JojoJulie sa for siden:
Så bra at folk fortsetter å oppdatere! Her har det gått rett vest denne uka, både med trening og kost.. Huff.. Må virkelig ta meg sjøl i nakkeskinnet fremover!
JojoJulie sa for siden:
Så bra at folk fortsetter å oppdatere! Her har det gått rett vest denne uka, både med trening og kost.. Huff.. Må virkelig ta meg sjøl i nakkeskinnet fremover!
mailen sa for siden:
Jeg har funnet så mange nye matvarer og matretter at det går helt supert. Tidligere har jeg savnet pizzaen, men med Lavkarbohuset sitt pitabrød som pizzabunn ble det nesten som vanlig pizza. Og lørdagskos er Atkins sin Peanut Butter Cups. Fy søren så god den var. Har også savnet lette måltider uten så mye tilberedning, og det har karbobrød, knekkebrød og lumper hjulpet meg med.
Spiser likevel ikke brød og lomper til alle måltider. I dag har det blitt en brødskive til frokost og 1,5 pitabrød til pizzaen.
Har ikke merket noe med tanke på Pepsi Max-slutt, men tenker at det er fint å ikke ha i seg så mye aspartam. Vi får se hvor lenge jeg holder ut med Arctic Water i stedet. :) Kullsyre må jeg ha. avhengig
tjeldberg sa for siden:
Kullsyre er godt :D
Sikkert ikke for tennene, men alle gleder i livet kan jo ikke være sunne.. :)
Kiro sa for siden:
Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende :D
mailen sa for siden:
Det er sikkert bedre for tennene med Arctic Water enn Pepsi Max. Og ja, kullsyre er godt. Elsker følelsen når jeg tar en skikkelig stor slurk og det bruser i både munn og nese. Haha, føler meg litt psyk, men det er sant. Wow! Det gir skikkelig kick til å fortsette ja.JojoJulie sa for siden:
Bra tips med Lavkarbohuset. Hadde ikke oppdaget det før.
Er også heeelt avhengig av alle slags varianter av cola light.. Klarer ikke stoppe heller :rolleyes:
JojoJulie sa for siden:
Oi! Det var jo kjempe nedgang! Flink!
Hubba Bubba sa for siden:
Det blir ingen veiing denne mandagen. Jeg har sklidd ut i det siste. To is i dag. Og det var godt. Men har vært i god aktivitet. Mye tur. Tror det blir grillmat i kveld. Har også spist litt poteter i det siste. Og appelsin. Håper at vekten tåler det slik at jeg går opp i vekt. Vet dere hvor mye karbo dere tåler å spise uten å gå opp i vekt. Jeg vet ikke hvor min grense er.
Og drukket mye cola cero. Egentlig er pepsi max best men tror jeg snart må på avvenning:rolleyes:
Melissa90 sa for siden:
Flinke dere er å oppdatere. her går det kjempe bra så langt. ingen sprekk siden forje. synes det blir lettere og lettere jeg. Eneste jeg sliter litt med er å få i meg nok vann.
Så bra Melissa90.
Jeg har spist tapas i dag. Både brød og poteter og brownies og is til dessert. Jeg kjenner på det å tillate seg mat i sosiale sammenhenger og hva det gjør med kroppen min . Det ideelle hadde vært om jeg kunne spise slikt og være flink med kosten på hverdagen.
Hildemor på slanking sa for siden:
Jeg var på vekten og den viste nøyaktig det samme som forrige uke;) Jeg har ikke skeiet ut med noe og holdt meg konsekvent til kuren og ketostixen er lilla så da tenker jeg at det skyldes at jeg venter mens om noen dager;)
Bare å stå på videre så satser jeg på at vekten viser litt ned neste uke.
Mate sa for siden:
Slik var det for meg denne uken også Hildemor på slanking, bom stille. Men det er helt ok, veit jeg gjør det jeg skal og tar det hele med knusende ro. Og selv om jeg ikke har gått ned noe kjenner jeg jo daglig de gode bieffektene av ketose; dyp deilig søvn om natten, energi om dagen, og aldri mer ulvehunger. :)
Godt vi er flere Mate, det løsner nok til neste uke skal du se;-)
Synes du det går greit ellers? Jeg trives veldig i ketose og koser meg med deilig mat;-) litt lite trim enda, siden jeg har hatt en øyelokksoperasjon og skal ta det med ro noen uker men jeg beveger meg mer enn da jeg var 7 kg tyngre;-)
Mate sa for siden:
Jeg trivs veldig godt på lavkarbo og i ketose, det er som om hele kroppen og hodet roer seg litt ned, samtidig som man har mer energi og bedre netter (søvnmessig altså...). Og når man slipper søtsug og sultfølelse kan man nesten ikke be om mer, vekttapet er naturligvis en viktig del av det for meg som skal ned i vekt, men tror jeg hadde vært på lavkarbo uansett på grunn av alt det andre det fører med seg. Det sagt har jeg jo ikke vært på lavkarbo støtt, men merker hvor godt det er hver gang jeg begynner på nytt. Trening har det blitt litt lite av for meg også i det siste, og jeg veit av erfaring at jeg trenger litt trening for å få skikkelig fart i sakene. Men stresser ikke. :)
lirumlei sa for siden:
Heisann.
Utenlandsturen gikk fint, med planlagte utskeielser på en fellesmiddag og dagen for hjemreise. Vekta står litt stille, men litt ned, så jeg er storveis fornøyd.
I dag laget jeg pizzazcones til lunsj, dobbel porsjon, så har jeg å ta til når jeg ikke har så god tid, eller at været tilsier at jeg heller bør være utendørs. I dag blir det noe kjøtt til middag, kanskje en coleslaw som tilbehør. Jeg har lyst å lage "potet"salat med sellerirot en dag. Noen erfaringer med det? Tilbehør til grillmat, tenker jeg. Tar gjerne imot tips.
Mate sa for siden:
Jeg prøvde denne : Potetsalaterstatning av selleri. Den fungerte veldig bra syns jeg, var akkurat det jeg så etter. :)
Opp 2 kg på en uke med reise og sosialt. Nå skal jeg over lavkarbo og ingen nei mat.
mailen sa for siden:
Det er sant som du sier, man får liksom mer ro på lavkarbo. Hodet kverner ikke hele dagen på mat, is, brus, kaker, brødskive med leverpostei osv. Nå spiser jeg fordi jeg er sulten, men tenker ikke så mye på mat ellers. På lavkalori som f.eks. på Grete Roede, føler jeg at jeg hele tiden må kjempe mot lysten på mat.
Hadde jo veiedag på tirsdag og jeg fant ut at jeg ikke hadde gått ned noe siste uken men bekymret meg ikke så veldig og tenkte at det skyldes nok at mensen er rett rundt hjørnet.
Måtte allikevel på vekten i dag bare for å sjekke og da hadde jeg jo gått ned 1,3 likevel siden forrige tirsdag😊 Jeg er så glad, har gått ned over 8 kg på 5 uker😍
lirumlei sa for siden:
Veldig bra! Gratulerer med flott resultat!
lirumlei sa for siden:
Tusen Takk, denne skal prøves i helgen!
mailen sa for siden:
I dag hadde jeg så lyst på softis, men jeg var flink å laget denne i stedet. Veldig lettvint og jeg fikk tilfredsstilt isbehovet mitt. Kommer nok til å lage isen flere ganger, men ikke med bringebær. Det ble litt sterkt på en måte. Bringebær og blåbær sammen er kanskje godt.
Den må jeg prøve. må nok handle inn tyrkisk youghurt først.
lirumlei sa for siden:
Da har jeg laget sellerirot salaten klar til helgens grilling. Nyyydelig og helt klart en fullgod erdtatning for potetsalat. :)
Til lunsj i dag ble det pitapizza, lavkarbo pita fra fryseren på helsekostbutikken, ferdigkjøpt pizzafyll med lite karber, litt paprika og mye ost. Lettvint mat.
Skal på hyttetur, så det gjelder å handle inn litt smarte ting å ha med seg.
mailen sa for siden:
Middagen i dag ble grillet svinefilet med coleslaw (uten gulrot) og maiskolbe med masse hvitløkssmør på. Det smakte fantastisk godt.
Har kjøpt inn skogsbær og blåbær til "is" dersom det blir flere varme dager, men nå ser det ut som temperaturen kryper litt nedover. Kun 12 grader i skrivende stund, og vi har vært oppi 20.
mailen sa for siden:
Sellerirotsalat må prøves. Har to ganger dratt i butikken for å kjøpe sellerirot, men de har vært så bløte. De skal ikke være sånn?
Heisann, her har vi kost oss i finværet i dag og vært på aktiviteter fra morgen til kveld😊 Lunsjen i dag ble spist på Peppes, de har fått en nydelig salat nå med kyllingfilet, egg, bacon,avokado og spinat, - midt i blinken med andre ord. I kveld lagde jeg hjemmelaget pizza til resten av familien mens jeg stekte meg en saftig entrecote, med asparges, camembert fløtesaus og salat. Livet på ketolysekuren passer meg utmerket,-savner absolutt ingenting😊
Carisma sa for siden:
Mais er absolutt ikke lavkarbo. :nei:
Argh.:mad: Har fått en sukkerfri melkesjokolade. Spiser noen ruter- blir kvalm- det går over og jeg spise mer. Note to my self: Kjøp aldrig sukkerfri sjokolade. Spis heller Dark premium 70% eller 86%
Og det værste er at jeg har tre til plater i kjølekapet. Hver på 100-150 gram. Liker ikke å kaste mat.
Oppfølging. Vond smak i munner og luft i magen. Da har jeg lært at sjokolade søtet med maltitol og steviol glycosides (engelsk, hva blir det på norsk?) skal jeg holde med unna.
Kastet resten i bosset sammen med en 60 % mørk sjokolade som ikke var så veldig god. Og så bar jeg bosset ut :)
Skal ikke bruke meg selv som bossbøtte! Skal sjekke hva de andre sjokoladene er søtet med og er det det samme går de samme vei. Søtsmaken trigget meg til å spise selv om jeg ble kvalm:hjelp:
ludviga sa for siden:
Tilbake fra en uke i Syden - masse utskeielser - selv om jeg nok tenkte mer igjennom ting enn jeg ville gjort før. Dere er veldig flinke! Gruer meg til å gå på vekten - veide 66,1 kg før jeg dro - laveste på 5 år! Tror det er mulig å gå ganske mye opp på en slik tur... Så blir spennende å se i morgen...
Tømte huset for mat før vi dro - Og med pinsestengte butikker, blir det nok ikke ordentlig start før på tirsdag.
Satser på å drikke masse vann og være flink den kommende uken.
mailen sa for siden:
Det er jeg klar over, men gikk helt fint med litt. Er fortsatt i ketose. :)
Sukkerfri sjokolade er ikke noe godt og gir vond mage, da er Premium Dark bedre.
mailen sa for siden:
Har forresten gått ned 4,7 siden start. Er megafornøyd med det, for jeg hadde jo tross alt sprekk fra 17. mai og en ukes tid framover.
Så supert. Jeg er ned nesten 4 kg fra 5. mai. Hadde vært en til men utskeielsene i uken som var gjode sitt.
Tips til dessert: Pisk kremfløte sammen med vaniljekesam. Ca en ss vaniljekesam til ca 1 dl kremfløte. Det ble en søt og fløyelsmyk krem. Vet det er noe sukker kesamen men det tillater jeg meg på lavkarbo. Serveres sammen med ulike bær.
scnuppa80 sa for siden:
Liten oppdatering herfra ! Akkurat 1 mnd siden jeg startet, og har gått ned 3,3 kilo. Ikke overveldende mye men uansett i riktig retning .Har ikke målt meg, det angrer jeg litt på for kjenner at klærne er blitt romsligere, spesielt buksene :D så selv om ikke kiloene renner av så endrer tydeligvis kroppen seg :) skjeide ut med en is og en Tuborg lite i helgen men det får gå bra! Er stort sett i ketose og faller jeg ut en dag er jeg på plass igjen dagen etterpå, har funnet ut at jeg tåler hvertfall 30g karbs før jeg faller ut. Men ellers så går alt fint, og jeg håper at vekta rører seg littegrann mere snart, hadde håpet å gått ned 4 kilo til før august hvertfall :o
xverbs sa for siden:
Sjekka vekta igjen i går og da har jeg gått ned til 80.5 fra 83 kg på 2 uker.
Veldig fornøyd med dette da jeg har skeiet ut ca. en dag i uka. Var på apoteket og kjøpte stix. Testet flere ganger og har vært litt av og på, men så lenge vekta går nedover bryr jeg meg ikke så mye om det. Tror nok utslaget er en blanding av å spise mindre og være mer bevisst på hva man har i seg og ketosen.
Jeg har heller ikke klart holdt meg unna Pepsi Max (er ett must) og det virker da allikevel :)
Håper dette fortsetter utover sommeren og høsten
Edit: Finnes det forresten noen oversiktside over oppskrifter som passer ketose? Finner liksom mange på forumet her, men dem er jo litt overalt.
ludviga sa for siden:
Opp 1,9 kg på en og en halv uke :( syden ass...
Ninasju sa for siden:
Venter i spenning for å høre hvilke pølser Melissa mener. :)
lirumlei sa for siden:
6 kilo ned på 6 og en halv uke! Storfornøyd! Vekta gjorde et hopp i dag.
Så gøy! Gratulerer.
Jeg er fornøyd med ned 4,7 kg siden 5. mail. Selv om jeg spiste et stykke dolly i går-
Ludviga: Jeg hadde opp 2 kg på reise og besøk en uke og har brukt en uke på å komme ned. Så nå er jeg der jeg var for 14 dager siden. Så nå gleder jeg meg til å se nye tall nedover.
JojoJulie sa for siden:
Så flinke dere er!!
lirumlei sa for siden:
Hvordan går det med dere?
I kveld koker jeg syltetøy av jordbærrabarbra. Lite karber og nydelig godt med fløte.
Fikk servert fisk med pesto og ovnsbakte poteter. Var så sulten at jeg spiste godt med poteter. Og is ti dessert . Håper trening og tur oppveier karboene. Smakte litt toblerone i dag. Det var fryktelig søtt og fikk ikke lyst på mer.
lirumlei sa for siden:
En og annen utskeiielse er vel ok om man har et langtidsperspektiv..
i dag er det 7 uker siden jeg la om kosten. 6.5 kilo i minus og livet er lett å leve.
lagde lapper til lunsj med rabarbrasyltetøy oppå. Til middag blir det fisk og grønnsaker.
Hva er deres "hurtigmiddag"? Jeg pleier å steke kjøtt, løk og grønnsaker (gjerne wokgrønnsaker) og helle på fløte, krydre godt og spise.
Hei dere. Omsider kom tante Rød på besøk, vel en uke etter normalen. Pleier alltid være på dagen her. Har dere erfaringer å dele? Vekten viser to kg opp og magen står på spreng men er fremdeles i ketose og følger kuren nærmest til punkt og prikke.
Tok et glass hvitvin i går og det er vel det eneste jeg har skeiet ut med siden jeg begynte for snart 7 uker siden.
Spiser stort sett "hurtigmat" jeg:Kjøtt, fisk, kylling med grønnsaker, salat og rømme/fløte. Ingen brøderstatninger og kakebaking.
Ny veiedag mandag så da får vi se om vannvekten som jeg håper at kan skyldes mensen har sluppet taket og kanskje tatt med seg litt fett i samme slengen.
Har det veldig bra, med masse energi og godt humør så det er godt.
Trening har det blitt mindre av men prøver med litt styrke og bevegelse i hverdagen
lirumlei sa for siden:
Det høres veldig bra ut og helt normalt Hilde. Man får mer vann i kroppen den uka. Men så lenge du er flink, så vil jo vekta vise nedgangen etterhvert.
Ikke mye kakebaking her heller, men til helgen skal vi i selskap og jeg baker ei kake og har med. Da vet jeg hva jeg kan spise. Jeg bakte lavkarbobrød nå i helgen, må nok skjære det opp i skiver og fryse ned, for det gikk ikke unna på sorten. Greit å ha å ta til, tenker jeg.
Tante Rød kom på besøk her også i helgen. Jeg drakk mye vann pga trening. Syntes at lårene var full av cellulitter. Så virket det som om vannet slapp tak . Måtte tisse hver time og det mye hver gang. Var opp 1 kg men det er borte igjen. Er ned 5.3 kg siden start. Det er kjekt med ned 5 kg. Har lest at det er en størrelse. Klærne er iallefall mer romslig. Og jeg føler meg mer vel. Rart egentlig for når jeg gikk opp i vekt for en lang tid siden følte jeg meg som en flodhest før jeg ble elefant. Er jeg nå en elegant flodhest?:rolleyes:
😄😄😄 må le av spørsmålet ditt, jeg tror ikke du ser ut som en elefant nå.
Du har sikkert som meg fått mer overskudd og energi og da bærer vi vekten på en annen måte enn når vi er tung, lat og full i karbohydrater😊
Da jeg skulle gifte meg for 5 år siden gikk jeg ned 5 kg og den vekten som jeg var på bryllupsdagen er 3 kg mindre enn jeg er i dag. Likevel føler jeg meg faktisk slankere i dag enn den gang. Kanskje har både jeg og du fått muskler😊
Melissa90 sa for siden:
Hei:) Har ikke vært så aktiv på dataen i det siste :) De pølsene kjøpte jeg på en lokal butikk her i tromsø. Tror kanskje meny selger samme, prøvde å google det å da kom det opp:) de heter jakobs utvalgte :) de har masse godt med lite karbo:) Flere typer pølser.
Melissa90 sa for siden:
www.meny.no/Du-far-sa-mye-mer/Jacobs-Utvalgte/ Dette merket har pølsene i mange varianter :)
Melissa90 sa for siden:
noen som har noen tips hvordan få i seg nok grønnsaker? kjenne jeg sliter litt der. Hvor mye grønnsaker om dagen spiser dere? Er spylei brokkoli, og blomkål er jeg ikke noe særlig glad i :(
Haha, et annet spørsmål, flere enn meg som sliter med hard og treg mage på lavkarbo? Føler jeg ikke har vært ordentlig på toalettet på lenge, og magen er kjempe oppblåst :(
Marigrete sa for siden:
Hei! Jeg startet i juli, men hiver meg på uansett:) Har 20 kg som skal bort for å komme ned på normalvekt (for meg).
Startet på tirsdag og har gått ned 5 kg på 3 dager!! Mest (bare) vannvekt vil jeg tro. Kom i ketose allerede på onsdag kveld. Er klar over at vektnedgangen ikke vil fortsette slik;)
Første gangen jeg prøver dette, og må si at det er artig med "ny" mat. Spiser mye sunnere og variert nå enn tidligere. Fikk boka "slank med ketolyse" igår og har slukt den;) Masse oppskrifter som skal prøves i tillegg til de jeg finner her på formumet.
Velkommen Marigrete!
Jeg har også som problem at jeg spiser for lite grønnsaker. men har ikke problem med magen. Synest ikke det smaker med akurk, tomat paprika til speilegget til frokost. Av og til blir det avokado og reker eller rekesalat til lunsj eller kvelds. Det er kun middag. I går spiste jeg blomkålmo/pure til middagsmaten. Torsk i form med krydder. og litt gulerøtte(ikke lavkarbo men små mengder).
Den middagen jeg spiser noenlunde ofte er squash i terninger og stekt i smør. En løk i biter stekes gylden i smør. kan også ha paprika mm i også. Ha over i en ildfast form. Stek så kjøttdeig og ha i halve cherrytomarer eller andre tomater i biter. Lag så kjøttdeigen til pizzafyll med ønsket krydder og saus. Jeg bruker ofte sukkerfri ketchup og vann og pizzakrydder , chili, mm. Ha kjøttdeigen over sqashen og ha på rikelig med ost. Inn i ovnen på 200g i 15 min. Barba mine er også glad i denne retten.
Hildemor: Jeg får håpe det er muskler.
God helg alle sammen.
lirumlei sa for siden:
Bare innom for en oppdatering.
8 uker i går, 8 kilo i minus i dag. :) storfornøyd. :)
Taxikrabben sa for siden:
Kan jeg henge meg på? Begynte i august -13, og gikk ned 13 kg frem til nyttår. Gikk da over til lavkarbo og har gått jevnt og trutt nedover, så totalen er nå 17 kg i minus :D
Har vært litt slapp i det siste, litt for mange unnskyldninger, og opp 2kg... så nå er det full skjerpings og ny runde med ketolyse for å få litt fortgang i sakene. De siste 13 kg skal av for å nå drømmemålet mitt :D
Ejan sa for siden:
Hadde en liten pause i mai men begynnte på igjen 4 juni og har gått ned 4 kilo til nå. Veier 77, vet ikke helt hva min trivselvekt er men første mål er 69kilo.
Lykke til alle sammen.
scnuppa80 sa for siden:
Veiedag, minus 5.5 kg på 6 uker :-) håper kroppen snart begynner å ta fett der jeg har mye ! Typisk eple fasong der fettet sitter midt på og det sitter vistnok godt ;-) har blitt smalere der hvor jeg er smalest fra før og pga det vises ikke nedgangen noe spesielt. Vil ha bort magen !
lirumlei sa for siden:
Velkommen taxikrabben og Ejan. :)
Flott resultat Scnuppa! Plutselig kommer det til å vises rundt om.
Jeg merker det i kjaker, rundt hofter og på overarmene.
Det er vel slik at der det kom på sist, der går det av først...? Kanskje. :)
I morgen venter en ukes tur til utlandet. Noen atkinsbarer er klare i baggasjen, ellers satser jeg på sunn fornuft, egg og bacon til frokost og litt planlagte utskeielser. Når man er på tur i annet land, så unner jeg meg litt utenom, tåler litt karber innimellom.
Vi høres i neste uke. :)
Slik er det med meg og, har tatt av 9 kg sammenlagt (med pulver 2 uker) og nå ketolyse i 7. Har fått lenger hals og smalere skuldre og rygg mens mage og pupper er store fremdeles😝 Trener du mye! Jeg må skjerpe meg for jeg har ikke vært flink😉
lirumlei sa for siden:
Veldig bra Hilde!
Godt å se at vi er flere som holder det gående, samt at det ikke er nødvendig at man tar av så himla mye de første ukene.
Marigrete sa for siden:
5 kg ned siden forrige mandag. Har stått fast siden før helgen, men har hatt noen utskeielser i helga. Med lavkarbo, men uansett for mye. Kan jo ikke spise ubegrenset med lavkarbo heller..! Blir jo uansett fort for mye kh når man spiser mye av lavkarboprodukter. Ny start denne uka med litt mer begrenset inntak av mat. Gikk jo ned 5 kg veldig raskt, så kanskje ikke så rart at det har stagnert litt:)
scnuppa80 sa for siden:
Jeg har heller ikke vært så flink på treningsfronten. Kanskje der problemet ligger :rolleyes: må skjerpe meg jeg også :cool:
Har ikke veid meg i det siste. Har hatt mye annet å tenke på :(. Mye stress og bekymringer. I tillegg har jeg fått en infeksjon. Hoster mye. Så nå synes jeg nesten synd på meg selv:o Jeg må nok gi meg noen dager til å bli bedre. Håper jeg slipper penicillin.
Så kjedelig da Hubba Bubba, masse god bedring😊
I morgen er det veiedag men jeg føler på kroppen at jeg heller ikke denne uken har gått ned noe. Står på stedet hvil nå og kroppen vil ikke under 70 kg. Min idealvekt ligger mellom 55 og 60 kg så det skal være nok å ta av😜 Må sikkert trene mer for å bygge mer muskler men det er så mye lettere sagt enn gjort
Har startet på en forhåpentligvis ny livsstil men samtidig så hadde jeg jo håpet på å føle meg litt slankere i bikini på Mallorca om 2 uker😎
scnuppa80 sa for siden:
God bedring Hubba Bubba ! I går fikk jeg faktisk en boost når slekt som ikke hadde sett meg på lenge kommenterte på hvor jeg hadde blitt av :-D så vektnedgangen vises tydeligvis selv om jeg ikke ser det så godt enda, hurra ! Det ble litt utskeielser i går da jeg hadde bursdag så jeg unnet meg ett stykke kake og en bit pizza. Trur ikke det utgjør så mye når jeg er flink ellers :-) skal ikke veie meg før ferien om 14 dager så slipper jeg å evnt se det om vekta gikk opp litt ;-) Håper snart å se 7 tallet på vekta, 2.5kg kilo igjen til første delmål som er 70 kg !
Takk skal dere ha. Var hos legen . Det var bronkitt. Så nå er det en penicillinkur. Lurer på hva det gjør med vekten . Å være syk er ikke bra. Unner meg litt is litt ditt og datt og får ikke trent.
Dere nærmere dere 70 så supert. Gleder meg til jeg kommer der. Jeg har 79 kg som første delmål. Håper jeg når det i løpet av august. Men da kan det ikke bli for mange utskeielser.
Ejan sa for siden:
Jeg drikker alltid 3 liter vann om dagen, av og til mer og men ketostixen min blir ofte mørkelilla uansett. Er det sånn at jeg må drikke mer vann da? Er ikke veldig tørst men fyller en 1liters flaske 3 ganger for dagen og drikker opp for å være sikker på at jeg får i meg nok vann.
Flott at du drikker mye vann Ejan og 3 L er nok på en dag. Hvilken farge ketostiksen har er ikke avgjørende for vektnedgangen. Den viser bare hvor mye ketoner urinen skiller ut. Er du i ketose så er du i ketose så om stixen er lyserosa eller mørkelilla har som sagt ingenting å bety😊
scnuppa80 sa for siden:
Sluttet å røyke for 1 uke siden (hurra) men etter det så har vekta stått stille. Noen som vet om dette er normalt og vil det gå seg til ? Har spist som normalt så det er så rart !
lirumlei sa for siden:
Kroppen jobbet med å kvitte seg med giftstoffer fra røyken, så gi det litt tid, scnuppa.
Så lenge du vet at du spiser riktig, så får du betalt etterhvert. ;) Flott at du greier å kutte røyken!
Utenlandstur igjen, jeg har spist godt og halvveis tenkt lavkarbo, men mye annet er også konsumert. Men jeg har gått mye så vekta har ikke hoppet så mye opp. Veiedag i morgen.
Har vært inne i flere dager og kjenner en liten bedring. Spiser lavkarbo mat og høykarbo snop. Sjokolade og chips. Har ikke det store fokuse på ned i vekt nå men skal komme sterkere tilbake.
mailen sa for siden:
Jeg holder koken, men det har vært halvannen uke uten lavkarbo da jeg var på ferie. Målet er å holde meg til lavkarbo resten av sommeren, men det er lettere sagt enn gjort. Hjemme går det greit, det er når jeg reiser bort det er "vanskelig".
Håper dere har en fin sommer. :)
Hurra i dag kunne jeg lese 70 kg på vekten. Det har gått sakte men sikkert nedover😊
Nå står ferie til Alcudia for tur og jeg gleder meg til all inclusive hvor jeg kan velge og vrake i all mulig JA mat uten å lage det selv😀
God tur. Og kos deg med all inclusive.
Janis sa for siden:
Hei, jeg er ny starter (igjen).
Kan jeg bli med dere?
Velkommen Janis. Her er det bare å slenge seg med for de om ønsker.
Jeg er inne etter en dag på stranden og en rolig tur på en time. Maten er det blitt værre med. 1/8 stk grandiosa og en kroneis i varmen.
Mate sa for siden:
For meg har det sklidd ut skikkelig i det siste, begynte med grillfest og gikk over til første søsterbesøket på over to år. Og det har satt seg i kroppen for å si det sånn...så her er det flere kilo opp; ligger på sørgelige 79,1 kg. Tar grep fra i dag; planla handlinga i går så jeg har det jeg trenger. Det skal bli godt å komme i gang igjen, som tidligere nevnt fungerer kroppen så mye bedre uten sukker; kjenner alltid et lettelsens sukk når jeg har vært sukkerfri en stund og blir kvitt suget etter sukker. Tar det forøvrig med stor ro; det er ikke første gangen jeg har "hoppet av" for en stund, og det blir ikke den siste. Men tankesettet er på plass, så da går det greit. :)
lirumlei sa for siden:
8,5 kg borte på 11 uker her.
Ingen problem å holde seg unna sukker og slikt når kroppen er i ketose, men skeier jeg litt ut så kommer suget etter mer og den ustoppelige ulvehungeren.
Jeg har hatt halvannen uke borte og med planlagte utskeielser og synes det går greit. Må bare finne meg i at vektnedgangen stopper litt da.
Jeg er ikke først og fremst på slanking, det er en positiv bivirkning, men livsstilomlegging.
Jeg opplever uregelmessige små blødninger utenom syklus... Leser om at det hender med flere, men jeg liker det lite.. :/ Har regulert mens med p-piller, men nå er det bare rot.
Noen flere som opplever dette?
Flink du er lirumlei. Jeg har og en uryddig mens for tiden. Fikk den en uke for tidlig denne gang og en halv uke for tidlig sist. Har hormonspiral. Jeg liker det ikke.
Har spist mye is og sjokolade de siste dagene. Og noe pizza. Middagene bra. Har holdt vekten noenlunde. Har ikke spist kvelds.
I morgen skal jeg kjøpe mørk sjokolade og anet lovlig lavkarbo snop. Og gå lang tur. Må få vekk kroneisene i frysen. De roper på meg i varmen, saftisen er stille. Jeg får heller lage noe av frosne bær.
TrillTrall sa for siden:
Det er bare kroppen som nå desperat prøver å få orden i syklusen og hormonene og så er hormonspiralen der og klusser det litt til for den. :) Det går seg nok til.
lirumlei sa for siden:
Takk skal du ha, Hubba Bubba. :)
Det er såååå flott når man er flink og resultatene følger. Jeg har gode dager og teller ned til neste lange utenlandstur om tre uker. skal være kjempeflink frem til da. :) Bikini er innkjøpt.
Hvordan få bikinikropp: ta bikini på kroppen----> Voilá!
Hihihihi. Sånn filosofi trenger man når man er godt fyldig.
Ha en fin dag. :)
lirumlei sa for siden:
12 uker på lavkarbo straks og 9 kg borte.
Jeg måtte tenke meg litt om og innser at jeg nesten ikke har brukt smertestillende disse ukene! Kun for litt hodepine. Og for meg som har en kronisk betennelsessykdom, så er dette ganske fantastisk!
Jeg opparbeider meg mer overskudd som brukes til å holde i gang hus og hjem, samt å bli bedre på den sosiale arena. Den er ofte bortprioritert når man har mye vondt.
Woohooo! :)
Opplever dere andre helsegevinster?
TrillTrall sa for siden:
Jeg skal ikke på noen måte skryte på meg at jeg lever lavkarbo lenger, men dersom jeg dropper å ta omega3-tilskuddet mitt (tar gjerne opptil dobbelt av anbefalt dose) i noen dager kommer muskelsmertene smygende, etter noen dager med omega3 forsvinner de igjen. :)
Akkurat nå kjenner jeg ingen helsegevinst. Har spist mye is og sjokolade i det siste. Og har dermed søtsug. Vektnedgangen går ekstremt sakte. Og fysioterapauten jeg går til har ferie. Så skulderen er så vond at jeg har tatt smertestillende i natt og i dag.
Hvorfor da lavkarbo? Fordi alternativet er værre. Tilbake med 7 kg og så videre oppover.
Må jeg være 100% strikt lavkarbo for å få alle helsegevinstene?:confused:
Carisma sa for siden:
Ja, spesielt i starten. Sukker er gift for kroppen, og når den jobber hardt for å kvitte seg med dette har den ikke kapasitet til å ta tak i andre ting. Dessuten er insulin veldig betennelsesfremmende, og sukker/rakse karbohydrater trekker mye insulin som igjen vedlikeholder betennelsestilstander.
Og kroppen prioriterer som oftest å bli frsik før bli tynn, så om den hele tiden må reparere seg selv vil den ikke har overskudd til å slippe kiloene heller.
lirumlei sa for siden:
Veldig klargjørende dette her, Carisma! Takk skal du ha.
Som kroniker er dette veldig forståelig, men desverre ikke for allmennheten som ikke har kjent slike smerter selv. Da er det liksom bare og "trene mer og spise mindre".
Jeg har noen år bak meg som jeg gjerne ikke vil gjennoppleve og ser fremover med glede med bedre helse og kosthold.
Ikke det jeg vil høre men trenger å høre:o. Jeg har vel ikke tatt inn over meg hvor lite insulin kroppen tåler ifm betennelser. Jeg vurderer strikt lavkarbo når jeg begynner i jobb igjen til høsten. Selv om jeg har spist is og sjokolade i det siste så har vel jeg ikke gått over 100 g kh. Om vekten står i ro etter går litt opp så er det vel de skjulte problemene som er værst :(.
Jeg merker ca 7 kg godt på utsende. Føler meg mere vel og synest jeg ser bedre ut. Jeg er langt fra slank men det å ha litt romsligere bukse og at knappene på skjorten ikke er på spreng gjør noe med tankene om meg selv når jeg ser i speilet. :)
Har du opplevd all fremgang med lavkarbo eller er det andre ting som også virker inn og trekker i riktig retning? Jeg blir så glad når noen har gjort noe bedrer helsen:).
Jeg har prøvd mye de siste 6? årene for å få bedre helse. Har opplevd bedringer og tror at nå er det over, men så var det bare forbigående. Jeg blir alltid like provosert når noen klager over hodepine og så ikke vil ta smertestillende. Da tenker jeg de ikke har opplevd ille nok hodepine. For da gjør en hva som helst for å bli bedre, bare for å merke at det hjelper ikke så mye:(.
lirumlei sa for siden:
Reisen mot et friskere liv startet med flere ting, først for å få mine autoimmune sykdommer i bedring. (Biologisk medisin) Så kom et gjennombrudd med LDN, det regulerte kropsvarmen min (har alltid hatt kalde føtter og hender), samt at min fatigue (trøtthet) forsvant. Ergo mer overskudd til å bli enda friskere og fungere mer på hjemmebane. Så sjekket jeg mitt D-vitaminnivå, som bør være over 100 siden jeg har autoimmune sykdommer. Det var på under 25.. Høydose D-vit fra utlandet ordnet dette og mer overskudd ble årsaken. SÅ kom jeg til at jeg var velfungerende nok til å starte på lavkarbo og ting blir stadig bedre.
Så, ja. Flere ting på veien til bedre helse. Jeg har funnet ut hva som er bra for meg og vært aktiv i søken på hva jeg må gjøre i neste skritt. Nå er det kostomlegging og etterhvert trening (opptrening) som er prioritert.
Hvis du sliter med diabetes, vil jeg anbefale deg å lese om D.vitamin og LDN, om du ikke har vært borti dette før. ;)
Jeg har alltid forsøkt å prioritere trening (men det er ikke alltid jeg har klart det, ) men jeg regner med at det er det som har holdt meg unna diabetes. Jeg har prøvd mye rart for å bli bedre, men ingenting har hjulpet meg så langt. Jeg fikk vite for en stund siden at jeg var lav på D vitamin så jeg kunne vurdere tilskudd om vinteren.Jeg fikk ikke vite hvor lav. Jeg har etter det solt meg uten solkrem flere dager i uken. Jeg har har blitt annbefalt LND tidligere av en frisør av alle ting:eek:. Men jeg tror ikke jeg får det av legen min. Regner med å få noe betennelsedempende (og smertestillende) av legen mens jeg venter til fysioen kommer tilbake.
Jeg gir ikke opp å finne oppskiften til en god helse for meg. Jeg er glad for at jeg nå ikke er 100% ufør (har vært der:() og klarer å trene noen dager i uken. Det jeg har måtte velge bort er mye sosialt og mye dugnad. Jeg blir med på litt og på mine vilkår. Men jeg vil gjerne være 100% deltaker i eget liv og ha helse til å si ja til alt jeg ønsker og ikke måtte hvile før og etter aktivitet.
Så når andre finner sin oppskrift ønsker jeg å vit hva de har gjort og om det er noe jeg kan lære. Så takk for svar Lirumlei:).
Mate sa for siden:
Da er det siste veiedag før en kort ferietur, og det er godt å se at vekta går nedover etter før nevnte utskeielser. Stoppet på 77,3 kilo i dag, ned 1,8 siden forrige søndag. Det var nok dugelig med salt i grillmaten jeg spiste før jeg tok grep, så det er nok mye vann det er snakk om. Uansett, det er jammen godt å være igang med lavkarbo igjen. :)
KingOfBacon sa for siden:
Ferietid fungerte dårlig med lavkarbo gitt.... 2 uker sydover, med alskens godbiter som pizza, is, chips og baguetter satte sitt spor med 3 kg tilbake på vekta. Dårlig regnaskap sånne ferieturer, både for lommeboka og vekta. ;-)
Når blir det andre boller! (bokstavelig talt)
lirumlei sa for siden:
Det går sakte, men nedgang er det. Regner med å runde 10 kilo ned denne uka og det er kjempestas på straks 13 uker. :)
Jeg er kanskje litt slurvete med hvor mye karber jeg får i meg, litt lite proteiner sikkert. Og så er jeg ikke noe særlig sulten, så jeg spiser nok kanskje for lite og da stritter kroppen litt i mot.
Snart venter 4 uker i utlandet og jeg skal ikke lage noe mat selv, men jeg venter en bestilling fra Iherb, så jeg skal ha greit med mellommåltider. Blir spennende å se hvor standhaftig jeg greier å være.
Stag sa for siden:
Vil gjerne hive meg på her!:D Jeg startet for bare ti dager siden, har foreløpig bare gjort startveiing og -måling, men til uken skal jeg se hvordan det har gått:)
Er relativt avslappet (iforhold til tidligere kurer, hvor jeg har telt kalorier og stresset hele tiden), og TROR jeg gjør ting riktig, men kjenner samtidig at angsten for at jeg ikke har gjort det rett kommer krypende... Blir stresset når folk sier at kaffe, funlight og pepsimax kan hindre vekttap, og da vi har en haug med bringebær og rips i hagen er jeg også nervøs for at jeg har spist for mye av det. Stixene har gitt lite utslag, men lurer på om det er fordi jeg drikker så mye vann. Er oppe i 4l om dagen, vet ikke hvorfor, men er alltid tørst. Uansett, holder bekymringene på avstand til jeg får gjort målinger etter helgen:) Stress kan jo også hindre vekttap:)
lirumlei sa for siden:
Pakke fra iherb i dag. :) så nå har jeg atkinsbarer med til utlandet, til snæcks og mellommåltider.
lirumlei sa for siden:
Da rundet jeg 10 kg. Whoop, whoop! :)
Heisann da var jeg tilbake😊 En uke i syden og en på Stavangertraktene😊Har fulgt kostholdet til punkt og prikke, synes det er veldig enkelt og savner ingenting heldigvis. Har vært mer aktiv enn jeg pleier og ser selv og andre kommenterer at jeg har blitt slankere men på vekten viser det bare et halvt kg. Regner med jeg har fått muskler da som veier mer enn fett. Skal prøve å legge inn et bilde fra da jeg begynte og slik jeg ser ut nå så kan dere vurdere litt og😊
Bilde fra februar i rosa topp og fra nå i ferien i bikini. 10 kg borte😊
Fikk bare lagt inn et bilde om gangen så her er før bildet
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.