< Tilbake til oversikten

Hva leser du nå?

#201

Yrla sa for siden:

Terskelen til den åndelige verden av rudolf steiner


#202

Photobscura sa for siden:

"Beretninger om Beskyttelse" av Erik Fosnes Hansen. Vakker bok!


#203

Cho sa for siden:

Hva handler den om?


#204

Photobscura sa for siden:

Fra Bokkilden.no:


#205

Cho sa for siden:

Takk for svar, Photobscura



#207

Ana sa for siden:

Jeg leser bok nr 2 i serien "A Song of Ice and Fire"


#208

Bønna200 sa for siden:

Den siste Bag of fun boken "Små hemmeligheter". Den er veldig dyp:p
Men skikkelig underholdende feelgood:)


#209

Unnbjorg sa for siden:

Etter aa ha lest "Paula" av Torgny Lingren i sommer, fikk jeg lyst til aa bli bedre kjent med denne forfatteren. Naa er jeg ferdig med "Ormens väg paa hälleberget" og "Bat Seba". Jeg vil virkelig anbefale disse bökene, Lindgren er en av de store! Utrolig bra!


#210

Zillah sa for siden:

Clarke, S: Jonathan Strange & Herr Norrell

Ville helst lest den på engelsk, men kom over den norske utgåva i bruktbutikk, og snappa ho med meg. Ein murstein av ei bok, men det er greit, eg har hatt mykje dødtid på jobben. Syns ho er bra.

Dei neste på lista vil vere George R. R. Martin sin serie A Song of Ice and Fire som Ana nemnde eit par postar over, og Jordan, R: Towers of Midnight (bok 13 i Wheel of Time serien) Eller omvendt, avhengig av kva som dukkar opp i postkassa først.


#211

Ana sa for siden:

Ahh, wheel of time har jeg jo også begynt på, må få tak i flere.

Forresten så er Sword of truth serien også en favoritt, kunne snart tenke meg å lese den igjen.


#212

Lullen sa for siden:

Den siste jeg leste var Havets Katedral av Ildefonso Falcones. Herlig bok :D
Fikk sykt lyst å dra tilbake til Barcelona igjen :rolleyes:


#213

Carisma sa for siden:

Nettopp plukket opp Hans Olav Lahlums Menneskefluene på biblioteket, og jeg gleeeder meg!!


#214

streber sa for siden:

Akkurat ferdig med Jon Gangdals bok om lille Christoffer Den heter :"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl", fullstendig hjerteskjærende:(Sterk historie!
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Vil bare understreke at jeg ikke mener å få dere "triste"/ødelegge noen stemning her inne altså, bare ville fortelle om en sterk bok jeg har lest!


#215

Jabba sa for siden:

Den boka er grusom...følte meg elendig i dagesvis etterpå! Men nyttig!!! Måtte det ikke skje igjen....


#216

Jabba sa for siden:

Akkurat nå trenger jeg noe "lett" så da ble det Gullbuddhaen av Clive Cussler....


#217

Carisma sa for siden:

Dere som har lest Jussi Adler-Olsen bøkene, er alle like lette å skjønne plottet i som kvinnen i buret? Selvfølgelig spennende, men litt for lett gjennomskuelig...


#218

Bønna200 sa for siden:

Nå holder jeg på med "Fri som fuglen" av Fredrik Skagen. Den har stått i bokhylla i nesten ti år:eek: Gubben fant den fram til meg en kveld, ellers hadde den vel stått der like urørt enda.
Ikke den mest fengende boka jeg har lest, for å si det sånn... Men handlingen foregår i Italia og det liker jeg:)


#219

Bønna200 sa for siden:

Nå holder jeg på med "Kakklerlakkene" av Jo Nesbø. Fått helt dilla på Harry Hole:)


#220

TigerTove sa for siden:

Jeg leser Turid Rugås På talefot med hunden - de dempende signalene. Utrolig spennende å se på og å bruke sammen med hunden!


#221

Photobscura sa for siden:

Nå har jeg endelig fått satt i gang med den mye omtalte Shantaram! Virker lovende!


#222

Lullen sa for siden:

Herlig bok :D

Er nå igang med Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.


#223

Carisma sa for siden:

:love::love::love:
Jeg leste oppfølgeren på ferie i barcelona, fantastisk opplevelse. Oppdaget at jeg bodde bare et par gater unna hovedpersonen i boka.


#224

Bønna200 sa for siden:

Nå skal jeg begynne på Sorgenfri av Jo Nesbø. Kjenner jeg har store forventninger:) :lesebok:


#225

Lullen sa for siden:

Oj, det må ha vært spennende :D
Jeg skal låne meg oppfølgeren så snart jeg er ferdig med denne :)


#226

Unnbjorg sa for siden:

Ja denne boka var fantastisk, og jeg fikk lyst til aa lese mer av denne forfatteren. Men ble skuffet over de to neste: Marina og Engelens spill, som absolutt ikka var paa samme nivaaet.


#227

vaskeklut sa for siden:

Det er så fryktelig irriterende når det er slik! :mad:

Nå leser jeg "Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde" av Leif GW Persson. Den. Er. Så. TUNGLEST!!!:eek: Jeg elsker jo krim, og pløyer meg normalt igjennom en bok på under en uke, men denne harj eg holdt på med i flere måneder! Ikke klarer jeg begynne på en annen heller, fordi jeg har en tvangstanke som sier at jeg MÅ lese ut denne før jeg kan begynne på neste:o Someone: SAVE MEEEE! Boka er bra altså, men det er noe med den som gjør at alt bare går så fryyyyyyyktelig sakte. Hmf.:sint:



#229

Giulia sa for siden:

Leste i går en svensk bok. ''Elefant i nylonstrømper -om kvinnelighet, krop og sult''.
Skrevet av feminist og sosiolog Anna Johanson. Den var vittig og gikk veldig inn på hvordan kvinnene ser på seg selv i et mannsdominert samfunn. Og ikke minst om fedme og fordommer.
Boken er personlig debaterene og forfatteren stiller seg selv mange spørsmål om idealer, kvinners forhold til mat og hvorfor det er så viktig for oss å ha et tynt ytre.

:)


#230

timich sa for siden:

Endelig kommet i gang med "Gjenferd" av Jo Nesbø. Harry Hole:love:


#231

langaard sa for siden:

Da har du mye spenning i vente!!:)


#232

Yrla sa for siden:

Rudolf Steiners bok om kjærlighetens betydning i verden.


#233

Bønna200 sa for siden:

"Snømannen" av Jo Nesbø. Kjempe kick! :ja:


#234

Dietta sa for siden:

Den er spennende ja. Leste den på senga hver kveld, og det ble mange sene nattetimer før lyset ble slått av ;)


#235

timich sa for siden:

Syns dette er den beste av alle Harry Hole-bøkene. Men nå er jeg ikke ferdig med den siste ennå da...:p



#237

vimsen85 sa for siden:

Åååh. Den er så bra, men så trist!


#238

lille_trille sa for siden:

Har nettopp begynt på den, så har litt god lesning foran meg, ja :)


#239

Bønna200 sa for siden:

Jeg leste den siste først og jeg må si at slutten i den boka er den beste EVER:)


#240

Dietta sa for siden:

Aha - vet hva jeg ønsker meg til jul


#241

timich sa for siden:

:w00t::w00t::w00t:


#242

Dietta sa for siden:

Gjett hva jeg leser nå :p Joda, Gjenferd av Jo Nesbø. Skal lese saaaakte og bare litt hver dag, så jeg bevarer spennignen lenge. (Kan bli vanskelig å overholde, for jeg pleier å pløye meg gjennom fra perm til perm hvis det bare er spennende nok :eek:)


#243

Zillah sa for siden:

Eg har fått klar beskjed om at eg lese The Dark Elf Trilogy av R. A. Salvatore, så da må eg bare hute meg ut og bestille fjernlån på biblioteket. (Er blakk no, kan ikkje kjøpe. Han sa han skulle betale, men eg veit jo at han er blakk óg. Men lånekort har eg!) Kjærasten var forferda i Nte potens for at eg ikkje hadde lest denne serien og knapt nok høyrd om han. Så da må George R. R. Martin berre vente så lenge, må blidgjere kjærasten.


#244

vimsen85 sa for siden:

I går leste jeg "la meg synge deg stille sanger". Den var så nydelig og så trist. Gråt en god skvett før jeg sovnet i går..


#245

langaard sa for siden:

Den har jeg også lest, nydelig sår bok!


#246

Cyan sa for siden:

Snart ferdig med Dragning mot død av P.D. James, og holder også på med The tattoo chronicles av Kat Von D . Tenker å fortsette på Knausgårdserien efterpå. Har kommet til bok nummer 4, men måtte ha en liten Knausgårdpause før jeg fortsatte :) Fikk forøvrig den sjette og siste boka i julegave. Herre min hatt for en murstein :eek:


#247

aslaug sa for siden:

FRIHET av Jonatan Frantzen.
Veldig god bok, men tung og lang!


#248

Photobscura sa for siden:

Tor Åge Bringsværds Pinicchio-papirene. En muligens glemt perle? Fikk den i julegave. Mystisk og forvirrende og utrolig interessant! :)


#249

TrillTrall sa for siden:

Den er såååå fin!

Jeg holder på med Marianne Fastvold "Kvinner før jul", men den er faktisk så kjedelig at jeg tror jeg legger den fra meg og begynner på en annen. Kanskje jeg skal ta "Som steinen skinner" av Britt Karin Larsen, de første to i trilogien, "Det vokser et tre i Mostamägg" og "Himmelbjørnens skog" slukte jeg i sommer. :)


#250

gamlebyen sa for siden:

Pløyer meg gjennom George R R. Martins A song of fire and ice (a game of thrones). Bare en bok igjen, snufs


#251

vaskeklut sa for siden:

sukkerdøden av unni lindell!


#252

langaard sa for siden:

Den er bra! ( liker tittelen også:))


#253

vaskeklut sa for siden:

ja, jeg er nesten halvveis, og den er ikke så verst! men tittelen er jo som lagd for oss lavkarbere :D


#254

Zillah sa for siden:

I går kom det pakke i posten m bøker frå Tanum. Det var dei 4 første til Martin, og 3 i legenden om Drizzt av R. A. Salvatore - kva for ein serie skal eg starte på?

Trur eg begynner m Salvatore: Homeland, for den veit eg at kjærasten min er ivrig på at eg skal lese.


#255

Bønna200 sa for siden:

Den siste tiden har jeg lest tre feel good romaner. Trenger litt lett humor innimellom:p

Ellers er jeg akkurat ferdig med Menneskefluene. Den levde ikke helt opp til forventningene, men var ganske bra.

Nå har jeg kommet til side 30 i Jo Nesbøs "Rødstrupe" og satser på at den er like bra som resten av Hole bøkene:)


#256

Jabba sa for siden:

Har nettopp lest Ragdes "Jeg skal gjøre deg så lykkelig".....herlig å lese litt annet enn krim innimellom....

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) ....


#257

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Akkurat nå leser jeg i boken "The Development of Language" av Gleason og Ratner.



#259

Jabba sa for siden:

Har nettopp lest Vigdis Hjort "Tredve dager i Sandefjord".....

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) .... :-)


#260

Jabba sa for siden:

Har begynt på Denise Rudbers "Et lite sidesprang". Den begynner meget lovende så nå er jeg spent på fortsettelsen!

Snart kommer ny bok fra Jussi Adler-Olssen!!! Og den gleder jeg meg SYKT MYE til!!!!


#261

langaard sa for siden:

Akkurat nå, så leser jeg en bok av Danielle Steel:rodme::rodme:


#262

vaskeklut sa for siden:

:eek::eek: :lol:


#263

Jabba sa for siden:

Har nettopp lest ut Denise Rudbergs "Et lite sidesprang".....
Svensk krim med en anderledes heltinne....
Forbausende bra!!! Likte denne..... :-)

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) .... :-)
GITT BORT!



#264

Karbobrussel sa for siden:

"Good Calories. Bad Calories" Gary Taubes. Bør leses av alle medlemmer!


#265

vaskeklut sa for siden:

Jeg leser "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Utrolig flott roman om Eli som sliter med psykoser. Nydelig skrevet.


#266

Yrla sa for siden:

har lurt på den jeg osgå, men nå leser jeg slutten av sebrapiken.


#267

Sugarpill sa for siden:

Åhh, "Freedom" er FANTASTISK! Anbefaler alt av Jonathan Frantzen.


#268

Jabba sa for siden:

Denne har jeg lyst til å lese!


#269

vaskeklut sa for siden:

Det synes jeg du skal gjøre! Den er litt tung, men det er på grunn av temaet - ikke på grunn av forfatteren og historien. Boka er utrolig godt skrevet, og man får et veldig fint innblikk i hvordan det er å leve med stemmer i hodet og det å være inn og ut av psykiatrisk :)


#270

Bønna200 sa for siden:

Begynt på Et lite sidesprang av Denise Rudberg. Har ikke kommet til mer enn side rundt 50 eller noe, men den er forløpig underholdende. :)


#271

Yrla sa for siden:

Ferdig med sebrapiken, avbrøt "jeg gir meg ikke" og skal begynne på caterina av sienna av karin elstad, tror jeg det var. Digger å lese om helgener med en hellig, og ikke moderne, form for anoreksi.


#272

Carisma sa for siden:

Har nettopp avslutta Gjenferd, den så langt siste Harry Hole boka. Og jeg angrer nesten på at jeg begynte å lese den! Pokker altså, han er ikke snill hverken med oss eller karakterene sine han Nesbø! :eek: jeg skulle venta til neste bok var ute så jeg kunne gått rett på den etterpå.


#273

Bønna200 sa for siden:

Kommer det en bok til?


#274

Carisma sa for siden:

Ja, det skal vel være en til mener jeg han har sagt?


#275

Bønna200 sa for siden:

Da håper jeg det er riktig! Var en litt vel spennende slutt...


#276

gamlebyen sa for siden:

God is not great av nylig avdøde Christopher Hitchens


#277

Yrla sa for siden:

rudolf steiner igjen, to stk, bare e'n blandt dusinet av hans bøker er interessante, synes jeg, mye babbel, babbel og babbel.


#278

langaard sa for siden:

Jan Mehlum: madrugada, vet ikke helt hva jeg syns enda, men får gi den en sjangse:)


#279

vaskeklut sa for siden:

Haha, ja du. Han sier noe interessant, men veeeeeeldig mye av det er rett og slett bare ...ræl :o


#280

Yrla sa for siden:

Ja nå legger jeg han litt vekk og begynner seriøst på fjodor d. Det er noe annet det:)

#281

Zillah sa for siden:

Eg er ferdig med trilogien til R. A. Salvatore, og held no på å lese "Talsmann" av Abid Q. Raja før eg går tilbake til fantasy.


#282

Jabba sa for siden:

Holder på med noe "lett" nå - Marian Keyes - Engler i LA


#283

vaskeklut sa for siden:

Jeg leser "Tysteren" av Jan-Erik Fjell akkurat nå. Ser den har fått god kritikk, spent på hva den kravstore krimelskeren i meg sier :p


#284

Yrla sa for siden:

Nå har jeg på bilioteket hentet biografien om Caterina av Siena av sigrid undset, jeg lovet deg aldri en rosenhave og veier til forandring.


#285

Carisma sa for siden:

:love: jeg elsker den serien om de irske søstrene. Jepp, det er chicklit, men så lenge man ikke bare leser det så er det greit.


#286

Charlott sa for siden:

James Refields 9. innsikt, 10. innsikt, Shambalas hemmelighet og 12.innsikt :D


#287

Jabba sa for siden:

Ja, kjempegode "sånn innimellom" bøker dette her... Måtte ha det etter å ha lest "Lobotomisten".....grøss


#288

Bønna200 sa for siden:

Jeg elsker feel good romaner, altså! :) Er vel ikke noe feil med det?


#289

vaskeklut sa for siden:

Litt off topic, men: er dere på bokelskere.no? :D


#290

Jabba sa for siden:

Neida - jeg pøser på med slike innimellom jeg! Heller feel good enn slike fæle bøker som gir meg urolig søvn og vondt i magen! (Christoffer boka f. eks)


#291

Jabba sa for siden:

Nope....men takk for tipset!!!:)


#292

Yrla sa for siden:

jeg er det, ved navn thula


#293

vaskeklut sa for siden:

bare hyggelig! jeg synes den siden er så fantastisk!

jeg og! vaskeklut der og, gitt :D


#294

Bønna200 sa for siden:

Nå ble jeg nysgjerrig på Christoffer boka... Er det mye blod og gørr? :D Da må det jo bli bra, alstå!

Men kos deg med feel good. En fantastisk herlig bok! :ja:


#295

Yrla sa for siden:

aha, så det er du som er min nye "følger" som jeg fikk beskjed om:) artig


#296

Jabba sa for siden:

Nei, Christoffer boka er den som heter "Jeg tenker nok du skjønner det selv" .... Den forteller historien til Christoffer som ble mishandlet til døde.....
www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5310943&rom=MP
Helt for jævlig......


#297

Bønna200 sa for siden:

Uffda... Ja, det ble jo noe helt annet.... Da føler jeg meg nesten litt fæl som ber om blod og gørr :o Gå til biblioteket og låne. :)


#298

streber sa for siden:

Natascha kampusch 3096 dager, ikke mye feelgood, men svært gripende !


#299

Yrla sa for siden:

Gav opp Dostovjevski, tilbake til Steiner, og enneagrammet.



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.