StegforSteg sa for siden:
Sekken pakka, så drar på puls løpetime rett etter jobb. Pappa henter barna på skolen.... Ukestrening 2 av 3 :)
Sekken pakka, så drar på puls løpetime rett etter jobb. Pappa henter barna på skolen.... Ukestrening 2 av 3 :)
Lindemor sa for siden:
8. februar
30 minutter yoga
45 minutter sh`bam
60 minutter corebar
1130/3000
Victory sa for siden:
8 februar:
1 time styrke og mage.
Håper det legges til 1 time yoga eller 45 slynge i kveld. Ventelister er fint.... :confused:
timich sa for siden:
90 min styrke unnagjort:)
Qlio sa for siden:
Og min bookingrestriksjon på SATS er borte! :D
nellie sa for siden:
Vi går visst for no-stresstrening denne uka. Trenger en liten pause fra kardioso-city.
Så da tok jeg en høyrep-lavvekt beinstyrkeøkt i dag.
12 x 3 Beinpress 70 kg
12 x 3 knebøy med manualer 16/18/18 kg
Også skulle jeg liksom frontbøye, men fikk ikke teken på det i dag. Ble type 5 reps med 15 kg, 2 reps på 14 kg og 7 reps på 14 kg. Fail.
12 x 3 leg extentions 30 kg
12 x 3 Sittende legcurl 30/40/40 kg
12 x 3 Ja-maskin 40 kg
12 x 3 Barbell glute bridge 30 kg
12 x 3 One leg kickback 10 kg
WOAH. Helt tom på slutten, selv om vektene var lette.
VSB sa for siden:
Deilig skiføre og nydelig vær...
7/2: 75min riding
Tiny<3 sa for siden:
Trening rett etter jobb idag!
Og idag nådde jeg mitt første mål: 1 mil!!! Brukte i underkant sv 75 minutter og kjente meg egentlig lett og fin, men beina var tunge helt mot slutten. Må sette meg nytt mål jeg nå da (egentlig var dette et mål jeg skulle nå før påske) men får se hva det blir :)
gamlebyen sa for siden:
God runde idag.
Ti min på spinningsykkel m tabata, kjerneprogram tabata, så bryst og armer. Helt gele nå.
Albatross sa for siden:
Rockering time, fy flate så jeg ser ut, helt blå! Kjørte mage/rumpe/lår også den instruktøren, og skuldre, aldri vært så dau før :lol:
Imorgen blir 4 og siste dag på senteret denne uka, skal til oslo og var ikke treningsrom på hotellet :(
Mimfi sa for siden:
01.02- Gåtur 80 min (rask)
02.02- Styrketrening 30 min
04.02- Styrketrening 20 min + skitur 2 timer
06.02- Gåtur 70 min (nokså rolig)
07.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
08.02- Elipsemaskin 30 min
VSB sa for siden:
Oi, oi, blir blå av et par minutter jeg...
For tur/hotell synes jeg strikk er ypperlig trening, mener hvis dette skjer ofte, ellers er jo 4 økter i en uke flott!
VSB sa for siden:
Klattring og lange gåturer. Prøvde et par nye ruter, uten hell, men den som intet våger osv... Må tøffe meg opp litt og tørre å bare kaste meg etter takene!
8/2: 70 min skitur 516kcal
Lindemor sa for siden:
9. februar
30 minutter yoga
10. februar
60 minutter corebar
30 minutter yoga
1250/3000
Victory sa for siden:
Jillian har redda meg på tur.. pc og vannflasker så er mye gjort. ;)
God tur forresten!
Utholdene styrke før jobb i dag. (rakk alle sirkler utenom den siste av no more trouble zones) 45 min.
Håpe på en eller to runde yoga når jeg kommer hjem.
Lettere når det er notert her.
gamlebyen sa for siden:
Da var beintreninga unnagjort. Lett oppvarming på sykkelen. Ny pers på råhev, 200 kg 3x5, måtte forsøke meg litt fram. Avslutta med tabata knebøy m 8 kilos kettlebell
Albatross sa for siden:
Tipper jeg fikk blåmerke på første svinget :lol. Ser IKKE ut idag .... :rolleyes:
Godt det er 1 uke til neste gang :p
Er bare sånn 1 gangs greie dett hotell oppholdet, og tror kroppen trenger hvile etter økten jeg skal på nå... kjenner timen igår godt ennå og er samme områder som får kjørt seg idag hehe :cool:
ToreH sa for siden:
9.feb:
Tja, hva skal man si. Det er smerte å gå og belaste foten. Tror kanskje jeg må søke om rullator, jeg ser 20 år eldre ut der jeg hinker avgårde.
Men, fullstendig treningsstopp siden mandag kveld, så i dag blei det planke, sideplanke og ryggtrening. Vært sjuk i 2 dager og livet smiler IKKE til Hypah for tiden.
Ser dere andre trener som f...og intet er mer gledelig! Snart er det vår og desto større grunn til å legge grunnlaget nå.
Skal prøve meg på sykkelrulle i morra. Skal være bra trening for en med avrevne muskelfibre sies det. Bare huske på å varme godt opp.
gamlebyen sa for siden:
Stå på, Hypah, og god bedring og lykke til!
Lindemor sa for siden:
Ønsker deg snarlig og god bedring, hypah!
timich sa for siden:
God bedring, hypah!
1 t 15 min spinning i dag. Pulsklokka sier gjennomsnittspuls på 175 og 983 kalorier brukt (men jeg teller jo ikke kalorier anyway:p). Happy:)
Qlio sa for siden:
Jeg og MrSil har vært på spinning i dag. 55 minutter blod, svette og lattertårer! Knakandes kjekk kar, definitivt lett å like og jeg hadde det knallfint under og etter trening (hvor vi selvsagt kjørte planker). 553 kcal mener jeg sto på klokka mi, korriger gjerne mister, en deilig økt! Han kan sikkert også bekrefte at jeg er rolig, avbalansert også. ;)
svingstangdeluxe sa for siden:
Ei veke utan trening. Doble vakter også tur på konferanse... planken på hotellrommet funka.
I dag har eg svømt igjen 1200 m MED FT 40 pulsklokka og den virka!!!
(måtte sjekke sjølv hypah, ringte brukarstøtte. Var såpass "vagt" formulert i bruksanv. så eg sjekka, forsøkte og det var stas :D
Og det stemmer at det blir god "forbrenningsøkt" låg på 70% av max heile vegen.
Oppvarming og sjølve økta til samen 40 minutt. Herlig!
ToreH sa for siden:
Huh? Fikk du målt pulsen under vann? I såfall skal jeg pokker låne klokka til kona, hu har ei FT60. Mi klokke RS800CX som liksom skal være toppmodellen, fungerer IKKE under vann....hat hat hat.
ToreH sa for siden:
Tror ikke jeg klarer å flyte sammenhengende i 40 min engang jeg...hmmm, jeg synes det er sprekt gjort svingstangdeluxe.
funke de?
ToreH sa for siden:
Yeah, sure :D
Pics of "Duracell-Qlio" keeps pounding my forehead
Albatross sa for siden:
Ukas siste økt unnagjort!! :D vondt overalt, rimelig blå og fornøyd! :)
ToreH sa for siden:
Det blir nok likar, takk skal du ha.
Wilco, du også lykke til med videre træning! Jeg kommer grusomt tilbake! ;)
Takk gamlebyen. Pain is temporary, I`ll be back
ToreH sa for siden:
Dritbra! Du trener seint eller? :D Nå blei jeg nysgjerrig..haha
Albatross sa for siden:
Gamlegris! :lol:
Blåmerker = rockering :p
Ellers har jeg kjørt boksing,bodycombat og mrl :cool: Snusk har jeg ikke tid til !:rolleyes:
Victory sa for siden:
God fredag!!!
1 time før jobb i dag og! :D Styrke og mage....
1 time yoga er planen i ettermiddag før den skikkelig gode delen av fræddan kan begynne. :heia:
gamlebyen sa for siden:
Off topic (sånn delvis i hvert fall).
Arrgh, jævla frustert nå. Fredager er måle- og veiedag for undertegnede og madammen.
Vekta tenker jeg ikke så mye på, og den har vært den samme, mer eller mindre, siden jeg starta med styrketrening igjen, og slik var det i dag også. Dog har jeg minsket i mål der jeg trodde jeg ville gå opp (armer, lår, legger) og økt der jeg trodde jeg ville minsket (mage, bryst). Armer og bein kan jeg nok forklare med at det var en hard beinøkt i går, med markløft og knebøy (minker alltid litt i målene dagen etter trening, for så øke to-tre dager etter igjen). Men mage og bryst, hrmph. Det er ikke mye. 1 cm hvert sted. Men likevel. Sur nå.
Sorry, måtte bare få dette ut.
Er også forbanna støl i skuldrene og øvre del av ryggen etter gårsdagen :D
Our regular programming will resume shortly. Thank you for your patience. Now a word from our sponsors.
svingstangdeluxe sa for siden:
Er elendig info i bruksanvisningen.. Men det vesle hintet om at beltet måtte skylles nøye etter bruk i vann, gjorde at eg ville prøve. Ringte og ordlyden var "Det burde kunne gå bra". Fremdeles vagt mao. Fann ut at det var berre å prøve.
Prøv kona sitt! Med skadd fot vil det vere super trening for å bli bra! Lite av feil belastning på foten, vil eg tru.
timich sa for siden:
Det ble 70 minutter styrke i dag morges. Skikkelig dårlig økt, jeg var slapp som f... og musklene ville bare ikke henge med, klarte ikke å løfte like mye som jeg pleier. Men jeg klarte nå å gjennomføre programmet, om enn noe redusert. Satser på at energien er tilbake i neste økt:)
timich sa for siden:
Forresten, jeg har også FT40 og jeg bruker den når jeg svømmer... Fungerer fint her:)
Mimfi sa for siden:
01.02- Gåtur 80 min (rask)
02.02- Styrketrening 30 min
04.02- Styrketrening 20 min + skitur 2 timer
06.02- Gåtur 70 min (nokså rolig)
07.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
08.02- Elipsemaskin 30 min
10.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
Qlio sa for siden:
Du mangler sikkert noen vitaminer?
@gamlebyen; jeg tror du vil se store forskjeller neste uke istedet, dette vil jeg også anta går etter rykk og napp prinsippet?
@timich, jeg vil ha sånn klokke. Om du blir lei din, send den gamle til meg. Gammel dame, gammel klokke!
@Mimfi: Bra gjennomført, imponerende!
timich sa for siden:
Hihi, ikke lei ennå, den er bare halvannen måned gammel (fikk den til jul av timichmannen:D ). Og du er da ikke gammel, vi er akkurat passe!;)
Qlio sa for siden:
Kjenner hjertet banker fort i ren takknemlighet. Bør jeg ta en beroligende eller bare puste meg igjennom? ;) Men alltid nyttig å lese om og hva folk er fornøyde med!
gamlebyen sa for siden:
Det håper jeg også. Som sagt, vekta tenker jeg ikke på, men det var de målene da... Sikkert månen som har gjort det. Slemme månen.
nellie sa for siden:
10 minutter ellipseoppvarming.
Styrke på rygg, skuldre og mage
Stående roing
Push ups i slynge
Triceppress med tau
Stangroing
Hyper extentions og bicycle crunches i supersett
Crunches på ball
20 minutter tredemølle med innlagt tabata (løp mellom 9 km/t-10 km/t. 1.0 på helling) 10 drag 20 sekunder pause og 20 sekunder løp.
Også 50 minutter ellipse med puls sånn mellom 65 og 70 tilslutt.
ToreH sa for siden:
Endelig i trening igjen!
Jess, etter 3 dagers opphold pga strekk i leggen så fikk jeg trene igjen i dag! Hurra, det var pinadø de 3 lengste dagene på lang, lang tid. Hva skal man gjøre om kvelden/dagen hvis man ikke får trent? Råtne på rot? I vår familie og slekt så mobbes de som er friske, men som ikke beveger på liket.
Jeg er derfor lite trivelig å ha på besøk...hahaha. Selv mutter på 64 år trener på senter. Samboeren hennes beveger seg ikke, og det får han tyn for selvsagt.
Neida, det er aldri forseint å slutte å være i dårlig form.
Dagens, fredagstrening:
Drøyt 2 timer sykkelrulle, digg. Logget ca 89km med snittfart på 46,4km/t. Det var bra synes nå jeg. Ei rulle gir ikke samme motstand som ute, men ift min første rulletur i år, så er det da fremgang å spore. Klarer holde en halv til 1 km/t høyere snittfart med samme puls. Fornøyd med det. Er nok bare muskulaturen som må vennes til mer sykling fremfor løping.
Det har ALDRI, ALDRI vært optimalt å sykle skal man løpe bra og vice versa.
Turen gikk i rolige idylliske omgivelser i med musikk og film på øret....nede i Hypah`s "treningsrom" (les stor gang i kjelleren, se bilder for et par sider tilbake). Varmt var det og så i dag blei det kort bukse (med padding) og ei Craft Cool mesh skjorte. Forøvrig den samme jeg bruker på spinning også. Kunne egentlig like gjerne gått naken, men siden den transporterer ut og kjøler kroppen ned bedre enn hud, så greit nok. Litt bluferdig er jeg da (yeah right). Dere ville sikkert sett meg i den skjorta, men da kan jeg bli mistenkt for å være litt vel mye "wannabe Pia Haraldsen-tryne" med enda flere egobilder her inne.
Dagens skoantrekk
Måtte vel bli clickpedaler det. Har egentlig billigsko, Shimano R131 med carbon composittsåle. Stivt som f..., men hadde antakelig blitt enda stivere med ren karbonsåle og skall osv. Men da koster den ikke 1200,- lengre men snarere 3000,- Litt vel mye for et par sko? Nja, egentlig ikke, sko er viktig, særlig når du tilbringer mange timer i de under hardt press.
Jeg skal kjøpe nye sko til sommeren, hysj ikke et ord til kona, og må bare la de ligge i garderoben en tid. Bruke de litt i skjul, så tar jeg de frem en dag og når hun spør så sier jeg bare: "Neida kjære disse har jeg da hatt lenge, men har ikke brukt de noe særlig fordi føttene har vært så feite, men nå passer de godt...." Funker hver gang! Hahaha.
Spesielle klick pedaler? Ja, disse passer ikke til Shimano SPD, men til Look Keo Karbon pedaler. Bedre, noe mer fleks og ikke minst lettere!
Verdens sureste bein...
De lukter vel ikke verre enn andre bein, men grunnet lite mat i kroppen før trening så gikk jeg nesten tom i beina mot slutten. Kjente at de hadde lite å gå på mot slutten. Har kun spist 1 pitteliten skive til frokost, ikke noe lunsj og en 7 biters Sushi på Gardermoen kl 1300. That`s it! Ikke optimalt, vet, men noen ganger må man bare ta en sjanse :)
Så slik ser altså Hypa sine noget stive bein...
Juhuu, her kommer planken!
Avslutningvis: Sideplanken fra mitt ståsted :D
Victory sa for siden:
Jepp, bare innom og bekrefte at dagen ble som planlagt..
Utenom høykarbo godteri som kom seg inn i munnen min. Men det lå i korta, så er ikke sjokkert..
Lindemor sa for siden:
11. februar
60 minutter stram opp puls
60 minutter zumba
30 minutter yoga
En tung, tung økt i dag. Virkelig. Jeg klapper meg selv for skulderen for at jeg faktisk gjennomførte.
1450/3000
ToreH sa for siden:
Helvete från Norr er over.
Argh, den sykkeløkten var rett og slett jæ... vondt. Makan, jeg visste jo at økten skulle smake syre i beina, men dette var rett og slett bare ren smerte. Å være på lavkarbo OG trene hardt er noen ganger en utfordring. Ta med en klype salt at det kan tenkes at min sykkelform ikke akkurat er å skryte av og da. Kan hende jeg ler om en måned eller to.
Slik ser altså hypern ut når han er fryktelig sliten og svett (gå inn på journalen min for å se bilder). Svette er vel ikke noe særlig mål på hvor hardt man trener, men mer på temperaturen, men Oh Man, dette ga betydningen kliss våt helt ny mening! Det flommet formelig og da veit du at væsketapet er stort. På 1 drøy times sykkeltur drakk jeg nå ca 2 liter væske underveis, og det var egentlig ikke nok.
Økten var temmelig enkelt satt opp:
Oppvarming i 15 minutter hvor du skal holde rolig sone i1 (60-72%), deretter bærer det avsted i ca 15 minutter hvor du skal holde et typisk konkurransetempo, dvs i sone i3 (80-87% maks). Dette gir ihvertfall meg en liten pekepinn på hva som venter for straks de 15 minuttene er ferdige så bærer det avsted med 8 stk drag på à 1 minutt hvor alle skal sykles med høy kadens og motstand. Målsonen for pulsen er sone i4 (87-92% av maks). Beina rekker bli greit sure mot slutten av det draget, ihvertfall mine. Tar jeg ikke feil så ligger så ligger jeg på storskiva foran og minste bak med motstand 2 på rulla, kadens på ca 100. Det går unna i ca 55-60 km/t så du sluker jo noen km da. Vel, etter hvert minutt er det 1 minutts pause og den er jammen kjærkommen.
Når helvetet er ferdig så sykler du bare rolig ned i ca 10 minutter mens du forsøker finne ut hvor i alle dager du er i verden. jeg ble nå svimmel og rar mot slutten ;)
I polar program ser så økten slik ut:
Hypah trener styrke!
Tidligere nevnte jeg jo den der chinsgreia. vel fikk skrudd den sammen og testet den i dag. Jupp, virkelig bra greie det der. Kan brukes til det meste også push ups og situps. Jeg skal trene overkroppen og ryggen med denne, samt mage. Du tar i bruk alle musklene du omtrent har i kroppen ved å trene hangups. Simple as that.
Makstest hang-ups
Måtte selvsagt ta en makstest bare for å sjekke hvor elendig styrke jeg har pr idag. En gang i tiden for maaange år siden klarte Hypah faktisk 18 slike kroppshevinger. det må ha vært på en særdeles god dag, men for ca 20 år siden så trente jeg mye jønn-pumping og det ga vel resultat i at man blei sterkere.
Vel, i dagens IT samfunn, så klarer jeg knapt 9 stk og de var ikke tatt på godkjent måte engang. Alt for mye sving med bein osv osv.
MEN, jeg kommer grusomt tilbake. Nå skal det trenes styrke også. Ihvertfall på de dager jeg orker etter løping og sykling.
Som Qliq sier, kan ikke bli stor, da blir jeg treig også.
Vel selve testen finner du ved å klikke på linken nedenfor her
Qlio sa for siden:
3 timer sykkelrulle i særdeles rolig tempo. DIGG!
Tiny<3 sa for siden:
Logget 4,33 km på runkeeper idag. Først en rask tur nedoverbakke og deretter opp igjen (helgetur på sjusjøen). Sur i beina oppover..
Har ogsa testet skiformen (konstaterer elendig teknikk) og aking og basing i snøen med barna. Får håpe det veier opp for et par øl og litt høykarbo snop :)
VSB sa for siden:
Svømming med dattera i går, med andre ord relativt rolig, men 750m er ikke å forakte det heller.
Lindemor sa for siden:
12. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
13. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
60 minutter corebar
60 minutter zumba
14. februar
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qi-gong
1960/3000
Kanutten sa for siden:
3,5 timer med trening hver dag? Imponerende!!
gamlebyen sa for siden:
Ingen trening denne helga, faktisk lite fysisk fostring. Men fortsetter i morgen, satser på å øke belastningen og ta enda hardere i. Må jo komme i form til bikinisesongen, og ser jeg er på vei
VSB sa for siden:
Jillian i dag. Mye som skjer rundt, så et kort program er nok og gir litt god samvittighet. Veier ikke opp for all mat/kalorier jeg får i meg for tiden da...
Lindemor sa for siden:
Ikke 3,5 timer hver dag, men disse to dagene blir det akkurat det. :)
Kanutten sa for siden:
Jeg skal snart til Dublin. Jeg har vært der ørtogfjørti ganger, men jeg gleder meg enormt til jeg skal dit nå ganske snart! Det blir ikke mye trening annet enn litt gåing i Wicklow fjellene, men jeg skal på DENNE utstillingen!!!
Kropper som trener!! Gleder meg glugg!
Jeg var i Dublin sist gang noe ala denne utstillingen var der, men av en eller annen grunn ble det borte. Men NÅ skal jeg dit!
VSB sa for siden:
Mellom kurs og barnebursdag:
timich sa for siden:
Denne helgen har jeg vært i Oslo (MGP-tur:D), så det ble ikke annen trening enn bygåing på lørdag. Søndag fikk jeg meg en spinningtime på Elixia Carl Berner, og i dag morges hadde jeg en skikkelig god styrkeøkt:)
Tiny<3 sa for siden:
Ukas første trening gjennomført! Skulle ta en rolig økt for var sliten, men så fort jeg kom meg opp på mølla var det glemt :) ny rekord på 45 min er nå 7,1 km (mot 6,5 km sist) og toppet det hele med 20 min styrke.
Sitter nå og er litt gladsliten og svett :)
ToreH sa for siden:
13.feb:
Forkjøla, men dro på spinning hvor man kunne se pulsen sin på storskjerm. Morsomt.
En intervalløkt i terskelsonen stod på programmet i dag, 4 pulstopper hver på 8 minutter.
Gjennomsnittspuls på 84% gjennom den timen det varte, makspulsen var på 94% i dragene og fordelingen var 20 minutter i sone i3 (80-87%) og 20 minutter i sone i4 (87-94%), 11 minutter i sone i2 (72-80%), resterende i oppvarming.
Begynner få god kontroll på å holde pulsen stabil under arbeid og det er jo bra. Kjenner dog at forkjølelse er ikke optimal intervallform, så var vanskelig under oppvarming å ligge under 72% puls. Snørr, svette og sikkel rant fritt fra begynnelse til slutt :p
Ja, jeg sikler, er det unormalt eller? haha, klarer ikke mobilisere krefter til å hverken tørke opp eller holde kjeften lukket under intervalltrening jeg.....litt sån Ole Einar Bjørndalen fakter, hehe.
Tørka selvsagt opp etter meg da :D
Selvsagt sideplanke etter trening, 3x65sek. Brukte en slik myk lav ball å legge føttene oppå. Anbefales, du må bruke enda mer krefter for å holde balansen og dette ga verdifull trening. Så folkens, bruk en slik flat, myk ball som gjør at du må bruke hele kroppen for å holde balansen! Dobbel treningseffekt!
Kcalorier forbrent ifølge min Polar RS800CX: 707. Syntes det hørtes litt vel mye ut, så ta nå det med en spade salt...
Restitusjon:
Sitter nå på pub i Lillehammer og har sørget for en Bache Xo og en Bells Whisky som restitusjonsdrikk. Digg
VSB sa for siden:
Langt cardio program med Jillian i dag. Løsne litt muskler etter å ha løpt etter unger i barnebursdag i går...
nellie sa for siden:
Testa formen i dag. Syklet i 60 minutter på sånn treg ergometersykkel. Kom ikke så ille langt. Ble vel 2.4 (og en halv) mil.
Også ble det 15 minutter ellipse etter.
Gjennomsnitts-pulsen på sykkelen var på 81% av maks.
[ATTACH]9877[/ATTACH]
Victory sa for siden:
1,5 time styrke og mage.
30 min Yoga
1 time styrke og mage
Blir mye av det samme om dagen.. men det får kroppen tåle til den er klar for nye utfordringer! Nekter og kapitulere pga en senebetennelse! :cool:
gamlebyen sa for siden:
Oppvarming tabata på ellipse og kjerne. rygg og skulderprogram, avslutta med runde tabata på ellipsen
Treningsbaggen pakket, og jeg er klarfor puls løpetime etter jobb :D
Ukestrening 1 av 3
gamlebyen sa for siden:
Oppvarming tabata på ellipse og kjerne.
Bryst- og armprogram i dag, sved skikkelig, men fikk pressa meg. Avslutta med tabata på ellipse
Lindemor sa for siden:
15. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
16. februar
[b][/b]
60 minutter puls stram opp
75 minutter yoga/Qi-gong
2185/3000
ToreH sa for siden:
You rock! Jeg er pokker så imponert Lindemor. Jeg er sjuk nå, men du motiverer meg!
Tiny<3 sa for siden:
Ukas 2 treningsøkt unnagjort. Bare løping på mølla idag..
Ny rekord!! 1 mil unnagjort på 66,57. Og da var jeg tømt for energi...
nellie sa for siden:
20 minutter kardio og styrke på rygg, skuldre, mage og en beinøvelse.
[ATTACH]9881[/ATTACH]
timich sa for siden:
70 minutter styrke i dag tidlig.
60 minutter skitur i kveld.
ToreH sa for siden:
Wow! det er intet mindre enn imponerende! Om ikke lenge holder du 10km/t i snitt og det er meger bra!
gamlebyen sa for siden:
f**n!!!! Forkjøla....
Lindemor sa for siden:
Usj da! :(. Ønsker snarlig og god bedring! :blomster:
Lindemor sa for siden:
Takk takk! :D
Syk? Uff.... håper du kommer deg fort fort! God bedring! :blomster:
Victory sa for siden:
15 februar:
30 min yoga
50 min kettlebell
Foreløbig 30 min kettlebell.
Håper på en etter jobb økt senere..
VSB sa for siden:
Gårdsarbeid i går, mange skritt og støl i dag... Så bra nok vil jeg si. Foreløpig rolig dag, tur og core, men håper å fikse en runde Jillian i kveld.
14/2: 55 min Jillian
Tiny<3 sa for siden:
Takk!
Må si jeg føler meg i nogenlunde form om dagen og det er deilig å se at formen stiger for hver gang jeg forlater treningssenteret!
I dag har jeg egentlig treningsfri, men har gått ca 1 time på ski. Må sies at det var i arbeidstiden og tempoet ikke var noe å skryte av (jobber i barnehage og var på tur i lysløypa med en gjeng). Men pytt sann, bevegelse er bevegelse!
VSB sa for siden:
Men tur med barnehage byr gjerne på andre utfordringer i tillegg da... Flott utført i hvert fall.
Fikk kommet meg gjennom en video og litt til med Jillian jeg, så fornøyd med dagen. Over 16000 skritt også...
VSB sa for siden:
Startet dagen med Jillian og fortsetter straks med riding.
16/2: 20 min core / bekkenbunn
siljesfremgang sa for siden:
Treningen min denne uken så langt har bestått i dykking og styrketrening.
[font=Book Antiqua][/font]
Dykking 13/2-12
Pulsklokkeverdier:
Tid: 01:32:53
gj puls: 105
Max puls: 148
Kcal: 481
Styrketrening 14/2-12
Pulsklokkeverdier:
Tid: 01:09:14
Kcal: 681
Gj puls: 147
Max puls: 171
Syrketrening 16/2-12
Pulsklokkeverdier fra timen var:
Tid: 01:05:00
Kcal: 629
G puls: 146
Max puls: 173
Så får vi se hva resten av uken bringer. :D
Har lagt ved ett bilde av styrketreningen (det partiet midt inni der pulsen synker, ja da kom jeg i snakk med en kamerat og treningen ble satt på pause i noen min)
Og som dere ser på dykkingen, så er det å ta på og av alt dykkerutstyret som er treningen, for under selve dykket har jeg rimelig lav puls. :D
Victory sa for siden:
30 min kettlebell før jobb
50 min styrke
30 min kettlebell etter jobb...
Litt ivrig på den kettelbellen kjenner jeg... stiv som en stokk i ryggen, så i dag ble det fri.
Løse opp med litt yoga i morgen..
God fredag! :)
Tiny<3 sa for siden:
Idag ble det 50 min på mølla (seig i beina) og 25 min styrke.
Og har forresten vært masse ute i det fine været idag, en positiv ting ved å jobbe i barnehage - mass ute i fint vær (og ikke så fint vær)...
Klar for helg!!
Lindemor sa for siden:
17. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
30 minutter styrke
18. februar
60 minutter zumba
30 minutter yoga
20 minutter Qi-gong
2475/3000
VSB sa for siden:
Startet dagen med forberedelser til bursdag, men så har det blitt både Jillian og fottur i butikken.
16/2: 20 min core / bekkenbunn
siljesfremgang sa for siden:
Fy SØREN! Jeg er faktisk helt UTROLIG stolt over meg selv nå :D
Jeg har gjennomført spinningmaraton. Det var i regi at treningssenteret der jeg går og trener.
Jeg trodde ikke helt at jeg skulle klare å gjennomføre det, men søren meg, 3 timer på sykkelsetet og over 1700 kcal forbrent.
Helt sinnsynt ondt i rumpe, rygg og føttene.
Men mestringsfølelsen veier godt over det :D :D
Pulsklokkeverdier:
Tid: 03.00.18
Kcal: 1737
Gj puls: 146
Max puls: 176
Har lagt ved bilde av grafen fra økten. Som dere ser så er beina mine tommere og tommere for energi, så pulsen gikk mer og mer ned.
Så skal det siest at det var 4*45 min med forskjellige instruktører.
Hun første var kanon flink (vanligvis liker jeg ikke hennes timer, men hun har gjort store endringer)
Hun nr to var jeg ikke fornøyd med, for lav musikk, og for lite trykk.
Han som hadde bulk nr 3 gjorde en veldig bra jobb, han hadde som mål og holde oss på jevn puls og sånn noe lunde klarte han det.
Hun siste var og flink, men på det punktet måtte jeg bare konsentrere meg om å ikke gi opp og passe på at beina gikk rundt... :D
Victory sa for siden:
Så flink du har vært!! Kjempe jobba - nå kan du være stolt og super fornøyd! :)
timich sa for siden:
@siljesfremgang, så utrolig bra!! Er rett og slett imponert:D
Tiny<3 sa for siden:
Er mektig imponert over mengden trening folk legger igjen iløpet av ei uke! Stå på videre :boxing:
Lindemor sa for siden:
Signerer på den! Kjempebra, Siljesfremgang! :blomster:
VSB sa for siden:
Sykkelmaraton er imponerende!
18/2: 35 min Jillian
timich sa for siden:
17/2: Styrketrening 70 min
18/2: Løping, tredemølle 65 min
19/2: Skitur 60 min
Victory sa for siden:
1 time poweryoga
50 min gåtur med vogn
En planlagt sløvedag som endte med:
30 min poweryoga 2 før frokost
2 runder i lysløypa
Poweyoga level 1 og 2.
2354 treningskalorier. :D liker godt på en søndag..
Lindemor sa for siden:
20. februar
60 minutter zumba
30 minutter yoga x 2
21. februar
60 minutter stram opp
60 minutter zumba
30 minutter yoga
20 minutter Qi-gong
2865/3000
timich sa for siden:
Huff, i dag droppet jeg morgentreninga... Første gang jeg ikke har orket siden november. Men det var så godt å ligge i senga i dag:o Jeg får ta det igjen senere i dag, har planlagt å ta dagens styrkeøkt når poden er på fotballtrening:)
Victory sa for siden:
Noe som går tror jeg... ;) Dyna mi var også usedvanlig sterk i dag.
Men har begynt og gå til jobb igjen, så der fikk jeg litt over 20 min - så satser jeg på enten ski eller Jillian i kveld. God treningsuke alle dere flinke flinke mennesker!!!!
VSB sa for siden:
Ungene på Tae Kwon Do og jeg fikk tid til en runde Ripped in 30 med Jillian Michaels.
18/2: 35 min Jillian
Victory sa for siden:
20 feb:
40 min jobbgå
75 min Jillian Extreme shed and shred. Cardio, styrke, core i en herlig blanding!
Tiny<3 sa for siden:
En kjapp økt på mølla mellom slagene idag. Ble 5 km. 31 minutter, så var ikke så gæli. Var helt tom idag for jeg hadde helt glemt å spise :eek: skal husk på til neste gang at det lurt å spise de dagene man skal trene...
Paraplyen sa for siden:
kondisjon: 40min.
Styrketrening: 30min.
gamlebyen sa for siden:
Fortsatt forkjøla og harkete. Mye bedre enn i forrige uke, men fortsatt ikke 'der' ifm trening. Frustrert nå ja.
nellie sa for siden:
Dagens fullkroppsstyrke
[ATTACH]9913[/ATTACH]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.