< Tilbake til oversikten

Sommerutfordringen 30+

StineH sa for siden:

Etter et langt opphold fra lavkarbo, graviditet og litt diverse trenger jeg hjelp fra alle dere fantastiske mennesker der ute til å motivere meg frem til sommeren. Jeg har ikke bare noen få kg som skal vekk - Men nesten 80!!! til sammen..

Derfor tenkte jeg at nå som det snart er sommer osv, skal vi ikke sette oss et felles mål frem mot sommeren?

Vekten min på første veiedag som var forrige onsdag, viste 142,5 kg. Målet mitt for sommeren er å komme meg under 130. Det er et hardt mål men jeg skal jobbe som bare det for å oppnå det jeg ønsker.

Vi jobber sammen gjennom sommeren, mot høsten og så ser vi hvor langt vi kommer!

Kom igjen folkens! :D

Jeg er lei av å føle meg som en kjempe sammen med min lille fine familie...

milena sa for siden:

Da er vi to Stine! Vil først bemerke at dere er en nydelig familie!

Jeg og har masse å gå ned, og sommeren er jo en fin ting å strebe mot! Jeg begynte på 125 og er nå og vippe mellom 121 og 122. Vet ennå ikke hva veiedagen imorgen bringer... Så jeg er gjerne med og jobbe sammen! Må bare ta forbehold om at jeg ikke altid har like mye tid!

Antoinette6 sa for siden:

Så nyyyydelig du er ! :klem:

Nå har du bestemt deg og jeg kjenner på meg at du er godt i gang. :heia:

Jeg kommer til å følge deg med milde argusøyne ! :D

:heia: :heia: :heia:

StineH sa for siden:

Takk begge to... :love:

Supert!
Jo flere litt strenge argusøyne jeg har på meg, jo mer motivert blir jeg til å fortsette denne "kampen"..
Jeg skal gå ut ifra vekten på onsdag, når jeg regner meg frem til målet for sommeren. Bikiniformen er vel neppe på plass, men kanskje jeg kan føle meg litt lettere til sinns?.. :D

Tiden er jo relativ, men et mål å strekke seg imot er jo alltid bra! :)

Glorfinia sa for siden:

Hiver meg på her, jeg. Men jeg er flaut dårlig til å følge opp slike ting, så det er fare for at jeg faller fra. I følge Yoda er det "do or do not, there is no try" som er greia, men jeg driter litt i den akkurat nå, og sier at jeg skal prøve. (:

Vekt og mål kommer jeg med i morra.

Fin familie du har forresten, StineH. :)

Antoinette6 sa for siden:

Hva med å skaffe seg en journal her inne, Stine H ? Eller har du mer enn nok med den fine bloggen din ?

God mandag :klem:

Glorfinia sa for siden:

Dette var verre enn jeg trodde. Etter to drøye uker med masse karbo, bikka jeg 124,7 kg i dag. For 3 uker siden var vekta 6 kg lavere, så forhåpentligvis er i hvertfall halvparten av de ekstra kiloene vannvekt. Derfor blir målet mitt å gå ned 7 kg til 17 juni. Ready, set, go!

løpe avgårde på trening

StineH sa for siden:

Fantastisk Glorfinia!
Jeg heier på deg! :D

Og velkommen til utfordringen :snill:

milena sa for siden:

Da var veinga unnagjort for i dag og må si meg fornøyd med 2,5kg ned (over 5kg på to uker!). Jeg har satt meg som mål å komme meg under 100 til 1. august. Det blir kanskje litt hardt men jeg venter og ser hvordan det utvikler seg de neste to ukene, nå som vannvekta er ute, og får heller justere det!

Lykke til alle sammen. Jeg skal i allefall gjøre alt jeg kan for at denne uka går etter planen!

vimsen85 sa for siden:

Velkommen tilbake Stine og gratulerer! Jeg er ferdig med mine kiloer (selv om jeg i BMI fortsatt ligger litt inni overvektigkategorien). Så jeg ville egentlig bare :heia: på dere!

StineH sa for siden:

Fantastisk jobba Vimsen!
Er supert med en liten heiagjeng! :D

Runegutt sa for siden:

Jeg tar imot utfordringen.
17. juni er en grei dato.

Stå på

Ish sa for siden:

Hei,
jeg har egentlig ikke så mange kilo som skal av, men 30 kilo er drømmemålet mitt :p
Jeg tar mer enn gjerne imot utfordingen om jeg får være med? :)

Pipje sa for siden:

Jeg vil være med! Trenger all støtte jeg kan få, for nå har jeg virkelig lyst til å nå målet! Vil prøve å komme under 80tallet før 17.juni, vekta nå er 87. Skal være strikt med spisinga og knallhard trening! Dette skal vi klare sammen :)

StineH sa for siden:

Såklart får du være med Ish! Alle er hjertelig velkomne. Om man setter målet sitt til 1 kg eller 15 før 17. Juni er alle velkomne!

Det virkelige målet er jo å motivere hverandre til å fortsette!
Målet mitt er jo som sagt å komme meg under 130 kg før sommeren, så jeg har 12,5 kg på 8 uker. Det blir knalltøft, men jeg kjenner at jeg er mer enn klar for en skikkelig utfordring!

Runegutt sa for siden:

Et og et halvt kilo i uken? Ohhh, den var tøff. Jeg skal ihvertfall greie 5. Alt som er mer enn det kaller jeg bonus.

mallilen sa for siden:

Jeg er MED!!! Har hatt skikkelig tilbakefall - gikk jo ned 20 kg på 8 mnd. Så sluttet jeg å røyke og raste opp 15 igjen :s

Har bestemt meg for å ikke ri igjen før jeg veier under 100 kg - dit er det 14 kg. Forøvrig begynt å smårøyke igjen, så nå går i detminste vekta liiiiiiitt nedover kontra bare opp.

Skal vel optimalt sett ned på 75-tallet, men blir overlykkelig om jeg klarer meg ned til 90. Åkke som: Jeg skal væra FLINK!!!

:D

milena sa for siden:

Oy, her begynner det å bli liv! Sammen er vi sterkere enn alene!

StineH sa for siden:

Mallilen, ridning er jo den beste motivasjonen du kan ha! Jeg også har det som motivasjon, at når jeg blir lett nok (et sted under 100) så skal jeg prøve å få blitt hestepasser for en hest og begynne igjen med min lidenskap nr 1.. :D

Ja, det er ganske tøft med 1,5 kg i uken - Og det er ikke sikkert at jeg klarer det. MEN jeg har jo den "fordelen" at jeg nettopp har begynt og forhåpentligvis kan trekke fra endel vannkilo på onsdag.

Jeg gleder meg til å gå ned i vekt med dere folkens! :D

Runegutt sa for siden:

Røykestopp= vektoppgang.
Kast røyken, og kjør lavkarbo.
Du kommer til å gå opp, men det går før eller siden ned igjen.

mayor sa for siden:

Detta klarer du:)
Har veid ca 30 kg mer enn jeg gjør nå etter sist jeg var gravid for 5 år sia.. nå har jeg starta opp igjen og satser på at resten av overvekta forsvinner:p Nydelig lita jente du har. :klem:

Nnem sa for siden:

Henger meg på. Men tenker ikke kilo denne gange, heller at jeg opprettholder trening med minst 2 økter i uka. :)

Maijka sa for siden:

Jeg vil være med. Mitt mål er ned 7 kg til 17. juni

StineH sa for siden:

Kjempekult at så mange har lyst til å være med!
Jo flere vi er til å motivere hverandre, jo bedre er det jo!

Jeg har veiedag i morgen, og håper egentlig på at denne første uken har ført med seg -5 kg..
Man får bare vente å se...

mallilen sa for siden:

Problemet var atjeg KUN gikk opp,opp, opp. Begynte (dessverre) igjen på sydentur før jul, og selv med et ganske lite inntak (2-4 pr dag) stabiliserte i det minste vekta seg...

Har rett og slett ikke klart å ha viljestyrke nok til å kutte ut de siste sigarettene, men det kommer, det kommer ;)

"Joflere vi er sammen, er sammen...." fnis
Synes du er ganske "rå" nå, altså. -5 første uka er vel kanskje noe ambisiøst? Uansett: tvi-tvi!!! :D

Jeg hadde i det minste ikke gått opp fra forrige måling igår, men helgen medførte litt utskeielser. Et par brownies på fredag, en kvikklunsj og bare pølser hele dagen pluss tre brødskiver lørdag, kombinert med lite søvn frem til søndag. En særdeles dårlig planlagt helg, kan man si...
Sov nesten hele søndagen, og hadde altså ikke gått opp igår. Idag var det -600g kontra igår, men det tels jo ikke siden det ikke er måledag. hmpf

Har forresten akkurat vært og hentet sponsede kaker fra millba på posten idag. Muffinsene er enkeltpakket og i fin stand, så de trengte ingen prøvesmaking. De to brettene med berlinerboller, derimot.. De lå jo i kartong, og måtte sjekkes. Heldigvis for meg, men uheldigvis for klubben, har ikke bollene tålt transporten så vaniljekremen er sur som py. Ble altså 40 kråkeboller istedet, og nå har skjæra fest på verandaen mens jeg stirrer på dem, grønn av misunnelse :p

StineH sa for siden:

Ja, det er kanskje ganske mye.. Men første gangen jeg begynte på lavkarbo gikk jeg ned nesten 7 kg den første uken.. :)
Forøvrig er ikke jeg redd for å sette høye mål, trenger jo noe å sikte mot... ;)

milena sa for siden:

Jepp, jeg også liker å sikte høyt. Det jeg hele tiden må passe på er å ikke bli for skuffa hvis det ikke går. Jeg har en tendens til å bli lei meg hvis jeg går ned 1kg og jeg hadde planlagt 1,5. Glemmer at 1kg i uka er kjempebra... Og så begynner de dumme tankene om at jeg ikke får til dette og at det ikke er vits, og vips.... Så er jeg like langt hvis ikke lenger...

StineH sa for siden:

Jeg er litt motsatt av de fleste der. Da jeg spiste lavkarbo før jeg ble gravid satte jeg meg superhøye mål, som ikke alltid ble oppfylt - Men det motiverte meg bare enda mer til å nå målet så fort som mulig.
Jeg prøver dog å sette meg mål som er innen rimelighetens grenser. Jeg vil f.eks ikke si at målet mitt er å gå ned 40 kg før 1. Juli, selv om jeg VIL det - Så skjønner jeg jo at det ikke går. Jeg setter heller målet til å gå ned 15 kg før 1. Juli, og 40 kg i 2012. Høye mål, men jeg har mye å ta av... :P

Jeg gleder meg til veiedag i morgen!! :D

StineH sa for siden:

Da er veiedagen for min del unnagjort, skal måle meg etterhvert også - I tillegg til vekt, så bruker jeg målebånd, er ofte der man ser de STORE resultatene, spesielt når vekten kanskje ikke er helt samarbeidsvillig..

18.04.12 - 142,6 kg (Startvekt)
25.04.12 - 138,0 kg (-4,6 kg)
02.05.12 - ......

(17.06.12 - 129,9 kg.....)

Det er jo nå det virkelige arbeidet begynner, men jeg ser jo kanskje at målet jeg har satt meg til 17. Juni skal være helt overkommelig. 8,1 kg på 7 og en halv uke må da være noe som burde la seg gjennomføre? :D

Gleder meg til å se hvordan det går med dere andre her inne!

kiril sa for siden:

etter noen vanskelige måneder og ikke ork på å tenke på kostholdt + 12 kg så hopper jeg med på denne utfordringen.... setter meg på -10 kg til skoleferie.

dagens vekt 131.1kg

Yonah sa for siden:

Jeg blir med jeg og, men jeg setter meg ikke så høye mål, for selv om jeg har minst 70kg å ta av, så går jeg ikke fort ned uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Og hele mai er ofte så stressende at det påvirker vekttapet.

Jeg veier 128kg( pluss minus ettersom;) ) og setter som mål å nå 125kg til midten av juni. Skulle nok gjerne gått ned 10kg til da, fordi min vekt tar uhyre mye lastekapasitet i kanoene våre.. Og vi har planlagt en tur i Femundsmarka med padling fra sted til sted og ikke bare basecamp. Og da burde jo jeg veie minst mulig for å få plass til det vi skal ha med+ hunder, unger og utstyr.

StineH sa for siden:

Så fantastisk at flere blir med, kjempegøy å se..!
Vi skal nok motivere hverandre sånn at vi får fine resultater.

Imse - Det er jo bedre å sette seg litt mindre mål når du vet du går sakte ned, og så tar du alt det ekstra du måtte gå ned som en bonus. Du er jo allerede godt på vei, og du vet - Sakte av, er sakte på igjen..!

Elewyn sa for siden:

Jeg vil også være med :)
Jeg går veldig sakte nedover, men 5 kilo virker som et mål det kan være mulig å oppnå :)
Jeg reiser til syden i to uker fra 2-16. juni, og mistenker at jeg kan komme litt på utur med lavkarbomaten når jeg er på sydenferie, så mitt mål blir å gå ned 5kg før jeg reiser til syden. Siden jeg har veiedag på lørdager setter jeg 21.04 som startdato.

21.04 - 98,1kg - 0,0kg

Lykke til alle sammen!

Runegutt sa for siden:

Fortsetter jeg den nedgangen jeg har hatt på 8 dager, så forsvinner jeg sånn rundt desember. Jeg er så bli og fornøyd med morgenvekten min i dag :)

Spesielt siden jeg dytta i meg en hel del mat i går, og avslutta det hele med en skål baconchrisp.

milena sa for siden:

:heia: Gratulerer! Det var jo kjemperesultat!

Runegutt sa for siden:

Grattis. Stå på, nu leder du på meg. Siden vi starter på nesten samme dag, så skal jeg se om jeg greier å holde følge.

Start 17.04: 148
I dag 25.04: 144

Glorfinia sa for siden:

Så flinke dere har vært alle sammen. Skulle ha kommentert hver og en av dere, men jeg har ikke tid akkurat nå, bare kjapt innom for å oppdatere meg. Hurra for dere flinkiser! :heia:

Har vært på vekta for å sjekke, og vannkiloene har rast av, heldigvis. Så utgangspunktet mitt er noe lavere vekt, men jeg justerer ikke på målet mitt allikevel, siden jeg satte det med vannvekt i tankene. Målet er altså 7 kilo til 17 juni, noe jeg tror går fint. Eventuel ekstra nedgang får bli bonus. :)

mallilen sa for siden:

Så flinke dere er!
Bare å fortsette slik dere gjør nå, og ikke gjøre som meg: Tillate meg å falle for en fristelse eller sju når jeg har vært "såååå flink" :roll:

Egentlig er det litt rart vi ikke blir rynkete og skrumpete når vi kan miste SÅ mye vann!

Er dere forresten flinke til å drikke rent vann? Jeg må innrømme at jeg er elendig på den fronten, og drikker saft i stedet. Heldigvis har svenskene skjønt det, og lansert FunLight uten aspartam - de har søtet med stevia i stedet. Håper dette er et noe bedre alternativ, i allefall ;)

Carisma sa for siden:

vær obs på at det følger en del stress med det å ha liten baby som kan sinke vektnedgangen i perioder. Som lite søvn f.eks....

Glorfinia sa for siden:

Jeg drikker masse vann, minst 2 liter hver dag, helst 3-4. Men kunne tenke meg å teste den safta du nevner allikevel, kan være ålreit å ha noe annet å drikke innimellom. Det er definitivt et bedre alternativ enn aspartam-drikker! Nyt safta di, du. :)

StineH sa for siden:

Ja, det skal jeg selvfølgelig ta høyde for, men jeg er jo litt sånn at jeg heller setter meg høye mål å strekke meg mot.
Og så lenge vekten kryper sakte nedover, og jeg går inn en cm her og der så skal jeg ikke klage..

Det er jo SÅ mange andre positive sider ved lavkarbo også!

Pipje sa for siden:

Veiedag i dag, og dessverre gått opp 0,5 kg. Skuffende altså! Men vet jo veldig godt hva det kommer av, har hatt bursdag i helgen og det medførte fråtsing i kaker!

Men jeg er stolt av meg selv på treningsfronten for tiden. Gjennomførte fire gode økter forrige uke og har trent hver dag hittil i uka. Merker jeg savner trening de dagene jeg ikke rekker. Og det er godt å ikke alltid føle det enorme orket før trening, men at jeg faktisk syns det er morsomt! Og det har tatt meg lang tid!

Hvordan er det med dere og trening?

Glorfinia sa for siden:

Haha, ironisk at du skulle spørre om det nå. Skulle vært avgårde på trening i dette øyeblikk, men fant ut at jeg ikke orka. Har en del jeg må gjøre i dag, og skylder på det, men jeg veit innerst inne at jeg kunne nok rekki å trene allikevel. Planen er tre ganger i uka, men som regel blir det to. Det er uansett bedre enn null trening, men ikke bra nok. Jeg jobber med min selvdestruktive atferd, men ett skritt av gangen. ;)

En kommentar til bursdagskaker, om det var kaker med masse karbohydrater, så er den ekstra halvkiloen sikkert bare vann. Det er borte som dugg for solen i løpet av noen dager antagelig. :)

St. Cecilie sa for siden:

Ååh, jeg trenger å kaste meg utpå en utfordring. Har tulla de siste ukene kremtmånedenekremt og er nå i første uka med Ketolyse igjen. Jeg er litt som deg Stine, jeg setter heller for høye enn for lave mål. Så jeg tror jeg setter -7kg til den 17 juni... Eep! Jeg skal reise til Tyrkia i september og har et lite håp om å kunne gå rundt og føle meg bra. :)

StineH sa for siden:

Jeg liker prosjekt MILF, det høres ut som noe jeg har lyst til å være med på.. :P

Supert at du henger deg på! :D

Ish sa for siden:

Ned 0,9 kilo denne uka, bare 4,1 kilo igjen :p....
Kanskje jeg skulla ha satt målet mitt høyere enn 5 kilo? Uansett skal det bli spennende og se :)

StineH sa for siden:

Fantastisk godt jobba Ish! :D
Fortsetter du i dette tempoet er du jo langt over målet innen 17. Juni! :D

tora trollmor sa for siden:

Her vil jeg også være med, kommer med oppdattering morgen. Nå skal jeg dra på russe-kickoff for å være vakt.

Ish sa for siden:

Takk takk :)
Ja jeg er kjempe fornøyd, skal bli spennende å se :D

bærrgen sa for siden:

Aller først: Gratulerer med en nydelig baby :)

Jeg tar utfordringen, 5 kg til 17. juni skal jeg klare :D

Elewyn sa for siden:

Veiedag i dag - 1 kg siden forrige lørdag, og overraskende mange cm i minus denne uken. Jeg er kjempefornøyd. Hvis jeg klarer en kilo i uka frem mot sommeren, så når jeg sommermålet mitt :)

Jeg setter mitt mål til - 8 kg. dvs 87.6 kg til 17 juni :)
Vekt
22.04 - 95,6 kg

StineH sa for siden:

Heier på Bærrgen og Tora trollmor som de nyeste tilskuddene i utfordringen!

Jeg føler ikke jeg har gått ned noe, har spist så masse!!
Men vi får se, jeg spiser jo lavkarbo for harde livet..

Piripi sa for siden:

Jeg kaster meg på her nå! Mitt delmål er at bunaden skal på til nasjonaldagen, og "do or do not, there is no try",- skal ned under 90 kg før sommeren starter!

(Jeg startet inne her på 30 kg + og selv om jeg har mistet nesten 20 kg så føler jeg meg mest "hjemme" her. Håper det er ok at jeg henger her :) )

StineH sa for siden:

Forumet vårt ble hacket i natt - forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51967

For dere som ikke har fått det med dere, så er det veldig lurt å skifte passord ALLE andre steder du bruker samme passord og mailadresse som her..

Ekkelt.. :(

Marella77 sa for siden:

Jeg vil også være med å heie på deg Stine!! :-) Jeg vil bare si at du er råsøt!! Mener det virkelig!

Uansett om du har mye du vil ta av som du sier selv, så er det jo bare å ta en dag av gangen... Det er noe vi alle har til felles. Om vi skal gå en mil eller en kilometer, så kan vi kun gå skritt for skritt!

Jeg skulle ta av 40 kg, og aller helst 46 kg, men har nå kommet litt over halvveis. Da jeg startet syns jeg veien var lang, men nå syns jeg det har gått veldig fort. Ønsker deg lykke til Stine, dette klarer du!!! :-)

Ps: Et tips: Ta bilder underveis i samme posisjon... Jeg gjordet det, og så på disse bildene når jeg mistet motivasjoen... For det er lett å se seg blind i speilet og ikke tro at det funker...

:heia: :heia: :heia: :heia: :heia: :heia: :heia: :heia:

milena sa for siden:

Da var veiedeagen min her og jeg er ganske så fornøyd! Det går jo nedover som bare det.

Startdato: 11.04.2012
Startvekt: 125kg
Høyde: 173cm
Delmål 1: 100kg innen første august

16.04.2012: 121,6kg som vil si -3,4kg
23.04.2012: 119,1kg som vil si -2,5kg
30.04.2012: 117,7kg som vil si -1,4kg

Jeg har jo fått inn en del trening og turer så tror nok at det hjelper på!

StineH sa for siden:

Kjempebra jobba Milena!

Det som plager meg mest, er ikke det faktum at jeg veier nesten 140 kg.
Det som plager meg mest, er det at på dette tidspunktet i fjor (da jeg ble gravid) hadde jeg slanket meg 30 kg og veide ikke "mer" enn 114 kg. Og jeg føler veien tilbake dit er uendelig lang. Og det er jo ikke halveis engang!

Men dette skal jeg klare, jeg har jo allverdens med tid. Som sagt, målet i år er -40 kg, og klarer jeg -30 og havner rundt 114 igjen før 2012 er over - Så skal jeg være meget fornøyd med det også!

milena sa for siden:

Tusen takk! Og jeg forstår hva du mener. Jeg var nede i nesten 80kg som ikke er langt unna målvekta, og så gikk jeg opp igjenn. Jeg har måttet innse at jeg trenger mye hjelp til å finne ut hvorfor jeg vil meg selv den plagen og har nå hjelp på veien i form av terapeut. Det er det eneste som gir meg troen at denne gangen er anderledes enn alle de andre gangene jeg har gått ned mange kilo.

Men, nå mener jeg at vi skal få dette til og at neste sommer skal vi strutse rundt fornøyde og kanskje til og med springe et lite 5k løp for eksempel!!!

Kikkin sa for siden:

Jeg har litt lyst til å være med på dette! Jeg var her for et par år siden og da gikk jeg ned fra 126,6 til 101kg på eurodiett. Men ting har skjedd og jeg er nå oppe i 130,1kg...

Nå starter jeg på ny frisk og skal ned 5 kg før 17.juni! Har veiedag på fredager, så forrige veiedag var 27.4.12.

27.04.12: 130,1kg

Glorfinia sa for siden:

Man kommer langt med pågangsmot, og det har du masse av! Så lenge du står på og gjør jobben, så tror jeg du klarer dette kjempebra. :) Selvom veien føles uendelig lang, blir den hele tiden litt kortere. Kanskje det hjelper å sette seg mindre delmål?

Jeg går i terapi jeg også, men av andre grunner. Vi snakker allikevel endel om kropp og vekt og slikt, og jeg har tro på at det kommer til å gjøre denne reisen annerledes enn tidligere. Jeg har gått ned før, masse, og så gått opp igjen. Typisk jojo i grunn. Det er noe i meg selv som stopper meg fra å være fornøyd, jeg er fryktelig selvdestruktiv, og ved å finne ut av hvorfor, har jeg kommet langt. Så heia hjelp fra sidelinjen i form av terapi! :)

Glorfinia sa for siden:

Knallbra start! Og flinkis som har trent! :heia:

Velkommen tilbake! Og heia, heia! :heia:

Skulle vært avgårde på trening i dag også, men i stedet sov jeg... Er fryktelig lite motivert for alt om dagen, men i det minste spiser jeg ok. Nesten. I går var jeg nemlig ute og spiste indisk, inkludert både naan og ris. Jeg elsker indisk, så da anledningen dukka opp valgte jeg å si ja og heller ta eventuelle konsekvenser av det. Jeg vil ikke at jeg skal hindres fullstendig sosialt, derfor har jeg tatt valget at jeg kan gjøre slikt av og til. Litt kjipt at det skjer så i starten av en oppstart, men sånt skjer. Blir sikkert lenge til neste gang.

Med det sagt, så viste vekta i dag 120 kg, ned 4.7 kg! Det er helt vilt!! :eek: Dette på tross av ris og naan i går altså. Jeg har 2.3 kg igjen av utfordringen, disse vil nok bli vanskeligere enn disse første, men det skal gå. :)

mallilen sa for siden:

Flinke dere er!!!

Jeg smalt på en muffin fra Aunt Mabels på søndag - det ble litt for fristende å ha fire esker stående kan man si. Heldigvis blir jeg kvitt dem på torsdag :p

Hadde egentlig veiedag igår, men glemte hele greia.
Det ble derfor veiedag idag i stedet.
Siden 9.april: -3,4 kg og 11,5 cm fordelt på fire steder.
Jeg går ikke ned så fælt i mål, men klærne blir større og større. Særlig ansiktet ser man det veldig godt, og jeg kjenner meg jo også lettere. Men det synes altså ikke på målinger... Litt skuffende slik sett, men pokker heller. Velværet stiger jo, om ikke annet ;)

Nå skal jeg jammen meg benytte finværet, og gå og lage vaniljeis jeg og gubben kan kose oss med på verandaen :)

StineH sa for siden:

Jeg er SÅ misunnelig på dere som har veranda/uteplass i dette finværet!
Jeg savner deg helt utrolig masse, og blir nesten mer deprimert av å sitte inne når det er så fint vær, enn når det pøser ned i det vide og brede..

Jeg sliter litt med å komme inn i en god rytme om dagen. Havregryna gikk i søpla, tett etterfulgt av syltetøyet. Så nå må jeg gjøre andre ting for å komme litt opp i mengden med karbs. Havregryn trigget rett og slett søtsuget så mye at jeg holdt på å bli sinnsyk.
Veiedag i morgen, men forventer ikke de store resultatene. Drakk en bringebærsmoothie i går, så får nok svi for det i morgen.

Runegutt sa for siden:

To uker er gått, og jeg har klokket en nedgang på 4 Kg :)
-2,7 første uke
-1,3 andre uke.
Fortsetter det slik, så forsvinner jeg i løpet av November.

:)

milena sa for siden:

Jaja, her går det unna! Jeg og kunne likt å holdt tempoet fra de første to ukene i allefall en stund til :rolleyes:... Men, gratulerer i allefall masse!

Carisma sa for siden:

Det er fordelen med liten baby, at man kommer seg ut uansett :ja: da lilegutt var mellom to og fem mnd ca gikk jeg opp til 6t pr dag. Ikke at det hjalp en dritt på vekta, men det hjalp på humøret....

Elewyn sa for siden:

Så bra :) Forhåpentligvis så fortsetter du i samme tempoet nedover, men for meg og mange andre så var uke 3 og 4 litt trege, med stillstand og oppgang i vekt. Hvis det samme skjer med deg, så ikke mist motivasjonen. Nå er jeg inne i den 6 uka og kiloene renner av igjen, så det blir bedre :)

StineH sa for siden:

Her har det gått i stå, og opp 1,7 kg siden forrige onsdag. Vet ikke helt hvorfor, men jeg regner med at det ordner seg til neste uke.. :)
Så for å nå sommermålet mitt nå må jeg ned nesten 10 kg.

Hurra for meg - Se stygt på seg selv

milena sa for siden:

Du må ikke se stygt på deg selv, iallefall ikke hvis du ikke har "synda" for mye (jeg mener nå at man ikke skal se stygt på seg selv da heller, menmen). Dette er en lang vei vi er på og selv med oppgangen så har du jo hatt et vekttap på godt over en kilo i uka i snitt, og det er ikke dårlig.

Det slike uker er gode til er å se tilbake og se hva er det som kan ha ført til dette, og av og til så finner man ingenting. Kroppene våre er noen rare ting. Det som er det verste for meg er skyldfølelsen som da får meg i en sånn negativ cirkel. Så denne gangen har jeg sagt: ingen skyld!!!

Lykke til og jeg synes du gjør en utrolig jobb uansett hva vekta sier!

StineH sa for siden:

Tusen takk for det Milenia!
Jeg liker å se litt stygt på meg selv når jeg føler jeg ikke har gjort absolutt alt jeg kan.
Jeg har kanskje spist litt for masse og bare tenkt at alt skal gå av seg selv, sånn som det gjorde sist gang. Men det er vel på tide å stålsette meg for at denne gangen må jeg jobbe litt mer for å få de resultatene jeg vil ha..

vimsen85 sa for siden:

Husk at hormoner også gjør mye rart med kroppen Stine. Og du har nok litt av de ettersom du nylig har fått bebis. De må stabilisere seg og fikse syklus osv. Ikke stress :)

Glorfinia sa for siden:

Jeg tenker også at du ikke må se stygt på deg selv, StineH, men det er sikkert ikke så dumt å innse at denne gangen kanskje ikke blir lik forrige, og at du muligens må jobbe litt mer for det. Så lenge en ikke banker seg sjøl mentalt, så er det greit å ta et kritisk blikk på seg selv og hva man gjør. :) (Men det er selvsagt viktig å ta med i betraktninga at det kanskje er vann, eller hormoner som Vimsen nevner. Det må ikke nødvendigvis være noe en gjør galt. :))

Pipje sa for siden:

Jeg sliter med å komme igang. Våren og sommeren er definitvt den vanskeligste tider, fordi det er mye som skjer og mye sosialt samvær med mat tilstede. Jeg synes det er vanskelig å fortelle andre at jeg går på lavkarbo, og forsyner meg da av div. for at det ikke skal bli lagt merke til. Og jeg vet veldig godt at for meg så funker det ALDRI med litt. Litt blir til litt mer, litt mer blir til mye og til slutt ender jeg opp med å fråtse! Og når jeg først har skeiet ut føler jeg at alt er så ødelagt at jeg bare kan fortsette med utskeielser..
Akkurat dette skjedde da jeg nettopp hadde en langhelg borte.

Gruer meg til veiedag i morgen. Begynner å se mørkt på om jeg klarer å nå målet mitt :/

Yonah sa for siden:

Vekta mi står stille, men det er nok pga mye stress den siste uka( jobbet hardt i hagen, maling av hus mm) og det at jeg åt 3 grillpølser og en cake pop i bursdagen til min eldste på søndag.

Men selv om jeg bare har gått ned 2kg på en drøy måned( og de 2 første uka), så minker det med cm. Så noe skjer. Vekta er ikke alltid helt eksakt mål, bare lettvint.

Runegutt sa for siden:

Bra, Imse
Stå på. Tålmodighet hjelper

StineH sa for siden:

Det er faktisk så riktig som Imse sier. Vekten er egentlig en dårlig indikasjon på om det skjer noen forandringer med kroppen eller ikke...

Jeg hadde jo gått OPP to kg, men alikevel minsket i cm.. Kroppen er et rart dyr..

mallilen sa for siden:

Gikk på vekta idag tidlig for å bråsjekke, jeg, og jaggu hadde jeg gått opp halvannen kg!?!

Nuvel. En tur til sverige og litt sukkerfritt smågodt for 16kr,og problemet er snart løst hirr

Runegutt sa for siden:

OBS. De smågodtene får mitt blodsukker markant opp=ut av ketose

Yonah sa for siden:

Det tror jeg så gjerne på, det inneholder maltitol det godteriet. Og det har ikke direkte lav GI. Mange trekker i fra alle karbene fra maltitol, det har jeg nå lært at ikke er riktig. Så jeg tar bort halvparten. Dvs jeg holder meg langt unna, bruker heller litt 86% sjokolade en gang i blandt eller lager selv med feks natreen, sukrin el.l.

Pipje sa for siden:

Veiedag i dag og jaggu har jeg ikke gått ned 1 kilo! Ble så glad :) Det til tross for en helg borte med total utskeielse! Men mye trening hjalp meg tydeligvis.

Nå er jeg supermotivert for å fortsette og komme i min livs form!
Bare noen timer igjen på jobb nå, også er det heeelg :D

Ish sa for siden:

Ned 0,5 kilo denne uken... Totalt 1,4 kilo på 2 uker. Fornøyd med det, ettersom jeg har mensen nå og kjenner på ringer og alt at jeg har mer vann i kroppen :rolleyes:. Og så lenge det går nedover er jeg kjempe fornøyd :D

mallilen sa for siden:

Jeg vet at maltitol kan gi blodsukkerstigning. Mitt blodsukker stiger noe, mens gubben sitt rører seg ikke av flekken. Det er nok ganske individuelt det der..

I mitt tilfelle hadde det samlet seg opp mye vann i kroppen, kombinert med lett forstoppelse. Maltitol= ut med vann og drit. Hadde jeg derimot spist smågodis hver dag ville saken stilt seg annerledes. Håndleddene mine i går morges var rett og slett som albuer - igår kveld var de normale igjen ;)

Så ja - jeg misbruker gjerne svensk SF smågodt en gang i blant når ting blir som de blir. Sammenlignet med i går morges var vekta -2,5 kg idag, og håndleddene er håndledd istedet, og fingrene kan faktisk bøyes uten å stoppe i seg selv :p

*Røyskatt* sa for siden:

Jeg er med!! Sist måling var på 100,5 :)

mrs kishty sa for siden:

Jeg er med :) ehm, kansje det blir litt hardt, men jeg skal iallefall gjøre mitt ytterste for å klare 5 kilo til 17 juni :) Lykke til alle sammen :) nå er jeg på -24.7 så da blir det -29,7 som er målet til 17 juni... (bare notat til meg selv eller så er det glemt)

Elewyn sa for siden:

21.04 - 98,1
28.04 - 97,1 - -1kg
05.05 - 96,3 - - 0,8kg - - 1,8kg

800 g ned denne uken. Hadde håpet på en kg eller mer, men er fornøyd med resultatet alikevel :)

Maijka sa for siden:

Så flinke alle sammen er. Jeg har veiedag mandag og er veldig spent:p

StineH sa for siden:

Jeg har ikke veiedag før på onsdag. Det er jo sååå lenge til, og etter det nedslående resultatet forrige onsdag er jeg SÅÅÅÅÅÅ gira på et bedre resultat nå denne onsdagen..

Alle dere andre er jo så flinke her, at jeg har jo litt å leve opp til! ^^,

Kikkin sa for siden:

Hadde veiedag på fredag, men glemte å skrive det inn her...

27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9kg)

Tok veiedag i dag opp 200 g etter konfirmasjon og en sprekk med kake spising ;)
I morgen blir det ketolysekuren igjen :)

Glorfinia sa for siden:

Kjempebra resultater begge to! :D

I dag var vekta den samme som forrige mandag. Jeg veier meg flere ganger i uka og har sett at den har vært lavere. Trolig har jeg vann i kroppen som følge av en tildels tøff gåtur i går. Jeg var i aktivitet hver dag forrige uke (med unntak av mandag), så det er ingen logisk grunn til at jeg ikke skal ha gått ned. Jeg føler meg ganske trygg på opplegget mitt, så fortsetter i kjent stil framover, og håper på synligere resultater neste uke. :)

vimsen85 sa for siden:

Sniker meg inn her for å si :heia: alle sammen. Jeg gikk på vekta i dag og jeg har lagt på meg 5 kilo på to mnd. Men jeg gikk ned fire når jeg var på sykehuset og mensen er rett rundt hjørnet.. Så egentlig har jeg kanskje ikke akkurat lagt på meg mye.. Men det føltes plutselig fælt (kanskje fordi jeg skal ha mensen). Så jeg tror jeg skal være med her med et mål om 3 kilo til en gang i sommer :p

Har egentlig lagt på meg pittelitt i masterskrivingstida..

Stine33 sa for siden:

Hei. Jeg hører vel ikke til her,men samt føler jeg at jeg gjør det. Med at jeg snart er i mål med vekta mi. Men når jeg begynt så vist vekt 160 kilo. Men det var rett etter jeg fikk minste gutten min. Er i dag på 84 kilo. Så skal bare ned 4 kilo til. Jeg synes dere er kjempe flink. Når jeg begynt fant jeg ikke slik side så gjore alt alene å det var ikke alltid like lett. Men er glad jeg har klart det. Alt var et ork før men nå går ting så mye letter. Ønsker dere en kjempe fin dag. Da er det ut å trene litt.

Yonah sa for siden:

Wow sier nå bare jeg, har du gått ned nesten 80kg!!! :blomster:

Har du gått ned alt med lavkarbo?

Stine33 sa for siden:

Nei ikke alt med det. Med når jeg begynt å gå ned vist jeg ikke om det. Jeg brydde meg ikke om hvordan jeg så ut helt til jeg fant ut at barna i barnehagen der gutten min på 8 år snakket om hvor stor mamma han hadde. Så da bestemt jeg meg at jeg skulle gjøre noe med det. Men så begynt jeg å trene å med jeg trener 6 ganger i uka så vist vekta fort at det virket. Men kan vel si som jeg ser at andre også har det vekta står ikke alltid stille eller går rett vei. Men jeg har det slik at på lørdagen koser jeg meg å samt når vi er på ferie.

StineH sa for siden:

Imponert over deg Stine33!
Virkelig..
Selvfølgelig er du mer enn hjertelig velkommen her i sommerutfordringen vår, du vet jo like godt som alle oss andre hvordan det er å være så mange kg overvektig.

Jeg skal ned nesten like mange kg som du har gått ned, hvor lenge har du holdt på for å komme dit du er i dag?
Må bare si det igjen, SUPER imponert over deg altså.

Stine33 sa for siden:

Jeg har brukt nesten 5 år fra jeg begynt til nå. Så har følt mange ganger at ting tar tid,men ser nå at det har gått fort. Magen min trakk seg ikke tilbake av seg selv så har vært på sykehuset å tatt bort det løse hunden på magen å da var dem snille mott meg å tokk bort litt av det fette som satt godt fast. Var inne får litt under et år siden å strammet opp brystene å samt gjore dem mindre. Så der det jeg skal ned nå sitter på siden bare. Men det sitter fy så godt fast. Det har vært en lang vei å gå men angrer ikke en dag på det nå. Sitter nå å er helt kjørt i kroppen haha ble med på en gruppe med bare 60 + å dem er spreke ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.