa for siden:

...det gjør ikke jeg heller! :o
Får kanskje bare prøve på nytt igjen?! Siden alle sammen skryter så masse av den... Kan det ha noe med at jeg kanskje stekte den litt for lenge før jeg hadde fyllet på? (Tror jo egentlig ikke at det skal ha noe å si...men det ville i så fall vært et problem som det er lett å løse ;))


#224

Sandra sa for siden:

Hvor får man kjøpt soyaprotein? På helsekost? andre steder?


#225

pazuza sa for siden:

jeg var på norby i sverige å kjøpte min på life der. koster 150 kr for en stor bøtte hehe:)



#227

Nola sa for siden:

går det an å kjøpe soyamel og bakemix i stavanger området, eller må d bestilles på nett?


#228

Heydi sa for siden:

Takk for nydelig pizza bunn Iset :)


#229

idmer sa for siden:

Synes også denne var god:p
Lagde bunnen etter oppskriften, men ettersom det sto at den skulle smøres TYNT utover ble det faktisk nok til to pizzaer. Mulig jeg lagde den for tynn, men det er jo litt smak og behag. Mettende var den ihvertfall, to voksne og tre barn(små, men dog...) var mette etter en halv pizza, vi som vanligvis spiser ca en hel hjemmelaget:D
Resten ligger i fryseren, blir nok lunsj i morgen!


#230

Ista sa for siden:

Må man bruke soyaprotein for å få denne pizzaen til?Har ikke soyaprotein så jeg lurer litt her...


#231

jeanette83 sa for siden:

Laga pizzaen på søndagen. Jeg bare måtte ha pizza:D Bunnen min ble litt for tykk, men jeg synes den var atskillig bedre enn oppskrifta som står på boksen til ketolyse bakemiks.:)


#232

pazuza sa for siden:

min pizza ble oxo litt for tykk i bunnen, den første gangen:rolleyes:
derfor litt for mye soyaprotein smak, ellers synes jeg oxo den var bra
å veldig mektik


#233

valleygirl sa for siden:

Iset, du er herved utropt til heltinne!:) Her er det ikke "omelettbunn", nei. Masse hvitløk og krydder i deigen, holde den så tynn som mulig, og voila voila, PIZZA! Fare for at denne her kommer til å utgjøre en uforholdsmessig stor del av kostholdet mitt framover!


#234

Iset sa for siden:

Så bra. :D


#235

Elastica sa for siden:

Jeg syns ikke den smakte egg. Veldig nøytral smak av bunnen i grunn. Men den ble litt bløt syns jeg og det kan jeg ikke like på pizza. Lurer på om jeg må forsøke å steke bunnen helt ferdig og så bare ha på varmt fyll idet jeg skal spise den.. Sånn at den holder seg mest mulig sprø.


#236

Elastica sa for siden:

Ettersmaken er bare hvitløk kjenner jeg :rolleyes:. Kjenner at jeg må bruke mye mindre hvitløk neste gang. ( Er ikke veldig glad i det )


#237

Iset sa for siden:

Ble den bløt? Var den tynn nok? Jeg merker at dersom den ikke er tynn nok og jeg har på litt for mye saus, kan den bli litt bløt.

Jeg elsker hvitløk, og bruker faktisk opptil 5-6 fedd i denne bunnen. :p


#238

Elastica sa for siden:

vet ikke jeg? Den er ca 2-3 millimeter tykk. Mulig jeg hadde på for mye fyll kanskje. Jeg brukte hermetiske tomater og det er jo bløtere enn tomatpure. Men fyllet var ikke spesielt bløtt når jeg hadde det på altså



#240

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Nå har jeg laget denne (med bakemiks), og den er veldig god! Men det er to pizzaer i dette her altså, ikke en!

Kan forøvrig råde til å bre alt ut i tuppene på pizzaen, slik at det så og si ikke er noen skalk i det hele tatt! Deigen i seg selv er nemlig litt smuldrete (syntes jeg), så det er litt bortkastet å ikke spise den bare fordi det ikke er noe på!

Men jo! Den er god!


#241

The Cat sa for siden:

Nå har jeg også prøvd, og er veldig fornøyd. Tok litt mer vann, deigen ble litt tykkere enn jeg forventa.... Fikk fordelt i langpanna med våte flate hender...fungerte veldig bra :)


#242

Iset sa for siden:

2? Jeg får en hel langpanne, ganske tynn.


#243

fett-nok sa for siden:

Takk for god oppskrift, Iset:)

Jeg var skeptisk, har fått problemer med at eggesmaken dominerer alt(til og med hvis jeg har spist egg og drukket vann, tar jeg samme glasset etterpå så brekker jeg meg for at det lukter egg av det)
.......men dette var saker.

Jeg lagde bare halve oppskriften, det holdt til en langpanne(nesten),
lagde en tomatsaus av hakkede tomater, ymse krydder, masse ost(kjørte det til en jevn masse i maskinen), kjøper 2 kg saladskyckling i Sverige, den er i terninger og ferdig stekt, masse av dette oppå pizzaen,litt løk og litt purre, en pakke bacon som jeg sprøstekte på forhånd,

YAMMI!!!!
[color=#ff0000][/color]
Hatt 2 stk til lunsj nå i 3 dager og har fortsatt halve pizzaen igjen.


#244

Drew sa for siden:

Prøvde denne, og det smakte bare gummi? Hva gjorde vi feil? Brukte bare halvparten av røren..


#245

fett-nok sa for siden:

OY!
Nei, gummi smakte ikke min.
Vi brukte multipower og litt mer vann enn hva som står i oppskriften slik at den ble lett å smøre utover en form med bare en slikkepott, lot den heller steke i 10 min før jeg tok den ut å la på fyllet.
Hadde ganske mye krydder i bunnnen også.
Men ikke smakte den gummi(heldigvis) og ikke smakte den egg(i alle fall heldigvis) Tenkte jeg skulle prøve å bruke bunnen til eks ostesmørbrød også:)


#246

Lykkelig sa for siden:

Jeg må innrømme det går litt rundt for meg etter denne tråden. Men skal jeg bruke ketolyse bakemix eller Soyaprotein? Jeg har ikke soyaprotein men har planer om å kjøpe ketolyse bakemix....


#247

fett-nok sa for siden:

Jeg tror begge deler er blitt prøvd med hell:o
Jeg lagde to stykker i dag, når den først er laget er det jo helt supert å ta frem fra kjølen/fryseren:cool:
Den ene hadde jeg knuste tomater kjørt i mikseren med ymse krydder, masse ost både under og over fyllet, fyllet var stekte kyllingbiter og bacon.
Den andre var en "harry-variant", samme ostemengde og tomatblanding som beskrevet over og fyllet var: kjøttdeig, 1/2 løk, litt paprika, krydder i mange varianter, sjampinjonger og masse ost.
Men ett råd fra meg:
Jeg syntes bunnen ble ennå bedre når jeg stekte den i ett kvarter først, ventet til jeg kunne ta på den før jeg la på fylllet og stekte den 10-15 min til.


#248

Hapzen sa for siden:

Jeg fant ikke ketolyse mix, men soyaprotein, men den var GIGANTISK og koster 399,- alt for mye for meg å bruke på en pizza jeg ikke vet om jeg liker en gang :(


#249

Iset sa for siden:

Du bruker jo ikke hele boksen på en pizza, du bruker vel knapt 1/4 av den, tenker jeg. Altså i underkant av en hundrings. Men du kan jo lage en halv porsjon først og se? Del oppskriften i to. :)


#250

snutanuta sa for siden:

Denne har jeg forspist meg på i dag! Kjempegod!


#251

scartz sa for siden:

Blir bunnen crunshy om man lager den tynn nok? Jeg savner crunshy mat! :p
Og btw, hvordan smaker hoppetau? :p


#252

Iset sa for siden:

Hoppetau smaker ... Ekkelt! :p

Bunnen blir litt crispy om du lager den så tynn som mulig ja. Det gjør ingenting om det kommer litt hull når du sprer den utover, for de dekkes under stekingen siden bunnen hever litt. Så press den så flat du baare kan.


#253

Supernova sa for siden:

Jeg lagde denne i dag! Men jeg brukte bare halve oppskriften og det var mer enn nok (jeg liker tynne bunner). Jeg brukte masse krydder (oregano, pizzakrydder,grillkrydder osv) + 2 pressede hvitløksfedd. Stekte først 7 min, men synes at når pizzaen var ferdig at jeg burde ha forhåndstekt den lenger for meg alt fyllet så ble den veldig slapp. På min så putta jeg på sukkerfri ketchup, kjøttpølser og masse ost. Ble litt mer karber sånn sett, men jeg unnet meg det i dag :) Ble rimelig fort mett ja.

Godt å ha noe å putte fyllet på! Kjempe digg! Mulig jeg burde ha laget den litt mer deigete i første omgang da hadde den kanskje vært litt mer pizzalik enn hva min ble. Men jeg spiser jo pizza med kniv og gaffel uansett så det har ikke så mye å si.


#254

Jabba sa for siden:

Kan man bruke Ketolyse bakemiks til denne?


#255

Åre sa for siden:

Denne lagde jeg til middag i dag: NYDELIG!!
Brukte sojamel fra Risenta som jeg kjøpte på helsekosten. 21 kr for 250 g. 16 g karbohydrater pr 100 g. og jeg brukte vel ca 130 g. så det ble ikke så mye pr stykke.
og den var kjempegod!!!!! bedre en normal pizza!! anbefales!!!:D


#256

lonvikm sa for siden:

Kan man bruke denne under induksjonsperioden til Atkins?

Jeg har ikke soyaprotein, men soyamel fra spielberger - det med 3,1 g karbo
Går det bra? :confused:

Er ikke så inne på dette enda, prøvde å se i induksjonsoversikten, men fant ikke ut om jeg kunne bruke soyamel? Det står noe om soyaprodukter, men tror det sto under ost eller noe..?


#257

Chica sa for siden:

Denne hørtes digg ut!!


#258

Areola sa for siden:

En god regel er; står det ikke på godkjent-lista - hold deg unna. Du skal heller ikke ha mye ost under induksjonen, som det jo ofte er mye av på pizza.


#259

Iset sa for siden:

Skal man ikke ha mye ost på induksjonen? Står det det i boka? Det kan jeg ikke huske? Men det er lenge siden jeg har lest den da.


#260

Sisteinnsats sa for siden:

Denne skal prøves i helgen! Jeg tenkte å lage pizzasnurrer av den også, til å ha som kveldskos innimellom. :)



#262

Sisteinnsats sa for siden:

Vet noen hvor mange karber det blir i bunnen? :)


#263

Eivor sa for siden:

jeg synes jeg kjenner den deilige hvitløkslukten helt hit. mmmm.må prøves:-))


#264

Alt med måte:) sa for siden:

Den er fantastisk god. Vi hele familien elsker den.- Men bruker vanlig proteinpulver uten smak. Hele pizzaen er nyyyyyyyydelig:) Hipp hurra for deg;)


#265

Iset sa for siden:

Så flott. :D Det er mange bunner der ute, jeg tenkte å ta en skikkelig runde og prøve alle som ligger ute her på forumet og se hvilken jeg liker best. Kan tro det blir godt med glutenmel i? Det binder jo slik som hvetemel, det MÅ jeg prøve.


#266

Chica sa for siden:

Iset: Kan du tipse meg om den beste du kommer over da?:rolleyes:


#267

Iset sa for siden:

Will do. :D


#268

Sissi sa for siden:

MÅ bare si at jeg er veldig skeptisk til slike erstatninger som dette.. Hehe..

Har prøvd mye forskjellig som ikke har blitt vellykket :mad:

Men, jeg hadde sååå lyst på pizza i dag men hadde ikke soja, men fannt på noe annet som var veeeldig smart :D

Deigen min ble :

3 klibrød (brukte savmikser så d bare ble små smuler
2,7g pr stk=8,1 karber)
1 ts bakepulver
2 egg
1/2 dl vann
100 g ost
4 fedd hvitløk
salt, oregano, litt grill krydder

Fikk en god å tykk røre som jeg spredde ut i lang panna, ble ikke en hel lang panne, men 6 store stykker :D

Stekte den i 10 min før jeg tok på fyllet og ost..

Så stekte jeg den videre.. Til osten hadde smeltet..

Denne ble sprø i kantene, så neste gang jeg skal lage denne så skal jeg steke den til bunnen er helt sprø først før jeg hiver på fyllet og osten, 5 min under grillen så burde osten være smeltet :D Da tenker jeg at ikke bunnen blir myk i midten under allt fyllet :D

Var så sinnsykt digg, men nå er jeg sinnsykt mett :D

Takk for oppskrift Iset (selvom jeg gjorde om på den så tok jeg jo utgangspungt i den oppskrift ;))

Hilsen Meg


#269

Ravna sa for siden:

Hvilken tomatpure bruker dere?
Finner lissom ingen uten sukker (og stavland sin står det ikke hvor mange karber, bare at innholdet er tomatpure...)


#270

Kuakua sa for siden:

Iset, hvor har du kjøpt soyaproteinet har du en link?? :) de som selges på ketolyse er jo så dyre i forhold til hvor mye som er i... :(


#271

Mariarn. sa for siden:

åh Pizza :D Denne skal prøves !


#272

Iset sa for siden:

Jeg kjøpte det i helsekosten, Sunkost tror jeg. Men du kan bruke myseprotein også altså, det selger de i omtrent alle helsekoster. :)


#273

Matgud sa for siden:

Nå holder jeg på å lage pizza med denne bunnen!! Spennende, den jeg laga sist var og veldig god:) håper denne er mer.."deig"

Skal legge ut bilde:D


#274

Lizzaen sa for siden:

4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)

Kor kjøpe du Multipower soyaproteinet??
Og ka e prisen.....
Laga pizzaen fra ketolyseboka idag....heilt grei....
men denne ska absolutt prøves neste gang ;D


#275

Iset sa for siden:

Helsekost, tror det koster rundt 300 kroner men husker ikke helt.


#276

Linkan sa for siden:

Prøvde lage denne i dag. Den var super god og det syntes min lillesøster på 16 år også som ikke "trenger" lavkarbo. Vi er veldig fornøyd :) Men jeg fikk mye "deig" igjen så skal lage opp resten i morgen å fryse ned :)
Tusen takk :D


#277

Benedictee sa for siden:

Idag kom hentelappen med ketolyse bakemix og soyaprotein. Jeg er fortsatt litt forvirret over alf "fag"terminologien her, er ikke kjent med lavkarboprodukter, så vet fortsatt ikke om dere mener bakepulver eller makemixpulver når oppskriften nevnes. Men har iallefall forberedt meg på å følge oppskriften på boksen, hive i masse eget krydder og følge Isets oppfordring om å lage den tynn. satser på å halvere anbefalt 'dose' da jeg har innbygningsovn og der er jo langpannene pittesmå :P Spennende!


#278

Benedictee sa for siden:

Leste på lenabeatrice og bestemte meg for å prøve hennes versjon..og HALLELULJA!

Gjorde mitt første forsøk på Lavkarbo-pizza idag! Vanlig pizza kan ta seg en bolle, dette var mye bedre!

Endring til neste gang: Kjøp bakepapir istedetfor matpapir. fail.

Kavli ost brukes som bunn:

Virker absurd å bruke OST, men det var helt nydelig:

Så litt fyll i form av kjøttdeig av svin og svinestrimler + sjampis..neste gang skal jeg sørge for å kveste faenskapen i mindre biter:

Litt veggies må til, fant skrellede tomater i juice med 0-01 kh:

Krydder, pizzakrydder, grillkrydder og pepper samt en..blandings:

No woman, no cheese:

Nammi:

Nytes best med levende lys og ett glass med noe gøtt oppi <3


#279

Iset sa for siden:

Sånne pizzaost-kjeks-greier er kjempedigg ja, jeg har også laget piroger av de Kavliostene. Da la jeg bare en slik ost på et bakepapir, la på fyll og la enda en ost over og klemte litt sammen og stappet hele greia i mikroen i 2,5 minutter. Kan sikkert bruke ovnen også altså.

Men du, bruk vanlig ost, det er mye bedre og sunnere. Den økonomiblandingen der er jukseost, tilsatt potetmel og dritt, mer karber og mer søppel. Står mer om analoge oster her:

www.matoppskrift.no/sider/artikkel916.asp

KUN produkter det står ost på, er ren ost. Navn som blanding, pizzatopping osv, der de utelater ordet ost, er jukseost.


#280

Benedictee sa for siden:

Vil vanlig ost, typ skivet norvegia eller jarlsberg stivne? Synes dette var MER enn godt og kommer nok til å lage det med veeldig jevne mellomrom :)


#281

Iset sa for siden:

Jeg tenkte mer på toppingen, altså osten oppå pizzaen. Ser du har brukt Euroshopper osteblanding, og det er jukseost med mer karber enn ekte ost. Ville bare tipse deg om det. :) Kavli er ekte ost.

Men vanlig ost stivner det og ja, om du bruker det som bunn. Jeg liker best å bruke mikroen til å steke bunner/ostechips, for da slipper jeg å passe på, og jeg synes de blir sprøere og bedre. 2-3 minutter så er de sprø og ferdige. :)


#282

Benedictee sa for siden:

Aaaah, sånn ja :) Godt tips, skal ta det med neste gang jeg skal handle :)


#283

Zuma sa for siden:

Jaaa, slike Kavli-pizzaer er diggers! :ja: Nydelig smak og rask å lage. En klassiker i denne heimen.


#284

Mailin sa for siden:

Har du prøvd med glutenmel nå? Er det istedenfor soyaprotein eller i tillegg? Vet du hvor kan man kjøpe glutenmel i Stavanger?

Mvh Med-Solabu :)


#285

tjeldberg sa for siden:

LOVE

Prøvd å godkjent ;)
Oppskrifta i starten altså, og med proteinfabrikken sitt soya protein.


#286

Iset sa for siden:

Oj, så ikke denne tråden før nå. Jeg har ikke fått prøvd ennå nei, glutenmelet mitt gikk ut på dato i mai så jeg nå i ferien. Men jeg skal absolutt prøve om ikke så lenge.


#287

torgn sa for siden:

Jeg har nå laget denne pizzaen med glutenmel. Fulgte oppskriften til ISET, men i stedet for å ha oppi soyaprotein (som egentlig var meningen. Gjorde en liten tabbe) hadde jeg oppi litt og litt glutenmel til røra fikk konsistensen som beskrevet i oppskriften. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag for å sammeligne denne oppskriften med samme oppskriften med soyaprotein. Pizzabunn med hvetemel er bedre, men med tanke på alle karbsene jeg sparer, kan jeg godt tenke meg å lage denne på ny. Neste gang vil jeg prøve med soyaprotein for å få sammenligningsgrunnlaget. Det jeg savnet var at det ikke var så sprø bunn som jeg liker, men etter at pizzaen hadde stått å kjølt seg ned litt, var det ikke noe problem å spise med fingrene uten at det datt fra hverandre.

Til fyll hadde jeg pizzasaus komponert av tomatpurre, hakkede tomater, olje, salt og pepper. Over dette et lag med ost så kjøttdeig og løk

Bunnen måtte stå ganske mye lenger i ovenen før jeg hadde på fyll. Hadde ca 13-15 min


#288

nellie sa for siden:

Den "Osten" der er ikke ost:p bare så du vet det.
Analog ost kaller de det. Består av masse dritt.


#289

CathrineR93 sa for siden:

DEN skal jeg prøve ! :stortsmil:


#290

brusevold86 sa for siden:

lagde denne til middag i dag, å hadde gjester, den falt ismak hos alle, selv med ganske tykk bunn, helt topp:) deilig med så bra oppskrifter:)


#291

Debz sa for siden:

Har lest at dette er den beste oppskriften for pizzabunn så langt....jeg ser at den er fra 2006. Har det kommet noe bedre eller er dette enda den beste, noen som vet det??

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda. :D :D :D :D

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.


#292

Impulsiw sa for siden:


Mnm..så gøtt ut med sånne runde små pizzaer :sikle: lettvint også :ja:


#293

tjeldberg sa for siden:

Heia Debz
Jeg prøvde den i helga, å syns den var kjæmpe god!!!
Typen min, som ikke vil legge om til lavkarbo (fordi han nekter å gi opp brød) elska den! Fått streng beskjed om lage den ofte!

Laga den to ganger i helga som var! Soyaprotein fås på helsekost, koster litt, men varer ei stund åsså da.. blir jo ikke pizza hver dag!


#294

Debz sa for siden:

Kjempe, takk! Jeg har soyaprotein som hører til ketolysekuren men har hørt at den smaker ikke så godt...jeg tar en tur til helsekost i morgen! :)


#295

kineserbolle sa for siden:

Da står denne i ovnen - rar røre og litt hard "bunn" men håper den er spisende! :p


#296

Debz sa for siden:

Åssen var pizza'en, var den god?? Ligner det i det hele tatt som virkelig pizza? ;)


#297

Ziltoidia sa for siden:

Brukte denne pizzadeigen forrige helg, og takker for en god pizza :D

Viser min takk ved å dele tidenes pizzafyll:

  • Smør bunnen med både rød og grønn pesto
  • Strø med hvitløk, rødløk, gressløk og oregano
  • Dekk med revet ost
  • Spre så med to kyllingfileter stekt i ymse løkkrydder, basilikum og rapsolje
  • Tett mellomrommene med sjampinjong stekt i salt, pepper og rapsolje
  • Hvis du ikke er meg, kan du bytte ut mye av soppen med tomat.

#298

HappyMe sa for siden:

Mulig å bruke soyamel istedet for soyaprotein her? Satser på det, jeg :D


#299

Super Jinge sa for siden:

Jeg har tatt meg den frihet å modifisere littegranne på oppskrifta her.

Min variant er som følger:

4 egg
3,5 dl vann (muligens noen dråper mer også)
1,5 ss bakepulver

Så kommer den største forandringen:
3 dl soyaprotein
litt under 1 dl mandelmel
litt knuste linfrø sånn at totalen blir 4 dl.

hvitløken tilpasser man mengden av sjøl,jeg syns 1-2 er nok for min smak

2 ss rapsolje
krydder

150 gram ost

Utføres som befalt av Iset,stekes 7-8 minutter før man tar på fyllet

Jeg strør også litt revet ost oppå varm bunn og lar det smelte litt før jeg legger på fyllet,så fester det seg litt bedre til bunnen

masse ost oppå,og stekes ferdig.

Nam,nam!:sikle:


#300

jonibulda sa for siden:

Takk for god pizzaoppskrift OP!

Skjønner ikke hvordan det funker å lage de små pizzaene med osteskiver som bunn. Smelter ikke bare osteskivene? Og hvis de ikke smelter, er de ikke da helt skjøre? Håper jeg tar feil fordi det så digg ut.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.