< Tilbake til oversikten

Sommerutfordringen 30+

milena sa for siden:

Uff, jeg vet hvordan det er å være utolmodig. Men, jeg kan jo bare gjennta det jeg vet er sant, men som ikke alltid synker inn: du har jo hatt et vekttap på 4 kg-det vil si 2kg i uken, som er kjempebra resultat! Kroppen trenger litt tid til å omstille seg til fettforbrenning. Du kan kanskje hjelpe den litt på veien med bevegelse (hvis ikke du allerede gjør det):o. Og så er det bare å ta tiden til hjelp og målebåndet. Ikke alltid kiloene går ned, men så kan omkretsene bli mindre! Lykke til! Dette får du til;)

milena sa for siden:

Ennå nærmere målet!!! 3,2 kg igjen og jeg har godt over en måned å gjøre det på. Skal være helt doable! Jeeee, og snart er jeg tosifret!

StineH sa for siden:

Du er RÅ Milena! :love:
Helt RÅ!

milena sa for siden:

:klem:

tora trollmor sa for siden:

Ikke mye ned denne uka, men for meg som samler vann er 100g ned veldig godt. Nå har jeg kjøpt meg sykkel så neste uke skal det være mer.

StineH sa for siden:

Da har jeg endret beskrivelsen av tråden til å gjelde hele sommeren! :D

Siden alle dere som er sååå flinke ville fortsette ^^,

Jeg vet ikke hvor mye jeg veier nå, og vet ikke hvor mye jeg veide når jeg begynte på igjen for 1 uke siden. Derfor tar jeg utgangspunkt i "ettergraviditetsspisegildevekten" min på: 142,6 kg..

Mitt realistiske mål er 135 kg før utgangen av august
Mitt ønskemål er under 130 kg før utgangen av august

Så får vi bare se hvor langt jeg kommer..

Meg i dåpen, sammen med en av de fine fadderene våre <3

bærrgen sa for siden:

Jeg er tilbake.... Falt litt av lasset her for noen uker siden, det skjedde for mye i livet så jeg ramlet av dietten litt. Men nå er jeg back in business :D Har ferie denne uken, så da går det mye i egg og bacon/skinke + rent kjøtt/fisk m/salat til middag. Ikke den ultimate planen som holder i lengden, men jeg kjenner at dette er det som skal til for å komme skikkelig i gang igjen.

Motivasjonen er på topp og innstillingen er i orden akkurat nå, så jeg håper jeg klorer meg fast her leeeeeenge!

Nå skal jeg tusle litt bakover i tråden for å se hvordan det går med dere andre :)

Kanskje sa for siden:

Her har den siste uken gått rett til he***** når det gjelder lavkarbo og riktig mat. Blir så sinna på meg selv !
Vekten ligger og varierer mellom 115,5 og 113,7. Sitter liksom fast her. Startvekten i mars var 120,4, så jeg har jo gått ned litt da. Men de siste to mnd har jeg stått på samme vekten, så jeg er nok ikke flink nok., altså streng nok med karbene.

StineH sa for siden:

Har du gått kostholdet ditt etter sømmene?
Bruker du masse kunstig søtning og erstattninger?

Det er jo vanlig med platåer, men kanskje ikke så tidlig når man har så masse å ta av... Husker jeg hadde et platå rundt 125 sist jeg gikk ned (startvekt 144).. Men det varte ikke lengre enn 2-3 uker...
Krysser fingrene dine for at du finner ut av det og kommer deg videre :D

StineH sa for siden:

Begynte på ny frisk 25. Juni 2012
Startvekt: Ett sted rundt 143 kg
Mål: Under 130 før 1. September

1. Juli - 139,5 kg (-3,5 kg)

Så langt i utfordringen: -3,5 kg, 9,6 igjen...

mallilen sa for siden:

Flinke dere er!!!

Her er det fremdeles stillstand. To kg opp, en ned. To ned, en opp. Og slik går no dagan :(

Har i detminste sluttet å gå BARE opp, så det er håp i hengende snøre.

Har måttet gjøre om på "suksessoppskriften" fra i fjor, da det gikk i reint flesk, for å si det slik. Den perioden jeg gikk ned mest lå jeg jo faktisk på over 3000kcal pr dag!!

Idag går ikke det (hmpfr, dumme kroppen som forvirrer meg), så nå er det inntak av MYE grønnsaker, litt kjøtt og litt fett. Til alle måltider. Det har i det minste nesten stabilisert seg, så det er lov å håpe at man kanskje, kanskje kan gå nedover igjen også.

Trening er dessverre svært begrenset da jeg har en meget råttenskrott som ikke tåler mer enn en tur i postkassa enkelte dager (25 m). Krysser fingre for at vær og form kan oppføre seg skikkelig snart! :D

StineH sa for siden:

Tøff du er Mallilen!
Jeg hadde også noen uker der jeg gikk opp og ned de samme 2 kg'ne.. Ble så lei til slutt at jeg ikke gadd mer.. Så jeg er veldig imponert over deg altså! :D

bærrgen sa for siden:

Jeg kan melde om -600 gram siste uken :rolleyes:

StineH sa for siden:

Gratulerer!
Jeg prøver å tenkte som så, at NED er ned..

Det er da i det minste ikke videre oppover!

bærrgen sa for siden:

Jada, ned er ned :)

Bedazzeled sa for siden:

Veiedag i morgen.....Spent:spent:

Elewyn sa for siden:

Hvordan gikk det? :)

Bedazzeled sa for siden:

Hadde skrevet "veiedag i morgen" en dag for tidlig, så spent var jeg. Har flyttet veiedag fra.mandag til onsdag, og hadde gått ned 1,5 kg. Kjempefornøyd. 1,2 kg til så er jeg tosifret :D Bare "synd" jeg reiser på ferie på tirsdag :eek: Planer om å være flink i ferien....men ikke bare flink ;)

bærrgen sa for siden:

Kjempebra :heia:

mrs kishty sa for siden:

Her går det tregt... og tregt er bare forbokstaven, har ikke vært flink i ferien og det har resultert i en kilo opp.... Herlighet og litt til.. Har vært aktiv, men lite flink i matveien. Vi har vært på preikestolen og på hyttetur og gått flere timers tur hver dag. Og utskeielsene har vært, hold dere fast, berliner boller, prinsesseboller, sjokoladekjeks, pommes frites, brød etc. Jaja, NÅ ER DET SLUTT PÅ TULLET!!!!! Påan igjen fra nå.

StineH sa for siden:

Verste er, at når jeg leser om det du har spist, så får jeg litt vann i munnen!
Men, bare en kg opp?

Det må jo være vann, så når du nå kommer tilbake på lavkarbo burde du jo gå ned fort som bare det! :D

mallilen sa for siden:

Eneste trøsta med at en ikke går ned er i detminste at man spiser grønnsaker nok ;)

Nå skal jeg gå og fråtse i meg en "lunsj" med jordbær+fløte. Helt uten dårlig samvittighet :D

Elewyn sa for siden:

Jeg er litt usikker på akkurat hva sommermålet mitt skal være nå. Jeg klarte sånn omtrent målet mitt på 95kg før sydenferien vår fra 2. -16. Juni. Etter det har jeg bare akkurat kommet i gang igjen og ikke satt meg noen konkrete mål.

Jeg skal ta ut spiralen 16. August, og da er planen å prøve på nummer 3 (og sistemann). Jeg skulle veldig gjerne vært nede i 85kg før jeg må kutte ut ketolyse pga en evt. Graviditet, men det kommer jo veldig an på mår det klaffer. Skulle det klaffe med en gang, så er -9kg innen utgangen av august litt lite realistisk. Kanskje jeg skal sette 88 kg som et mål innen utgangen av August, det burde være mulig med litt hardt arbeid :)

StineH sa for siden:

Høres veldig spennende ut!
Om du skulle nå målet ditt eller ikke før en eventuell graviditet - Så må du tenke sånn at for hver kg du mister før du blir gravid, jo bedre.. Om du "kun" klarer 3 så er det bedre enn ingen i det hele tatt.. :D

Gleder meg til å lese hvordan det går med både slanking og prøving! :D

Stinepusen sa for siden:

Her vil jeg også være med:)

Setter meg som mål å være nede på 108 innen 31 august.

Altså 10 kg ned:spent:

tora trollmor sa for siden:

Hadde veiedag i går, men ingen nedang selv om jeg har kjørt streng diett med ketolyse hele tiden. Ja ja heller ingen oppgang så bedre lykke neste gang. Har sikkert fått muskler etter mye trening :)

StineH sa for siden:

Fuck, fuck, fuck!!!

Nå har jeg holdt på i straks 4 uker. Den siste uken har ikke føltes "riktig" så etter litt overveiing ble jeg enig med meg selv om å gå på vekten for å sjekke hvor i landet jeg ligger. (Har ikke veid meg på nesten to uker - Egentlig veiedag på mandag)

Hva sa vekten?
Etter to uker sa den 139,5 - Som er 3,5 kg ned
Etter 4 uker sa den 142,6 - Som er OPP igjen de 3,5 kg + 100 gram til...

Jeg trodde helt ærlig jeg skulle dø!

Så nå har jeg satt opp en superstreng diett som består av lite kalorier og lite karbohydrater. Jeg er så drittlei at jeg spyr snart...

bærrgen sa for siden:

Klemmer på Stinemor :) Kan det være at du er sånn i menstruasjonssyklusen at du samler vann i kroppen? Jeg er sånn rett før jeg får mensen. Med en gang mensen kommer raser jeg ned igjen :)

Daurama sa for siden:

Etter en laaang lang "pause" (kan vel strengt tatt ikke kalles pause men mer en kollaps :-/) er jeg klar for skjerpe meg! Det gikk så bra. Ned 30 kg men opp 17 kg på 1 år.. Jeg skjemmes! Men, ny motivasjon og ny giv! Jeg er klar!!!!! :)

StineH sa for siden:

Det kaaan faktisk være mensen.. Men den har liksom ikke vært så mye å regne med (enda). Ikke kommet skikkelig igang med den siden fødselen. Så jeg kan nesten ikke bero meg på at det er det som er grunnen heller.

StineH sa for siden:

Da var veiedagen her, og intet positivt nytt.

Start: 146,2 kg
9. Juli: 139,5 kg
23. Juli 139,9 kg

Og +0,4 kg i denne utfordringen...

Dvs opp 400g de siste to ukene. Nå skal jeg gå å pine meg selv på sykkelen.

synsegulla sa for siden:

Hei. Jeg er med på en utfordring privat som heter operasjon julegris 2012. Den går ut på å gå ned 11 kg frem til jul, dvs 0.5 kg i uka. Litt lite, kanskje, men i aller høyeste grad vanskelig nok for meg å oppnå. Jeg har kastet meg på, og har behynt å blogge om dette. Jeg er kjempemotivert og har satt i gang, selv om jeg snart skal 3 uker til syden. Jeg lurer på om noen herfra ønsker å hive seg på? Det er jo ikke en sommerutfordring og det er ikke meningen å kuppe denne tråden, men jeg tenkte altså at gjengen som allerede hadde kastet seg på en utfordring kanskje hadde lyst til å slå følge gjennom høsten?

Hilsen Synsegulla

mrs kishty sa for siden:

velkommen hit Daurama :) Du klarer det nok igjen :)

Her går det treigt... fortsatt ikke nede igjen på minstenotering, men jeg går nå ikke oppover.. nå er det tilbake på ost og kalkunskinke i noen uker, får se om det hjelper. Har blitt litt vel mye bær og fløte i det siste.

milena sa for siden:

Ok, siden målet om å komme meg på et tosifret tall ble nådd forrige mandag, har jeg grublet meg fram til et nytt mål:rolleyes:. Jeg har bestemt meg på å prøve meg på 95kg til 1. september. Jeg vet at det er litt drøyt, men jeg prøver. Ikke så farlig hvis det ikke går. Men jeg håper jo selvfølgelig:p.

yvonneH sa for siden:

Hei

Jeg er ny her inne. I 2011 var mitt første møte med lavkarbo. Var fornøyd å etter å ha gått ned 10 kg var jeg nesten fornøyd. Nå etter 1 år har jeg gått opp alle de kg igjen. Å jeg er IKKE fornøyd!!!! Så jeg vil gjerne henge meg på denne tråden selv om jeg ikke har 30kg som jeg må ned. Men det er ikke langt i fra 30 jeg skal ned......

Dere somn har lagt t blder her er bare råtøffe! Å til stor inspirasjon. Håper jeg greier å være like tøff som dere om litt:D

milena sa for siden:

Da har det jo blitt 1,8 kilo ned denne uka og jeg har bare 3,1 kg igjen til dette målet er nådd. Regner med at det kommer til å være overkommelig.

Kanskje sa for siden:

Her går alt på tvers, men jeg har begynt igjen I DAG :-)

vimsen85 sa for siden:

Jeg er ti kilo over minstenotering nå :( Så nå må jeg ta meg sammen. Har dere en ny utfordring? En høstutfordring? Eller fortsetter dere bare her?

Veiing i dag 85,1 kg :(

milena sa for siden:

Jeg syns egentlig det bare er greit å fortsette. Vi skal jo bare motivere hverandre og skryte litt, og syte litt. Og det er jo ikke tidsbegrenset. Men, vi kan jo høre hva andre synes. Det er jo egentlig bare å lage en ny tråd "Høst/vinter utfordringen 2012" - hihi, så vi har litt mer tid på oss.

Det kan jo egentlig være en grei ting egentlig, en ny utfordring til f. eks nyttår? Eller blir det for langt fram i tid?

vimsen85 sa for siden:

Jeg personlig har et mål om å få på meg dongerishortsen min til jeg skal reise på ferie til latinamerika 5. desember! Men alle kan jo lage sine egne mål i en høst/vinterutfordring :) Tipper det er 8-10 kg til shortsen passer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.