< Tilbake til oversikten

Sjokolade 70% +

#1

Muskat sa for siden:

Håper det ikke allerede finnes en anmeldelsestråd, for det har jeg lyst til å starte nå!

Sitter her med en 77% Haches, cocoa D'Arriba, produsert i Tysklad. Innholdsfortegneslen sier:
fett 22 g
mettet fett 14 g
kolestrol 15 mg
totalt karbohydratinnhold 10 g
sukker 9 g
fiber 3 g
protein 3 g

Med første bitt har denne en viss vokskonsistens - den er like glatt og har omtrent samme motstand som å bite i et stearinlys (ikke spør hvorfor jeg vet det). Kald er den veldig fast og frigir lite smak. Men den smelter lett i munnen, og er da en glatt, finkornet, relativt mild mørk sjokolade. Sammen med te er den VELDIG god, men kraftig!

Muskat

Noen andre sjokoladetråder:
85% sjokolade: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2094&highlight=sjokolade
70% kontra 85% sjokolade: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2608&highlight=sjokolade
70% kontra kunstig søtet: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1720&highlight=sjokolade


#2

Iset sa for siden:

Mmm mørk sjokolade er best. :D

I bladet Mat&Helse (som alle burde abonnere på for det er helt fantastisk!!!!) var det en test på alle mørke sjokolader en gang. GREEN & BLACKS 70 % kom best ut, og den er faktisk den aller beste jeg noensinne har smakt!! Den er helt ubeskrivelig!! Vi solgte den i Life en periode, men har ikke hatt den på lenge nå. Må bestille den inn snart. :D


#3

nøtte sa for siden:

Hvis jeg skal ha sjokolade spiser jeg atkins sjokolade, den er bare nydeelig syntes jeg..


#4

Daizy sa for siden:

Min favoritt (utenom advantage barene) er en jeg kjøper i Sverige :) Husker ikke navnet på den, men har 72% kakao og inneholder litt kakao-crisp på en måte. Ristet kakao-biter.... mmmm blir sånn crisp nesten :D :sikle:


#5

themonk sa for siden:

Advantage er vel ikke egentlig sjokolade...?

Green & Blacks er en god sjokolade... Men ikke "outstanding" egentlig. Oppfordrer alle til å prøve litt forskjellig. Min favoritt hittil er Bonnat Madagascar. Den er mørk og kraftig. Valrhona har noen gode. Amedei Chuao er også god. Disse bør bestilles fra utlandet. Det er dyrt, men kan forsvares ved at man spiser mindre. :)


#6

mofe sa for siden:

jo, advantage er sjokolade.


#7

themonk sa for siden:

"Strictly speaking, chocolate is any product 100% based on cocoa solid and/or cocoa fat."

Jeg står fast på at Advantage Baren ikke er sjokolade... men sjokolade er en av ingrediensene. :p


#8

HP sa for siden:

Enig med themonk her jeg :snill:

Akkurat som TORO mørk sjokoladekakefyll, som inneholder 5% sjokolade :p


#9

Muskat sa for siden:

Vil det si at bare 100% sjokolade er sjokolade?

Jeg har en bit 100% valrhona sjokolade. Den er snurpe-munnen-igjen bitter, dufter himmelsk, men smaker helt uspiselig. Det den er utmerket til er i sauser; laget for ikke så lenge siden saus til en helstekt kylling, ved å røre skyen ut med fløte og litt rødvin. Det ble rett og slett for snilt, bare litt kvalmende mild saus. Så da tok jeg og skavet litt av den sjokoladebiten og hadde i. Det ga straks sausen en fylde som helt hadde manglet. Og så hadde vi kylling med sjokoladesaus - absolutt å anbefale!

Muskat


#10

donjuanwannabe sa for siden:

Enig med themonk jeg også. En sjokolade må være hard synes jeg.

Første gangen jeg smakte Atkins Advantage så stusset jeg litt over at den var myk, føltes ikke som ekte sjokolade når jeg spiste den. Men den er god da.


#11

themonk sa for siden:

Nei, jeg tror det bare betyr at sjokolade ikke kan inneholde noe annet fett enn kakaosmør. De aller fleste sjokolader inneholder jo sukker. Har smakt en 99% sjokolade. Omtrent som å tygge kakaopulver. :) Men sjokolade i kyllingsaus hørtes spennende ut!


#12

Iset sa for siden:

Advantage er ikke sjokolade, tror jeg, det er vel mer en proteinbar. Kan vel ikke kalles sjokolade? :eek:
Men ENDULGE er sjokolade. :sikle:


#13

HP sa for siden:

ENDULGE er maltitol det, med litt sjokolade inni :snill:

Det som er vesentlig om noe kan karakteriseres som sjokolade eller ikke, er vel om kakao utgjør hovedbestanddelen i produktet. Men sånn på folkemunne så er det masse som passer i sjokolade sekken :rolleyes:


#14

luringen sa for siden:

sjokolade=godt

Mørk sjokolade = enda bedre:D


#15

uco sa for siden:

At Advantage Baren er det meste som har skjedd meg! Jeg er skikkelig sjokolade junkie!!! selv om Advantage Baren ikke er "sjokolade" så er det mer enn nok til å dempe behovet... 2 om dagen!


#16

dingpot sa for siden:

:eek:


#17

uco sa for siden:

What??! :D


#18

Nille sa for siden:

:eek: .... hvis vekttapet ditt stagnerer er det iallefall ingen tvil om hva du bør slutte med !
Også er du heldig som ikke får vondt i magen...:p


#19

Forlani sa for siden:

GREEN & BLACKS er den beste sjokokoladen, spesielt den med mandler (almond)!! Nam nam!!! :D

(men nå for tiden holder jeg meg unna all sjokolade - på "introduksjonen" )

:_punk:


#20

themonk sa for siden:

To om dagen!? Er ikke det litt dyrt? Det blir 50 kroner om dagen, 350 kr i uka, 1400 kr i måneden!!:eek: Det kaller jeg sløsing med penger. Hvis du har så stort "behov" så er det ganske stor sjanse for at du er allergisk. Kroppen har en tendens til å crave det som den reagerer på.

(Det er forresten er ganske interessant fact. Jeg har merket det selv. Da jeg hadde høyt kobber fikk jeg helt sykt cravings på penøttsmør... og grønn te... og sjokolade. Alle tre inneholder mye kobber.)


#21

uco sa for siden:

Jo, jeg blir litt rar i magen... :D


#22

uco sa for siden:

Jo! det er litt dyrt! Men siden jeg begynte på Atkins, har jeg nesten sluttet å spise ute, kjøpe 1/2 kg gotteri før kino, drikke 5 latt'e om dagen osv. så jeg unner meg 2 Atkins bar og sparer penger nå!! :D


#23

Dionysos sa for siden:

Ummm... banner vel kanskje i kirka her jeg da, men jeg synes nå at Lindt 70% er den beste sjokoladen :)

Jeg har ikke peiling på de andre ingrediensene i den, men jeg får bare tak i den når jeg er ute og flyr, så det bør gå bra :)


#24

Nille sa for siden:

Da må du prøve 85% også ...... :sikle: Jeg tar en dose på 10 gram hver dag !
I Stavanger har de den på "Dropsen" i byen og på Kvadrat + Helgø og Meny (enkelte av butikkene).

Lindt Excellence Ghana (ca 70% tror jeg) er perfekt til å smelte å dyppe jordbær i......
Lindt Excellence Madagaskar 85 % bruker jeg til trekk på hjemmelaget marsipan. For meg er den for søt til å spise..


#25

Muskat sa for siden:

Valrhona er den beste - men Godiva kan passere i et nødstilfelle. Jeg finner deres 70% sjokolade bare i esker med små porsjonspakninger. Det har jeg i alle fall stor sans for, for da åpner jeg ikke en hel sjokoladeplate når jeg har lyst på noe. Og jeg finner disse bare når jeg er ute og reiser - eller når venner er ue og reiser.

Mmmmmmmmmmmmm

Muskat


#26

Alan sa for siden:

Lindt Excellence Madagascar inneholder bare 70% men Lindt Excellence Ghana inneholder 80%. I tillegg finnes Lindt Excellence 70% og Lindt Excellence 85%.


#27

Tuscany sa for siden:

Amedei Chuao får du her i Norge, ihvertfall selger de den i en butikk i Oslo. Du finner frem til butikken ved å søke på "Amedei" i Norge. De har også andre mørke sjokolader fra Amedei.


#28

Nille sa for siden:

Sorry, du har helt rett, jeg blandet dem. Madagasjar er 70% og det er den jeg syns er for søt. Ghana bruker jeg til jordbær..... :sikle: (Har flere plater i skapet, så jeg burde vel ha sjekket først ! :rodme: )

I tillegg har jeg 99% til baking. Og jeg spiser 10 gram 85% hver dag...... :p
70% syns jeg er litt tam.....


#29

HP sa for siden:

Plamil Organics, Økologisk Mørk Sjokolade - 87% kakao, den er digg! :sikle:

Innhold: Kakaomasse, Rårørsukker, Kakaosmør --> 7.8g protein, 36.6g karb, 52.7g Fett.
(1,4g karb per rute)(finnes i øko/allergi hyllen på meny)

En sjokolade som smaker mye, og smelter på tunga. :p


#30

Nille sa for siden:

Den skal jeg prøve HP !!:D


#31

HP sa for siden:

Der jeg kjøper den ;)


#32

205gti16v sa for siden:

Syns nå freia sin 86% er god som gull,er vel egentlig ikkje freia sin men.

Billig er den og:)


#33

themonk sa for siden:

Plamil og Cavalier og Green & Black's er vanlig å ha på helsekosten. Valrhona har en jæskla god Madagaskar, men den er vel ikke så vanlig. Får tak i den i kilosblokker hos den lokale kaffesjappa. Ellers får du god sjokolade på Assagio Di Toscana i Pilestredet. Der kommer de til å ta inn Domori ifra september. Domori's grønn-te-sjokolade er den beste jeg har smakt i alle fall! Er verdt den stive prisen.


#34

nøtta sa for siden:

hei det virker som at 86% sjokolade er vannskelig å få tak i :confused:

jeg kjper den på rimi jeg freia - 19 g karbo per 100 g ikke så ille det !! og det er så rart for nå som jeg spiser mye mindre sukker smaker 70 prosent sødt- før synes jeg den ar bitter og det er bare etter en uke :D :D


#35

205gti16v sa for siden:

Prøv Meny for freia premium 86%.


#36

Fedonisten sa for siden:

..... eller gå inn på www.fedon.no i nettbutikken og bestill den nye mørke sjokoladen hans (lansert 1. september). Den er HELT UTEN SUKKER. Kommer i helsekostbutikkene også hvis du har 'tid' til å vente :lol:


#37

mofe sa for siden:

Uten sukker.. dvs. uten karber?


#38

mofe sa for siden:

Er det denne?

Næringsinnhold pr (100 g)
1586kJ, 379 Kcal, 5,7 g protein, 14 g karbohydrat (hvorav 0,3 g sukker og 46,5 g polyoler), Fett 25,9 g (hvorav 14,8 g mettet), fiber 1,6 g, sodium 0,2 g

Jeg skjønte ikke helt den utregninga..?


#39

Nille sa for siden:

Det er IKKE den sjokoladen de mener nei, - og det er trykkfeil hos Lindberg - husker ikke nøyaktige tall, men jeg vet 100% sikkert at polyolene skal trekkes fra. Jeg fikk dem fra England og da var det regnet ut på pakka at det var 0.5 gram netto karber pr sjokolade - HELT SANT !! :D


#40

mofe sa for siden:

Hm.. per sjokolade inni pakka, og ikke per 100 gram, sant? :)


#41

Nille sa for siden:

Ja, pr sjokolade bit inni pakka ! :ja:


#42

Ziggy sa for siden:

Mmmm...tror du er lurt litt her, HP.

Skal det være 87% kako i den sjokoladen, så skal kakaomasse og kakaosmør stå som de to første ingrediensene, rårørsukker skal ikke stå som nummer 2.

Til å være en 87% sjokolade, så er i tillegg karbohydratinnholdet alt for stort. Normalt skal det da ligge på ca. 10 maks 15 gram pr 100 gram sjokolade...

Til sammenligning, så inneholder en 70% sjokolade, som har mere sukker enn en 87% sjokolade har, bare omkring 29 gram karbohydrater pr 100 gram...


#43

Iset sa for siden:

OJ! Den er søtet med Splenda, ser jeg. :)


#44

Summer sa for siden:

Den kan visst jeg også spise! :stortsmil

Sakset jeg:

				 													 <strong>Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv 70 % kakao</strong>

						 Nyhet, nytt produkt

Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er sammensatt av spesielt utvalgte råvarer for å gi en lavere blodsukkerpåvirkning og er et godt alternativ for deg som ønsker å spise mørk sjokolade, men samtidig ønsker å spise sunt. Dr. Fedon Lindbergs Mørk Eksklusiv er rik på antioksidanter og fiber.

						 Dr. Fedon Lindbergs anbefaler et variert kosthold basert på matvarer med lavglykemiske karbohydrater, mer proteiner og fiber. Sunn matglede med energi som varer.

Næringsinnhold pr 40 g:
Energi: 800kj/192kcal
Protein: 3 g
Karbohydrater: 19 g

  • hvorav sukkerarter: 2 g
    Fett: 17 g
  • hvorav mettet: 10 g
    Fiber: 5 g
    Natrium: 2 mg

Ingredienser:
kakaomasse, polydextrose, kakaosmør, søtstoff (laktitol), fruktose, emulgator (soya lecitin), aroma (vanillin), søtstoff (sukralose.)

Kan inneholde spor av peanøtter, nøtter og melk

Nettovekt: 40 g

						Pris: Kr. 17,-

#45

Ziggy sa for siden:

Her er litt mere om denne sjokoladen;

Glykemisk indeks: 5
Glykemisk belastning (per 40 gram): 1

[size=3][/size]
[size=3][/size]
Ref; www.fedon.no/page/index.php?structid=342&joinid=-1

[size=3][/size]
[size=3][/size]
.


#46

HP sa for siden:

Det er ikke umulig at ulike produsenter trikser med talla, men jeg tror ikke jeg (eller smaksløkene mine) er blitt lurt.

For:
Vanligvis er kakaomassen som brukes fettredusert. Det vil si at vanligvis så tar de ut kakaofettet og tilsetter melkefett, vegetabilsk fett eller kakao smør. (Dyrere sjokolader bruker vanligvis ikke fettredusert) I 87 prosent sjokoladen er ikke kakaomassen fettredusert.

87% kakao bli da lik:

  • 13% rårørsukker
  • 87% kakao, derav:
  • Kakaomasse > 74% (mer enn)
  • Kakaosmør < 13% (mindre enn) Når et produkt skryter av å inneholde X% kakao, så er det summen av ingrediensene kommer fra kakao som regnes.

#47

Ziggy sa for siden:

Joda, men selv drikekakao inneholder bare 13,2 gr karbo pr 100 gr, og er det 74% kakomasse i denne sjokoladen, vil det si 74 gram kakomasse pr 100 gram. 74 gram kakomasse inneholder bare 9,8 gram karbo, kakaofett antar jeg inneholder betrakteig mindre eller ingen karbohydrater i det hele tatt, så det vil da si at 26,8 gram med karbohydrater må komme fra noe annet...

Her skulle jeg ha lagt inn en link til matvaretabbellen som lå på det gamle forumet...men den finner jeg ikke på de nye sidene....

.


#48

HP sa for siden:

Drikkekakao er bearbeidet, fettredusert og pulverisert. Jeg mener det er en uegnet referanse til hva kakaomasse inneholder.

Vi har faktisk prøvd å få tak i ren kakaomasse tidligere, uten hell. Har snakket med endel som sier at det er mulig å få tak i i utlandet. Men ikke funnet noe enda. :)


#49

Ziggy sa for siden:

Jo, men nettop derfor, i og med at den er puverisert og fettredusert, så bør den jo inneholde mere- ikke mindre karbohydrater enn ubearbeidet, organisk kakao...

:boxing::boxing::boxing:


#50

HP sa for siden:

Googlet litt om kakao.

Om næringsinnhold i kakaobønner:

Usøtet kakaomasse til sjokoladeproduksjon inneholder 50-55% fett. Så det skal stemme bra med den Organiske 87% sjokoladen det.

Cacao inneholder mye fiber, så det er også en mulighet at fiberinnholdet ikke er trekt ifra når etiketten ble oversatt til norsk av importøren. :)


#51

Ziggy sa for siden:

:boxing::boxing::boxing:

.


#52

HP sa for siden:

Der er nok variasjoner i type kakao også. Men den sjokoladen som inneholder 10g - den vet du ikke hvordan er produsert?


#53

Ziggy sa for siden:

Kan nok være det, men ser du f.eks. på den nye 70% koksesjokoladen fra Freia, så inneholder den 33 gr. (eller var det 31?!?) med karbohydrater.

Samtidig vet jeg at en sjokolade som Haches Cocoa D'Arriba 77% bare inneholder 10 gram karbohydrater...

:boxing::boxing::boxing:

.


#54

Ziggy sa for siden:

Nai, det gjør jeg ikke, men som du sikkert er enig i, så er det til tider relativt villedende å lese såkalte varedeklarasjoner... så hvem av oss som har rett her, ja det er jeg overhode ikke sikker på...men det er faktisk ganske artig å yppe litt og da...:cool: :D :cool: :D :cool:


#55

HP sa for siden:

Jupp. Men smaksløkene er en bra referanse ;) Den sjokoladen er definitivt det den gir seg ut for å være...


#57

Ziggy sa for siden:

Her er litt info om innholdet...

Brand: Hachez Chocolatier
Country: germany
Features: Hachez's Cocoa D'Arriba 77% cocoa contains cocoa of South America from the highlands of Ecuador. Cocoa D'Arriba consists of the best and natural ingredients only; no emulsifier needed, no artificial Vanillin.
Ingredients: cocoa mass, cocoa butter, sugar, Bourbon-Vanilla. Cocoa minimum: 77%.
Manufacturer: Bremer Chocolade-Fabrik Hachez GMBH & Co.
Product Group: Gourmet
Title: HACHEZ - CLASSIC BAR 77% COCOA

Som du ser, så står kakaosmøret her oppgitt FØR sukker, noe som skal bety at det er mere kakaosmør enn sukker tilsatt sjokoladen.

.

.:)


#58

Ziggy sa for siden:

Fant forresten en sjokolade på Ultra i Trondheim. Denne er laget av Weinrich i Tyskland.

Den ble kalt Luxus sjokolade med 70% kakao, og har følgende innholdsfortegnelse;

Vekt: 250 gr

Ingredienser; Kakaomasse, sukker, kakaosmør, fortykningsmiddel, emulgator, lecitin.

Kakoinnhold; Minst 70%

Næringsinnhold pr 100 gr;

Energi: 553,4 kcal/2315 kj
Protein: 6,7 gr
Karbohydrat: 27,6 gr
Fett: 46,8 gr

.


#59

AnnaV sa for siden:

På Colonialen i Bergen selger de Domori-sjokolade - kjøpte to plater i går, en på 70 % - den var NYDELIG - og en på (ja, du leser riktig:) 100 % cacao. Kun en ingrediens på listen; namlig flavor cocoa mass.
Jeg forventet egentlig at denne ville være tilnærmet usspiselig, men den er faktisk GOD! Typen min likte den ikke, men så liker han best stratos også da, hehe. Er du glad i mørk sjokolade er denne ABSOLUTT å anbefale! OG - ikke noe sukkertull eller søtningstull, bare ren kakaomasse.
Kan lese på [url]www.domori[/url] .com om den.


#60

nøtta sa for siden:

jeg har smakt 99% men det ble for drøyt .... 86 % liker jeg men der går grensen ....


#61

AnnaV sa for siden:

Skjønner det - jeg synest den er OK, men det er jo snakk om en liten firkant, bare. Blir ikke noen helaften med beina på bordet og skjorta full av sjokoladeflekker av sånt, liksom ;)
Men den me d100 % kan jo brukes til baking og desserter og sånt - feks smeltes og mixes med litt rømme el kremfløte /vispet krem + søtstoff for å lage fyll eller glasur osv.


#62

dolphy sa for siden:

..visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, men tenkte her passet fint. Kom over denne tråden da jeg søkte i forumet på denne sjokoldaen; Cavalier -beligian tablet dark.
Denne skal inneholde 0,6 net carbs per porsjon(4 ruter) OG den er sukkerfri!!
Så mitt spørsmål er, vil den -eller andre mørke sjokolader, påvirke ketosen min? Den er jo sukkerfri...

Per prosjon(4 ruter) :
252 kcal
0,7 g proteiner
6,1 g karbohydrater
hvorav sukker: 0,1 g
hvorav polyols(?) 5,5g
hvorav laktose 0,0g
2,8g fett
15mg sodium
1,9 g fiber

Ingredienser: kakaomasse,søtningstoff (maltitol-lactitol) (39, 8%), inulin (7% BENEO =næringsfiber), kakaosmør, emulgator (lectin), aroma.
Minst 55% kakao, 25% mindre kalorier.
(produsert på anlegg som bearbeider melkeprotein, hvete og nøtter.)

Hva er dommen på denne? ..dere som har peil, O' vise mennesker... :)
Smaken er det hvertfall ikkenoe å si på! :D
Og jeg er veeeldig glad jeg tilfeldigvis kom over denne idag. Jeg har den visse tiden i måneden og skal sitte hjemme foran TV'n en lørdagskveld..:rolleyes:


#63

Nille sa for siden:

Om du tåler søtstoffer skal det ikke være noe problem (Jeg kan ikke spise Cavalier sjokolader i det hele tatt, det er noe med søtstoff komboen i dem så gjør meg skikkelig dårlig i magen).

Normalt skal en ikke gå ut av ketose ved å spise den. Men hvordan DIN kropp reagerer er litt vanskelig å si..... Du må nesten prøve deg frem.


#64

themonk sa for siden:

Er du SPRØ!? Du kan ikke bruke Domori til å bake med!!!

Sorry for det lille utbruddet. Domori Puro er en god sjokolade (mildere enn Lindt 75%) og er ment å spises. Har de internettbutikk? Hvilke andre sjokolader av Domori har de? Er det dyrt? Lageret begynner å gå tomt her. :)


#65

themonk sa for siden:

Du må ikke glemme at sjokolade er med enn bare kakoinnholdet. Forholdet mellom kakaomasse og kakaosmør har mye å si, typen kakaobønner er vesentlig, og ikke minst hvordan kakaoen er brent. En 75% sjokolade kan være like "sterk" som en 100%, så du bør ikkke avfeie det før du har smakt sjokoladen.


#66

themonk sa for siden:

Jeg vet ikke om jeg har sagt dette tidligere, men denne siden er et must for de som liker god sjokkis:

www.seventypercent.com


#67

Helene sa for siden:

disse her er supergode! smaker melkesjokolade! jeg betlate 5euro for de i belgia om jeg ikke husker feil.. de har også hvit sjokolade med nugat i som er helt hærlig.. litt mer karber da.


#68

nøtta sa for siden:

:rodme: oj det viste jeg ikke - skal teste ut litt fler , men en 70% inneholder vel aldri mer en 30 - 32 g karb per 100 g ?? det er noen typer det ikke står noe på bare 70 % og da blir jeg litt mistenkelig ....


#69

themonk sa for siden:

Nja. I en sjokolade med 70% kakao er det trolig bortimot 30% tilsatt sukker. I tillegg vil det være noe karbohydrater i selve kakaoen. Det varierer en god del. Har sett alt fra 8% til 30% karbohydrater i 100%-sjokolader. Vanskelig å forutsi innholdet hvis ikke det står noe på pakka.


#70

nøtta sa for siden:

:eek: nøtta er nok engang litt for naiv ....


#71

Helene sa for siden:

Jeg har funne en god sjokolade i dag!

70% bocca med nøtter!! jeg så liker så godt nøttesjokolader :D


#72

nøtta sa for siden:

ja jeg veit - jeg er helt avhengig men det var denne jeg tenkte på som det ikke stod næringsinnhold på :wacko: jeg blir forvirra av sånt ....


#73

AnnaV sa for siden:

Hehe - har ikke rørt den ti baking, slapp helt av - bare et forslag for dem som IKKE liker den. Phew :rolleyes:

Det er en relativt ny butikk, og de har ikke nettsider eller internetthandel foreløbig. Ser iallefll nettsidene er på gang (www.colonialen.no)

Du kan imellomtidfen kjøpe på www.seventypercent.com - der har de alskens godbiter og ikke så dyr shipping heller. På colonialen synest jeg å huske de solgte Puro og Gem, "bare" i 50 g forpakninger, og 70 % madagascar i 100g.


#74

AnnaV sa for siden:

Herremingud... jeg anbefalte deg din egen link. Flott jeg er våken... Tar en kaffe tror jeg.... (sniker seg lydløst rundt hjørnet, lett ille berørt)


#75

themonk sa for siden:

Nja... Utvalget på seventypercent er ikke helt på topp. Er nesten bedre å reise til tyskland og handle der. Har nylig vært på in't Veld ([url]www.intveld.de[/url]) og hamstret. Berliner Kafferösterei har også greit utvalg.

Gem er ganske god. Likte ikke Puro så godt... litt for kraftig for meg. Chacao (Økologisk Domori) Puro er mildere. Green (Blend med grønn te.) er forresten den beste av de jeg har smakt. Den bør prøves. Nummer to på lista er Bonnat Madagascar. Synd det ikke er noen norske butikker som har noe ordentlig utvalg. :(


#76

AnnaV sa for siden:

Uhm.... Du er nok litt mer viderekommen i sjokoladeverden enn meg, ja. Har lest om en del av dem, men ikke smakt...Iallefall ikke bestilt fra noe annet sted enn min mor som skulle på tur, hehe...

Men om en mnd skal jeg til USA og da skal det TRÅLES -selv om USA er landet som misforstod (som slanker seg på low fat og bøtter innpå med paste, hahaha!) så må det jo være noen gourmetbutikker eller noe sånt som har skjønt det....


#77

nøtta sa for siden:

hæ var det ironiks ?? trodde det var i usa det hele startet jeg , man snakker jo om karbo hysteriet i usa .... nøtta blir forvirra av mindre...

:p:):p


#78

AnnaV sa for siden:

Joda, det stemmer nok at det startet i USA og at det har vært en stor lawcarbo-craze de siste årene... Men det er maaaange mennsker i usa - og de "fleste" sverger til lettprodukter, fat free erstatninger og mener pasta er slankemat. Jeg bodde der i 5 år, og "alle" holdt på med dette. Min søster er gift med en amerikaner og bor i USA - hun har 5 sisters-in-law som alle er store som hus - og nekter å innta et eneste gram fett, for så å fortvile over vekten. Min søster vet bedre, er 175 høy / 63 kilo. og gir dem alle rådenen hun kan, men de nekter å høre på henne....

Så joda, at det er en god del amerikanere som har skjønt det er sikkert og visst, men det er millioooooner av dem som fremdeles kjører low fat...


#79

Nille sa for siden:

Har prøvd en ny en i dag:
[color=purple][/color]
Jacques - Grand Cru - Choclat Extra Noir - Orange 76 %
www.chocojacques.be/En/Prod100GEN.html
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
100 gram inneholder:
[color=purple][/color]
533 kcal
35,2 karbohydrater
7.2 gram protein
40.3 gram fett
[color=purple][/color]
:sikle: Den var ALTFOR GOD !!!
[color=purple][/color]


#80

nøtta sa for siden:

den linken funket ikke :( men jeg smakte en ny en i dag , cote'dor (tror det var det den het:o ) dark orange slik jeg forstod det ut i fra inngredienselista var det 69% oh my ..... det er det beste jeg har smakt på lenge , men den var fryktelig søt så jeg er livredd for khd tallet :o men er det noen som vet det ? sånn helt tilfeldig tihi .... må netsen finne det ut for ellers kommer jeg til og kjøpe en plate til og regne med at det er rundt 30.....:o

jeg tenker slik at når det er 70% kakao kan det ikke være mer en 30% tilsatt sukker ? stemmer dette ? ( jeg veit det at khd nivået er individuelt for kakaobønnene men...)

jaja bare rot detta innleget her, men det jeg lurer på er khd tallet i denne nyyyydelige sjokoladen ;)


#81

Albertine sa for siden:

Gidder ikke lete gjennom tråden for å finne om dette har vært diskutert før, men jeg spiste en Bocca her om dagen. Det sto at det var 58% kakao, men likevel sto sukker oppført først på lista over ingredienser. De er jo oppført etter vekt, så hvordan kan dette ha seg? klør seg i hodet


#82

nøtta sa for siden:

ja det er sånt jeg heller ikke skjønner også lurer jeg fælt på om jeg sal sende en mail til nidar og spørre om næringsinnholdet i de nye 70% sjokoladene ....


#83

nøtta sa for siden:

dytte dytte tralala


#84

nøtta sa for siden:

veit dere nå har jeg vært på butikken , og freias dark orange er nok helt den samme , siden de andre sjokoladene i den serien er jo identiske med cote'or sine .....

og hurra hurra hurra den inneholder 70% kakao og bare 34,9 khd per 100g så med måtehold er jo denne absolutt ikke krise :D jula er reddet :syklubb: glade jul , hellige jul , engler daler den i skjul ..... :p


#85

Kristian sa for siden:

Vel det er mulig ved at den kan inneholde 40% kakaopulver + 18% kakaosmør og 42% sukker.


#86

Fjonken sa for siden:

Noen som vet noe om innholdet i disse Bocca-sjokoladene? Står jo ingenting på pakkene. Blir sur av sånt jeg.:mad:


#87

Nille sa for siden:

Nidar sier de har øket innholdet i Bocca fra 58 til 70% kakao. Om det stemmer vet jeg ikke. Jeg har smakt den og jeg syns dens smakte for søtt. Det aner meg at det er litt mer sukker i den enn de vil innrømme... Men jeg VET ikke altså.
[color=#800080][/color]
Skal lese bakpå neste gang jeg er i butikken............


#88

Summer sa for siden:

Det står da 70% på de nye boccasjokoladene her jeg bor. De har fått sånne poser med små med 70% også.
(Men den gamle er mindre, og søtere og ikke god.)


#89

Kristian sa for siden:

Jeg er ikke i tvil om at kakaoinnholde har økt. Det kjennes på smaken. mener å ha lest at det står sukker først og så kakao og til slutt kakaosmør. :rolleyes: Nei det kan ikke stemme, det var nok den gamle 58% som hadde det. tror nok at mesteparten av de resterende 30% er sukker.
[INDENT]

[/INDENT]


#90

Fjonken sa for siden:

Den er på 70% og det står absolutt ingenting om hva den inneholder på pakka. Tro meg, jeg har granska den opp og ned og fram og tilbake. Har lett på nettet også, men finner ingenting der heller. Derfor jeg spør her. For den Boccaen er jo bare så døgod. Synd om jeg ikke kan spise den.:(


#91

Helene sa for siden:

har dere smakt den nye freia premium bringebær 70%? :sikle: 34kab/100g


#92

Fjonken sa for siden:

Nei, den var ny.. god eller? Så de hadde den med 70% kakao i butikken, men turte ikke å se nøyere på den. Tenkte det var samma sak som med Bocca. Altså null informasjon på pakka.


#93

Iset sa for siden:

Hæh? BRINGEBÆR? :sikle:

Er det bringebærfyll inni den, eller??


#94

Iset sa for siden:

Ser det finnes en Premium med Cappucino også, den har jeg aldri sett i butikkene.


#95

Nena sa for siden:

Tror ikke jeg tør å prøve meg på den - kan tenke meg at den vil forsvinne raskt ja :o ..... ELSKER kombinasjonen av sjokolade og kaffe!


#96

Summer sa for siden:

ÅÅÅ, det høres godt ut! :ja: Den med bringebær smakte jeg i forgårs, og den var namenam. :ja: Smakte det beste av troika,- mørk sjokolade og små biter med troikagele inni.

#97

Summer sa for siden:

Ja, husker du den der tvistbiten som både kom og forsvant igjen like fort? *furte*

#98

Iset sa for siden:

Hehe jeg og!! Drikker ikke kaffe, men kaffe og sjokolade er bare smaskens sammen!
Har du smakt en liten økologisk cappucino-sjokolade som selges i helsekosten? Husker da vi (jeg jobbet på Life før) fikk den inn for første gang, jeg ble helt hekta. Det er jo rårørssukker i den, men guuud så god. :dåne:


#99

Kia sa for siden:

bringebær og sjokolade er den beste kombinasjonen i verden..... sukk må nok ut og prøve nå... og jeg som har holdt meg helt unna sukker så lenge... ja ja

Ja bocca er endret til 70%, men det gjelder bare den rene den med nøtter (min favoritt) er fremdeles 58% der gikk jeg på en liten smell for en tid tilbake... litt dårlig markedsføring.

Ellers spiser jeg cavalier sjokolade fra helsekosten, den er veldig god og uten sukker, kan anbefales, men ikke spis for mye, da kan man få vondt i magen...:spisesnak


#100

Helene sa for siden:

70% har og kommet med nøtter :) men det er ikke over alt de har den.. esso har den..


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.