Vibeke-67 sa for siden:
Fantastisk bra! 40 kg på 3 måneder er jo utrolig.
Vibeke-67 sa for siden:
Fantastisk bra! 40 kg på 3 måneder er jo utrolig.
Pearl sa for siden:
Velkommen til denne delen av forumet Vibeke. Jeg liker best bringebærkjeksene, pannekakene, papriaksnacks, creme brulle og sjokoladefrokosten. Omelettene går også greit hvis jeg har et ekstra egg og grønnsaker i. Sjokoladebarene er også gode. Jeg synes det er litt vanskelig å få kakaoen klumpefri, men jeg fikk et tips om stavmikser og det hjalp. Utfordringen for meg var å like de salte måltidene; middagene og suppene. Men jeg kom meg igjennom med mye krydder og modifikasjoner. Det finnes mange gode erfaringer her inne med å gjøre rettene bedre på smak, så bare spør og grav. Du har kanskje lagt merke til det, men på eurodiett sin hjemmeside, på beskrivelsen av de enkelte retter, er det også en fane med tips om tilbereding. Eurodiett har også en facebookside med mange gode tips.
Jeg er enig i at eurodiett er ganske dyrt, men for meg er det det eneste som har fungert. Folk pusser gjerne opp badet sitt for noen hundre tusen. Da har jeg god samvittighet for å "pusse opp" kroppen min. Den er viktigere for meg.
Vibeke-67 sa for siden:
Takk Pearl! Det er kjekt å vite at så mange har gjort seg erfaringer så man kan få gode tips på veien. Og likte "pusse opp" metaforen :ja:
Carisma sa for siden:
Jeg syns de søte måltidene ofte er fryktelig søte, så jeg har "fått tillatelse" til å surne de litt med mager kesam eller skummet kulturmelk. Som. feks pannekakene, eller aprikosdesserten. Men jevnt over syns jeg det meste er overraskende godt. Men omelettene takler jeg bare ikke konsistensen på... Og den runde tingen med tomat og basilikum kommer jeg aldri til å bestille igjen. Heller ikke karamelldesserten, og sjokoladepuddingen fikk jeg aldri stiv så den dropper jeg.
Cappuchinoen blir forresten bedre med litt espresso oppi. "kremdessertene" blander jeg litt gelatin i så de får puddingkonsistens.
TrillTrall sa for siden:
Jeg går ikke på eurodietten altså, men har jo lest om den en del her inne og hva dere spiser og sånt - og jeg stusser veldig. Det går jo ekstremt mye i sjokoladepudding, desserter, sjokoladefrokost (!), kjeks og kakaoer!? Dette er jo ikke ting man (som i "normalvektige") spiser til daglig - så hvorfor er det så mye av denne typen på denen dietten? Hadde det ikke vært smartere å ha noe som er mer som vanlig mat? Lures ikke hjernen til å tro at dette er det som er lurt å spise på denne måten?
Jeg vet ikke, jeg synes bare det er litt pussig...
Carisma sa for siden:
jeg veit, og jeg spurte på kurset om det. Det er fordi det er laget i frankrike, de er mye mer på sånne søte ting enn vi er vant til.
Jeg tenker også at det er litt nedverdigende ift oss brukere, å anta at vi helst vil ha ting så søte som mulig og ha et enormt utvalg av den type ting.
Men, man skal helst begrense det til 2 søte måltider pr dag. Det finnes jo mange andre også. Og stort sett går det greit å fordele det sånn, men i travle perioder har det blitt ett søtt måltid mer pr dag rett og slett fordi de ofte kommer ferdig (som barer, kjeks o.l, eller er enkle som en kopp kakao om man ikke er veldig sulten), mens endel andre krever litt mer tilbredning.
Min dag ser som regel sånn ut:
Søtt målitd som kakao eller pannekaker
Salat med pasta, couscous eller suppe til lunsj
Bar eller soyanøtter til mellommålitd (som regel i bilen fra jobb til barnehage, må kunne holdes i hånda)
Kjøtt med grønnsaker til middag (nå i fase 2)
Potetstappeerstatning, aprokospudding eller brownie (om jeg har spist soyanøtter eller annet ikke-søtt til mellommåltid) eller noe salt snacks til kvelds
Knasker agurker, blomkål og selleri ujevnt utover dagen i tillegg
Ethereal sa for siden:
Altså, de har vel utviklet produktene også for å ikke bare tilfredsstille alle, men for å få til produkter som smaker godt. De fleste jeg kjenner som har gått på denne har sagt at de salte produktene, de få av dem de likte, fikk de HELT i vranghalsen veldig fort. Kan hende det er lettere å lage søte måltider av den typen som folk kan takle i lengden.
Kan også være en pedagogisk tanke om at noe med dette skal være lystbetont, type "sweet treat". Langtidsvirkningene av en sånn diett, altså, matvanene du får inn, bør vel ikke overvurderes fordi mange av produktene er søte, dette er jo ikke en måte man lever på resten av livet, og det første man skal introdusere er jo kjøtt og fisk og slikt, og dietten fokuserer jo MYE på grønnsaker. Men Eurodietten er uansett ikke en livsstil.
Når det er sagt så har jo alle sånne klassiske pulverdietter som Noka og Nutrilett, OG proteinbar/shake-produsenter kjørt på dette med søte ting. Og, selv om de utvikler etter hva som selger mest, så ser jeg at de har økt på med mer salte ting. Akkurat hvorvidt man får for vane å spise søte ting under en så ekstrem diett synes ikke jeg er noe å henge seg opp i- om man samtidig får inn en vane med massemasse grønnsaker er det en bedre ting!
Elinemor sa for siden:
Har også tenkt på at det er litt rart med alle de søte produktene (som mange andre her inne synes også jeg at de salte er mye vondere, mange nærmest uutholdelige).
Men er egentlig ikke så veldig engstelig for langtidseffekten. Nå mot slutten av fase 2 er det ikke sjokolade og søte kjeks jeg drømmer om, men en SKIVE med godt pålegg. Og det kan jeg jo snart få meg. Lavkarbobrød/briks/knekkebrød ...
Pearl sa for siden:
Jeg har hele tiden spist de salte produktene. Jeg liker dem bare ikke noe særlig. Nå har jeg bare ett eller to ED måltider til dagen, av og til bytter jeg det ene med Skyr. Da er jeg ikke så nøye på å ikke få for mye søte produkter lengre. For de andre måltidne mine er kjøtt, fisk og grønnsaker.
Carisma sa for siden:
Og der tippet jeg endelig minus 10 kg! :heia:
smgj sa for siden:
:heia::heia::heia:
Pearl sa for siden:
Så kjekt. Gratulerer :heia:
Carisma sa for siden:
Nå er det bare 0,9 kg igjen til delmål 2, dvs 12,5 kg. Og bare 3,4 kg igjen til jeg kan shoppe :D Har gitt meg selv shoppeforbud intil jeg gikk ned 15 kg. :rolleyes:
Wowo sa for siden:
Bravo! Fortsett det gode arbeidet, Carisma. Du har vært kjempeflink! :)
nissemor sa for siden:
Så mange flinke folk!
Hva er deres gjennomsnitts vekt tap i fase 2? Hvis jeg regner riktig, er jeg i 5. Uka i fase 2, gått ned til sammen 10 kg, derav 5 kg i fase 2 tror jeg. Blir et par dager med utskeielser i påska, så spent på hvordan det slår inn. Skal klare å følge dietten resterende påskedager:)
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg startet opp på mandag, skal ned ca 10 kg, så jeg begynte i fase 3A (men har nok blitt fase 2 noen dager i travle dager). Er fornøyd med produktene og det går kjempebra. Veier nå 2,2 kg mindre enn for en uke siden! (Jeg startet litt ED light forrige torsdag med et produkt om dagen og måltider etter ED-oppskrifter). Så går jevnt ned hver dag, og det er det lenge siden jeg har opplevd. Ha kanskje opplevd å veie et par kg mindre, for så å gå opp igjen et par dager etter. me nå forblir jeg jo nede og går videre ned.
2 cm inn i midjen også.
Pearl sa for siden:
Så flott start Vibeke. Lykke til videre :klem:
Carisma sa for siden:
Nå er jeg skikkelig sur på ED-folka! Etter mye styr fikk jeg endelig igjennom bestillingen min sist søndag. Og siden det ikke stod noe på sidene om begrenset sending satset jeg på å få det innen eller i løpet av onsdag. Men fikk jeg det? Neida!! Og hva er beskjeden når jeg klager på fb-siden deres? At posten har vært sein, og at den sannsynligvis kommer lørdag. Finn to feil! For det første bruker de ikke posten, men postnord. For det andre leverer ikke de lørdager. Ikke nok med at de ikke gidder spore pakka, de lyser med andre ord også! Så mye som vi betaler for dette burde man kunneofrvente bedre service!:realmad:
Carisma sa for siden:
OK, det er bare å innrømme det. Det går skikkelig dritt om dagen! Jeg klarer ikke spise de måltidene jeg skal, og jeg klarer ikke planlegge og å få i meg grønnsaker eller vitaminer. Vekta har gått opp og ned (mest opp :o) de samme 2 kg'ene i snart 6 uker nå...
Man skulle tro at å betale tusenvis av kroner hver måned for et slikt opplegg ville motviere til å hvertfall PRØVE å gjøre en innsats, men tydeligvis ikke.
Jeg klarer bare ikke komme i ketose igjen :(
Riktignok har det vært mye på privaten denne perioden. Veldig mye. Så stressnivået mitt er nok utenfor enhver måleskala. Men det burde ikke være noen unnskyldning. Og så er jeg alt for godt oppdratt. Jeg klarer ikke, når jeg f.eks besøker min syke bestemnor som med gråten i halsen baklager at hun ikke lenger klarer å lage middag til besøket eller bake, å nekte å spise de kjeksene hun har fått sendt bud etter spesilllt til oss. Eller den fyrstekakebiten hun fant innerst i fryseren. Nå som vi har besøkt henne ukentlig eller mer drar det jo på seg litt. Som igjen gjør at jeg kutter både ett og to måltider for å kompensere.
Og så kom den runden i påsken (som ED forøvrig la seg langflate på og tilbakebetalte meg 350,- kr for brydderiet), men den vippet meg litt av den alt for spinkle pinnen jeg klamret meg til.
ARRRGHH! Hvorfor må jeg ødelegge alle muligheter for meg selv alltid!?!
Hvordan skal jeg hente meg inn igjen?
Lille34 sa for siden:
Jeg måtte vente i godt over ei uke på en av mine pakker i fjor, og da unnskyldte de seg med at de ikke hadde kontroll over postgangen. Det har de kanskje ikke, men så lenge de har disse som samarbeidspartnere, så har de et ansvar. Det førte til at jeg fikk et opphold i dietten på flere dager:mad: Etter flere tlf og mailer fikk jeg omsider pakken min, men noen godtgjørelse fikk jeg jaggu ikke:mad: jeg fikk også beskjed underveis om at pakken kom på lørdag, men da jeg møtte på utleveringsstedet på lørdag, fikk jeg beskjed om at de ikke mottok leveranser den dagen.
Jeg burde nok klaget på FB, slik at det hadde blitt "offentlig", hadde kanskje fått en bedre respons da. Kundeservicen til Eurodiet er elendig, men i og med at de er eneste leverandør av disse produktene, er vi jo prisgitt dem.
Pearl sa for siden:
Det er kanskje avhengig av hvor man bor, men jeg har alltid fått pakkene mine overaskende fort. Som regel 2-3 dager.
Carisma sa for siden:
Jeg har også fått det før, d3et var denne runden som de tryna skikkelig på...
Wowo sa for siden:
Det har alltid gått veldig greit for meg. 2-3 dager så får jeg beskjed å hente de i butikk. På mandag fikk jeg også beskjed som vanlig at jeg kunne hente pakken i den lokale Rimibutikken, men den gang ei. Da jeg kom for å hente pakken var den ikke der og jeg fikk etterhvert vite at den var levert i en Rimibutikk i nabokommunen. Det er såpass langt å kjøre at jeg ikke hadde anledning (30 minutter hver vei). Veldig irriterende når en begynner å gå tom for produkter. :mad:
Lille34 sa for siden:
Går vanligvis ikke mer enn 2-3 dager her heller, men det var den ene gangen det gikk over ei uke og med masse feil informasjon fra dem i tillegg. Kjedelig å måtte bryte dietten i flere dager bare fordi de ikke greier å sende en pakke, og i tillegg ikke få noen form for kompensasjon for det. Bor i en by i Midt-Norge, så det skulle ikke være så vanskelig å få den fram. Men den hadde blitt sendt til Nord-Norge, så sørover igjen osv osv.
Fått tak i pakken din, Wowo?
Wowo sa for siden:
Ja, det er veldig kjedelig å måtte bryte dietten, det er min store skrekk. Jeg har vært på eurodietten siden juli og har et lite lager av "ikke-favoritter", som jeg derfor kan begynne å spise av. Jeg håper at jeg kan få pakken i morgen....krysser fingrene. Jeg er mer eller mindre avhengig av sjokoladekjeksen, kan vanskelig se for meg et liv uten de :o.
Vibeke-67 sa for siden:
Hvordan er vektnedgangen deres? Er den jevn eller går det i rykk og napp? Jeg har holdt på i 5uker ca. Gikk ned 2-3 kg den første uka, så stabilisere det seg, før jeg gikk ned en kg til. Nå har jeg stått på det samme lenge (føles det som :), men det er vel reelt 1,5 uker). Forskjellen fra før er at jeg nå ligger på omtrent den samme vekta, før kunne jeg variere på et par kilo i løpet av uka, nå er det snakk om å variere på noen hundre gram.
Er det naturlig å tenke at jeg går ned litt i rykk og napp?
Jeg har gått ned ca 4 kg, og har som mål å gå ned ca 6kg til.
Carisma sa for siden:
Herremin så mett jeg blir av produktene nå! Spiste en pose soyanøtter på kvelden i går og var så mett at jeg hadde problemer med å puste! Og en porsjon pannekakar på morgenen i dag sitter fremdeles til langt oppå drøvelen... :eek:
Pearl sa for siden:
Kjeksene og soyanøttene kjøper jeg på helsekostbutikk. Det har reddet meg mange ganger når jeg har glemt å ta med meg produkter på jobb. Jeg har også et lager av produkter jeg ikke liker noe særlig som fungerer som et kriselager. :)
Pearl sa for siden:
Hvis du er interessert så har jeg et skjema over vektnedgangen i journalen min. Den sist oppdaterte finner du på dato 11.03.14.
Jeg vil beskrive nedgangen min som sakte, men sikker. :)
Wowo sa for siden:
Her ser du nedgangen min, inndelt i de ulike fasene. :)
16.07.13 115,9 kg Starter ED
20.08.13 105,8 kg Fase 2
15.10.13 100,5 kg Fase 3 a
19.11.13 96,7 kg Fase 3 b
17.12.13 92,3 kg Fase 3 c
27.12.13 95,0 kg Fase 1
28.01.14 87,5 kg Fase 2
29.03.14 82,6 kg Fase 3 a
29.04.14 80,3 kg Fase 3 b
06.05.14 78,9 kg = - 37,0 kg
Carisma sa for siden:
Her er min uke for uke, 15 uker
Totalt ned
0.0
2.4
5.1
6.6
7.7
8.8
7.8
9.1
9.6
10.2
11.6
9.6
10.0
10.8
12.7
Vibeke-67 sa for siden:
Dæven - fantastisk flink du har vært! :heia:
Vibeke-67 sa for siden:
13 kg på 15 uker er jo fantastisk bra! :heia:
Ser at dette kan minne om min egen, mye ned i begynnelsen, også litt saktere en perioden, før du går ned igjen. Eller jeg er i den litt saktere-perioden enda ;) Håper det løsner snart.
Vibeke-67 sa for siden:
Takk, skal sjekke! :heia:
Wowo sa for siden:
Nå har jeg vært å hentet pakken min. ENGLESANG.... du hvor jeg har savnet sjokoladekjeksene mine. Rart hvor avhengig en kan bli av enkelte ting....
Wowo sa for siden:
Du er heldig,Carisma. Sulten støtt jeg.....
Carisma sa for siden:
Heldig og heldig... Jeg er vant til å spise lite og i perioder ingenting. Kan fint gå to-tre dager uten mat. Men kroppen kjenner det kjapt igjen og skrur på spareblusset :o Så det at jeg ikke er sulten betyr egentlig at jeg ikke kan forvente særlig nedgang.
Wowo sa for siden:
Tusen takk, Vibeke. :o
Carisma sa for siden:
Hvordan blir 17. mai for dere?
Jeg har vært noen dager i Fase 1 igjen for å hanke meg inn på antall måltider og tid i mellom, men 16. og 17. blir fase 2 dager. Så får jeg se etterpå.
16. skal jeg ut og spise med gamle veninner fra VGS. Det skjer en gang i året eller sjeldnere, så det er verdt en ordenlitg middag :rolleyes:
17. aner jeg ikke enda, men tenker det er praktisk å ha med enkle måltider på dagen så får man heller ta middagen etter beste evne :) Isen klarer jeg nok fint å hoppe over.
nissemor sa for siden:
[quote][/quote]
Hvordan blir 17. mai for dere? Jeg har vært noen dager i Fase 1 igjen for å hanke meg inn på antall måltider og tid i mellom, men 16. og 17. blir fase 2 dager. Så får jeg se etterpå. 16. skal jeg ut og spise med gamle veninner fra VGS. Det skjer en gang i året eller sjeldnere, så det er verdt en ordenlitg middag :rolleyes: 17. aner jeg ikke enda, men tenker det er praktisk å ha med enkle måltider på dagen så får man heller ta middagen etter beste evne :) Isen klarer jeg nok fint å hoppe over.
Jeg tenkte å bake en lavkarbo bløtkake, litt utskeielser i form av vaniljekrem. Ellers så kan vi jo spise grillmat, så lenge det er kjøtt, fisk, kylling.
Cyan sa for siden:
Heihei. "Melder" meg inn her, jeg. Har bestilt time til Fedonklinikken om 2 uker for å starte på ED. Gikk på det for ca 5 år siden, men måtte gi meg fordi jeg ikke tålte produktene (og ble gravid). For å teste toleransen min for produktene har jeg fått tak i noen smaksprøver + kjøpt inn proteinkjeks og soyanøtter som de selger på helsekost, og har siden mandag i praksis levd etter Fase 2/3-ish prinsipper. Magen ser ut til å tåle det greit (og 2 kilo er allerede borte, selvsagt bare vann men dog) , så da er det jo bare å kjøre på tenkte jeg. Litt lenge å vente 2 uker når man har bestemt seg, men jeg skal ut og reise neste uke og sånn så da går det vel fort likevel. Håper å få kommet meg ut av dette platået jeg har ligget på siden oktober.
Cyan sa for siden:
Hvor lang tid bruker det forresten å ta før man får produktene etter at man har bestilt?
Carisma sa for siden:
Jeg bestillte på mandag og fikk i går, men i påsken tok det over en uke... Så det varierer.
Pearl sa for siden:
For meg har det tatt 1 - 2 dager. :)
Cyan sa for siden:
Har bestemt meg for å starte 3. juni. Da er jeg ferdig med reiser og konserter og barnefrihelg på en stund, og slipper de store digresjonene som er litt kjipe helt i starten av et slikt opplegg. Gleder meg :)
Wowo sa for siden:
Det høres fornuftig ut. Jeg er laget slik at jeg må ha "arbeidsro" til store kostholdsomstillinger, det er ikke noe jeg klarer innimellom alt annet som skal håndteres. Jeg måtte derfor begynne midt i ferien i fjor sommer.
Lykke til Cyan! For meg har denne dietten vært fantastisk. Den virker og gir resultater. :)
Wowo sa for siden:
For meg har det tatt 2-3 dager. Jeg var litt uheldig med siste bestilling, som havnet i feil kommune, men jeg fikk da heldigvis maten min etterhvert. :rolleyes:
andreas sa for siden:
1-2 dager :)
nissemor sa for siden:
Javel, så ble det litt for mye av det gode i går: en liten øl boks, potetgrateng, både lavkarbo kake og vanlig bløtkake:confused: Men at vekta går OPP en kg av den grunn da? Viste vel at ikke noe var verdt å ødelegge vektnedgangen for.
Men i dag er det påen igjen, mister ikke fokuset, og håper å være tilbake i riktig vekt i morgen igjen.
Hvordan virker utskeielser på dere? Går dere opp i vekt eller blir det bare stagnasjon?
Cyan sa for siden:
Det er jo bare vann og forsvinner igjen i løpet av et par dager. Helt vanlig å oppleve sånne svingninger selv ved små utskeielser (og derav anbefalingen om å bare veie seg en dag i uken og under like forhold hver gang) Klin umulig å legge på seg 1 kilo fett i løpet av en dag :)nissemor sa for siden:
Ja ja, skjønner jo at det ikke er rent fett, men det bruker å ta litt tid før det er i gjenge igjen. Så kan en jo si at utskeielser ikke er verdt det i og med at det lager jo krøll i planene/ framgangen.
Skulle egentlig gått over til fase 3 nå, men avventer til time med veileder. Er redd for å stagnere vektnedgang i fase 3, hvordan gikk det med dere andre i fase 3 og utover?
Wowo sa for siden:
Her ser du nedgangen min, inndelt i de ulike fasene. :)
16.07.13 115,9 kg Starter ED
20.08.13 105,8 kg Fase 2
15.10.13 100,5 kg Fase 3 a
19.11.13 96,7 kg Fase 3 b
17.12.13 92,3 kg Fase 3 c
27.12.13 95,0 kg Fase 1
28.01.14 87,5 kg Fase 2
29.03.14 82,6 kg Fase 3 a
29.04.14 80,3 kg Fase 3 b
06.05.14 78,9 kg
I dag tidlig var vekten min 78,5 kg, men jeg har veiedag først på tirsdag. ;)
Som du ser går jeg også ned jevnt og trutt i fase 3. Men jeg har vært flink til å trene stryrke og gå raske turer/jogge litt. Jeg merker det har mye å si for forbrenningen min. Jeg har også vært redd for å stoppe opp og det har vært litt av motivasjonen til å stå på å trene. Det har gitt resultater :). Jeg er ferdig med fase 3 c ca 30 juni og jeg har enda håp om å nå målet mitt, som er 75 kg, innen den tid. I så fall har jeg gått ned drøye 40 kg på ett år. :)
andreas sa for siden:
Overhodet ikke stagnert i fase 3a+b. Kjør på! :D
nissemor sa for siden:
Jada, det rusler sakte nedover.
Nå kjenner jeg stress i kroppen, vanskelig å forklare, skjelven, nervøs, uro. Hadde det samme en periode sist jeg gikk på ED for 5 år siden, omtrent på samme tid kilomessig.
Noen som har kjent dette? Bruker Levaxin for lavt stoffskifte, prøvene var i orden sist jeg kjente dette. Den gang for 5 år siden klarte jeg ikke sitte i ro, så kan det jo også være positivt- men ikke når man trenger hvile elller er på jobb.
Carisma sa for siden:
Ja, jeg har det litt sånn om dagen! Jeg begynte å tenke på omd et er det som er lagret i fettet av hormoner og gammelt slagg som er løs i systemet. :confused: Drikker masse vann og håper å skylle det ut.
Cyan sa for siden:
Da har jeg hatt første time på Fedonklinikken, og fått kode till å bestille produkter. Det blir fase 2 med 4 produkter + 1 måltid per dag. Bestiller produkter i morgen (gi meg gjerne advarsel dersom det er noen jeg helt klart bør styre unna. Cappucino er et av dem har jeg erfart :p), og starter på tirsdag. Grugleder meg og krusser fingre for at magen min ikke gjør fullstendig opprør som sist :o
Pearl sa for siden:
Redningen for meg har vært mye krydder og grønnsaker. Lykke til. :heia:
Cyan sa for siden:
Takk! Har sendt avgårde bestilling i dag. Har kjørt ganske safe tror jeg. Husker fra sist at det ble mye wokking og krydring av middagsrettene, ja :p
Cyan sa for siden:
Hvilket pålegg bruker dere forresten på brødet? Litt lett smøreost og noen skinkeskiver burde vel gå greit?
Carisma sa for siden:
Bruker ikke noe pålegg. Siden de inneholder veldig mye protein i utgangspunktet bør man ikke tilføye noe proteinholdig. Og ost skal ikke inn før face 3 c. De er mest beregnet som tilbehør til suppe o.l, ikke som et brødmåltid. Det finnes et sukerfritt syltetøy man kan bestille og bruke på dem.
Jeg må innrømme at jeg skeier ut litt med et tynt lag hvitløkssmør på eller bare skjærer i tynne skiver og steker i litt smør i panna.
Cyan sa for siden:
Men da kjøper jeg bare et sukkerfritt syltetøy da :)
Vibeke-67 sa for siden:
:) lykke til Cyan!
Hos meg går det forøvrig veldig greit om dagen. Hadde stillstand på vekta i ca tre uker, men nå er jeg på vei ned igjen. Til sammen 5kg på 8 uker. Så kjapt har jeg aldri gått ned før! Og fire cm rundt midjen, tre cm rundt hoftebein og tre! Cm rundt leggene.
Cyan sa for siden:
Ja, da er jeg i gang da. Første dag i dag, og det har gått fint. Hadde til og med greit med energi til løpeturen :)
Wowo sa for siden:
Lykke til!
Popp sa for siden:
Hva med tomatskiver og basilikum?
Eller dele brødet i 2 og ta en halv omelett som pålegg?
grotingeling sa for siden:
Brød til suppe er digg, har prøvd det til både tomat- og grønnsakssuppe (ikke suppene i dietten altså) :p
Ellers er både tomatskive, agurk, paprika osv ok som pålegg.
Hvis du liker tomat kan du jo prøve med knust cherrytomat, basilikum/rosmarin og litt olivenolje - gubben digger dette :D
Pearl sa for siden:
Så flott at du er kommet ogang. Lykke til. Håper du tåler produktene bedre denne gangen :)
Cyan sa for siden:
Våknet til regn og litt kaldere luft i dag, og vips var 2 kilo vann vekk over natta. Det var pangstarten sin det :lol: (så tenker jeg ikke så mye på at det fortsatt er nesten 3 kilo over minstenotering :_plystre:)
Herlig :lol:
Popp sa for siden:
Og hva med idag, Cyan?
Nå har det bøtta ned her i mange timer....hadde jeg veid meg så skulle jeg ønske at det forsvant noen kg her også :D
Cyan sa for siden:
Nesten en kilo til i dag, og jeg får fortsatt merker etter sokkene så det er nok mer vann å ta av :eek:Popp sa for siden:
Så bra!
I går kveld var jeg å hente matvarene på posten, eller KIWI som det heter her ;)
Nye produkter som jeg spent på:
Vanilje kjeks
POtetgull med paprika
Potetgull med ost og løk
Ikveld er det Risottien til middag, leter etter tips som gjør den helt gourmetisk..:)
Vibeke-67 sa for siden:
Oi det blir ikke lett å gjøre den gourmetisk.... men spiselig er i alle fall et enklere mål.
Cyan sa for siden:
Vaffelkjeksen er veldig god :ja: Skuffa over "potetgullet", men er greit nok. Den med løksmak syns jeg ikke var spesielt god på smak på egen hånd (og jeg elsker potetgull med ost og løk smaker), men med å dyppe den i bittelitt usukret tacosaus fungerte den veldig bra som fredagssnacks :)
Risottoen har jeg aldri prøvd, og har heller ikke bestilt den. Tenker jeg prøver den i neste bestilling.
Carisma sa for siden:
Risottoen er en av de få jeg ikke klarte å få i meg... :o. Den luktet og smakte tåfis...
Cyan sa for siden:
4 kilo siden tirsdag, men nå kan det da ikke være mer vann å ta av..? :eek:
Så herlig å se at vannet slipper :heia:
Popp sa for siden:
Den ble ganske så bra, faktisk :)
La den først inn i mikroen 1,5 min. og lot den hvile i 5 min ihht oppskriften, la til stangselleri, basilikum, rosmarin og salt/pepper og satte den inn igjen i 2 min.
Kunne også ha lagt til blomkål og tomater, men det hadde jeg ikke.
Popp sa for siden:
:heia::heia: :heia: :heia: :heia: :heia:
Carisma sa for siden:
Gah, i går sprakk jeg litt. :( Jeg bare måtte ha noe annet enn ED-kveldsmat og endte med å spise bringebær med youghurt-krem (tyrkisk youghurt med pisket krem og stevia). Kunne vært verre, men likevel en kg opp i dag.
Cyan sa for siden:
Jeg vurderer å prøve noen av disse dessertene (karamell, aprikos, krem brule og sjokoladepudding) ved neste bestilling, men er litt skeptisk på at de skal bli for søte og kvalmende. Bestilte kun brownies i denne omgang, og den ble jo god på smak når jeg tilsatte masse kanel i røra, men konsistensen er jo litt merkelig. Hva syns dere om dessertene?
Wowo sa for siden:
Jeg synes aprikosdesserten er veldig god, dessuten er den rask å lage. Jeg rister den i ristebegeret og lar den stå i fire minutter, så er den klar. Jeg har spist den mye på jobb. Jeg jobber i barnehage og når barna har hatt sitt yougurtmåltid så har jeg spist denne. (passer ikke med barer og kjeks akkurat da ;)) Det har ungene godtatt som min yougurt.
Ellers er sjokoladepuddingen god krydret med kaffe og chilli, kardemomme eller kanel. Den nye browniesen har jeg ikke vært så begeistret for, men etter at jeg kom i fase 3 har jeg spist den med varme bringebær over. Det er ikke så værst. Browniesen krydrer jeg med litt ekstra bakekakao og kaffe. Jeg rister den i ristebegeret og steker den i microen i ett minutt på full styrke, da blir den liltt som en fondant med varm rennende røre i midten. Så slår jeg varme bringebær over......absolutt spiselig. :)
Pearl sa for siden:
Jeg liker creme brulle
Wowo, jeg har flere brownier igjen. Skal prøve din variant.
Ekte vanilje, kardemomme eller kanel funker i de fleste av dessertene, vanilje og kanel er godt i browniene :)
Cyan sa for siden:
Creme brule er min favorittdessert, og da må jeg innrømme at jeg er litt skeptisk til å prøve ED-varianten :o Kanel i brownie er veldig godt :ja: og kardemomme i pannekakene. Tenker jeg prøver sjokoladepuddingen neste gang, og kanskje aprikosdesserten. Er det ingen som har prøvd karamelldesserten?
Carisma sa for siden:
Aprikosdesserten er ok om man blander i litt sitronsaft eller zeroh ananas. Den er veldig emmen i smaken ellers. Jeg lager pudding av den jeg da, siden jeg heller ikke takler konsistensen... :rolleyes: sjokoladepuddingen fikk jeg aldri til å stivne.
Karamelldesserten er helt grusom, den har jeg fortsatt to pakker av i skapet som aldri kommer til å bli spist. Usikker på hva den smaker, men definitivt ikke karamell.
Popp sa for siden:
Kan ikke helt huske hvilke desserter jeg likte forrige gang, men vet at ingen av de smakte slik som de orginale gjør ;)
Brøwnies var ok, men føltes litt tørre
puddingene var ok, med kanel tilført
Vibeke-67 sa for siden:
Skjønner ikke at du ikke klarte å få puddingen stiv, Carisma? :)
Jeg bare blandet sammen med melk i en kjele, rørte mens det kokte i noen minutter, helt opp i en skål og satte kjølig. Først i vinduet, så i kjøleskapet. 2-3 timer etterpå så var den klar. Og god. Har ikke smakt de andre dessertene, så kan ikke uttale meg om dem.
Med tanke på cappucinoen hadde jeg nok ikke turt å smake på karamellpudding....
Carisma sa for siden:
Jeg lager de fleste produktene i micro, mulig det var derfor. Men jeg tror de må ha vært noe feil med de jeg fikk i startpakkane, siden ingen av dem ble stive.
Pearl sa for siden:
Jeg har aldri hatt problemer med å få puddingene stive, men jeg har altså ikke brukt micro.
nissemor sa for siden:
Oppsummering sålangt i ED dietten:
Fase 3: snart ferdig med de 20 dager i denne fasen. Vekta går fortsatt nedover, om en i saktere fart.
Endelig har det også gått bedre på spinning( prøver en gang i uka) i går var det mulig å å legge på mere tyngde- og fikk mye mere ut av timer. Kanskje er det alle turene i rask gang i motbakker( her snakker vi MOTBAKKER altså) som har gjort beina sterkere:)
Ikke så sulten lengre, men avhengi av gode måltidsrytmer, det går ikke å ha lang tid mellom måltidene. De tre ED måltidene nå blir cappuccino, pannekaker, suppe og bar/kjeks. Eller rundstykkene om jeg har. De andre produktene makter jeg ikke.
Fra 5.februar er resultatet minus 14 kg.
Wowo sa for siden:
Så flink du har vært, Nissemor! Hvordan er planen videre? Hvor lange har fasene dine vært?
Selv har jeg igjen 3 kilo som ikke ser ut til å gi slipp. Jeg er i fase 3 c nå og lurer på om jeg skal ta en runde med fase 2 på slutten av sommeren og bare fokusere på å holde vekten sommeren igjennom.
Lykke til videre!
nissemor sa for siden:
Veileder sa jeg skulle være 20 dager i hver av fase 3 fasene. Så får vi se etter ferien, i august hvordan det går.
Fase 1 gikk over 4 uker, fase 2 i litt over 11 uker( dro denne litt lenger pga utsatt time hos veileder)
Leste et sted at man annbefalte ikke fase 1 og 2 igjen før en pause, dvs fase 3c måtte kjøres noen måneder før streng diett igjen.
Det går jo ikke fort ned nå, men om det så kryper sakte så er jeg fornøyd. Eller om jeg klarer å holde vekta i ferien så må det være bra nok. Vil da høre med veileder hva som er best strategi videre til høsten.
Målet mitt var først 10 kg, for å se hvordan det gikk. Så var målet 5 kg til, og det er snart nådd. Til slutt tror jeg at målet må være ca 20 kg totalt om jeg klarer det, da har jeg litt å gå opp og ned på, noe alle vel gjør.
nissemor sa for siden:
PS: det må da være helt ekstremt bra mye du har gått ned i vekt? Hvor lenge har du gått på ED? Kjempebra ihvertfall:)
Wowo sa for siden:
Jeg har gått ned 38 kg. Jeg begynte på eurodietten 16. juli 2013, det begynner å nærme seg ett år. :) Det gjenstår 2,9 kg så er jeg i mål. :)
Cyan sa for siden:
Så flinke dere har vært :)
nissemor sa for siden:
Over på fase 3B, egentlig så har jeg det rimelig greit i fase 3, klarte meg fint på de grønnsakene der, og frukt og bær. når det gjelder bær så blir det nok litt større mengde en lovlig er, men nå lenge det fungerer så koser jeg meg med det.
Forsvant en kg til, det gir motivasjon videre, var jo redd det skulle stoppe opp i denne fasen.
Setter derfor litt hårete mål, mål på 20 kg totalt, gjenstår da 5 kg av 20. Da vil jeg være i kategorien normalvektig :) :)
Gikk veldig mye bedre her når samboer også la om kosten sin til mere lavkarbo, vips så var 6 kg av han borte:) Og det uten ekstrem diett:)
Cyan sa for siden:
Tabba meg ut til frokosten i dag og blanda ut pannekakepulveret med vann i stedet for melk, og som kjent henger ikke pannekakene sammen da. Løste det med å blande i et egg, og da holdt de seg sammen og smakte mye bedre, nesten helt som vanlige pannekaker. Så sånn kan det gå, en feiltakelse som viser seg å bli en suksess. Det blir i hvert fall sånn jeg kommer til å lage pannekskene fremover :) Hadde oppi kardemomme i tillegg, som jeg alltid bruker i pannekakene.
Carisma sa for siden:
:confused: mine henger alltid sammen. Jeg syns røra blir så tykk så jeg tar i ekstra vann, gjerne opp mot 150ml. Men jeg bruker varm panne da, så den får stekeskorpe raskt, så skrur jeg ned etterhvert.
Cyan sa for siden:
Jeg har bare blandet dem med vann en gang før så kan hende jeg var uheldig, men fikk i hvert fall ikke mine til å henge veldig sammen (eller, de ble fryktelig vanskelig å snu i en vending så det ble scrambled pancakes i stedet), og mener å ha lest at det er flere som har hatt samme problemet. Men poenget var uansett at det egget hevet smaken noe voldsomt etter min mening, så ville bare tipse andre om det :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.