< Tilbake til oversikten

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Caxa sa for siden:

Da lar jeg buketten ligge til jeg kommer hjem iskald etter rideturen ;)

Skal dere avle får du si ifra, jeg er på utkikk etter en hoppe jeg vil ha bedekket med pappaen til Rocky, hvor jeg står for alle utgiftene til bedekningen.... Får jeg hingsteføll kjøper jeg det, blir det hoppeføll kan de som eier hoppen beholde det om de vil...

Forhåpentligvis blir hun bra igjen, men sånne ting har lett for å komme tilbake dessverre.... Enklere med oss dressurtanter som holder oss på bakken ;)

Anne sa for siden:

Så spennende tid du har foran deg, Tone.
Masse mesterskap med hest ...og nå også noen små "intern- konkuranser" med ketolysekost:p

Gleder meg med deg og Rocky....hm kanskje et fremtidig Lavkarbo-treff blir et sted vi kan være med å heie:)

Ha en fin dag, Tone:klem:

Caxa sa for siden:

Tusen takk Anne, en strålende dag ønskes deg også :klem:

Jeg vil nok legge ut konkurransene etterhvert som de kommer, da kan vi jo ta en treff da, så får vi narret Mat& Helse dit til en skikkelig lavkarbo reklame :p

Caxa sa for siden:

Tusen takk til Strutsen som sendte oss solen :)

Var ikke bare jeg som satte pris på det, etter noen runder på ridebanen fikk Rocky springe ute selv, noe som tydeligvis er litt morsommere enn når jeg sitter på :p [ATTACH]2044[/ATTACH]

Men han er da allikevel søt nok til å komme når man roper på ham :p

[ATTACH]2045[/ATTACH]
[ATTACH]2046[/ATTACH]

I dag har det ikke vært noen legetime, blir ikke veid og sjekket før i morgen kl 12, så jeg har en dag ekstra ;)

Så nå er lunsjen lagd og fortært, ble en pannekake stekt sammen med squash og litt vårløk, MCT olje, litt rømme og salt westfaler.....

Da er jeg mett resten av dagen :D

Caxa sa for siden:

Så har jeg kjøpt videokurset til ketolyse... Tenkte det var greit å se opplegget rundt mer grønnsaker, og fant ut at Ketolysekuren var noe for meg...

Skal bli spennende å se gjennom den i kveld og få litt innspill på matfronten... Passet på å bestille de forskjellige vitaminene/mineralene som ble anbefalt, så får jeg se hvordan dette gir utslag på treningen...

Har ikke bestilt boken derimot, må kanskje gjøre det for å få ett bedre innblikk i endel ting som kanskje ikke kommer frem i videoen....

Er litt som små barn når det kommer til sånne nye ting, så alt må gjennomgås med en gang :p

Må sikkert se den igjen og igjen endel dager for å få med alt :D

Så fra i morgen er det å følge ketolysekuren til 100% som gjelder ;)

Caxa sa for siden:

boken også...

Har sett igjennom videokurset til ketolysekuren og funnet ut at jeg må ha boken.... Tror jeg begynte litt i feil ende, selv om videokurset gav mange svar og var veldig bra lagt opp, tror jeg man kommer lengst ved hjelp av begge.... De utfyller nok hverandre, selv om videokurset nok kommer til å bli mer brukt etter at boken er lest....

Så da er det bare å håpe den kommer fort ;)

Caxa sa for siden:

UFFog HUFF og alt det der...

Turen til Sandessjøen kostet 1 kilo opp, og jeg blir ikke kvitt den.... :mad: Har vært hos legen og der ble det 0,9 kilo opp siden sist uke.... Vet ikke om dette har med høyere inntak av grønnsaker, glemt progesta care på turen, mindre vann og ingen krom/vitamin inntak på 4 dager, å gjøre....

Spiller egentlig ingen rolle, nå er det ketolysekuren som skal brukes fremover, så jeg får se hvordan det går de nærmeste ukene...

Caxa sa for siden:

Wow for med mat jeg spiser :p

Nå har jeg spist en nakkekotelett, surret sammen med frisk spinat, løk, squash og en halv tomat, i fløte blandet med rømme, og en ss MCT etter at det kom på tallerkenen.... Og pyntet opp med noen pinjekjerner :)

Jeg er stappmett :D

Har en mistanke om at det kan være fløten som er syndebukken hva gjelder vektstillestanden, så jeg skal sjekke om jeg finner andre alternativer til saus o.l

Alle gode forslag takes imot med takk ;)

Caxa sa for siden:

:nei: :nei: :nei:

Legger inn denne her også jeg, selv om det egentlig er en kopi av det jeg skrev under tråden SUKKERALKOHOL???

Til skrekk og advarsel for alle som kanskje vil gjøre den samme dumme tingen som meg :sint:

Strutsen sa for siden:

... det der med muskelsmerter er noe skikkelig herk. Svært interessant å lese om den oppdagelsen du har gjort (hadde nemlig en lang diskusjon med en venninne i går - hun har fibromyalgi, men spiser bare junk og sukker, og jeg anbefalte henne å forsøke "sukkerfritt" i 14 dager for å se)!!

Tror at jeg selv skal ta en gjennomgang av mitt eget kosthold for å se om det er sukkeralkoholer der - kanskje det vil hjelpe på min vonde kropp også (stive ledd, muskelverk og stølhet i skjelettet - spesielt i ribbena). Jeg har blitt langt bedre etter at jeg la om kosten - men har fremdeles dager hvor det kjennes ut som om jeg har fått julig (eh.... vet egentlig ikke hvordan det føles - for det har jeg aldri fått:o ).

Forresten må jeg også si TUSEN TAKK for supre rideråd i går. Vi satt her og leste det du skrev frem og tilbake - og frem og tilbake en gang til..... Først så fikk vi et lite fniseanfall hvor vi var enige om at dressurryttere er en helt egen rase :D og så konkluderte vi med at vi nok burde kunne mer dressur enn hva vi kan pr idag rett og slett for å kunne finne virkelig gode treningsmetoder for å bygge opp muskler.... For før vi fikk satt oss ned og tegnet og forklart så hørtes det du skrev nesten gresk ut hahaha Reservedattra syns jeg skulle sende deg melding for å høre om du underviser..... men kom på at det kanskje var litt langt å reise to ganger i uken når hun går på skole, jobber, har kjæreste, hest, hund, katt og stor vennekrets..... Så det får bli timer på stallen i stedet :D Men nå har vi i det minste fått fikset en dressurrytter til å ri hesten litt i en tid fremover (her får man bare innse sin egen begrensning) - en tidligere landslagsrytter (godt voksen)...

Eh... .dette skulle kanskje ikke stå i din dagbok - men pytt nå er det skrevet :D

Jeg håper du får en flott dag - og at kroppen utover dagen bestemmer seg for å spille på lag med deg. Sender noen ekstra buketter med solstråler til nesetippen og en stor strutseklem fra meg til deg.

Caxa sa for siden:

:p
Jeg regnet med at det ble litt gresk ja :D

Dessverre er det mange sprang ryttere som tror at å jobbe en hest riktig på bakken er å ri dressur, og "de' e' fa'li' de' "... De har egentlig veldig feil, for bakketrening er muskelbygging, dressur er basert på øvelser som man også kan bruke til å bygge muskler men i en løsere form på hesten enn det vi bruker som er dressurtanter ;)

Egentlig er kanskje det å ri en hest i riktig form viktigere for en sprang rytter enn en hvilken som helst annen rytter, pga påkjenningen som er i ledd når de lander, og problemer med bakbein når de tar av foran ett hinder, og ryggen når de svever over....

Tenk så mye enklere det er å hoppe høyt om bakbeina kan gi maksimalt fraskyv, ryggen bære opp svevmomentet og sener, muskler er sterke nok til å ha kontrollerte landinger :)

Ja jeg instruerer, har gjort i mange år, og ta turen for å hjelpe gjør jeg gjerne, ikke 2 ganger i uken men :p

Så til din venninne med muskelverk, hils henne fra meg og si at jeg iblandt i 4 år har krøpet via gulvet for å stå opp, den siste mnd har det ALDRI skjedd, og riktig så ille var det heldigvis ikke i dag morges, selv om det var en voldsom forverring i forhold til hvordan det har vært den senere tiden :(

Nille sa for siden:

Hei du !
Ville bare melde at jeg har samme erfaring som deg med sukker alkoholene. Merker lite når jeg bruker bittelitt Splenda, - men Atkins produkter og andre som inneholder faenskapet blir jeg dausjuk av. Ikke BARE i magen, men hele kroppen. Reagerer på høykarbo mat på samme måte dessverre, slik som pasta og ris og lyst brød.....:(
[color=#800080][/color]
Så den eneste alkoholen jeg inntar nå er i form av sprit eller vin :p (men jeg tåler lite av den og :wacko: )

Caxa sa for siden:

;) Billig i drift med andre ord :D

Jeg har en voldsom tro på at fibromyalgi er opphopning av slaggprodukter i kroppen, eneste forklaring jeg har på at de på smerteklinikken hos OsloAkutten forrige uke kunne uttale at jeg ikke har det lengre....

Det eneste jeg har gjort i forhold til tidligere er å legge om kosten til lavkarbo.... Heldigvis kjenner jeg kroppen min VELDIG godt, og kan derfor knytte dagens opplevelse til inntaket av den Atkins baren i går....

Ennå er grunn til å holde seg til denne typen mat....

Grunnen til at jeg begynte var å gå ned i vekt, det har nå bare blitt ett positivt følge av at jeg lever riktigere i forhold til hva min kropp har det best med....

Etter å ha levd på smertestillende i så mange år har det i dag gått 4 uker og 6 dager siden sist jeg måtte ha OxyContin, ett veldig sterkt smertestillende middel....
I dag tok jeg en pinex forte og dagen har egentllig fungert veldig greit...

Men ett løfte er herved avlagt, til alle og mest meg selv.... SUKKERALKOHOL og lignende skal ikke spises mer av meg...
[color=black][/color]
Selv om det var godt er det ikke verd det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Strutsen sa for siden:

..... at en liten "uskyldig" Atkins-sjokolade skal kunne velte et så stort lass av smerter. Ennå mer fantastisk er det jo at kosthold kan gjøre en smertefri !!

Jeg vet veldig godt hvordan det er å gå på sterke smertestillende medisiner hver dag. Etter bilulykke for mange år siden utviklet jeg en ekstrem migrene - opptil 25 anfall i måneden. Jeg har virkelig kjent på kroppen hvor ille det kan bli når man har spist mye smertestillende over lang tid. Så jeg reiser meg og gjør bølgen for den effekten dette kostholdet har hatt for deg !! Helt suverent !

Ellers håper jeg at dagen din har vært bra, og at kroppen spiller mer på lag med deg i morgen ! Store buketter med solstråler til nesetippen i morgen tidlig og en strutse-godnatt-klem fra meg til deg !

Caxa sa for siden:

Takk for det.... Håper du er bedre også, hodepine er definitivt noe som tar knekken på det meste :(

Strutsen sa for siden:

Som med det meste så lærer man seg til å leve med det også :o :o Men jo jeg er mye mye bedre. Var såpass desperat til slutt at jeg oppsøkte en healer (tro det eller ei) - etter å ha forsøkt ALT innen skolemedisin, akupunktur, soneterapi, homeopati (you name it). Healer Tom har jeg nå gått til i over ett år - migrenen er så godt som borte (har kanskje 4 anfall pr mnd - og de er mye svakere enn tidligere), samt at alle mulige andre plager stadig blir mindre. Så han er en av de som IKKE driver humbug :D

Caxa sa for siden:

Fint de finnes, bare så synd at det finns mange fler som faktisk driver med humbug....

Dessverre skaper det en skepsis blant mange, som med alt annet som ikke kan forklares...

Så bra at du fant noe som hjalp deg, uansett hva det er er jo det at resultatet blir bra det som er viktigst... Har aldri hatt migrene, siden skaden i hodet mitt sitter foran...

Rocky har fri dager, vi pusser opp hjemme så ridingen er litt lagt på hylla, har en gubbe som driver med sliping av tregulv og parkett, og nå var det på tide å ta det her hjemme også... Rart det der med skredderens barn ;)

Caxa sa for siden:

Pusse opp en såååååå kjedelig, til og med hesten har fått ferie på grunn av at vi pusser opp :o

Det er kjempegøy når det er ferdig men fytterakkern så kjedelig å flytte fra rom til rom.... Heldigvis bare maling av kjøkkenet, og sliping av gulvet på siste stuen igjen nå.... Og GARDINER HJEEEEEELP

Jeg har 10.000 tommeltotter når det kommer til å sy, skjønner ikke hvorfor jeg fikk høye karakterer i forming på barneskolen, tror det må være det flotte bordet jeg lagde på sløyden, for håndarbeid er det IKKE :p

Ellers går dagene greit, helt utrolig hvor bra jeg har det i dag, med tanke på hvordan ting var i går, så det gjorde ikke så mye skade heldigvis.... Maten er så morsom om dagen, spiser masse grønnsaker jeg aldri har likt, som plutselig nå er super godt, dessuten har jeg bakt brødet til Torkil's nabo, noe jeg absolutt vil anbefale alle som gjerne vil ha noe å tygge på til frokost å gjøre....

Spiser 1 skive om dagen sammen med laks og egg, 1 med westfalerskinke og rømme... I går var det makrell i tomat med masse majones, skikkelig godt brød som jeg virkelig setter pris på om morgenen....

Var en tur hos Karin på Næringsvett i går, og hun kunne fortelle at det snart vil gå å kjøpe majones lagd på MCT olje.... DEN vil bli flittig brukt her hos oss :p

Jeg har funnet ut at den MCT'n som hun selger funker bedre for meg enn den på apoteket, så jeg får hjem en hel eske snart... Vil noen prøve den istedet for den på apoteket, kan jeg sende en av de jeg har....

Den er tysk og inneholder endel ting den på apoteket ikke gjør, som b karoten, A D og E vitaminer, safloröl og leinöl (hakke peiling på hva de oljene er siden jeg ikke kan tysk) og den er lagd av kokosolje... Det er vel de andre også tror jeg...

Så skulle dere ville prøve hollar opp og jeg sender en :D

Rekker ikke bruke opp alle uansett jeg, selv om jeg er stooooor forbruker ;)

Strutsen sa for siden:

.... et langt innlegg.... og så klarte jeg å slette det !!! GGrrr....

Det jeg liksom skulle si er at det var hyggelig å lese at dagen idag har vært skikkelig bra og at ikke vondtene etter sukkeralkoholen har satt større spor i helsen !!!

Oppussing er egentlig ganske morsomt syns nå jeg - men det er pyton å bo i kaos (det virkelig avskyr jeg). Gardinstoffet ditt kan du jo bare sende til meg - for jeg er faktisk ganske glad i å sy (om det ikke er for avansert da) :D

Du får sette på herlig musikk og tråkke ivei på pedalen på symaskinen - og glede deg ved tanken på at det kommer til å bli SÅ lekkert når du får hengt opp gardinene !!!!

Ha en toppen kveld !

Strutsen sa for siden:

... å si at jeg kunne være veldig interessert i MCT oljen - så det er bare å si ifra hvordan du vil gjøre det :D

Caxa sa for siden:

Send meg adressen du så skal jeg sende deg MCT'n ;)

Tror de kommer på ca 175 kroner jeg, må bare se hva jeg skal betale for kartongen når den kommer i morgen eller lørdag....

Caxa sa for siden:

Musikk HER? Høretelefonene klarer ikke holde ute bråket fra slipingen av tregulvene :hylgrine:

Så jeg får nynne inne i hodet mitt og tenke på hvor fint det blir på tirsdag :D

Strutsen sa for siden:

.... Tone foran symaskinen - tråder som vikler seg inn i hverandre - stoff som ikke samarbeider.... En mann som sliper gulv så hele huset fylles med finfinfinkornet støv.... Tone med ørepropper for å holde støyen ute av hodet.... JODA DET ER GØY Å PUSSE OPP !!! :D :D :D

Hvordan har det gått med gardinsømmen ??? Ble så inspirert av at du skulle sy at jeg faktisk kastet meg rundt og fikk klippet mine egne gardiner til hjemmekontoret (skal sy panelgardiner - og har kviet meg litt til å klippe stoffet på langs!!) Så i løpet av helgen blir det sying her i gården også.

Gleder meg til å prøve denne oljen. Hvor lenge holder forresten en flaske (skjønner forsåvidt at det er helt avhengig av hvor mye jeg tar hver dag - men det finnes kanskje en "normaldose" jeg skal forholde meg til ???) ?:D :D :D

Håper dagen ikke har vært så værst - og at gardinene blir riktig flotte ;)

Caxa sa for siden:

Jeg bruker ca 5-6 ss hver dag, da holder den ca 4 uker.....

Dagen var fin den, har ikke mye å klage over, har brukt mengder av penger på møbler, maling, gardiner o.l så bare det gjør at man syns ting er gøy :D

Men i dag skal jeg RI!!!!! Gleder meg til å gjøre det igjen, bare gradestokken vil samarbeide utover dagen, - 19 her nå og det er ALT for kaldt å ri ute da.... :hylgrine:

Caxa sa for siden:

Og jeg fikk ikke ridd i dag heller :hylgrine:

Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv, men men....

Rocky nyter vinterferien ihvertfall, han spiser masse mat og leker ute i snøen og syns livet er topp....

Jeg har malt kjøkkentak i kveld, så kroppen er ødelagt, så resten av kvelden skal tilbinges i badekaret og en snartur innom bastuen.... Så får jeg ri imorgen i stedet :)

Skal til Hønefoss og ri for den danske instruktøren jeg bruker neste helg, han som eide Rocky tidligere, så jeg må komme i gang med treningen....

Meeeeen så skal det males ferdig i morgen også da ;) Tror jeg snart må sende inn en søknad om 2-3 timer lengre døgn jeg :D

luringen sa for siden:

travle tider skjønner jeg! Skal ti lHov å møte gamle venner og ri gampen min til helga jeg. Gleder meg sinnsykt!!

Caxa sa for siden:

Åhhhh håper du får en kjempe helg.... Jeg har holdt meg borte fra stallen disse dagene, det blir bare så dumt å bruke tid på noe som gir dårlig samvittighet.... I morgen skal jeg være med en venninne av meg for å se på hest til henne, så det blir ikke trening på Rocky før mandag.... Tror det kan være greit jeg, for nå trenger kroppen å komme til hektene etter oppussingsskauen, det er så vanskelig å se andre jobbe, så selv om jeg vet jeg burde la være må jeg løfte og bære jeg også :D

Men skal slappe av i morgen ;)

Maten blir det også litt dårlig med men jeg forsøker, og kroppen holder seg i ketose, selv om det nok er litt for lite og litt for sjelden er det ihvertfall riktig mat..... :D

Caxa sa for siden:

Dagen gikk med til en tur til Sande i Vestfold for å se på hest til en venninne av meg... Det ble kjøp, en flott hest med utrolig gode fremtidsutsikter, en flott vallak med fine papirer.... Så på tirsdag går turen nedover igjen for å hente hjem det nye funnet....:)

Dagens mat har bestått av lite mat, men lavkarbo ihvertfall og jeg har prøvd meg på et glass alkohol, skal si man blir billig i drift når man går på lavkarbo... :D

I morgen skal jeg ri!!!!! Jeg gleder meg til å se igjen den firbente mannen i mitt liv, han har nytt livet som hest uten krav fra noen i en uke og nå er det tilbake til full trening.... GLEDER MEG!!!!!!

Ny uke og en ny veiedag, skal bli spennende siden jeg har gått over til å følge ketolysekuren med endel mer grønnsaker enn hva jeg har gjort tidligere....

Melania sa for siden:

Hei Tone

Jeg blir litt yr av å lese dagboken din, har nemlig holdt på med hester i mange år tidligere, har hatt både Islandshest og Dansk halvblods på for. Jeg savner virkelig å ri, men har ikke villet gjøre det så lenge jeg har vært så overvektig.... Blir i hvert fall i veldig godt humør av å lese om deg og Rocky (har vært på hjemmesiden hans ja :D )

Det er spennende å følge deg på ketolyse kuren, og jeg tenker å gjøre som deg, å bestille boken. Foreløpig går jeg ned av min egen kur, men jeg har en følelse av at det snart stagnerer og da må jeg gå hardere til verks!

Caxa sa for siden:

Jeg tror mye av grunnen til at Ketolysekuren hjelper meg er at jeg fikk for lite proteiner med ekstremkuren som Skaldeman forespråker... Var ikke flink å ta vitaminer heller men har blitt bedre på det etter at jeg kjøpte de fra Ketolysekuren....

Mere grønnsaker nå enn det var i starten, og det har gitt meg mer overskudd til det å ri.... Så veien til NM blir spennende, og det blir mange fine konkurranser i sommer....

Jeg har holdt på med hest mer eller mindre i 35 år, og kunne ikke tenkt meg et liv uten, av alt jeg skulle gjøre uansett hva jeg kunne eller ikke etter ulykken SKULLE jeg på hesteryggen igjen, og da er det gøy å å kunne satse mot NM og Paralympics....

Masse trening og mye som skal stemme før vi kommer dit, men med en "reisekamerat" som Rocky skal veien med å prøve bli spennende ihvertfall...

Nå kan faktisk islandshesten bære 150 kilo, så jeg er sikker på at med din vekt i dag er det ikke noe problem å ri....:D

Caxa sa for siden:

:D Så var det mandag igjen, huset er ferdig oppusset, siste strøket maling ble utført i dag tidlig....

Siden det er mandag hører også endel andre ting til :) som veiing f.eks.

Var veldig spent i dag siden jeg nå har holdt meg til ketolysekuren med endel mer grønnsaker, og jeg har kuttet ut kremfløten.... Spiser creme fraiche istedet, noe jeg var spent på hvordan fungerte.... Siden det heller ikke har blitt noe trening på meg denne uken var spenningen stor når jeg gikk på vekten i dag....

1,9 kilo lettere enn forrige tirsdag!!!!!!!!!! Er kjempefornøyd med det resultatet, blodtrykket er som forrige uke, kroppen har det bra og blodprosenten er akkurat passe høy...:D

Så bedre start på uken kunne jeg neppe fått ;)

I tillegg var jeg VELDIG spent på hvordan det ville bli å ri Rocky i dag, siden han bare har vært hest, og fått leke masse denne uken, og over all forventning, han er akkurat som forrige mandag.... Må bare elske den hesten!!!!!!!!!!! :love: :love: :love:

Jeg er sååååå fornøyd med ham, skal bli så spennende å ri ham for instruksjon neste helg, siden det er han jeg så ham hos første gang i Danmark.... Da stod han på en boks og var litt syk, og jeg sa det var den flotteste hesten på hele stallen, jeg fikk rett :jegvant:

Strutsen sa for siden:

.... Dette er jo fantastisk bra !! Dette går jo så det suser. Spennende å se videre hvordan kroppen fungerer på ketolysekuren.

Herlig å lese at du hadde en herlig dag i stallen idag også !!! I dette været MÅ man jo bli i godt humør - og når man har en hest som Roxy å være i godt humør sammen med så blir jo dagen fullkommen !!!

Ha en flott kveld Tone !

Caxa sa for siden:

Takk for det! Skal finne sengen noenlunde tidlig, skal opp å kjøre til Vestfold for å få hentet den hesten vi så på i går....

Nå har jeg sydd ett sett med gardinger til kjøkkenet også, så nå skal jeg ikke sy gardiner på ett år ;) Hmmm Forresten har jeg jo ett tilbud om at du skal sy dem kjære Struts :p kan være jeg bytter til høsten da jo ;)

Må bare få lagd meg noe middags greier, blitt bare frokost og lunsj og noen macademia nøtter i dag, men matlysten er ikke helt på topp... Er rett og slett ikke sulten, men skal få i meg noen grønnsaker og litt kjøtt med masse olje på....

Forresten.... Om noen vil prøve den tyske MCT'n jeg bruker har jeg fått en kartong som jeg skal videreselge.... En sånn flaske kommer på 205 kr inkl mva.... Så betaler jeg 25,- kroner for å sende den i Norge, så 230,- til dere.... Den blir litt billigere enn den jeg fikk tak på hos Apotek1 til og med når frakten er iberegnet....

Så send meg en pm om dere vil teste denne, selv vil jeg absolutt anbefale den, da jeg har prøvd 3 forskjellige, men denne virker absolutt best på meg....

:D

Nille sa for siden:

Prøver gjerne olja di jeg... har sendt PM !:D

Caxa sa for siden:

Det har jeg også ;)

Gleder meg til de får inn majonesen jeg :D

Eva sa for siden:

Du verden Tone som du raser ned i vekt!!!:_oy: Sist jeg så på ditt vektskjema sto det 8 kg, og nå 10...:heia:

Caxa sa for siden:

Javisst :D Mistet 1,9 på seks dager

Så det å spise litt mer grønt har bare vært en fordel.... Måtte kutte ut fløten da :( men fant en grei erstatter i creme fraiche'n....

Bare fornøyd om dagen jeg, :D og nyter livet i lange drag.... Kan ikke bli bedre dette :)

Kjenns nesten litt urettferdig at ting skal gå så enkelt for meg, siden jeg vet mange sliter, men jeg kan jo ikke la vær eå nyte det heller da ;)

Eva sa for siden:

Deilig du har funnet det som er korrekt for deg! Jeg måtte også kutte ut Skaldeman-tendensene før noe skjedde med meg. Mine nyrer klarte slett ikke alt fettet og proteinene og jeg måtte dessverre kutte ut fløte og creme fraice. Henner jeg kjøper en creme fraiche eller fløte en gang hver 14. dag og koser meg litt, men det tar ikke kroppen notis av.
Men la vær å ha dårlig samvittighet fordi noe lykkes for deg som ikke lykkes for andre. Kjenner det så godt selv, og man kan nesten legge på seg av den type skyldfølelse...:rolleyes:

Caxa sa for siden:

Sant nok ;) Men det handler nok om så enormt mye mer enn bare det å ha funnet ut hvordan jeg skal nå vekt målet, er nok hele livet i seg som er så utrolig bra for tiden.... Egentlig småting kanskje, men ting som betyr så enormt mye når de virkelig kjenns på kroppen... Som en mann som kom hjem med 80 røde roser, fordi det var alle de grunnene han hadde funnet den dagen for at jeg fortjente dem...

Og da hadde jeg ikke sett ham nesten, så jeg får håpe det ikke var nettopp derfor ;)

Hesten funker, kroppen funker så optimalt den kan, ungene er friske, solen skinner og huset er nyoppusset, gubben er bare en enorm støtte og jeg bare nyter :D

Og så går jeg ned i vekt også WOW :stortsmil

Caxa sa for siden:

For en dag!!!

Tidlig oppe, jeg som var så sent i seng i går :nedfor:

Det er ingen bra kombinasjon, så nå har kvelden blitt ganske tung... Alle vondtene i kroppen har tredd frem veldig tydelig, så dagen skal avsluttes snart sammen med noe sterkt, ergo må jeg spise olivenblad ekstrakt ett par dager for at tarmene skal orke med....:_oppgitt:

Får glede meg over at den fantastiske hesten min viste seg fra en av sine beste sider i dag, noe som gjør det verdt å ha disse vondtene.... Rart egentlig hvordan man lærer seg å leve med smerte:confused:

Jeg er så glad jeg lever sammen med en mann med ett enormt hjerte, og at barna har lært å akseptere at mamma enkelte ganger sier at hun må få være i fred, alene med seg selv....

Lytte til kroppen har jeg blitt flinkere til nå, noe som fører til at jeg ikke tømmer den helt før jeg gjør noe med problemet....

Så dette er en sånn synes synd på meg selv kveld, for jeg har ikke tid med alle vondter nå :rolleyes:

Nena sa for siden:

God bedring, Tone - ikke greit når kroppen ikke spiller på lag nei. Beundrer din evne til å se det positive i det meste :klem: - der har jeg og mange med meg mye å lære!!

Bra at familien skjønner dine behov :) , og at du selv tar tak i ting før det går for langt!

Ha en best mulig kveld da :klem:!

Caxa sa for siden:

Tusen takk.... :klem:

Jeg har lært meg å si ifra om mine behov :smile: og jeg har lært meg å si at nå er jeg sur, nå er jeg lei meg, nå behøver jeg en klem, nå behøver jeg å være alene.... Det har resultert i at jeg får dekket alle disse behovene, uten at noen egentlig stiller spørsmål ved dem :D

Har fått i meg en sånn tabelett nå, så bare den virker skal jeg forsøke å reise meg igjen, egentlig en rar følelse å kjenne kroppen bli bevegelig igjen etter at den har vært så ille at jeg ikke klarer stå opp fra sofaen...

Dessuten kan jeg jo benytte sjansen til å bli opvartet ;)

Caxa sa for siden:

Så var denne dagen nesten over også, sliten etter å ha sittet på hest i mange timer i dag.... Selv om det er veldig gøy tar det tid for kroppen å gå fra en hest til 3-4....
[size=3][/size]
Dagen har også vært masse telefoner, små ting som må handles inn og ledninger, skrivere, faxer alt som det sitter ledninger i :) Gubben her i huset har 24 tommeltotter når det kommer til ledinger, enten det gjelder stereo, tv, eller data :D
[size=3][/size]
Men nå er vi nesten ferdige, har bestilt nytt bord til kjøkkenet, så jeg håper han som skulle dreie bena er ferdig snart.... Da er det HELT ferdig, og da tar jeg ferie :p
[size=3][/size]
Ellers er det den tiden i mnd igjen, gikk på vekten og hadde gått opp 0,4 kilo.... Det er 1,6 kilo mindre enn det jeg pleide gå opp tidligere, tror kanskje det kan ha noe med progesta care'n å gjøre, legger på meg mindre vann..... :)
[size=3][/size]
I morgen kveld er det klart for nye omganger med pussing av sal og hodelag, på fredag reiser jeg til Hønefoss for å trene hele helgen.... Gleder meg til å høre hva Jørn (dansk trener som eide Røcky før) sier om den fantastiske treningspartneren min :p
[size=3][/size]
Maten i dag har vært en salig blanding, men med lite grønnsaker tror jeg....
[size=3][/size]
Stekt hamburger, stekt egg, litt stangselleri, MCT og hvitløksmajones til frokost. Lunsj ble to skiver av brød lagd på samme oppskrift som naboen til Torkil med majones, litt MCT westfalerskinke og 4 sherrytomater. Middag ble en av pannekakene her inne med kesam, litt stevia og 2 ss MCT....
[size=3][/size]
Nå spiser jeg en neve macademianøtter, og er snart oppe i min 3 liter med væske... Har funnet ut at jeg får i meg endel mer om jeg ikke bare drikker vann med litt sitron, men sper på med te, oldenvann med villbringebær, pepsi max og den nye farrisen, Bris med lemongress....
[size=3][/size]
Så dagene springer egentlig ifra meg, helt vilt å tenke på at det alt er 15 Mars og bare 1 måned igjen til konkurransesesongen begynner å nærme seg for min del...... :D

Caxa sa for siden:

og jeg har gjort alt jeg skal.... Ja foruten å pusse ridestøvlene mine da ;)

De skal jeg ta i morgen etter at jeg har ridd den ene hesten jeg skal ri før jeg og Rocky drar for å trene.....

Har litt sommerfugler i maven, for Jørn ( han som eide Rocky før) har ikke sett ham siden i November.... Så han skal få litt av en overraskelse, Rocky har blitt mye større, fått mere muskler og har fått en indre trygghet i seg selv som gir ham en fantastisk utstråling.....

Driver og skal steke opp endel mat som jeg skal ha med meg i morgen, siden jeg ikke er hjemme igjen før kl 22.30.... Blir en lang dag, men jeg får ta med meg det jeg skal spise og ellers ty til pølser uten tilbehør om det blir for lite av det jeg selv lager.... Tror neppe det, siden jeg veldig sjelden rekker bli skikkelig sulten....

Jeg vil snart ha vår, vår og en ridebane uten snø.... Det hadde vært så godt å kunne ri uten å tenke på om det er glatt o.l.

I dag har maten vært litt kjedelig, men har fått i meg endel mer grønnsaker enn i går, dessuten har jeg fått i meg mye væske, ble varmt å ri i solen.... Nesten påskestemning jo, sitte i stallveggen med en kopp te og se hestene være vårkåte er liksom høydepunktene i påsken... :p

Ikke noe fjell her med andre ord ;)

Oppkjøringen til sesongen begynner gjerne rundt påske, så det får bli andre som står i bilkø til og fra fjellet....

Gleder meg til mandag og veiing igjen, av noen rar anledning føles kroppen veldig lett og grei selv om det er den uken som vanligvis er mest plagsom i mnd..... Virker som om progesta care'n faktisk hjelper også når den ikke skal brukes :D

Jeg har forresten fortsatt mange bokser MCT igjen om noen vil prøve den så legger jeg den på posten :)

Strutsen sa for siden:

Høres ut som om du har hatt en herlig dag Tone :) Ble en smule misunnerlig av å tenke på deg der du satt i solveggen utenfor stallen - snakk om optimal kos !!!!!

Skal bli veldig spennende å høre referat fra morgendagens trening, og jeg forstår din spenning og forventning for å høre hva den tidligere eieren vil ha å si!!!

Ha en toppen kveld (husmora der du står og steker opp morgendagens mat :D ) - selv sitter jeg og titter på TV3 og et eller annet program om et engelsk par og deres motbydelige matvaner..... isj !!! Og lykke lykke til med treningen imorgen. Sender med noen ekstra buketter solstråler til nesetippen !!

Caxa sa for siden:

Ja har hatt en kjempedag!!!! Takk for alle solstråler :)

Husmora er ferdig da, hun har stekt koteletter sammen med squash,brokkoli, rødløk, sopp og litt stangselleri, lagd saus av creme fraiche, rømme og stekeskyen, og da ble det middag i kveld, middag i morgen og sikkert også lunsj i morgen.... Frokosten får jeg ta før jeg drar..... :D

Nå har jeg også ramlet ned foran tv'n, nyheter, nedslående sådanne men skal se CSI N.Y om en liten stund....

Så jeg taster i vei her, ruller hvite bandasjer og ser på tv, jaggu godt jeg ikke er mann :p

Caxa sa for siden:

[INDENT]Don't wait for some distant day to come,
it may be too late before you've even begun.
Not everyone will agree with all you decide.
Be true to yourself first and foremost.
The only important thing in life is what you do
with the time you spend here on earth.
Don't be afraid to follow your desires,
they are not silly nor selfish.
Take the time and do what makes you feel alive.
Leave your fears and regrets in the past,
for this is where they belong.
Don't cloud today with things that can't be undone.
You have no more control over yesterday or tomorrow,
than you do the raging of your passions.
Do not quiet these dreams nor quench your desires.
For if you do, your journey is ended.
You have only today to begin anew and follow your dreams.
For in the end all we have are our memories.
When the twilight comes to us, let there be,
No excuses, no explanations, no regrets.

[/INDENT]

Melania sa for siden:

Å hvor du er flink :D

:klem:

Caxa sa for siden:

I går ble det så sent så jeg la ikke inn noe her, så her kommer et sammendrag :)

Matmessig gikk dagen i går greit, spiste en stor frokost med nakkekoteletter, masse god saus og grønnsaker.... Lunsj ble en grillet kotelett, og en lunsj kake, (medisterkake med erter og gulerøtter) til middag ble det en nakke kotelett til med masse godt tilbehør....

I dag har det blitt 2 egg, stekte pølser med rødløk og saus av creme fraiche, til lunsj har det blitt 2 brød skiver (naboen til Torkil sin oppskrift) med en halv lunsj kake på sammen med MCT og majones, og middagen blir senere i kveld og da skal vi visst ha biff :D

Dessuten har jeg spist sjokolade i dag, skal bli fælt å se hvordan den slår ut på vekten på mandag, men jeg har ikke dårlig samvittighet etter de treningsmengdene jeg har hatt...

Så til treningen:

Det har vært så UTROLIG gøy.... Jørn bare ler og sier at Rocky nok er blandt de flotteste dressurhestene som finns i Norge pr i dag.... Både jeg og hesten har blitt kjempeslitne, men det har virkelig vært verd det.... Har fått mengder med tilbakemeldinger på hvor fin han er, og det varmer langt lengst inn ;) for han er jo min lille baby da....

Så vi bare gleder oss til i morgen, han er helt super å ha med seg, og liker virkelig oppmerksomheten han får, så jeg har fått bevist at jeg har hatt rett helt siden jeg så ham første gang i 2003....

Er det rart jeg bare smiler? :stuart: :stuart: :stuart: :smile: :smile: :lol: :lol: :D :D

Strutsen sa for siden:

.... fra øre til øre - og i tillegg har riktig god grunn til det :D

Stas at Rocky virkelig har utviklet seg til den superhesten du trodde han ville bli !!!

Flink er du med maten også. Og den sjokoladen forsvinner i løpet av noen dager - og i følge min filosofi så er jo dette en kostholdsomlegging og da må vi jo lære oss å leve med bittelitt sjokolade i ny og ne :D

Håper kvelden blir super og at biffen er uanstendig mør.... nam nam.... nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte biff til ikveld.... Store strutseklemmer og massevis av solstråler til nesetippen med meg til deg !

Caxa sa for siden:

Finner ihvertfall ut om det med trenig hjelper mot karber, for i dag har jeg trent noe voldsomt, og med den troikabiten kom jeg opp i 28 karber i dag... Så egentlig burde treningen hjelpe mot den lille biten, men jeg finner da ut det om et par dager.....

Har definitivt ikke dårlig samvittighet ihvertfall, men litt spent på hvordan kroppen fungere i morgen.... Sukkeralkoholer gjorde den vond, så i morgen finner jeg ut om sukker gjør at den reagerer like fort...

Time will show som de lærde sier ;)

Caxa sa for siden:

Jaja da har jeg fått en ting bevist, sukkeralkoholer er verre enn sjokolade....

Jeg har alltid hatt problemer med å motstå Troika av alle ting, har ikke hatt noe spesielt lyst på tidligere før i går, da det lå sånne små i sønnens sjokoladefavoritter.... Så i går ble det en liten bit, og spenningen var stor i forhold til hvordan kroppen ville fungere, med tanke på hvor ille den ble etter en Atkins bar.....

Det ble ingen reaksjon, så da gjennstår bare den vektmessige, og den får jeg ta om den kommer....

Det eneste jeg merker forskjell fra er at jeg er mer sulten, men kroppen er fortsatt i ketose, så da hjelper det tydeligvis å helle innpå endel MCT etter en sånn sjokolade utskeielse.... Men det skal også sies, til min egen forundring, den biten var ikke så god som den pleier :p

I dag er siste treningsdag med Jørn for 6-8 uker, så det skal bli gøy å få en sluttkonklusjon av ham ;)

Strutsen sa for siden:

..... Troika fikk meg til å få vann i munnen ;)
MCToljen min kom i posten på fredag - så jeg driver å venner meg til å skulle helle en klunk over alt jeg spiser .... får vel ta det litt forsiktig til å begynne med...

Ha en flott dag på ridebanen !

Caxa sa for siden:

Har hatt en kjempedag på banen, hesten går til 10 :D

Så fint du fikk den da, selv har jeg akkurat spist stekte lavkarbopølser med ost, hvitløksmajones, egg og MCT :)

Så nå skal jeg ta en dusj, før jeg sender hjem noen barn.... Troikaen var ikke så god som den var før, og en annen oppdagelse er at den lille biten har gitt ett enorm sug etter mer sukker.... Så sukker er som narkotika, sprekker går ikke da er man tilbake på null igjen.... Det har jeg nå lært og da blir det ennå enklere å forstå hvorfor jeg ikke skal gjøre dette mer ;)

Felix sa for siden:

Synes du er flink jeg, du har jo allerede tatt av masse - GRATULERER - Troika høres jo veldig godt ut da - den og Cuba er mine to favoritter - eller les var. Oppløftende å høre at de ikke var så gode lenger - he-he Da får du heller tenke på det neste gang den ligger der og ROPER til deg ;)

Caxa sa for siden:

Den lå der når jeg kom hjem fra Hønefoss etter treningen i dag også :)

Selv om kroppen hadde lyst på sukkeret er jeg glad jeg lot være, for jeg minnet meg selv på det du sier Felix, den var egentlig ikke god nok til at jeg vil la den ødelegge mer enn den i går evnt gjorde....

Så nå skal jeg steke "vannbakelse" sammen med vaniljekrem, og kjenne hvor mye bedre det faktisk er enn Troika ;)

Albertine sa for siden:

:heia:

Takk for flotte kommentarer i journalen min! :klem:

Caxa sa for siden:

Takk selv Albertine ;) Du skulle bare visst hvilken inspirasjonskilde du er ved å fortelle hvordan ting går opp og ned...

Keep up the good work!!!! :blomster:

Caxa sa for siden:

I dag var jeg spent, veldig spent for sist jeg gikk på vekten hadde den gått opp 0,6 kg.... Det var nok mye pga at det bare var den uken hvor vannet klenger seg til kroppen ;)

Så når jeg fikk se resultatet i dag var jeg kjempeglad.... Spesielt siden jeg tok den Troika biten her ene kvelden, og i går faktisk tok vin til maten.... Det var ned 1,2 kilo, noe jeg er kjempefornøyd med.... Tror ikke det er noen hit å gå ned noe mer enn de i uken... Kroppen skal jo også følge etter i prosessen....

Har hatt et nydelig vær i dag og ridd flere hester.... Bare koser meg med Rocky og kjenner på følelsen av at det snart må bli vår :D

Maten går også greit, har ikke hatt noen flere utskeielser, mye fett, litt grønnsaker og ikke noe sukker.... :)

Felix sa for siden:

Gratulerer - du er kjempeflink - allerede KVITT OVER 11 KG - TJOHOI!

Skjønner at du har hatt en flott dag - det supre været, ute hele dagen og holder på med det du elsker - tenker nok Rocky også var fornøyd... :)

Caxa sa for siden:

JA!!!! Det er ganske utrolig hvor godt det var å gå på vekten i dag, spesielt siden jeg følte på at jeg hadde "syndet" litt denne uken.... Men selv om jeg er fornøyd med nedgangen skal det ikke bli en vane å synde i blandt, det blir bare å narre seg selv ;)

Strutsen sa for siden:

.... for FANTASTISKE RESULTATER !!!
Tror ikke vekttap som er større enn 1,2 kg pr uke er spesielt bra for kroppen heller jeg ! Så dette er suverent ! Med den treningsmengden du har for tiden så får du jo ekstra nytte av dietten - så her er det bare å STÅ PÅ videre for du kommer til å nå målet ditt før du aner det jente !

store buketter med solskinn til deg fra meg - så håper jeg du får en storartet dag idag !

Caxa sa for siden:

Tusen takk!!!

Står på jeg vet du, og treningsmengden blir hevet til noen hester til om dagen nå som våren kommer ;)

Caxa sa for siden:

Dagene løper fra meg..... Skulle gjerne satt på pause knappen litt jeg nå, bare for å sette meg i solveggen og nyte at fuglene har begynt å synge....

I dag har jeg stått opp tidlig, som vanlig, jeg har kjørt opp på bil med henger, det er ikke som vanlig ;) , jeg har ridd, som vanlig, har lagd middager, som vanlig, ryddet ett rom, som vanlig, og nå er jaggu klokken halv 7 om noen strakser, og egentlig føler jeg at jeg ikke har gjort noe????!!!!!! :confused: som vanlig :rolleyes:

Tror kanskje jeg skal få tid i morgen, som vanlig, eller i helgen, som vanlig... Problemet er at når imorgen kommer eller helgen kommer, føler jeg at uken har forsvunnet uten at jeg har fått gjort noe, som vanlig....

Så jeg har tenkt å gjøre noe uvanlig i morgen, jeg skal ri 4 hester, men så skal jeg IKKE rydde noen av rommene her hjemme, jeg skal bli i stallen og pusse utstyr i solen.... Ta med meg en termos med te og bare nyte i noen timer...

Middagene til i morgen er ferdig, både min egen og til resten av familien.... Jeg lagde nok fisk i dag til at jeg spiser det samme i morgen, og jaggu falt jeg for fristelsen å lage nok kjøttsaus og pasta så familien har det i morgen også.... Gleder meg :D

Hmmmm men nå må jeg nok slutte å klage, for akkurat nå ropte gubben og sa at badevannet var klart, så da ble ikke dagen helt som vanlig allikevel, nå skal jeg senke legemeet i varmt badevann og boble løs med masse badeskum :D :p :) ;)

Hei så lenge!!!!! ;)

Nena sa for siden:

:eek: :eek: :eek: Synes det ser ut som du gjør noe HELE tida jeg.... for en energi du må ha!!

Kos deg med deilig boblebadevann - det er deg vel unt :klem: så håper jeg at du kan nyte sol og fuglesang i morgen!

Strutsen sa for siden:

.... av tempoet ditt Tone... som vanlig ;) Det hørtes vanvittig godt ut med et varm boblende bad... så jeg løper på butikken i morgen tidlig og kjøper nytt badeskum..... for jeg vil også bade !!!

Ha en herlig natt med god søvn og noen spennende drømmer - så håper jeg du hører et STRUTSEKVIRREVIRREVITT når du våkner med sol på nesetippen i morgen tidlig.....

Caxa sa for siden:

Takk Nena :klem: Boblebadet var godt, og så sovnet jeg :p

Jeg føler også at jeg gjør noe hele tiden ;) men skulle ha gjort så mye mer :confused: Forstå det den som kan :)

Så jeg prøver å få noen til å gi meg noen flere timer i døgnet, men enn så lenge må jeg visst klare meg med de jeg har.....

Caxa sa for siden:

Tusen takk Strutsedamen ;) Håper du finner noe skikkelig godt skum, for det gjør liksom noe med innsiden mens det rengjør utsiden :D

Ta med deg drømmene inn i skummets verden og NYT!!!!! ;)

Caxa sa for siden:

I dag har vært en sånn dag hvor man bare syns at alt er så bra, nyter solen, hestene og at jeg har energi nok til å ri så mange hester på en dag og fortsatt ha ork til det jeg skal her hjemme..... :)

Uansett hvor mye sukker jeg føler at jeg savner, eller hvor gjerne jeg skulle hatt noe av det jeg spiste tidligere, er det dager som denne som forteller meg at jeg ikke skal eller bør.... Med dette tempoet ville jeg vært sengeliggende nå før jeg begynte på lavkarbo, og imorgen ville jeg vært nødt til å rulle ut av sengen.... Greit nok at krykkene må frem i morgen, men det er ikke sammenligningsbart med å krype på alle fire for å komme på toalettet om morgenen.... :p

Så jeg tar med meg en krykke på alt jeg skal i morgen, og nyter at kroppen fungerer optimalt :D Høres sikkert rart ut at krykker er optimalt, men for meg er alternativet to krykker eller stol, så jeg er kjempefornøyd....

Dessuten har jeg en hest som står stille helt til jeg har kommet opp uansett hvor mye jeg knoter, så jeg skal ri 2-3 hester i morgen også jeg ;)

Har spist masse fisk i dag, breiflabb for å være eksakt, veeeeeldig godt.... Ble fisk i fløte sammen med stangselleri, squash, brokkoli, løk og purre.... Så jeg er godt fornøyd med dagen!!!! Nå skal jeg bare slappe av, nyte at jeg har det veldig bra og ikke ha dårlig samvittighet for det jeg IKKE har gjort i dag :D

Strutsen sa for siden:

... deg... at jeg kjenner jeg smiler fra øre til øre når jeg leser og ser din optimisme !!! HERLIG !!!

Caxa sa for siden:

Noen må jo være optimist også, og uten den hva ble det vel av meg og mine planer ;)

luringen sa for siden:

så bra! Var hos hesten min helga...endte oppe i skogen gråtende inni manen på ham da...savner ham sånn.. Men det var veldig godt å se hvor bra han har det !

Caxa sa for siden:

Uff jeg misunner deg virkelig ikke den følelsen.... Men det er fint at han har det bra da, hadde nok vært helt forferdelig om du måtte reise ifra ham og han i tillegg så ut til å ha problemer med å trives....

Du finner sikkert en løsning skal du se ;)

Caxa sa for siden:

Så har denne uken også kommet til sin avslutning, og vi er en uke nærmere sesongen og sommerene :)

Har fått masse fregner i solen i dag, kost meg med hestene og fått syrebeiset og oljet et bord.... :)

Dagens mat har nok ikke vært optimal, siden jeg skeiet ut med lompe rundt pølsene til lunsj, middag har jeg ennå ikke fått spist, blir nok en rask mock tenker jeg.... I morgen skal jeg derimot spise hjortesteik, steke den mange mange timer i ovn på 150 grader.....

Gleder meg til en ny dag i solen, en ny dag i stallen, og en ny dag med nye muligheter.... Håper alle får en flott weekend, :) med mye flott lavkarbo mat

Caxa sa for siden:

Jeg blir nesten redd for å skrive endel av innleggene jeg gjør her inne i blandt.... Føler at jeg stikker meg ut ved å si jeg har det bra, jeg har det VELDIG bra... Visst skal jeg ned i vekt, skal ned ganske mye i forhold til mange, men lite i forhold til andre....

På en måte når jeg leser rundt i dagbøker og lignende her inne føler jeg nesten skyld for at jeg har det så bra, man skal visst ikke være overvektig og ha det bra....

Men JEG har, har det veldig bra til tross for alle ting jeg gjerne skulle ha endret, eller hatt annerledes....

Jeg går ned i vekt, javisst skeier jeg ut iblandt, spiser ting jeg vet jeg ikke burde, men ved å gjøre det har jeg også bestemt meg for at jeg vil leve med konsekvensen av det jeg spiser som er feil....

MINE valg gjør at jeg har det bra, ikke hva som har skjedd i min barndom, som definitivt IKKE var noen dans på roser, ikke bilulykken som gjorde meg ufør, hvor jeg må slåss med forsikring og Norsk pasientskadeerstatning for oppgjør, ikke er det fordi legen tok hull på livmoren min og en klovn havnet i maven etter at de forsøkte rette opp alle de stygge arrene, INGEN av disse "forferdelige" tingene som er mitt liv gjør at jeg har det bra....

Valgene jeg tar gjør derimot det, valget om å leve NÅ, sette pris på ting rundt meg, livet som gir meg disse valgene, menneskene som bryr seg om meg, mine fantastiske unger, alt dette gjør at jeg har det bra.... JEG har ikke LOV å klage, JEG har ikke lov å slå på meg selv for valg JEG har tatt...

DETTE ER MITT LIV og min oppgave er å gjøre det beste ut av det... Javel jeg er feit, så må jeg finne en løsning på hva gjør jeg med det, eller velge å akseptere at jeg er feit og leve med det.... Jeg syns livet er utrolig urettferdig, jeg kan ALDRI danse mer, jeg kan ALDRI kjøre motorsykkel igjen, jeg kan ALDRI jobbe med ett yrke jeg elsket, og bestemte meg for at jeg skulle drive med i en alder av 6 år....

Men til tross for alle disse tingene er jeg LYKKELIG!!!!!!!!!! Har det så utrolig bra, har mer enn jeg noensinne ville ture tro jeg kunne få når jeg tenker tilbake på hvordan ting var....

Hvorfor har jeg da dårlig samvittighet? Jo fordi jeg ser mange her inne som velger å IKKE ha det bra.... Som velger å slå løs på seg selv for egne valg, som velger å legge skylden på ting de ALDRI vil kunne gjøre noe med, ting som har skjedd, ting de er påført av andre....

Jeg syns det er synd at man ikke kan få den hjelpen man bør i Norge, verdens rikeste land, hjelp til å rette opp ting som må rettes for at man skal kunne ha det bra med seg selv... Men til mange av dere her inne:

MAN BLIR IKKE LYKKELIGERE OM MAN ER TYNN!!!!!!!!!!!!!

Livet er NÅ, det er sekundene og minuttene som går og som man bruker på det man velger å gjøre med dem.....

DERFOR: Jeg har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet lengre for at jeg klarer å ta de valgene som er rett for meg, jeg har tenkt å skrive at jeg har det bra like ofte som jeg føler det, jeg har tenkt å nyte livet mitt, jeg vet ikke når det er forbi.....

Så til dere som ikke liker at andre nyter livet, har det bra, dette kommer til å bli en kjedelig dagbok for dere.....

Ett godt råd om dere ikke liker det:

TA TAK I DERES PROBLEMER; GRUNNEN TIL AT DERE ER FETE, IKKE TRO AT TING ENDRER SEG BARE FORDI DERE GÅR NED I VEKT, PROBLEMENE BLIR BARE FLYTTET TIL NOE ANNET, ELLER DERE GÅR ALDRI NED I VEKT..... OG DEN DAGEN DERE IKKE ER MER, HUSK DA PÅ AT LIVET VAR DET DERE LOT FORSVINNE I DÅRLIGE UNNSKYLDNINGER FOR IKKE Å TA TAK I NOE SOM KUNNE BLITT NOE DERE VILLE VÆRT STOLT AV!!!!!!!!!!!!!!

Albertine sa for siden:

Å DÆVEN så provosert jeg ble nå! Men jeg har avlagt et løfte til meg selv, og jeg går stille og rolig herfra uten å kommentere.

Caxa sa for siden:

Regnet vel med at endel ville bli provosert ja, og det er en ærlig ting det, på samme måte som jeg må få ha meninger om dette, må andre få ha sine meninger om samme emne eller det jeg skriver....

Feel free to comment, jeg tåler å høre at andre syns jeg er en drittsekk som faktisk mener det jeg jeg gjør....

Jeg står for meningene mine, selv om mange vil si at problemet er mer komplekst enn det jeg fremlegger.... Det kan jeg også se, men allikevel mener jeg at så lenge man tar de valgene man gjør kan man ikke laste andre enn seg selv for resultatet...

Nå er faktisk begynnelsen på resten av ditt liv, og INGEN andre kan lastes for valgene man selv tar.... Man kan bruke tid på å syns synd på seg selv, eller man kan bruke tid på å gjøre noe med ting man vil forandre på....

Så visst provoserer jeg, det er jo så enkelt å si når man har det så bra som jeg har det mener nok mange....

Til informasjon, det har kostet blod, svette, tårer og enormt mange psykiske slag med meg selv og mitt eget speilbilde... Jeg om noen vet at det er vanskelig, det gjør vondt og det er tungt men bare jeg som kunne gjøre det, og jeg valgte å gjøre det.... Klarte jeg det burde de fleste klare det, selv om jeg ikke vil gå i detaljer om hva som gjorde mitt liv til det helvete det var.....

Så jeg vet det går, man må bare tørre se at livet er valg vi selv tar, og gjøre noe med de valgene vi tar som ikke fungerer for oss.....

Anne sa for siden:

Hei Tone

Jeg er veldig glad for at du har kommet dit du har kommet og opplever at du er lykkelig og har det godt.Unner alle det, men jeg føler meg ydmyk og forståelsesfull overfor alle oss andre som dessverre ikke har kommet dit enda....Ikke alle kjenner veien, og trenger hjelp til å finne den. Mange finner den aldri.

Jeg regner med at dette var ditt bidrag til å hjelpe oss et skritt videre. Det virket vel tøft, men jeg skal gi deg kreditt og tenke igjennom ordene dine.

Noen av oss kan takle din type fakta, andre ikke. Vår psyke har forskjellig styrke og evne til å takle påstander. Særlig fordi vi er i forskjellige faser i livet. Ha forståelse for det.

Jeg forstår du har måttet være tøff for å komme dit du er i dag, men vær snill å ikke forvente at alle er like. Vi må få lov å velge ulike veier for å "oppnå lykke".

Du har gjort en formidabel innsats for livet ditt, og jeg håper flere av oss kan klare å komme i mål om så på annet vis.

Ønsker deg fortsatt lykke i livet, Tone:klem:

Caxa sa for siden:

Det virker kanskje litt hjerterått det jeg skriver, og det virker sikkert også lite ydmykt....

Kanskje har du rett, men vit at jeg er enormt imponert over alle som går igjennom det mange gjør her inne... Dette handler vel mye om mine egne følelser om det å gjøre valg, og det er sikkert mange som ikke forstår hvorfor jeg er så krass på dette akkurat nå....

Vi alle er nødt til å ta egne valg og gjøre ting på vår egen måte.... Jeg føler vel bare for å gi livsløgnen ett spark bak, for den ødelegger så mye....

Fedonisten sa for siden:

Til vanlig syns jeg du har en flott og fin måte å kommunisere på. Denne gangen syns jeg du bommer stygt. Anne formulerte mange av mine tanker på en fin måte - og det klarer hun som oftest.

Ydmykhet syns jeg er et viktig begrep å feste seg ved. Tenke litt over.

Du snakker mye om valg i innleggene dine i dag, og det er helt tydelig at du har vært flink til å foreta mange valg, mange riktige valg, følge opp dine valg og gjennomføre de tingene du har valgt.

Jeg syns dessverre også at du i kveld har valgt å skrive på en måte som av forferdelig mange oppleves som å bli sparket når man allerede ligger nede. Det vitner innkurven min om i kveld. Det er jeg forferdelig lei meg for.

Mitt valg er derfor å skrive dette innlegget til deg. Du har helt klart vunnet mange kamper gjennom livet. På grunn av egen innsats. Ingen grunn til verbalt å ydmyke alle de som fortsatt strever med å knyte skolissene for å kunne delta i kampen.

Fedonisten

Aadi sa for siden:

Hei....

Jeg er på mange måter enig med deg...

Likevel.... Livet er mer komplekst enn som så. Ikke alle er sterke.

Jeg er sterk. Har alltid vært det, selvom jeg oxo har svake øyeblikk.

Du skal selvfølgelig skrive om at du er lykkelig. Det er flott, og jeg tror du har grepet noe av det essensielle med livet- Her og nå !

Likevel er dette et forum for alle. Folk kan være seg selv. Ofte handeler det om å bli sett !

Et behov vi alle har.

Skal ikke utrede så mye, men tror oxo min journal stort sett er med positive fortegn.

Man skal få lov til å være lykkelig - eller lei seg her inne.

Er du lykkelig - så del av din inspirasjon - i stedet for å bli irritert ! Jeg ELSKER positivitet !

Har du gitt noen en klem i dag ?

Du får en av meg :-))

Caxa sa for siden:

[RIGHT]Å legge om kostholdet og dermed livsstilen
din er et spørsmål om din egen bevissthet,
motivasjon og mestringsevne.
Fedon Lindberg
[color=#008080][/color]
[color=#008080][/color] [/RIGHT]
[LEFT]Dette som står skrevet her handler også om valg.......
[b][/b]
Din egen bevisshet, din egen motivasjon gjør at du tar de valgene du gjør....

Sparke på noen som ligger nede? Det var ikke meningen, så da skal jeg be om unnskyldning ovenfor den og de som føler det...

Syns det er synd at det er din innboks som blir full Fedonisten, siden det er jeg som skal stå for mine handlinger og det jeg skriver, ingen andre....[/LEFT]

Caxa sa for siden:

Ja jeg har gitt mange en klem i dag, igår og jevnt over hver eneste dag....

Akkurat nå føler jeg vel ikke helt at det er et forum for alle, fordi når ting er for alle bør og skal det også være rom for at man må kunne si det man mener, og man bør ha forståelse for at mange ikke ser på tingene på samme måte....

Jeg syns det er greit at mange IKKE er enige med meg, da ville verden blitt et kjedelig sted å leve i tror jeg, men jeg syns det er leit når jeg merker at endel mennesker tar det jeg skriver i min egen dagbok som et personangrep, hadde det vært det jeg ville med dette, hadde jeg skrevet det i en annens dagbok, den det da måtte gjelde....

Det er ikke et personangrep, har aldri vært meningen at det skulle være det, bare endel tanker jeg har rundt dette at alt skal bli så mye bedre bare man blir tynn..... At man setter livet på vent til man blir tynn, at man slår på seg selv fordi man ikke er perfekt, og fordi jeg selv har vært akkurat der.....

Jeg har vært tynn, super tynn, jeg trente 2 økter minst hver dag for å holde meg tynn, og innimellom de tynne årene, når jeg ikke orket holde meg tynn for at min verden skulle være perfekt, har jeg veid nesten 150 kilo ...... Jeg var like ulykkelig som tynn, som når jeg var tykk, for jeg likte ikke meg selv noe bedre når jeg stakk fingeren i halsen, enn jeg gjorde når jeg spiste opp ALT som var i kjøleskapet......

Ett menneske fortalte meg om mine bevisste og ubevisste valg, og jeg virkelig satte meg ned for å se på meg selv, og hvordan jeg gjorde ting, hvorfor jeg gjorde ting.... Når bilulykken var i 2001 veide jeg, som er nesten 175 høy, 73 kilo.... PERFEKT vil mange si, for meg var det ALT for mye.... Når jeg i tillegg la på meg 25 kilo i løpet av tiden i rullestol, hatet jeg meg selv, og la skylden på hele verden for mine problemer....

Da spurte en dag min eldste datter meg om Hvorfor? Hun kunne ikke forstå hvorfor jeg, som hadde så mye positivt å gi henne og søskenene, hvorfor jeg som har så mange utrolige gode venner, hvorfor skulle jeg HATE meg selv på grunn av vekten? Vekten var jo noe jeg dessverre selv hadde valgt å beskytte meg med, og den dagen jeg var klar til å velge den bort ville den bli borte.....

Jeg gikk med i Vektklubben, og la faktisk på meg etter en kort stund.... Så kom jeg over boken til Skaldeman, var hos Karin på Næreingsvett og fikk vite hva JEG hadde valgt å utsette kroppen min for.... Karin gav meg et valg, enten sånn eller sånn, ikke noe enkelt valg, siden jeg gjerne vil trøstespise, jeg vil gjerne ha den rusen sukker kan gi meg, den trøttheten jeg får av insulin som springer opp og ned.... Men hver dag velger jeg ting jeg ikke liker, hver dag må jeg ta valg som koster meg endel, fordi det er til det beste for de jeg bryr meg om, de som jeg ikke har lov til å la i stikken.....

Hvorfor skal jeg da ikke ta de riktige valgene for meg selv? Selv om jeg ikke liker at de må tas, selv om jeg i egne øyne definitivt ikke er perfekt, med et skjevt ansikt påført av andre, med arr på hele kroppen påført av andre, og må ennå ned nesten 20 kilo før jeg syns kroppen begynner å se bra ut, hvem skal ta vare på meg om jeg ikke gjør det selv?

Så enn en gang unnskyld til dere som føler dere slått på, tråkket på eller lignende, jeg har stor respekt for det dere gjennomgår, jeg syns dere er kjempetøffe som går denne veien, og innleggene er ment og var ment som en tankevekker på at man kan ikke være lykkelig i morgen, det er ikke sikkert i morgen kommer.....

Derimot kan man velge seg selv, akseptere at ting er som de er AKKURAT nå, men gjøre det beste ut av det som det er AKKURAT nå....

Sett ikke livet på vent, det kommer kanskje ALDRI....

Caxa sa for siden:

Jeg måtte bare legge inn denne, siden jeg har fått endel pepper for meningene mine om valgene vi tar....

Det er jo valgene vi tar som påvirker vår hverdag....

Dette skrev jeg tidligere og dette er det jeg har gjort med mitt liv....

DERFOR: Jeg har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet lengre for at jeg klarer å ta de valgene som er rett for meg, jeg har tenkt å skrive at jeg har det bra like ofte som jeg føler det, jeg har tenkt å nyte livet mitt, jeg vet ikke når det er forbi.....

At noen tok det personlig er jeg lei meg for, det har aldri vært meningen å angripe noen personlig...

Det som har gitt meg en bedre hverdag er at jeg tok tak i hodet mitt, gjorde noe med måten jeg ser på meg selv, og aksepterte at jeg er bare den jeg er, uansett hvor mye jeg heller kunne tenkt meg å være noen andre....

Jeg lever i dag, og uansett har det gjort meg til et lykkeligere menneske, et mer positivt menneske og det er jeg stolt av!!!!!!

Nille sa for siden:

Du har selvfølgelig rett til å skrive hva du vil i den egen journal. Og alle kan ikke være enige om alt. Jeg skjønner hva du vil si i innlegget ditt Caxa, og du har en del gode poeng. Jeg syns imidlertid at du skjærer alle under en kam og farer litt med haralabb over problemet. At grunnen til din mulig manglende empati her er at du kanskje ikke helt har skjønt dybden i problemet for mange. Det er så komplekst og det er ikke bare å ta seg sammen og gjøre de riktige valgene. Det er ikke så enkelt, det er ikke sort/hvitt. Jeg kjenner historien til flere her inne - og tro meg, selv med din styrke, positivitet, livsvilje og stå på vilje er jeg langt fra sikker på at du hadde klart deg bedre enn de har gjort.
[color=purple][/color]
Du har helt rett når det gjelder "sutrerne" - de som går over i en spiseorgie fordi de ikke har klart å ta av 2 kilo denne uka. De som blir deppa og faller helt av lasset fordi de ikke klarer å ta av minst 10 kilo på en måned fordi de har lest om noen som har klart det. De har godt av å høre en sannhet eller to. Helt uinpakket. Om noen føler seg truffet av det og tar seg sammen er bra. Som regel får de klar beskjed her i forumet.
[color=purple][/color]
MEN, - og det er det store men'et.
[color=purple][/color]
Det er ikke bare sutrere som leser her inne. Du har nok truffet under beltestedet på flere enn du aner. Jeg snakker om de som har en alvorlig spiseforstyrrelse som bunner i ting som vi ikke engang kan fatte dybden i/av. De som virkelig lider under dette. De som har prøvd alt - igjen og igjen og igjen og mislykkes hver eneste gang. De som virkelig har kunnskapen og VIL, de vet hvordan det skal gjøres, men det får det ikke til. Gjentatte mislykkede forsøk svekker psyken og selvprofetien blir nok engang oppfylt. "Jeg klarer ikke dette, jeg mislykkes gang på gang, jeg kommer aldri til å klare dette". De VET at de ikke blir lykkeligere om de blir TYNNE, det er ikke det det handler om. De trenger hjelp fra kvalifiserte folk, folk med innsikt, og ikke en "vekker" i form av "vi er alle vår egen lykkes smed". Mange ER nemlig ikke sin egen lykkes smed. De er inne i en ond sirklel de ikke kommer ut av uten hjelp.
[color=purple][/color]
Hvem som er best kvalifisert til å gi den hjelpen er ikke godt å si, - det kan være nok å oppsøke et forum som dette, men for de med virkelig problem trenges det nok en terapeut, - en virkelig fagperson. Det er ikke alltid nok å være sterk, rik på ressurser og kunnskap, - og å ha en god støttende familie rundt seg.
[color=purple][/color]
Jeg fikk en del a-ha opplevelser da jeg leste denne tråden. Og gjennom samtaler med flere av deltakerne her og i mitt amerikanske/canadiske forumhjem har jeg også fått en litt bedre forståelse for de som sliter.
[color=purple][/color]
Jeg har tenkt på dette siden jeg leste innlegget ditt i går. Det er mulig jeg har gjentatt meg selv flere ganger her, men det var masse tanker som ville ut på en gang.
[color=purple][/color]
Du sprer mye positivitet og glede rundt deg her inne - og hva du har klart og fått til har jeg stor beundring og respekt for. Du har styrke og selvinnsikt som flere kunne misunne deg. Du visste også at flere ville bli provosert av innlegget ditt. Og kanskje du har hjulpet noen - det er godt mulig at noen trengte dette "tuppet i raua" for å komme seg videre. Men ikke alle, - og det er synd, for jeg tror heller ikke at du mente å såre noen. Fortsett med positiviteten din Caxa, du er en ressurs her i forumet, og jeg håper ikke reaksjonene du har fått skremmer deg bort.
[color=purple][/color]

Caxa sa for siden:

Nå føler ikke jeg for å rippe opp i ting som har skjedd i mitt liv, syns vel egentlig at jeg ikke skal forsvare mine meninger med hva jeg selv har gått igjennom som barn og ungdom, da jeg ved det vil utlevere andre som ikke kan forsvare seg av ulike årsaker....

Den tråden du la inn der har jeg nettopp lest Nille, og sitter igjen litt med en følelse av at vi sier de samme tingene, selv om jeg sikkert er mer rett frem....

Det er skremmende å sitte og se mennesker med enorme ressurser sette livet sitt på vent fordi de skal bli tynn, og nå må tilføres for sikkerhets skyld at det ikke gjelder alle, ei ikke bare mennesker her inne....

Og joda du har helt rett, jeg har fått pm som forteller meg hvor dumt enkelte har syns det har vært at jeg tar så "lett" på ting fordi jeg har det så bra.... Til tider har det ført med seg en "sur smak" når jeg virkelig er overlykkelig for at min kropp faktisk kan gå i en trapp, uten rullestol eller krykker....

Resultatet ble gårsdagens innlegg, og en stor dose med tanker om Hvorfor gidder jeg egentlig bruke tiden min på dette?

Så ja jeg er i tenkeboksen på om lavkarbo.no ikke har det bedre uten meg, og har fundert på å be en av moderatorene her inne om å slette min profil....

Den avgjørelsen har jeg tenkt å ta i løpet av ett par dager, for det skremmer meg når jeg får høre at jeg tråkker mennesker ned i gjørma....

Derfor blir ikke min vekt oppgang eller nedgang lagt ut mer, og jeg ser liten grunn til å ta del av andre menneskers liv her inne, da jeg er mer til skade enn gavn....

Fedonisten sa for siden:

Caxa, så vidt jeg kan huske så har du skrevet godt over 300 innlegg her inne - og du er av de som får en del positive tilbakemeldinger på at du er her på forumet også. Fra flere.

Håper derfor inderlig at ikke tilbakemeldinger på ett innlegg skal gjøre at du trekker deg fra forumet, for det har da virkelig aldri vært meningen. :klem: Det er i tilfelle mange her inne som da burde bli borte - jeg selv inkludert - for vi er veldig mange her inne som har skrevet innlegg som har rammet andre på en måte det ikke var ment å gjøre. Sånt skjer. Selv 'tråkket jeg uti' for bare noen dager siden - og fikk jo høre det også. Helt sikkert vel fortjent.

:klem: fra Fedonisten

Anne sa for siden:

Tone, du har mange flotte "til ettertanke-innlegg", som jeg fortsatt skulle ønske du vil gi oss.

Jeg føler det oppmuntrende å lese mange av dine innlegg.

Dessverre er det sånn at stikker man hodet frem med kritikk, så må vi tåle å få litt "juling" tilbake. Så får være. Essensen av budskapet kan alikevel være en kime for noen, mens andre av oss har store sår som svir.

Jeg sier som Fedonisten...hvem kan med hånden på hjertet si de ikke har såret noen med et innlegg? Bevisst eller ubevisst. Jeg kan det ikke, men jeg mener aldri å såre noen...kanskje bare se ting fra flere vinkler. Og noen ganger lærer jeg mye av det selv.... i ettertid.

Håper din beslutning om å delta her inne vil gå i vår favør, Tone:klem:

Nille sa for siden:

:eek: Kjære Caxa, du kan da ikke mene at du vil forsvinne fra forumet på grunn av reaksjoner på innlegget ditt ? Reaksjoner du selv ventet ville komme ? Om dine motiver er gode er det som du selv sier ikke alltid at andre ser ting på samme måte, hvor enn velmenende innlegget er. Reaksjoner kan man alltid får, - og noen ganger totalt uventet. Som Fedonisten sier så er der flere av oss som har skrevet innlegg andre har reagert på og fått saftig tilbakemelding på. Lagt kraftigere enn du har fått på dette. Du tråkker ikke mennesker ned i gjørma fordi om noen nå føler seg tråkka kjære deg. Om du aner hvor mange ganger jeg har slått av maskina i sinne og skuffelse - til og med gtått mine modige tårer i fortvilelse og lurt på om det virkelig er verdt det - all tiden jeg bruker her. Og hver gang har jeg kommet til at det ER verdt det. Det håper jeg du også kommer til.
[color=purple][/color]
For min del syns jeg det er deilig motiverende å lese dagboka di. Jeg er innom hver dag for å suge i meg litt av positiviteten din. Gleden din. Det er motiverende å lese om hvor bra det går og at vekta di er på nedadgående. Og det vet jeg det er flere som syns.
[color=purple][/color]
Dine ord veier tungt Caxa. Kanskje derfor reaksjonene kommer også ? Det er ikke nødvendigvis noe negativt det, - det betyr at du er en hvis ord betyr noe. Om du aldri fikk noen tilbakemelding ville det være enda verre... syns jeg da... Som jeg skrev "Fortsett med positiviteten din Caxa, du er en ressurs her i forumet". Selv de som sliter hardt får tåle at andre har det bra, er lykkelige og har funnet SIN måte. OM det er noen som ikke tåler det får de lavære å lese da.
[color=purple][/color]
Jeg syns iallefall at der vil være innmari trist om du forsvinner på grunn av reaksjoner på et eneste innlegg. Det har nå ikke vært meningen fra min side (som jeg skrev tidligere) og det vil være et tap på begge sider.
[color=#800080][/color]
Håper du blir jeg....
[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]

Aline sa for siden:

Jeg hadde eeeegentlig ikke tenkt å svare, for jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive, men jeg vil ikke at du skal forsvinne!!

Da jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg at jeg nok er en av de som trenger dette sparket, men jeg tok det nok ikke helt til meg... Men jeg trenger det! Om det hjelper er igrunn bare opp til meg :rolleyes:

Jeg tror ikke problemet er at du SKREV innlegget, men at du ga inntrykk av at "dette gjelder alle". :)
Men det gjelder ikke alle, og det er vel gjerne de det ikke gjelder som har latt seg såre mest av dette...? Det er synd, for jeg tror ikke du mente det sånn :)

mofe sa for siden:

Hei du Caxa, nå har jeg lest de siste 10-20 innleggene. Mye har blitt sagt - så jeg velger å nøye meg med å si;

Du snakker mye om valg. Jeg håper du velger å fortsette å være medlem her på lavkarbo.

Du provoserer, noen - ja. Men folk velger kanskje å la seg provosere, eller.. hva? Jeg ble provosert selv, jeg. Men jeg hater deg jo ikke for det, liksom. :)

:suss:

Hilsen tråkke-varsomt-nå-mofe :cool:

Caxa sa for siden:

Selv om ikke du mener det Nille er det tydeligvis noen som gjør, og det får stå for den personen....

At jeg skrev dere var feil av meg, jeg skulle ha skrevet oss ALLE..... Jeg trenger også å bli minnet på at det er jeg som skaper min egen hverdag og mitt eget liv.... Jeg tar mine egne valg, og kanskje var det feil å skrive det jeg gjorde, men jeg mener det jo????

Jeg mener at vi ALDRI skal glemme at vi lever nå, jeg mener at vi velger selv.... Jeg håper virkelig de fleste her inne setter seg godt til rette i stolen foran tv'n i kveld klokken 22.30 og ser "Døden er ikke min stil" på Tv2

Da kan man se en person som kunne tatt enkle valg for seg selv, og de fleste ville nok forstått hvorfor han tok den enkle veien.... Men dette er et menneske som har tatt steintøffe valg, og samtidig skulle jeg ønske alle kunne se historien Wenche Foss forteller om det å være en person de fleste ville tro har hatt ett enkelt liv....

Jeg tar julingen jeg, den jeg har fått her på det åpne forumet er for meg helt greit, jeg visste jeg ville få reaksjoner nettopp fordi det jeg skrev ville treffe noen ganske hardt, ikke fordi det er de som fortjente det, men fordi enkelte er mer hårsåre og tar ting på en mer sårende måte enn andre... Det handler mye om dagsform, for enkelte dager tåler vi nok mer enn andre dager vi mennesker.... Sånn er det vel med oss alle? Derimot syns jeg ikke noe om endel av de andre tilbakemeldingene jeg har fått, fordi det føles som direkte personangrep, og uansett hvordan man leser det jeg har skrevet er det INGEN som er nevnt, og absolutt ingen spesiell som var grunnen til innleggene.....

Det rare er at det med valg har jeg skrevet om så mange andre steder, MANGE ganger i Mofe's dagbok blandt annet, og det har ALDRI ført til at noen har sendt pm og beskyldt meg for å tråkke dem ned i gjørma....

Dessuten er jeg villig til å påstå til den dagen jeg er borte vekk, MAN BLIR IKKE LYKKELIGERE FORDI MAN ER TYNN!!!!!!

Jeg har levd et liv med overgrep, med narkomane, med alkoholikere, med svik, bedrag, løgner, juling, you name it.... Men dette er ikke det som preger mitt liv i dag, fordi jeg kom til den erkjennelsen at andres handlinger er ikke noe jeg skal stå til rette for... Derimot må jeg stå til rette for konsekvensene av mine egne valg, og jeg kan ikke skylde mine problemer på ting jeg har opplevd, om jeg ikke selv er villig til å forandre det.... I dag kan jeg si jeg er stolt av den jeg er, til tross for alle disse tingene har faktisk Tone blitt en person jeg i dag ser på med respekt....

Dette er den beste lærdommen jeg kan dele med dere her inne: Dere alle har så mye å gi, hverandre og andre rundt dere, men mange av dere glemmer å gi til dere selv.... Se på hvem dere har blitt til tross for alle og alt som har skjedd med dere, vær stolt av at dere står oppreist, vær stolt av at dere ser deres egne begrensninger, vær stolt av at dere har kommet dit dere er, og vær stolt av at dere faktisk tørr innrømme at dere har et problem!!!!!! Når dere føler for å slå løs på dere selv for ting dere ikke mestrer se på alle her inne og ellers som bryr seg om dere.... Husk at for hver gang dere slår på dere selv sier dere at alle som faktisk bryr seg har feil, bare ikke du selv....
[color=#8b0000][/color]
La deg selv bli det viktigste i din verden, være stolt av den du er, INGEN vil noensinne kunne gjøre den jobben bedre enn nettopp deg....
[color=#8b0000][/color]
Så velg klokt for deg selv, du er for viktig i din egen verden til at du kan la den gå til spille....
[color=#8b0000][/color]
Så til alle som syns at jeg enn en gang prediker, ja kanskje gjør jeg det, men uansett hvor lykkelig jeg er i dag har jeg vært i endel sko ingen ville ha byttet med meg, og jeg har gått den tunge veien selv om jeg er sterk og viljesterk, sta og egen.... Jeg hadde ALDRI noen som turde si disse tingene til meg dessverre, skulle ønske jeg hadde hatt det, så uansett hvor vondt det har gjort dere, det er jeg lei meg for, men midt inne i all den vonde kritikken dere føler dere har fått, var det en handling utført fordi jeg har tro på det jeg skriver, og uansett hva dere velger å tro, de sparkene var vel ment, for jeg setter umåtelig stor pris på dere alle her inne.....

mofe sa for siden:

Ville bare si at jeg aldri har tenkt at du bevisst har vært ute etter å ta folk.

Dette er jo din journal, og du skal jo få lov til å si akkurat hva du vil her. Sånn skal det være, synes jeg. Også kan vi sitte på hver våres hauger og være uenige og provoserte og litt sinna. Også kan vi etterpå samles nedi gropa for litt lekestund. Saant? :ja:

Dette er vanskelige tema, Caxa - det handler jo om følelser.

:)

Caxa sa for siden:

Ja på en måte handler det om følelser, men det handler også om mine følelser.... Det handler om hva jeg tror på, og jeg tror på dette utifra hvordan jeg selv har levd, hva jeg selv har gått igjennom.... Jeg har ingen andre referanserammer enn det å gjøre meg opp meninger om ting på....

Ville jeg ha tatt noen hadde jeg valgt ett annet forum enn min egen dagbok, dessverre følte mange det allikevel som et personangrep og det er jeg lei meg for....

mofe sa for siden:

Mm, og den følelsen kan jeg skjønne. Bare huske på at du ikke har ansvar for andres reaksjoner. :)

Kom forresten på at jeg hadde tenkt at det hadde vært koselig når mai kommer å ta en tur på en hesterygg. Bare måtte si det når jeg husket det nemlig! :p

Anne sa for siden:

Takk, dette kan vi nok ikke få sagt for ofte....men du verden så fort gjort å glemme.

For meg er det tydeligvis lettere " å oppdra andres barn" enn å hjelpe meg selv noen ganger. Jeg merker det godt. Vi har så mange skulte hindringer i oss, som vi må finne før vi får gjort noe med det.

...men jeg jobber med det:)

Og du har rett i en annen ting, mange tar usedavnlig vanskelige valg og klarer det. Enten fordi de ikke har noe valg eller fordi tiden var inne.

Caxa sa for siden:

Du vet hvor du finner meg Mofe, og du er hjertelig velkommen ;)

Caxa sa for siden:

Jeg har lært en viktig ting jeg Anne, og det er at om man ikke tar de vanskelige valgene kommer man ingen vei.... Dessverre er det sånn at vi mennesker heller "rydder" andres bed enn våre egne.... Ikke noe galt i det, for vi trenger alle en hånd å holde i....

Mange er redd kritikk, jeg har lært at kritikk, konstruktiv sådan er det eneste som får meg til å se mine egne feil.... Derfor må jeg ta imot kritikk fra andre, men også tørre kritisere meg selv uten å måtte se på meg selv som dårligere enn andre av den grunn.... Jeg er bare meg på godt og vondt, som alle andre er seg selv enten vi liker det eller ikke :)

Aadi sa for siden:

Kunne ikke vært mer enig

Klem

Strutsen sa for siden:

... for å rope på deg Caxa....
Savner dine positive energier her inne !!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.