< Tilbake til oversikten

Vi som starter i mai -14!

lirumlei sa for siden:

Takk.
Jeg brukte denne oppskriften:

PAVLOVA
6eggehviter
30 g sukrinmelis og noen ss splenda
noen korn salt
1 ts JBK
1 ts eddik

Dette blir ei stor form. Bunnen blir ikke så veldig søt, men man slipper sukrinfølelsen....
Sett stekovnen på 120g.
Sørg for hel ren mixebolle og visp. Ha eggehviter og noen saltkorn i
bollen og visp stivt. Tilsett søtning og visp godt. Ha i salt,eddik og jbk og miks

Fordel massen på bakepapir i langpanne og lag en kake ca 3 cm høy.
Stek 50 min. Slå deretter av ovnen og sett en sleiv i ovnsdøren sånn at den står på en liten gløtt og la kaken stå til den er kald.

Ha på rikelig med søt pisket krem og masse bær.

Mate sa for siden:

Pavlova er kjempegodt; har aldri prøvd det på lavkarbo-vis, men nå skal jeg jammen prøve. Tror dere det er ok å bytte ut splenda med tagatesse (har ikke splenda i hus)?

Uansett, her går det litt sakte med vektnedgangen; 1,5 kg ned fra forrige tirsdag og ligger nå på 78,9 kg. Prøver å få opp motivasjonen for å trene igjen, har ikke trent skikkelig siden før påske og veit fra tidligere at jeg er avhengig av trening for å få fart på tingene (må jo trene for å øke forbrenningen også, den er rimelig lav fra naturens side for min del). Men, blir motivert av å lese andres innlegg; både de som sliter litt og de som får det til, kan kjenne meg igjen i de fleste. Og dersom jeg nå får til å lage pavlova med bringerbærkrem, ja da er ikke livet så ille! :)

Taklampe sa for siden:

Jeg tror jeg spiser for mye, så jeg har redusert porsjonene. Får håpe det har innvirkning på vekta.

Mate sa for siden:

Hvorfor syns du det? Stresser du for å gå ned i vekt? :)

Taklampe sa for siden:

Med all respekt å melde så aner ikke du noen ting om hvordan porsjonene mine så ut før, så den var under beltestedet.

lirumlei sa for siden:

Det må sikkert gå å ytte ut splenda med tagatesse. Jeg hadde i splenda for litt mer søtning, siden jeg var redd for for mye sukrinsmak. Hele familien skulle spise kaken. ;)

Jeg går mye mindre ned i vekt enn dere andre, men kroppen justerer seg her, så jeg lar meg ikke stresse. Om jeg spiser for mye eller for mye fett og for lite av andre ting, så får det være inntil videre. Jeg er på min fjerde uke og jeg har tenkt å holde meg med et slikt kosthold i laaaang tid fremover. For meg er dette en livsstilsendring, selv om jeg er svært overvektig, så velger jeg å IKKE kalle dette for en diett eller slankekur. DA sprekker jeg fort. :rolleyes:

Jeg må bruke tid på å venne meg til nye måter å tenke matlaging på, innarbeide rutiner slik at ting går lettere og føle at jeg fungerer i hverdagen, sosialt, på arbeid og hjemme. Jeg skal også ut å reise litt i sommer, så lavkarbotips på reise må også innarbeides.

Tråden som ble linket til her har jeg faktisk lest tidligere i dag og den ga meg mange bekreftelser på at jeg tenker riktig. Hadde jeg "bare" hatt 20 kg som skulle av, så hadde jeg nok stresset mer. Disse kiloene har ikke kommet på i løpet av en måned og kommer helt sikkert ikke til å forsvinne på fire uker heller.

Jeg synes det er inspirerende å følge dere alle, spennende å lese oppskrifter og lese andres erfaringer. Og kjempebra at man kan få tips og råd fra de som er mer erfarne enn oss nybegynnere.
Lag en god dag. :)

JojoJulie sa for siden:

Takk! Skal prøve den! Elsker pavlova!

JojoJulie sa for siden:

Dæven! Så flink du er!

JojoJulie sa for siden:

1,5kg på en uke er jo kjempe bra!! Jeg trener faktisk hver dag, og det gir en god energi!

JojoJulie sa for siden:

I dag har jeg vært sååå sulten, selv om jeg har spist det samme hver dag til frokost og lunsj. Hadde ikke mer cocosa til kaffen min på jobb, men kan det ha så mye å si på sulten? Nå har jeg akkurat spist en stor entrecote med soppstuing til middag, så nå er jeg mett. Blir en løpetur når maten får sunket litt :)

Mate sa for siden:

Ja, og hadde det ikke vært første uken hadde jeg vært strålende fornøyd! Tidligere har jeg mista mellom 2 og 3 kilo når jeg har startet på lavkarbo, var bare derfor jeg var sånn halvfornøyd. Jeg forventer ikke mer enn max 1 kilo i uken sånn til vanlig. :)

Jeg pleide å trene hver ukedag tidligere, men har mista rutinen. Skal prøve å komme i gang, og har trent i dag i allfall. Flott om du trener hver dag, det er deilig når man er ferdig, og man merker jo rett og slett at man blir i bedre form. :)

Pavlovaen blei mer som en krysning mellom sukkerbrød og svamp, men den smaker sikkert helt ok. Skal teste den i morgen. :)

scnuppa80 sa for siden:

Oioi røk på en kyllingkebabtallerken nettopp, var så sulten og på jobb så eneste alternativ var fastfoodsjappa. :mad: men jeg tok uten chips og brød og bestilte heller mere salat uten mais og dressing. Er det ok lavkarbo middag tro, med kylling og hvitløkssaus eller har jeg gått på en blemme? :confused:

Carisma sa for siden:

Nei, jeg gjør ikke det for jeg vet at det ikke fungerer. Jeg har tross alt hold på med slanking i 30 år, og lavkarbo i 10 år. Men når noen sier bare 1,5 kg på en uke så får det noen bjeller til å ringe. ;)

Det var ikke til deg, det var generelt. Tråden har jo allerede mange oj, er Xkg for lite første uka, jeg har bare mistet x,x kg på uke 2 osv.

Forøvrig er ikke porsjonsstr viktig de første ukene, det viktige er rett sammensetning. Da blir porsjonene automatisk riktige.

Mate sa for siden:

Som jeg presiserte i mitt forrige innlegg var dette min startuke (det ville du visst dersom du også leste mitt første innlegg). Som du har jeg erfaring med lavkarbo fra tidligere, og kjenner meg sjøl godt nok til å vite hva JEG kan forvente den første uken. Jeg snakker for meg sjøl og veit hva som er sakte vektnedgang for meg i den første perioden. Jeg er faktisk den eneste som kan mene noe om akkurat det. Og det ringer noen bjeller her også når noen føler de sitter med fasiten når det gjelder alle andre. ;)

JojoJulie sa for siden:

Får håpe du tar like mye et par uker til da, så kompenseres det :) jeg er heller aldri sånn heeelt fornøyd.. Kunne alltids gått ned litt til liksom.. Skulle jo helst ha vært slank i går :D menmen, vi gir da ikke opp :)

Si fra hva du syns om pavlovaen da.. Sist jeg laget lavkarbo tok jeg 1 munnfull, spytta ut og kasta resten.. Men det var bare med sukrin da...

JojoJulie sa for siden:

Hehe.. Det kan da ikke være så ille. Uten pitabrød og chips kan det da ikke være så mye karbohydrater.. Har du vært flink ellers i dag, går det nok bra :)

Mate sa for siden:

Jeg skal si fra i morgen, fikk akkurat ingrediensene til bærkremen i hus, men ble ørlitt seint til at jeg gjør det klart i dag. Men, pavlova til frokost er heeelt ok :D

EDIT: Da har jeg spist pavlova til frokost. Smakene var der, men ikke konsistensen. Pavlovaen var helt myk og litt klissete inni, savna den harde marengsen. :)

Hubba Bubba sa for siden:

Jeg kjenner at søtsuget forsvinner og godt er det. For det blir en del peanøtter eller mandler (tom nå) når jeg har lyst på noe. Det ble bare to håndfuller med peanøtter til Greys Anatomy :D

I fjor gikk jeg ned fra 88 kg 5. mars til 83,5 18. april. Holdt vekten til juli men da mistet jeg fokus. Var litt halvhjertet noen måneder før vekten "plutselig" var tilbake, pluss litt til. :(

Jeg startet 5. mai på 89,6 kg og er nede på 86,7 nå. Regner med at det meste er vann, med vekt ned er vekt ned:)

Håper det kan være hyggelig å lese og dele erfaringer med hverandre her og at en kan holde en god tone slik at en ikke blir frustrert over andre sine kommentarer.

lirumlei sa for siden:

Min ble hard marens, men var helt myk da jeg tok den ut av ovnen.
Blir jo ikke det samme, men en grei erstatning. Neste gang det er kakeanledning, så tror jeg nok at jeg skal satse på lavkarbovarianten av suksessterte. :)

Mate sa for siden:

Oooo...suksessterte er snadder! Sleng med en oppskrift om du får tid, det må jo være en ganske lavkarbo-vennlig kake om man bruker sukkererstatninger. :)

Carisma sa for siden:

Om dere bruker oppskriftsidene her inne er det mange oppskrifter både opp pavlova og suksesstrener osv. MEN, man bør ikke bruke allikevel erstatninger de første fire ukene. Husk at man skal spise ordentlig mat, proteiner, grønnsaker og rene naturlige ting.

Her er det en god nybegynneroversikt: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1478743&postcount=158

lirumlei sa for siden:

Det er veldig mange fine oppskrifter her inne, samt på flere blogger. Bare å søke på retten du ønsker + lavkarbo, så kommer det opp masse deilige ting man kan spise.

Kjempeviktig poeng du har, Carisma. Nå kom jo 17. mai midt i oppstarten her, og jeg tenker at det er viktig å planlegge fremover, slik at man vet hva man kan gjøre neste gang. Sommertid, bursdager og kaker er viktig i den sosiale hverdagen, og da blir det viktig for meg å kunne bake en kake jeg har lyst å spise og KAN spise.

Jeg er bedt til en nabo i bursdag om noen uker og jeg var snar å tilby meg å bake en kake, slik at jeg vet hva jeg trygt kan spise. ;) DA blir det suksessterte.

Mi9en sa for siden:

Hei.

Håper det er greit at jeg slenger meg på med dere. Startet på lavkarbo nå 20.mai. Har vært på ketolysekuren tidligere og synes det er utrolig effektivt. Har lagt på meg nesten 5kg i løpet av vinteren og trenger mer enn noen gang å ta av noen kilo.

Høyde 167 cm
Startvekt: 64,5 kilo - det høyeste jeg noen gang har vært uten å være gravid :eek:

Mål: 58-59 kg

Sorgfri sa for siden:

Hei!

Jeg blir også med her! :-)

Jeg er 46 år og bor i Langesund, Telemark. Har to barn og samboer. :-)
Startvekt 90,4 kg, høyde 166 cm.

Startet med lavkarbo på mandag, og har nå gått ned 2 kg på to dager. Foreløpig bare vann da, har vekt som viser fett, vann og muskelmasse, og ser at vannprosenten har gått ned og fettet opp...

Er det vanlig at fettprosenten går opp i starten? Noen som vet?

Anja :)

Velkommen!

Er der en vekt som viser fordelingen i prosent? For når du mister vann så vil fettet utgjøre en større prosent av vekten. Selv om en ikke har økt i fettmengde på kroppen. Men om den viser vekten av fettet så vil ikke det endre seg før en begynner å forbrenne det.

langaard sa for siden:

Sånne vekter er veldig upålitelige :liste:

tjeldberg sa for siden:

Hmm--- høres ut som en spennende vekt. Hvor får man tak i slike?? Selv om den ikke er helt nøyaktig :) Koster de en formue?

Ellers så syns jeg det er fint at folk kommer med oppskrifter i tråden, er jo så uendelige mange å få tak i på forumet at det det er greit å få de på tråden, evt med link om de er lagt ut før :) Suksessterte hørtes glimrende ut med tanke på barndåpen vår om ca 3 uker :D Jeg overlevde de første 2 ukene uten erstatningsprodukter og utskeielser, så heretter kommer jeg til å tillate meg kontrolerte utskeielser med erstatninger en gang i uken + et glass øl eller vin. Har jo planer om å holde på kostholdet så da må det bli litt kos av og til! Hvor fort det går ned er ikke like viktig som at det går ned :)

Ble forresten mett av middagen, før tallerkenen var tom idag!!! Det skjer jo omtrent aldri. Jeg er veldig dårlig på å kjenne at jeg blir mett.. En av fordelene med lavkarbo håper jeg, og satser på at det fortsetter!!!

scnuppa80 sa for siden:

Huff jeg får virkelig ikke i meg nok mat. Vekta går riktig vei, sakte men sikkert. Og det er ingen problemer med å spise max 20g karbo. Jeg har en måltidsapp på tlf som jeg registrerer alt jeg spiser , dette gjør det veldig lett å følge med på om jeg har fått i meg nok fett, protein og karbo. Men denne teller også kalorier. Mange dager sliter jeg med å spise mer enn 1000 kcal om dagen og det er jo alt for lite !! :eek: Prøver hvertfall å komme meg opp i 1500 kcal. Men har fått veldig liten sultfølelse etter jeg begynte på lavkarbo, er dette normalt og vil det gå seg til?? :confused: Rart å spise når man ikke er sulten også ..

Mate sa for siden:

Her er forresten en oppskrift på suksessterte som så bra ut og skal prøves her i gården: lavkarbotips.blogg.no/1313176608_denne_fantastiske_kak.html

Scnuppa80, jeg har iallfall aldri bekymret meg for kalorier når jeg er på lavkarbo. Jeg synes det regulerer seg sjøl ganske greit; jeg spiser når jeg er sulten og da til jeg er mett, men kjenner meg sjelden særlig sulten mens jeg er på lavkarbo. Jeg synes det er en fin side-effekt av denne livsstilen, og så lenge jeg har en god del kilo å ta av så lider ikke kroppen noe nød mener jeg. Jeg synes det er befriende å kvitte seg med kalorimonsteret; etter mange dietter og slankeopplegg hvor man teller kalorier og går rundt sulten hele døgnet er det deilig å bare være mett og fornøyd. :)

Sorgfri sa for siden:

tjeldberg; jeg kjøpte vekta på romjulssalget til 299,-. På Lefdal eller Elkjøp tror jeg. :)

Veldig god idè med oppskrifter her, gjerne på vanlig mat også. Prøver å styre unna søtstoffer nå i starten, sliter skikkelig med å ikke skeie ut igjen. :o

Har hørt at man gjør det rett når man ikke er sulten på lavkarbo, det er sånn det skal være.

Jeg for min del er på dag 3, og er stadig sulten. Tror ikke jeg helt har fått til det med riktig mengde fett i forhold til protein og sånt...

Schnuppa80; hvilken app bruker du? :)

lirumlei sa for siden:

Fiskesuppe ble middagen her i dag og denne kan varmt anbefales! Jeg hadde ikke laks i dag, kun reker og torskefilet. Man kan sikkert ha litt blomkål til denne, men det er ikke nødvendig.

2 ts karri
2 ss smør til steking
2-3 løk i tynne ringer
3 gulrøtter tynne skiver (bruk ostehøvel)
1-2 hvitløkbåter
1 terning fiskebuljong
1 terning hønsebuljong
4 dl vann
1 boks hakket tomat (her kan det varieres med pakker med basilikum el chili)
3 dl matfløte
150 g reker
200 g torsk
200 g laks

Kok opp vann, ha i buljongterningene som løses opp.

Skrell og skjær gulrøtter i tynne skiver med ostehøvel. Skjær løk i ringer, hakk hvitløk. Surres i smør
og ha over i buljongen. Ha i hakket tomat, matfløte. Varmes opp. Pass på at det
ikke brennes i bunnen.

Skjær opp torsk og laks som er skjært i terninger. Ha i suppa og la det trekke i 5-10 min. Ha i litt tagatesse eller sukrin for litt sødme i suppa. Reker has i, eller serveres ved siden av etter smak og behag. Ikke bruk rekekraften
i suppa.

ludviga sa for siden:

Hørtes god ut den suppen!

Jeg reiser til Syden om ti dager... Ææææ. Du vet du er på slankern når du blir stresset av hva du skal spise der;) men lest litt i forumet - og bestemt meg for å unngå de verste bombene som brød, pasta og pommes frites. Ellers skal jeg kose meg!

Jeg blir fristet av både fiskesuppe og suksesskake:p. Når jeg tidligere har forsøkt meg på grete rode så har jeg tenkt mat 24 timer i døgnet, og vært sulten kort tid etter å ha spist. Den sulten kjenner jeg ikke like mye nå. Det er bare en liten eller bitte liten murring? Samtidig er det kjekt å se at vekten kryper sakte nedover når jeg er flink med kosten.

MEN jeg er ikke flink nok med grønnsaker. Og spiser sikkert for mye egg. Har ikke lyst på agurk og tomat til speilegg. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut mest mulig kornprodukter og dermed så blir det ikke knekkebrød ol.

Og så var det kosttilskudd. Har ikke tatt det ennå, men skal begynne i dag. Dar dere kostilskudd. Jeg har skapet fullt av alle mulige sorter men glemmer plutselig å ta:rolleyes:

scnuppa80 sa for siden:

Den heter myfitnesspal. Fåes i google play o.l :) suveren, kan også scanne de fleste strekkoder :D

Sorgfri sa for siden:

Takk for tipset, den skal jeg teste! :)

Hubba Bubba; den simulatoren var genial! Hjelper virkelig på motivasjonen. :)

Sorgfri sa for siden:

Hva har dere spist i dag da? Kanskje vi kan skrive det her hver dag så vi kan få litt inspirasjon av hverandre? :)

Jeg hadde smoothie med kokosmelk, egg, bringebær og sukrin til frokost og resten nå til kvelds. Middag var kyllingspyd med salat og biter av gulost.:)
Tror jeg har spist for lite, for jeg kjenner en murring i magen nå...

I dag har jeg spist 3 egg til frokost. Lunsj ble 1 skykke kald laks med en ss rømme til. Det ble ikke tid til å lage middag så ble det en pølse (lammepølse med ramsløk) og litt ost. Og da var jeg sulten på vei hjem ble det to lunsjkaker. Er sulten nå men vet ikke om jeg orker å lage middag. Og igjen typisk meg for lite grønnsaker.

tjeldberg sa for siden:

Uhh den appen har jeg jo. Bare glemt å bruke den. Fin påminnelse!

Frokost - vegetaromelett siden vi var fri for skinke og bacon. Funket fint med løk og tomat faktisk. (Riktignok usikker på om egg og fløte er lov å kalle vegetar..).

Middag - kreolsk laks (ferdigpakke til å sette rett i ovnen) og wokgrønnsaker (+ nudler til samboer)

Kvelds - babybelost og kaffe med cocosa. Var sugen på noe, men ikke direkte sulten.

tjeldberg sa for siden:

Glemte helt at det ble et par skiver vannmelon til lunsj. Var på besøk hos en venn, han inviterte på kaffe og sjokolade, så jeg tok med vannmelon. Så ble ikke så kjedelig å se på andre kose seg til kaffen. :) Ikke helt ketolyse, men mye bedre enn sjokolade og likevel sosialt. Vannmelonen forsvant, det gjorde ikke all sjokoladen, så den ble en hit hos flere :)

lirumlei sa for siden:

Fridag, brukes til huslige oppgaver som gir trimpoeng og samtidig husmorpoeng.
I dag har jeg bakt knekkebrød som jeg skal ha med som niste på utenlandstur i neste uke. Greit å ha med på hotellfrokost. Så har jeg kokt bringebærsyltetøy. Det spiser jeg med en dæsj fløte om jeg får lyst på noe godt, eller med tyrkisk youghurt.
Bountybiter står i kjøleskap og venter på litt sjokoladetrekk. Jeg har kjøpt en sjokolade som er søtet med stevia, fra helsekost.
Middagen er ikke bestemt enda.... tror jeg må kikke litt i fryseren etter råvarer.
OG! Plutselig er hugen etter pepsi max nesten borte! De siste dagene hsr jeg drukket mer vann, Pepsien ble plutselig ekkelt søt og vekta reagerer positivt. :) livet på lavkarbo er finfint!

kloppsi sa for siden:

Tuuusen takk for tips om den visualiseringen.. Ga meg et lite kick!

Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..

kloppsi sa for siden:

I dag har jeg hatt salat med tacokjøttdeig og CF til både frokost og lunsj.. Mmm!!
Tror at jeg skal lage en blomkålgrateng med kjøttdeig eller lasagne med squash til middag.
Baconsnack er i hus i tilfelle fristelsen kommer ikveld :-)

lirumlei sa for siden:

Det prøver jeg alltid å ha i hus. Brukes også til panering av kyllingnuggets. ;)

lirumlei sa for siden:

Det er helt sikkert at man bør ha tid, krefter og overskudd til å gjøre en slik omlegging og det krever mye tankevirksomhet og overskudd i starten.
Håper du kommer deg over kneika snart.

Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..[/quote]

Ikke bra. Jeg har alltid planer om å lage ukemenyer og ha den klar når jeg handler inn. Men jeg glemmer å lage meny eller glemmer å ta den med på butikken. Og lar meg friste av tilbud i butikken. jeg kan jo alltid endre på menyen hjemme.

Kanskje en god planlegging vil gjøre at jeg får i meg mer grønnsaker.

Google pause......

Det finnes massevis med ukesmenyer der ute. Jeg nå finne tid og lage en som passer det jeg liker å spise.

Melissa90 sa for siden:

Har vært stille fra min side på ei uke nå, men jeg er still going strong. Nesten da. Hadde meg utskeielse på kvelden 17 mai (fest), og søndagen derpå. Men så var det bare å ta seg selv i ørene å hente seg inn igjen. Nå er jeg så motivert at ingenting av ''ulovligheter'' frister mere. Er bedt i en bursdag imorgen, og vanligvis hadde jeg dratt å inntatt alkohol, men har bestemt meg for å holde meg unna alkohol i et par mnd fremover. Lettere å holde seg unna store sprekker på den måten :)
idag har jeg bare spist to måltider, frokost ble det stekt egg og bacon med paprika til, middag ble ovnsbakt laks med brokkoli. Va på trening idag og igår, 20 min full peising på stepmaskinen, svetten rann :-)

lirumlei sa for siden:

Nei, disse går i matavfallet.... de ble alt for bløte og bare klin når jeg skulle ha på sjokolade. Ganske ok på smak, men ikke nok til at jeg gleder meg til å ta en bit..
Men når jeg først hadde smeltet sjokolade, så fikk noen jordbær dyppet seg litt. Og DET var nammis!

Elggryte og grønnsaker ble middag i går og lunsj i dag.

TrillTrall sa for siden:

Var nettopp borti en oppskrift på bounty (ikke lavkarbo) og der ble kokosbitene frosset før man dyppet dem i sjokolade, da ble det ikke klin og søl og de satt fint sammen til sjokoladen var på plass.

tjeldberg sa for siden:

Hehe morsomt, du inspirerte meg til å lage det samme, brukte denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49191 bare at jeg byttet ut delfia med cocosa. Funket fint, måtte bare ikke bli for tykke og bli lenge nok i frysen før sjokolade ble tatt på. Med sjokolade på, så stivnet de. Har laget sånne før, og meget fornøyd med at de her ble litt fuktige, ellers så har alle blitt så tørre. Men smak og behag :cool:

tjeldberg sa for siden:

Fikk heldigvis (forhåpentligvis) spist bort noe av sjokoladebehovet mitt med de overnevnte bountysjokoladene. Tror ikke jeg bør lage de for ofte, ble veldig lett å gå å hente i kjøleskapet når mini skulle ha mat på natten.. Sikkert aldri fornuftig å hive i seg mat/snop på natten når du ikke er rundt 2 mnd gammel..

lirumlei sa for siden:

Det ble nok bedre med eggehvite i, vil jeg tro OG at du fryser dem. Mine ble for fuktige i og med at jeg ikke fikk av alt vannet av kokosmelken. Den hadde ikke delt seg skikkelig i kjøleskapet.
Sjokoladen var egentlig bare kvalmende for min del, så her går de i bosset.
Gjør ikke noe, det.

Nå stekes det høykarbovafler i heimen, men jeg har ingen behov for å smake. Spiste meg mett på lavkarbo-elggryte før selskapet kom. Men jeg tar meg ett glass vann, for jeg kjenner at jeg er tørst.
Så skal middag for i dag og i morgen planlegges. Har noe kyllingkjøttdeig som må brukes.
Lag en fin dag. :)

Har vært ute og nytt solen i dag. Sett på alle som spiste softis . Og det såg godt ut. Men skal jeg nå målet mitt til sommeren så må jeg la være. Var kjempesulten når jeg kom hjem og har maulet en liten kotelett så får jeg heller lage middag om en liten stund. Det skal bli stekt kyllingfile i fløtesaus og blomkål til.

Og all snakk om Bonty har fått meg til å få lyst på en atkinson med bonty smak. Har i skoffen. Kjøper de fra iherb. Mye billigere enn å kjøpe i butikk.

lirumlei sa for siden:

Så flink du var som motsto fritelsen, Hubba Bubba. :)

I går var vi på besøk hos venner som hadde gode kaker og snacks, men jeg takket høflig nei, forklarte at jeg prøver å holde meg unna sukker og mel og ba om et glass vann. :) Gikk helt fint, det.

Søndag er veiedag hos meg, nesten 4,5 kg vekk på fire uker og det er jeg utrolig godt fornøyd med!

I dag blir det boknafisk med bacon og fett, samt kokt brokkoli til middag. De andre får potet og erterstuing også.

Jeg laget forresten lunsjkaker i går kveld, det ble lunsj i dag og kvelds i går. Bacon, løk og paprika surret i panne, kyllingkjøttdeig, krydder, parmesanost og en restebit med norvegia, egg og en skvett fløte. Blandet sammen og stekte som kaker på panna. Kjempegodt.

JojoJulie sa for siden:

4,5kg er kjempe bra! Gratulerer!
De lunsjkakene hørtes gode ut:)

JojoJulie sa for siden:

Inspirerende at folk er så flinke til å oppdatere her!!

Selv er jeg fornøyd med lite utskeielser og mye trening i helga! Spent på veiedag i morgen... Har lagt om litt fra ketolyse til generell lavkarbo og mindre Kcal. Har ikke så mye overvekt igjen, så da tror jeg det funker best sånn.

ludviga sa for siden:

I dag ble det tre pizzastykker til middag. Skjerpings i morgen. Samboeren hadde glemt å ta ut fisken fra frysen.... Men Back on track as we speak;) veiedag på tirsdag.... Får håpe utslaget ikke blir FOR stort. Har vært veldig flink de andre dagene...

Har 4 kg igjen til målet. Har gått ned 6,5 kg på tre uker... Redd det er litt for mye nesten. Klærne er blitt for store - merker det veldig på kroppen!!

Mate sa for siden:

Det høres deilig ut å være så nære målet! Gleder meg til den følelsen :)

Jeg skal switche veiedag fra tirsdag til mandag nå i morgen, veiedag på tirsdag blir så bakvendt for meg. Satser på jeg har mista litt, vi får se. Men ikke noe stress, ned går det selv om det tar litt tid. Uka framover blir en utfordring; tre bursdagslag og en begravelse. Men tror jeg klarer å styre meg, lavkarboen har tatt tak og jeg er ikke fysen på sukker lenger. Merker også at energinivået er på vei opp, samtidig som sultfølelsen nær sagt uteblir. Jeg er så glad for at jeg oppdaget lavkarbo, er mange år siden nå, men fremdeles en fryd når man kommer skikkelig igang! :)

Pizza er godt. Jeg skal tillate meg begrensede mengder i sosiale sammenhenger. Om mulig skal jeg ikke spise skorpen og bunnen. Men kan jeg bestille salat gjør jeg heller det.

Jeg har gått ned 3,1 kg siden 5 mai. 3 uker. Har veiedag i morgen så kanskje det er litt mer. Og jeg er langt unna målet mitt. Jeg har 10 kg som delmål, så jeg kan ikke tillate meg for mye. men viktigst er det å holde fokus så lenge at det blir en vane med lavkarbo.

I kveld blir det torsk med grønnsaker ( poteter til resten av familien). Jeg spiser gulerøtter for å få i meg nok grønnsaker, og så er det så godt til fisken. Savner å spise potet med smør på til fisken.

tjeldberg sa for siden:

Så flinke folk er. Selv føler jeg at jeg har skeiet mye i helga, uten at jeg vet hvorfor. Muligens fordi jeg har vært veldig mett hele tiden og bountyen. Ikke turt å gå på vekta å gruer meg allerede til veiedag på fredag. Ikke rasjonelt og håper jeg kommer over disse ideene snart. Satse på ny og bedre dag i morgen! :)

Ellers ble det fisk her også idag. Røkt torsk og soppstuing av sopp, fløte og løk. Samboer fikk den mer tradisjonelle gulrotstuingen med mel og melk :)

tjeldberg sa for siden:

Synes forresten at dersom jeg savner å spise noe med pålegg, så fungerer paprika skjært i skiver fint sammen med mye pålegg :)

Hildemor på slanking sa for siden:

Hei damer;) Jeg henger meg på her. Startet på ketolysekuren i går etter en pulverkurer i 3 uker. Har gått ned 5 kg og er spent på hvor mye jeg går opp før jeg forhåpentligvis begynner å gå ned igjen nå etter pulverkuren;) Jeg har hatt boken til Torkill i mange år og prøvde meg en gang tidligere men jeg var nok ikke helt klar for å legge om kosten;)

Har ikke fått stixene og vitaminer enda men satser på de er rett rundt hjørnet. Jeg har et ønske om å ta av 15/20 kg men jeg vil se litt etterkvart på hvordan kroppen min forandrer seg. Jeg er 43 år og da er det ikke sikkert at for høy vektnedgang vil kle meg i det hele tatt.

Har ikke lest hele denne tråden enda så jeg vet ikke hvor mange vi er som har begynt nå i mai og hvordan det går med dere men synes det var veldig kjekt å finne en tråd for noen som startet ca samtidig som meg så vi kan utveksle erfaring etterhvert. Er vel på tide og si god natt så da snakkes vi igjen i morgen;-)

ludviga sa for siden:

Velkommen Hildemor :)

Jeg sjekket vekten i går og i dag... Opp 200 gram pga pizzastykkene, men fremdeles ned 1,2 kg siden forrige uke. Akseptabelt. Veier nå 66,9 kg.

Rart hvor raskt grammene kommer på. Ikke rart jeg ble større og større før - når slik junkfood ble spist ofte. Det gjelder å passe på - livet ut om man vil holde vekten stabil.

Mate sa for siden:

Da har jeg flytta veiedag, og vekta viste i dag 76.3 kg, ned 2,6 ned fra forrige tirsdag og 4 ned totalt. Tror jeg har fått litt "gratis" denne uka som etterslep fra startuka, og det er heeelt ok. :) Godt fornøyd, nå begynner jobben.

Kiro sa for siden:

Dag 2, og jeg er sååå kvalm. Hadde forventet hodepine, men ikke kvalme. Flere som hadde denne opplevelsen, eller er det tilfeldig? :/

Så flott Mate:)

Kiro. Jeg trappet ned på karbo i en uke. Ingen brød, ris og pasta. Kun havreknekkebrød. Jeg har likevel har murring i hode og vært noe uvel, ja kanskje kvalm også. Ikke den siste uken, så jeg tror det går over.

Men jeg blir kvalm/uvel dersom maten svømmer i fett. Men det tror jeg har likemye med en oppdragelse på at magert er sundt og fett er usunnt. Jeg måtte bli voksen før jeg klarte å spise snitter med smør på.

Mi9en sa for siden:

Vekten viste i dag 62,1 kg. Dvs -2,4 kg første uka, og jeg er svært fornøyd:)!

Kiro: Jeg var også kvalm og uvel/svimmel i starten, har vært det hver gang på lavkarbo. Pass på å få i deg nok vann og salt. Te med sitron og ingefær kan også hjelpe mot kvalme. Hos meg gikk det over igjen etter en dag eller to.

Siden dere snakker om hva dere spiser. Jeg spiser lav-karbo med moderat fettinnhold (både pga relativt lav startvekt og at jeg blir kvalm av for mye fett).

Min dagsmeny har pga nydelig grillvær stort sett vært som følger:

Frokost:
1 skive med ICA's lavkarbobrød, med spekeskinke, 1 hardkokt egg og majones. 1/4 avokado.

Lunsj: salat med fetaost og røkelaks - olje som dressing. 1 beger youghurt (Yoplait 0% - fordi det er den de har på jobben).

Mellommåltid - 1 atkins bar type "muslibar" (bestiller jevnlig fra iHerb)

Middag: Grillet kjøtt eller kylling med salat og grillede grønnsaker (sjampinjong, paprika, løk, brokkoli++ stekes i aluminimsform sammen med olivenolje og urtesalt.. nam nam..)

Kvelds: En skive lavkarbobrød eller lavkarbo knekkebrød med Brie, Creme Cherie e.l. 1-2 jordbær. 1ss tran.

Tar vitamintilskudd, men sliter denne gang som tidligere litt med kramper i leggene.

Sorgfri sa for siden:

Så flinke dere er folkens!:)

Jeg hadde sånn svie i magen at jeg ble redd for magesår, så jeg har droppet ut igjen dessverre.

Isteden er jeg igang med Paul McKenna's "Jeg kan gjøre deg tynn", har både bok, CD og nå en app som følgere deg opp. Denne heter 7 days, og inneholder også program for de som sover dårlig, og et for de som trenger bedre selvfølelse.

Han er kalt verdens beste hypnoterapeut, og tar for seg underbevisstheten i tillegg til oppfølging. Han har hatt stor suksess med dette, så jeg er veldig spent! Kort sagt skal du spise akkurat det du har lyst på, når du har lyst på det. Du skal bare bruke tid på å kjenne på smaken, spise sakte og stoppe når du er mett.

For en gang for alle å forandre måten man tenker på mat på, og slippe flere dietter.

Lykke til videre her inne! :-)

lirumlei sa for siden:

merkelig at de som har "lite" å ta av går fortere ned i vekt en for eksempel meg som har myyye. Men det er klart at min kropp som er vant til å ha mer enn nok næring stritter nok litt i mot å måtte ta av disse fettreservene som har bygget seg opp over år....

Om det å ta se kroppen an, hvordan man blir etter mye vektnedgang, det tror jeg er lurt. Mange som går mye ned i vekt og får mye overflødig hud på hals og fjes, blir plutselig gamle av utseende. Jeg satser ikke på å bli kjempetynn (akkurat nå virker det uoverkommelig), men hadde jeg kommet ned på rundt 75 eller 80 kg, så tror jeg det er nok for min del. Er jo noen kilo ned dit... Jeg synes personlig at damer bør ha former, og være gode rollemodeller for dagens unge jenter som tror at det å ha "thigh gap" er idealet. Jeg vet at jeg er alt for overvektig, er ikke fornøyd med kroppen, men når jeg tenker meg om, så var jeg heller ikke fornøyd med den når jeg var 65 kg i min ungdom.

Vær litt snille med dere selv, ha fokus på indre verdier og vit at vi faktisk er bra nok, selv om vi kjemper en med kostomlegging og håper på noen kilo i minus som en positiv bivirkning. ;)

Jeg liker kjempegodt at det er så god aktivitet her. Fortsett med det. :)

lirumlei sa for siden:

I dag surret jeg biter av svinefilet sammen med masse løk, sopp og purreløk, hadde over en boks rømme samt blomkål og litt gulrotrester fra i går, krydret med hvitløkspulver, salt og pepper. Slo over i ei ildfast form og lot det godgjøre seg litt i ovnen før jeg spiste. Mmmmmm.

Jeg kjøper ofte kjøtt på halvpris på butikken. Mange ganger er det det dyreste kjøttet som ligger til redusert pris pga dato. Noen ganger passer det inn i menyen, andre ganger fryser jeg ned til senere bruk. Hvordan tenker dere i forhold til spesielt kjøtt-handel. Det kan jo bli dyrt i lengden.

Løk er min "synder", jeg vet det er noe karborikt i forhold til andre grønnsaker, men den gjør lavkarbolivet mitt lettere å leve. ;)

Jeg spiser også en del løk. Det kan brukes til det meste. Jeg er ikke flink på salater så jeg spiser det jeg liker av grønnsaker over og under jorden.

Jeg kjøper også kjøtt på tilbud når jeg kommer over det på tilbud. Også om det er kort holdbarhet. Det blir dyrt om en alltid skal velge de fineste og dyreste kjøttvarene i butikken. Jeg prøver også å ha fisk til middag 3 dager i uken. I tillegg blir det mere grønnsaker. Ris, pasta, brød og poteter er jo ofte den billigste delen av middagen. Jeg har ikke regnet på hvor mye mer maten koster når jeg spiser lavkarbo. Er det noen som har det?

lirumlei sa for siden:

Jeg orker ikke regne på det, men nå handles ikke godis eller mye annet på impuls. Tror det går litt opp i opp. Ferdigmat koster også en del.

JojoJulie sa for siden:

Veiedag...

Ned 700g denne uka.. 69,4kg nå, og da er det bare 7,4kg igjen til målet!

Har hatt mer fokus på trening enn kosten, så skal skjerpe meg litt på det heretter ;)

Mate sa for siden:

700 g. er finfint det! :)

tjeldberg sa for siden:

uhh løk er et must i min kost, lavkarbo eller ei! Grønnsaker spiser jeg også alt av sorteer, bare begrenser litt rotgrønnsakene og dropper poteten ;)

Tror ikke jeg spiser mer kjøtt nå enn før. Kanskje mer fisk siden jeg prøver å være litt bevist på kosten. En pakke med koteletter koster kanskje 60-70 kr alt etter merke selvfølgelig. Grillmat er ganske billig for tiden. Disse pakkene med kjøtt blir jo middag flere dager i uka, mens en ferdigpizza varer kun en dag og jeg og samboer spiser en pizza hver, gjerne med ekstra ost. Så da koster middagen fort over 150kr. Sammenlignet med pizza så sparer jeg på lavkarbo. Grønnsaker og salat kan kreve litt tid og penger, men er nok gull for helsa og humøret siden de er fulle av næringsstoffer vi trenger! Så tror nok jeg går i pluss helsemessig. Og sparer litt, siden jeg ikke kjøper inn så mye snop lengre :)

Hildemor på slanking sa for siden:

1. dag på ketolysekuren og jeg som var redd for vektoppgang etter 3 uker på pulverkur er veldig positivt overrasket at vekten fortsetter å gå nedover;) Har ikke hatt noen bivirkninger med hodepine eller annet heldigvis;-) Venter enda på stix og tabletter men jeg ser på den nærmest "selvlysende" urinen at jeg er i ketose;) 7 kg ned på 3 uker og de 2 siste nå på ketolysekuren;-)
    En vanlig meny for meg med enkle variasjoner er;

Frokost: En nakkekotelett/reker/kylling steikt i meierismør sammen med paprika/asparges/redikk

Middag:Laks/ørret, kylling, svin med salatblanding og fetaost med oljedressing

Kvelds:Et klibrød med egg og rekesalat og agurk

Jeg drikker 2/3 l vann om dagen

Ned 0,7 og 2 er bra begge deler. Jeg er superfornøyd med mine ned 1,6. Ferdig med mens så det har nok vært en del vann. Og denne gangen ble det ingen sjokolade. Normalt merker jeg at jeg får mens fordi jeg er så sugen på sjokolade. Denne gangen var suget nesten helt borte. Har fått på meg en impulskjøpt teningsbukse som har lagt i skapet lenge fordi den ikke passet.

Denne gangen på lavkarbo forteller jeg til folk at jeg spiser lavkarbo. Og spør de som jeg vet har gjort det tidligere om de gjør det nå. Skal jeg gjøre dette lenge må jeg være åpen tenker jeg. Hva gjør dere? Jeg synest at vekt og helse er en privat ting, men når jeg takker nei føler jeg at jeg må forklare meg. Og hva om den som tilbyr er større enn meg. (klarer ikke skrive tjukkere hmmmm). Jeg synest akkurat nå at valgene hjemme i egen stue og kjøkken er mye lettere enn valgene i sosiale sammenhenger.

mailen sa for siden:

Dere holder fortet ser jeg. Har hatt en kakesprekk på grunn av bursdag i helgen, og det varte til og med i går. Nå er jeg atter en gang på en ny start. Fader så vanskelig det skal være.

Vekta i dag viser at jeg fortsatt er -1,5 siden starten i mai, og det er bra. Frokosten sliter jeg med, siden jeg alltid har det travelt om morgenen. Er så glad i å sove! Har funnet ut at lavkarbobrød med eggerøre og spekeskinke pluss majones må være godt. Sliter litt med at jeg må ha mye pålegg på det brødet for at jeg skal klare å spise det. Smør, salami, brie og paprika går jo også an. Må handle inn litt så jeg er forberedt for veldig travle morgener og. Lunsjen blir kyllingsalat som jeg laget ferdig i går kveld. Middag tror jeg blir pølse- og blomkålgrateng, men har veldig lyst på fiskesuppe. Kanskje jeg lager det i morgen? Håper på grillvær her i finnmark snart, for grillmat er så godt og enkelt.

Ønsker dere en fin tirsdag!

TrillTrall sa for siden:

Kok noen egg om kvelden og legg i kjøleskapet og spis dem, evt. med majones eller noe om morgenen - gjort på null komma svisj! :)

lirumlei sa for siden:

Ja, det er viktig å være åpen, tror jeg! Jeg forteller at jeg ikke spiser sukker og mel lengre. Da er det mer "akseptert" enn, neitakk, jeg slanker meg. Og så fokuserer jeg i samtalen på at kroppen min blir bedre og betennelser jeg sliter med i kroppen går ned.
Det synes jeg er helt greit. ;)

Dere er flinke som starter opp etter utskeielser, det viser pågangsmot. Vi legger vel om livvstil, da tar det tid. Flotte resultater det vises til. :)

Det virker som om lavkarbo har fått større aksept og at folk flest vet litt mer nå. Det er ikke så "populært" som 5:2 dietten akkurat nå. Det virker nesten som folk letter aksepterer forskningen bak den enn de gjore med lavkarbo.

Siden jeg spiser en del egg så leser jeg de jeg kommer over om egg. Syntes denne artikkelen var bra. fraiva.no/det-enestaende-egget/
Spesielt det om å spise bløtkokte egg og cholin som hjernecelllene trenger. Tror det skal bli mere bløtkokte egg, og egg stekt med hel plomme fremover.

lirumlei sa for siden:

Flott link om egg. :) spiser for lite av det, memen tenker å bruke det som reiseniste til helgen.

kjapp middag : løk, sopp, tomat, chorizopølse og china wokgrønnsaker i panna. Fløte og krydder over. Surr, spis. :)

Mi9en sa for siden:

Her laget vi tapas på grillen i dag, kyllingklubber, gambas al ajillo, grillet paprika, lavkabo bruchetta og aioli. Nam nam :-)

Melissa90 sa for siden:

Flinke dere er alle sammen :) Jeg fikk selvfølgelig mensen idag å med det VET jeg at kroppen min samler mye vann så jeg nekter å gå på vekta for om en uke. Spennende å se hva den viser da, jeg er alltid slik at jeg går på den hver morgen ;) Idag har vi grillet ute, og jeg fant (til min store lykke) pølser med 0 gram karbo, og en annen sort 0,5 gram :D Lykke siden familien vår er gla i å dra på pølsegrill turer på sommeren :)

KingOfBacon sa for siden:

Flinke folk her a gitt! :-) Startet for 3 uker siden og har kjørt på så lavkarbo jeg kan (nesten..) og har nogenlunde kontroll på at ketolysen går sin gang ved hjelp av Ketostix.

Kjenner det kreves vesentlig mer planlegging av maten for å holde seg til programmet, men det er sikkert mye vanesak også.

KingOfBacon sa for siden:

Hvilken pølse/hvor fant du disse? Kjenner at det er helt gull nå som sommergrillings er på vei.:)

xverbs sa for siden:

Jeg er på dag 3 nå. Holdt meg under 20g karbs hver dag. Merker fortsatt ikke noe på kroppen, bortsett fra at jeg blir mett uten og spise så alt for mye.

Skal få kjøpt meg stix så jeg får testa hvor jeg ligger.

Vekta er i dag på 83 kg og målet er ca. 70

lirumlei sa for siden:

Velkommen. Moro at vi er så mange sammen og at det stadig oppdateres her.
Lykke til dere som nettopp er kommet i gang, stå på dere som har holdt på noen uker. Jeg er midt i min uke 5 og har veldig gode dager. Formen er god, søtsuget er borte og magen er mett. Love it!

Bittemoren sa for siden:

Tror jeg slutter meg til dere mai startere jeg, har hold på med lav karbo ei stund ,men har nå hatt en lang pause , men tenkte at nå skal jeg ta meg selv i nakken og begynne for fullt igjen jeg har allerede gått ned 3kg og håper det fortsetter denne veien. Jeg begynte 17 mai uka men skeivt ut da. Men nå har jeg holdt meg unna alt av søtsaker og det ser ut til at det går bedre

Litt om meg kanskje er 39 år, gift og 4 barn bor på ei øy utenfor Bergen og jobber som nattevakt på bolig for utviklingshemmede

Satser på at jeg kommer inn i bikinien i sommer, eller kanskje jeg kan kjøpe meg ny

Mi9en sa for siden:

Jeg var på vekta igjen i dag. 61,6 kg og ned 2,8kg på 1,5 uke. Er nok ute av ketosen igjen i dag for jeg har spist masse av svigermors salat med både mais, ananas og vannmelon. Pytt pytt, får begynne på igjen i morgen. I kveld tar jeg et velfortjent glass med vin :rodme:

mailen sa for siden:

Jeg tåler ganske mye før jeg går ut av ketose, Mi9en. Har du testet?

xverbs sa for siden:

Flinke dere er :) gikk på en ørliten smell i dag. Er oppe i ca 35 til 40 karbs nå.

Hva gjør dere når dere er borte hos folk? Kom til svigers i dag og der hadde hun selvfølgelig lagd vafler. Måtte bare spise bittelitt. Hadde ikke hjerte til å si nei.

Og hva er konsekvensen med å dette ut av ketose? Stopper alt opp? Jeg bruker ca 2 dager på å komme meg inn igjen.

ludviga sa for siden:

Jeg sjekker ikke med stix. Jeg tenker også at det ikke er så viktig å være i ketose hele tiden. Denne gangen (har vært på lavkarbo en gang før) har jeg verken veid, målt eller telt - men rett og slett gjort det tynne folk pleier å si "spist mindre, kuttet snop,øl,brød og pasta".
Jeg har aldri gått så mye ned som nå. Grunnen til at jeg gjør det slik, er at jeg skal lære meg til å leve sunt - ikke se på det som en diett, men lære meg til å spise mindre og ta sunnere valg. Klart jeg har skeiet ut, men nøkkelen til vektnedgang tror jeg ligger i å akseptere utskeielsene og være rett tilbake i sadelen igjen med en gang. Ikke dvele over en utskeielse eller bekymre seg for om man er i ketose.

Bare noen tanker fra meg som "kun" har 10 kg å gå ned. 4 kg igjen til målet. Men jeg vet at det er da jobben virkelig begynner:)

Supert med sommervarme, men det hjelper ikke på lavkarbo. Er i besøk og får servert masse god mat. Det går greit å ikke spise brød, pasta ris mm. Men kaker frister og som erstatning blir det en god del honning melon og i dag en liten skje med sjokoladeis. Fy og fy. I seg selv er det ikke ille men hva skjer resten av helgen . Det er ennå noen dager til jeg kommer hjem. Det blir også noen glass med vin og enda flere med pepsi max.

ludviga sa for siden:

Ææææhh...jeg gruer meg til fristelser!!! Stikker til Syden i morgen. Har mentalt forberedt meg, men "redd" nesten. Redd for å skeie ut....

Mi9en sa for siden:

Jeg tester ikke denne gangen, men jeg kjenner det på kroppen om jeg har spist lite karbo. Drev og testet hele veien sist jeg spiste lav-karbo. Denne gangen fant jeg ikke boksen med teststrimler, men det er kanskje like greit...

Jeg er relativt avslappet, spiser lavkarbo, men teller ikke karber. Unner meg noen jordbær, en atkins bar eller litt Easy is om jeg er søtsugen. Jeg har tatt av likevel, og med en BMI på 22 så har jeg ikke så veldig hastverk, selv om jeg selvfølgelig ser fram til at klærne mine blir litt mindre stramme.

tjeldberg sa for siden:

Så flott at folk er her fremdeles. Regner med at folk sitter litt mindre framfor skjærmen når sola kommer fram, og her har det vært sikkelig sommerfølelse de siste dagene :)

Gårsdagen gikk ikke bra.. lagde ostekake med sjokolade og spiste omtrent kun det i går + litt vin og en breezer :p annen mat ble litt potetgull. Med andre ord, bursdagsfeiring av ei vennine gjorde at kosten gikk rett til He****e. Kun frokosten var av kvalitet. Blir neppe bedre neste helg med langtur og dåp (med mye kaker til kaffen). Har som utgangspunkt å holde meg i størst mulig grad, men vet det blir vanskelig. Får være ekstra flink i ukedagene før og etter da :D

Frokost idag som igår, lavkarboknekkebrød, ost, avokado og blåkveite. Kanskje litt merkelig kombo, men godt og veldig mettende :)

mailen sa for siden:

Jeg er i ketose og det har jeg tenkt å fortsette å være. Er skikkelig fysen på noe i dag, så stakk innom her for å finne oppskrift på skumkaka det ble tipset om tidligere i tråden.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.