< Tilbake til oversikten

Piskeklubb?

Fjonken sa for siden:

Jeg sliter litt med å få kommet i gang med treninga igjen. Var veldig flink en stund, men nå har jeg hatt fri litt for lenge. Dørstokkmila har blitt mange km lang..

Men trening må til.. Det veit jeg jo. Men skal jeg komme i gang så må jeg forplikte meg for noen. Der kommer dere inn..Hva om alle vi som sliter med å få gjort unna treninga forplikter oss til hverandre? Hver uke legge ut ukeplan og så rapportere hver gang trimmen er gjort eller ikke gjort. For så å motta enten ros eller en skikkelig omgang med pisken!

Fjonkens ukeplan 17-24 april

Mandag 45 min step - utført!
Tisdag fri - uført!
Onsdag 45 min step - Utsatt til i morgen pga oppgaveskriving.
Torsdag fri - uvel og trøtt, trim avlyst
Fredag 45-60 min step - 60 min intensiv step utført!
Lørdag fri - 180 min intensiv husvask 1211 kcal
Søndag 45-60 min step - Utført i 60 min!

Ja, se det.. Litt rot i planene men likevel 3 trimrunder utført så langt. SKAL trimme i morgen .. jeg lover.. Så da blir det 4 trimrunder totalt av fire planlagte. Slett ikke verst om jeg må si det sjøl..

Georgine sa for siden:

Tja.. jeg kan jo henge meg på med treninga mi? Er ikke voldsomt motivert for trening om dagen og kan trenge en Fjonk som står med pisken ved siden av :)

Mandag: fri
Tirsdag: fri
Onsdag: styrketrening (Utført)
Torsdag: fri
Fredag: styrketrening (utført på lørdag)
Lørdag: fri
Søndag: styrketrening

Begod sa for siden:

Er dette SM avdelingen :p

Etter et lengre avbrudd i treningen så trenger jeg også å piskes i gang, men jeg utsetter styrketreningen til neste uke ,skal prøve å få til noe kondisjonsgreier i dag.

sirimor sa for siden:

Dette er en ypperlig ide. Her skal det piskes.:D
Har vært helt lat siden jul. Begynte for 2 uker siden med morgenturer igjen. Planen er å gjeninnføre styrketrening denne uken.

Plan uke 16 (17. - 23. april) :

mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad:
tirsdag: morgentur 60 min. - utført:)
onsdag: morgentur 60 min. - utført:)
torsdag: styrke 45 min. - ikke utført, ingenting i dag:mad:
fredag: morgentur 60 min. - utført:)
lørdag: morgentur 60 min. - utført:)
søndag: styrke??? 45 min. -neida :mad: men morgentur istedet:)

Fjonken sa for siden:

Dytter litt på denna.. så den ikke forsvinner ut av synet.

Fjonken sa for siden:

Fjonkens ukeplan for 24.4 til 30.4

Mandag: Fitness 60 min - utført til punkt og prikke :-)
Tirsdag: Step 45-60 min - Greide 60 min gitt..
Onsdag: Fitness 60 min - 60 min utført :-)
Torsdag: Step 45-60 min - Fjonken drar ned buksa for å få bank.. (glemte å ta ut treningsutstyret mitt før jeg la vesla..)
Fredag: Fitness 60 min - 60 min fitnessball + 30 min step i tillegg fordi jeg ikke fikk trent i går..
Lørdag : Fri - utført
Søndag: Alternativ trimdag dersom trimmen i en av ukedagene går i vasken. Vet jo aldri!;) Nei en vet aldri, måtte kutte ut treninga denne dagen. Ryggen var skikkelig vond..

En hard og tøff plan, men nå har Fjonken bestemt seg.. Det skal trimmes uansett om hu må eksamenslese også.

Siljevanilje sa for siden:

jeg melder meg inn, søknad herved sendt i posten.

min uke 24.04-30.04

mandag: overkropp program
tirsdag: kondisjon
onsdag:hviledag
torsdag: benprogram
fredag: overkropp program
lørdag: jobb, hviledag
søndag: kondisjon

Fjonken sa for siden:

Velkommen i klubben Siljevanilje.. Tror ikke vi behøver å piske så mye på deg akkurat, men kjekt at du joiner felleskapet for offer for treningsanemi. Om du ikke blir piska, kan du jo i allefall piske oss andre..:D

Fjonken sa for siden:

Totalt sett synes jeg vi alle har vært flinke i uka som var. Jeg fikk tre dager midt i uten trening, men kom meg jo på slutten av uka da..
Er fornøyd med mitt bidrag. Hva med dere andre?

er fornøyd med uka som var jeg. det ble vel 4 treninger om jeg ikke husker helt feil.

har hatt litt migrene imorges, det begynne å gå vekk. hvis det ikke har gått vekk innen kl 1430 så blir det ikke trening idag, men det begynne å se lovendes ut. :ja:

jeg har hvertfall veldig lyst å trene.

ingen trening på meg idag. gjerne litt på mage ikveld etter jobb.
har litt for mye latent migrene, som blusser opp ved aktivitet.

Georgine sa for siden:

Ny uke, nye muligheter:

Mandag:
Tirsdag: styrketrening (gjennomført)
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: styrketrening
Lørdag:
Søndag: styrketrening

Fedonisten sa for siden:

"MÅ" bare kommentere noe her jeg......for jeg skvetter hver gang jeg ser denne tråden listet opp på 'Nye innlegg'. Piskeklubb? :eek: - Hva slags forum har jeg rotet meg inn på nå liksom :rolleyes: ....

(Jada - det er litt koffert - men det er ikke JEG som kaller det piskeklubb :snill: )

:p

Fjonken sa for siden:

Nei det er jeg som kaller det piskeklubb. Det er jo en klubb for folk som har treningsanemi og som trenger å piskes i gang. Skal du bli med?

Fedonisten sa for siden:

nei-dette-svaret-har-jeg-IKKE-sett.....

finn.no-stemme

hehe... tror fedonisten har egentlig lyst å være med, hun bare tør ikke.

du får lov altså... :p

:klem:

Fjonken sa for siden:

Ja, tror det mange selvpinere som egentlig vil være med men som ikke helt tør å gå ut av skapet..;)

vskr sa for siden:

Melder meg herved inn.

Ukens treningsoppsett:
Mandag: 60 min håndball - utført
Tirsdag: 45 min sykkel -
Onsdag: 60 min håndball -
Torsdag: step 1 60 min -
Fredag: stram opp 60 min -
Helgen alternativt med trening.

Fjonken sa for siden:

Velkommen inn i selvpiningen vskr! Måtte faren for offentlig pisking få deg til å yte max... Vi står klare med nihalene vi.. :D

vskr sa for siden:

Ditto!:p

Melania sa for siden:

Jeg har så treningsvegring for tiden (fredag er det 5 uker siden sist) at jeg ikke engang tørr å melde meg til pisking

Melania lister seg forsiktig ut igjen....

Fjonken sa for siden:

Nei.. stopp en halv du.. Inn med deg! ittno unnaslundring i valsen.. :D
Du får innvilget treningspermisjon til forkjørelsen din er borte. Men deretter har du bare å stille opp her.. ! Forstått!:D

Melania sa for siden:

he-he ja det høres fornuftig ut.... ;)

Ok jeg lover, og det burde ikke være så vanskelig. Jeg har nemlig en peronlig trener som også står i kulissene og maser. Hun har vært på kurs i USA hos noen av de som har stått for treningsopplegget til slankekrigen i USA, og inspirert av dette kurset har hun nå et nytt treningsopplegg til meg.

Jeg må bare bli frisk først og så skal jeg sette igang. Jeg er litt bekymret for hva 5 ukers ikke trening har medført for styrke og kondisjon, men det tar seg heldigvis fort opp.

Georgine sa for siden:

Nå skulle jeg liksom rope pingle til deg.. så er du med allikevel :D

dagesn trening:
gikk til senter 2 km
opvarming ellipse maskin 5 min
overkroppsprogram ( skikkelig hardt) 40 min
200 situps

sol som premie

vskr sa for siden:

Ukens treningsoppsett:
Tirsdag: 45 min sykkel - utført + 30 min uttøyning
Onsdag: 60 min håndball -
Torsdag: step 1 60 min - kan ikke denne uken pga en viktig avtale (men neste uke skal jeg på denne også;) )

Fjonken sa for siden:

Dette her ser ut til å funke bra. Alle er jo flinke jo! Nå får nihalen bare ligge i ro og samle støv. Godt jobba jenter!

det blir ingen trening idag, skal jobbe 10 timer, hverken orker jeg eller gidder :rolleyes: men det er en ny dag imorgen.

sirimor sa for siden:

Ja da var det ny uke. Forrige gikk så der, må jeg si, INGEN styrketrening:mad: .

Jeg skal prøve igjen denne uken. Har falt litt utpå i matveien, men det skal ihvertfall ikke hindre meg ifra å trene!

Uke 17: 24. - 39.04.06.

mandag: morgentur 60 min. - utført :)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: morgentur 60 min. - utført :)
torsdag: styrketrening 45 min. - ikke utført :mad: ingenting i dag
fredag: morgentur 60 min. - utført :)
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført, men 30 min. styrketrening :) + 30 min. kveldstur :)
søndag: styrketrening 45 min. - ikke utført, men 60 min. formiddagstur :)

Redigeringer føres inn med brun skrift etterhvert, så får vi se hvordan det går. Heia meg! :D
Heia alle sammen, mener jeg :D :D

:heia: sirimor!!
og :heia: alle sammen..

neste uke: uke 18 1-7mai
er min følgende treningsplan ( ble lettere amputert denne uka med jobb/migrene)

mandag: overkroppsprogram + min. 40 min kondisjon +mage
tirsdag: underkroppsprogram + mage/rygg
onsdag: kun kondisjon minimum 40 min + mage
torsdag: kl 1100 overkroppsprogram + mage
fredag: hviledag ( skal jobbe hele dagen)
lørdag: hviledag ( skal jobbe hele dagen)
søndag: underkropp + event. mage

vskr sa for siden:

Ukens treningsoppsett:
Onsdag: 60 min håndball - utført ( og plusset på 1 time rolig trening ( målvakt))
Torsdag: step 1 60 min - kan ikke denne uken pga en viktig avtale (men neste uke skal jeg på denne også;) )

dagens treningsplan er

oppvarming 5 min sykkel/ellipse
benprogram 40 min

dette ble gjort

Fjonken sa for siden:

I dag går treninga i vasken. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan. Treningsutstyret mitt er låst fast til veslas seng, fordi jeg var så dum og glemte å ta det ut før jeg la henne. Nytter ikke å gå inn der på lenge. Hu sover så lett og våkner hu så får jeg henne ikke til å sove igjen. Jeg kan heller ikke gå meg en tur som erstattning, for gubben jobber overtid og jeg har ikke barnevakt..

Ja, ja.. pisk i vei. Jeg står klar med naken rumpe..

Fjonken sa for siden:

:hylgrine: Auuu, du slo meg...

sirimor sa for siden:

Uff, her må man visst passe seg skjønner jeg, og nå ligger jeg tynt an. Har ikke holdt meg til oppsatt program.
Det blir ingen styrketrening denne uka heller uææææ!!
Eller kanskje på lørdags formiddag? Vi får se. Ok jeg skal love! Ellers er det pisken neste.

Fjonken sa for siden:

svoooop! Venter ikke her serru. Avstraffing med en gang..!:D

sirimor sa for siden:

auu-auu!! fikk som fortjent ja.:blinke:

Jeg lover, helt sant at jeg gjør, styrketrening på lørdag, i morgen altså. Ja-da.

Her lukter det svidd nihaler gitt.

dagens rapport

gikk til treningssentere
styrkeprogram armer
kondisjon 30 min

21 min sol. og det gjorde godt ja.

er det godkjent?

jeg vil ikke bli pisket. på en måte. .

Fjonken sa for siden:

Godkjent.. tror aldri jeg får den gleden å svinge nihalen over din bare rumpe.. Sukk.. Du er alt for strukturert og målrettet.. Dessuten har du ikke noen unger å ta hensyn til heller..

jo jeg har en veeeldig stor baby hjemme jeg :lol:

men sånn treningsrelatert, jeg begynner å flaaaat mage jeg. trodde det skulle ta litt lenger tid.

men imorges tok jeg 300 sit ups før frokost. tror gjerne jeg skal fortsette med det..

Fjonken sa for siden:

300 rette eller 300 mixa? Få med deg de skrå også.. Men bra at du ser så gode resultater da.. Motiverende det.. Til slutt svinse du vel rundt med halvgenser og sixpack..

100 rette. og 100 flate med beina rett på gulvet. holder de ned på gulvet hele veien. de tar grevli bra under navlen. og 50 med høyre fot oppe og 50 med venstre fot oppe. de er vriene må holde balansen samtidig.

jeg skal ikke gå å briefe så masse. bare se ok i bikini. men det meste av mitt overflødige sitter på baken og låra. så må nok jobbe endel med de problem områdene der.

sirimor sa for siden:

oi!! det var imponerende! 300 situps. Du er god!!
Jeg blir så sliten i nakken (!) av alle steder. Ligger på en matte, føttene i gulvet, bøyde knær, hendene krysset over brystet, korsryggen i gulvet hele tiden. Løfter, holder til 3, senker ned. Slik gjør jeg det. Men nakken blir fort sliten, etter ca 10 rep. Merkelig.

du må prøve å stive av nakken. holde den stiv, rett opp og "ut" fra ryggen. og finn et punkt i taket å se på. og til å begynne med kun nøy deg med å få skulder bladene ppp fra bakken og ikke resten av ryggen,
dette vet du nok med sier det allikevel. pust ut på vei opp i sit upsen og pust inn når du legger deg ned igjen. og på utpust så kan du stramme magemusklene for ekstra motstand,

håper nakken gir seg hehe.. :klem:

Georgine sa for siden:

:D

Fjonken sa for siden:

Da var mitt oppdrag for dagen utført. Men så har jeg plussa på 30 min step i tillegg da. Siden jeg ikke fikk trena i går.. Flink eller.. ?

Si meg, er det ingen som deler ut roser her.. ????:confused:

Georgine sa for siden:

Roser?? Trur du dette er noen blomsterbutikk :D :D

Hvor finner jeg slike hen da? :)

Fjonken sa for siden:

Aner ikke.. men jeg synes jeg fortjener en.. Fikk juling i går.. og da skal jeg jaggu meg ha en rose i dag.. ;)

Georgine sa for siden:

Er overbevist om at du fortjener en :D

Fjonken sa for siden:

JA, det gjør jeg det.. Når jeg tyner meg 30 min ekstra på step etter en hard 60 min økt på fitnessballen, ja, da fortjener jeg jaggu en rosenkvast.. :rolleyes:

Georgine sa for siden:

:4klover: :4klover:

Kan by på disse i mangel av roser :)

Fjonken sa for siden:

Lykkekløver.. åhh så søt du er Georgine.. Lykke kan jeg trenge nå som det nærmer seg eksamen..

så flink du er Fjonken. jeg sovnet kl 10 igår på sofen igår jeg. og kl 11 la jeg meg. men nå skal du får ros, har desverre gått tom for roser.

bare å stå på med treninga og maten så kommer resultatene på løpene bånd. eller hoppende på en fitnessball. alt etter som som.

du er så flink så.

må bare forøvrig meddele at mine 300 situps før frokosten er tatt.

sirimor sa for siden:

Mm, mener du at haka ikke skal være for nærme brystet, hodet litt mer bakover, i linje med resten av overkroppen, så finne et punkt i taket?
Ok, skal prøve det.

Ja da, vet det, men takk allikevel :D

-- lørdag uke 17 --

Bare legg fra deg pisken Fjonken, for jeg HAR trent styrke i dag. Første økt siden 15. januar! Ja, i år ja, helledussen...
Hvor er blomstebuketten?
Her får du Fjonken :blomster: for fantastisk innsats denne uken.

Rompa mi ble heelt ødelagt, kan nesten ikke gå i trapper engang. Hvordan skal det gå i morgen tro? Skal ha en hviledag i morgen. Da er jeg ikke hjemme heller, så det blir morgentur på mandag. Lover!!!

jada akkurat sånn. :ja:
:klem:

sirimor sa for siden:

Takk-takk Siljevanilje :) :)

Fjonken sa for siden:

Blomster til den som forsøker.. Fjonken svinger ikke pisken over slike..Så ta det med ro. Synes du er flink som har kommet deg i siget igjen etter lang treningstørke..

raporterer inn dagens trening

gåtur tur-retur treningssenter med tung treningsbag
beinprogram 40 min
og 400 sit ups.4 forskjellige

godkjent? :snill:

sirimor sa for siden:

Du er rå Siljevanilje!!! Helt klart godkjent her ihvertfall :) :)

takk takk Sirimor. skrytt tas imot med takk og :klem:

Dagens plan er overkropp program og sigga 400 situps. og muligens sol etterpå

sirimor sa for siden:

Rapport fra meg også da.
Lørdag: styrketrening 30 minutter + 30 min. gåtur på kvelden.
Søndag: Gåtur 60 minutter.
I dag: 10 min. gåtur (subbing) Støl og stiv. Helt klart hviledag idag.

Kommer med ny ukeplan senere.'

Fjonken sa for siden:

Ingen trim på søndag.. Jeg kunne ikke selv om jeg ville.. Jeg kunne nesten ikke bevege meg i det hele tatt. Var som jeg hadde svelget en spett.. Umulig å sitte, umulig å ligge.. og vondt å stå og gå.. Så ikke verdt å friste løkka da nei..

Fjonken sa for siden:

Fjonkens treningsplan for uke 1/5 - 7/5

Mandag: forsiktig step pga lealaus rygg - Ble faktisk 60 min i moderat tempo.. Imponert over meg sjøl.
Tisdag: Fitnessball forhåpentligvis - Ble endret til 45 min step pga sent kveldsbesøk. Ble ferdig rundt midtnatt.
Onsdag : step - rett i dass..
Torsdag: Fitnessball - erstattet av en 3 timers økt med polerduk og vaskesvamp..
Fredag: step - Ryker sannsynligvis pga kjøp og salg av bil.. - og sånn ble det ja..
Lørdag: fri - Tre timers husvask
Søndag: alternativ treningsdag. - Får vel prøve å ta igjen noe forsømt trening.

Tar forbehold om at ryggen tillater dette her..

Georgine sa for siden:

Droppet trening i går, har jobbet på gården til søster i hele helgen og kroppen er mørbanket... Har plantet, ryddet, holdt på med hester, vasket og rakt..

Må kjøre programmet mitt i dag, onsdag, fredag og søndag for å være ajour i forhold til fyisoterapien.. Kom hjem for litt siden og får kaste meg over programmet..

Fjonken sa for siden:

Gårdsarbeid er da mye mer krevende enn regulert trening. Synes du har trent det du skal og vel så det jeg.. Flink jente..

Georgine sa for siden:

Tusen takk :)

Fikk trent i går og mangler bare 1 øvelse som jeg skal gjøre nå etterpå før jeg fyker til fysioterapauten :)

vskr sa for siden:

Forrige ukes treningsoppsett:
Onsdag: 60 min håndball - utført + 1 time rolig håndball trening

Ble syk Torsdag-ingen trening resten av uken

Denne ukens oppsett:
Mandag: ingen trening pga helligdag :p
Tirsdag: -
Onsdag: 2 timer håndball
Torsdag: 1 time Step 1 + uttøyning
Fredag - Søndag: hvile

sirimor sa for siden:

Jeg er fornøyd med uke 17. Nå har jeg kommet igang med gåturene, nå må jeg fortsette med styrketrening. Planen er 2 økter i uka ut mai-måned. Så fra juni skal jeg øke til 3 pr. uke. De andre dagene fylles med raske morgenturer.

Uke 18: 1. - 7. mai

mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: altfor støl!!
tirsdag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
torsdag: morgentur 60 min. - utført :)
fredag: morgentur 60 min. - utført :)
lørdag: morgentur 60 min. - utført:)
søndag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)

Blir spennende å se om dette lar seg gjennomføre da. Skal gjøre så godt jeg kan.

Fjonken sa for siden:

Jeg synes alle er flinke her jeg.. Litt uorden i planene, men stort sett gjennomført.. Applaus og blomster til oss alle!!!

jeg meddeler hviledag idag. kjenner at musklene er litt slitne.
men skal ta 400 sit ups snart.

Fjonken sa for siden:

Kaller du det hviledag når du skal ta 400 sit-ups.. ? Tror du må skru til skruene dine litt jeg.. De er visst blitt litt løse..:D

ja men hviledag inkl ikke annen enn magetrening. men nå er de 400 sit upsene tatt.

skrur skruene på plass inn

Fjonken sa for siden:

Da var en sen steprunde unnagjort.. Greide 45 min til tross for sent kveldsbesøk..

Melania sa for siden:

Gosh så flinke dere er...

Men nå har jeg avtalt med min PT (personlig trener) at jeg skal trene fredag morgen kl 07.30!

Fjonken sa for siden:

Så bra! Da regner vi med at du også er i siget.. Fjonken tusler til skapet og låser inn nihalen..

vskr sa for siden:

Denne ukens oppsett:
Mandag: ingen trening pga helligdag :p
Tirsdag: -
Onsdag: 2 timer håndball - utført
Torsdag: 1 time Step 1 + uttøyning (er trøtt i dag, så det kan være at jeg bare sover i stedet...:o )
Fredag - Søndag: hvile

Fjonken sa for siden:

Kaos i heimen i gårkveld og ingen trening.. :(

Fjonken sa for siden:

Men 3 timers vask og polering av bilen i dag.. Det kan vel erstatte den planlagte treningsøkta.. for den har jeg nemlig droppa.

vskr sa for siden:

Treningsplan
Mandag: 1 time håndball
Tirsdag: 45 min sykkel (18:00)
Onsdag: 1 time håndball
Torsdag: Hviledag. Er i Stavanger på avdelingsmøte
Fredag: 1 time stam opp (16:30)
Lørdag: Hviledag, evt litt pilates eller en tur...
Søndag: 1 time mage/rygg (15:30)

Nå er det bare å håper at jeg klarer dette. Ligger denne uken bare på 20 g kh. Har en ny induksjonsuke etter å ha spist for mye kh..

Melania sa for siden:

Jeg kan herved med god samvittighet (i dag i hvertfall) offiselt melde meg inn i piskeklubben. Etter 5 ukers treningspause har jeg endelig startet igjen - ni dag med 1 time trening med personlig trener :) - vi kjørte opplegg ala slankekrigen i USA og jeg ble helt fullstendig utslitt. Hold og greier....

Ikke nok med det, jeg dusjet, skiftet og SYKLET til jobb!!! Jeg som ikke har sittet på en sykkel på minst 6 år!!!! :cool: Ok jeg var litt redd pga mye traffikk, og syklet endel på fortau. 20 minutter tok det, men det var mest nedover...hjem igjen blir det nok værre ja.......

Skal klare en treningsøkt i løpet av helgen!

jeg med min ganske chabby rygg gikk ca 3 km idag. har ikke blitt verre. ruslet tur i det fine været.

sirimor sa for siden:

Hurra Melania :heia: velkommen til piskeklubben!

Du starter sterkt ser jeg, med både PT og sykling. Kjempebra!:) Såå flott av treningslysten har kommet tilbake. Dette blir bare morro vettu. Nå som sommeren har kommet med lyse morgener og lange kvelder. Blir bare lækkert det her. :D

Fjonken sa for siden:

Godt jobba dere!!!!:D

Georgine sa for siden:

Så flott du er i gang igjen Melania :klem:

Jeg kreket meg igjennom alle øvelsene i går... tar meg fri i dag :D

Fjonken sa for siden:

Vaska hus i går.. i tre timer. Regner det som trening jeg! Med fredagen ble det ikke noe trening. Styra på med salg av bil.. Måtte vaske vraket nok en gang pga de hersjens fuglene som skiter ned alt.. Kjøpet av ny bil kom ikke i stand før på lørdagen.

Melania sa for siden:

Fjoken; selvfølgelig regnes vask av hus og bil som trening :ja:
Jeg gir deg i hvertfall noen trenings + poeng.

Selv var jeg helt utslått i går, stiv og støl - men oi dag har jeg motivert meg for trening og trente 2*20 min løping/rask gange på tredemølle og fikk trent igjennom hele styrkeprogrammet :D (fornøyd med meg selv nå)

Trening i uka som kommer: (Forteller til dere, så jeg ikke kan trekke meg) Ser det bra ut?
Mandag: sykle til (ca 20 min) og fra (ca 30 min)jobb
(tirsdag eller onsdag sykle til og fra jobb)
Onsdag: Styrke program med 2X20 tredemølle (eller spinning)
Fredag: Trening med PT (styrke) + sykle til og fra jobb

Totalt blir det 3 økter styrketrening (med kondisjon hvis jeg får tid) og 3 dager sykle til og fra jobb (hvis ikke det blir ekstremt dårlig vær)

Melania sa for siden:

Krise!!!!

Sykkelen min er stjålet!!!!! sykkelen som er så ubrukt at den nesten var som ny. Damesykkel, Merida hvit, gul og lilla terrengsykkel... :hylgrine: :realmad: og hvorfor i ***** skjer det nå som jeg har begynnt å sykle til jobb?!! Jeg skulle jo sykle i morgen :realmad: ----

Den stod i hagen, men jeg låsten de ikke (er jo litt urutinert på slikt, og regnet med at mannen min hadde fikset det - hvilket han selvsagt ikke hadde)

Dette føles virkelig om å bli pisket :hylgrine:

(trekker meg nå tilbake i til min egen tråd så ikke denne tråden blir infisert med all min vrede...)

Georgine sa for siden:

Har trent i dag :D

:klem: på Melania..

Fjonken sa for siden:

Trøsteklem til tjuveriofferet

Ellers må jeg meddele at jeg desverre må ta treningsfri nå framover. Jeg blir passivt medlem av piskeklubben fram til siste eksamen er unnagjort. Ser jeg greier ikke å få tid og overskudd til alt og eksamenslesinga må få førsteprioritet. Kommer imidlertid meget sterkere tilbake etter 12 juni. Må det ellers legger jeg glatt på meg igjen..

jeg har også litt pause, med ryggen, fremdeles ganske vondt desverre.
men skal begynne forsiktig med lett kondisjon iøpet av denne uka.

Georgine sa for siden:

Jeg har treningsdag i dag.. men tåler varmen dårlig (som barn tilbragte jeg sommeren under en termodyne for å holde varmen ute.. ) og skal dele opp treninga til halvparten i kveld og halvparten i morgen kveld.. Bor i blokk og det koker nå med 32 grader på verandaen... Jeg døøøøør! :o

Melania sa for siden:

Flinke der er altså :D

Jeg tot jeg skal komme me den tilståelse, og det er at jeg skipper styrke treningen i morgen tidlig. Syklingen tazr rett og slett på, og jeg føler at det kanskje er litt brått oog hoppe rett på styrke 3 dager i uka og sykkel 3 dager i uka i løpet av den første uken med trening på over 5 uker. Særlig med tanke på at overtrening var årsaken til min 5 uker lange treningspause...

Skal prøve å få byttet time slik at jeg trener med PT på torsdag fremfor fredag, så får jeg spredt treningen litt mer i uka. Å trene styrke 2 ganger i løpet av en uke er vel bedre enn ingenting?

2 ganger styrke er MYE bedre enn ingen ting. :ja:

blir ikke så mye trening på meg ennå. men har sagt iløpet av uka, og det skal jeg holde, har nemlig fri fra jobben på lørdag.. og det blir herlig, første frilørdagen på leeeenge. og da skal jeg å sambo trene på både lørdagen og søndagen, ei kort og lett økt begge dager er planen.

vskr sa for siden:

Uke 19
Treningsplan
Mandag: 1 time håndball - ble ikke noe av etter at jeg måtte gå hjem fra jobb, pga dårlig innemiljø og kvalme ++
Tirsdag: 45 min sykkel (18:00) -fremdeles ikke bra. Man håper på morgendagen..:o
Onsdag: 1 time håndball
Torsdag: Hviledag. Er i Stavanger på avdelingsmøte
Fredag: 1 time stam opp (16:30)
Lørdag: Hviledag, evt litt pilates eller en tur...
Søndag: 1 time mage/rygg (15:30)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.