< Tilbake til oversikten

Hva leser du nå?

#301

Yrla sa for siden:

leser nå himmel og helvete av swedenborg(spennende om livet etter døden) + romanen beeken ,claire, kroppen er min fiende
[url="http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok?tnr=1240640"][/url]


#302

gamlebyen sa for siden:

Matter av Iain M. Banks. Vakkert og stort


#303

Photobscura sa for siden:

"Løvekvinnen" av Erik Fosnes Hansen. Rørende! :)


#304

Jabba sa for siden:

Vannmelonen av Marian Keyes!
Og etterpå ligger den nye til Jussi Adler-Olsen å venter! Gleder meg!


#305

Yrla sa for siden:

suggesjoner av marie darrieussecq


#306

akas sa for siden:

"En dag" av David Nicholls.


#307

ibsan sa for siden:

Leser siste boken i triologi-serien "The first Law" av Joe Abercrombie.


#308

langaard sa for siden:

Akkurat nå, så leser jeg"min elskede drittsekk" av Joy Fielding:)


#309

vaskeklut sa for siden:

Jeg er endelig begynt på Gjenferd, av Nesbø!


#310

Photobscura sa for siden:

Jeg er på Fosnes Hansen-kjøret. Nå "Salme ved reisens slutt".


#311

gamlebyen sa for siden:

jajajajaja, endte opp på mammutsalget. Ufint å lokke meg inn der en tidlig morgen... Ente opp med en biografi om Al Capone og en om Erwin Rommel. Gleder meg aller aller mest til den siste.


#312

ibsan sa for siden:

Mammutsalg er kjempe kjekt!!!
Jeg har sluttet å kjøpe meg bøker siden jeg har gått til anskaffelse av en Kindle, men var innom for å kjøpe bursdagsgave. Endte opp med 2 Neil Gaiman bøker: The Graveyard Book og Neverwhere. De anbefalles på det sterkeste!


#313

maritam sa for siden:

Jeg leser Camilla lackberg s "tyskerungen". Spennende;)


#314

gamlebyen sa for siden:

Synes det var lite interessant der i år. Eller kanskje det er meg... Men man har jo amazon. Tenker litt på en Kindle også, men litt usikker...


#315

betatesten sa for siden:

Jeg leser Harry Potter bøkene for sikkert 5. gang :)


#316

langaard sa for siden:

Marerittet av Linda Howard:)


#317

Dietta sa for siden:

:eek::eek::eek:


#318

Thaleia sa for siden:

Er nettopp ferdig med Prosten og hans forunderlige tjener (Arto Paasilinna), og nå står Den onde viljen (Karin Fossum) for tur


#319

Yrla sa for siden:

leser når maten tar makten av kristine heide


#320

timich sa for siden:

Akkurat ferdig med "Saras nøkkel". Fantastisk bok.


#321

Jabba sa for siden:

Marian Keyes - Er du der ute ?
Etterpå blir det nok den siste til Michael Connelly.....gleder meg!


#322

Lullen sa for siden:

Ferdig med Oppløsningen, så nå er jeg igang med Mørk Ild.
Elsker historiske romaner :)


#323

gamlebyen sa for siden:

A dance with dragons.
Digg å være tilbake i Westeros


#324

madamode sa for siden:

ÅÅÅh - herlig tråd, her går det for tiden i "hjemkomsten" av Victoria Hislop.
Synes den er god, litt tørr i midten (mye detaljer, men veldig berikende) men venter sååå spent på slutten jeg nå beveger meg inn i :D


#325

Jabba sa for siden:

Jørgen Brekke - Nådens Omkrets på Digikort i bikini på terrassen......
:-)


#326

madamode sa for siden:

Akkurat i gang med La Peregrina av Cecilia Samartin...og har den siste til Hislop liggende på vent :)


#327

vaskeklut sa for siden:

"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" av Jon Gangdal.


#328

Bønna200 sa for siden:

"Borderline" av Liza Marklund. Har stått på venteliste en evighet på biblioteket. Foreløpig er den ikke så veldig bra...


#329

Stabukken sa for siden:

Er akkurat ferdig med Tirsdagsdamene av Monika Peetz. Underholdene bok! Handler om fem venniner på pilgrimsferd. Anbefales.


#330

Klara sa for siden:

Kjærlighet av Hanne Ørstavik, fordi jeg må. Den er trist, og jeg ikke fan av hennes forfatterskap sukk

Det plager meg at jeg helt har glemt å bestille "City of Dragons: Volume Three of the Rain Wilds Chronicles" av Robin Hobb til påsken :eek: Hvis jeg er utroolig heldig finner jeg den på flyplassen.
(ellers så kan det hende jeg stjeler samboers Kindle, hysj)


#331

Yrla sa for siden:

emanuel swedenborg:det guddommelige forsyn



#333

Bønna200 sa for siden:

Fikk bare blank side på den jeg, Jabba...
Skulle foresten akkurat til å sende deg en PM. :)


#334

Jabba sa for siden:

Det var rart...men uansett - Finn koden er 34074531


#335

vaskeklut sa for siden:

Åh, jabba! Skulle ønske jeg hadde plass, for da hadde jeg kjøpt alle :lol:


#336

Jabba sa for siden:

Ja, plassen er et problem hos meg også.....:p


#337

Mankell sa for siden:

"En plass i solen" av Liza Marklund.


#338

langaard sa for siden:

Blodspor av Michael Connelli:)


#339

Photobscura sa for siden:

"En tid for alt" av Knausgård. Fantastiske skjønnlitterære fortolkninger ispedd analyser av hendelser i bibelen som særlig omhandler engler. :)


#340

Carisma sa for siden:

Hvor langt har du kommet?


#341

langaard sa for siden:

I dag har jeg begynt på: Saras nøkkel av Tatiana De Rosnay:)


#342

gamlebyen sa for siden:

Dance with dragons er lest ut. På tide å finne noe annet. Lenge siden jeg har lest hitchiker's guide.


#343

Brimstone sa for siden:

Bram Stokers Dracula. Gratis nedlastning til Kindle :D


#344

Photobscura sa for siden:

Jeg har ikke mer enn kanskje femti sider igjen, tror jeg.


#345

Yrla sa for siden:

snart tre bøker som er på veg til nærbiblioteket:
biografien om den hellige birgitta med hennes åpenbaringer, og to bøker av emanuel swedenborg:det nye jerusalems lære om herren + det nye jerusalem og dets himmelske lære.


#346

Kitsu sa for siden:

"Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick.


#347

gamlebyen sa for siden:

En klassiker og svært annerledes enn filmatiseringen


#348

Kitsu sa for siden:

Jeg har lagt merke til det, ja, men god er den. Jeg liker språkbruken til PKD. Jeg er utdannet innen litteratur, after all. :P


#349

gamlebyen sa for siden:

Hvordan kan man ikke like ham...


#350

Kitsu sa for siden:

Sant, sant.

Ble akkurat ferdig, så har jeg startet på "Rivers of London" av Ben Aaronovitch. Urban fantasy, beskrevet som "what would happen if Harry Potter grew up and joined the Fuzz." Den virker ganske underholdende så langt.


#351

Carisma sa for siden:

OK, oppdater gjerne hva du syns når den er lest ut, jeg er nysgjerrig på hva andre syns omd en (Jeg kan ikke si noe for å ikke spoile :rolleyes:)


#352

Photobscura sa for siden:

Will do! Tipper jeg leser den ut i kveld. :)


#353

Jabba sa for siden:

Jeg leser Nostradamus Testamente`- den nyeste til Tom Egeland.....
Kooooooser meg!!! :D



#355

Jabba sa for siden:

Ferdig med Egeland......nå er jeg i gang med "Den hellige løgnen" av Luis Miguel Rocha....


#356

Elvira sa for siden:

Vinterbarnet som jeg i farten ikke husker forfatteren på.


#357

Qlio sa for siden:

Har startet på en bok, Ildmannen, glemt den litt bort da jeg fikk fire bæreposer med KK og Camille..... som passet bedre i påsken enn bok plutselig. ;)


#358

gamlebyen sa for siden:

Plukket frem Ian M. Banks' Against a dark background igjen. Kanskje hans mørkeste Culture-roman.


#359

Klara sa for siden:

Min favorittboktittel! :smile:

Akkurat ferdig med City of dragons av Robin Hobb på Kindle iPhone-versjon. Funker overraskende greit å lese på iPhonen!

Litt irriterende at det bare er en halv bok!


#360

madamode sa for siden:

de hvite englene av julia gregson - akkurat begynt :p


#361

Imp sa for siden:

Leser "I en skumringstund", en bok jeg fant i huset etter min avdøde grandonkel. Fin bok skrevet av en som vokste opp der jeg er fra, i starten av dette århundret, i trange kår, men med enkle og store gleder...lærer en å sette pris på det man har.


#362

langaard sa for siden:

Vurderer og lese Hamsun om igjen:)(markens grøde)


#363

Stabukken sa for siden:

I helgen har jeg lest Lærer`n av Frank McCourt. Leste Engelen på det syvende trinn og Ja så menn for mange år siden. Anbefales! Har ikke for vane å gråte så lett men da holdt det hardt.


#364

Photobscura sa for siden:

Fine boka!

Av alle ting leser jeg nå en biografi om Marcello Haugen. Var veldig fascinert av han som barn. Men han som har skrevet den burde virkelig revurdere forfatteryrket. Stivbeint og lidenskapsløst!


#365

Carisma sa for siden:

Men, har du blitt ferdig med engleboka til knausgård?


#366

Photobscura sa for siden:

Ja, dæven. Det glemte jeg!
Ja, jeg synes den var utrolig bra, helt til slutten der han, som jeg føler det, mister helt sporet og plutselig nærmest er tilbake i boka før det igjen ... (Kan ikke si for mye og spoile, i tilfelle noen som abbonerer på tråden vil lese den). Så jeg syntes den sånn sett bare ble hengende i lufta. Synd for alt fram til det, og til et visst punkt da han går i seg selv, er himla (pun ;)) bra og interessant!


#367

Carisma sa for siden:

Akkurat det samme jeg mener (bortsett fra at jeg ikke har lest boka før, og at han dermed virka spik spenna gæærn i konklusjonene på slutten! :lol:) Men, det har fått en ny dimensjon med en dag ved sjøen f.eks. :D
Noe av det han skrev, f.eks historien om Noah og hans familie var såpass bra at jeg vurderte å revurdere mitt syn på Knausgård.


#368

Photobscura sa for siden:

Ja, alle de bibelhistoriene han tar for seg er utrolig drivende og velskrevne. Skrive, det kan han! Han tangerer stemninger og det uutalte på en måte som river meg med! Jeg har IKKE lest Min Kamp-bøkene, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Jeg føler jeg vet nok om han fra Ute av Verden, enn om den er halv-fiction, forsåvidt. (Og det er litt morsomt ettersom jeg har lest den, hvem han identifiserer seg så tydelig med bibelhistoriene i En tid for alt. ;))
Jeg synes han kunne ha sluttet lenge før, for å si det sånn. Sånn ca om han først skulle dra inn seg selv på slutten (nå prøver jeg igjen å ikke spoile), der han er med faren og broren sin og lyser krabber.


#369

Carisma sa for siden:

Men jeg tror ikke han er så god på wrap ups :rolleyes: Kanskje derfor han brukte så lang til på den siste Min Kamp boka også?...


#370

Photobscura sa for siden:

Njei ... Tjukkelsen på alle bøkene hans tyder jo på at han muligens har litt vondt for å avrunde ... :cool:
Hadde jeg vært forleggeren hans, hadde jeg nok vært temmelig streng på akkurat den avslutninga der, altså. (Morsomt nok er det jo det yrket jeg sikter mot også. :D Stakkars forfattere. :p)



#372

gamlebyen sa for siden:

Zero History av min gamle helt William Gibson. Fy f..n for en bok!


#373

Klara sa for siden:

The hunger games. Så filmen i går, fikk lyst til å lese boka!


#374

Yrla sa for siden:

Leser? Etter at jeg slutte å sitte på trappa å røyke ser jeg ingen anledning til å lese:(;)


#375

vaskeklut sa for siden:

Nå leser jeg "Mestring av depresjon" av Roger Hagen og Rolf W. Gråwe som en slags forberedelse til en mulig praktikantplass :) Veldig interessant bok, og godt å bruke hjernen litt igjen, siden den bare har smelta bort siden studieavslutninga i desember :o


#376

The Cat sa for siden:

Orkideens hemmelighet


#377

langaard sa for siden:

Hevntørst av Sandra Brown:)


#378

vaskeklut sa for siden:

"Psykopatene blant oss" av Anne Brudevold.

-Må ta meg sammen her for å ikke skrive tittel og forfatter etc som referanseføring i en oppgave på skolen :p Har det liksom så i fingrene at fagbøker skal skrives på den måten :D


#379

Klara sa for siden:

Catching fire, bok 2 i The hunger games-triologien


#380

Mill sa for siden:

1984 av George Orwell.
Fascinerende, deprimerende og uhyre dyp!
Anbefales :)
(Hører den forsåvidt på lydbok, har blitt heeeeelt avhengig av det!)


#381

gamlebyen sa for siden:

Les også A Brave New World av Aldous Huxley!


#382

Annemor4 sa for siden:

Eg les Hypnotisøren av Lars Kepler :-)


#383

vaskeklut sa for siden:

Åååh, den er d**tbra!!


#384

Annemor4 sa for siden:

Er spennende jah!!!!


#385

Unnbjorg sa for siden:

Fikk de to förste bindene av Haruki Murakami's 1Q84 til jul, og er naa ferdig med det tredje. Ser det er delte meninger om forfatteren, men selv syntes jeg bökene vae veldig spennende, og naar du först begynner, er det vanskelig aa slippe dem.


#386

Klara sa for siden:

Signerer :ja:


#387

Elewyn sa for siden:

Jeg har akkurat pløyd igjennom Maskeblomstfamilien av Lars Saabye Christensen og Gulldronning, Perledronning av Margaret Skjelbred i forbindelse med skolen, nå skal jeg begynne på første bok i A game of thrones serien :)


#388

Bønna200 sa for siden:

En feelgoodroman av Emily Griffin : En hjertesak. Den er bra og passet fint som flylektyre. :p


#389

Photobscura sa for siden:

Kjell Askildsens "Hundene i Tessaloniki". Alltid evig imponert over det fortetta språket hans, hvor enormt mye som ligger mellom linjene og i det usagte ... Norges siste beat-poet, liksom!


#390

gamlebyen sa for siden:

Da er det bare å glede seg til mange timer i godstolen! Fantastisk bokserie (og TV-serie).


#391

Carisma sa for siden:

Hver sin smak... Jeg syns den minner for mye om xena the warrior princess :rolleyes:


#392

Runegutt sa for siden:

Ansel Adams: The Negative. Må friske litt opp i gammel kunnskap :)


#393

vaskeklut sa for siden:

Gravstille av Arnarldur Indridason. Det skal være sånn fænsi dfh-bokstav der, men nå er jeg for sliten til å lete den fram.


#394

Carisma sa for siden:

Saman er vi mindre aleine


#395

Stabukken sa for siden:

Var på loppis nylig og fikk kjøpt to bøker av Mina Thiis, "Fisk Kjøtt og Grønnsaker" og "Supper og Småretter" fra 1932. Mye lavkarbo på den tiden..(bortsett fra rettene med poteter) Jeg fikk i allefall mange gode ideer.


#396

langaard sa for siden:

Gamle kokebøker er gull:)


#397

gamlebyen sa for siden:

Invisible monsters av Chuck Palahniuk


#398

akas sa for siden:

Å, den er bra! :love:


#399

vimsen85 sa for siden:

Leser bare fagbøker for tiden (om narrativer akkurat nå), men jeg har bestilt kindle i dag :D Så da må jeg nok lese gjennom denne tråden å finne de beste bøkene å kjøpe :D :D


#400

Rin sa for siden:

Grattis! Har hatt kindle selv siden den dagen de ble internasjonalt tilgjengelige. Eeeelsker den. Men det er nok mest verd det om man helst leser på engelsk, som meg. :cool:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.