Nupsida sa for siden:
Her tenkte jeg vi kunne samle de som starter i oktober i en tråd vi kan skravle i, spørre om råd, motivere hverandre og alt annet som skulle falle oss inn! :)
Nupsida sa for siden:
Her tenkte jeg vi kunne samle de som starter i oktober i en tråd vi kan skravle i, spørre om råd, motivere hverandre og alt annet som skulle falle oss inn! :)
Nupsida sa for siden:
Jeg kan starte med å fortelle litt om meg da :)
Jeg er ei jente på 20 år og bor i et hus med samboeren min og de to pusene våre. For noen år siden begynte jeg på lavkarbo og gikk ned 30 kg på et halvt år, men så kom jeg i en vanskelig periode i livet mitt som gjorde at jeg kobla helt av kostholdet. Spiste kun takeaway, mariekjeks og alt slikt dumt!
Dette gjorde at jeg gikk opp de 30 kiloene + 20 kilo til. 50 kg iløpet av noen måneder er ikke noe bra for hverken psyken eller helsen så det å komme seg tilbake ble en kamp.
I et år nå har jeg prøvd meg på "vanlig sunn kost" og å telle kalorier pluss trening, men når man trener 5 ganger i uka, spiser akkurat det man skal og man ikke mister en eneste kilo så er det jo noe som ikke fungerer.
Derfor har jeg nå kommet tilbake til lavkarbo og ketolyse og jeg trivdes fantastisk bra fra første stund. Dette kan jeg og kjenner, jeg slipper å være sulten hele tiden, jeg kan kose meg med gode kaker og kan slippe å telle de pokkerns kaloriene!
Så langt har jeg gått ned 4 kg på 4 dager, første delmål er å komme under 100 kg innen 14. Januar som er bursdagen min :)
Esperanza sa for siden:
Flott initiativ, trådstarter ;)
Jeg er 28 år, har 3 barn ( 10år, 3,5år og snart 8 mnd) og samboer.
Etter siste svangerskap så har kiloene sittet klistret på! Trodde jeg skulle dø når jeg oppdaget før helga at arbeidsbuksa ikke passer og at jeg begynner på jobb om 1 mnd!!!:eek:
166 høy og 80 kg tung..
Ketolyse ble raskt mitt valg :)
Begynte om mandagen og allerede nå har jeg gått ned 3 kg, altså 1 kg pr dag.. :D
Nyter det mens jeg kan og tenker det snart flater ut.
Mitt del mål er å nå 70 kg til 31.12 og 60 kg til 31.03
Men samtidig har jeg et mål med søster om å gå ned 7 kg 10.11! Altså på 4 uker... 3 down 4 to go.
Hun gifter seg om1, 5 uke, så det blir min første "cheat day" . Håper den ikke ødelegger for mye, for den dagen har jeg gledet meg til leeenge og da skal jeg kose meg med hele 3-rettersen, og litt kake og alkohol ;)
Men dagen etter er det bursdag, da blir det ikke så mye som en kakesmule:p
I tillegg til ketolyse så går jeg veldig raskt gjennomsnitt 6 km/t i 40-60 min hver kveld..
Har lastet ned appen Endomondo til mobilen, den er utrolig motiverende å bruke, anbefales :D I tillegg blir det etterhvert lett styrketrening her hjemme med fri vekter.
Gleder meg til å følge dere på veien mot deres mål ;)
Nupsida sa for siden:
Gleder meg til å følge deg også! Og du er jo godt på vei allerede :D
Når du skal drikke alkohol er det viktig å huske at kroppen tåler liiiiiite alkohol når man er på ketolyse! Første gang jeg drakk sist begynte vi å drikke klokken syv, to glass brennevin og funlight saft etterpå måtte jeg bæres ut. Jeg hadde maks fått i meg en dl med brennevin og klokken var bare 9 :P
Etterhvert lærte jeg meg hvor lite jeg tålte og da ble det vell ca. 2,5 dl brennevin fordelt utover kvelden! (Før jeg begynte på lavkarbo kunne jeg gjerne drikke en 0,7 utover kvelden og ikke være dritings) så pass godt på! :)
Esperanza sa for siden:
Såpass! Jeg tåler generelt lite alkohol, så da skal jeg være forsiktig :) Tusen takk!
LilleFly sa for siden:
Så koselig tråd! Jeg er 24 år gammel, har to barn (snart 3 år og 7 mnd) og en skokk hunder. Bor utenfor kongsvinger, og har i teorien en mann men ser han sjeldent egentlig ;) Han bare betaler alle regningene og står for det økonomiske- Hehe! Neida. (Joda ;) ) Han jobber borte og har en viktig jobb som gjør at han må ofte ut i friperiodene sine, men sånn er det første året i jobben hans.
Gått ned tidligere fra 122 til 79, så gikk jeg opp til 95 mens jeg gikk gravid med sønnen min. Kom ikke under 86 kg før jeg begynte på lavkarbo forrige uke :D Og nå står tallet på 82... Fått tilbake energien og livsgnisten og føler alt er igje nmye lettere!
Og idag belønnet jeg meg selv med stormberg klær :D
Nupsida sa for siden:
Så flink du har vært og velkommen så mye til tråden vår! :D
Nutta sa for siden:
Hei! Jeg vil også være med! :D
Jeg er 28 år gammel, gift og jeg er bosatt i trondheim. Jeg har egentlig hatt en lavkarbo livsstil lenge, men så tok jeg meg en pause midt i en litt kaotisk livssituasjon. Men det endte ikke så bra. Jeg la på meg utrolig mye på kort tid (jeg gikk opp fra 93 kg til 117 kg) og ble egentlig mer deprimert enn i utgangspunktet. Men nå har jeg lært, og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre det samme igjen!!!
Men nå er jeg altså igang igjen, og idag veide jeg 107,4 kg :) Så jeg har kommet meg ned noen kilo allerede. Det første målet mitt er egentlig å se 94 tallet. Vi står nemmelig på venteliste til å få oppfyllt drømmen vår om å bli foreldre, og de har sagt at jeg kan ringe når jeg har kommet meg til 94 - tallet. Så jeg håper at jeg snart kan ta den telefonen :)
Esperanza sa for siden:
LilleFly og Nutta, hyggelig at vi blir flere her :)
Og Nutta, masse lykke til med å nå drømmen din, det går nok bra skal du se. Har en bekjent som har det likt som deg nå, hun er snart i mål:D
Nutta sa for siden:
Takk! det håper jeg også! :) å, så bra!! det gir meg håp å høre at flere får det til! :D
Zvezi sa for siden:
Hei! Vil joine jeg og! :D
Jeg er en jente på snart 21 år, fyller nå i november.
Har slete med vekten siden jeg kan huske, og har prøvd det meste mellom himmel og jord! Desverre så har jeg sett at arbeid og student livet har gjort at kiloene har gått opp istedenfor ned :-/ Så når 2 av mine beste venninner bestemte seg for å prøve dette, med godt restultat måtte jeg nesten prøve jeg og! :D
Jeg startet 20 september på en rensekur og en uke senere på lavkarbo/ketolyse. Vært mye informasjon og har kanskje ikke heelt forstått det før nå, men nå er jeg lada og klar for å gå ned i vekt! :D
Startet på 100kg, og har nå gått ned til 90.4 på 4 uker i morgen.
Målet er 68kg innen neste Sommer! :)
fridr sa for siden:
Joiner jeg og!
Etter å ha feilet kollossalt i sommer, med av og på LCHF, starter jeg i dag!
Jeg har bestemt meg! Tok bilde av meg selv i speilet i dag, så jeg kan motiverer meg selv.
Jeg er 26 år, gift og bor i en liten by i nord-norge. Fikk i april vite at jeg har en muskelsykdom som bare gjør meg svakere. Lang historie kort: jeg og mannen vil ha barn før jeg havner i rullestol, og jeg må derfor prøve å ta av så mange kg som mulig slik at det å være gravid skal være så lett som mulig.
I 2010 gikk jeg ned fra 68 kg til 57 kg med LCHF. Veier nå 70, og vet at siden jeg ikke kan bygge muskler pga sykdommen, er dette KUN fett jeg har lagt på meg. Det skal bort! Jo lettere jeg er, jo lettere er det for meg å bevege meg og sånn. Så derfor skal jeg ned på 55 kg.
Jeg er lita og har nesten ikke muskler, derfor vil jeg være så lett! Ikke døm.
Hadde det ikke vært for sykdommen min, hadde jeg ikke brydd meg om min størrelse. Synes bare det er viktig å poengtere :)
Jeg har planer om å være ganske streng fram til jul. Da kan jeg slakke litt, men ikke mye. Det var nemlig slik det gikk galt forrige gang...
Håper virkelig jeg klarer å komme inn i den tankegangen jeg var i, for 3-4 år siden.
Lykke til! :D
Esperanza sa for siden:
Hei, gleder meg til å følge deg.
Og GRATULERER med -9, 6kg og det på 4 uker!Bra jobba :D
20 kg til før sommeren, det klarer du, skal heie på deg :)
Trener du noe ved siden av?
Esperanza sa for siden:
Hei :)
Så trist å høre du har blitt syk. Bestemor hadde muskelsykdommen MS, og hun holdt seg faktisk utrolig bra frem til hun var i slutten av 40-årene, hun var kjempe nøye med kost og trening, hun også måtte tenke vekt, så jeg dømmer ingen! Har sett hvor viktig det faktisk er med en slik sykdom. Håper du klarer målet som er beste for din kropp :)
God bedring og masse lykke til ;)
St. Cecilie sa for siden:
Så kjekt at du startet en tråd! Jeg var redd at det skulle være så stille her inne.
Jeg er 29 år (i en måned til!) og alenemamma til en liten jente på 3 1/2 år. Vi bor i en koselig liten leilighet i Stavanger.
Jeg har tidligere gått ned en god del i vekt på ketolysekuren, og vet at magen min og kroppen ellers liker meg best når jeg spiser lavkarbo. Jeg har derfor bestemt meg for å starte opp igjen og gå på ketolyse.
Første dagen min (mandag) klarte jeg ikke å gå på vekten fordi jeg var redd at jeg skulle bli overmannet av negative følelser. Men jeg vet sånn ca hvor mye jeg veier i forhold til klærne jeg har (jeg har størrelser fra 42-48….).
På tirsdag da jeg endelig hadde psyket meg opp til å gå på vekten så var batteriene gått! knis Jeg fikk endelig kjøpt batterier nå i kveld… :p
Jeg har en ganske lang vei å gå. 35 kilo. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg endrer målet underveis, ettersom jeg aldri har hatt en trivselsvekt i voksen alder. Jeg bare punchet inn hva jeg kom til å ha som bmi ved 65kg og det var 22, og det er jo midt i "normalvektig" sjangeren. Jeg er 1.72 så jeg er jo ett par centimeter…:rolleyes:
Esperanza sa for siden:
Masse lykke til :) Blir spennende å følge deg og se hva du ender med :)
Jeg har akkurat kjøpt meg digital vekt, og i den fulgte det med batterier.
Gleder meg til å prøve den nå som kiloene går nedover ;)
Esperanza sa for siden:
Fy katta for en nedtur... kjøpte meg ny vekt i dag, digital, siden min gamle ikke var det.. Og jeg er 2kg TYNGRE på den enn den andre :mad: Kjenner jeg ble litt sur...
langaard sa for siden:
Skipp vekta, bruk målbånd:)
Ugh, ja har vært borti det samme selv. MEN - tenk det sånn, du har jo fremdeles gått ned like mange kilo ;) Må bare oppjustere startveka litt. heier på deg
I dag klarte jeg passere brød/bakstavdelingen på Meny uten å ville stappe hodet ned i berlinerbolleboksene. Hurra! Det betyr vell at søtsuget starter å gå bort? Brød/bakst er min store ulykkelige kjærlighet.... jeg kan gi blanke i sjokolade, chips, smågodt etc...men BRØD, nybakt - det har vært himmelen for meg. (Og helv*** for magen). :p
engeljenta30 sa for siden:
håper jeg kan få være med og siden det ikke er noen septembertråd her.
jeg er en jente på 30 år 1,62 høy, startet på 77,2 18 september og veier nå 71,7, altså 5,5 kg ned.
veide 98 på mitt største for 3 år siden, veide 67 for et år siden, men nå skal jeg ned til 65 kg til 10 des da jeg og kjæresten reiser på vår første kjæreste tur 13 desember til london:)
Zvezi sa for siden:
Hei Esperanza! :) Jeg vil gjerne trene, men fikk streng beskjed om at det ikke var bra på den ketolysen som jeg går på. Men jeg beveger men veldig mye! Går turer rundt om i Oslo, de stedene jeg finner bakker, og jeg jobber også veldig mye i bar! :P Å jobbe som bartender på et stappa 18års sted er faktisk på grensen til hard trening! :P Så danser jeg litt da. Men ingen styrketrening. :-/ Men snart! :D
Har forøvrig endelig slutta å stagnere og våkna til en fantastisk overaskelse med ny vekt på 98.7 og har da ENDELIIIIIIIIG bikka under 90! Det er en fantastisk opplevelse! Det er jo ikke mulig å mista motivasjon på denne livsstilen jo! Man ser store fremganger veldig ofte! :D såååå glaaaad!!
Esperanza sa for siden:
Ja det burde jeg jo, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det. Men må nok også bruke vekta;)
Esperanza sa for siden:
Og jeg er veldig glad for de kiloene er vekk altså :p
Her her her, skjønner vanskeligheter der altså, de er rå gode!! Gudskjelov har jeg sv.skap perm en mnd til. Jeg jobber i en Meny butikk, og vet hvor syyyykt digg det lukter fra bakeriet :p
Men gratulerer med motståelse av fristelsen ;)
Esperanza sa for siden:
Så fantastisk!!!!Må være en utrolig deilig følelse?:D
Jeg går bare veldig raske turer i mellom 40-60 min, jeg blir god å svett, og forbrenner en del. Er egentlig bare veldig deilig ;) Men spinning og slike ting holder jeg meg unna..
Esperanza sa for siden:
Hei, klart du kan henge her med oss ;) Så deilig med nedgangen din!Du er jo snart i mål:D
Fantastisk!Masse lykke til videre ;)
Nupsida sa for siden:
Så koselig med masse fine folk i tråden, velkommen til alle! Jeg er på tur nå og skriver fra telefonen så rekker ikke være så aktiv, men her er et lite referat fra de siste dagene (har også skrevet dette i journalen, kopiert derfra)
Turen opp igår gikk bra! Ble en eggemelk-kakao til frokost, noen saltekjeks (lavkarbo) og ost til lunsj på turen, stoppet for middag som ble røkte kjøttpølser, rotmos og saus, litt kokosmakroner på turen igjen og en liten salat når jeg kom frem! :D
Idag hadde jeg en salat til frokost med litt kylling og dressing, kjedelig men det var eneste som var her.
Lunsj ble to atkinsbarer før det ble thaimat til middag som planlagt sprekk. jeg har gitt meg lov til et planlagt "frimåltid" i slike situasjoner som idag der det er planlagt et karbomåltid, men det skal kun bli et måltid. Tidligere har jeg sprukket totalt når jeg har brutt kuren, men jeg fortsatte kvelden med sukkerfri sjokolade og hvitvin nesten uten karber.
En vellykket kveld med andre ord! :D
Esperanza sa for siden:
Koselig å være på tur da ;) Kan jeg spørre deg hvor mange karbohydrater du spiser om dagen? Hva er din maks grense?
swirre sa for siden:
Hei!
Jeg vil bli med her!
29 år gammel med to baren på 3 år og en på 10 mnd.
Begynte på ketolyse første gang i 2011 og gikk da ned 15 kg.
har klart å holde de tretten kg borte, men vil nå ned de siste 8 kg for å komme til 75 kg som er målet mitt.
Var på mitt største 100 kg, og skal ALDRI tilbake dit!!!
Min vekt legger seg på mage og bryst, er egentlig fornøyd med resten av meg selv, så håper at denne omgangen kan hjelpe meg å ta bort magen litt...
Første mål får vel være å komme under 80 kg innen november??
Start vekt er 83 kg
1.del mål er under 80 innen utgangen av november.
2.delmål er 75 innen mars 2014?
HÅP: magemål under 90 i løpet av perioden.
Skal vi skrive inn mål? Eventuelt her på tråden eller skulle vi ha laget en måletråd?
Siri
swirre sa for siden:
BTW, skal være mest mulig uten melkeprodukter da min yngste sønn har kumelksallergi.
Zvezi sa for siden:
Utrolig deilig! :D
Så bra! Tenker at motivasjonen for å trene vil bare bli større og større, og når jeg føler meg klar for å gå over på litt høyere karbohydrat mengde og trening så vil jeg være spenna klar og starte å bygge muskler :)
Synes dette er så spennende.. ! :D
Flere som gleder seg til å vokne om morgenen for å veie seg? :p
Esperanza sa for siden:
Gleder meg veldig hver dag. Løper på dø og så rett bort på vekta :) har gått ned enda 0, 7kg så spent på om jeg klarer og 4 kg denne uka :) Har i alt gått ned 3, 7 kg, siste dag i uka mi i morgen :D
Esperanza sa for siden:
Hei, velkommen hit :)
Og masse lykke til med målene dine. Du har jo ikke så mye igjen, så dette går vel lett for deg :)
Nupsida sa for siden:
Heia! Til vanlig holder jeg meg under 15, men nå når jeg er på tur blir det lite veiing og litt enklere løsninger så blir nok litt mer da :)
Nupsida sa for siden:
Hei! Vi kan gjerne ha en kombinert måle og veietråd! Litt enklere å holde oversikten i egen tråd :)
swirre sa for siden:
Takk for det! Men tror det blir veldig vanskelig å komme skikkelig i gang, og så tror jeg ikke at det går så fort som forrige gang. Og det er skikkelig deprimerende å tenke på, men det er jo bare å brette opp armene å sette i gang...
Jeg gleder meg jo litt og egentlig. ..
Nupsida sa for siden:
Da er jeg endelig hjemme igen! Gikk greit på turen hjem også, spiste en god frokost og hadde med to atkinsbarer til nistepakke. Middagen ble biffsnadder med ekstra salat på :)
Måtte smugveie meg når jeg kom hjem da og det var ikke morro. Vet at det ikke blir korrekt tall når man veier med klær på og mat i magen, men da er det maks en kg kanskje 1,5 mer. Vekta viste 116,6 kg og jeg kan da umulig ha gått opp 3 kg på denne turen? Greit nok at jeg ikke har spist etter ketolysen, men jeg har jo holdt meg til lavkarbo allikevel? Kjenner det ga en stor demper på humøret.
Kommer til å veie meg imorgen å håpe på et bedre resultat, men min faste veiedag er ikke før tirsdag så det burde jo ikke ha noe å si..
Nutta sa for siden:
Så flink du har vært!!! :heia:
Når det kommer til vekta, så går den opp og ned. Bare det å være på tur, kan gjøre at kroppen samler vann. Og så KAN det være en del skjult sukker i maten, selv om du velger lavkarbo vennlig mat. Personlig så går jeg opp 1-2 kg bare jeg spiser en atkinsbar. Tror ikke du skal være så bekymret jeg. Etter 2-3 dager med riktig kost, så vil kiloene være borte igjen :)
Nupsida sa for siden:
Idag viste vekta 115.0 kg, bedre enn 116,6 men allikevel litt mye! Satser på at det er mye vann i kroppen som forsvinner etterhvert for 2 kg oppgang på 4 dager der jeg har spist lavkarbo føler jeg blir feil!
Startet dagen med min trofaste eggemelk-kakao og tenker å drikke mye vann idag for å prøve bli kvitt resten av vannet så satser vi på en bedre vekt imorgen :)
Nupsida sa for siden:
Håper virkelig det er vann som har samlet seg ja! Det meste jeg har spist har vært selvlaget så det skulle ikke være skjult sukker der, men det har jo blitt litt atkinsbarer.. Litt lite fett også egentlig, men 2 kg på 4 dager med lavkarbomat synes jeg blir dumt :(
Esperanza sa for siden:
Du må i alle fall ikke gi opp før du har begynt :p Vi skal heie deg frem og holde deg motivert ;)
Esperanza sa for siden:
Åååå, i går kom tante rød, så fra i går til i dag har vekta stått stille :-/
Nutta sa for siden:
Da tror jeg du har funnet svaret :) atkinsbarer og lite fett. Jeg går kjempefort opp i vekt på reise, selv om jeg er ganske fornuftig i matvalget. Da vi var i syden gikk jeg opp 10 kg på to uker!!!! :( mange bekker små... Men jeg er insulinresistent så det skal ingenting til før vekta peker i feil retning :eek: Det er uansett viktig å huske at det meste man legger på seg (over en kort periode) som regel er vann, og at det går fort av igjen! ;)
Esperanza sa for siden:
Fyyy søren så kjipt.. Opp 200 g! Må jo være mensen som gjør det her, har fullt utslag på ketostixene også.. hmmm:( får bare vente til helga å se da...:confused:
swirre sa for siden:
Takk for det!
Første dagen gikk overraskende bra!
Jeg spiste ett hjemmelaget GROVT rundstykke til frokost og resten av dagen spiste jeg bare lavkarbo mat. Orker ikke helt enda å beg med frokost utskifting hvis dere sjønner hva jeg mener... men, tenker så lenge jeg holdwr meg unna karbohydrater til de andre måltidene så er vel en GROV skive ok?? Her i huset bakes all brømat fra bunnen av, så jeg vet nøyakrig hva som er i det...
Nupsida sa for siden:
Idag viser vekta 114,6, to kg mindre enn søndag, men enda 1,5 kg mer enn minste notering. Gikk ned 0,5 kg siden forrige uke da, men føler meg ikke så voldsomt bedre av det :P
Ehh. Jeg turte omsider å gå på vekta. Jeg bomma visst med 5 kg.. OPP. Det var litt mindre gøy å se. Men på en måte også en god oppvåkning, jeg hadde nemlig lovt meg selv å aldri passere 100 kg igjen, men nå er jeg her - så jeg vil fortest mulig vekk fra det tallet!
Jeg skal reise til København når jeg blir 30 år. Altså om 4 uker. Jeg satser på å være under 100 tallet til da, koste hva det koste vil.
Esperanza sa for siden:
Jeg ville holdt meg unna brødet, med mindre du vet nøyaktig hvor mange karbohydrater detter i det...? Jeg tar til nød et fiberrik knekke brød, det inneholder 2, 7 karb ;)
Men man får jo tak i oppskrifter til lavkarbobrød da..
Esperanza sa for siden:
Du får komme sterkere tilbake i løpet av denne uka, og så får du være ekstra streng med deg selv på hva du spiser, så vil nok kiloene gå av seg selv ;)
Esperanza sa for siden:
Det klarer du nok skal du se :D Masse lykke til ;)
Nupsida sa for siden:
Nå blir det visst enda en tur, vi skal til Bergen og reiser imorgen! Tilbake fredag så blir to dager borte. Får prøve å gjøre det bedre på denne turen. Kjenner at jeg helst skulle vært hjemme å gått ned noen kilo først :P
Nupsida sa for siden:
Når jeg legger inn det jeg har spist iløpet av dagen nå blir jeg litt sjokka egentlig! For selv om jeg føler at jeg har spist skikkelig masse fett, så kommer jeg under de kaloriene jeg telte på lavkarbo! Jeg hadde under 1700 kcal til dagen før, nå ligger jeg på 1100 og tror jeg vil få 1500 kcal tilsammen idag. Det er altså 200 kcal mindre enn på lavkalori, eneste forskjellen er at jeg er METT nå!! :D
Det var litt gøy å se :)
Yonah sa for siden:
Brød på ketolyse er nono. regner med at du har lest boka, siden du har ketolyse i signaturen din?
Mulig du går ned, men korn har ikke noe på ketolyse å gjøre.
Hovedprinsippene for ketolyse er grønnsaker, 15g karbo om dagen fra grønnsaker og litt fete melkeprodukter. Og nok protein til din ønskede vekt og fett så du blir mett. Det rundstykket alene var hele dagskvota med karbo, uten å regne med gørnnsaker.
Melissa90 sa for siden:
Hei dere!
Er det greit at jeg hiver meg med her selv om vi er så langt ut i oktober? Har 35 kg å ta av, å lang vei og gå. Er bare 22 år, så ønsker å ta av meg disse kiloene for å få selvtilliten tilbake. :)
Min historie kort; La på meg litt og litt i puberteten, særlig da jeg fikk meg kjæreste. For over 1 år siden slanket jeg meg 14 kilo. Disse kom raskt på igjen når jeg ble gravid, og nå veier jeg 105 kg. grøss. Vil ned til 70 kg. Er 1.75 cm.
Velkommen! :) Høres ut som vi hører til i samme båt, skal ned til ca det samme. De er harde, disse graviditetskiloene!
Melissa90 sa for siden:
Ja la på meg 25 kilo i svangerskapet :P
Nå er jeg piss lei av å ikke passe klærne mine, ikke passer jeg de i butikken heller. Nå er det nok og jeg vil tilbake der jeg var før :) Motivasjonen er på plass ihvertfall:)
Hva har dere spist idag?
Nupsida sa for siden:
Blir spennende med 3 dager der ALL mat må spises ute kjenner jeg, tenker å bake litt å ha med, samt kjøpe brød til å spise på hostellet og litt pålegg da det er kjøleskap der. Middagen burde ikke være noe problem da :)
Melissa90 sa for siden:
Slik har min frokost sett ut;
eggerøre med 3 egg, og bacon.
Middag; Stekt seifilet med rømmesaus og spinat til.
Kvelds har det bare blitt noen sprøe osteskiver. nam nam. Er merkelig nok ikke sulten, men d er normalt på meg ihvertfall de første dagene på ketolyse. kanskje jeg blander sammen en salat til kvelds hvis jeg gidder for å få i meg mer grønnsaker :)
Melissa90 sa for siden:
Nupsida, ser du har en journal? Er det som en slags dagbok, eller hvordan fungerer det? :)
Esperanza sa for siden:
Hei Melissa90, og velkommen hit ;)
I dag har det bare gått i avocado, reker, majones, salat og olje/dressing. Eneste som har smakt i dag faktisk. ;) Men ellers pleier jeg å ha veldig varierte måltider.
Melissa90 sa for siden:
Takk for det:) Noen som har en god oppskrift på soppstuing? er det forresten tillatt på ketolyse?
Nupsida sa for siden:
Velkommen så mye Melissa!
Ja, journal er en type dagbok der man skriver, du må gjerne ta en titt innom min for å se hva jeg skriver om :)
Nutta sa for siden:
Soppstuing er veldig enkelt! Freser sopp (og evnt løk) i smør, og så heller du over fløte og kanskje litt rørosrømme (det gir en tykkere saus) og så koker du det inn. Smak til med salt og pepper. Det er kjempegodt! ;) Soppstuing er supert på ketolyse! lite karbo i det! :)
Forresten...velkommen til gruppa :) er hyggelig at vi er flere syns jeg!
Nutta sa for siden:
Ah! Jeg kjenner litt på det samme akkurat nå. Jeg skal til Stockholm, og skal også spise all mat ute :eek: i tillegg skal jeg danse sikkert i 8 timer på Lørdagen!!! tipper det blir en skikkelig utfordring for min del. Men det SKAL gå bra psyker meg opp :p
Nupsida sa for siden:
Da ble det heldigvis ikke bergenstur! Både jeg og samboeren er i dårlig form så da utsetter vi turen litt. Jeg synes egentlig det er helt greit, så litt mørkt på enda en spontan tur der maten på planlegges steg for steg og spesielt nå når jeg ikke er i form!
Så da blir det forhåpentligvis litt ekstra kosetid med begge to i dårlig form! Kjæresten jobber mye så jeg nyter det at han er hjemme s¨å lenge jeg kan! :)
Idag viste vekta 113,9 800 gram over minstenotering :)
Melissa90 sa for siden:
Verste jeg vet er å være på farta når jeg går på ketolysekuren, føler det er mye lettere å sprekke da :p
Idag viste vekta 103,4, - 1,6 kg siden mandag. Regner med mestparten bare er vann da men :)
Dere som har gått før på ketolysekuren, hvor mye har dere gått ned før det har vistes på kroppen? slik at andre så det?
Til frokost her ble det eggerøre av 3 egg pluss røkelaks til:)
Nupsida sa for siden:
Problemet mitt er ikke at jeg sprekker, men at det er så vanskelig når det blir impulstur for jeg føler jeg må bake litt å ha med!
Når det gjelder det at folk ser vektnedgangen din så kommer det jo veldig ann på hvor mye overvektig man er! Noen kan gå ned 5 kg og det vises, andre kan gå ned 20 kg uten at det vises. Sist jeg gikk på ketolysekuren innbiller jeg meg at det vistes når jeg hadde gått ned 10-15 kg, men nå sa jeg jo til alle at jeg slanket meg så de var jo mer obs på det enn om de ikke hadde visst det :)
Nupsida sa for siden:
Noen som trenger forslag til mellommåltid nesten uten karber?
Nå koser jeg meg med osteskiver og skinke rullet sammen, nesten ingen karber og veldig mettende! :D
Melissa90 sa for siden:
Takk for tipset Nupsida :D Ble kyllinglår og soppstuing på meg til middag, med stekt løk og paprika :D Og litt fetaost :)
Noen her som vet om man må få i seg så å så mye grønnsaker pr dag for å gå ned i vekt? Mener å ha lest noe om det tidligere. er litt redd for at jeg spiser for lite grønnsaker
swirre sa for siden:
Dette vet jeg, men har ikke orket å begynne med en annen type frokost enda. Akkurat denne uken jobber jeg med å kutte ut karbydratene, men frokosten klarer jeg ikke. Skal ta den neste uke eller uka etterpå når jeg er "trygg"... :)
Esperanza sa for siden:
Vekta står fremdeles bom fast, skylder på mensen, håper jeg kommer sterkere tilbake over helga.. Til frokost i dag ble det to stekte egg og fire baconskiver, middag idag ble hakkebøff med oppsetting og brokkoli ;) I morgen til middag blir det nok kyllingfilet med bacon surret rundt, og hjertesalat med litt løk og grønne oliven med olje/eddik dressing ;) Mine kjære får det samme men med enten ris eller pommesfrites til ;) Her om dagen hadde vi kaffegjester på besøk, og min mann og eldste sønn ønsket seg vafler, snill som jeg er stod jo jeg i stekeosen og laget vafler til de.. Utrolig kjipt når jeg elsker vafler!! :( Meeen jeg stod i mot fristelsen :p
swirre sa for siden:
Så snill du er som steker vafler!! Utrolig viljestyrke du må ha!!
Nupsida sa for siden:
Se hva jeg har kost meg med idag! :D
Ostekake med bunn av rista mandler og smør og appelsingele i fyllet <3
Esperanza sa for siden:
Tusen takk :) Jeg tror at hvis jeg skeier ut litt her og der så er det altfor lett å falle av lasset, så jeg tørr rett og slett ikke :) Til helgen skal søsteren min gifte seg, så det blir min første og siste cheat day før jul ;) Men må si jeg gruer meg litt til det ogsså, er så kjipt at jeg mister flere dager med god fettforbrenning pga EN dag.. :rolleyes: Meeen sis gifter seg bare en gang! :D
Esperanza sa for siden:
Wow det så DEILIG ut!! :) Hvor mange karbohydrater er det i et kakestykke??
Esperanza sa for siden:
Weee endelig begynner nåla å bevege seg i riktig retning igjen :) Spent på hva vekta viser til mandag og ikke minst mandagen uka etter det :)
veier dere dere hver dag eller har dere stålvilje å tar det en gang i uka??
søttis sa for siden:
Hei alle!
Så motiverende å lese om alle dere som står på <3<3<3
Jeg har meldt meg på for min lillesøster, hvoedsaklig. Hun er 17 og de siste to årene har hun gått opp over 20 kg tilsammen... Jeg ønsker å hjelpe henne og har introdusert henne for lavkarbo-tankegangen! Hun er veldig motivert og med ;) dette er bra utgangspunkt. Hun har hatt endel depresjoner og trøstespising pga familietrøbbel etc.. men håper å få fokuset hennes på andre og positive ting forbindet med mat. Nå forsøker jeg å sette opp kostholdsplan for henne. Om noen har tips/hjelp tar jeg imot med takk!
Storesøster som bryr seg <3
søttis sa for siden:
Om noen i denne alderen har erfaring med lavkarbo, vil jeg også gjerne høre!
klem
Nupsida sa for siden:
Jeg var 17 når jeg begynte på lavkarbo! :)
Melissa90 sa for siden:
God dag dere! Nå sitter jeg å spiser dagens middag som ble stekt kjøttdeig, med stekt løk og sopp blandet med en dæsj fløte, med friske tomater vedsiden av :) Nam nam.
Idag har jeg vært på trening for første gang på lenge, å det var virkelig godt!:)
Jeg har egentlig tirsdager som ''veiedag'', men avogtil klarer jeg ikke dy meg, slik som idag. da viste vekten ned 3.9 kg siden mandag :DD
Nupsida sa for siden:
Her er min middag:
Hjemmelaget tacogryte med salat, rømme, ost og ostechips! Smakte overraskende bra :D
kloppsi sa for siden:
Jeg finner ikke noen septembertråd. Kan jeg bli med her? :)
Nupsida sa for siden:
Bare å joine! :)
Esperanza sa for siden:
Hurra, Melissa90!!!!:D
Melissa90 sa for siden:
Jeg har så sykt lyst på noe godt til kvelds. Ikke sulten, bare godtesugen. noen tips??
swirre sa for siden:
Stemmer:)
Jeg skal på min første fest uten mannen min på to år på lørdag. Det gleder jeg meg til , men samtidig så må jeg VIRKELIG passe godt på, skal ta med meg nøtter og lignende slik at jeg ikke voldtar kips skålen... EEEEEEElsker kips:)
swirre sa for siden:
Jeg pleier å ha en spekepølse i kjøleskapet, skjær av noen skiver og ha majones på... nam nam:)
Eller lage oste kips med piffi på...
hm... ble småsluten selv nå:)
swirre sa for siden:
Æsj, hvordan er det mann lager en sånn weight loss ticker?? Får den ikke inn på lavkarbo.no liksom...
Nupsida sa for siden:
Når jeg gikk på fest sist jeg var på lavkarbo hadde jeg med en pose peanøtter i veska om jeg blir for sulten eller at chipsen frister for mye, funka fint! :D
Neste helg skal jeg på Halloween fest, har planlagt å ha med enten ei flaske vin eller litt brennevin og funlight! Men, det er dårlig tilgang på vann til å blande med så heller mot vinen :) Håper jeg får en fin kveld og klarer kjenne etter siden jeg tåler mindre alkohol på ketolyse :)
Løvinna sa for siden:
Hei alle sammen! :)
Er en jente på 21 år, som har innsett at NÅ må det gjøres noe :) Har påbegynt lavkarbo flere ganger, men aldri satt meg skikkelig inn i det. Men nå er jeg motivert for å klare det, ikke bare pga vektnedgangen i seg selv, men også fordi jeg for noen mnd siden fikk påvist PCOS, og da er vektnedgang veldig behjelpelig :) Jeg er også arvelig disponert for lavt stoffskifte (må til kontroll 1 gang i året), så her har man virkelig alt i mot seg for vektnedgang ;) Men dette skal jeg klare! Så det så ;)
Veide meg i dag tidlig og fikk sjokk. Vekten viste 86 kilo. Var veldig flink med kosthold og trening for noen år tilbake (kunne jeg bare fått den kroppen tilbake!), men da jeg ble student som 19-åring og flyttet for meg selv på hybel, raste vekten oppover.
Så nå skal det bli livsstil-endring, har jeg klart det før, kan jeg klare det igjen!
Heier på alle dere andre, dette skal vi klare!
Melissa90 sa for siden:
Velkommen til oss Løvinna :D Artig at vi er så mange som har samme målet :)
Jeg lurer på om dere har noen tips om hvor man får kjøpt ei bra badevekt som viser riktig? vi har to forskjellige her hjemme å begge viser forskjellige :P Skikkelig irriterende..
Nupsida sa for siden:
Velkommen løvinna! Jeg er selv 20 så koselig med flere på samme alder! :)
Melissa, jeg har samme problemet og er veldig opphengt av at jeg er sikker på at vekta viser feil, noe som trigger kontrollbehovet mitt (jeg har tvangstanker innimellom som handler om kontroll, eller frykten for å ikke ha kontroll), så har bestemt meg for å veie meg en gang i måneden istedenfor og at kjæresten skal gjemme vekta en stund :)
Blir vanskelig, men jeg tror det er nødvendig..
Løvinna sa for siden:
Takk for velkomster, koselig! :D
Veide meg da jeg stod opp i dag, vekten viste 200 gram mindre enn i går, joho! :D Var litt for moro skyld jeg gjorde det, heretter blir det veiedag på fredager!
Vet ikke om jeg har så mye tips ang. badevekten, vi har bare 1 vekt så må nesten stole på den ;) Men det jeg pleier å gjøre for å dobbeltsjekke at resultatet stemmer, er at jeg veier meg mange ganger rett etter hverandre. Flytter vekten litt rundt på gulvet (kjenner etter at vekten står stødig på gulvet, den viser feil hvis den står og "vipper"), forandrer hvordan jeg står på den osv. Så er jeg sikker på at det den viste 1. gang er riktig :) I dag da jeg veide meg, dobbeltsjekket jeg 3 ganger, og den viste 85,8 alle gangene :D
I dag bestod min frokost av 2 kokte egg med tilbehør av smør, makrell i tomat, agurk og vann :) er glad jeg ikke er brus-avhengig lenger, slik jeg var før :)
Senere i dag skal jeg hente en pakke på butikken, så da tar jeg meg en omvei dit slik at jeg får meg en god gåtur ;)
Nupsida sa for siden:
Hvem sier at man ikke kan kose seg i helgene selv om man slanker seg?
Idag har jeg kost meg med lavkarbopizza, julebrus uten sukker og nå skal jeg til å åpne ei flaske vin med 1,5 karber i hele flaska! :D
Og en atkinsbar som dessert ;)
Løvinna sa for siden:
Så herlig! Her har meg og samboeren akkurat kost oss med lavkarbo-reinsdyrskavgryte! Den er så goood :D Nå er det the Voice på tvn :) Viktig å kose seg før jobbehelg!
God helg :)
Nupsida sa for siden:
Det hørtes også deilig ut!!
God helg til dere også :)
Løvinna sa for siden:
Huff, er trøtt i kveld.. Merkelig siden jeg sov lenge i dag, og har vært ute og gått tur i frisk luft og holdt meg aktiv gjennom dagen. Er det sukkeret som forlater kroppen kanskje? :confused: Føler meg helt gåen rett og slett, noe jeg ikke pleier å gjøre om kvelden (er skikkelig b-menneske)
Har vært kjempeflink i dag og holdt meg kun til lavkarbo! Kroppen er vant til mye sukker, er skikkelig sukkerjunkie, så den har vel fått sjokk! :p
Ellers går det strålende foreløbig, har ikke noe søtsug slik jeg pleier :)
fridr sa for siden:
Har gått ned et kg på en uke nå :) fornøyd. håper det fortsetter slik!
Melissa90 sa for siden:
Hei dere! Jeg gikk på en skikkelig smell igår/natt :( Dro på byen med ei venninne, så da sprakk jeg skikkelig.:( Nattmat ble det også. Men fra jeg sto opp idag tidlig har det vært no no karbs.. så gla sprekken ikke varte lengere iallefall da :P
Løvinna sa for siden:
Ja, dette er noe jeg også har lett for å gjøre.. Var kjempeflink på jobb i dag, hadde med meg egen lavkarbo-middag (jobber på sykehjem, er fullt av fristelser som kake, deilige middager og småsnask), men da jeg kom hjem har jeg spist reker og hvitt brød :( hvor mye vil en sånn utskeielse ha å si? er det helt katastrofe? har spist 2 skiver hvitt brød.. æsj assa :(
pådetfjerde sa for siden:
Hei!
Slenger meg med hos dere, jeg begynte tirsdag 22.10. Som nicket mitt tilsier er ikke dette første gang jeg prøver å gå ned i vekt. Siden sist har jeg fått sønn nummer to, jeg er gift og foreløbig i fødselspermisjon.
Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg veier, for badevekta er helt på en snurr. Men utgangspunktet lå rundt 85 kg. Siden jeg bare er 160 cm må jeg ned et betydelig antall kilo for å kunne oppnå en normal vekt. Jeg har ymse plager som jeg håper skal minske i omfang fremover. Leddgikt, pcos, lavt stoffskifte. På grunn av leddgikten har jeg mye vondt, spesielt i knær, skuldre og håndledd. Tidligere runder med lavkarbo har vist seg å ha veldig positiv effekt på leddsmertene.
Jeg vet ikke helt hvor mange karber og sånt jeg spiser hver dag, men jeg fokuserer på å få i meg mye grønnsaker i tillegg til kjøtt og sånt, og all maten jeg spiser er ren og "naturlig". Med mann og to barn kjenner jeg at det blir enda viktigere å planlegge måltidene enn vanlig. Den største utfordringen for meg er å spise nok, spesielt i løpet av dagen. Derfor satser jeg på å lage shake eller smoothie til frokost/lunsj.
Kjære folk, dette ble langt...! Iallefall, her er jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.