< Tilbake til oversikten

Noen som skal starte med ED nå på nyåret?

#1

Hedda:) sa for siden:

Jeg starter 6. januar, hadde vært supert å dele erfaringer med andre i startgropa. :o


#2

Wowo sa for siden:

Hei Hedda! Jeg har hatt en runde med ED diet i høst. Startet på en ny runde med fase 1 4. jule dag. Har tenkt å være i fase 1 i 30 dager. Jeg har hvertfall 20 kg som skal bort. :)

Jeg slår gjerne følge med deg. Det er ikke så mange på ED her inne tror jeg og det er godt å utveksle tips og råd.

Lykke til med oppstarten! Et nytt år med nye muligheter! :)


#3

Hedda:) sa for siden:

Åh, så bra - deilig å ha noen å dele denne elendigheten med, hehe. :)

Kunne du tenkt deg å ha en tråd her hvor vi skriver inn hver dag hva vi spiser? Tror det er lettere for meg å holde meg på matta når jeg vet jeg må si til noen hva jeg har spist. Og kanskje får vi noen ideer på hvordan man kan sprite opp middagen og ...

Jeg gikk på ED en gang for mange år siden, og jeg led. Derfor gruer jeg meg veldig nå, men det er bare å komme seg gjennom det. :o

Hvordan synes du det har gått så langt?


#4

Wowo sa for siden:

Jeg vet ikke om jeg kan love å rapportere hver dag, selv om jeg kan gjøre et forsøk ;).

Jeg synes det har gått over all forventning. Jeg startet 16. juli i fjor (2013) og har holdt meg 100 % til opplegget bortsett fra noen få utskeielser. I julen ble det litt ekstra, men det motiverte meg faktisk til å begynne på fase 1 igjen. Jeg har vært mye sulten og jeg sitter nå og teller timer til neste måltid, men hvis jeg er flink til å spise de lovlige grønnsakene så går det heldigvis fint.

Hvis det er noen år siden du gikk på ED sist, kan det godt henne at du får en positiv overraskelse mht produktene. Mine favoritter er rundstykkene med pesto, løk og tomat, kjeksene (både bringebær og sjokolade), paprikasnacksen og aprikosdesserten. :) Du skal se det blir bra!

Hvor mye gikk du ned sist og hvor mye skal du ned nå? Hvilket tidsaspekt har du?


#5

Hedda:) sa for siden:

Ok, godt å høre at de nye produktene er ok. :) Jeg bestilte ikke aprikosdessert nå, for jeg husker med gru den jordbærpuddingen, ån fy fader, så grusom. Tenkte denne var i samme gate, men det er den altså ikke? Synes det er fint at det nå er litt snacks, som kjeks og "nøtter" og sånt. Litt lettere enn å alltid måtte fram med kjelen.

Jeg sliter veldig med å gå ned i vekt, noe som er innmari demotiverende. Har noe trøbbel med hormonene mine. Gikk på ED i tre måneder sist, og selv om jeg holdt på å sulte i hjel og fulgte alt til punkt og prikke, gikk jeg kun ned 7 kilo. :rolleyes: Men det er uansett det eneste jeg går ned i vekt av. Og heller 7 kilo enn ikke noe.

Når jeg spiser vanlig lavkarbo går jeg ikke opp i vekt, så det er bra, men jeg går heller ikke ned. Derfor skal jeg nå prøve ED igjen.

Det blir 4 uker i fase 1, så 8 uker i fase 2. Så får vi se hva vi gjør derfra. Skal få oppfølging fra Fedon-klinikken her i Oslo.

Viser tickeren din resultat kun fra nå i sommer? Nei? For det var jo helt utrolig bra resultat!


#6

Wowo sa for siden:

Det kan jo godt hende at du ikke liker aprikosdesserten, men jeg synes den er frisk. Dessuten synes jeg at den "fyller" litt i magen. Jeg spiser ikke så mye barer av den enkle grunn at det blir for lite måltid for meg.

Jeg går heller ikke lett ned i vekt, bl.a. p.g.a insulinresistens, men ED har virkelig vært effektivt for meg. Jeg har nesten gjennomsnittlig gått ned 1 kg i uka siden start, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg går selvfølgelig raskest ned i fase 1, men ble positivt overrasket i fase 3 hvor jeg også hadde en fin nedgang. Men for min del er det nok viktig å trene en del styrke for å heve forbrenningen. Det kommer nok til å bli tøffere å gå ned ut over våren i år tenker jeg.

Tickeren viser nedgang fra jeg startet på ED ja. :)

Det høres ut som vi kan følge hverandre ut over våren. Jeg har også tenkt å gå to måneder på fase 2. Fase 3 må jeg prøve meg litt fram på. Det er i fase 3 og 4 de store utfordringene ligger for meg. Å stabilisere uten å legge på meg.

Hvordan gikk overgangen fra ED til lavkarbo for deg sist. Har du klart å holde på vekttapet? Hvor mye skal du ned? Selv om du "bare" gikk ned 7 kg på tre måneder så er jo det også en flott nedgang, særlig for oss som ikke går så lett ned.


#7

andreas sa for siden:

Jeg er med. Startet 3.juledag :) Fase 1 i 30 dager, og fase 2 i 60 dager.


#8

Wowo sa for siden:

Hei Andreas!

Hvordan går det med deg? Har du gjort dette før? Hvor mye skal du ned?

Du ligger et døgn foran meg, hvordan synes du at det fungerer? Jeg har et litt sliten og sulten dag i dag :p.

Hilsen Nyssgjerrigper ;)


#9

andreas sa for siden:

Juhuu,

Joda. Gammel traver :P Sikkert gått ned oppimot totalt 140kg ned siden '06 fordelt på flere økter., men spist dem på igjen. Forklaringen er enkel - urutinert vedlikeholdsplan når mål nådd.

Mål = Følge Eurodiettens fire faser slavisk med de oppnåelser det medfører. Det langsiktige målet er å lande på "fedon kost" sammen med familien. Antall kilo som forsvinner på de fasene er bonus. Kortsiktig mål = kaste nylige blodtrykksmedisiner jeg fikk ;(

Synes det fungerer ok. Hadde egentlig ikke store forventningene til hverken smaken eller sultfølelsen. Har med stort hell brukt lchf-versjoner tidligere. Det er veldig uvant å tenke kalorier fremfor karbohydrater.
Noe av produktene smaker HERK, andre er faktisk gode med riktig tilsatt kryddermengde. Første uken var jeg sulten, selv med grønnsaksmengder andre ser på som ukesforbruk på ett måltid :P
Går bedre nå. Skal tenke meg godt om neste gang jeg bestiller produkter. Noen av dem synes jeg gir metthetsfølelse bedre enn andre.

\ a


#10

andreas sa for siden:

Jeg er med på egen tråd :D


#11

Wowo sa for siden:

Joda, jeg er også med. :o


#12

Hedda:) sa for siden:

Herlighet, gratulerer med FANTASTISK resultat! All ære til deg! :D

Jeg holdt på vektnedgangen og spiste avslappet lavkarbo etter det, men så havnet jeg i en trafikkulykke ca et år etterpå, og etter det falt jeg helt ut og har egentlig aldri klart å komme helt tilbake til gode spisevaner. Kiloene er tilbake. :( Jeg håper på varig vektnedgang denne gangen. Har fortsatt en del smerter etter den ulykken, og det er på dårlige dager jeg sliter med å spise ordentlig, da er det mye lettere å bestille seg en pizza eller ta seg en brødskive. Men jeg vil virkelig komme tilbake til bedre spisevaner, føler meg jo mye bedre da, så håper jeg klarer det til tross for diverse utfordringer. Skal gjør mitt aller, aller beste. :)

Jeg trener en del til daglig, håper jeg klarer å fortsette med det under ED-perioden. Husker jeg følte meg helt knekt sist, hehe, uff, håper det går bedre denne gangen. Nå er jeg i det minste forberedt på at produktene smaker grusomt, fikk litt sjokk av det sist.


#13

Hedda:) sa for siden:

Kult! Sammen er vi sterke! :D


#14

Anel73 sa for siden:

Jeg begnner på onsdag neste uke, var hos sykepleier idag for å ta mange blodprøver samt finne ut om jeg skulle begynne i fase 1 eller 2. Det blir fase 2 på meg:-) da blir det opp til meg å lage nye spennende og gode middager med grønnsaker fremover.
Har akkurat bestilt en del mat slik at jeg er klar fra onsdag- mest kjeks, sjokoladedrikk, pannekaker, barer. Husker fra sist at det ikke var så verst etter hvert, må bare komme seg gjennom de første dagene... Skal ha liggende på jobb noen av grønnsakene som er lov, slik at jeg har noe utenom produktene. Så lenge en kan ha seg farris eller bris gir det også en avveksling.

Har prøvd dette før, klarte noe over 10 kilo sist, men de har dessverre kommet tilbake i løpet av de siste 2 årene. Føler jeg har et bedre utgangspunkt og bedre motivasjon denne gang, håper det slår til:o

Kjekt at det er flere av oss som er klar for et nytt og bedre år med noen kilo færre enn utgangen av 2013.

Jeg kan godt registrere hva jeg spiser fremover her- fint om noen kan dele oppskrifter på gode middager hvis dere er i fase 2- skal gjøre det samme hvis jeg finner noe godt:)

Gleder meg til å følge dere alle sammen. Vi får motivere hverandre fremover. Det kommer nok noen tunge dager- da kan det være greit å søke trøst her i forumet.

Ønsker alle sammen en god helg.


#15

Hedda:) sa for siden:

Så bra, Anel73 - bra vi er flere! :)


#16

Carisma sa for siden:

Dere som syns produktene smaker vondt, hvordan er de ift f.eks cambridge, easy life, nutrilett eller andre måltidserstatninger? Bedre? Verre?


#17

Gravid 2014 sa for siden:

Jeg er med, om jeg får lov! Startet i slutten av oktober, er nå i slutten av fase 2 men hadde noen småsprekker i julen så nå skal jeg være i fase 2 en stund til. I begynnelsen syntes jeg produktene smakte PYTON og kunne ikke fatte og begripe hvordan jeg skulle gjennomføre, men så har ukene bare gått, og jeg har funnet produkter som jeg syns er ok eller faktisk liker, og når man ser at man går ned i vekt, så går det ganske greit altså. Og som Andreas er planen å "lande" på et smartkarbo/fedonkosthold for meg og min lille familie.


#18

Hedda:) sa for siden:

Jeg begynte forresten i går isteden. Hadde satt 6. januar som startdato fordi jeg hadde en del morsomme planer denne uken, som innebar både deilig middag, vin og sukker, men ble syk og måtte holde meg inne. Med dårlig matlyst og ikke noe å gjøre, passet det egentlig bra å begynne nå. Så er på dag 2 i dag. :)


#19

Hedda:) sa for siden:

Jeg har kun smakt Nutrilett-barene og de synes jeg er mye bedre enn ED sine. Men har ikke smakt noen andre kurer enn ED. Forrige gang jeg gikk på ED slet jeg max, nå var jeg godt forberedt på at det ikke blir god mat, så foreløpig er jeg ved godt mot. :)


#20

Wowo sa for siden:

Jeg ser at du ikke har fått noe svar. Jeg har bare prøvd cambridge i en uke for mange år siden. Etter hva jeg husker var det bare shaker den gangen. I ED dietten er det mye mer å velge mellom; kjeks, "couscos", "risotto", omeletter, puddinger og snacks som f.eks. soyanøtter i tillegg til supper og ting som kan drikkes. Siden en kan spises mye grønnsaker så kan en jo hvert fall late som om man nesten har et normalt kosthold. Jeg synes nok at dette tross alt smaker bedre enn det jeg husker at cambridge gjorde. Men det kan jo ha skjedd mye med cambridge siden den gang uten at jeg vet noe om det.


#21

Fokus sa for siden:

Hei.
Jeg begynte på ED 4. juledag, og vil gjerne være med på tråden:).
Gikk på ED for ca 4 år siden, men var nok ikke skikkelig motivert så jeg jukset hele tiden. Vekttapet ble jo da skuffende lite og jeg ga opp. I stedet har jeg lagt på meg enda mer.
Jeg skal ned ca 30 kg, så jeg skal være i fase 1 i 30 dager. Lengden på fase 2 er ikke bestemt enda.
Har nå spist opp mesteparten av startpakken jeg kjøpte og har bestilt ny forsyning av produktene jeg likte best.
Hyggelig å ha kontakt med andre som går igjennom det samme.
Har for øvrig gått ned 3 kg på disse 10 dagene:D


#22

Hedda:) sa for siden:

Velkommen! Og grattis med flott resultat så langt. :D


#23

Wowo sa for siden:

Velkommen Fokus. Du begynte på samme dag som meg :). Jeg har veiedag i morgen og er spent på resultatet. ;) Men gratulerer med - 3 til deg!


#24

Fokus sa for siden:

Gratulerer til alle dere som har begynt :).
Det viser jo at vi tar tak i situasjonen vår!
Stå på :boxing:
Ja dette er spennende. Skulle ønske vektkurven stuper like raskt hele veien, men det vet jeg at den ikke gjør :o.


#25

Anel73 sa for siden:

Da er jeg igang jeg også. Begynte i fase 2 på onsdag.

Så langt i dag har jeg spist:

Frokost: sjokolade frokostblanding med 2 dl skummet melk
Lunsj: bar med hasselnøtter
Mellom: 3 sjokoladekjeks
MIddag: 200 g ovnsbakt torsk med pesto og råkostsalat
Kvelds: snacks med paprikasmak (gleder meg:) det blir dagens høydepunkt)

Ikke for å kritisere deg Hedda eller komme med formaning, men du bør ikke spise 2 barer på en dag. Fikk beskjed om at det er mer karbohydrater i baren enn de andre produktene. Jeg syntes selv de er gode, og kunne godt spist de flere ganger til dagen.

Ønsker alle en fin fredagskveld.


#26

Anel73 sa for siden:

Sorr, dette svaret mitt skulle vært på en annen tråd. Sorry.


#27

Hedda:) sa for siden:

Regner med denne skulle i Hva har du spist i dag-tråden.

Jeg vet jeg ikke skal spise mer enn én bar om dagen maks. Jeg har skrevet om det i journalen min, hvorfor jeg tok to i dag. Trøster meg med at jeg en av de andre dagene ikke spiste noen barer, og satser på at det går greit. ;)


#28

Anel73 sa for siden:

Det går bra vettu:-) ville bare gi beskjed hvis du ikke visste det med 2 barer. Ser du har fremgang- så du gjør det riktig:)

Stemmer det- jeg postet mitt innlegg på feil sted- har gjort det riktig idag:)

Ha en fin kveld videre


#29

Hedda:) sa for siden:

Setter pris på tilbakemelding. :ja:


#30

Pearl sa for siden:

Jeg falt ut av ketose når jeg spiste 2 barer. Jeg tror det er derfor det skal unngås i fase 1 og 2.


#31

Hedda:) sa for siden:

Ok. Det gjorde heldigvis ikke jeg. Ble så deppa en kvelden og synes det var bedre med en bar for mye, enn at jeg skulle skeie ut totalt. Er syk nå og akkurat den kvelden det var fredagskos, så ble liksom alt litt for mye. Måtte bare trøste meg med noe. Men jeg spiser ikke barer hver dag, og falt heldigvis ikke ut av ketose den dagen, så alt går fint. :)


#32

Katja76 sa for siden:

Jeg starter i morgen :eek:


#33

Hedda:) sa for siden:

Velkommen - og masse lykke til! :)


#34

Katja76 sa for siden:

Takk :)
Nå er jeg i gang. Spiste omelett til frokost, og det smakte vel egentlig helt greit. Det er mer det psykiske med å putte sånne måltidserstatninger i munnen. Etter et par runder med nutrilett og lignende, grøsser jeg nesten før jeg kjenner smaken ;)
Trenger mange gode råd på veien jeg altså. Jeg satser på å gå ned 20 kilo og håper det er gjort før sommeren. Delmålet er å få på meg bunaden til 17.mai :p


#35

Katja76 sa for siden:

Hedda. Har du gått ned 4,7 kilo siden 4/1??? Det er jo utrolig bra!


#36

Katja76 sa for siden:

Må bare spørre...hva er egentlig grunnen til at man spiser omelett fra pose og ikke en laget av et eller to egg som normalt? Noen som vet hva som blir så galt med det og hvorfor proteinet i posen gjør kuren mer effektiv enn proteinet i egget/eggene?


#37

langaard sa for siden:

Det lurer jeg også på :confused:


#38

Ethereal sa for siden:

Wild guess: pulverproduktomelettene har sikkert mindre fett og sikkert mer tilsatt protein?

Er enig i at it makes more sense med et par standard egg, men når de har basert så mye på pulver, høy-høy protein og lavfett/lakalori i tillegg til lavkarbo?

Også selger de mer pulverposer sånn.:p


#39

Hedda:) sa for siden:

Jeg spurte legen hvorfor man må spise pulveromelett istedenfor vanlig egg. Hun sa egg har for mye fett og kalorier. Disse produktene er høyprotein, og ekstrem lavkarbo og lavkalori. Hvis man ikke vil spise produktene kan man heller bruke vanlig mat, men det er ikke så lett å klare å begrense karbo og kalori så mye, og samtidig få nok proteiner.

Ja! Jeg er så glad! :heia: Jeg går vanligvis veldig treigt ned i vekt, så dette er helt fantastisk for meg. :) Har lest at andre går ned lignende på kun en uke, men for meg er dette superbra. :)


#40

Carisma sa for siden:

Om halvannen uke er jeg også offisiell eurodietter! Det er litt skummelt, samtidig som jeg gleder meg til å være i gang.
Var på lindbergklinikken i Oslo i går og fikk dommen, som var betydelig bedre enn fryktet. 3o kg fett skal bort i følge lappen. Jeg ville nok lagt lista noe høyere... Men ifølge dem imponerende stor muskelmasse, så den får jeg bare bruke for det den er verdt. Og en metabolsk alder på bare 42, det fryktet jeg var mye, mye verre. :rolleyes:
Jeg skal følge det kurset de har nå med oppfølging en gang pr mnd fram til august.
Sånn ellers så har jeg pcos, og begynte på fedonkurs i 2004. Etterhvert ble jeg mer og mer opplyst på lavkarbo i ketolyseretning, og etter 6år og 17kg ned ble jeg erklært frisk fra insulinresistens, kroniske betennelser og tilnærmet frisk fra cystene. Og så ble jeg veldig overraskende gravid! (Fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ikke kunne bli det noen år før). Etter et lett svangerskap og en dramatisk fødsel handlet jeg gjennom barseltida. Nå er det over to og et halv år siden og kroppen er tilbake til normaltilstand. Dessverre er normaltilstand for den det som var før jeg fikk kontroll på blodsukker og hormoner. :o. Så nå har den gått helt i vranglås! Så dette er på en måte siste håp om å sjokkere den i gang igjen... Men både fastlege og fedondama mente det absolutt var den rette måten å få den i gang igjen på. Selv om jeg er veldig, veldig redd for at dette også er en blindvei....

Dere som går i Oslo, hvem går dere hos forresten? Og skal noen av dere være med på kurset?


#41

Pearl sa for siden:

Velkommen til eurodiettdelen av forumet Carisma. Dette er ikke noe å være redd for. Det er en ganske levelig diett og veldig effektiv. Iallefall blir den ganske levelig når du blir vant til den. Det tar ikke så lang tid. Det hjelper godt på at dietten er såpass effektiv at du raskt ser resultater på både vekten og livlinjen. Lykke til Carisma. :heia:


#42

Carisma sa for siden:

Ja, jeg håper det. Jeg har prøvd forskjellige lignende konsepter tidligere uten hell, så det er derfor jeg er litt redd. :o. På cambridge, dengang man måtte gå til oppfølging og ikke fikk den på helgekosen, gikk jeg ned nesten ti kg for så å stoppe fullstendig opp. Etter de første tre ukene begynte jeg å legge på meg av et kaloriintak på 500kcal pr dag. Det samme skjedde da jeg prøvde et opplegg med måltidserstattere på slutten avi nittitallet (noe sånt som "frisk og slank"?) Det viste seg at kroppen min går ekstremt lett i sparemodus (grunnet diverse spiseforstyrrelser i ungdommen) og at jeg legger på meg av stress. Men forskjellen på de oppleggene og dette er at de hadde relativt høy karbohydratinnhold og vedlikeholdt dermed insulinproduksjonen som igjen ga fettlagring på tross av nesten null i inntak... :rolleyes: Jeg håper det at disse er karboredusert hjelper på det, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... :nedfor:


#43

Pearl sa for siden:

Det høres nesten ut som du har insulinresistens, siden et lite inntak av karbohydrater gir fettlagring. Har du målt det? De målte de hos meg når jeg startet med eurodiett.


#44

Carisma sa for siden:

Ja, jeg er veldig insulinresistent. På første fedonkurs lå C-peptidene på over 1300, så var de nede på 400-tallet mener jeg? Nå er de på 939... Lindbergklinikken opererer med en øvre grense på 700 så jeg er langt over ja.


#45

Pearl sa for siden:

Det forklarer kanskje hvorfor det stopper opp med måltidserstattere med høyt karbohydratinnhold. Da er det sikkert rett diett denne gangen. Det blir spennende å følge deg. Har du en journal?


#46

Carisma sa for siden:

Nei, bare privat blogg (har lagt deg til så du skal kunne se den.).
Greit å begrense det når sutringa tar overhånd. :D


#47

Pearl sa for siden:

Jeg er ikke så vant til å henge i bloggene, men jeg skal innom og se etter deg. :)


#48

Hedda:) sa for siden:

Lykke til, Carisma!

Jeg synes dietten er ganske hard og synes ærlig talt den er ganske vanskelig å leve med hvis man vil være sosial og sånt, men samtidig er den lett å forstå (altså vanskelig å gjøre feil) og det er det eneste som funker for meg. For meg hjelper det å ha en journal hvor jeg kan holde fokus, samt sutre og klage når jeg synes det er vanskelig. Og juble når det går bra! :D

Jeg går i Oslo. Har bare vært hos henne en gang. Husker ikke hva hun heter nå... Søt, blond dame med litt rart etternavn. Husker det hvis jeg hører det. Hva heter legen du går til? Jeg går ikke på noe kurs, går bare direkte til henne.


#49

Carisma sa for siden:

Tror ikke jeg skal til lege, bare til hun veilederen.


#50

Hedda:) sa for siden:

Hege Barhaughøgda heter hun jeg går til. Fant det i notatene mine her nå. :) Er det ikke legene som holder kursene altså?


#51

Wowo sa for siden:

Lykke til Carisma! Det kan være en tøff overgang, men jeg synes ærlig talt det går ganske greit. Jeg har vært på Eurodiett siden midten av juli. Min opplevelse var at når jeg først hadde bestemt meg (det satt langt inne) har det hele egentlig gått på skinner. :) Fase 1 kan være hard, men ikke værre enn at det går ;). Igjen; masse lykke til!


#52

Katja76 sa for siden:

Nå er min første uke over og jeg har gått ned 4,1 kg og er storfornøyd med det!
Går bedre med maten nå. Har bestilt en ladning med kjeks, snacks, barer etc for disse middagsrettene får jeg ikke helt til. Pastaskruene syns jeg er greie, men resten sliter jeg med.

Går på uke 2 med friskt mot!


#53

Carisma sa for siden:

Nei, det er hun Lotte Evenstad som holder dette kurset. Hun er sykepleier og kostveileder. Mulig det kommer en lege innom og snakker også, det gjorde det på det andre fedonkurset jeg gikk på.

Jeg har prøvd så mye rart at jeg tror ikke det skal bli noe problem med maten. Det kan umulig være verre enn kålsuppedietten! :eek::p. Det var helt jævlig, jeg klarer fortsatt ikke grønnsakssuppe 15 år seinere.... :rolleyes:
Jeg tenker det skal bli deilig å endelig ikke behøve å tenke på mat, planlegging, laging, måling, telling... Jeg vil få MYE ekstra tid og tankekapasitet av det!
Sambo har lovt å ta ansvar for seg selv, og i stor grad for toåringen slik at jeg ikke trenger å tenke på dem heller.


#54

Pearl sa for siden:

Mye av ED smaken har en sær smak ja. Men det er litt underlig. Etter en stund venner man seg liksom til den. Flere av de rettene jeg ikke greide i begynnelsen har jeg blitt mer spiselige etterhvert. Ikke gode, men spiselige.


#55

Carisma sa for siden:

Sånn sett er det vel en fordel med at vi kan bruke all slags krydder? Jeg har skuffene fulle av alt fra fersk koriander og chili til diverse currypaster, og salt med chili og med oliven osv, som jeg kommer til å dynke ting i tror jeg.



#57

Hedda:) sa for siden:

Wow, gratulerer med fantastisk resultat! :D

Så bra, masse lykke til, det høres ut som om dette skal gå greit. :ja:


#58

Elinemor sa for siden:

Heisann alle på forumet - jeg er en tidligere eurodietter som nå er tilbake ... I gang med fase en for 8 dager siden. Skal være i denne fasen i 30 dager.
Kort om min historie: Jeg tok av bortimot 40 kilo (på det meste, men da lå jeg nok noen kilo for lavt ifht trivselsvekta) for tre år siden. Noen av dem har sneket seg på, og jeg har nå som mål å klare 12 ned, for så å stabilisere det der.

Det som fikk meg til å skriv innlegg nå, er at jeg husker ikke om det er greit med suketter? Er det på linje med kunstig søtet saft, at man kan ta litt (en eller to suketter per dag fx)? Noen som vet?


#59

Hedda:) sa for siden:

Velkommen hit! Og lykke til. :)

Etter hva jeg har forstått er suketter på linje med sukkerfri saft og brus og alt sånt.


#60

Elinemor sa for siden:

Takk for det - og lykke til du også :-)


#61

Carisma sa for siden:

Første dag snart overstått, og så langt syns jeg alt smaker SÅ godt! Jeg fryktet jo det var noe alarm cambridge, men dette er jo mat! God mat også. :ja: og mye større porsjoner enn fryktet (klarer nesten ikke en porsjon pr måltid).


#62

Hedda:) sa for siden:

Så utrolig bra du føler det sånn da! :D Dette er lovende!

Selv liker jeg godt mange av de søte tingene, og med unntak av paprikasnacksen synes jeg det meste salte smaker helt fælt. Gikk liksom greit i starten, men nå avskyr jeg det. :o


#63

Wowo sa for siden:

Bravo Carisma! Ingenting er vel bedre enn dette! Lykke til med dag 2. :)


#64

Carisma sa for siden:

Hehe, jeg var litt tidlig ute med å skryte av maten, for til kvelds testet jeg aprikosdesserten.... Pføy! Den var helt grusom, og jeg klarte bare å presse i meg halvparten. :o
Men, god start igjen i dag med kakaodrikken :ja:


#65

Wowo sa for siden:

Ha, ha .. aprikosdesserten er en av hjørnestenene i mitt kosthold. Hadde ikke klart meg uten ;). Det er godt de har litt å velge mellom. :) Etterhvert finner du favorittene dine.


#66

Pearl sa for siden:

Jeg liker godt sjokoladefrokosten. Best kjøleskapskald. Pannekakene er heller ikke så verst, spesielt ikke med et egg i og kanel.


#67

Pearl sa for siden:

Glemte creme brulleen. Den er god. :)


#68

Wowo sa for siden:

Hvordan er det med dere EDere. Jeg har lagt en begrensning på meg selv når det gjelder melk. Jeg spiser bare ett måltid som skal blandes med melk om dagen. Jeg bruker skummet melk. Sånn har jeg tenkt helt i fra start og grunnen til det var at jeg hadde så vanskelig for å komme i ketose. Men strengt tatt har jeg jo aldri sett noe fra Eurodiet som sier noe om dette. I teorien kunne en jo spise fem måltider med melk og da er en jo nesten oppe i en liter melk om dagen. Hva tenker dere om dette?


#69

Pearl sa for siden:

jeg blander ut med skummet melk de rettene der det står i "oppskriften". Jeg regner med at næringsstoffene fra skummetmelken er regnet med i totalen for det måltidet.


#70

Carisma sa for siden:

Jeg bruker Laktolight i stedet for skummet melk. Skummetmelk er vel egentlig bare vann med sukker, så jeg syns det er rart de anbefaler det.


#71

Hedda:) sa for siden:

Samme her. Noen ganger har jeg imidlertid byttet ut melken, eller eventuelt deler av den, og så spart slik at jeg kan ha en liten klunk skummet melk i kaffen i stedet den dagen. :) Starbucks tilbyr skummet melk i kaffene sine, så da går det an å bestille seg en dobbel cortado - bare en liiiten dæsj melk. :)


#72

nissemor sa for siden:

Startet ED 5.februar, fase 1. Spørsmål: fikk inntrykk av at kjeks og snacks var "frie produkter" , ikke måltider, men burde vel skjønt at de regnes med?
Hva bruker dere til steking av pannekaker og grønnsaker? Smør? Olje?


#73

Pearl sa for siden:

Velkommen hit Nissemor. :)
Jeg bruker olivenolje, kokosolje eller ekte smør til steking. Jeg liker best smør til pannekakene, men kjøtt/fisk og grønnsaker synes jeg blir godt med olje.


#74

Carisma sa for siden:

I går var jeg på første kurskveld på Lindbergklinikken. Veldig greit med slike samlinger, selv om jeg var den klart største der.... :o Og jeg har nok betydelig mer kunnskap om lavkarbo og sammensetning av mat o.l.

Men kroppen min responderer definitivt positivt på kostholdet, i følge tanitavekta har jeg tatt to fettkg, ikke bare vann. (Og mensen kom på dag 3 etter et halvt års fravær, noe som sier at kroppen er happy)

Men søren kylpa altså: Fem kg på 8 dager!! :eek: Det føles litt for godt til å være sant :rolleyes:


#75

Hedda:) sa for siden:

Helt fantastisk, Carisma! Tror du kommer til å klare dette veldig bra, jeg. :)


#76

Katja76 sa for siden:

Carisma - så bra!!!!
Hedda - du er jo snart i mål du jo :-D


#77

nissemor sa for siden:

Fase 1, tre uker nå på onsdag. Gått ned 4,5 kg. Gått på ED i 2009, prøver igjen, lært mye om kosthold, tror det lykkes bedre nå.
Synes fortsatt at produktene ikke smaker noe særlig, men skal holde ut smaken. Alt blir lettere i fase 2, når middagen gjenninføres:)


#78

Carisma sa for siden:

Varier du på produktene? Jeg syns de er jevnt over veldig gode! Hadde forventet mye, mye verre. :o. Det eneste jeg sliter med er at de søte er fryyyyktelig søte! Men har fått "tillatelse" av fedon-dama til å bytte ut litt laktolight med litt mager kesam for å få det mer syrlig innimellom.

Jeg begynte på fjerde uka mi i dag, og rundet 7,5 kg på lørdag. Noe som er langt over all forventning! :eek: så nå går jeg egentlig bare å venter på at det stopper... :rolleyes:


#79

Wowo sa for siden:

Bravo, så flinke dere er!


#80

Carisma sa for siden:

hmpf. Der kom "oppturen" ja. 500g opp. Nekter å endre tickeren min før torsdag som er min ofisielle veiedag :o


#81

nissemor sa for siden:

Prøvd to av suppene, brokkoli og grønnsaker. Og omelett med bacon: ikke spesielt gode. Coscous var greit. Noen som har smakt rissotto'n? Og pasta bolognese i fase 2?
Kyllingsuppa prøvde jeg for 5 år siden, vet ikke om den har endra smak. Pannekaker og cappuccino går greit, men er ikke glad i søtt egentlig.
Prøver å drikke mye, men innrømmer å ha suketter i te-må ha litt smak.
Så skulle man vel beveget seg litt, men mangler motivasjon til å gå ut i mørket på glatt og stusselig føre. Når begynte dere andre å trene? I fase 2 ? Håper å orke spinning i fra fase 2:)


#82

Carisma sa for siden:

Risottoen er ikke god... Smaker tåfis :o og omeletten har jeg begynt å slite skikkelig med.... Og pastaen er veldig mektig.
Jeg spiser nesten ingen av produktene slik de er. Jeg steker feks grønnsaker og sopp som jeg blander i suppa, eller bruker masse krydder.


#83

Pearl sa for siden:

Jeg koker grønnsaker og blender de til en tykk suppe. Denne blander jeg med suppene. Og som Carisma sier, vi klarer oss ikke uten krydder. Omeletten blander jeg med et egg, og har den over stekte grønnsaker (sopp, paprika, aspagresbønner, løk). Da synes jeg den blir mer spiselig. Jeg har blitt mer vant til den litt sære smaken eller ettersmaken etterhvert som mange av produktene har.


#84

Hedda:) sa for siden:

Wheee, ja! Første mål er nådd: 10 kilo ned! Nå har jeg øket målet, håper å tilsammen bli kvitt 16 kilo. :D Bare å krysse fingrene og lukke munnen! ;) :D

Lykke til! Fase 2 er MYE bedre, ja. :)


#85

Carisma sa for siden:

noen av dere som har drukket alkohol på Eurodietten? Jeg skal på innflyttingsfest hos ei veninne i dag, og erfaringen med alkohol i ketose er heller dårlig :rolleyes:
Så jeg tenkte jeg bør spise litt "vanlig" mat først kanskje? Som en salat med et par egg eller noe.


#86

Hedda:) sa for siden:

Jeg har gjort det. Har holdt meg til dietten ellers likevel, og det har gått fint. Men jeg er heller ikke sånn som blir full veldig fort (selv om jeg drikker mye :lol: ).


#87

Carisma sa for siden:

Det er ikke jeg vanligvis heller... :flau:


#88

Hedda:) sa for siden:

Haha :lol: Har faktisk ikke merket forskjell på det mens jeg har vært i ketose. Bank i bordet! Har planer om å drikke meg sjarmerende i kveld. :D


#89

nissemor sa for siden:

Fase 2, i andre uke, og her står alt stilt:( Litt for mye mat kanskje, til den middagen som ble innført. Vært mye hotel lunsjer- men kun forsynt meg av riktige grønnsaker og kjøtt/fisk/kylling.
Bortreist ei helg, der det av ulike årsaker ikke lot seg gjøre å bare spise "riktig" måtte pent ta det som ble tilbudt. Får vel se på det som en type " spekk", men det må da rette seg ettervert, og vises på vekta?
Eller er det aktivitet som må til? Dårlig med det da det har vært mye reising.


#90

Carisma sa for siden:

Min start på fase 2 har heller ikke vært særlig vellykket... :(. Måtte plutselig følge bestemora mi på sykehus og til diverse undersøkelser, så det har ikke vært så enkelt å spise til rett tid f.eks. Ble alt for lenge mellom måltidene, og litt for mange enkle, søte måltider. :rolleyes: og i dag har jeg omgangssyke, og det eneste jeg har fått i meg er litt kylling med sterk saus fra kinasjappa borti gata.


#91

Pearl sa for siden:

For meg så var det helt klart det å spise riktig som måtte til.


#92

nissemor sa for siden:

Det rusler og går, ned 8 kg på 7 uker. Det merkes godt på klærne, jammen godt at en ikke har kasta klær som var blitt for trange: morro å finne igjen plagg som nå passer.
Men, blir en noen gang fornøyd? Stort sett SULTEN, og synes det er hardt nok å følge dietten, fortjener større vektnedgang synes jeg. Men ingen ting er vel kvikk fix, så får være fornøyd så lenge det virker:)
Hvordan går det med andre 2014 startere?


#93

Katja76 sa for siden:

Så flink du er! Jeg har holdt på i ni uker nå. Gått ned 13 kg. Syns det har gått ganske greit, men noe tregere i det siste. Trener mye, og syns egentlig jeg fortjener at det går glattere, men samtidig er jo 13 kg en hel del. 7 igjen og de skal bort før sommerferien. Nærmer meg slutten av fase to nå - to uker igjen av den fasen.


#94

Carisma sa for siden:

Jeg ligger dårligst an ser jeg... Er i uke 8 nå, og har gått ned 9,6 kg. Hun sykepleieren hos lindbergklinikken syntes også jeg lå litt bak skjema. Jeg har MYE jeg skal ned! :(. Men jeg vet at jeg kunne hatt en kilo eller to mindre om jeg hadde vært litt mer strukturert de siste dagene... I går var første dag på over to uker at jeg spiste alle fem måltider og vips droppet jeg nesten en kilo på vekta over natta.
Men nå er jeg sur på nettsiden! Bestilte varer i går og betalte, og den lå under mine bestillinger. Men i dag er den borte og ingen penger har gått ut av konto?! Så nå må jeg bestille meg post over natt, for jeg MÅ ha produkter i helga, har knapt nok igjen til i morra og halve lørdag.


#95

Vibeke-67 sa for siden:

Hei, jeg hiver meg inn på denne tråden. Jeg var hos legen i dag, og skal en liten tur innom ED for å restarte fettforbrenningen min.
Jeg har holdt på med Lavkarbo siden 2007, og da gikk jeg ned 25 kg på noen år. Var innom ED da også, men begynte i fase 3, noe som gikk bra.
Poenget nå er at jeg etter en heftig stressperiode har lagt på meg ca 8 kg igjen, og det meste har havnet på magen. Og jeg klarer IKKE å få det bort igjen. Jeg har kuttet ut det meste av karbohydrater i perioder, og det rokker seg bare ikke. Så legen mente jeg kunne ha godt av en tur innom ED igjen for å sette igang fettforbrenningen igjen. Jeg veier nå 83 kg, og har et ønske om å gå ned til 73 kg. Jeg satser på å starte i fase 2/3 denne gange også, dvs 3-4 ED måltider om dagen. Skal tilbake til legen om 6 ukr, så får vi se effekten!
Jeg er ganske så aktiv. Sykler til jobb hver dag, trener 2-3 ganger i uka samt går på tur med hunden. Og ifølge Tanitavekten har jeg en bra muskelmasse, og det er jo bra når jeg setter igang med dette her.
Har bestilt 15 dagers pakken for å teste ut diverse produkter. Men ganske dyrt hvis du lever på kun dette i lengre perioder?


#96

Carisma sa for siden:

Ja, det er dyrere enn jeg trodde. For grønnsaker og etterhvert vanlige måltider kommer jo i tillegg.


#97

nissemor sa for siden:

[/QUOTE]

Bestilling via IPad fungerte ikke her, dvs det så slik ut, til og med betalingen gikk tilsynelatende greit. Men, når jeg skjekket bestillingen så var det intet der, heller ingen bekreftelse kom. Så, da ble det forsinket oppstart her, og bestilling gjør jeg nå på vanlig pc.


#98

andreas sa for siden:

Tålmodighet er en dyd.

Startet 27. Desember og er fortsatt i fase 2. Vekten idag viste -37,9kg.

:D


#99

Carisma sa for siden:

Jeg har fått det til en gang før via ipad. Men jeg tror det var noe annet i går også, for da jeg prøvde å bestille igjen var to av produktene utsolgt. Så det er mulig det var derfor det kræsjet, fordi de akkurat ble tomme. Jeg jobber med distribusjon, og det samme skjer hos oss innimellom (selv om jeg mener det må være mulig å få systemet til å takle det, og at det er latterlig dårlig kundebehandling :rolleyes:) Men nå har jeg hvertfall fått bestillt med post over natt, så håper og ber om at de dukker opp senest i morra. Hvis ikke blir det mye kokt egg i helga!

To dager på rad nå har jeg tvunget i meg siste måltid på kvelden, selv om det egentlig er alt for seint, og jeg ikke er særlig sulten. Men det funker på vekta! Bare 200g igjen til 10kg nå.


#100

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg bestilte via Ipad i går, og min bestilling gikk igjennom.
Så flott Carisma! Du er på fase 2, ikke sant? Hvilke er dine favorittprodukter? (Og dere andre, hva er deres favoritter?) Fra 2007 husker jeg kakaoen som god, men da kald. Hvordan er den nå? Er den ok som varm?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.