< Tilbake til oversikten

Vi som starter i mai -14!

#1

Hegetverberg sa for siden:

Hei dere!
Etter en lang pause er jeg klar for å sette i gang igjen. Jeg skal gifte meg om 24(!!) dager og håper å se noen resultater innen den tid, selv om jeg er sent ute;)

I dag 109,5 kilo. Helt enormt. Men har ikke orka og fokusert på vekta på en stund. Starta egentlig på Campkilo pulver men skjønner at det går til helvete.. Nå er det streng ketolyse!

hvem er med meg?:)


#2

Taklampe sa for siden:

Jeg! På dag tre nå. :D


#3

Hegetverberg sa for siden:

Så gøy! Hvordan synes du det går?:) Og hvor mye skal du ned totalt?:)


#4

Taklampe sa for siden:

Jeg har en historie med utallige forsøk på lavkarbo, men de fleste går ad undas etter kun kort tid. Så bare det at jeg har klart to hele dager ser jeg på som en aldri så liten seier. Akkurat nå har jeg ikke noe definert mål, jeg er glad og takknemlig for hvert kilo som forsvinner. Men for å komme inn i klærne mine bør jeg ned ca. 10 kg, og for å nå normal BMI må jeg ned 25.


#5

JojoJulie sa for siden:

Hei!
Jeg vil gjerne være med!
Har fulgt "januarstarterene", men der er det ganske dødt nå. Har egentlig hatt en litt for lang pause, men er igang igjen! Begynte egentlig etter påske, og har mistet 2 kg etter det. Tilsammen har jeg gått ned 9,4 kg siden nyttår, og har igjen 8,6 kg til dit jeg ønsker.
Har litt unntakstilstand i heimen akkurat nå fordi sønnen min på 4 brakk armen på søndag, noe som krevde operasjon. Så viser det seg at det ikke er på plass, så han må opereres på nytt i morgen. Maten har derfor vært nedprioritert, men så snart det er over skal jeg igang med både kosthold og trening!


#6

tjeldberg sa for siden:

Jeg vil være med :)

Startet den 2. mai, å mistet ca 4kg. Mest vann vil jeg tro!! Hatt laaaang pause fra lavkarbo etter å vært gravid. Dårlig unnskyldning og veier nå 112kg. Ønsker å gå ned til rundt 80kg.

Startet med semi-streng ketolyse.


#7

kikkimor74 sa for siden:

Starter på dag en i morgen...:D
Så i kveld skal jeg lese meg litt opp på andre sine journalen, slik at jeg kanskje får litt mer motivasjon...
Har vel egentlig bestemt meg for å starte med Ketolyse! ...:)
For meg blir utfordringene å kutte ut vin, samt all småspising når jeg er på nattevakt...!


#8

Lissy sa for siden:

Hei!
Jeg er med!
Etter en altfor laaaaang pause er jeg i gang igjen.. Vekta har stoppet på 115 kg,så nå er det nok. :o
I dag er den første dagen av mitt nye lavkarbo liv :-))

Lykke til alle sammen!:)


#9

Morticca sa for siden:

Jeg er med!

Jeg er helt ny på lavkarbo, men har et mål om å gå ned til 80 kg, dvs 30 kg.

Er det noen som har tips om hva slags lavkarbo jeg burde gå etter, og alt annet av tips? Begynte for 14 dager siden, men er ikke helt i gang allikevel.

Skriver dere ned, for å holde tellingen gjennom dagen?


#10

Taklampe sa for siden:

Det jeg synes du skal gjøre er å lese her inne om de forskjellige kostholdsfilosofiene og se hva som passer deg best. Deretter er det lurt å kjøpe ei bok om filosofien og følge instruksene der. Man bør ikke bare kaste seg inn i "lavkarbo" i den tro at man vet hva man skal gjøre, man kan gjøre mye ugagn uten å vite det.


#11

tjeldberg sa for siden:

Jeg syns det var lettest, da jeg først forsøkte på et lavkarbo kosthold, å spise ketogent. Bare fordi det er veldig definerte matvarer man kan og ikke kan spise. For så gå over til et mer moderat lavkarbokosthold. Nå har jeg ganske grei oversikt og spiser litt mer variert, men i starten fulgte jeg boken. Du finner bok om ketolyse på biblioteket. Ketolyse er jo også ment for de med mye å miste :)

Syns du det blir for stor omveltning (og mange syns nok det!) så er det jo flere moderate. Les litt i oversikten på de ulike variantene påp forumet, å se om det er noen der som passer deg :)


#12

Esperanza sa for siden:

Jeg er med. Startet i helga. Startvekten er 78 kg :) Har gått veldig bra frem til i dag, har fått sykt vondt hodet...


#13

tjeldberg sa for siden:

Huff
Sikkert fordi jeg alene hjemme i dag, så har jeg hatt det suget etter mat. Spist i ett, å sett i kjøleskapet i hvert ledige øyeblikk. Spist mye mer enn nødvendig, blitt mange osteskiver + atkinssjokolade.. Skjerpings!


#14

ludviga sa for siden:

Jeg er med! Startet i går:) hodepinen er allerede på plass.....


#15

wisttenna sa for siden:

Jeg starter i morgen tidelig med veiing og måling:eek:
Er helt ny her inne, men har gått på ketolyse en gang tideligere. Jeg har 30 kilo å gå ned.....


#16

Hegetverberg sa for siden:

Jeg må skjerpe meg jeg også.. Skeia ut i går.. hvorfor gjør man sånt? Men er i full gang i dag igjen. Og ikke snakk om at det skal bli godterier eller noe i helga! Jeg har veiedag til onsdag igjen jeg:)


#17

mailen sa for siden:

Tittet innom for å se om noen andre skulle starte i mai, og det var det!

Skal være gjest i et bryllup i august og har som mål å bli kvitt 10 kilo til da. Jeg veier omtrent 93 kilo og i følge BMI er jeg 34 kilo over normaltvekt. Målet mitt er å gå ned omtrent 20 kilo, men jeg starter med 10. :)

Veier meg i morgen og går i gang. I kveld skal jeg bake blåbærmuffins, lage egg- og purresalat samt klargjøre salat til lunsj på jobben i morgen.

Nå er jeg i gang (igjen)! Denne gangen skal jeg holde meg på ketolyse.


#18

JojoJulie sa for siden:

Huff, nå har jeg virkelig hatt noen dårlige dager kostholdsmessig.. Egentlig spist for lite, og det jeg har spist har vært proppfullt av karber... Vært mye på sykehus med sønnen min som har vært operert 2 ganger for overarmsbrudd denne uka, så har ikke vært helt vanlige dager.. Kom hjem i dag, så i morgen er det på tide å skjerpe seg!


#19

tjeldberg sa for siden:

Mat man finner på sykehus er etter min erfaring sjeldent spesielt sunt, men mindre man finner en salatbar. Men som regel ikke mat man tenker på når man er der. Håper gutten din slipper mer trøbbel og kommmer seg fort :)


#20

mailen sa for siden:

I dag er i dag og i morgen er i morgen.

Jeg har spist mine siste speltbrødskiver med brunost på lenge akkurat nå. Frokost i morgen er lavkarbobrød med egg- og purresalat og westfalerskinke. Lunsj blir kjøttboller med paprika, fetaost, marinerte hvitløksbåter og agurk. Middag vet jeg ikke riktig hva blir, muligens hamburger med ost, agurk og tomat. Må være noe kjapt siden vi skal på fjellet i morgen. Kveldsmat blir lavkarbobrød med egg- og purresalat og westfalerskinke. Snacks er en Atkinsbar eller bacongull og pepsi max.


#21

mailen sa for siden:

Glemte at jeg hadde blåbærmuffins i ovnen. Det blir selvsagt mellommåltid om jeg får søtsug. Vet av erfaring at det er viktig å ha noe å tygge på de første dagene på lavkarbo til søtsuget går over.


#22

Melissa90 sa for siden:

Jeg vil gjerne være med! Har gått på lavkarbo i noen perioder tidligere, men har dotte av igjen etter en stund. På det meste har vekten min vist 109kg, imorges var den 99kg. Deilig å komme under hundretallet, å det gir med motivasjon til å begynne på igjen. :) Har et ønske om å veie 75 kg. Er forresten 175 cm og 22 år :) idag starter jeg :)


#23

Taklampe sa for siden:

Her går det strålende, ingen ville utskeielser eller noen ting. Hodepinen tyder på at jeg er i ketose, så jeg drikker vann til den store gullmedalje.


#24

mailen sa for siden:

Hva spiser du da? Hvordan ser en dagplan ut sånn cirka?

Jeg blir så lite oppfinnsom på ketolyse, men har bestemt meg for å være flinkere til å bake og lage store porsjoner av middag og sånn. Egg og bacon samt omelett er jeg ikke noe glad i, så må finne på noe annet enn det liksom.

Har dere tenkt på noe helgekos? Jeg skal kjøpe bacongull og vurderer å bake kanelkake med ostekrem fra Lavkarbogjortenkelt. Den ser så god ut.

Middag i kveld blir taco med ostechips i stedet for tacolefse. Middag i morgen blir biff med woka grønnsaker og muligens sellerirotgrateng.


#25

Taklampe sa for siden:

I går spiste jeg dette:

Frokost: Omelett med skinke, paprika, løk, purre og gressløk.

Lunsj: Kyllingsalat (crispisalat, babyspinat, litt isberg, agurk, rødløk, tomat, fetaost og kylling. Dressing av olivenolje og litt eddik)

Middag: Stekt ørret med sitronpepper, agurksalat og rømme

Kveldsmat: Rester fra lunsjen

Hadde også litt kaffekos, med litt jordbær med krem søtet med Splenda (det eneste søtningsmiddelet jeg har i hus).

For meg er trikset å spise meg god og mett til hvert måltid, drikke mye vann etterpå, og ta en kopp te til lunsj på jobb fordi det metter lenge.


#26

Carisma sa for siden:

De første 3 ukene bør man holde seg unna erstatningsprodukter så langt som mulig. Ellers kan vektnedgangen stoppe før den har kommet i gang. Og en del av omlegginginga er å bryte koblingen mellom mat/godteri og kos... ;)


#27

tjeldberg sa for siden:

Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur :p

Tror jeg dropper grøt på ei stund!


#28

mailen sa for siden:

Hver har sin måte å gjøre ting på. Min erfaring på ketolyse er at sukkersuget gir seg etterhvert som ukene går slik at man naturlig holder seg unna erstatningsprodukter etterhvert.


#29

mailen sa for siden:

Jeg har aldri vurdert å forsøke den rømmegrøten der. Haha. Greit med fett, men fett på fett på fett. Urk.


#30

Melissa90 sa for siden:

Noen som vet om det er OK å bruke litt aromat på maten under ketolyse? Jeg er hekta.


#31

Yonah sa for siden:

Du spiste ikke hele porsjonen vel? I mengde ville jeg si det var 6 porsjoner om det var 6dl rømme og 3dl fløte..

Trikset med rømmegrøt er å spise en liten porjson, gjerne bruke en del vann i oppskriften OG spise den med eggerøre og spekemat, slik man skal spise rømmegrøt. Alene inneholder den for lite protein og ekstremt med energi. Og som du sier, en del klarer ikke å spise så mye fett, for det blir jo mye mere fett en vi vanligligvis spiser på ketogen kost.


#32

Hubba Bubba sa for siden:

Hei!
Jeg hiver meg med her. Jeg har vært passivt medlem lenge. Og har hatt et kosthold med mye karb og går opp i vekt. Har mistet de først vann kiloene. Jeg startet nedtrappinen for en uke siden og har spist lavkarbo de tre siste dagene. Skal ned fra 89 til 69.


#33

mailen sa for siden:

Hei Hubba Bubba! Er fint å se at flere slenger seg med. Håper vi kan bli en gjeng som følger hverandre framover. :)

Har dere lyst å presentere dere da? Jeg er 35 år gammel, bor i Finnmark med mine to gutter på 8 og 13 år. Jobber med økonomi og trives med det. Liker å strikke, se tv-serier, lese krim, være sosial, dra på turer både sommer og vinter osv.


#34

JojoJulie sa for siden:

Nå begynner vi å bli mange. Det er jo kjempe bra! Ekstra motivasjon å ha noen å følge :)

Jeg er 31 år og bor i Akershus med sønnen min på 4 år. Jobber som spesialsykepleier på sykehus noe som er både spennende og givende. Syns jeg har lite fritid, men går mest med til trening og venner bortsett fra sønnen min :)


#35

Taklampe sa for siden:

Hvor i Finnmark bor du, Mailen?


#36

mailen sa for siden:

Se pm. :)


#37

tjeldberg sa for siden:

Men hadde sååå lyst på grøt.. Blir med den ene gangen ja :D


#38

tjeldberg sa for siden:

Jo jeg gjorde det, eller forsøkte.. var veldig sulten, hadde ikke spist siden frokost.. Det er ikke en standard middag, men var litt sugen på noe søtt (brukte sukrin til søtning) og forbinder grøt med søtt. Hadde tenkt litt mer grønt til kvelds. Men men da er det testet, og dere andre er herved advart!

Spekemat hadde jeg ikke desverre. Men eggerøre, den var ny, det har jeg aldri hørt om til rømmegrøt. Lokal spesialitet?


#39

tjeldberg sa for siden:

Heia
Jeg er 31, nybakt mamma og flyttet til Finnmark, fra Tromsø, for 1 år siden. Nyutdannet og nyansatt er jeg også, så gleder meg til å komme tilbake jobb etter permisjonen. Før likte jeg å lese, reise, være ute i skog og mark eller på tur med min samboer på 7'nde året. Men alt det står visst på vent for tiden.. ;)


#40

kloppsi sa for siden:

Kan jeg slenge meg med? Jeg startet egentlig i april, men den tråden er det visst ikke liv i lenger.
Jeg startet i høst, men hadde et lengre opphold pga sykdom i familien.
startet på ny i mars/ april med moderat lavkarbo, men fant ut at jeg et avhengig av strenge regler, så derforstartet jeg med atkins induksjon 28.04.14. Denne helga har også vært full av bursdager og jeg har ikke vært streng mot meg selv.. sukk

Jeg bor på vestlandet, har tre barn og mann Jeg prøver å få trent styrke 3 ganger pr uke og idag startet jeg med 30 days shred igjen. HARDT !!


#41

Hubba Bubba sa for siden:

Hei
Jeg er 41 år og fra Bergen. Er lærer og har to barn. Jeg liker strikking, da enkel strikking, trening og turgåing, har hund og leser aviser ukeblader og bøker.

Håper dette er stedet å dele opp og nedturer på vei nedover på vekten og oppover på helsen.:)


#42

ludviga sa for siden:

Hei! Håper vi kan følge hverandre her ja!

Litt om meg. Jeg er 26 år, fra Bergen og jobber innen media. Jeg har samboer og er veldig glad i bylivet - litt for glad i det kanskje, så alkoholen kommer til å bli min største utfordring! Hehe. Men jeg er ikke klar for å gi den helt opp, men har gitt meg selv lov til å drikke tørr hvitvin på lørdagene.

I går ble det syv glass, men jeg er stolt over en ting. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å IKKE RØRE sjokoladen og chipsen som stod på bordet. Det klarte jeg!!! Hadde en Atkins-bar i vesken som jeg snek meg til å spise litt av.

VINANBEFALING: Arrogant Frog - nesten helt uten sukker!

Veiedag på tirsdag.... Merker vannet er ute av kroppen, men utfordringen blir den samme som før - komme seg under 69 kg - stopper alltid opp når jeg er der.


#43

mailen sa for siden:

Har du lyst å si hvor i Finnmark du bor?

Alt står på vent når man har små barn. Det er koselig, men slitsomt og man blir bundet. Jeg er lykkelig for at mine barn har blitt så store at jeg kan dra på trening, i butikken etc. uten at de er med eller må ha barnevakt.


#44

mailen sa for siden:

Jeg hadde tenkt å slenge meg med i apriltråden, men bursdag, påske, reise osv. ødela for ketolysestart. Kjekt at du henger med oss i maitråden da.

Jeg sa nei takk til herlig pavlova i dag. Følte meg skikkelig flink, men trøstet meg med en lavkarbomuffins med blåbær i stedet.

Vinanbefaling er supert. Drikker du rødvin? Har du anbefalinger der og?

Kjempebra at du ikke spiste sjokolade og chips. Og Atkins-bar er genialt.


#45

tjeldberg sa for siden:

Klart, Vadsø =) enn du?

Litt bundet, men skal vel holde ut :cool: Er jo mest kos!


#46

kloppsi sa for siden:

Så flink!! Jeg spiste ca 12 boller igår. Var i bursdag igjen.. så jeg bare ga opp hele dietten. Vi har hatt bursdager og selskap HVER uke nå siden februar. Da er fristelsene for store :-/
Etter 17. Mai blir det bedre. Da er det lenge til neste bursdag. Hurra!!!

Dag to med 30 days shred. Jeg gruer meg. Kjenner det noe helt sinnsykt i lår og legger etter igår.. så skal jeg på trening og trene styrke idag..


#47

Anitra sa for siden:

Hiver meg på denne..vært passivt medlem for lenge! Tidligere gått ned ca 40 kg, bl.a med Atkins/lavkarbo..nå er det ca 5-7 kg igjen før min BMI kommer under 27 som er kravet for bukplastikk :) Dessuten fungerer kroppen min mye bedre på lavkarbo!


#48

Melissa90 sa for siden:

Dag 3 her, og det går strålende! hodepinen jeg har hatt di siste dagene er begynt å forsvinne, husker på å drikke rikelig med vann. var idag å kjøpte med ei ny badevekt som måler fettprosent, muskelmasse, bmi osv :) Skal bli spennende å gå på den imorgen :) Deilig å ikke være oppblåst i magen. Fikk nettopp en kommentar fra svigersøster og ungen hennes ''Oj hvor slank og brun du var blitt'' :) Gir en motivasjons boost ja :)


#49

JojoJulie sa for siden:

Ååå, sånn vekt vil jeg å ha ;)


#50

JojoJulie sa for siden:

Jeg har begynt igjen i dag... Nå er det bare å holde seg unna isen i fryseren ;)
Hvordan ser dagen deres ut i matveien?
Her har den vært sånn:
Frokost: kaffe med cocosa (klarer ikke mat om morgenen)
Lunsj: grønn salat, agurk, tomat, paprika, feta, reker og majones som dressing
Middag: grillribbe med soppstuing, agurk, tomat, feta og aioli.

Nå venter en økt på tredemølla... Har tredemølle hjemme :)


#51

lirumlei sa for siden:

Hei.
Jeg startet omleggingen 27. april, men følger gjerne tråden her for mai.
Litt om meg: snart 42 år, gift og har tre barn på 3, 17 og 19 (med samme mann..). Lærer. Bor i Sør-Troms. Teater, sang og kortlaging er mine hobbyer.
Prøvde noen uker med moderat lavkarbo i fjor, men var ikke helt motivert. Kjente at kroppen reagerte positivt på ketosen, så jeg har motet meg opp lenge for å starte igjen. Denne gangen er målet å finne en måte å leve bedre på, samt gå ned i vekt. Jeg har mye å ta av, men setter meg ikke kilomål foreløpig, det blir en bonus. Hovedsaken er at kroppen fungerer, magen er i balanse og at jeg føler meg bedre.
2 uker er unnagjort og nå fremover er målet å kutte kraftig ned på Pepsi Max-forbruket mitt. Tror at det blir straks bedre på lavkarbo med mer vann og mindre brus. :o


#52

Melissa90 sa for siden:

Dagen min idag har sett slik ut
Frokost: kjøttdeig, med stekt løk, paprika og fløtesaus.
Lunsj: kylling og bacon salat
middag: Baconsurret kyllingfilet med stekt sopp, løk og paprika.
kvelds: omelett.
vanligvis spiser jeg ikke så her mye iløpet av en dag, da jeg ikke er spesielt sulten:)


#53

ludviga sa for siden:

Oi oi oi..... Veiedag.

Minus 3,5 kg på en uke.... Gikk fra 73,1 kg til 69,6 kg i dag. Det er jo ikke en sunn vektnedgang. Har aldri gått ned så mye før på en uke, selv om det meste er vann.

Føler meg slankere og merker det på klærne. Det jeg har gjort annerledes denne gangen er faktisk å ikke være så streng med karbene, men heller se på kaloriene. Har holdt meg til lavkarbo, men spist f. eks. LITT av bønnene, LITT av pastaen......

Jeg har rett og slett bare vært mer nøye med å spise mindre.


#54

Mate sa for siden:

Jeg blir med her jeg også. Fra påsken og fram til nå har jeg vært fullstendig nonchalant i forhold til mat, og det syns dessverre godt på vekta. Vekt i dag er 80,4 kilo, målet er 64 kilo og normal BMI. Jeg har det ikke travelt, og har levd på lavkarbo i lange perioder tidligere og veit hva jeg går til. Godt å komme i gang igjen; overgangshodepinen er på plass, og regner med å være i ketose på torsdag/fredag. :)


#55

tjeldberg sa for siden:

Heia!
Mitt tips til å kutte ned er å ikke ha det i hus, og hvis jeg vil ha pepsi-max så må jeg på butikken. Max en liten flaske, evt boks. Blir dyrere, men gir trim, siden det er ca 30 min til butikken, og litt mindre forbruk. :)

Min dag så langt:
frokost: omelett med kalkunrester fra søndagsmiddagen.
middag: grillribbe og salat av isberg, avokado, purre, agurk og rødløk
Kvelds, hvis jeg blir sulten, blir salatrester.


#56

Hubba Bubba sa for siden:

Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai :) Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?


#57

Taklampe sa for siden:

Jeg ville ikke ha tatt det kakestykket, ene og alene fordi jeg da sannsynligvis ikke klarer å stoppe. Og selv om jeg skulle klare å ta bare ett så ville terskelen for å "jukse" igjen ha ligget så lavt at jeg ville ha gått på trynet. Like greit å bare holde seg unna.


#58

Hubba Bubba sa for siden:

Det er det jeg er redd for. Jeg får ta med bær og krem søtet med splenda el slik at jeg ikke føler meg sær når jeg takker nei. For da velger jeg jo bare noe annet.

Hm finnes de lavkarbo-pavlova? Jeg må google...



#60

mailen sa for siden:

Til sånne anledninger pleier jeg å ha med blåbærmuffins i veska. Det er lettvint å ha med, smaker sånn passe søtt og er lavkarbo.

Blåbær-/bringebærmuffins
95 gram sukrin
75 gram smør
3 egg
1/2 ts vaniljesukker
100 gram Philadelphia-ost eller mascarpone
1,5 ts bakepulver
15 gram fiberhusk
40 gram mandelmel
90 gram blåbær/bringebær

Sett ovnen på 200 grader. Rør smør og sukrin til det blir porøst. Tilsett eggene og visp. Bland i vaniljesukker og Philadelphia-ost. Rør deretter i alle de tørre ingrediensene. Tilsett bærene og rør forsikrig om. Hell røren i formene. Stekes midt i ovnen i 30 minutter.


#61

mailen sa for siden:

Jeg har tenkt å bake denne eller denne til 17. mai. Vi skal være på fjellet, så det er litt upraktisk med pavlova. Neste helg skal jeg prøve meg på det, for da har jeg bursdag. :)


#62

Melissa90 sa for siden:

ja da er 5 dagen unnagjort, å det går strålende. jeg merker det godt på kroppen at vannet har sluppet, og nå ser jeg ikke ut som om jeg er 18 mnd på vei lengere, knis. Godt å ha funnet det som passer meg. gleder meg til fortsettelsen!! :) Noen som forresten vet om kroppen bruker lang tid på å bli kvitt vannvekt før den begynner å forbrenne fett?


#63

JojoJulie sa for siden:

Woooow!


#64

JojoJulie sa for siden:

Trener dere noe? Jeg løper/går hver dag. Har en challenge med ei venninne om 100 økter på 100 dager. (Vet det høres aaalt for mye ut..) Er på dag 31, og har virkelig fått sansen for tredemølla.. Heldigvis :)

Ang. 17.mai har jeg ikke bestemt meg enda.. Men trooor det kanskje blir litt pavlova med bær... Har tidligere prøvd å lage den med sukrin, og det smakte rett og slett vondt etter min smak..

Som kos har jeg ofte lagd kokosbollekake med sukrin eller hjemmelagd gele uten sukker (av sukkerfri saft)


#65

Smørklumpen sa for siden:

Hei! Kan jeg få være med i gjengen deres? :-)


#66

tjeldberg sa for siden:

Så flink du har vært!! Jeg jobber med saken ennu :o

  1. mai dropper jeg utskeielse, siden jeg har en planlagt utskeielse i juni. Men nå er ikke jeg en som egentlig feirer 17. mai noe særlig... For mye folk :rolleyes:

#67

ludviga sa for siden:

Jeg er glad det er flere som snakker om 17.mai...

Sist jeg slanket meg var i fjor på samme tid..hadde holdt på en god stund, men på 17.mai dro jeg til mine foreldre (alltid der det går gale!)... jeg skeiet ut, og kom meg aldri til hektene igjen!!!!! Derfor er jeg veldig bevisst dette året.

Jeg tror det er lurt å mentalt forberede seg på det flere dager i forveien. Bestemme seg for hva man kan og hva man ikke kan spise. Jeg har notater på mobilen, hvor jeg skriver det ned.

Jeg kommer til å spise spekeskinken, pittelitt rømmegrøt (gidd ikke lage lavkarbogrøten...blir for mye fett for meg), og lage en lavkarbokake. Skal også drikke en flaske hvitvin.

Ang trening: Jeg trener ikke, men skal begynne med det når jeg har nådd målvekten min. Cirka 5. kg til...


#68

Hubba Bubba sa for siden:

Ser det er mye godt jeg kan lage som lavkarbokos. Tror det må bli noe der. Har ikke erfaring med å bake lavkarbo, men når dette skal bli langvarig så må jeg det. Ha noe lovlig( er det andre da forbudt..:rolleyes:) med i besøk.

Jeg og kommer til å spise ferdiglaget - fjordland rømmegrøt, men ta med splenda til å ha oppå. Jeg er også enig at en må forberede seg på festdager som 17. mai. Det er jo høykarbodager de lux.

Ang Pepsi Max. Fikk en herlig kald en på jobb i dag og den smakte nydelig. Men skal fortsatt ikke ha det som tørstedrikk hjemme.

Jeg har også bestem meg for å være aktiv på forumet her. For å holde fokus. Og jeg har gått ned dra 89,6 (5 mai) til 86,5 i går. Er fornøyd og merker det alt på belte:D


#69

Hubba Bubba sa for siden:

Hei
Jeg har hengt meg med selv. Så jeg tenker det er åpent for alle som vil være med.
Velkommen Smørklumpen! Liker navnet ditt:)


#70

JojoJulie sa for siden:

Bra dag! Har jobba 13 timers dag i dag, men hadde forberedt meg med mat hjemmefra. Fornøyd med det :) klarte også en løpetur etter jobb.

Mista vannet fra i går til i dag, så var nedgang på 1,3kg på et døgn. Nå er det bare å holde motivasjonen oppe, syns det hjelper å ha et slikt "motivasjonsforum".


#71

Melissa90 sa for siden:

Jeg har hatt så sykt vondt i magen i dag og skikkelig ''sprengt''. Har bare spist egg og bacon med salat til frokost, pluss salat til middag og masse vann, det er det eneste jeg har klart. bah, håper det går over til imorgen..


#72

tjeldberg sa for siden:

Det ble trening igår :D
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis :p Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!


#73

JojoJulie sa for siden:

Så flink! Får sånn passe vondt når man ikke har syklet på en stund ja :eek:


#74

Melissa90 sa for siden:

Noen som har erfaring med alkohol på ketolyse? Vet at man tåler myyye mindre, men er det noe som er ok å drikke? Jeg er blitt invitert på såå mange fester 17 mai :/


#75

mailen sa for siden:

Åh, det hørtes godt ut. Har du lyst å dele oppskriften du bruker? Det er sikkert tusen oppskrifter på det og, så greit å få en man har fått anbefalt.

Vi skal på fjellet, men jeg har bakt vanlig sjokoladekake til ungene og kanelkake med ostekrem til meg. Blåbærmuffins er også i box. Ingen utskeielser på meg altså!

Spinning er en pine fra start til slutt, men effektiv fettforbrenning. Selv går jeg helst på zumba, corebar, step og sånt. Step har de ikke hatt på treningssenteret her det siste året, men corebar er digg. Nå er det lite timer på planen, men desto finere å gå turer ute. Gleder meg til det har smeltet på fjellet så man kan begynne med toppturer. Det er en flott aktivitet både for meg og ungene.

Har offisiell veiedag i dag og vektnedgangen var 2,4. Jeg er fornøyd!


#76

scnuppa80 sa for siden:

Hei alle sammen ! Jeg slenger meg på denne tråden :-) starta med lavkarbo for første gang den 8 mai så er i gang :-) Litt om meg, jente på 33 år, 1.69h og ca 86 kg. Målet mitt er 70 kg :-) har gått ned 1,5 kg på en uke og er fornøyd med det. Er tydeligvis ikke en av de som kiloene renner av :p
Har vært i ketose siden dag 2 uten store oppofringer. Føler meg litt varm og uvel innimellom men har skjønt det er vanlig i ketose? Jeg prøver å ligge daglig på ett slikt inntak og håper det er ganske rett : karbo 20g, protein 75g og fett 125 g. Har prøvd meg fram med ketostix og er i ketose inntil 30g karbo, men prøver å holde meg rundt 20. :D Er det noen grense på hvor lenge det er ok å være i ketose? Håper å gå ned hvertfall halvparten av kiloene med dette og kanskje justere opp bittelittt karbo etterhvert å se hvordan kroppen reagerer.. Gode råd mottas med stor takk :D


#77

tjeldberg sa for siden:

Jeg har lyst å prøve zumba, men det kan jeg ikke se at de har på sentret her. Men har step, og tenkte å prøve ,eg på det. Har elendig koordinasjon, så blir sikkert morsomt for tilskuerene :D

Så bra vektnedgang!! Her er fredag veiedag (som teller i hvert fall, klarer ikke helt å unngå å teste i løpet av uka ;)), ingen reduksjon på tallene, men var reduksjon i cm. Så får være fornøyd for denne uka. Forsvant jo ca 4 kg i forrige uke.


#78

tjeldberg sa for siden:

Heia!
I boka om ketolysekuren så står det en anbefalig om hvor lenge man kan være i ketose (men jeg husker ikke hva det var), men tror at det er delte meninger på forumet om det er noen maxtid. Selv mener jeg at så lenge kroppen trives, så er det inget problem uansett hvor lenge du har vært i ketose.


#79

scnuppa80 sa for siden:

[quote=tjeldberg;1486514]Jeg har lyst å prøve zumba, men det kan jeg ikke se at de har på sentret her. Men har step, og tenkte å prøve ,eg på det. Har elendig koordinasjon, så blir sikkert morsomt for tilskuerene :D
quote]

Jeg har zumba på playstation :D er ikke helt god på kordinasjon så foretrekker å gjøre dette i min egen stue ;) Men du verden som jeg svetter og peser, det er god kondisjonstrening !


#80

mailen sa for siden:

Heihei! Så fint at vi blir flere.

Zumba er gøy så lenge det ikke er av de vanskeligste timene. Var så hekta en stund at jeg kjøpte meg en sånn dvd-pakke og danset hjemme i stua de dagene jeg ikke var på treningssenteret.

Min koordinasjon er heller ikke så god, men etter 2-3 ganger kommer jeg mer inn i det og da blir det gøy. Det er viktig å ikke gi opp med en gang. :)

God helg folkens! Nå starter jeg til fjells!


#81

tjeldberg sa for siden:

Godt tips, da er det bare å se om det kommer til ps4 :D


#82

ludviga sa for siden:

5 atkinsbarer for 100 kr på apoteket... Husker ikke hvilket da:(

Ser forresten det kun er 9,3 karber i Fjordland rømmegrøt... Greit for oss som tåler litt karber!


#83

lirumlei sa for siden:

Til lykke med nasjonaldagen! Regn, vind og kulde her nord, men feiring blir det. :)
Maten er planlagt og ingen utskeielser på meg i dag. Nakkekotteletter med god saus og blomkål og brokkolimos til meg, vanlig tilbehør til de andre. Stor pavlova er bakt og skal danderes med krem og gode bær. I morgen er det tre uker siden oppstart. Kroppen er fin og jeg er fornøyd.
Lag en god dag!


#84

scnuppa80 sa for siden:

Ønsker alle en fin 17 mai ! :) Min skal tilbringes på jobb og det blir ingen utskjeelser pga det, noe som er like greit for min del i tidlig oppstart. Hadde forøvrig veiedag på selveste 17mai, - 2,8 kg på 10 dager ! Storfornøyd :D Hipp hipp hurra !!:p


#85

JojoJulie sa for siden:

God 17.mai!! Har blitt litt utskeielser på meg.. Holdt meg helt til desserten, og da ble det litt is.. Kompenserte med en hard treningsøkt i kveld :)


#86

JojoJulie sa for siden:

Det er jo superbra!! Grattis!!


#87

JojoJulie sa for siden:

Klart det!!

5 eggehviter

7 ss Sukrin

1/2 ts ekte vaniljepulver

20 g kokosmasse

5 plater gelatin

Glasur:

150 g mørk sjokolade

50 g Cocosa Extra Virgin

10 g kokosmasse (eller mer)


#88

Hubba Bubba sa for siden:

Vel overstått 17. mai!

I første besøk gikk alt bra. På skolen gikk alt bra, men i det mer spontane besøket nr to gikk det ikke så bra. Ble servert nystekte lyse rundstykker og godt tilbehør og jeg spiste to og et halvt. Oppå var det reker eller laks. og etterpå ble det servert bløtekake med vaniljekrem og masse bær. Det ble et godt stykke. Og en snop fra snopeskålen. Her ser jeg at jeg spiser som det forventes av meg. At en spiser rundstykke og tar et kakestykke. Når en takker ja til et besøk og ikke er forberedt så spiser som gamle vaner tilsier.

Jeg er likevel fornøyd, for hjemme ble det ikke mauling fra sjokoladeposen og ingen skiver loff. Det ble til de andre. Det ble litt reker og speilegg.

Merket det på vekten i går kveld. Opp 1 kg. Er nok en del vann i fra salt fra spekemat og reker. Skal snart på lang? tur for reparere skaden fra i går. Eller mer positivt: gi meg selv en god start på denne søndagen.

Hvilke erfaringer fikk dere i går?


#89

ludviga sa for siden:

Hva skal vi si? Holdt det nogenlunde greit gjennom dagen.... Smakte på "alt", men i små mengder... Fornøyd med det. Ble et tynt stykke ostekake Bl.a. Og det er jo egentlig slik jeg vil leve - kunne spise litt, ikke overdrive...

Men- en ting jeg kunne styrt unna: en sen kveld ute ble avsluttet på BURGER KING! En liten cheeseburger, uten brus og pommes frites. Men det må jeg innrømme -
Det smakte utrolig godt;)

En annen ting å være fornøyd med da, oppi burgerspisingen i går: I dag har jeg vært flink! Rett på slanking i dag. Det er jo en liten seier det, vanligvis greier jeg ikke hente meg inn igjen.


#90

JojoJulie sa for siden:

Det er jammen vanskelig med så mange fristelser!

Jeg har vært med sønnen i barnebursdag i dag.. Smakte verken på pølsene eller kakene! stolt

Veiedag i morgen...


#91

tjeldberg sa for siden:

Ble utskeielse på meg..

i den form av at samboer lagde lavkarbovennlig ostekake til meg. Så da ble det kos på dagen :) Har tross alt vært hundevakt i helga så blitt en extra tur ut, siden tur med hund ikke var mulig å kombinere med vogn.

Å idag, med et lite glass øl og baconsvor. Men men mandag i morgen, og satser på å være tilbake i hverdagen!


#92

Hubba Bubba sa for siden:

Jeg har også vært flink med kosten i dag, men det ble mange kalorier og karbo i dag men bare rett over 50 karbo. Mest fra rotgrønnsaker og vaniljekesam med bær. Til vanlig hadde jeg spist opp restene av risbrød sjokoladen i kjøleskapet og spist loff til reker og røkelaksen. Så jeg fokuserer på det positive. Og turen min ble over 5 km lang:)


#93

lirumlei sa for siden:

Jeg har kommet meg igjennom bursdagsselskaper, konfirmasjonsselskap, 17. mai og middagsselskap uten å skeie ut disse tre ukene. Kroppen er i ketose og jeg trives veldig med det.

I går laget jeg lavkarbo-pavlova, så det har blitt litt bær som godis, samt at jeg har unnet meg baconsnacks. Synes ikke kiloene raser av akkurat, men så lenge jeg ikke synes jeg forsaker noe OG at vekta alikevel peiker ned, så er jeg meget godt fornøyd. Ny uke, nye muligheter.

(pepsi max er enda en viktig del av hverdagen :rolleyes: )


#94

tjeldberg sa for siden:

Vekta raser ikke med her heller, men forsvunnet 4 cm fra hofte, og 5 fra midjen, så det skjer da noe :D

Pepsi max er fremdeles viktig ja.. men kuttet ned i hvert fall :p


#95

Taklampe sa for siden:

Her er frustrasjon i bøtter og spann. Vekta rikker seg ikke. Men, det er bare å bite tennene sammen og fortsette, ingen vits i å gi opp nå.


#96

mailen sa for siden:

Jeg hadde planlagt en helg på fjellet uten sprekk, men det gikk heller dårlig. Sjokoladekaka jeg hadde med til ungene fristet for mye og det ble litt baileys, øl og vin på kvelden. Forskjellen på denne og tidligere sprekker, er at jeg er tilbake igjen i dag etter to dager med karber. Det ble heller ikke karber i overflod, jeg tenkte over hva og hvor mye jeg puttet i munnen.

Nå er jeg fit for fight igjen! Vil inn i klærne som ligger bakerst i skapet mitt.


#97

JojoJulie sa for siden:

Da har du vært flink!
Hvordan lager du pavlovaen? Har prøvd med sukrin et par ganger, men syns ikke det er godt...


#98

JojoJulie sa for siden:

Veiedag!
Ned 1,3kg denne uka. Og bare 8,1kg igjen...
Er ikke sååå flink med kosten hver dag, men er desto bedre på å trene hver dag..

Ny uke, nye muligheter! Nå venter tredemølla ;)


#99

Hubba Bubba sa for siden:

Så bra at det går går rett vei med så mange. Her er det ennå 17. mai utskeielse i kroppen, så jeg føler med deg Taklampe.
Jeg ble nesten litt kvalm av pølsene jeg skar i småbiter og stekte i litt smør og hadde på litt litt fløte og ost for å lage litt saus. Alt? fette skilte seg og pølsebitene badet i fett. Jeg kjente at så LKHF trivest jeg ikke. Jeg spiste opp pølsebitene og lot fette ligge ogjen i skålen. Det er en lokaprodusert pølse med ramsløk normalt godt, men tror det blir lenge til neste gang.


#100

ludviga sa for siden:

Vel overstått til alle! Jeg er enig hubbabubba - SÅ mye fett blir jeg også uvel av.

Jeg raser ned i vekt, utskeielse i helgen til tross. Har vært superflink i dagene både før og etter 17.mai - det har lønt seg.

-1,5 kg på andre uken min. - 3,5 kg første uken. Dvs minus 5 kg på 2 uker! Lykkerus...

Veier 68,1 kg nå. Blir så motivert av alle dere her inne! Leser hver dag - hadde ikke klart det uten dere :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.