< Tilbake til oversikten

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Caxa sa for siden:

[ATTACH]1968[/ATTACH]
Tenkte jeg skulle forsøke å lage en form av treningsdagbok frem til NM i august. Bildet som er her, er fra NM for handikappede grad IV i begynnelsen av Juli 2005. Der var jeg 5 kilo lettere enn det jeg var når jeg begynte med lavkarbo/skaldeman dietten. Når jeg så bildene og videoen fra NM bestemte jeg meg for at nå må jeg ned i vekt. Så jeg meldte meg inn i VK på VG, som jeg skrev i min introduksjon, dessverre la jeg på meg 5 kilo da men nå er jeg tilbake der jeg var på bildet minus 1 kilo til :D

Dette er babyen min som virkelig hver eneste dag får meg til å kose meg når jeg trener, han er den som gjør de vanskelige dagene enklere og legger noe ekstra til de dagene som er bra. :hearts:
[ATTACH]1972[/ATTACH]

Så her blir det en dagbok som består mye av mat, kilo, frem og tilbake ganger, men også mye Rocky. Jeg ønsker at dere alle har en eller annen ting, enten det er menneske eller dyr, hva det enn er håper jeg det er noe som støtter de tunge dagene.

Jeg har 4 kilo jeg skal ned innen første helgen i Mars, da er det rekrutteringssamling i Drøbak for handikappryttere, så det er ihvertfall mitt delmål i første omgang.

Jeg lover både meg selv og alle dere oppmuntrende brukere av lavkarbo at det målet skal nås :boxing:

Ved hjelp av dere alle brukere her, og denne "mannen" [ATTACH]1969[/ATTACH]
at det skal gå.

Så har dere lyst å være med så heng på sa vel Askeladden, og det får bli slutten på denne begynnelsen mot målene ;)

Summer sa for siden:

Så flott hest! Og koselig dagbokstart! :)

Nille sa for siden:

Velkommen med flott dagbokstart. For en nyyyyydelig hest du har !

[CENTER]:D :) :D :) [/CENTER]

Anne sa for siden:

Velkommen til lavkarbo Caxa og Rocky:p

Det skal bli spennende å følge dere begge. En nydelig hest og ei stolt jente:)

Koselig dagbok og jeg ønsker lykke til videre:klem:

Caxa sa for siden:

Jeg MÅ bare lufte hodet litt

Det kan ikke være bra for mitt blodtrykk å diskutere inne på VK på VG. Jeg blir lagt ord i munnen på, jeg blir fortalt hvor gal jeg er som nesten burde kjenne fettet vokse i årene, jeg legger ut linker hvor det motevises det de sier og de gidder ikke en gang lese dem.

:mad: Det er ikke ofte jeg blir provosert nok til å bli skikkelig forbannet, men det er jeg nå!!!!!!!

Se på dette!!!!

Så nå er det slutt på diskusjonen jeg gidder ærlig talt ikke prøve svare på spørsmålene der inne lengre siden man tydeligvis er like hårsåre som muslimene i Syria.

En ting har kommet ut av dette, jeg har lovet meg selv å skrive bok, hvor jeg faktisk har tenkt å sammenfatte det jeg kan finne av forsking både positivt og negativt for og imot alle former for dietter. Så nå har jeg begynt å lagre innleggene fra Vk og vil med dette spørre om lov til å bruke noen av de forskjellige innleggene og oppskriftene her inne. Det er ikke noe som får meg sintere enn de som har svaret på alt, fordi sånn er det i dems verden, nå får mennesker snart våkne og se at vi er forskjellige med forskjellige forutsetninger, men vi er da jaggu like mye verd uansett.

NÅ skal jeg reise en tur i stallen og stikke nesen langt langt inn i hesten som aksepterer alt og alle, så lenge han blir behandlet med respekt og som det han er, en hest!!!

Nille sa for siden:

Griper bare tak i denne jeg. Det er jo absolutt helt feil og å snu det helt på hodet - gedigen feilinformasjon fra n person som ikke vet hva h*n snakker om !!
[color=purple][/color]
Fakta er:
[color=purple][/color]
Det er ikke farlig å være i ketose på en lavkarbo diett. Kroppen vår er laget for effektiv bruk av ketoner som brennstoff når det ikke finnes glukose. Ketose blir ofte blandet med et lignende ord, ketoacidose. Ketoacidose er en livstruende tilstand for diabetikere. Og det handler ikke om keto- delen av ordet, men acid – syre. Det er syreforgiftning av blodet og skyldes opphopning av ketosyrer i blodet på grunn av alvorlig insulinmangel. De vanligste årsakene er ved nyoppstått type 1 diabetes og i tilfelle hvor mennesker med type 1 diabetes får annen sykdom med feber som øker behovet for insulin. I slike situasjoner vil blodsukkeret være høyt (over 15 mmol/l) og man finner sukker og ketonsyrer (ketoner) i urinen. Uten behandling vil man raskt blir alvorlig syk med bevisstløshet (diabetes koma). Kombinasjonen høyt blodsukker, sukker og ketoner i urinen bør føre til at man straks kontakter lege. Det er altså det høye blodsukkeret og syreforbindelsen som er farlig. Ketonene er en del av bildet og er et resultat av tilstanden – IKKE årsaken. Diabetikere med type 1 diabetes kan trygt følge en ketogen diett for å ta av fettvekt, men under nøye oppfølging av lege da blodsukkeret må holdes lavt og stabilt.
[color=purple][/color]
Skjønner godt du blir oppgitt. Bruk gjerne det jeg har skrevet om ketoner her. Torkil har brukt teksten på sin hjemmeside -han er lege og bør vel vite om ketose er farlig eller ikke :rolleyes: De fleste påstandene du har sakset inn er jo helt på trynet. Jeg har sluttet å diskutere slikt på slankenett og andre steder jeg. Det nytter ikke ! Det er dessverre noen som driver med lavkarbo som mener at det er det eneste rett for alle - uansett. At det ER den eneste sannhet. Det er det jo ikke, og slike utsagn ødelegger for oss andre. Alle må, som du sier, finne det som passer dem best.
[color=purple][/color]
Mye av kritikken går på uvitenhet dessverre..... og ernæringsrådet - hvor det teller mer å ha rett enn hva som er bra for folk !
[color=purple][/color]
Ooooops - her kommer sjefen igjen.... må jobbe !! :D

Caxa sa for siden:

Tusen tusen takk....:)

Jeg har ikke så god greie på den medisinske delen i dette bare det som hender i min egen kropp. Flott at noen kan opplyse meg ;)

Caxa sa for siden:

God morgen!!!!

I dag er jeg ikke fullt like sint :rolleyes: mer oppgitt. Har kommet frem til at den enkleste måten å svare innleggene på VK er å bevise at dette med lavkarbo for meg er eneste løsningen. Heldigvis kan jeg også ved hjelp av VK's egne sider bevise at DET ikke fungerte for meg.

Så jeg starter min dag med lettsaltet flesk med litt baconost fra kavli, ett skivet egg og noen paprika ringer med MCT olje.
Etterpå er det stallen som gjelder, gleder meg til å ri i dypsnøen på banen, det gikk ikke i går for det som kom ned fra oven var nesten vann. Rocky skal trene på å bytte galopp i dag, ;) og jeg regner med vi må holde på bortimot 1 til 1.5 time, så skal jeg ri en hest til men han er 19 år og lærer meg ting istedetfor. Så for min del blir det ca 2-2,5 timers trening i dag.

Det blir nok oppimot 3 -4 store måltider i dag, og jeg gleder meg til middag for i dag skal jeg ha hestebiff. Usj sier mange, spesielt siden jeg driver med hest selv, men det er faktisk ved siden av hjort noe av det fineste og beste kjøttet du kan tenke deg.

Den smører jeg inn med mye fransk sennep, bruner den på begge sidene og heller kremfløte på, legger i litt sjalottløk og sopp og lar alt putre for seg selv til sausen begynner å få litt gyllen farve. Spiser dette sammen med litt grønt og endel MCT olje som dressing. MMMMMMMMM :sikle:

Så i dag er en skikkelig mega dag i matveien, siden fun light gelèen skal pyntes med krem og spises til kvelds. :D

Derfor gleder jeg meg over å ta fatt på dagen, det er fint vær, nesten ikke kaldt og jeg har verdens beste stående i stallen og vente på meg!!!!!!!!!!

Ha en fin dag alle sammen, vi "treffes" etter 3 en gang :p

Caxa sa for siden:

:hest: Min hest er sååååå mye mer høflig enn denne er, men jeg syns nå den er litt søt allikevel jeg da.

Har hatt en fantastisk dag sammen med hestene, og Rocky vil kunne ta meg til Bejing bare ved å være den han er, i dag lot han meg virkelig få kjenne på hvor bra han kommer til og bli, noe som nesten førte til dårlig samvittighet når jeg skulle lage middagen i dag. :rolleyes:

Men hestebiff ble det, og det er utrolig godt. Ble ikke gelè da, men en porsjon av Iset's fromasj, ikke med appelsin men den Fun-Light'n som er en ny smak med konkurranse om hvilken smak det egentlig er. Jeg klarer ikke finne ut det, for jeg har aldri drukket den, men i fromasj skal det sies den var frisk.

I morgen er det ikke sikkert det blir noe riding, :hylgrine: Har vært hos legen og sydd 4 sting i baksiden av låret etter å ha fjernet en føflekk/vorte og jeg vet ikke helt om det vil være noe godt å ri med. Men kjenner jeg meg selv rett kan jeg ihvertfall ikke la være å prøve...

Blir det ikke ridning blir det husarbeid og kjøkkentjeneste. Må fylle i fryseren med skaldeman kaker, tenkte jeg skulle prøve litt elgkjøtt i, bare for å få en litt annen smak.

Det er helt utrolig hvor mye bedre energi jeg har fått, min samboer sier (og rister på hodet): "Hadde han ikke sett hva jeg spiser og sett at jeg faktisk går ned i vekt, hadde han neppe trodde meg om jeg fortalte hva jeg spiser. Det strider imot hva han alltid har trodd på"

Tror mange faktisk ser på dette som han gjør, fett er farlig og fett gjør deg fet. Lurer på hva som må til for å endre den innstillingen rundt om.

Fikk tilsendt denne linken av min venninne i Sverige, leser den med stor interesse, bare synd at ikke flere tørr lese sånt med litt mer åpent sinn.
[color=#8b0000][/color]
www.fetmaparadoxen.se/index.html

Uansett jeg gleder meg til mandag, hvor jeg enn en gang skal til legen og på vekten, det er så gøy å se henne sperre øynene opp for hver gang blodtrykket er normalt og vekten har gått litt mer ned.

Så stå på alle sammen, det er veldig gøy å lese alle historiene her inne :klem:

Caxa sa for siden:

Uff og huff og grrrrrrrr. Tror jeg skal gjøre som Skaldeman sa, kaste vekta

Kunne ikke dy meg i går og gikk opp der en tur, og vips hadde jeg gått ned 1,4 kilo siden mandag.

Med det oppløftende resultatet gikk jeg på den igjen i dag og vips var 1,4 bare 0,8. Det var ikke like gøy :(

Jeg vet at vekten kan svinge en hel del i løpet av dagen, og egentlig når jeg får tenkt meg litt om så er det mange dager igjen til mandag, og jeg behøver ikke gå ned mer enn 1 kilo i uken for å nå målet til NM.

Problemet er at jeg begynner å fin tenke igjennom hva jeg har spist, og det svaret som ligger nærmest er måten jeg startet dagen på for 2 dager siden.

Jeg vet ikke om det er riktig men andre glipp finner jeg ikke helt. Tirsdagen startet jeg derimot med ett kyllingbryst fylt med kavli smøreost, og når jeg la det inn i "kaka" på Vk som jeg fortsatt bruker, viste den nesten 2/3 proteiner. Håper og tror jeg der har funnet "syndebukken" og vet jeg heretter skal passe på veldig godt at det blir riktige proposjoner mellom fett, proteiner og karbo.

Ett annet alternativ er at jeg ikke kan spise grønnsaker, for i går gikk det med brokkoli som var surret i olje. Har tenkt å følge med litt på hvordan det er fremover, så kanskje vekten må få stå, :rolleyes: så får jeg se litt mer av svingningene og kan plukke ut ting jeg tror kan være syndebukker. Håper bare det IKKE er valnøttene og paranøttene for de har jeg nesten blitt like avhengig av som jeg tidligere var av TabX :o

Så ved godt mot og en ny flott dag skal jeg snart spise biff til frokost :D

Caxa sa for siden:

:hylgrine: Jeg får ikke ri i dag heller....

Det er så kjedelig nå som været er så fint, litt kaldt greit nok, men rene påskestemningen. Tenk bare det å galoppere gjennom dypsnøen i full galopp mens solen skinner i snøkrystallene.

Helt feil tid å få sting i låret, :rolleyes: men jeg får håpe været er sånn når jeg får ri igjen på mandag.

Ellers er dagen startet med svinekotelett med fettrand, mye god saus av kremfløte og sopp, og litt fransk sennep. Så "left overs" fra gårdagens middag er like godt til frokost :)

Skal prøve å lage iskremen jeg finner på oppskrift sidene her inne, sønnen til samboeren har bursdag i dag, og de skal lage sin egen pizza senere i dag, men vi begynner med porsjons dessert :) Så de velger selv sine forskjellige smaker, tar av en bit til meg selv som jeg ikke har noen form av sukker i bare litt vaniljestang.

Ønsker alle sammen en fettrik flott helg!!!!

Caxa sa for siden:

Jeg har de siste dagene klart å holde meg unna VK sitt forum da det for meg har blitt som en rød klut. Men i dag når jeg skulle legge inn min frokost hadde jeg fått en privat melding. Da måtte jeg bare lese den igjen, og dette ble resultatet:

Jeg forbeholder meg retten til å kopiere ting fra tråder jeg selv har lagd, men jeg har også lest tråden her inne

som de nå har hisset seg så fælt opp over. Linken som ligger der har jeg lest, siden jeg kommer inn der som medlem, men velger og ikke kopiere fra den da den ikke var startet av meg.

Det er ganske skremmende at man kan innta sånne holdninger, og uansett hvilken form eller hvilken måte man velger å gå ned i vekt trodde jeg at målet var det viktige. At det finns mange veier og måter å ta seg dit er vel fint, da bør det finnes en vei for alle. Dessverre har noen en enorm tro på egne ferdigheter og egne meningers verdi, og da blir det vanskelig å komme frem til forståelse av at andre har det samme, men med ett annet utgangspunkt og andre vurderinger. Respekt for medmennesker er noe vi disse dager burde se verdien av, så kan man heller dømme handling ikke meninger.

Min handling er at jeg har valgt noe som passer for meg, og jeg har disse snart 4 ukene bevist for meg selv og mennesker rundt meg at dette er riktig for meg. At noen vil dømme meg utifra valget jeg har tatt er helt greit, men jeg mener man allikevel bør ha respekt for det, siden de ser det fungerer.

Hvorfor ikke da heller glede seg på mine vegne?

Albertine sa for siden:

Kjære Caxa, jeg har lest den diskusjonen du henviser til inne på VK og jeg må si jeg ble litt skuffet. Først og fremst over steile lavfettforkjempere som ikke vil høre på hva folk har å si om andre ernæringsmessige fremgangsmåter, men også over lavkarboforkjempere som står på sitt og prøver å omvende andre. Jeg har lite til overs for misjonering. Når et menneske har tatt sitt valg er det lite hensiktsmessig å forsøke å få det til å endre retning. Jeg tror på eksempelets makt. Når jeg klarer å gå ned i vekt ved å spise på denne måten vil andre lure på hva jeg har gjort, og jeg forteller dem det. Viser folk interesse for kostholdet og er villige til å prøve gjør jeg alt jeg kan for at de skal få den best mulige starten og de beste verktøyene å jobbe med. Jeg støtter den som vil ha støtte, og ser de at de ikke greier det så er det opp til dem hva de gjør videre.
Jeg ser INGEN hensikt i å diskutere med mennesker som ikke er i stand til å se en sak fra to sider, det gjør meg bare sliten og frustrert og er som å snakke til en vegg. All ære til den som orker, jeg personlig tror det skader mer enn det gagner.

Stå på som du stevner, Caxa, du har fått en knallbegynnelse, og har alle muligheter til å vise verden at man kan bli slankere og sunnere ved å spise som vi gjør.

Caxa sa for siden:

Takk Albertine....

Jeg ser jo nå at jeg var litt vel optimistisk når jeg trodde det kunne bli en sakelig diskusjon. Jeg har selv en tro på at da det som hjelper for meg ikke nødvendigvis vil hjelpe andre nettopp fordi deres kropp har blitt overvektig av andre grunner enn min.

Selv har jeg gitt opp å skrive så mye på den tråden jeg startet, men blir ganske provosert av endel, noe som igjen fører til motsvar. Så jeg har lovet Karin på Næringsvett å skrive bok, siden jeg er regnet som aktiv idrettsutøver og alltid har hatt en grei teningsmengde. Det som har skjedd med min kropp blir derfor nøye vurdert av leger, da jeg har hjerte/kar sykdommer i nær familie, har prøvd forskjellige tabelett kurer, fedon (som faktisk heller ikke virket for meg), VK og egne påkomne dietter som bare grønt, bare frukt o.l

Nå har jeg fått en gjennomgang av kroppen min hos Karin som "fant" dietten sammen med meg ved å se på forskjellige verdier i kroppen. Jeg har tatt belastningsprøve på BalderKlinikken, og kommet frem til hva min kropp lagrer fett av. Spiser jeg disse produktene bremser jeg forbrenningen, noe jeg kommer til å bruke aktivt den dagen jeg har nådd målet om å gå ned 20 kilo til.

Dessverre vil mange ikke høre på sånne ting, fordi de har funnet noe de mener virker for dem, og da må det virke for alle, noe det dessverre ikke gjør.

Så jeg står på som best jeg kan, og jeg velger å dokumentere alt via her, dagbok, blogg og legedokumenter 1 gang i uken.

Lykke til du også, veien blir til når vi går, og valgene vi tar bestemmer hva som er rett og riktig i våre egne verdner, der vi alle har mest rett og må stå til ansvar for egne valg.

Albertine sa for siden:

Du er kjempeheldig som har så tett oppfølging både av lege og Karin, og det å skrive bok høres veldig spennende ut. Den testen om fettlagring og forbrenning vil jeg gjerne høre mer om. Så nyttig å vite hva man bør holde seg unna!

Veiedag i morgen...gruer meg veldig, for før jeg pælma vekta inn i et skap hadde jeg bare gått opp, og nå har jeg fått mensen.... gruesegmassesmiley

Caxa sa for siden:

Den testen som er gjort er en belastningstest hvor de gir meg visse matvarer i form av en pirke prøve på underarmen, og så ser de hva jeg reagerer på. For min del var det hvete, gjær, sukker, diverse frukter og tilslutt når de la på banan endte jeg med å få et allergisjokk og fikk antihistamin sprøyte. Da ville de ikke teste meg mer :(

Siden du har barn har du tenkt på å prøve Progesta Care? Siden vi overvektige ofte får nedsatt progestoron dannelse i livmoren etter fødsler er det en flott krem å bruke, du får den i de fleste helsekost butikker eller kan bestille den via nettet.

www.progesteron.no/

Du finner endel om det her.....

Det som skjer i kroppen om du spiser noe den ikke skal ha er at den beskytter seg ved å lagre vann, denne kremen kan motvirke det. Siden du la på deg, finns det sikkert matvarer du ikke bør spise selv om de er "godkjent lavkarbo". Det er da kroppens beskyttelse som slår inn. Ett annet råd jeg kan gi er å prøve olivenblad tabeletter, sånn at du får reparert eventuelle "sår" i tarmene dine, spesielt om du har spist mye sukker, penicilin o.l

Jeg er ingen ekspert på sånne ting, men ta kontakt med Karin, hun er veldig trivelig og skikkelig flink til å finne det som passer for enkelt individene.

Lykke til i morgen!!!!!!!!!!!

Nille sa for siden:

Så mye likt vi bruker da ! Jeg har brukt Progesta Care siden august/september. Startet med den pga overgangsalder og hetetokter. har prøvd masse andre "midler" fra helsekost uten hell ! Nå er jeg kvitt hetetokter og jeg har hatt mensen to ganger (med 28 dagers mellomron) for første gang siden juli. Desverre hjelper den ikke mot vannansamlinger på meg, men det er vel fordi vannansamling kan komme av mye forskjellig og hvorfor jeg har det er det ingen som har klart å finne ut av noen gang. Kanksje jeg skulle ta meg en tur til Karin jeg ogå !
[color=purple][/color]
Får ta meg en tur neste gang jeg skal til Stalsberg og hilse på tanta mi !
[color=purple][/color]
Takk for gode innspill, ideer og ikke mist engasjement der inne på VK. Jeg er som Albertine og orker ikke lenger bruke tid å energi på å diskutere med "jeg alene vite" debattanter. Det gjelder ikke bare de på VK eller SN, men også her inne. Dessverre er det også lavkarbere som er så overbesvist om at deres måte er den eneste rette at de ikke vil høre om at det finnes andre metoder. For dem finnes det bare en sannhet. Da er vi straks ned på et nivå hvor diskusjoner er bortkasta tid. Det er en kjennsgjerning at lavkarbo ikke passer for alle eller funker for alle. Vi er alle forskjellige og det viktigste er at hver og en finner noe som funker for en selv.
[color=purple][/color]
Ha en fortreffelig søndag - håper du kommer deg opp på hesteryggen igjen snart !!

:klem:

Caxa sa for siden:

Heisan Nille og takk for den.

Jeg har funnet ut at det Karin forespråker virker veldig bra for meg. Da skal også sies at hun lager dietter som er mega høye på karbo, hun er heldigvis ikke av de som mener at bare en vei er riktig vei.

Nå virker heldigvis siden hennes igjen også. Kanskje du får noen svar om du sender henne en mail i første omgang.

www.naeringsvett.no/

Det som skjer inne på VK og andre steder er egentlig veldig synd for hadde vi vært åpne for en diskusjon tror jeg vi kunne hjulpet hverandre på tvers av grensene mellom oss. Det virker desverre helt umulig siden diskusjonene blir litt vel usakelige og ender med skittkasting.

Neppe godt for blodtrykket mitt :rolleyes: men enkelte får meg så sint at jeg ikke klarer la være å svare. Det gjelder også her inne dessverre, da endel blir fanatiske og skal omvende verden.... Noe jeg ofte ser er resultatet med de som prøver det, er at de bytter "leir" etter en stund og da skal alle omvendes til deres nye "leir"

På hesteryggen i morgen jeg, og jeg gleder meg. Full trening frem til rekrutterings samlingen i Mars.:D

Iset sa for siden:

Oj har ikke fått med meg denne dagboka før nå. :eek:
Hehe måtte inn på VK for å se på tråden nå siden det er lenge siden jeg logget meg inn der sist, jøss som de hisser seg opp over den tråden jeg startet?? Hva var gale med den? Den tråden var jo nesten kristelig i forhold til det folk skriver inne på VK! Skjønner ikke oppstyret, men det er jo ikke alle som tåler like mye da. :rolleyes:

Håper du har hatt en fin helg. :klem:

Forresten, hva smaker den MCT-oljen? Er den god på smak?

Caxa sa for siden:

Hei Iset....

Joda skal si du har lagd furore, og jeg har nok også det som ble så sint etter at de brukte det svaret ditt fra bloggen som om det hadde noe med den diskusjonen å gjøre.

Jeg blir mest lei meg nå som sinnet har lagt seg jeg. Det er trist at man ikke heller kan ta med seg det beste fra alle steder og faktisk finne det som er riktig for en selv. Er egentlig drittlei alle diskusjoner om emnet, men jeg har lovet meg selv å skrive bok som handler om tingene som har skjedd etter bilulykken.

Så for min del har det kommet noe bra ut av dette da :p

Caxa sa for siden:

Og du ;) Den oljen smaker ingenting.... :)

Bruker den til og med i sauser som er ferdig kokte. Den tåler ikke mer enn 150 grader så den må tilsettes etter at det har sluttet å koke.

Caxa sa for siden:

Legetime i morgen kl 8. Jaja sykepleie time kan jeg vel nesten kalle det siden det er bare å gå på vekten og ta blodtrykk som skal skje i morgen.

Gleder meg til å høre hvordan det går, og til å finne ut om blodtrykket har stabilisert seg der jeg var sist.

Men mest av alt gleder jeg meg til å ri. Var inne hos Rocky tidligere i dag, det har vært så kaldt her at han har stått inne mesteparten av dagen, noe som gjør ham ekstra kos å holde på med. Så i dag har vi bare hatt en laaaaaang stund med å kose hverandre. Det nærmer seg Drøbak med stormsteg så uansett temperatur i morgen er det en times treningsøkt.

Håper jeg kan gå etterpå men nå må bare treningen i gang. Vi skal jo bli best :D

Caxa sa for siden:

Så er "sykepleie" timen over.

Blodtrykk 118/82, så undertrykket har blitt ennå bedre.

Blodverdiene mine har også godt opp selv om jeg ikke spiser jern lengre.

VEKTEN har gått 1,4 kilo ned!!!!!!!

Det er så gøy, for legen jeg går hos skal også forsøke å gjøre som meg. Hun skal ned 15 kilo, men vil forsøke å spise endel mer grønnsaker. Egentlig skulle jeg ikke snakke med henne i dag, men hun kom innom når sykepleieren hadde gitt henne tallene. Ingen på kontoret der hadde trodd dette ville gå, så nå er Skaldeman og lavkarbo diskusjonsemne nr 1.

Utrolig glad for at jeg får så tett oppfølging, greit å ha frikort alt i Januar pga medisiner, ellers hadde jeg neppe hatt råd, de vet å ta betalt for små raske undersøkelser.

Så en spennende og morsom 5 uke starter nå, det blir fleskepannekake på meg til frokost, med frosne blåbær og litt krem fra i går.

:)

Albertine sa for siden:

Gratulerer med flott resultat! Hvordan lager du fleskepannekaka?

Caxa sa for siden:

Hei Albertine og gratulerer til deg også.

Den lager jeg ved å bruke stekt sideflesk som jeg bare klipper opp i biter, når de er litt mer enn halv stekte heller jeg på den pannekakeoppskriften jeg har funnet her inne, steker det under lokk og spiser den sammen med det jeg har lyst på, noen ganger har jeg lagt noen skiver ost på, bare rømme eller når den er kald kan jeg til og med legge på ekte setersmør som jeg skjærer med ostehøvelen.

Den blir kjempemektig så ofte har jeg igjen en halv til dagen etter. NYYYYYYDELIG siden jeg gjerne vil ha salt istedet for søtt om dagen.

Albertine sa for siden:

Men hvilken pannekakeoppskrift?

Caxa sa for siden:

Oj sorry :)

3 egg
2 ss Cottage cheese
1 ss protein pulver. Siden dette er det eneste jeg bruker det til har jeg det smakløse
2 ss oliven olje

Jeg snur den ikke bare har lokk på og veldig lav temperatur......

Nille sa for siden:

[CENTER]Gratulerer
med flott resultat denne uka !!

[color=blue][/color]
1,4 kg !! Yooooohoooo !![/CENTER]

Caxa sa for siden:

Så fin den katten der er da :D Liker øynene, de kan virkelig borre seg lengst inn i sjelen ;)

JEG HAR RIDD I DAG!!!!!!!!!!

Det var så gøy å kjenne at vi ikke har tapt noe på disse dagene hvor jeg har vært "krank"

Fikk tatt endel flotte bilder av den store lille mannen, så jeg skal legge dem ut på hjemmesiden min www.dressurhesten.com

Kjenns som om det er på tide å gi Rocky en plass der også, det har han virkelig fortjent.

Så jeg er kjempefornøyd med dagen så langt.... :p

Caxa sa for siden:

Se så vakker han er!!!! [ATTACH]1982[/ATTACH]

Slik har vi det om dagene nå, litt kaldt men håper det holder seg.

[ATTACH]1983[/ATTACH]

Så i dag kom jeg meg på hesteryggen igjen.....:p

Har spist fleskepannekake, avokado med krepsehaler og masse majones, og til middag ble det stoooooor kjøttkake. Lager den av 500 gr kjøttdeig, 3 egg, litt fløte, krydder, løk, ost og bacon. Blander det og steker hele som en stor pannekake, deler den i 4 deler så jeg kan snu den, og heller på litt mer fløte når den er nesten ferdig stekt. Da har jeg mat til 4 måltider, varmer bare en og en bit sammen med litt fløte og grønnsaker. Alt ettersom det er frokost, lunsj eller middag.

Håper alle har hatt en like fin dag som vi har hatt :D

Strutsen sa for siden:

Jeg ble SÅ utrolig inspirert av å lese hele dagboken din Tone :D Snakk om pågangsmot og "stå-på-vilje" - og ikke minst måten du har tatt tak i problemene dine på !!!

Høres utrolig spennende ut med både Karin og Balderklinikken - så nå lurer jeg på om jeg skal følge i dine fotspor ! Var det lang ventetid ? Priser på de ulike behandlingene/prøvene/konsultasjonene??? Jeg vil vite... fnis

Jeg brukte Progestacare en periode selv - men er jo så utrolig slumsete at jeg glemte den etter en måneds tid. Nå har du minnet meg på hvor bra den kan være - så jeg skal løpe og kjøpe igjen !!! Kroppen min er som en BRØNN - jeg samler vann av alt mulig rart (aner liksom ikke hva som gjør susen) og jeg har forsøkt med all verdens remedier for å bli kvitt vannet - uten hell. Føler også ofte at legen tar altfor lett på dette - ved å kontrollere blodtrykket og deretter fortelle meg at blodtrykket er bra, MEN det er sikker overvekten som gjør at jeg samler vann..... sukk

Nææææ - dette ble et utrolig rotete innlegg fnis men det kan kanskje unnskyldes med at jeg er stuptrett og veldig sliten. I tillegg til all jobbing idag så har jeg vært en tur i stallen og tatt meg av en hest med betennelse i en leddkapsel (noe skikkelig DRIT - unnskyld uttrykket) - så hun har fått litt massasje for å løse opp på steder hvor hun kompenserer det vonde benet.

Ha en toppen dag i morgen !! Sol deg i glansen av supre resultater og en bukett solstråler fra meg til deg :D Du er en flott inspirator !

Caxa sa for siden:

Usj og usj, ikke gøy med sånne leddkapsler, føler ofte at det kommer tilbake eller setter seg andre steder pga at de overbelaster ....

Hos Karin kan det gå riktig fort og hun gjennomfører litt av det samme som de gjør på Balderklinikken. Den er det han legen som pleide å være på TV2 som driver og der er det laaaaaang ventetid. Så jeg ville valgt å forsøke Karin.

Nå har jeg hatt en lengre utlegning av det med å samle vann inne hos Eva :) så min mening om det finner du det..... Det blir for langt å forklare igjen, latskapen slår til i figertuppene ;)

Ønsker deg en flott dag i morgen også, det er så fint å få en nyfylt konto med 86400 nye sekunder å leve hver dag, så jeg velger å gjøre det beste ut av dem, vet aldri når den slutter å bli fyllt.

Ta vare på deg selv :klem:

Caxa sa for siden:

GOOOOOD MORNING NORWAY!!!! ;)

Så er dagen startet, ble en del "pannekjøttkake" ett egg og litt kaviar til frokost. Nå skal jeg komme meg til Hønefoss for å hente ridestøvlene mine og på hesteryggen en tur før jeg er hjemme igjen til 2....

Helt utrolig godt å ha så mye overskudd selv om det er den tiden i mnd. Det kan jeg aldri huske å ha hatt før, starten på dagen har liksom vært litt "uff må jeg virkelig det i dag, kan vel gjøre i morgen" men nå strutter kroppen av energi og jeg nyter hver dag.

Ønsker dere alle en fin dag, lykke til med "jakten på gull" i Torino.

Gullet som kom er virkelig et tegn på at man kan forandre seg og nå sine mål om man bare vil nok og tørr utfordre seg selv. Så i min verden var det ingen som fortjente den medaljen mer enn Bystøl, han har bevist at man kan bli best selv om man virkelig har hatt tøffe tider.

HEIA OSS!!!!!

Caxa sa for siden:

Så er treninger og alt annet som skal gjøres gjort. :_plystre:

Har spist masse kjøttkaker i dag, og mye olje, tomater har det også blitt endel av.

Har lovet å legge til en side om Rocky på en hjemmeside jeg en gang lagde, så det er vel i store drag hva resten av ettermiddagen/kvelden er brukt til.

Gleder meg til CSI som er det eneste tv programmet jeg bryr meg om å følge hver uke, så det er kjekt å ha bærbar på stua. Samboeren jobber natt i 2 uker, så det er bare meg og da kjeder jeg meg vel litt kan man si :(

Rocky har enn en gang overbevist at han er "best i verden", så jeg er vel litt redd for å få en liten tilbake gang snart. Håper ikke den kommer den helgen vi er i Drøbak på rekrutteringssamlingen.

Ellers er det sånn klage, klage kveld, for ryggen gjør så veldig vondt, skjønner ikke hvorfor det ikke er menn som skal leve med denne månedlige greia, snakk om svake kjønn, det såkalt sterke hadde stoppet verden om de måtte leve med dette fra de var 12- 13 og føde barn i tillegg :D

Derfor tror jeg det blir varme bjørnebær og is til trøst sammen med CSI :) Og vips var alt så mye bedre...

For dere som har lyst å se mer av min drøm, finns han her:

www.dressurhesten.com

Siden er ikke den som har blitt mest oppdatert må jeg tilstå, men skal skjerpe meg jeg lover!!!!

Caxa sa for siden:

Jeg lurte på en ting kanskje noen som dukker innom her kan svare meg?

Siden jeg nå en gang har det medlemskapet i Vk bruker jeg den "kaken" de har for å holde rede på hvordan jeg ligger an i forholdet, fett, proteiner og karber.

Nå er det 3 dagen hvor jeg nesten ikke ser at jeg spiser proteiner og karber, mye av dette pga at jeg bruker MCT oljen på og i det meste.

Noen som vet hvordan dette gir seg utslag på vekten? Må jeg bli flinkere til å spise karber og protein?

Albertine sa for siden:

Du må sørge for å få i deg nok protein, særlig når du er så aktiv som du er. I følge Lindberg skal jeg ha 1,3 gram protein pr. kg fettfri kroppsvekt, noe som blir omtrent 100 gram pr. dag. Hvis jeg er mer aktiv trenger jeg mer. Nå vet jeg ikke hvor mye proteiner du har spist i det siste, men som du beskriver det høres det ut som det er for lite. Karbene kan med fordel ligge lavt, rundt 20 gram.

Caxa sa for siden:

OKI.....

Men jeg tror jeg får i meg ganske mye proteiner, ihvertfall mye mer enn karber. Problemet er at den kaka blir helt rar siden den går amok hver gang jeg legger inn oljen...

Føler at jeg får i meg proteiner i kjøtt og endel ost, men med MCT'n der tar den helt bort den lyse oransje farven til slutt...

Det er jo ikke sånn at jeg bare spiser fett :)

Hmmmm lurer på hvordan jeg kan få en skikkelig oversikt....

Caxa sa for siden:

HMMMM om jeg spiser 500 gr kjøttdeig, 30 gram gräddost, 75 gr bacon, 2 tomater, 6 ss med MCT, (den er som oliven olje extra virgin) 3 ss majones (Mills ekte) og 0,5 dl kremfløte i løpet av dagen hvordan ligger jeg an da? Og jeg glemte visst at det er 3 mediuum egg i den kjøttkake saken og så spiser jeg ett kokt egg til frokost. Masse Kcal, men vet ikke helt i forhold fett/protein/karber.

Har du noe program som kan regne ut det for meg Albertine?

Tusen takk for hjelpen!!!!!!!!

Caxa sa for siden:

God morgen alle kjente og ukjente :)

Så starter en ny dag med mange muligheter det er bare å ta for seg :D

Selv starter jeg med bacon, egg, tomat, MCT og litt kaviar, curling og lavkarbo.no

Faktisk en rett trivelig start, og fortsettelsen blir bare bedre siden dagen også skal tilbringes sammen med Rocky noen timer. Rart hvordan noe kan få en til å glede seg over lite, men ennå så enormt mye i min hverdag. Ting jeg aldri tenkte på før ulykken, ting som var en selvfølge som ikke er det lengre....

Jeg var 6 uker på Beitostølen Helseportsenter i forbindelse med at jeg skulle begynne å gå mest mulig uten krykker også, etter tiden i rullestol, og jeg må si man får litt perspektiv etter en tur der oppe.

Små ting gir så enormt stor glede om vi bare gir oss lov til å nyte det.

Som en liten stemme som stryker og lurer på om du skal stå opp, en liten klem, eller et smil av en ukjent, en hest som stryker mulen i halsgropen.

Jeg er så utrolig rik!!!!!

Ønsker dere alle en fantastisk dag :D

Albertine sa for siden:

Prøv [url]www.fitday.com[/url]. Tar litt tid å komme inn i, men det er verdt det.
Når jeg ser det du spiser i løpet av en dag er jeg ikke det minste bekymret over proteininntaket ditt. Tre egg og 500 gram kjøtt er jo masse proteiner. Bare spis i vei du, og sjekk innimellom hvordan forholdet er mellom næringsgruppene. Hvis du spiser 75% fett, 20% protein og 5% karber er kaka toppers.

Strutsen sa for siden:

.... å KJENNE at man lever og ikke minst at man faktisk er i stand til å verdsette hverdagen !!!

Ble glad og rørt når jeg leste innlegget ditt !!! TAKK !!!

Caxa sa for siden:

Tusen Takk Albertine.....

Det er bare den "kaka" på VK som forundrer meg siden den viser en sånn enorm overvekt av fett, den lilla karbofarven er borte og den lyse oransje proteinfarven er nesten også borte, så etter en dags mat innførsel der ender jeg opp med å se ut som om jeg spiser 95 % fett....

Kan neppe stemme så jeg skal dobbel sjekke med fitday....:)

Caxa sa for siden:

:) Takk selv Strutsen, utrolig hvordan små ting kan forandre en ellers vanlig dag :klem:

Nille sa for siden:

MCT oljen alene har 718 kalorier og 80 gram fett.
[color=purple][/color]
Alt dette blir:
[font=Comic Sans MS][/font]
Total: 2464 Fat:217 1949 79% Sat:87 785 32% Poly:18 164 7% Mono:15 133 5%Carbs:15 51 2% Fiber:3 0 0%Protein:113 454 18%Alcohol:0 0 0%
[font=Comic Sans MS][/font]
2464 kalorier
217 gram fett (79 energiprosent)
12 netto karber (2 energiprosent)
113 gram protein (18 energiprosent)
[color=purple][/color]
Dvs. en fordeling som 79/18/2
[color=purple][/color]
Ikke ille i forhold til Skaldema/OE kosthold dette nei !! :D Og de fleste karbene kommer fra tomatene !

Caxa sa for siden:

Tusen takk Nille du er ett levende leksikon i informasjon om emnet :)

Må finne ut av den fitdayen jeg også tenker jeg, for med det inntaket hadde jeg ikke karber og protein i det hele tatt på siden til VK

:confused:

Caxa sa for siden:

Så er denne dagen over og det er kveld.

Ennå en flott dag med Rocky, han gjør noe med hjertet mitt.

Sitter og ser curling, og nyter litt fun-light gele med masse fløte. Ble endel proteiner til middag så det er greit å fylle på med litt mer fett.

Det er en veldig rar følelse å sitte og spise alt dette fettet, man har jo blitt innprentet at da blir man tjukk, at man skal velge lett mat, og nå føler jeg egentlig at jeg legger på meg. Rart hvordan man er programmert til å ha en følelse av noe, som til og med kan motbevises ved å gå på vekten.

Jeg har aldri vært noe glad i fett egentlig, alltid skjært av fettranden av koteletter o.l men jeg er nok veldig sær, for jeg har en tro på at vi mennesker er skapt til å mestre så utrolig mye mer enn vi egentlig er klar over. Hvordan overlever ellers en mor eller far som mister et barn, hva er det som gjør at vi klarer å kjempe som hardest for det vi tror på når det er noen som virkelig betyr noe for oss vi kjemper for. Hva er det som gjør at foreldre velger å beholde et barn som har en sykdom eller andre ting som gjør at de må kjempe og kjempe for hvert lille steg?

Hvor henter vi all denne styrken ifra?

Noen av oss henter den i andre, noen i troen, noen i en røyk, noen i mat, noen bare gjør det.

Så i 1993 sluttet jeg å røyke, i Mars det året hadde jeg en diskusjon med endel venner i Stockholm, vi bodde der da, om å slutte å røyke. Jeg mente man ikke kan si at jeg har lyst men jeg klarer ikke nå, eller jeg skulle så gjerne a sluttet men dette har jeg gjort i så mange år så det blir nok vanskelig. om man skal endre noe. I min verden har man da alt bestemt seg for at dette får man ikke til. De mente jeg var veldig kaxig, som kunne påstå at alle klarer det om de bare vil. Så jeg fikk en utfordring, slutt å røyk selv da vel. De syns det ble for enkelt at jeg skulle slutte dagen etter, så de satte en dato 6 mnd frem i tid. Den 21 sept.1993 tok jeg min siste røyk, kl 23.20.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ned i vekt, jeg vet at jeg nå har funnet en måte som passer for meg, og med den vitenskapen har fett blitt godt. Jeg er sikker på at en sjokolade, eller ett lite kakestykke hadde vært kjempegodt, eller ikke å snakke om 1 glass TabX....

Jeg er så heldig at jeg har et valg, jeg kan velge om jeg vil gå ned i vekt eller om jeg vil være som jeg er. Jeg kan velge å gå en tur, istedet for å sitte i sofaen, jeg er så heldig at jeg faktisk kan kle på meg, rydde huset mitt, lage maten min, kjøpe det som er sundt eller usundt for meg i butikken, jeg er så heldig at jeg faktisk kan gå på butikken selv.

Når jeg ser på alle mine valg, har jeg i min verden gitt meg selv en lov, JEG HAR IKKE LOV TIL Å TA VALG SOM VIL SKADE MEG.

Derfor er det nå enkelt å spise fettranden, det er enkelt å spise 0,5dl pisket krem uten sukker, det er enkelt å drikke vannet istedet for TABX'n, jeg fikk en gang livet i gave og det er opp til meg å gjøre det til noe jeg er stolt av. Ingen andre kan gjøre mine valg, jeg må gjøre dem selv og jeg må leve med konsekvensene av valgene jeg tar.

Så hver dag velger jeg å se på de små tingene rundt meg, og jeg ser hvor heldig jeg er som fortsatt kan ta mine valg.

Velg din egen vei, men husk at den veien er ditt valg og dine konsekvenser, velg klokt!!!!!

Strutsen sa for siden:

... filosofi - og for en jernvilje du fremviser ! Jeg tror at jeg må printe ut innlegget ditt og henge det på veggen for å minne meg selv på at det faktisk er JEG som velger.....

.... mens en liten sint stemme sier inni hodet mitt "jeg VELGER å drikke cola light når jeg vil" fnis...

Ha en toppen dag - og så håper jeg du får deg en flott ridetur eller treningsøke idag !

Caxa sa for siden:

Den stemmen har jo også rett Strutsen :) Ditt valg og dine konsekvenser.... :D

Du vet jo hva konsekvensen i verste fall er og når den "prisen" du betaler for den Cola Light'n er verd det syns jeg du skal drikke den. Det er det fine med min filosofi, står du for handlingen uten å klage over den etterpå, da skal du ha respekt for valget ditt uansett om man er enig i det eller ikke!!!! ;)

Caxa sa for siden:

En ny dag, nye valg, nye muligheter.... Selv om Rocky har fått fri, det er masse snø som har kommet i løpet av natten og ridehus får vi først til sommeren, så vi er litt overlatt til værgudene....

Det blir mer OL sammen med en annen av mennene i mitt liv, min sønn. Han er hjemme fra skolen i dag, kastet opp i hele natt så det ble sofaen i dag.

Vi har kost oss med frokost, jeg med kylling fra middagen i går, han med brød med ost og smør. Han med kakao med krem, jeg med vann med sitrondråper.... Av alt det han spiste var det bare kakaoen som fristet, lurer på om jeg skal kjøpe inn av den mørke sjokoladen og lage kakao av den sammen med fløte, da blir det sikkert så jeg kan ta litt også.

Gleder meg med jentene som har tatt 2, 3 og 4 plass i dag. Mange av oss forventer nok gull, men bare det å få være med i et OL tilsier jo at man er blandt de beste i verden. Så lenge utøverne gjør så godt de kan står det respekt av det de klarer uansett hvilken plass de kommer på. Tror vi i vår medaljeforventning glemmer hva de faktisk legger ned i tid og trening for å bli så bra de kan... Da er det for meg en bragd i seg selv.

Anne sa for siden:

Helt enig, Tone, vi må glede oss over at de klarer seg så fantastisk godt.
Sølv, bronse og fjerdeplass....utrolig bra.

Forresten så vil jeg takke deg for en positiv og konstruktiv dagbok...mye å lære her.:klem:

Caxa sa for siden:

Takk for det Anne...:)

Jeg er fæl til å skrive det jeg tenker og skriver vel på samme måte som jeg snakker, ergo litt vel mye rett fra leveren iblandt. Noen tråkker jeg på tærne og da får jeg virkelig høre det :p

Nå forbeholder jeg meg retten til å si det jeg mener og da må andre få den retten også ;) selv om det er mye vanskeligere å se andre gjøre det når jeg er uenig enn når jeg selv gjør det :D mye enklere å være enig med meg selv liksom.....

Så er vel det bare et tegn på at jeg er menneske jeg også ;)

Anne sa for siden:

Nei...ikke alltid like lett at andre skal få snakke rett fra levra også...:p

Caxa sa for siden:

Nå er jeg over 40, så litt enklere har det blitt, behovet for å få aksept fra andre har blitt til et behov av å bekrefte meg selv istedet.... Syns det er en grei forbedring jeg, gjør at jeg tørr ta endel avgjørelser som kan virke feil på andre men helt rett for meg :p

Egentlig er den vanskelig den jobben som menneske, i mitt neste liv skal jeg bli hest tror jeg ;) om jeg får velge mine egne eiere :p

Summer sa for siden:

Heisann. :) ville bare innom og si at jeg har vært her og lest, og at du skriver fint. :blomster:
Hvilken vilje og motivasjon! imponert

Caxa sa for siden:

Tusen takk Lise :)

Har nok alltid hatt en vilje av gråstein, men det å virkelig bruke av mulighetene mine lærte jeg nok først etter ulykken.
Det er rart å se tilbake på og finne ut at noe så grusomt faktisk kan ha vært en lykke.

Det å ha vært på Beitostølen og virkelig levd noen uker sammen med mennesker som alltid var blide, alltid hadde en oppløftende kommentar, som virkelig gledet seg på mine vegne, mine fremganger og samtidig aldri kunne bli bedre eller endre sin egen situasjon gjør noe med synet på det å være utakknemlig over det man har.

Det gjorde mitt liv veldig rikt, på en måte som ikke kan beskrives. Ett annet perspektiv på hva som er viktig kom nok der.

Så mye av de forandringene avspeiles nok i hvordan jeg ser på ting, hvordan jeg føler at jeg må ta tak i ting jeg faktisk kan endre, og akseptere at noe ikke kan endres.

Det er vel også det som avspeiles i det jeg skriver her både på godt og vondt.

:p

Caxa sa for siden:

"Kjede seg er kjedelig"

Så dro gubben på jobb, ennå er natt alene, fy så kjedelig de to ukene han jobber, men desto mer gøy de to han har fri ;)

I dag har vi fått mengder av snø, har ikke sett Rocky i hele dag :( men i morgen skal jeg i stallen enten det går å ri eller ikke. Bare 2 uker til Drøbak jo :D

Så i dag har jeg kost meg med sønnen, vi har spilt kort, han har visst vunnet de fleste gangene sier han, hmmmm lurer på hvorfor ;)

Blitt enkle løsninger i matveien, pølse på de som ville ha sånt og en fleskepannekake med multer til meg..... Fikk ett skikkelig kikk og bare MÅTTE ha bær, flott med svigerforeldre som har dyttet bær fra høsten i fryseren her :)

Kunne ikke dy meg bare MÅTTE tråkke på vekten i kveld og den viste -0,8 kilo :stortsmil så jeg holder ruten til samlingen....

Riktig stolt av meg selv faktisk :p

Men snart skal jeg valse inn i den digre sengen alene, undrer hvem jeg skal ta med meg, enten blir det Jo Nesbø, eller så må det bli Knut Nærum... Vanskelig valg, skulle helst ha gubben der :)

Men jeg får forandre det jeg kan og akseptere det jeg ikke kan gjøre noe med, så det blir vel Nesbø i kveld :p

Caxa sa for siden:

Det snør :hylgrine: Jeg vil ha ridehus, blir for lenge å vente helt til sommeren, er jo nå det trengs :(

Men det får bli curling igjen da, så er det vel noe langrenn også.... Har inntatt dagens frokost ved tv'n igjen.... Ble 2 egg, kaviar og 100 gr bacon i dag.... Har lunsjen stående i kjøleskapet, skulle egentlig vært frokosten men det fristet ikke med kald eggesalat med skinke.... Ergo ble frokosten lunsj ;)

Virker som om dagen i dag blir sånn fortsette å kjede seg dag, rart når man er vant til å ha dårlig med energi og lite lyst til å gjøre noe plutselig har mengder av energi og ikke noe å gjøre.... Huset er vasket, middagen kan jeg ikke begynne på, så da blir det tv'n... :rolleyes:

Vi'kke ha mere snø nå jeg:sint:

snoopygirl sa for siden:

hei på deg..
ja her var det mye koselig og ikke minst inspirerende å lese gitt,...
[color=#ff00ff][/color]
:) :) så flott du skriver:) :)
[color=#ff00ff][/color]
åh gått ned enda mere også.,,,,så bra da,,grattis..
[color=#ff00ff][/color]
ønsker deg en koselig kveld selvom du kansje kjeder deg...
[color=#ff00ff][/color]
skal stikke innom deg en anna dag også jeg :)
[color=#ff00ff][/color]
her kommer en god :klem: til deg.
du virker som ei kjempe flott jente altså :) :)

Caxa sa for siden:

Tusen takk Snoopygirl, klemmer er det beste jeg vet.... Klemmer, ett klapp på skulderen, ett smil WOW som det kan forandre en kjedelig dag :D

Caxa sa for siden:

Så har denne dagen også passert.... Har jeg gjort det beste ut av den, nja egentlig ikke, har jeg gjort det jeg hadde lyst til ut av den, ja så absolutt.

Har 1,5 m snø på verandaen, så her har det dalet friskt, ergo ingen ridetur i dag. Men har da vært innom og kost meg skikkelig med Rocky, og hilst ham fra Albertine, det var helt greit med gulerøtter fra finnmark, så lenge bananene kom annet sted ifra ;)

Har dyttet i meg en nydelig middag med svinefile surret med bacon og saus av hvitløkskremost, fløte, sopp og løk, med litt brokkoli til....

Så nå er huset stille igjen, gubben skal jobbe fra 2 i natt, og sønnen sover. Han var på skolen i dag, men ikke helt i form så han fant sengen alt kl 8.

Må hente barna til gubben kl 21.30 og vekke ham kl 00.30 så det blir endel timer før jeg skal finne sengen.

Tror jeg skal bruke tiden til å be fint om pent vær, kunne godt ha tenkt meg å sende snøen dit noen vil ha den :D

Gleder meg til jeg kan ta noen uker sammen med gubben og sønnen i Thailand igjen, bodde ett sted der uten turister i 9 uker på våren i fjor.... HERLIG

www.bankrud.com Ett flott sted å samle tankene :p

Må bli midt imellom kokurranser o.l så det blir ikke så lenge i år :( Men vi får være glad for de ukene vi får og så glede oss til neste gang vi kan dra, for å bli litt lengre :D

Caxa sa for siden:

Hei igjen alle glade.... :)

I går var en sånn har ikke lyst, har ikke tanker, meninger, matlyst eller lignende dag....

Var en sånn "grå" dag som egentlig ikke inneholdt noe hverken positivt eller negativt, en dag som går uten at man kan gjøre annet enn å gå med.....

Men i dag skal jeg ri igjen:D Ser frem imot å komme meg til legen i morgen, selv om jeg merker at jeg har fått litt vann disse dagene uten progesta care, vet (har jukset og gått på vekten her hjemme) jeg ikke har gått opp, det er mer følelsen av å være stiv i leddene som har kommet tilbake...

Regner med at progesta care kremen tar det i løpet av en dag eller to når jeg begynner med den igjen i morgen....

Begynner å få litt nok av vinteren, leddene mine er stive i kulden og endringer i tempraturen er helt forferdelig....

Når jeg var liten, og bestefar levde, sa han alltid at han kjente tempraturen i "gikta", noe jeg syns låt veldig rart... I dag kan jeg kjenne det samme selv, og må si at uansett hvor rart det høres, kroppen vet når endringene kommer, før endringen er der....

Maten blir også veldig kjedelig når man spiser bare fordi man må ha mat, ikke fordi man har lyst på... Greit å ha ferdiglagd, enkelt å varme, mat tilgjengelig da...

I kveld skal jeg derimot spise sent, gubben har jobbet fra 8 i dag morges, ferdig 10 i kveld, og hjemme 11, så da skal jeg spise grillben sammen med ham :)

Gleder meg, det er kjempegodt og dessuten mye morsommere å spise sammen med ham.... Ungene springer bare rundt og spiser når de er innom, de liker vinteren de ;) så det blir til at jeg spiser alene og på kjedelige dager er det ennå kjedeligere :(

Det er noe jeg er veeeeeldig dårlig på, kjede meg.... Før var det alltid godt når jeg kunne sitte stille, etter ulykken hvor det har blitt en nødvendighet er det noe av det verste jeg vet....

Hmmm den var kanskje litt vanskelig å forstå, men tror det går å sammenligne med det å være barn, vannvittig kjedelig når man måtte stå opp tidlig om morran og gå på skolen, men når helgen kom spratt man bare ut av sengen....:rolleyes:

Så dere alle glade får ha en flott dag :D , venter bare på at klokken skal bli 1 så jeg får reise i stallen til min store kjærlighet :p

Rart men gubben tror jeg hadde valgt hesten om han sa jeg måtte velge :p

Caxa sa for siden:

Stakkars stakkars hesten min :hylgrine: Han hadde sånn skikkelig mega mega vondt i kroppen sin i dag.... På grunn av all snøen har han nesten ikke fått vært ute, og dagene før det kom så mye snø var han så utrolig flink og jobbet med kroppen sin, der det ble bygd masse nye muskler....

Hadde nesten dårlig samvittighet for å ri ham og be han gjøre noen ting i dag, men jeg vet han må for å få løsnet på de vonde musklene... Han fikk urter og banan etterpå, så i morgen er han nok litt bedre :)

Uansett var det kjempemorsomt å ri ham, han prøver virkelig å gjøre så godt han kan selv om det gjør vondt, så jeg er såååååå stolt av ham....

Ellers har dagen bestått av mye fet mat, hamburger med egg og majones ble lunj i dag, med ett par spiseskjeer MCT på toppen.....

Er veiedag i morgen og skal jeg overbevise legen hvor bra dette er må jeg bare gjøre en mega innsats og da er majones som en katalysator, vet ikke riktig hvorfor :confused:

Mila sa for siden:

Hei :) ville bare hilse på.... å si att hesten din er kjempenydelig.. elsker hester

Caxa sa for siden:

Hei Mila... Tusen takk, han er veldig fin.... Har en enorm utstråling og er veldig billedskjønn, men jeg er nok mest glad i hodet og hjertet hans....

Han har et hjerte av gull :D

Caxa sa for siden:

I dag har jeg vært hos legen, hun er strålende fornøyd med alle blodverdier, blodtrykk og jeg har minsket 1,1 kilo siden siste mandag :)

Jeg har hatt en flott dag sammen med min firbente mann, han er bare så utrolig søt.... I dag var han heldigvis ikke så støl men veeeeeldig sprek, så vi har hoppet og løpt litt rundt om kring, og med det flotte været vi har hatt i dag har det bare vært kos...

Dessverre blir dagene iblandt ødelagt av den krigen jeg har med Norsk pasientskade erstatning som har fastslått at jeg har krav på ertstatning etter feilbehandling ved sykehuset etter bilulykken, og Gjensidige som hadde forsikret bilen....

Hadde jeg ikke vært så sta og så utrolig sær hadde jeg nok måtte ta veien via psykolog, det er ikke enkelt å være en statisikk.... :krangle:

Men jeg slåss i 4 uker for at legene skulle ta meg på alvor, og når saken kom til NPE var deler av journalen min fjernet, heldigvis hadde jeg bedt om kopier selv før jeg dro til opptrening.... Jeg slåss i 5 uker for at de skulle høre på meg når jeg sa at min sønn som også var med i bilulykken måtte opereres, når saken kom til NPE hadde de fjernet ting der også... Dessverre hadde jeg ikke bedt om hans, men takk og lov for sykepleier journaler, de hadde notert og igjen får jeg håper han blir tilkjent erstatning på grunn av rot...

Når jeg skriver bok skal jeg ta med mitt liv med norsk helsevesen, jeg er operert nesten 20 ganger, og endel av dem er på grunn av feil og dårlig jobb i norsk helsevesen... Fyttekatta det vil bli en kjempebok.....

Der skal jeg sikkert ha med problemene med NPE og Gjensidige også, siden jeg kommer til å dra den helt opp til høyesterett, på bakgrunn av treneringen de driver med....

Så jeg må vel snart begynne om jeg skal bli ferdig før jeg er borte og gone ;)

Anne sa for siden:

Gratulerer med minus 1,1 på ei uke.. Kjempedeilig resultat. Godt jobba. Skulle gjerne vært med i den stimen....:p

Derimot så ville jeg helst slippe din kamp mot Paienstskadeerstatningen... Helt sikkert en laaaang sak. Har ei god venninne som kjempet lenge og heldigvis så vant hun frem tilslutt. Helt utrolig at de kan holde på som de gjør.

Krysser fingre for deg og håper du kommer i mål snart. Alt for slitsomt å holde på med sånt, når alle krefter burde gå med til å bygge opp helsa igjen. Jammen godt du har ditt store pågangsmot og din deilige livsglede, som du også gleder oss andre med.
Tusen takk:klem::klem:

Caxa sa for siden:

Takk for det Anne....

Rart hva man egentlig orker når man gjør opp regnskapet over ting....

Heldigvis var det mitt ansikt som var ødelagt og måtte fikses på, tørr ikke tenke på hvordan det hadde gått med noen som hadde stolt på at legene hadde rett....

Jeg tror sterkt på at om vi bare kjenner etter har vi en mavefølelse som forteller oss hva som er galt, vi er noen rare undre vi mennesker på den måten....

Jeg har 3 tatoveringer jeg ;)

Et hode av en ørn på venstre bryst, en delfin i høyre lyske og en skorpion på høyre legg....

I mange år undret jeg på hvorfor nettopp de dyrene og de stedene, i dag vet jeg....

Ørnen ved hjertet for frihet og stolthet, delfinen i lysken for familie, støtte og troskap til det man er, skorpionen på leggen fordi INGEN tråkker på meg....

Sier nok MASSE om hvem jeg er tror jeg :D

Anne sa for siden:

Spesielt og flott å lese... Veldig bra.:klem:

Caxa sa for siden:

:D Du skal vite de har fått endel kommentarer opp igjennom de siste årene like før jeg sovner inn i narkose, for det eneste jeg har fortalt legene er hva jeg mener med skorpionen :p

Så jeg har bestemt meg for å gjøre opprør mot endel lover og regler som gjelder Norsk pasientskade erstatning, det var jo fremtiden min de ødela, men på den andre side har jeg mye fritid nå da som jeg er uføretrygdet....

Derfor er det ekstra godt å ha mål som gjelder ting jeg trives med, siden det er endel ting jeg aldri får gjort igjen som var viktig før :o

Strutsen sa for siden:

..... måtte jeg innom her for å juble sammen med deg over fantastiske resultater - ikke bare vektnedgang - men også blodprøveverdier. Det siste gjør jo at man kan fjerne alle former for tvil om hvorvidt denne formen for kostomlegging er sunt :D

Dernest må jeg si at jeg virkelig lider med deg fordi du "ble en statistikk" (du skjønner hva jeg mener håper jeg ;) ) - og fordi det skal være nødvendig å måtte kjempe for rettigheter i vårt rike land. Jeg har selv kjempet mot systemet i mange år - og møtte både fordommer, skepsis og idioti. Og selv om ikke min sak kan sammenlignes med din (den er på langt nær så alvorlig og omfattende) så lærte jeg en ting - at man må være frisk for å få de rettighetene man har krav på som syk !!

Du virker å være en utrolig sterk jente - og jeg kan tenke meg at alt du har opplevd har gjort deg ennå sterkere. Det er flott å lese at du klarer å bruke alle disse vonde opplevelsene og erfaringene til noe positivt !! Beundrer deg virkelig for det !

:D Dette ble et rotete innlegg :D men ville bare si.... fy flate så flink du er !

Caxa sa for siden:

Tusen tusen takk!!!

Jeg føler selv at jeg har vært flink innimellom, selv om man kanskje ikke kan si sånt ;) Men jeg ser det ikke så mye på meg selv, mer det ungene faktisk har blitt til tross for, og da faller jo litt av æren på meg også da :D

Syns egentlig det finns så utrolig mange flinke mennesker rundt om, flinke på ting jeg aldri kan bli flink til, og det er jo en av de flotte tingene med å være mennesker, vi er forskjellige......

I dag har jeg hatt en sånn dag som bare har tappet for krefter, men så tok jeg meg i nakken og reiste i stallen.... Resultatet: En fantastisk opplevelse med en hest som har gått sin beste og mest taktfaste piaffe (en form av taktmessige løft i en firtakt hvor hesten tramper på samme stedet med høye benløft) noensinne.... :D Jeg ble så glad og det gjør at hele dagen er snudd fra grå til strålende :p

Egentlig utrolig hvor lite som skal til før man finner noe positivt om man er villig til å se seg om istedet for å ramle ned i selvbebreidelse eller oppgitthet.....

Ett lite smil, en hånd som stryker over skulderen, en hest som bare skjønner at i dag er ikke dagen for annet enn samarbeid, eller ett innlegg som de flotte ordene dere som er innom legger igjen....

En stoooooor takk til dere alle som gjør at de tunge dagene går fortere, og som gjør at man ikke føler at man er alene om å stange hodet i veggen i blandt....

:blomster: :blomster:

Caxa sa for siden:

YES!!!
Så var stingene fjernet og jeg kan ri en hest til om dagen.... Tror jeg må øke på med endel proteiner om jeg skal få noe igjen for den ekstra treningen....

Har fortsatt overskudd og energi, ikke noe mer vondt i de skadene jeg har enn det jeg må leve med, men selv om jeg har energi og ork virker kroppen litt tom etter 1 time på hesteryggen....

Kan være greit med litt mer proteiner kanskje, skal ihvertfall prøve noen dager for å se hvordan det vil kjennes....

Nå er det bare 9 dager igjen til rekrutteringssamligen i Drøbak, og jeg føler at skal jeg orke en hel helg med så mye trening må jeg gjøre noe.... Tror ikke den kiloen som skal bort blir noe problem, men er litt redd for om kroppen holder hele helgen om jeg bare spiser fett....

Testing testing i dagene fremover :D

Caxa sa for siden:

Så er det fastelaven på søndag :p

Alle år siden jeg bodde i Sverige har vi feiret med venner, spist noe svenskene kaller "Semle", som våre fastelavens boller men med en dose mandel masse under kremen.....

I år ble det fastelaven i dag, siden ungene skal litt hit og dit på ferie...

De har spist semle, jeg spiste en egen komponert med god hjelp av Nille's Mock Danish...... Det ble en mock med masse krem, frosne bær og litt rasp av en mørk sjokolade... Vet ikke hvem som koste seg mest, jeg savnet ihvertfall ikke den veldig søte semlen.....

Har vært på farten i hele dag, det har blitt ridning av Rocky, jeg har vært på storhandel på Smart Club, vårblomster innkjøp hos Plantasjen, ridd hesten til stedatteren og instruert henne før jeg støvsuget hele huset...

På sånne dager blir det dårlig med rutiner, mer sånn dytte noe fort inn i munnen mellom slagene....

Har lagd meg fiskekaker, har jukset litt i forhold til hva som kanskje er bra siden jeg brukte litt potetmel sammen med proteinpulveret, så det ble endel av dem i dag med majones på....

Grønnsaker har blitt handlet inn i dag, så jeg får litt opp protein delen... Kroppen er på en måte sliten ennå, selv om jeg har masse overskudd, blir det tomt veldig fort når jeg først er i gang....

Håper dere alle glade får en flott helg, jeg har begynt å se frem til veiingen på mandag og samlingen om en uke... :D

Strutsen sa for siden:

.... fra meg til deg ! Det er skikkelig spennende å følge både deg, hesten og dietten. Gleder meg til å lese referatet fra Drøbak om en drøy uke !!! (nesten så jeg er fristet til å dra innom for å hilse på).

Skulle ha vært i Tønsberg ikveld (de har virkelig hatt et spektakulært opplegg der den siste uken), men med mensverk, oppblåst mage og grinete humør hadde jeg ingenting der å gjør... fnis Så nå sitter jeg her og går glipp av all moroa ....

Du virker så utrolig dedikert - og jeg får skikkelig inpirasjon av at du jobber så utrolig bevisst mot et spesifikt mål. Det minnet meg nemlig på at det er på tide at jeg setter meg noen mål igjen..... gå i tenkeboksen Veien og kampen mot målet er så utrolig spennende i seg selv - og jeg savner den boosten ved at noe driver meg fremover !!! Så inni mitt lille hode har det begynt å modnes en idé.....:D

Ha en deilig natts søvn - og en herlig dag i morgen !

Caxa sa for siden:

Gjør det da vel, hadde vært koselig det da.... Skal være der hele lørdag og til fire på søndag....

Helt utrolig hva de har klart å få til, snakket med en kjenning av meg fra Sverige som har ridd der og hun var lyrisk, bedre bunn enn i Spektrum og visstnok en fantastisk stemning..... For meg er det dessverre litt mye annet som må prioriteres, så det er sjelden jeg får sett sånne show, men skal jeg kunne forsvare å reise rundt i inn og utland i konkurranse sesongen selv får jeg prioritere mann og barn når jeg ikke skal konkurrere selv.....:(

Mål er det som gjør veien spennende å gå, så jeg lager meg overkommelige delmål og er stolt over hvert steg, så har jeg ett hovedmål jeg må jobbe mer strukturert mot....

Nå har jeg også en ydmykhet over hvor heldig jeg er som har fått tatt del av denne fantastiske hesten, og han fortjener virkelig å få vise hva han kan, noe som gjør at jeg også må gjøre mitt beste....;)

Caxa sa for siden:

Etter å ha trent i dag fikk Rocky kose seg i solen, det er godt å være hest når været er som i dag ;)

[ATTACH]2012[/ATTACH]

Springe rundt i snøen og rulle seg er bare sååååå gøy mener Rocky

[ATTACH]2013[/ATTACH][ATTACH]2014[/ATTACH][ATTACH]2015[/ATTACH][ATTACH]2016[/ATTACH]

Etter at kroppen har fått rullet og ristet er det tid for å lete mat

[ATTACH]2017[/ATTACH]

Er det rart jeg i mitt neste liv vil bli hest?????? Må bare sørge for at de jeg kommer til tar vare på meg..... :p

Har hatt en kjempefin dag her på Hadeland, selv om det ble endel flere timer mellom måltidene enn det burde være... Ble liksom noen timer mer i stallen siden vi koste oss sånn, men nå er jeg noenlunde på kjøl igjen og skal woke kylling til hele familien om noen timer. Ble ett raskt måltid med egg og bacon når jeg kom hjem for 1 time siden, og så blir det heller en sen middag :rolleyes:

En varm tanke med ønsker om en flott helg til dere alle...... :blomster:

Caxa sa for siden:

En kald dag med vakkert solskinn og en hest jeg nesten ville selge :confused:

Rart egentlig hvor fort man faller ned når allting har gått så utrolig bra en stund.... I dag hadde ikke Rocky lyst til å gjøre annet enn å slåss mot alt og alle, han var bare mega uhåndterlig.... Til slutt gav han bort "lillefingeren" og da var det greit, han fikk komme tilbake i boksen sin og fikk masse kos fordi han tilslutt samarbeidet litt....

Så nå er han ikke til salgs lengre ;) Han som meg må få ha dårlige dager, det er bare så dumt at han er så mye sterkere enn meg for jeg er alltid nødt til å sørge for at jeg får siste ordet.... Selv om jeg vet at han må få være den han er på dårlige dager også, vil jeg lage endel problemer for oss begge om jeg lot ham få viljen sin disse dagene som er som i dag...

Det ble ett lite lyspunkt når han gav seg og da fikk han masse masse masse ros for noe som for 2-3 dager siden var en selvfølge....

Det er vel sånn med oss også, de dagene søtsuget ikke er der tar vi det som en selvfølge at vi ikke spiser det, de dagene det er der må vi være stolt av det lille vi klarer....:D

Strutsen sa for siden:

... du har hatt litt av en utfordring med hesten idag ;) Men du tok det jo på strak arm.

Sånne "dårlige dager" er egentlig ganske gode å ha innimellom. Det får oss til å innse at vi hele tiden må fokusere på det vi ønsker å lykkes med. Men to skritt frem og ett tilbake - er fortsatt et skritt i riktig retning :D

Jeg er nesten helt sikker på at neste treningsøkt kommer til å være vellykket !!

Ha en herlig kveld !

Eva sa for siden:

Hei Tone.

Gratulerer så mye med det flotte vekttap til nå.:heia: Artig at dem på legekontoret har blitt interessert.:helsesjek

Det er så gøy å følge med på deg og ikke minst oppleve din glede over å ha funnet noe som bare funker perfekt for deg.

Klemz:suss:

Georgine sa for siden:

Så spennende å lese boka di, jeg er virkelig imponert over pågangsmotet og viljen den :)

Og de hestebildene er fantastiske.. litt mer hest enn min trill runde shetlandsponni (jeg eier forøvrig bare halvparten av den, deler med søster) :D

luringen sa for siden:

har ikke "oppdaget" deg og gampen før jeg! Ser du holder til på Hadeland...Jeg har akkurat flyttet fra hestene mine og Søndre Land/Hov...til trøndelag. Den ene (islands) er solgt til en god venn i Hov, den andre (kaldblods)er oppstallet/på for hos samme venn inntil videre. Jeg hadde småbruk, utegang og herlige muligheter til hestehold der. Er litt vanskeligere her, så er usikekr på hva jeg gjør. men herregud som jeg savner dem...

Du er ikke med i Hadeland Western Riders vel?

Caxa sa for siden:

Nei det er jeg ikke, rir for Hadeland Ride-kjøreklubb jeg... Driver bare med dressurridning og rir som handikapprytter....

Uff da, jeg hadde ikke klart det du har gjort, det er helt uvirkelig for meg å skulle være uten hestene....

Mange flotte småbruk i trøndelag da, og mange fine steder der man kan leie for en grei penge...

Håper du finner en løsning....

Så til dagens legebesøk :(

Nå er det min tur til å ramle innom ett platå tror jeg, eller så er det grønnsakene.... Når jeg var hos lege i dag var alt som det skulle meeeeeeeeeeen......

Vekten hadde rørt seg bare 10 gram siden sist mandag, og i feil retning :_oppgitt: Og nå som det bare er noen dager igjen til jeg skulle vært ennå litt lettere :(

Jaja jeg får spare litt på grønnsaker og nøtter, så får jeg fylle på med mer kjøtt/fisk og fett, så får jeg gå på vekten her hjemme på fredag, eller lørdag morgen før jeg drar til Drøbak....

I går var det ikke noe galt i maten som jeg kan se, bare at jeg nå spiser grønnsaker til nesten hvert måltid, tror jeg skal gå tilbake til bare 1 gang om dagen, som tidligere.....

Ellers har jeg og Rocky hatt en kjempeflott trening i dag, og selv om han i går var til salgs i 5 minutter er det over nå og ikke alle penger i verden kan betale ham :D

luringen sa for siden:

hehe...husk at syklus etc spiller inn på vekta da..

Jeg er også dressurtante mer enn noe annet, men liker egentlig det meste. Kjøring, NH, bakkearbeid, skogsarbeids, tur, felt, distanse...ååååh savner det. Skal love det ikke har vært en enkel prosess!

Caxa sa for siden:

Takk for det, ikke så enkelt å huske alt ;)

Jeg gikk på vekten i dag, akkurat nå og da var jeg 0,8 lettere enn forrige mandag, så akkurat hva som har gjort det vet jeg ikke....

Ble bare fett og kjøtt, masse tunfisk, avokado i går helt uten andre grønnsaker, og det tømte nok kroppen for endel vann av noen anledning....

Hmmmmm rart....

Caxa sa for siden:

Norge er laaaaaaaaaaaaangt!!!!!

Har vært en snartur i Sandnessjøen, reiste natt til tirsdag og kom hjem i kveld... Vanskelig med maten, men pakket med meg noe, kjøpte kinamat (uten ris) og tok egg og laks til frokost....

Stoppet på Oppdal og spiste breiflabb med fløtesaus og krepsehaler, nyyyyydelig.... Så kroppen var fortsatt i ketose når jeg kom hjem, utrolig ;)
Har hatt ett utrolig flott vær hele veien, helt til vi nesten var hjemme igjen, her snødde det....

Gleder meg til i morgen, da skal jeg ri :D har savnet lille mannen ;)

Gikk på vekten når jeg kom hjem :o hadde gått OPP nesten 2 kilo, men heldigvis er det vann, merker det på ringer og ser det på leggene nå som jeg tok av meg sokkene... Så en dose progesta care, glemte den hjemme :rolleyes: håper jeg skal rette opp det til lørdag.... Er jo tid for treningssamling i helgen :) ....

Caxa sa for siden:

I dag skinner solen, tror vi tok den med oss fra Nordland jeg ;)

Har startet dagen med egg og bacon igjen og kjenner varmen bre seg i kroppen :D

Fikk smake ett halvt kolibri påskeegg i går, har hatt lyst på det siden jeg så det i butikken, men det var faktisk ikke spesielt godt.... Det var GRUSOMT søtt... Rart hvordan kroppen nå reagerer på sukker, når den er vant til å få andre ting....

Gikk på vekten i dag igjen og har heldigvis mistet 1,6 av kiloene som raste på under turen....

Får håpe ridningen i dag tar resten :) Nå står turen i stallen for tur og jeg GLEDER meg...

luringen sa for siden:

ha en fin ride og matdag!

Nille sa for siden:

Hei Tone !
Duuuu, jeg lurte på Progesta Care.
Jeg begynte som sagt å bruke den i høst, etter voldsomme hetetokter natt & dag + mensen som forsvant. Tydelig overgangsalder i følge legen, som ville gi meg piller. Jeg ville prøve andre ting. Ble anbefalt Progesta Care av en kollegas mamma. Fulgte instruksjonene som "menopausal" - to ganger pr dag osv. Så forsvant hetetoketene og jeg kuttet ned til en gang pr dag. Mensen kom tilbake etter 6 mnd mnd stopp etter 2 mnd bruk av progesta. Fulgte så instruksjonene som "pre-menopausal". Nå har jeg hatt mensen med 28 dagers mellomrom i 3 mnd. - og har begynt å følge instruksjonene for "normale".
[color=purple][/color]
Hva er din erfaring med hyppighet, antall dager etc. Har du pause innomellom eller tar du hver dag ?

Caxa sa for siden:

Hei Nille....

Jeg tar hver dag med pause under mens, fungere veldig bra for meg... Har til og med blitt kvitt ett myom på 6,5 cm etter at jeg gikk over til lavkarbo og progesta care...

28 dager med å smøre en gang om dagen og 6 uten passer meg :D

Caxa sa for siden:

Så nærmer sengen seg igjen, og det er bare søvn mellom meg og reisen til Drøbak.... :)

Rocky har fått noe nytt til turen og jeg har lagd mat :D De skal servere pizza etter treningen, og det er noe rundstykker til lunsj... Så det blir å ta med mat til både meg og hesten ;)

I kveld har jeg spist vafler, lagd på egg, stevia, vispet kremfløte og soyaprotein med rømme på... Savnet bær, så det følger med neste gang... Grei mat å avslutte dagen med når man må opp i fett...

Stikker sikkert nesen innom i morgen for å si hei dagbok, og kanskje legge igjen ett lite resymè av dagens treninger....

Ønsker dere alle en fin weekend, ha det kos med masse god lavkarbo mat.... :)

Strutsen sa for siden:

..... for å ønske deg en flott samling i Drøbak !! Håper helgen blir skikkelig vellykket og at hesten viser seg fra sitt aller mest samarbeidsvillige :D Og med på veien sender jeg deg en bukett solstråler og en strutseklem !!! Gleder meg til å lese rapporten.....

Melania sa for siden:

Hei Tone

Dette var en ny tråd for meg, og nå som jeg har lest igjennom må jeg bare si at jeg er veldig imponert over deg! Du må ha en utrolig viljestyrke.

Håper du har en flott treningssamling :)

Caxa sa for siden:

Så er weekenden i Drøbak over og det er tid for å gjøre opp status....:)

Matmessig har helgen godt bra, jeg spiser endel mer grønnsaker noe som har gjort at det er enklere å holde ett høyere treningstempo.... Har blitt mye kylling, med grønnsaker trukket i fløte, gele med krem og MENGDER med vann...

Ridemessige gikk det ikke så bra i går, siden både jeg og Rocky er vant til et mer hvil i tempoet enn denne instruktøren ville ha. Det førte til en litt anspent hest, så dagen i går la vi bak oss fort.... I dag har det gått veldig mye bedre, noe som alle var godt fornøyd med....:D

Jeg var frekk nok til å si ifra til instruktøren at det ikke virker på Rocky å gå i ett så høyt tempo og at jeg ville legge tempoet selv i dag, noe som gav meg en avslappet samarbeidsvillig hest, som igjen på virket hele treningen.... ;)

Så nå er det konkurranse sesongen som starter, vi har vist oss frem og skal ri internasjonalt i år :D ... NM i August er også innlagt og godkjent av Rytterforbundet...

Hun som er ansvarlig for oss hadikappryttere ville kjøpe Rocky ;) så han har virkelig gjort inntrykk :D

Men som tidligere sagt, han er jo bare best i hele verden ;) og definitivt IKKE til salgs :p

Så nå tar vi tak i nye uker med lavkarbo og nye spennende treninger fremover så begynner konkurranse sesongen neste mnd :)

Strutsen sa for siden:

... i spenning på rapport fra helgens treningsleir :D

Flott at du har klart å være så flink med maten. Grønnsaker er jo tross alt ikke det værste man kan "skeie" ut på! Kjempeviktig å finne en balanse for hva man trenger for holde tempoet.

Skjønner godt at det "går litt i ball" når tempo og treningsform legges opp helt anderledes enn hva man er vant til.

NM blir spennende!! Er det i Drammen i år? (mener at tantungen min sa at hun skulle være hestepasser for en eller annen dressurrytter under NM - hun er selv sprangrytter - 12 år og lovende) Gleder meg til å følge deg på veien dit!!

Ha en deilig søndagskveld. Kan tenke meg at det var godt å komme hjem, få satt seg ned og tatt et tilbakeblikk på helgens trening :)

Caxa sa for siden:

I år er NM på Skauen hos Per Waaler, ligger i Anholt ved Stokke.... Der går NM for funksjonshemmede og funksjonsfriske av stabelen samtidig 2 helgen i august..... Så da får jeg nok treffe tantungen ;)

Helgen før er det internasjonalt stevne i Kristiansand, så ferien blir lagt til den uken ihvertfall :)

Nå ja, jeg er ufør så det får bli gubbens ferie :D

Var 2 stykker som undret fælt over vekttapet mitt, så det er nye lavkarbo utøvere på gang også... Hun ene er fra Arendal distriktet og hun andre bor i Oslo, så vi skal prøve oss på Ketolyse kuren siden jeg har funnet ut at jeg må ha mer proteiner med den treningsmengden jeg har nå....

Kjempespennende siden vi kommer til å møtes på forskjellige stevner rundt her på østlandet og får bryne oss på hverandre ;)

Så det blir noen spennende måneder fremover, og det er internasjonalt stevne i Belgia i September og der har jeg tenkt å være med (håper jeg) :)

Vi står på med trening og mat, og er jeg heldig blir det en liten sponsoravtale på meg med en avis her, som vil ha historien om veien fra rullestol til NM... Spennende, siden jeg da kan ta med vekttapet, siden det er en så viktig del av oppkjøringen til NM i år :D

Strutsen sa for siden:

... deg på overlæret :D Ingenting er bedre enn en god sponsoravtale !! Kjempespennende også å få med andre på "vektkarusellen".

Caxa sa for siden:

Gjenstår og se hva de svarer da ;)

Her er det KALDT i dag, var -20 når jeg stod opp kl halv 8 BRRRRRR

Men gradestokken har heldigvis klatret oppover endel og jeg skal ut å strekke på Rocky... Har spist fisk, egg, reker, majones og MCT til frokost, så dagen er godt gang matmessig :p

Kos dere inne i varmen dere som kan, jeg skal kle godt på meg og dra ut...

Strutsen sa for siden:

.... av at du klarer å nå de målene du setter deg - så jeg har STOR tro på at du klarer å hove iland en riktig god sponsoravtale :D Jeg krysser fingrene for sikkerhets skyld.

-20 hørtes grønnjævlig kaldt ut (sånn at neseborene klistrer seg sammen på både inn og utpust :D ). Godt at gradestokken har begynt å krype oppover etterhvert som dagens skrider fremover. Håper du får en god treningsrunde med hesten idag !

Du er så utrolig dedikert med maten. En skikkelig flott inspirator for oss andre!!! Og den MCT oljen du sverger til skal jammen meg jeg også få tak i prompte - samt progestacare. Apropo Progestacare så skrev du et eller annet sted at du smører den på 1 gang om dagen fra du er ferdig med mens og frem til neste mens. Har jeg oppfattet deg riktig ?? Mener å husket at jeg brukte den to ganger om dagen - men om ikke det er nødvendig så er det jo svært besparende både økonomisk og tidsmessig (jeg er nemlig IKKE flink til å huske sånne kremer, piller og ting flere ganger om dagen)!!!

Nå skal jeg kaste meg rundt og jobbe her. Skal ta en tur i stallen sent i ettermiddag for å massere litt. Hesten er forøvrig fin igjen i benet - betennelsen er borte - årsaken funnet (av equiterapeuten) og trening satt igang for å få henne sprangklar igjen (hun er jo sprek som en folunge etter å ha vært rekonvalsent så lenge). Skal bli spennende å se hvor lang tid denne opptreningen kommer til å ta !

Ha en herlig dag med solstråler på nesetippen !!

Caxa sa for siden:

Takk, solstrålene dine varmer alltid.... Treffsikker du ;)

Jeg har hatt noenlunde regelmessig mens siden jeg fikk minstemann og da holdt det med 1 gang om dagen mellom mens... Vet enkelte begynner med 2, men det er gjerne de som har vært uten mens eller som er i klimaterie...

Opptrening tar laaaaang tid, om man ikke vil ha skaden tilbake dessverre... Jeg bruker alltid Spillers Joint til mine under en sånn periode, det er en urteblanding som gjør at man slipper unna muskelsvikt/stivhet... Utrolig hvor fin de holder seg når de får rett type mat og tilskudd, ;) Kanskje vi mennesker har litt å lære ;)

Strutsen sa for siden:

.... tror jeg hun har fått siden vi oppdaget at hun hadde problemer med det ene benet...

Opptrening er langvarige saker dessverre ja. Det som har skjedd her er feilbelastning pga utrolig skeive hofter (både vertikalt og horisontalt) - så hun har avlastet fram. Hun blir ridd nå, men ytterst forsiktig - lang og myk - og vi ser allerede utrolige endringer i bevegelsesmønsteret hennes (hun var ekstremt uvillig og stiv på høyre hånd - men nå er hun like myk på begge hender).... Kommer hun seg ikke tilbake i konkurranseform så får vi avle på henne - hun har en gullkantet stamtavle så det kunne vært spennende å se hva det kunne blitt.....

Treffsikker jeg ja :D men for sikkerhets skyld sender jeg noen buketter solstråler også - så kan du høste akkurat når du trenger dem :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.