Kan ikke si noe annet enn at du har vært virkelig flink!
Gleder meg til jeg er der du er og skal inn å få fjernet hud.
Målet mitt er et sted mellom 75 og 80 kg før jeg søker om å få fjernet hud. Vil da fjerne på magen, lårene, og armene - Samt at jeg gjerne vil ha litt større pupper. (Det meste på meg er stort, utenom puppene - De er bittesmå -,- )
Wow Stine33, for en vektnedgang! Du har virkelig vært disiplinert og superflink :) Det gir meg tro på at jeg skal klare de 34kg jeg vil ned også! Takk for at du deler historien din, og inspirerer oss som har et stykke igjen :)
Du når det måle du også vet du. Bare ta tiden mann trenger på det. Slik som med jeg trener mye styrke så er ikke vekta så lett å gå på mere. Med muskler veier mere. Så veier meg der jeg trener får da ser mann hva som er av fett å hva som er det andre. Jeg synes dere alle er kjempe flinke jeg. Skal se etterpå om jeg finner bilde fra når jeg begynnt å bilde fra i dag.
Hei!
Jeg slenger meg med her :) Jeg la om kostholdet i slutten av mars og begynte med lavkarbo og har siden 20.mars gått ned drøye 9 kg. Jeg har en lang vei og gå og vet at det ikke vil gå like lett hele veien :)
Kjemperesultat allerede Jea79!
Jeg har veiedag i morgen, og er rett og slett kjempespent på hva vekten vil si, og ikke minst målene.
Sist uke hadde jeg ikke gått ned noe, men cm krymper jo.. Så ett sted må jo kg'ne bli av?
Har satt meg som motivasjon til i morgen at HVIS jeg har gått ned 0,5 kg fra minstenotering til 137,5 så skal jeg kjøre på med streng lavkarbo. Har jeg derimot ikke gått ned noe, eller OPP - Så skal jeg og mannen kose oss skikkelig på lørdag, bare for å ha noe å se frem til.. Så er veldig spent på i morgen, det blir jo noe positivt uansett! :D
Dæsken så flinke dere er og har vært!!!
Jeg har et forbanna platå, jeg, og det platået har vært stigende så å si siden mars i fjor. Hadde minstenotering da, og siden har det gått rett til hel hvete. :o
Siden sist: opp 200g... :(
Mallilen: Du har jo gått ned masse, masse allerede! Kan skjønne at et platå er kjedelig, har litt det samme problemet her - Bare at jeg nesten ikke har gått ned noe..
Men det har vart siden midten av April, og jeg kjenner frustrasjonen vokse..
Hurra! Vekten beveger på seg, og ikke i feil retning denne gangen..
Det går sakte (litt for sakte synes jeg) MEN det skjer hvertfall noe..
(Vet jo jeg faktisk har gått ned over 2 kg på èn uke. MEN det er jo bare -0,5 siden minstenotering) klage, klage
18.04.12 - 142,6 kg (startvekt)
25.04.12 - 138,0 kg (-4,6 kg)
02.05.12 - 139,7kg (+1,7 kg)
09.05.12 - 137,5 kg (- 2,2 kg)
16.05.12 - .....
Totalt så langt: 5,1 kg!
Dvs at jeg hittil i sommerutfordringen har gått ned 0,5 kg.. Ser ut som målet mitt om 5 kg blir hardt nok, og 10 kg kan jeg nok bare glemme..
Men jeg er fornøyd nok! :D
Jeg synes du er kjempeflink StineH. Jeg og har gått ned noen gram her og noen gram der, men disse grammene har resultert i - 25 kilo på ett år.. Jeg har følt at jeg har stått i ro og at jeg ikke har gått ned i hele tatt flere ganger på veien. av og till gått litt opp og. Bare vært trofast mot deg selv og ikke skli utpå fordi om andre sier at du kan.
Jeg pleier å trene tre ganger i uka på sats, to spinningtime og en styrketime. Er alltid på saltimer, og blir da litt låst til fastsatte tider. Har så lyst til å prøve meg på tredemøllen, men det er en stor terskel for meg.. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv og ha testet den ut før uken er omme så jeg hvertfall vet hvordan den fungerer.
Jeg trener 6 ganger i uka. Men ikke vær dag like hardt. Å bruker å være med på 4 faste timer med spinning. Så går det i vekter. Å ja synes du skal tredemøllen. Den er ikke falig du bestemmer jo selv hvor fort du skal sette den på. Jeg bruker en del ganger når jeg trener vekter å gå/løp på den til slutt med da får man ut siste rest av krefter. Jeg trena på sats før men bytta får ca 1 år siden.
Jeg har ikke holdt på å trene så lenge, men har kommet godt i gang de siste 2-3 ukene. Jeg sykler hjemme på en ergometer/spinningsykkel 5 dager i uken 40-60 minutter hver gang. Holder et høyt tempo og litt motstan, så svetten siler og pulsen blir høy :) Først hatet jeg det, men nå har jeg begynt å glede meg :)
Gåturer, sjauing og lek med ungene kommer i tillegg.
Åh,gud. Jeg har oppdaget kavli-ost med jalapeño. Ferdigskivet inn i micro'n på bakepapir, full grillguff i et minutt, og MOUTHGASM!!! :drool:
Klasker på litt smør, litt karse, noen skiver chilipølse fra Gilde, og litt hjemmekomponert rømmedressing. Herregud, noe så godt!!
Fikk avlevert 190 kilo kaker på trappa igår. De ble lempet rett i bilen og kjørt sin vei med. Jeg tør ikke ha slikt stående. Heldigvis skal det selges, altså... Gubben kjøpte 10 esker på flekken (eller, jeg pressa'n vel til det..), og klarte såklart ikke la være å åpne en boks. Jeg smalt på en karamellbolle og ga meg der. For tre år siden hadde jeg spist minst to esker før jeg i det hele tatt hadde vurdert å flytte lasset dit det skulle. Rart å tenke på, egentlig.
Regner med gubben kommer til å molkose seg med disse bollene i kveld, men siden jeg nå har oppdaget ostechipsene (eller funnet opp hjulet på nytt) kan han bare ha det så godt :p Han tåler nemlig et visst inntak av karbohydrater uten at det affiserer vekta. Uheldigvis affiserer det jo velværesenteret i skallen på'n, så han blir godtesjuk som ei premenstruell kjerring. :lol: Og DET går utover meg, såklart.
Men nå skal det nytes ostechips i tiden fremover. Bye-bye andre fristelser, for dette får jeg ikke sagt nok godt om!
Vekta idag viste 86,5 kg, dvs -0,4 kg på en uke. Litt blandete følelser, hadde forventet en kilo.. Men skeiet selvfølgelig ut igjen med kostholdet. Fremover MÅ jeg være flink! Kommer til å bli hardt å nå målet om under 80kg til 17.juni, dvs 6,5 kg på 5 uker!
Alle er jo så superflinke. Lurer på hvor mange kg tilsammen vi kommer til å gå ned jeg. Det blir nok en liten elefant tror jeg, hvis denne trenden fortsetter! :D
Jeg har forøvrig glemt å oppdatere hva mitt sommermål er, etter at jeg fikk erfare(på den harde måten) at denne gangen ikke er som den første..
Mitt første "mål", "håp", kall det hva du vil var å komme under 130 før 17. Juni.. Et lite sted innerst inne i hjernen min er det fortsatt håpet.
MEN jeg ser at et mer realistisk mål er å ta utgangspunkt i 138 kg som var resultatet etter den andre uken og krysse fingrene for at jeg klarer -5 kg til 17. Juni..
Dvs at sommermålet mitt i denne utfordringen er å være 133 kg til 17. Juni (Selv om det hadde vært morsomt med 132,6 som er -10 kg siden jeg begynte :D)
Sammen klarer vi dette vet du StineH :)
Håper på 8 kg innen 17 juni æ da, dvs 87 kg.
Vet ikke om jeg klarer det da jeg gikk opp i vekt sist uke etter konfirmasjon, så vi får se.
Lykke til alle sammen.
Det tror jeg du klarer. Virker som når du setter deg et mål så kommer du ditt. Husk litt å litt blir mye til slutt. Tror eller mere rett vet alle synes det går sakte noen ganger. Men det er da man skal tenke på hvordan ting var når man begynt. Så har stor tro på deg jeg.
Jeg har gått ned 1,6 kg siste uken, så jeg har faktisk gått ned 3,5kg!! Har bare 1,5kg igjen til målet som var -5kg før 17.juni...det tror jeg nå at jeg skal greie!!
Sist uke rett etter konfirmasjonen hadde jeg gått opp kun 200 g.
Tydelig at alt ikke hadde satt seg da:mad:Nå ble det enda 1,5 kg opp :mad:
Klare nok ikke 8 kg til 17 juni da nei, men skal prøve mest mulig da. Har endelig fått lyst på vann igjen. SÅ nå får jeg i meg mer en 1,5 liter veske. Spiser riktig å har mye fett i kosten.
Vært to ganger på tredemøllen denne uken og det er jo så deilig! Brukte 35 min på 5km, synes ikke det var så ille. Da jogget jeg 7 min og rask gange 3 min..
Denne helgen har gått så bra, ingen fristelser eller utskeielser! :)
Startdato: 11.04.2012
Startvekt: 125kg
Høyde: 173cm
Delmål 1: 100kg innen første august
16.04.2012: 121,6kg som vil si -3,4kg
23.04.2012: 119,1kg som vil si -2,5kg
30.04.2012: 117,7kg som vil si -1,4kg
07.05.2012: 115,7kg som vil si -2,0kg
14.05.2012: 114,4kh som vil si -1,3kg
Her går det unna! Det kan jo se ut til at jeg kanskje kan nå det galne målet jeg har satt meg...:eek:
Dere er jo fantastisk flinke Mrs Kishty og Milena!
Kan jo ikke noe annet enn å beundre dere begge!
Jeg har nettopp gjennomført økt to på sykkelen, ble avbrutt av babygråt og måtte amme etter 12 minutter, men ammet og hun sovnet igjen og tok siste delen av økten på 20 min + 2 ekstra minutter etterpå.
Blir svett og god, MEN må skryte av sykkelbuksen min. Den gjør rumpevondtet mye mindre! :D
Vekten er et rart lite dyr. Til å stole på, er den heller ikke...
Jeg var nær ved å gi opp på søndag da jeg gikk på vekten og den viste det SAMME som etter den første uken. Jeg er nå i uka 5.
Men siden jeg har brukt målebånd i tillegg vet jeg jo at jeg krymper, selv om vekten ikke beveger seg i riktig retning.
SÅ jeg ba hele vekten om å dra dit pepper'n gror og satte meg på ergometersykkelen i stedet.
Såklart, vekten gir deg en pekepinne, men å stole blindt på den. Aldri.
Nå må du ta med i betraktning alt du trener... Muskler veier mer enn fett sier de, Men det vil i det lange løp øke forbrenningen og du vil være fastere i fisken :) Ikke ta det tungt om vekten sier det samme.. Du er knallflink Stine.. Og hold ut.. snart har du gått ned alt du vil ha gått ned..
Tok veiedag en dag tidligere, siden jeg er bortreist i morgen. Gått ned 1,4 kg siden forrige veiing, nå viser vekta 85,1. Jeg er så glad, og så supermotivert for å stå på videre. Forrige uke trente jeg 5 dager, og det gjorde nok sist for vekta :D
Å, jeg vil også lage meg en utfordring!
Litt usikker på hva som er fornuftige mål fremover, siden jeg ikke får trent særlig mye.
Men tror jeg vil prøve meg på å nå 105 kg innen slutten av juni når det er ferie. Dvs 9,7 kg ned. Et det er realistisk mål, eller ett jeg veldig optimistisk nå?
Jeg har vært på blåtur.... skeiet ut en del med chilinøtter, peanøtter, Ingrids lavkarbo brød.. så jeg tør nok ikke gå på vekten før neste uke en gang... Nå er det tilbake på ostekjøret... :P
hei
er helt ny her ... men blir jo imponert over hvor flinke dere er . jeg har holdt på med vekt nedgang siden januar... har ikke gått ned mer enn 6 kg , men jeg har trent veldig mye ... trener spinning og styrke 3 ganger i uken samt at jeg går ...
nå har jeg begynt å kutte ut på brød , pasta , potet og sukker og i dag kuttet jeg også på melk.... hjelp ....
har den siste uken gått ned 1 kg ..
mål til 15 juni er at jeg skal gå ned ytterlige 6 kg.. og fram mot 30 juli 10 kg dvs 16 kg totalt frem til 30 juli .
Jeg motet meg opp til å gå på vekten idag alikevel jeg.. Begynte nesten å grine.. Opp 1 kilo... IIIK... Jaja, her må det sterke saker til... Skal ned igjen til tirsdag... I promise... John, så ikke så veldig lavkarbo ut det der...
Bah! Jeg går jo bare OPP om dagen, jeg :( Hakket før jeg gir blanke f her nå, kjenner jeg. Har mest lyst til å overfalle esken med kakebokser fra Norkak og bare la det stå til... :/
Jeg skeiet ut litt på 17. mai og spratt opp 1,5 kg. De sitter godt og jeg ligger fortsatt 300g over veiingen 12. mai :rolleyes: Det ser ut som om det har løsnet igjen nå da, så jeg håper på å være nede på det samme igjen til lørdag, eller helst litt mindre.
Det ser stygt ut for sydenmålet mitt som var 5kg til 1. juni, men jeg får bare ta med meg de kiloene som ER borte, kose meg i syden og starte på ny frisk med ny motivasjon når jeg er tilbake igjen 17. juni :)
Stå på damer, ikke gi opp selv om det butter litt i mot innimellom!
Her er dagens oppdatering og dystre tall. Slå seg selv i hodet med en stor pinne
18.04.12 - 142,6 kg (startvekt)
25.04.12 - 138,0 kg (-4,6 kg)
02.05.12 - 139,7kg (+1,7 kg)
09.05.12 - 137,5 kg (- 2,2 kg)
16.05.12 - (Her hadde jeg sprekk, vekten var nede på 136,7 før sprekken )
23.05.12 - 140,5 kg (+ 5,2 kg)
Jaja, det er jo ikke 5 kg FETT som har lagt seg på meg. Men det er utrooolig irriterende likevel.
Vekta idag viser 84,3. (-0,8 kg) Veldig fornøyd med det, da jeg unnet meg det jeg ville på 17.mai. Så langt i sommerutfordringen har jeg gått ned 2,7 kg. Reiser på familiebursdag den 9.juni, håper jeg har gått ned 2 kilo til til da, dvs., 2 kilo på 2 uker! Det SKAL jeg klare :)
Jeg gleder meg til å ha sovet en natt, kanskje det hjelper på vekten, har jobbet ganske heftig i det siste. Får oppdatere her imorgen.. Litt småsur for at jeg skeide ut som jeg gjorde på blåturen... Men men, gjort er gjort..
Jeg gikk også på en smell 17 mai og spiste is, masse massse is... Gikk derfor ikke på vekta dagen etter. Så jeg er spent på veiedag i morgen. Har ingen god følelse, føler jeg ikke har kommet inn i de gode rutinene igjen + at jeg er midt i eksamensstress og det er lett å ty til enkle løsninger, fysj!!
Er ikke lett med sånne spesielle dager, som f.eks 17. Mai..
Jeg skal også bort i pinsen, HELE pinsen. Deretter venter konsert, en konfirmasjon og til slutt en dåp. Alt dette før midten av Juni.
Klarer jeg meg frem til dåpen uten sprekk skal jeg unne meg kake. Det er jo dåpen til min fineste prinsesse, litt kjedelig å ikke kunne nyte dagen 100% da. Så det er lokke"maten" for min del, hold kjeften lukket frem til da - Så blir det belønning.
Jeg varierer litt. Men det blir jo endel omelett, i går spiste jeg hamburgere med egg. NAM!
Ellers hender det at det blir osteskiver med noe kjøttpålegg og majones.
Vet jo endel er flinke til å lage smoothies, skulle ønske jeg også var det!
Jeg savner faktisk ikke brød, men så har jeg heller aldri vært sånn kjempeglad i hverken brød eller poteter. Jeg savner derimot pasta og ris.. =/
Det kommer litt an på hvilken periode jeg er inne i.. Akkurat nå spiser jeg ikke stort annet enn ost.. men har blitt en del omelett og eggerøre med røyelaks, eller osteknekkis med pålegg på.. Savner ikke brød lenger. :)
05,05 : -24,7
09,05: -25,4 = 0,7
12,05: -25,9 = -1,2 kg
14,05: -26,4= - 1,7 kg
16,05: -27,1= - 2.4 kg
21,05: -25,8= - 1,1 kg ... pokkers blåtur altså...
25,05: -26,5= - 1.8 kg i sommerutfordringen... gikk voldsomt langt tid å komme tilbake etter blåturen..
25,05: -26,5= - 1.8 kg
28,05: -27,1= - 2,4 kg igjen hehe dette tok sin tid..
28,05: -27,1= - 2,4 kg
31,05: -28,1= - 3,4 kg i sommerutfordringen :) Jippi nå går det fort igjen :)
27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9 kg)
11.05.12 - 126,6 kg (-1,6 kg)
17.05.12 - 125,9 kg (-0,9 kg)
25.05.12 - Veiing "glemt" 01.06.12 - 127,0 kg (+1,1 kg)
Tja, jeg står på stedet hvil, så jeg prøver noen dager med fettfaste( OBS: ikke prøv om du ikke vet hva du driver med, dette er kun for de som står bom fast uke etter uke) for å se om det kan sparke i gang vekttap. Prøvde med mere kalorier fra fett, men det funka ikke i det hele tatt og jeg vet av erfaring at jeg er så inaktiv at det funker ikke å fylle på med mere mat.
Æsj, kjedelig at målet mitt ikke ble nådd. Hadde en håp om å være under 80 nå, men innså vel egentlig ganske raskt at det kom til å bli vanskelig. Men jeg har gått ned 3,7 kg på 6 uker, dvs 0,6 kg i uka. Det er jo egentlig veldig bra, og jeg er stolt!
Idag viser vekta 83,3 kg. Neste mål er å være under 80 kg til 1.august, dvs 3,4 kg på 8 uker. DET skal jeg klare! Det blir nok enda tøffere, med tanke på at det er sommerferie og mye turer o.l.
De siste to ukene har jeg vært griseflink med kosten. Droppet brus, kunstig søtning, ligget unna meieriprodukter, drukket mer vann, vært nøye på matinntaket etc, men kommer like forbanna IKKE i ketose. Og vekta fortsetter å stige, stige, stige.
Selv ikke etter tre dager med bare rent kyllingkjøtt fulgt av noen usle agurkskiver og litt aioli for å børe på at det er tørt og kjipt går det rett vei, og totalen av kcal er langt mindre enn vedlikeholdsbehovet. Det skal jo i praksis ikke være mulig engang???
Jeg fatter virkelig ikke hva jeg gjør galt!!!
Begynner nesten å lure på om antall smertestillende samt p-pillene er det som stikker kjepper i hjulene mine.... Noen med erfaringer i denne retning?
Det har vært stille fra meg på en stund, ble alt for mye karber rundt 17 mai og i et par uker :mad: vekta viste 1,7 kilo mer da jeg startet opp igjen 29 mai. Siden det har 3,6 kilo forsvunnet :p Det vil si 1,9 kilo uner minstenotering :D Jeg mangler nå 0,5 kilo på å nå sommerutfordringen min. På 9 dager burde vel det gå bra? :rolleyes:
Det er jo kjempebra Imse, da når du nok målet ditt.. uten blåturen og besøk av mannen hadde jeg nok nådd mitt. Men vi får se om jeg ikke klarer det med bare litt forsinkelse..
28,05: -27,1= - 2,4 kg
31,05: -28,1= - 3,4 kg i sommerutfordringen Jippi nå går det fort igjen
11,06: -28,3: -3,6 kg i sommer utfordringen... sakte sakte....
27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9 kg)
11.05.12 - 126,6 kg (-1,6 kg)
17.05.12 - 125,9 kg (-0,9 kg)
25.05.12 - Veiing "glemt"
01.06.12 - 127,0 kg (+1,1 kg)
08.06.12 - 126,5 kg (-0,5 kg) 15.06.12 - 125,4 kg (-1,1 kg)
Jeg klarte ikke målet etter nesten opp 3 kg vann sist uke, Klarte å gå ned 1 kg denne uka da. Men er det noen som lager en ny sommerutfordring, for nå er jeg skikkelig gira. Blir med videre jeg :)
Det er jo ikke så farlig. Det er jo bare å sette seg et nytt mål;). Vet ikke om vi trenger en ny tråd. Mitt sommermål er fram til min bursdag i august. Så, jeg tror nok du kan definere selv når du vil nå målet ditt! Og så kan vi bare fortsette her. Blir litt mer kontinuitet da.
Jeg har lyst å henge meg på, men så ser jeg at det er jo 17 juni i dag, og da er vel denne sommerutfordringen ferdig - eller fortsetter vi? har 60 kg som skal av. Motivasjonen kommer og går. og vekten går opp og ned
Begynte forrige mandag og er griseklar for sommermål. Jeg skal være forlover 25/8. Med ferie og alt innimellom er det om å gjøre å være standhaftig. Målet er å gå ned minst 10 kg før bryllupet:eek: Kanskje det er vågalt og uoppnåelig, men det er no det jeg strekker meg etter.
Noen andre som vil være meeeeeeed??
Så bra at vi fortsetter, jeg har stoppet helt opp jeg. Men satser på at jeg skal klare de siste kiloene til målet mitt iløpet av sommeren /høsten hehe.. Får se hvor vi ender
Æsj....Ikke et eneste kilo ned mandag morgen :( Skjønner ikke hvorfor. synes det er litt tidlig å stoppe opp allerede i uke 2. Selv om jeg gikk ned 4 kg forrige uke. De 4 kiloene er jo stort sett bare vann likevel... Hva gjør jeg galt????
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.