Uka har gått fint, spist litt jordbær men det ser ut som det gikk greit. Prøver å kutte ned på cola lighten og....
Gleder meg til å høre deres resultater, fortell litt hvordan det gikk i uken og. Er så kjekt syns jeg.... :rolleyes:
Har egentlig glemt helt å spise denne uken, ikke vært sulten, og så har det skjedd så utrolig mye! Må spise mer igjen! Og hvor ille er det egentlig med lett brus til stadighet? (dilla) ødelegger det mye? Søtsuget er omtrent ikke til stede lenger, det er utrolig deilig! :)
Vet ikke hvor ille det er med lettbrus jeg :rolleyes: men har lest så mange tråder her som sier at det ikke er bra, så da lar jeg meg påvirke :o
Men når jeg koser meg med baconcrisp på lørdag er cola ligth på plass, litt må en vel kunne unne seg...:)
Jeg hadde veiedag på søndag da (men lurer på å slenge meg med på onsdager jeg også) og føler ikke jeg har hatt så stor nedgang egentlig :( synd ting går litt sakte nedover :(
Men uansett. Vekte viste 89 på søndag, så hadde gått ned ca.1kg fra søndag til søndag!.
Her er det på stedet hvil i dag. Men har tatt av 5,5 kilo på 8 uker så er vel egentlig ganske fornøyd. Nå tenkte jeg å begynne å måle også så kanskje det blir en ekstra motivasjon!!
Jeg har egentlig veiedag i morgen, men kan jo slenge meg på onsdager jeg også. Var på vekta i dag (klarer ikke å la være), og skuffelsen var stor. Har gått opp 300 gram og jeg skjønner ikke hvorfor.... Har holdt på med LCHF i snart åtte uker, og vekta rikker seg ikke.... Hvis jeg først har gått litt ned, så går jeg litt opp rett etterpå! Resultatet er at jeg nå veier noen hundre gram mer enn for åtte uker siden. Ganske surt, siden jeg er så flink. Men nå har jeg kjøpt meg sykkel, så får vi se om det hjelper :confused:.
Må vel legge til at jeg, før jeg begynte på LCHF, gikk ned 28 kg med lavkalori. Kan det være at det tar så lang tid før kroppen henger med og slipper opp igjen??
Snorkfrøken: Du har vært kjempeflink, det er mange kg! :) Har også det pepsi max greiene ;S Føler meg litt "skvalpete", men merker forskjell når jeg har begynt å kutte litt ned, litt mindre oppblåst :)
Kikki 71: Slik var det for meg og, hadde gått ned en del kg på lavkalori (ikke på langt når så mye som deg...wow) før jeg begynte med lavkarbo. Jeg gikk opp og ned i hytt og vær i begynnelsen...ikke mye opp men litt Det gikk såååå utrolig sent. Er først nå de siste ukene at ting har begynt å skje. Har holdt på med lavkarbo siden påske, da var jeg så lei av å sulte meg selv at jeg begynte med dette. (Kom over Lenabeatrice sin blogg og ble kjemepinspirert) Selv om det har gått laaaaaangsomt ned syns jeg det er verdt det sammenlignet med å gå konstant sulten og fysen på noe godt. Har bestemt meg for at det for ta den tiden det trenger....
Stå på og ta tiden til hjelp, heier på deg :D
Hei. Her står jeg på stedet hvil, men er fornøyd med det da det har vært mange utskeielser. Er i grunn fornøyd om jeg ikke går opp jeg i løpet av sommeren, og om jeg skulle klare å bevege meg litt ned er det bare supert :D
Her står nå vekta på stedet hvil.. :confused::confused::confused:
Har nok spist feil. Litt for mye brødertatninger...? (Er i ketose altså)
Så nå i dag har jeg bestemt meg for å kjøre et litt hardere løp. Nå kutter jeg ned på lavkarbo knekkebrødene/rundstykkene, og tar frem stekepanna. Her skal det bli pannekaker og lapper... :)
Startet på dette for 1,5 uke siden, og jeg ahr aldri hatt mellomblødninger før under p-pillebruk - men nå kom det plutselig?? :( Kan det ha noe med kroppen som begynner å få nye vaner? Aldri opplevd med mine mange år med mensen :p
Aner ikke, sluttet og amme i mai så mitt system er helt ute av kontroll :eek: Men hvem vet, kanskje det ikke hadde vært så ille hvis jeg ikke hadde begynt på lavkarbo...:rolleyes:
Egentlig burde jeg vel ikke svart deg, siden det var null hjelp og hente her. Men jeg kommer meg liksom ikke i seng.....
natta
som sagt tidlegare, så veier ikkje eg meg.......men tar mål. Og samla cm.vart det 7cm.
( overarm,mage,hofte,lår og legg ).
Prøvde å IKKJE strame metermålet...........hehe. Lurer bare meg sjøl,dersom eg gjer det.
Flotte resultat å lese hjå dei fleste....men stå på alle som ein.
Skal på " turne " i helga til Seljord og der vert det nok både det eine og det andre, men får satse på å danse kcal av....
God helg alle saman..
Takk, Runnmensunn :). Er godt å høre at det er flere som har det på samme måte som meg. Jeg trives med kostholdet og gir meg ikke. Men selvom vekta står stille, er det mange som har spurt om jeg har gått ned enda mer nå :). Så noe skjer tydeligvis! Men håper såklart at vekta snart går nedover også ;)
Jeg har det også på samme måte som deg, vekten står stille. Men ser at cm forsvinner. (tar også mål jeg da) ;)
Veiedag i morgen nå da, så skal bli spennende å se om noe har skjedd eller ikke :)
Jeg har ikke kunnet veie meg paa min vanlig vekt, men dersom ferievekta er riktig har jeg gaatt ned fra 82kg til 80,5kg. Vet ikke om dette regnes som lite eller mye, men hvis vekta stemmer er jeg fornóyd.
Jeg var trótt og slapp de fórste dagene, men fóler meg naa bedre enn paa lenge. Er nesten aldri mer oppblaast, blir mett til maaltidene og blir ikke sulten eller fysen mellom maaltidene. Synes det er fantastisk deilig aa ikke maatte tenke paa mat hele tiden.
Gleder meg ogsaa til aa ha mer tid til aa lese hva dere andre spiser. Jeg tror jeg spiser veldig lite grónnsaker i forhold til noen av dere andre, kanskje jeg ogsaa spiser for lite.... vet ikke, men det skal jeg sjekke ut naermere naar jeg er hjemme igjen.
Veldig fornøyd har hatt fire måltider (i går og forige dagen) der ting har vært noe helt annet enn lavkarbo, samt lite med gå'ing. Så det får være bra! :D
Gjikk på vekta idag og ble posetivt overrasket :)
Gått ned til 88kg. Så litt over 1kg på en uke er jeg fornøyd med. Iallefall med tanke på at jeg har spist litt av hvert den siste uken!.
Jeg måler jo også cm. og har mistet endel av de også!. Kjenner meg mere motivert nå enn tidligere!. Håper å nå målet etterhvert :D
19.6.2011: 92,8 kilo
22.6.2011: 90,5
24.6.2011: 89,9
26.6.2011: 89,8 Nøyaktig 1 kilo ned den første uken.
28.6.2011: 89,1
29.6.2011: 88,8
01.7.2011: 88,3 Nå venter 1 uke i syden. Det skal bli spennende med tanke på inntak og det hele! :)
11.7.2011: 88,6 ER veldig godt fornøyd! :D
13.7.2011: 88,2
Her går det rett vei etter en uke i syden med tilhørende utfordringer. Jeg er kjempestolt over at jeg ikke la på meg på turen og at jeg nå veier 100gram mindre enn den dagen jeg dro. I tillegg ventes "tante rød" i dag og jeg kjenner at kroppen holder igjen på ALT akkurat nå. Skal bli moro å tråkke på vekten de neste dagene! :D
Jeg her ikke fått veid meg. Er på hyttetur og her er ingen vekt. Får ikke veid meg før neste torsdag, da er vi hjemme igjen.
Gått på noen feriesmeller...:flau: så jeg går nok ikke akkurat ned i disse dager. Prøver å beherske meg og finne alternativer. Men jeg må ærlig si at ferien blir bittelitt kjip når jeg tenker så mye mat hele tiden. Sukk....skal ikke ferier nytes da? Og da mener jeg ikke fråtsing, men kunne ta en is uten å tenke på det i timesvis etterpå. Noen fler som har det sånn i denne ferietiden?
Vekta viser det samme som i forrige uke, men jeg er egentlig fornøyd med det. Jeg er ikke så flink som jeg burde og jeg vet det:). Målet er å holde vekta stabil ut sommeren og forhåpentligvis gå litt ned. Men nå er jo den kjekke tante rød på besøk også da;)
Sier meg litt enig med deg.. Ferietid er vanskelig. Har selv gått på et par smeller, men vekta har holdt seg stabil - den overlevde tom tante rød! Og hun var veldig sugen på noe søtt ei hel uke :P
selv så "straffer" jeg meg selv med 10min ekstra trenign hvis jeg skeier ut. En is= 10 min ekstra på mølla, evt 20 ekstra situps. Kan det være en motivasjon?skriv ned det du skeier ut på, og gjør "det godt igjen" med en ekstra gåtur/jogging/trening :-) lykke til!
Da har jeg veid meg også. Gått ned fra 88 til 86,6 på 1 uke :D Jeg er så fornøyd at jeg trur jeg svever enda.. Så godt og se vekten er på rett vei. Tidligere har vekten gått litt opp og ned iløpet av en uke (snikveier meg innimellom) og er så glad for å ikke se 90'tallet lengre.
:D
Hatt noen karboutskeielser av en annen verden etter et besøk til hjembyen (og gamle vaner, tok den helt ut pga ferie og fikk merke den dårlige energien i ettertid) Veldig greit :)
Jeg har tatt av 900 gram den siste uken og er veldig godt fornøyd. I går var det 1 måned siden jeg la om kostholdet og 5,7 kilo er bortevekk. :D
Jeg snikveier meg igjennom uken og jammen skal jeg si denne vekten lever sitt eget liv fra dag til dag, men 9 tallet er borte for godt og vekten stoppet på det samme i går som i dag.
Har lovet meg selv å jobbe med å flytte fokuset fra vekt til kosthold og de endringer jeg merker på kroppen, men hvor flink jeg klarer å bli til dette er jeg neimen ikke sikker på. Ikke helt enkelt nei. :o
Ja, helt enig! Bare energiøkningen er verd det hele. Jeg hiver meg på opprydning av både det ene og det andre oppryddingsprosjektet for tiden og det med et smil om munnen. Deilig! :D
Ja samme her! Slite med å være "utslitt" Men når jeg fikk kuttet karbohydrater og sukekr, var jeg plutselig "vanlig".. Det er en ganske skummel tanke! Nå har jeg malt tre hus her hjemme hos meg, når jeg tok det hos søstra mi med karbohydrater innabords hadde jeg på slutten problemer med å holde kosten... :eek:
Wow! Fantastisk lesing! Så flink du er og så godt for deg å oppleve dette! Energiøkningen og generelt bedre opplevelse av hvordan kroppen fungerer er min motivasjon og kilde til at lavkarbo har kommet inn i min levevei for å bli. Å spise på en slik måte at kroppen igjen protesterer er ikke aktuelt! Kos deg masse videre!
Lindemor: :) Ja, det er veldig ålreit! Kan jo gjøre ting uten å måtte hvile flere dager etterpå :) Har også tatt hårmineralanalyse, og kalsiumen hemmer ganske mye i kroppen min, som også kan være en faktor. Men karbohydrater ødelegger værre merket jeg! Skummelt! Men veldig godt å høre hvordan dette løser veldig mye for så mange folk, ikke noe som er bedre enn det :)
Da er jeg tilbake etter ferien.
Vekt sist for 14 dager siden var 74.4
Vekt i dag er 75,1
Har altså gått opp 500 gram. Fornøyd med det, har hatt 4 karbodager. Den siste i går på reisen hjem, da tok jeg helt av :flau: Og ettervirkningene har virkelig vist seg...vært på ramma ørten ganger i dag, magen står rett ut, kjempelyst på sjokolade, orker ingenting (vært en skikkelig daff mamma).
Vi reiser til Mallorca på lørdag, har all inclusive så jeg skal kose meg hemningsløst i lavkarbomat. Den største utfordringen blir å unngå vin på balkongen etter at ungene har sovnet. Er jo såååå fantastisk med et glass og bølgeskvulp i bakgrunn.....:cool:
Chalos og snorfrøken.....da blir det ¨bittepittelitt¨ vin på meg, litt ekstra må en jo kunne seg i ferien....
Kommer ikke til å veie meg i syden, har en greie om å veie meg på samme vekt. Har litt ¨vektangst¨ for å si det mildt....:eek:
Så da jenter prates vi om litt over en uke.
Fortsatt god lavkarbosommer til dere alle :)
Hva har jeg gjort? SLAPPA AV! Har ikke tenkt så mye på slanking, stresset minimalt. Har også kuttet fra 5 til 2 kaffekopper, men om det har hatt noe og si skal jeg ikke si noe om.
Tusen takk Lindemor! Ja, dette var virkelig moro. Det pleide nemlig alltid og gå så fort tidligere, men av en eller annen grunn går det så himla treigt mens jeg ammer. Nå er det ca 1,5 mnd siden jeg sluttet, så det kan jo være grunnen til at det har tatt seg opp.
Jeg tror også jeg hadde en god del vann i kroppen som endelig har sluppet taket.
Vekten min står bom stille på 82, 5. Men det har vært litt for mange utskeielser med kake og pizza (ja, fy meg) hehe. Men jeg er flink til å trene for å beholde vekten:)
Jeg må få si at det er veldig moro å få være med i denne gjengen. Det er forpliktende i forhold til vektnedgang og alle er så imøtekommende og flinke til å oppmuntre.
Har vert borte over ei uke på ferie nå, så har ikke fått veid meg. (ikke så lyst å veie meg på en annen vekt enn den jeg bruker). Men føler jeg kansje har gått litt opp, aner ikke :(
Men uansett, kjempe bra vektnedgang på dere alle :)
Halloen alle sammen, da er en vel tilbake etter en fin uke på Mallorca. Henger meg på Chalos. Ikke veid meg mens jeg var borte, og jeg gruer meg litt til onsdag....har syndet litt for å si det mildt :rodme: ikke lett i disse ferietider.
Får håpe det ikke er for ille til neste veiedag.
Grattis til dere andre med gode resultater, dere er jammen gode :)
Jeg tar med meg mine to yngste barn til Alcudia mot slutten av august og vi gleder oss veldig. Jeg var i Alcudia sist i 1987...det er leeenge siden det.
Lykke til i dagene som kommer før veiing! Spist er spist og heldigvis kommer det nye dager og nye muligheter til å velge anderledes. Hurra! :)
Velkommen tilbake :) Nei, det er ikke helt lett i disse ferietider.. Jeg har vert hard hele veien på å ikke skeie ut, og satte meg som en liten belønning at når jeg hadde gått ned 10kg skulle jeg få skeie ut på ett måltid, men dette måltiden kom et par kg tidligere, og nå sliter jeg med megastor dårlig samvittighet og gruer meg til å gå på vekta :(
Er jo på ferie på den plassen jeg kommer fra, og der var det bygda dag og de serverte Bacalao (usikker på om det skrives slik, men du skjønner vell hva jeg mener) og det er jo en stor FAVORITT så klarte liksom ikke å stå mot.. Men håper ikke den gjorde så alt for stor skade iallefall..
Vi får krysse fingrene for at tallet på vekten ikke er så ALT for ikke på onsdag :klem:
Vi var og på alcudia. Lå på et hotell ca 20 min utenfor sentrum, condesa de la bahia. Storkoste oss, nydelige strender og passelig temp :) Vi bruker alltid og kjøpe all inclusicve, barna er så små så det er litt pes og ta de med ut hele tiden for og spise. Trodde det ville bli kjempelett og holde lavkarbo med buffè hver dag, men den gang ei. Hadde masse nydelig salater, men i samtlige var det noe ¨forbudt¨ :rolleyes:. Sausene og dressingene tror jeg det og var en del stivelse i... så da satt jeg igjen med kjøtt :hjelp:
Var så matlei de siste dagene at jeg begynte å sette tenna i alt :eek:
Husker at vekten var over 75 kg for to uker siden. Så at jeg veier mindre etter ferien er jeg storveis fornøyd med. Har hatt en del utskeielser :rodme:
Gratulerer med fin nedgang Lindemor, venter spent på dere andre.
Jeg har forandret ltt på kostholdet mitt. Jeg har økt karbonivået litt siden det har vært stor stilstand de siste ukene. Og gikk ned 0,5 g på noen dager. Er veldig fornøyd med det:). Man skal jammen megprøve seg frem på dette kostholdet, det er tydeligvis ingen fasit;)
Jeg har vært på ferie, så jeg har ikke hatt muligheten til og veie meg. Noe forteller meg dog at jeg har gått opp litt.
Har holdt meg til lavkarbo, men vi har spist heeele tiden. mett fortsatt
Gikk i alle fall på vekta i dag, og den viser 1 kg opp. Satser på at det bare er vann. :p
Jeg har vært på vekten i dag og det ble 0,7 ned :heia: og så lenge som jeg har stått på stede hvil så kjenner jeg at det var bra at vekten pekte nedover håper det fortsetter slik :D
Er tilbake etter flytting og oppussing, nå på nett også :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.