sirimor sa for siden:
Det gikk bra, klarte det!
Stølheta har gitt seg, det var verst etter de to første styrkeøktene.
Har ikke tenkt å gi meg ennå, dette er gøy!
sirimor sa for siden:
Det gikk bra, klarte det!
Stølheta har gitt seg, det var verst etter de to første styrkeøktene.
Har ikke tenkt å gi meg ennå, dette er gøy!
Melania sa for siden:
Utrolig bra Sirimor! :)
Siljevanilje sa for siden:
:heia:
Georgine sa for siden:
Du er jo helt rå!!!
Sleper meg bort for å trene..
Fjonken sa for siden:
Godt jobba Sirimor!
sirimor sa for siden:
Her kommer en oppdatering for denne uka:
Uke 19: 8. - 14. mai
man: morgentur 60 min. - utført :)
tirs: morgentur 60 min. - utført :)
ons: styrketrening 30 min. - utført:) + 30 min. rask gåtur :)
tors: morgentur 60 min. - utført:)
fre: styrketrening 30 min. - utført:) + 30 min. rask gåtur:)
lør: morgentur 60 min. - utført :) + 30 min. ekstra gåing :)
søn: morgentur 60 min. - utført:) + 30 min. ekstra gåing :)
Fjonken sa for siden:
Fjonken faller ned på sine fete knær og i dyp respekt og beundring for Sirimor!:D
Georgine sa for siden:
Kan melde at jeg har gjennomført trening både i går og i dag :)
vskr sa for siden:
Etter at hele forrige uke gikk med uten trening, skal jeg ta det litt med ro denne uken
Mandag: 1 time håndball
Tirsdag: 45 min sykkel
Onsdag: ingenting pga 17 mai :D
Torsdag: 1 time step 1
Fredag: 1 time stram opp
Helgen: valgfritt
sirimor sa for siden:
Det er bra jobba Georgine :D
Og vskr holder koken denne uka ser jeg. Fin og variert ukeplan synes jeg :)
sirimor sa for siden:
Uke 20: 15. - 21. mai
man: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: helt pumpa
tirs: styrketrening armer 30 min.+ 30 min. rask gåtur - utført :)
ons: morgentur 60 min. - utført:)
fre: styrketrening ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
lør: morgentur 90 min. - utført:)
søn: morgentur 90 min. - ikke utført :mad: styrketr.armer 30 min. istedet:) + 30 min. rask gåtur:)
Fortsatt bare 2 styrkeøkter i uka. På lavkarbodiett er det ikke mye kraft i de musklene merker jeg. Armhevinger iiiik, tryna nesten rett i dørken :o
Men etter økta inntas 20 gr. raske carbs etterfulgt av 25 gr. myseprotein 20 min. etter, i håp om å øke muskelmassen.
vskr sa for siden:
Mandag: 1 time håndball - ble ingenting av ettersom det ikke var så mange som møtte. Det er vanvittig kjedelig at noen skal ødelegge for andre.. Men, men skal prøve på nytt neste mandag:o
Tirsdag: 45 min sykkel-utført
Onsdag: ingenting pga 17 mai :D
Torsdag: 1 time step 1
Fredag: 1 time stram opp
Helgen: valgfritt
Georgine sa for siden:
Jeg henger etter og har ikke trent denne uka.. det vil si.. ikveld må jeg få gjennomført en treningsøkt :o
jeg har ikke rygg til å trene ennå, men på tirsdag skal jeg og mor gå tur i haugen. veldig ulendt terreng, det er vistnok veldig bra for ryggen.
Fjonken sa for siden:
Etter vektas tale i dag er det bare en ting å gjøre. Fornye medlemskapet her i piskeklubben.
Så her er min treningsplan for uka:
Fredag: 30 min gåtur - Ble hodepine og langlur på sofaen i steden.
Lørdag: 30 min step - Erstattet med 1 times moderat utelek med vesla
Søndag: 30 min step - Erstattet med bortimot 2 timers frilek ute med vesla pluss to gåturer.
Mandag: 30 min step - Kan førti turer inn og ut av soverrommet for å roe ned en unge med mareritt erstatte tapt steppetid? Ja også 30 min febrilsk leting ute etter mellomsten?
Tirsdag: 30 min gåtur -
Onsdag: 30 min gåtur
Torsdag: 30 min gåtur/step
Pga eksamensforberedelser begrenser jeg det til 30 min daglig trening. Litt er bedre enn ittno. Så får jeg heller satser fullt når siste eksamen er i boks.
Georgine sa for siden:
Flott at du er tilbake Fjonken :klem: Og det kan jo være veldig godt å ta seg de 30 minuttene med trening når man leser så øya blir store og firkantet av for mye lesing ;)
Jeg melder at jeg trente i går, mangler to øvelser som tas i dag...
Georgine sa for siden:
Har trent :D
vskr sa for siden:
Mandag: 1 time håndball
Tirsdag: hviledag, evt noen pilates øvelser
Onsdag: stram opp 1 timer
Torsdag: Fridag, hvile
Fredag: stram opp 1 time
Ellers valgfritt i helgen
sirimor sa for siden:
Så fint at du er tilbake Fjonken, inspirerende det :ja:
Her kommer en ny uke ja. Setter et litt strengt mål, så får jeg se om jeg hæler å fullføre.
Uke 21: 22. - 28. mai
man: morgentur 60 min. - utført :) + ekstra runde 30 min.:)
tirs: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
tors: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
fre: morgentur 60 min. - utført:)
lør: styrke, ben 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
søn: morgentur 90 min. - utført:)
Nå prøver jeg med styrketrening annenhver dag. Håper jeg bare ikke går fort lei.
Fjonken sa for siden:
Liker du ikke styrketrening Sirimor? Da burde du heller prøve fitnessball. Det er styrketrening på en mer underholdene måte. Jeg holder ut med styrketrening i denne formen, men blir fort lei av tradisjonell styrketrening med gulvøvelser eller strikk.
vskr sa for siden:
vskr uke 21
Mandag: 1 time håndball- ble ikke noe av pga lite folk- Men fikk spent meg selv i rompen og kom meg på Spenst og trente stram opp i en time i stedet for :D :D :D :D :D
Tirsdag: hviledag, evt noen pilates øvelser
Onsdag: stram opp 1 timer
Torsdag: Fridag, hvile
Georgine sa for siden:
Har trent :)
Fjonken sa for siden:
Bra Georgine.. Du holder koken! Fjonken er mer som et punktert dekk i dag.. Så Fjonkenrumpa står lagelig til for hugg, spark, eller pisking.. Velg i øverste hylle.. for trim blir det ikke i dag heller.. !:(
sirimor sa for siden:
Joa Fjonken, jeg tror nok at mine enkle øvelser på stuegulvet blir litt kjedelige og monotone i lengden. Hadde vært fint med tilgang til sånne apparater. Men jeg slipper unna medlemsavgift da. Fitnessball er kanskje ikke så dumt. Det skal jeg undersøke.
Er formen bedre nå da? Håper det.:)
Melania sa for siden:
Jeg har vært flink :D - men jeg må piskes litt feks prøvde jeg å si til mannen min at jeg ikke ville dra på trening da vekkekl ringte 05.55 i dag, men han dyttet meg ut av senga :eek: ¨
Uken som har vært
Søndag: Spinning 50 minutter
Mandag: Styrke og kondisjon før jobb (kl.07.10...)
Tirsdag: Sykkel til og fra jobb (20 min til og 30 min hjem..)
Onsdag (idag): Morgen spinning 40 minutter og sykkel til og fra jobb
Planen for den neste uken, og nå som jeg skriver får jeg ikke lov å trekke meg :cool: .. For jeg skal gi full gass nå altså!
Torsdag: Fri - hagearbeid og slikt..
Fredag: Trening med personlig trener
Lørdag: skal på hytta med barn, blir nok litt gåiing i hvertfall
Søndag: hvis vi kommer hjem i tide skal jeg prøve en spinning time kl 16, men det er litt usikkert...
Mandag: Morgen trening med PT + sykkel til og fra jobb
Tirsdag: Sykkel til og fra jobb
Onsdag: morgen spinning + sykkel til og fra jobb
Torsdag: Trening med PT
Fjonken sa for siden:
Fjonken nekter å piske flinke jenter.. Men hu steller si eiga rumpe ut til hogg.. Ittno trening i går heller... Inntok heller horisontalen med varmeflaske og ekstra pledd.. Snytens forkjøla..
Så den uka som har gått har vært begrebelig.. Jeg bør ha en real omgang juling! Ny treningsplan kommer i morgen og den skal jeg følge.. Så det så.. !
Melania sa for siden:
Ok Fjonken, jeg står klar til å pryle deg....;)
Men jeg antar at det blir nye takter i treningsplanen som du legger frem i morgen......?
Fjonken sa for siden:
Aner ikke.. Jeg kan ikke spå framtida.. Men jeg kan jo prøve å følge planen jeg setter opp. Gi meg pryl.. for jeg trenger sårt å bli sparka i gang.. !
Drømmepie sa for siden:
Får jeg også lov til å bli pisket??? DET er noe jeg virkelig trenger.........
Her er min plan for uken:
Fredag: Morgentur 60 min. 100 situps, 100 rompeløft og 20 pushups.
Lørdag: Formiddagstur 60 min. 100 + 100 + 20
Søndag: Time på Elixa... Spinning kanskje?
Mandag: Total Intervall på Elixia
Tirsdag: 30 min morgentur 100+100+20. Elixia Power
Onsdag: FRI
Torsdag: 60 min morgentur 100+100+20
Fjonken sa for siden:
Herlig.. enda en stakkarslig prylekanidat.. Jippi! Så slipper Fjonken å være den eneste med sår bak her i klubben.. Ja, for det nye medlemmet har vel tenkt å sprekke ikke sant? Ja, for altså.. jeg vil ikke være eneste her med sår bakdel.. Vær så snill å sprekke du og a! Snart! Nååå.. Så kan du gi meg selskap på baderingsbenken.. Alle de andre her er så forbaska flinke til å følge planene sine.. Så er du en potensiell unnaslundrer så er du hjertelig velkommen her i piskeklubben.. :D
Melania sa for siden:
ler
Nå turte ikke jeg å melde meg inn i piskeklubben da jeg hadde en 6 ukers treningsstopp og virkelig hadde trengt å bli pisket. Snakk om feiging :o ..
Sånn sett er Fjonken en "selv pryler", mens andre unnaslutrere skyr denne tråden, så er hun er og gnir den dårlige sannvittigheten inn :D
Nille sa for siden:
Kjempekjekt med en slik klubb syns jeg. Jeg venter med å melde meg inn til jeg trenger å bli pisket. Foreløpig går treningen som en lek og det er bare kjekt ! Men jeg vet jo ikke hvor lenge det varer til jeg begynner å kjede meg igjen da - og da må jeg nok piskes igang igjen :o
vskr sa for siden:
vskr uke 21
Mandag: 1 time håndball- ble ikke noe av pga lite folk- Men fikk spent meg selv i rompen og kom meg på Spenst og trente stram opp i en time i stedet for :D :D :D :D :D
Tirsdag: hviledag!!!
Onsdag: stram opp 1 time - ble utført :D :D
Torsdag: Fridag, hvile !!!!
sirimor sa for siden:
Så flott av du blir med Pusungen :) Vi skal følge med. Ingen unnasluntring altså, bare veldig gode unnskyldninger godtas her :D
Georgine sa for siden:
Glemte å si fra at jeg trente i går :)
Drømmepie sa for siden:
Bare pisk i vei... Har ikke utført NOE på lista, men i går gikk jeg en times tur og det skal jeg idag også.... Herregud så sløv jeg er. Men på torsdag begynner sambo sin pappaperm som skal vare i 4 mnd og DA skal jeg komme meg opp på Elixia og trene, Så det så!!!!
Georgine sa for siden:
Henter pisken og ser dritskummel ut!!!! :D
Skulle egentlig bare innom å melde at jeg trente i går kveld...
Fjonken sa for siden:
En til som ikke har gjort jobben sin.. Min allerede hudløse rumpe står klar til nye hugg..
Drømmepie sa for siden:
Jeg tror jeg dropper den planen min og heller sier at jeg SKAL trene kardio 1 time hver dag.
Dagens økt er som følger:
30 min sykkel
23 min gå på tredemølle
7 min løping på tredemølle
Trente intervall.....
Georgine sa for siden:
Min og.. jeg har ikke trent i dag..
sirimor sa for siden:
Næmen fydda. Det var da svært til unnasluntring her i dag da.
piske-piske-piske Sånn. Nå var jeg skikkelig streng;)
Melania sa for siden:
Nå kan dere piske meg i vei.. er nemlig sliten og kommer ikke til å dra på morgen spinning i morgen (må sove litt lenger), ikke syklet jeg til og fra jobb i dag heller...:o
Er nemlig ikke så flink som enkelte skal ha det til....:cool:
sirimor sa for siden:
Okey da, piske-piske. Det var for tirsdagen og for idag. Men sånn ellers synes jeg du er flink, så det så. Du er i farta hele tiden jo.
Gratulerer med delmål :D :D
sirimor sa for siden:
Forrige ute gikk som planlagt og det er jeg veldig glad for. Det som er gjort, er gjort:D
Skal legge ut plan for innværende uke etterhvert. Takk for all motivasjon dere gir alle dere medlemmer av piskeklubben. Har aldri vært så vettaskremt i mitt liv hi-hi.
Drømmepie sa for siden:
Så utrolig bra utført :heia:
Drømmepie sa for siden:
Jeg har gått en times tur med tvillingvogna idag :heia:
Lyst til å trene etterpå også, men har enormt gnagsår på foten. Så vi får se. Har i hvertfall gjort jobben mimn idag....
Fjonken sa for siden:
Kaller du det streng? Merka ikke no jeg.. !;)
Georgine sa for siden:
Hallooooo??
Her var det stille gitt...
Melder at jeg har trent i dag :)
tir na nog sa for siden:
Wow - dere er såå flink... :rolleyes: Jeg er ganske nye til alt dette kosthold og trening osv, men jeg hadde aldri tenkte at der er folk der ute som trener så hardt nesten hver dag... I am impressed.
Min siste uke har vært sånn:-
Ons, surfe 3 timer!
Tørs, - ødelagt!:eek:
Fre, sykkletur - 2 timer
Lør, gym -1 time
søn, football - 1 time
Man. jogging på stranden (1 step forwards 2 steps back!) - 30min
Tirs. gym 30min / svømming - 30min
Ikke sikkert hvor mange k/cals dette schedule brenner opp men det er gøy og trenger mindre disiplin (pisking) en kun gym;)
Fjonken sa for siden:
Stille ja. Fjonken har med viten og vilje unngått denne tråden. Det svartner for øya mine av dårlig samvittighet. Og fordi rumpa mi ikke tåler flere omganger med pisken har jeg bare unngått å gå inn her.
Jeg har innsett at jeg er veldig langt nede i klisteret treningsmessig. Har overhodet ikke motivasjon for å bli svett for tida. Det byr meg imot å trene. Før eller siden må jeg gjøre noe for å komme meg ut av klisteret. Sitter derfor her og funderer på hva som kan gjøre trening gøy igjen. Det er nemlig cluet for meg. Jeg må ha det gøy når jeg trener, ellers blir det bare pliktløp og demotivasjon. Men hva er gøy da dere? Fjonken vurderer 3 lags bombedress med kne-, albue, håndledds- og rumpebeskytter. Med ditto styrthjelm, vernebriller og inlines.. Det må da bli gøy.. ? Om ikke annet for de som står å ser på.
fjonken: det hørtes hvertfall veldig kjekt ut. :ja: eller begynn på karate. ved stavanger karate klubb. kjempe kjekke folk. kjempe morro trening.
sirimor sa for siden:
Litt sent i avtrekkern, men her er forrige ukes oppdatering:
uke 22: 29. mai - 4. juni.
mandag: morgentur 60 min. - utført:)
tirsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
onsdag: morgentur 60 min. - utført:)
torsdag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fredag: morgentur 60 min. - utført:)
lørdag: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
søndag: morgentur 90 min. - utført:)
Det går greit, ikke lei enda. Men det har blitt litt sene kvelder i det siste.
Flott sommervær og lyse, lange kvelder, da er det vanskelig å legge seg tidlig. Stelle i hagen eller sette opp ekstra kjøkkenskap, og når man først begynner, da er det vanskelig å slutte før man er helt kaputt sånn i 24-tida. Passer ikke helt sammen med det å stå opp midt på natta for å trene det:o
sirimor sa for siden:
Og her er inneværende ukes trening. Også endel sene kvelder her.
Uke 23: 5. - 11. juni.
mandag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført:)
onsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
torsdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad:
fredag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men armer istedet, ikke utført rask gåtur:mad:
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad: dårlig form
søndag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men ben
Her ble det ikke så bra. Hele uka har jeg snoka i gotter og kakerester etter bursdagsfeiring forrige helg. Pluss endel veldig sene sommerkvelder:o . Men i skrivende stund (fredag) er jeg på rett vei igjen, gårsdagen inkludert.
Georgine sa for siden:
Du gjennomfører jo store mengder trening hver uke Sirimor, selv om du har et par dager med ikke utført :klem:
Skal bare melde at jeg har gjennomført styrketreningsprogrammet mitt i dag..
sirimor sa for siden:
Joda, skal vel ikke klage. Hovedsaken er at det ikke blir for mange hviledager etterhverandre. Da kan det lett gå over til hvileuker vet jeg:o
Flott at du trener du også. En dyd av nødvendighet for deg det da, også så sterk som du blir! Får en helt annen kroppsfølelse med sterke muskler. Herlig.
Fjonken sa for siden:
Fjonken pusser støv av sitt medlemmskap her og legger inn en ny ukeplan: Ja, for nå er altså eksamensstyret over og jeg har igjen tid til å trene.
Begynner med en forsiktig uke uten store mål.. annet enn å gjennomføre det som blir satt opp.
Tirsdag: 30 min step - Gikk det gitt.. Hurra er i gang igjen.. Og 1helt døgn til neste utfordring.
Onsdag: Styrketrening og kondisjon på studio - 20 min tredemølle med klatring, 15 min sofasykkling intervall, 30 min roing intervall.. men no styrketrening ble det ikke fordi programmet mitt må oppdateres.
Torsdag: 30 min step - Endres til innkjøringsveiledning pga nytt treningsprogram og avtale med treningsinstruktør. - 45 min styrketrening + 20 min oppvarm og nedtrapp. Pluss 45 min instruksjon og testing av apparater.
Fredag: Styrketrening og kondisjon på studio - Får se hvor støl jeg blir. Bytter eventuelt ut med 30 min stepp, fordi jeg skal også vaske huset den dagen. Det ble ikke helsetudio, jeg var så støl at jeg omtrent ikke kunne løfte armene. Men jeg vaska huset 5 timer i strekk, så det burde jo kompensere..
Lørdag: kveldstur med stavene - Strålende vær ble til maratonløp på Ultra og mange timers hektisk jobbing på kjøkkenet etterpå for å sørge for at alle de uinviterte grillgjestene mine fikk mat nok.. Skjer hver gang det er fint vært det.. Da kommer hele den fordømte slekta snikende uten noe som helst av mat med seg.. Sånn er det å ha svær grill, sosial mann med stor familie og stor hage.. Blææææh! Kjøkkenslaven var utslitt utpå kvelden.. !
Søndag: kveldstur med stavene - Dritvær... Det frista ikke overhodet, dessuten stakk mannen min ut på jobb...
sirimor sa for siden:
Der var du jo, herlig at eksamen er ferdig. Godt å få deg tilbake. Fullt treningsfokus, vi må ikke dabbe av nå! Bra ukeplan, her har du jo aktiviteter hver dag.
Stå på Fjonken, heia-heia:D
min plan for de to neste ukene er å gå litt hver dag som er vi er hjemme ( ikke på utflukt) og øke mengden.
( det finnes mange sånne gå-tur-løyper i utmarka på kypros)
dette som oppvarming før jeg kommer hjem og skal begynne å trene igjen.
Fjonken sa for siden:
Ingen skal få slå stumpen min i dag... For tenk jeg har gjennomført alle 30 minuttene! :D
sirimor sa for siden:
Uke 24 : 12. - 18. juni.
man: morgentur 60 min. - bare halveis utført:) dårlig tid:mad:
tirs: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fre: morgentur 60 min. - utført:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
søn: morgentur 90 min. - utført:)
Ganske likt som forrige uke, men nå skal jeg klare å gjennomføre det;)
Fjonken sa for siden:
Skal bare melde om at jeg har gjort mitt i dag..
Jeg har og og føler meg etterpå!!!
[img]http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb068&pp=ZNxdm119YYNO[/img]
Fjonken sa for siden:
Jeg har gjort en endring på treningsplanen min. Helsestudioet mitt ringte og sa jeg kunne få veiledingstime likevel. Fikk først vite at jeg måtte vente til langt uti juli før de hadde ledig time, men så snudde det seg også får jeg time allerede i morgen. Da blir det jo litt bøy og tøy i den anledning, så da dropper jeg steppen.
Fjonken sa for siden:
Ja, ble en durabelig treningsrunde i dag.. Ingen pisking på Fjonkestumpen i dag heller.. Dæven så flink jeg er!!!:D
sirimor sa for siden:
Hei Fjonken, støl idag eller;) Det er flott at du er igang igjen:)
Skal bare melde at jeg har trent det jeg skal idag.
Georgine sa for siden:
Gidder noen å tuppe meg i ræva så jeg kommer i gang med treninga??? :o
tir na nog sa for siden:
Her er det noen morsomme folk!!... så kjekt å leser at dere har en god humør.. Jeg sitter her og smiler at folk jobber så hardt med trening og til å holde opp motivasjonen.. Jeg har nettop vært på gym og det er så vanskelig ... spesialt når solen er ute som nå... men etterpå kan jeg smiler og kjenner energien i kropp og sjel! - jeg er ny på dette og ikke vant med systemet ennå, (og språket!) med det kommer fort helt sikkert med så kjekke og oppmuntrende folk on line... keep making me laugh and smile!! Lykke til :klovn:
Nille sa for siden:
Og ingen reagerer ??
[color=purple][/color]
tupp
sirimor sa for siden:
Ups, Har visst ikke fulgt med:o
Her kommer en kjempestorm av tupper rettet mot deg Georgine, så nå skjerper du deg og får ræva i gear, sånn! Ut å tren nå!
(godt noen følger med her, takk Nille)
Georgine sa for siden:
Var helt knela etter akupressuren i går.. men i lover jeg på tro og ære at jeg skal trene..
Må bare ha i meg frokost først :o
sirimor sa for siden:
Du har gyldig grunn, så da er det greit:D
Georgine sa for siden:
:klem:
Har gjennomført 2 øvelser og tilbrakt 3 timer på en gård... skal fortsette nå hvert øyeblikk ;)
Er det virkelig mulig å være så utrolig lite motivert for trening?? :o
Georgine sa for siden:
Trente ferdig i går og har trent igjen i dag :D
Fjonken sa for siden:
JA, det er mulig.. Jeg har nettopp kava meg ut av en slik dal...
Fjonken sa for siden:
Velkommen inn i helvetet eller himmelriket.. Alt kommer ann på hvor dyktig du er til å holde treningsplanene dine.. Skulker du unna blir det 50 offentlige piskeslag.. Er du flink drukner du i ros.. Hva velger du?
Georgine sa for siden:
Zukk.. det verste er at fysioterapauten krever full trening i ferien :eek: Må kjøpe tau og lage meg hjemmesnekra Terapimaster der hvor jeg er.. Forstår jo at man må trene når man er i rehabilitering, men zukk... :o
Fjonken sa for siden:
Men tenk Georgine hvor godt det gjør for kroppen din.. ferie eller ikke ferie. Kroppen tar aldri ferie vett du.. !
Fjonken sa for siden:
Jeg endrer litt på opplegget mitt her nå. Jeg lager ikke ukeplan, men skriver inn etterhvert som jeg gjennomfører. Det er fordi jeg vil ha det litt fleksibelt mht type trening jeg velger hver dag. Mitt mål for uka er å trene ett eller annet hver dag. Enten styrke, step, kondisjon, stavgang, fitnessball, pilates, gåturer eller tai chi. Variasjon er visst nødvendig for meg og jeg må ha friheten til å velge det jeg føler for etter dagsform og lyst.
MANDAG: I dag føler jeg for styrketrening del 2 av programmet mitt.
Altså bein og mage. Slår til med noe gløping før og no roing etter styrkeprogrammet. Utført!
TIRSDAG: I dag var jeg så støl og stiv at to-splitten ikke frista så veldig. Men jeg dro da fram steppa mi og la i vei i håp om en 30 min økt. Men ca 10 min ut i økta kom smellen. En massiv og veldig smertefull krampe beit seg fast i venstre leggen. Helt umulig å fullføre økta. Så i dag er treninga ikke fullført..
ONSDAG: Planen var å kjøre jernpumping, men siden formen er så elendig i dag endte jeg opp med to paracet og 30 min rolig stepping. Og det var jaggu krevende nok. Så da kan jeg vel si at treninga er utført i dag også.
TORSDAG: 15 min oppvarming på tredemølle a la gløping. 45 min styrketrening del 1 av to-splitten. 20 min intensiv roing.
Oppdraget er fullført!
FREDAG: 15 min gløping/oppvarming. 45 min styrketrening del 2 av to-splitt. 15 min speedroing.
La på vekter på de fleste øvelsene..
LØRDAG OG SØNDAG: Shopping med gubben i Stavanger, rydding, Shopping på Plantasjen og dertilhørende styr med å sette opp den trampolinesaken jeg hadde kjøpt. Tømming og rengjøring av digert og uformelig badebasseng, sånn i plast vet dere.. Vannkrig med gutta! Søkk våt.. Fotosession på Møllebukta med vesla. Ingen organisert trening, men det var helt greit altså.
Georgine sa for siden:
Jeg vet :D Bare et akutt behov for litt sutring :o
Fjonken sa for siden:
Rapporterer om utført step til tross for dårlig form.:D
Georgine sa for siden:
Kjempebra!!!
Glemte forøvrig å melde at jeg trente i går :)
Fjonken sa for siden:
Vært på treningssenteret i dag jeg.. :D
sirimor sa for siden:
Det var spreke jenter det:D Jeg har også gjort det jeg skal i dag.
Forrige uke er oppdatert, legger en kopi her:
Synes jeg har gjennomført bra jeg.
sirimor sa for siden:
Uke 25: 19. - 25. juni.
man: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tirs: morgentur 60 min. - utført:)
ons: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fre: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
lør: morgentur 90 min. - utført:)
søn: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - ikke utført;) men dagen før gravde jeg grøft til ny hekk, 3,5 meter lang og 40 cm dyp. masse stein, skikkelig slit, brukte 6 timer. Er kjempestøl fra topp til tå, så idag gjør jeg absolutt ingenting.
Samme opplegget for denne uka, men det er fortsatt gøy:p
Fjonken sa for siden:
Du er så flink atte Sirimor! Roser til deg!!!:D
Georgine sa for siden:
Trente i går :D
Fjonken sa for siden:
Flink jente Georgine.. Fjonken deler ut non roser til deg og.. !:D
sirimor sa for siden:
Vi er i siget Fjonken og Georgine, og vi synes det er gøy (joda det er gøy!), derfor er vi flinke og får strålende resultater:D :D :D
Dere kjenner vel hvordan fettet smelter bort og at spenstige muskler titter fram:visemuskl
Det er takket være vårt blodslit det.
Og hvis det er noen flere som vil henge seg på her, for å bli inspirert og for å inspirere andre, så er det bare å komme hit. Alle er velkomne. Medlemsskapet er gratis, men det forplikter;)
Fjonken sa for siden:
Ny uke.. ny plan;
MANDAG: Introduksjonsrunde med Tai Chi og Pilates. Utført!
TIRSDAG: 2 stavgangsrunder i høyt tempo og i en meget kupert trimløype. Utført!
ONSDAG: 30-45 min step. Ikke utført- sovna med tett nese på sofaen..
TORSDAG: Ingen organisert trim. Men kompenserer med 3 timers shoppingtråkk og 2 timers tistelluking og plenrydding.. Utført!
FREDAG: 2 slitsomme og varme timer bak motorgressklipperen. Vi har stor hage og tung motorklipper.. Skikkelig økt som er utført!
sirimor sa for siden:
Uke 26: 26. juni - 2. juli.
Forrige uke gikk fint synes jeg. Ikke alt gikk etter planen, men jeg fikk da kjørt meg litt ute i hagen på lørdag. Kjempestøl i flere dager. På grunn av det, blir ukens plan litt forsiktig i starten.
man: morgentur 70 min. - utført:)
tirs: morgentur 70 min. - utført:)
ons: styrke, armer 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) (Morgentur 60 min. Trente styrke + gåtur 40 min. på ettermiddagen.)
tors: morgentur 70 min. - utført:)
fre: styrke, ben 30 min. + rask tur 30 min. - utført:) men nå beg. kneet å krangle igjen...hel...forp...dri.fa.!!! Jeg vil,må,skal trene!!!
lør: morgentur 90 min. - ikke utført:mad:
søn: styrke, armer 30 min. + rask tur 60 min. - ikke utført:mad:
Fjonken sa for siden:
Stava i dag jeg.. ;)
nå skal jeg prøve å komme litt igang igjen.
idag har jeg gått tur i 1,5 t. i veldig veldig ulendt terreng. i haugen på godt stavangersk.
og på torsdag skal jeg gå tur rundt stokka vannet det tar ganske lang tid det og.
ja så
m: ingen
t: 1,5 t rask tur i ulendt terreng
o:
t: laang tur rundt stokka vannet
f: blir nok ikke pga jobb
l: blir nok ikke pga jobb
s: vet ikke ennå
Georgine sa for siden:
Har trent i dag :D
Icerus sa for siden:
Ønsker å henge meg på denne tråden:D . Og legger for første gang inne en ukeplan for denne uken:
Onsdag: 1 1/2 time mage/rygg og stram opp -
Torsdag: evt. en shoppingtur/ tur i skogen -
Fredag: Shopping eller skogtur -
Lørdag og Søndag: hviledager :D :D
Skal etter hvert øke til 2-3 treninger på studio i uken. Har ikke vært der nå på nærmere 3 uker:o :o . Det man kaller sponsormedlem:(
sirimor sa for siden:
---onsdag---
Ikke helt i form ennå etter grøftegravingen på lørdag, 4 dager siden nå.
Men gikk en times tur i dag tidlig. SKAL ta styrketreningen i ettermidag. Lover på tro og ære!!
Georgine sa for siden:
Den er grei, kommer og sjekker rapport i kveld jeg :D :D
sirimor sa for siden:
Jada, jeg har trent armene mine + en rask gåtur etterpå på 40 minutter.:)
Fjonken sa for siden:
Uorganisert trim i dag.. Se planen min over..:)
har forandra litt
Georgine sa for siden:
Du er kjempeflink du :D
Jeg har kun gjort 3 av 10 øvelser i kveld.. Bare å hive seg på i morgen og lørdag..
Har med tau og vekter på ferie og har fått treng beskjed av fysio å trene minst 2 ganger i uka..
Fjonken sa for siden:
Tau.. !?.. Ja da må du bare henge i stroppen ja.. Eller kanskje du skal ha det med for å fange og binde noen.. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.