Dårlig samvittighet for gårsdagens trening og slo til med 45 min på mølla og 15 min styrke idag.
Deilig etter en lang dag med stillesitting både på skole og personalmøte..
Støl i dag, og lang ridetur føltes som akkurat passe aktivitet. Fint vær, om enn vi ikke så solen. Ikke helt føre i skogen nå, men lang skrittetur langs veien og vi fant en ny skogsvei som skal testes bare snøen er gått.
Fått litt dilla på duppeditter nå og fikk denne : www.gymboss.com/ (ROSA) i posten i dag. Ja, ja, alt som kan motivere for trening...:D
18/2: 35 min Jillian
10 min bekkenbunn
ekstra stretch
16207 skritt
19/2: 35min Jillian
10 min bekkenbunn
3676 skritt
20/2: 35min Jillian
20 min core / bekkenbunn
4594 skritt
21/2: 45 min Tredemølle, 399kcal, gjennomsnittspuls 137, maks 165 (svimmel), drøyt 6 km
Nede på minimumsnivå... har jobba i helgane (tillegsjobb i tilegg til mine vanlige 100%). Vore sliten og skal vel egentlig vere glad for at eg har klart to-tre økter i veka. Ei intervallspinn + ei svømmeøkt + enten spinning/lang gåtur m hunden.
Styrken ligg på vent for tredje veka på rad, sjølv om den er lettast å gjennomføre for den er jo i kjelleren heime. Men, det er for tungt å sette i gang med den når kroppen (og kanskje mest: hovudet) er sliiiiten. Spinning og svømming er trening som tømmer hovudet og det gjer godt.
Litt bedre arb situasjon no framover, så no må eg ta fatt!
Skitur med dattera, ikke så høyt tempo, men til tider krevende nok pga føre. Isete der det ikke var kjørt opp i dag. Hadde universalklister i sprayform og det betyr smøring hvert 5 minutt om det skal hjelpe. Kjøpte skikkelig på Ullevålseter, så bakkene hjem gikk greiere.
22/2: 70 min ridetur
23/2: 140min skitur
MHR LOWER LIMIT
MHR =
220 - age
MHR x lower target
activity %.
E.g. Target activity is 0
Lower Limit =
MHR x 65%
UPPER LIMIT
MHR x upper target
activity %.
E.g. Target activity is 0
Upper Limit =
MHR x 78%
Altså, min mhr ifølge den utregninga er 192, skal jeg da gange det med 65%???? blir jo 300 noe na :lol:
For å holde deg i den såkalte "fettforbrenningssona" skal du holde deg mellom 125 og 150 slag i minuttet! (Hhv 65% og 78%) Det kan du kalle moderat intensitet. Under der for lav og over der for høy!
Ca da. Veldig generelt sett. Mellom 125 og 150 skal du liksom forbrenne størst prosentandel av fett. Men du forbrenner uansett mer fett totalt, ved høyere intensitet
Ble 45 minutter ganske rolig jogging på mølla idag, ble skikkelig kvalm av å gi på.. Er nok sliten i kroppen om dagen, så treningen blir et slit for kroppen. Men har ingen planer om å gi meg for det!!
Jeg hadde ikke trena noe som helst, med det inntaket, men kropper er vel forskjellige.:) Kroppen min hadde protestert enormt. Pass på å spise nok proteiner!
Merker ikke noe på treninga i forhold til energi inntaket :) synes faktisk jeg har mer krefter igjen etter timen enn før jeg bytta til lavkarbo :) jeg går På ferdig diett så styrer ikke med sånne ting ;)
Dårlig treningsuke for min del, har vært syk ganske lenge - men nå merker jeg at jeg endelig er tilbake! I går ble det en enkel økt, med 15 min ellipsemaskin, og 45 min styrke/tøying. I dag ble det enkelt og greit en tur opp på fjellet! Våknet, syntes jeg så en solstråle, og bare kledde på meg og gikk opp. Deilig! :)
Dro på spinning i dag. Tok noen styrkeøvelser før timen (Stangroing, beinpress og standing glute kicks.) og kjente allerede da at jeg heller burde vært hjemme.
Satt mesteparten av spinningtimen, orket ikke stå. Fant ut at jeg skulle prøve å holde pulsen mellom 70 og 80 av maks. Klarte vel det for det meste, men den ville helst opp rett under 90-tallet. Men når den var der så kjente jeg at spying ikke var langt unna.
Men men. Gjennomsnittspulsen lå på 77% av maks og makspulsen var bare 89%, så jeg klarte vel sånn ca å styre det i land!:)
25.02.12 STYRKE
Pulsklokkeverdier i fra økten:
Tid: 01:15:28
Kcal: 593
Gj puls: 131
Max puls: 167
Ene øvelsen jeg har er situps på bosu. Jeg bruker bosuen fordi det skåner ryggen min samtidig som det er skikkelig tungt i magen. :D
Her kan dere se meg ta ett sett... :rolleyes: youtu.be/iiI9d3y5eVA
Ett spørsmål om pulsklokka! Ser at man kan legge inn under profilgreiene hvor aktiv man er... , altså sofasliter/golfer eller aktiv trener...har dette noe å si på kcal tellinga????
Jeg synes det er kjempe tungt, mye tyngre enn på gulvet og på ball, også synes jeg det gir en god støtte til korsryggen (den sliter jeg veldig med)
Men godt jeg kan inspirere andre til det også. :D
Dobbel økt unnagjort men fikk ikke telt kcal før slutten av timen, fatter ikke hva som er greia med den pulsklokka! ARG!! :/ Og den har verdens dårligste instruksjons med seg.... forteller alt om innstillinger men ingeting om aktivering og resetting....
8 minutter ellipse, 12 minutter oppvarming på tredemølle også 4 x 4 på tredemølle. 2 runde med jogging så lenge jeg klarte. Husker ikke farten, men 1.5 på stigning. 1 runde med stigning på 7.5 og fart på 5.5. 1 runde med kortintervaller 40 sek på, 20 sek av. Løp så fort jeg klarte.. Stigning 1.5. 12 minutter nedtrapping på tredemølla og 15 minutter styrke på core. Makspuls 94%.
Bryst og armer i dag. Pressa meg skikkelig, økte til 55 kg i brystpress og peck deck, 22 kg hantler i benkpress, 26 i stående triceps press, herlig avslutning på måneden!
Jeg bare tulla med deg altså!:) Eller jeg tar jo 22.5 kg, men i benkpress f.eks har jeg ikke sjanse til å trykke opp mer enn 20 kilo. Har helt tragisk overkroppsstyrke.:p Men vi trener vel for å bli bedre.
Nettopp!
Jeg er ikke av de sterkeste jeg heller i overkroppen, men jobber hardt med det. I morgen er der beinprogram, og da jobbes det på rundt 200-tallet. Bra for egoet i det minste
Nå vet jeg ikke hvor mange som driver med styrketrening her inne eller har peiling på det.
Fikk filmet meg selv når jeg tok bredt nedtrekk; her 10*48kg
Det som plager meg litt er at ved rep nr 4 så virker det som jeg mister litt kontroll, og det gir seg heller ikke ved de neste repitisjonene.
Jeg vet ikke om dette er fordi det begynner å bli rimelig tungt da, eller om det er noe annet som kan gjøre det... :confused:
Noen som har peiling og kan rette noe på teknikken??
Her kan dere se hva jeg mener: youtu.be/grPE6JEXiws
Det ser ut som det bare er fordi det begynner å bli tungt ja:) Kjempeflink er du! Du drar nok også liiiitt langt ned, strengt tatt trenger man ikke å trekke helt ned til brystet - det holder med haka.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.