Gått opp 400 gram. Ikke gjort noe annerledes enn tidligere. Har noen kvelder hatt en atkinsbar til kveldsmat, men en skal vel ikke gå opp i vekt av de??? Har og trent et par bodypumptimer på sats, kan det være muskler...? Nei, det skjer vel ikke så fort.
Sukk, dette var kjipt :( (kan ikke skylde på tante rød heller......)
Jeg stod lenge stille denne uken, men vekten slapp de siste to dagene. Glad for det! Synes det går veldig greit med mat og et hele. Liker svært godt å ikke ha sug på søtt. Jeg vet nå at jeg er av dem som må passe på både karbohydrater og kalorier for å tape vekt på tross av at jeg spiser ketogent og er i ketose. Det er greit. Jeg nyter den maten jeg spiser og blir jo mye fortere mett for tiden. :D
Kjedelig når vekta går opp kjære du, men ikke fortvil!!! Jeg er temmelig sikker på at den slipper ned igjen ganske så snart! Du kan binde vann i forhold til styrketrening og kroppen må få lov til å bruke litt tid til å finne ut av hvordan den skal oppføre seg.
Bruker du målebånd? Jeg har ikke gjort det selv inntill nå, men ser veldig godt poenget med å gjøre det for en må forvente at kroppen ikke gjør som vi vil i forhold til vekt hele tiden og da vil det synes på målebåndet at vi er flinke alikevell!
Atkinsbar er det jo noen som ikke kan spise - en såkaldt partystopper. Jeg vet ikke, men det kan jo være noe i det. Se om du skal kutte det ut og heller velge noe annet til kveldsmat en periode.
Det k a n skje, men det er nok ikke noe fasit på dette. Husk på å drikke godt med vann og da helst litt mer enn du egentlig tenker er nok. Så får det bare bli som det blir! Det er tross alt bedre med en sterk kropp enn det motsatte. Trening er viktig. Uansett. Hvis det kommer litt vannvekt på, så forsvinner dette igjen. Det skal uansett ikke hindre deg fra å trene tenker jeg.
Velkommen i gjengen nightly, og gratulerer med fin nedgang :)
Lindemor: Målte meg når jeg var medlem i vektklubben, det var såååå kjedelig. Men det kan være fordi jeg var så sur og gretten hele den perioden, og gå konstant sulten og fysen er ikke noe for meg.... Uansett merker jeg det veldig godt på klærne nå. Fantastisk følelse når gamle trange jeans begynner å slenge....
Og tilslutt grattis med fin nedgang, du er flink.
Ny dag, ny veiedag og jeg er så glad :)
Vekta idag viste 83, 8 :D:D Kan ikke huske den var så lite.. Da er det nesten 2 kg ned på 2 uker.. KAn ikke annet enn å være fornøyd med det :)
Vel vel. All nedgang er nedgang og jeg kan jo ikke forvente like rask nedgang nå som jeg faktisk er normalvektig som da jeg var overvektig.
Spiser nok sikkert litt for mye også. :lol:
Usikker på hvorfor jeg har gått ned så mye denne uka. Har vært mer i bevegelse enn til vanlig men jeg tror kanskje jeg har fått i meg for lite vann. Regner med jeg finner ut om vekttapet er reelt neste uke :P
Har begynt å skifte over til litt mere karbo nå, og spiste potet for første gang siden midten av mai på lørdagen :) Ikke noe jeg skal gjøre dag men har lov til å unne meg hva som helst endag i uka samt litt mildere hele uka. Er også syk (ble syk før poteten så det er ikke den sin feil :P )
Bee...drømmer om den dagen jeg har din vekt, så at det går litt sakte for deg gjør ingenting.... (ja ja innrømmer jeg er hypermisunnelig.....;) )
Gikk tilbake i tråden og har lagt merke til at det er mange som ikke har vært med oss de siste ukene, håper de kommer tilbake.....
Men en god klapp på skulderen til oss som er her ennå, ,vi må fortsette sammen selv om det butter litt i mot til tider. Syns det er så kjekt og følge dere alle sammen på veien mot målet :)
Du kommer nok dit du også en dag. Jeg heier i alle fall på deg!! :D
Jeg begynte for første gang på lavkarbo i 2007, og herregud så mange up´s and down´s jeg har hatt. Jeg holdt meg jo egentlig tynn på lavkarbo leeenge etter siste start, men så ble jeg gravid og full av hormoner, og dermed gikk alt skeis.
Nå skal jeg derimot ikke bli gravid flere ganger, så etter at målet er nådd denne gang må det JOBBES.
Og du? Vet du hva? Det er faktisk ikke lenge siden jeg hadde nøyaktig samme vekt som deg. ;p
Da jeg begynte 18. mai veide jeg 70. Mnd før veide jeg 73,5. Såh!
Da var jeg gått ned igjen :) var på vekten i går men fikk ikke tid til å innom her og skrive så derfor gjør jeg det nå i et ledig øyeblikk ;) ned 0.9 og det tiltross for at tanta kom på besøk i går ogsåm :heia:
Gratulerer alle sammen som har nedgang og :heia: videre på alle sammen :)
Hei hei! Gratulerer til alle med fine resultater!!! :heia:
Jeg kom hjem tidlig i morges etter nattflyging fra de varmere områder og hjelpes meg for en fantastisk flott uke jeg har hatt med tanke på nettopp varmen.
Vel. Mat på tur er virkelig en utfordring! Det ble ei heller enkelt denne gangen. Jeg hadde med Nannahs supergode knekkebrød slik at frokosten var reddet, men de to siste dagene ble jeg kvalm da jeg var flink jente og spiste nok et knekkebrød. Egg og bacon!!! Jeg ville ha egg og bacon!!! Men nei... hehe.
Vel. Kroppen er i urytme etter en uke i varmen og merkelig spising det siste døgnet og egentlig hadde jeg fortalt meg selv at jeg ikke skulle gå på vekta før neste veiedag som er onsdag, men jeg var visstnok døv på det øret. Jeg gikk på vekta etter å ha sovet i 3 timer og det var ganske moro! :D
Uoffisielt stanset den på nøyaktig 1 kilo ned siden avreisedagen for en uke siden og det må jeg si var hyggelig! :D. Da jeg gikk på vekta etter litt mer søvn, var tapet 1,5 faktisk.... Moro.
Noterer ingen ny vekt før onsdag, men jeg tillater meg å glede meg over dette.
Lett har det ikke vært og jeg har stått i mot alle fristelser. Sett bort fra en liten plate med 70% sjokolade i løpet av uken, har jeg ikke spist noe som kan sies å være galt. Det har vært vanskelig å spise nok og også få i seg nok vann. Jeg ble etterhvert kvalm av flaskevannet og kan fortelle at jeg utenom 1 liter vann pr dag har drukket et par liter cola light. Det er tydeligvis ingen partystopper for meg.
Bare en hilsen fra meg denne regnfylte lørdagen. Gleder meg til trening igjen neste uke!
Huff har vært syk hele veieuka akkurat begynt å bli bedre. Har knaska halstabletter med og uten sukker hele dagene så har nok hatt et bra karboinntak samt spist veldig lite mat. Får ikke håpe det er ren muskelnedgang :/
Kan kanskje skylde på fru rød som kom innom i går. Men kan man egentlig det? Leste på kosdoktoren sin blogg i går om kona hans som var gravid. Hun gikk utelukkende på lchf og samlet ikke vann i kroppen. Bruker gifteringen ennå, har termin i begynnelsen av september.....det syns jeg er imponerende :) Men uansett hvorfor skulle vi egentlig gå opp i vekt når vi har mensen, ei som er gravid har i alle fall hormonene i full sving. Noen som vet? Ser en ofte nevner dette som årsak for vektstopp.
God bedring Conjurier! Det går seg nok til igjen det der skal du se. :klem:
runnmensunn: All nedgang er nedgang, er det ikke det de sier? :p
nightly: Du har garantert samlet noe vann om du har skeia ut. Om jeg skeier ut setter det meg alltid 1-2 uker tilbake. Kjipt, men man må vel nesten regne med det.
Sist uke veide jeg 61.9 kg.
Denne uka: 61 kg. Nedgang: 900 gram. :D
Jeg er ganske sikker på at cocosaen har en finger med i spillet altså. Gleder meg så til og teste sammen med UDOs også. Weee!!!
Vekta stanset på 82,4 kilo og jeg er strålende fornøyd!
Vekt sist veiing: 83,9 kilo
Vekt denne veiing: 82,4 kilo
Jeg har tatt av 1,5 kilo i løpet av disse to ukene og det er jeg svært godt fornøyd med. Spesielt med tanke på at det her ligger 10 dager uten trening og 8 dager i varmere strøk. Hurra!!!
Må bare finne frem duskedamene... :heia: :heia: :heia:
10 kilos grensen er nådd. Nå er tapet 10,4 kilo og jeg kjenner at jeg må ta meg litt tid til å virkelig kjenne på hvor godt det er! :D
Nedgang er nedgang! Stå på videre nå og få godt betalt neste uke!
Jeg vet ikke hvorfor det er som det er for de aller fleste kvinner, men for egen del kan jeg ihvertfall si at jeg ikke har sjans til å gå ned når jeg venter mens. Ingen mulighet. Jeg blir oppblåst og føler at jeg samler vann. Hver gang. Sånn er det jo med de aller fleste av oss. Hvorfor det fremdeles skjer så lenge vi spiser lchf, aner jeg ikke.
Er det noen av dere som bare føler dere større og større?
Altså, jeg VET at jeg blir mindre, både vekt og centimetere.. Men jeg FØLER meg bare større og større:(
vekt forrige onsdag 72,5
i dag 73,7
Altså opp 1,7 kg. Ganske forventet etter en langhelg med høykarbo og masse besøk. Vært hos farsfamilen min som vi ser ca annenhvert år. Så det har vært selskapeligheter til den store gullmedalje. Mannen min og jeg bestemte oss for å legge lavkarbolivet på ¨hylla¨ disse fire dagene....og det har satt sine spor.
Vet ikke om det er om å banne i kirka når jeg innrømmer at det var skikkelig herlig og spise det som ble tilbudt, bestille akkurat det som passet meg når vi var på resturant :o.
Nå får jeg ta støyten, og det er igrunn greit. Spist er spist og jeg har virkelig kost meg.
Godt å komme igang igjen på mandag med skikkelig lavkarbo og trening.
Lykke til dere andre, venter spent på å høre hvordan det har gått :)
ja der røyk den fine rekka mi :/ Har begynt å bli mindre restriktiv på karbene som er en litt ond sirkel (skulle bare ha et par druer etc) men fortsetter litt med dette og ser hvor det går :) Er hvertfall frisk igjen nå :)
Jeg har da vært i konfirmasjon i helgen og for å si det slik så ble det absolutt ikke lavkarbo :lol: ja ja jeg gikk på vekta når vi kom hjem og ikke overrasket så viste den +3 kg, ja ja tenkte jeg jeg har jo ikke spist mindre kaker og cocosan drakk jeg jo bare sånn dann og vann.
Men nå har jeg vært på lavkarbo kjøret siden onsdag og i dag etter at jeg hadde stått opp igjen gikk jeg på vekten og da viste den 100 gram under siste offentlige notering så det ser ut til at det er vann som har samla seg i kroppen i helgen og rett og slett tarmfyll :ja: :heia: men det kommer ikke offentlig måling her ifra før neste uke :D
Hei. Da er jeg klar for å begynne på igjen med mer restriktiv karbohydratredusering i kostholdet. Sommeren har vært full av mye dritt for å så det mildt, og den har jo vart ganske lenge også ;)
Meeeeen, jeg tror jeg må ha myyyyyeee drahjelp om jeg skal klare å holde meg der. Har prøvd flere ganger i sommer, men etter to-tre dager har jeg vært på kjøret igjen. Det er ikke brød, potet osv som er problemet mitt. MEN sjokolade, godteri og is i lange baner. Klarer jo bare ikke å la være!!!!! Æsj, kjenner jeg blir FRUSTRERT av å være så jævlig avhengig av slikt.
Kun en ting som har vært positivt med dette i sommer, og det er at jeg har funnet ut hvor mye jeg kommer til å gå opp i vekt når jeg skal stabilisere. 3-4 kilo for å være nøyaktig :p Så da må jeg faktisk i realiteten gå ned 15 kilo da for at jeg skal være "normalvektig". Men jeg må ha delmål så jeg vil i første omgang satse på 7.8 kilo for da vil jeg være 70 kilo og det er det leeeenge siden jeg har vært :o
Håper på oppbacking når jeg kjenner suget blir for stort :D
Skal backe deg opp som bare det. Vet akkurat hvordan du har det. Har vært en sukkerjunkie til de grader. Kunne fint levd på kaker,sjokolade og smågodt hadde det ikke vært for at jeg ble smellas. Har ennå sug etter noe godt, men det er ikke så ille som før. Må innrømme at jeg kanskje koser meg litt ofte. Gele med krem og Iset sin sjokoladekake med krem gjort på 2 minutter er noen av favorittene. Tror alltid jeg kommer til å være en søtmoms, men denne livstilen holder det i alle fall noenlunde i sjakk. Vektnedgangen får heller ta sin tid, koser meg på veien istedet for et hardkjør jeg blir sur av....
Ååå, så flinke!! Gratulerer så masse til dere begge med et formadibelt vekttap. Fantastisk!
Jeg hoppa glatt over denne veiedagen jeg. Svigerfar hadde bursdag i går og jeg spiste jammen ta meg ikke en, men 3!!! mandelstenger og 2 hveteboller. SHAME ON ME!! :lol:
Jaja, jeg ble i alle fall ikke dårlig, og ikke har jeg dårlig samvittighet heller. Jeg fortjente noe så godt sånn som jeg har stått på de siste dagene. (Driver og pusser opp kjøkkenet, heeeelt på egenhånd. :D )
Altså ned 700 gram. Langehelgen for halvannen uke sitter nok litt igjen...sukk.
Har trent mye styrke den siste uken, så jeg sier til meg selv at noe er muskler :D
Conjurier: wow :)
Lindemor: Det går jevnt og trutt ned, så bra :snill:
Bee: Syns absolutt du fortjener en aldri så liten utskeielse :spisesnak
Har lest gjennom oppteringene, så linke dere har vært:D
Jeg har ikke vært her inne på en stund, jeg har ikke vært så veldig flink og har ikke vært på vekten på mange uker:eek:. Nå begynner jeg for fullt igjen i morgen. Men jeg skal ikke veie meg før neste onsdag for motivasjonen sin skyld. Jeg kommer inn igjen på onsdag for å følge med dere:)
Ja det er ikke enkelt dette med sukkeret!! Jeg gikk ned 2 kg første uka så vann og ekstra tarmfyll ble borte. Nå er jeg imidlertid syk så det blir litt tull, full av feber så kroppen har vel mer enn nok med å lege seg selv. Jeg har ikke vært så streng på det jeg har spist i helga, men det har vært et veldig lite inntak av mat så noe må jeg jo klare å få i meg også :( Til tider kjempesulten, men mat frister ikke. Så da har det blitt ulovlige ting,men har ikke tatt av nei ;) Håper ikke feberen varer altfor lenge for da er det større sjanse for å skli ut for mye også.
Jeg tusler videre mot mål. Ja, får bruke ordet tuslet for her kommer ikke de store tapstallene nei. Slettes ikke.
Denne uken viste vekta 600gram ned. Totalt 12,4 kilo og det er 3 md og 2 dager siden omleggingen.
Jeg er straks i mål med mitt treningsmål for september som er på 2500 minutter. Jeg tror jeg trener f o r mye til å at kroppen vil slippe seg noe raskere nedover i vekt. Men men. Jeg velger heller den varianten. Vet jo at muskelmassen øker og at det på sikt vil hjelpe meg og være det beste for meg.
Jeg hadde som belønning for delmål 12 kilo å foreta en kroppsanalyse så jeg kan få se hvordan det virkelig står til med fordeligen fett og muskler. Nå er jeg jo kommet dit! :D. Bestiller time i ettermiddag da jeg nok en gang setter mine føtter på treningssenteret.
Turte å veie meg i dag. Veide meg jo ikke sist uke, så da måtte jeg jo nesten nå da.
De siste 2 ukene har jeg......
Gått opp 900 gram. Og med tanke på all dritt jeg har putta i meg, så er det jammen ta meg ikke verst.
Har pussa opp kjøkkenet så det ikke har vært mulig og lage mat der inne, så det har gått i følgende:
200 gram freia melkesjokolade med kvikk lunch og havsalt.
500 gram salt potetgull
1 pose maarud ost- og løk potetgull
NUDLER! (wtf? Er jo ikke godt en gang)
Pizza x flere
osv, osv...høykarbolista goes on and on.
Men! I dag er en ny dag, kjøkkenet er ferdig og jeg akter og holde meg på lavkarbo. Tidligere ville så lang tids utskeielser ført meg så langt vekk fra lavkarbo at jeg ikke hadde stoppa før jeg hadde lagt på meg 10 kg igjen. Men nå vil jeg ikke ha mer karboskit. Er så uggen og gåen i kroppen at jeg nesten ikke orker å gjøre en dritt.
Ingen god følelse.
Starta i alle fall dagen med 2 store lavkarboknekkiser med salami og frokostsalat, og skal straks hive meg over litt fenalår med rømme.
Middagen har jeg ikke funnet ut av enda, men regner med jeg får god inspirasjon fra middagstråden her inne.
Jaja, dette ble langt, men jeg måtte bare tilstå mine synder så jeg kan legge de bak meg og komme på rett kjøl igjen.
Forresten, om dere vil se bilder fra kjøkkenet, kan dere se de her! ;)
Det tar jo ikke helt av....men jeg stresser ikke. Buksene sitter løsere enn noengang, tante rød er rett rundt hjørnet.....:rolleyes: Så lenge jeg vet jeg spiser riktig er det ikke noe annet å gjøre enn og ta tiden til hjelp.
60,7 her i dag. Fortsatt 200 over minstenotering. (i denne omgang i alle fall)
Vanligvis ville jeg ha kvittet meg med dette, men jeg var ikke noe flink i helgen som var.
Dustesjokolade og dustepotetgull.
Til helga blir det jobb og atter jobb, både på meg og samboeren min, så da skal ungene være hos svigers. Ergo: Null snopehandling. Takk og lov.
Er visst inne i en litt tullete periode hvor fokuset på mat dessverre er litt større enn det burde vært.
Kjipt, men jeg tror akkurat den problemstillingen kommer til å følge meg resten av livet.
Jaja, jeg kommer nok over det denne gangen også.
Herregud som jeg babler i disse veietrådene da. På tide med journal kanskje. :P
Jeg tusler og tusler... musekritt nå.... med 100gram siste uke og når sant skal sies så har jeg snikveid meg igjennom uken og det skjer null og niks på vekta. MEN det skjer noe ellers for jeg kan jo se med det blotte øyet at jeg blir mindre og jeg merker det også godt på klærne. Hvorfor det går så sakte nå, aner jeg ikke. Jeg er i ketose og jeg gjør det jeg skal. Jeg trener også veldig mye. Muligens for mye. Er oppe i ca 3200minutter med trening i løpet av september så langt.
MEN det spiller ikke så stor rolle. Denne kroppen vil tydeligvis niholde på 8 tallet først! Jaja! Jeg står på videre og henger i håpet om at jeg ser 7 tallet først ved neste veiing om en uke! Dit er det kun 300gram! :D
Bee: koselig med litt babling da.....:syklubb: kjør i gang med journal da vel, jeg skal følge med :D
Lindemor: så mye som du har gått ned hver uke er det jo fantastisk at du fremdeles fortsetter ned..... dessuten bygger du vel muskler som bare det så mye som du trener :visemuskl
Hatt meg en herlig økt med kondis og styrke i dag, fins ikke noe bedre......
Jeg var på vekten i dag og jeg var gått ned 1,5 kg :) siden sist jeg hadde oppdatert tickeren min så nå er jeg snart i mål med adventsmålet mitt og jeg er i ketose for pinnen var mørke lilla :) så dette blir jo spennende å se om jeg fortsatt klarer å holde meg der.
var å kjøpte meg ei ny bukse her om dagen og det var ned en størrelse og tenk at jeg fikk meg ei bukse på cubus til 199 på første forsøk :heia: dette lover bra til jul ;)
Slår altså til med 100 gram denne uka....:p
Er rart ikke jeg har gått ned mer, føler hele kroppen min har minsket de to siste ukene.
De siste dagene har gifteringen begynt å snurre på fingeren, måtte kjøpe noen nye bukser i går. De jeg kjøpte i juli er blitt skikkelig ¨sæggi¨..... Og sist men ikke minst magen er blitt mye mindre :D
Grattis med nedgang! Men ja.. det er merkelige greier dette med vekta. Jeg kjenner igjen det du skriver. Vi får forsøke å flytte fokuset litt når vekta ikke gir den uttellingen den skulla ha gitt! Du er kjempeflink!!! :heia:
Jeg måtte gå opp og ned på vektkameraten i morges for jeg ble mildt sagt overrasket! Jovisst så jeg 7-tallet i går for jeg snikveide meg og fant tallet 79,9 - men 400gram til???!
Jeg tør håpe på at det ikke kun er en blaff, men at jeg kanskje slipper å se langt opp på 80-tallet fremover nå. Dette selvom om tante er ventet på besøk når som helst.
Jeg har fortsatt ikke badevekt, så jeg aner ikke hvordan det går. I følge klærne mine har det ikke skjedd noe, og så lenge jeg ikke går opp er jeg fornøyd. :D
Lindemor: Så herlig å se syvtallet :D congrats a lot :heia:
Bee: Så du ønsket tips om vekt, her jeg sitter på jobb husker jeg ikke hvilket merke vi har. Ei sånn glassvekt som du først setter tottisen på, venter på nullen og hopper på. Tor vi kjøpte den billig på obs.....:rolleyes:
Bittemoren: 1,5 kg? Det er jo fantastisk :stortsmil
Ha en fin dag jenter, håper fler stikker innom. Begynner å bli tynt i rekkene her. Skulle noen nye lese så er det bare til å hoppe på.....
Jeg tror det var en slik jeg hadde fra før runnmensunn. :p
Endte opp med ei fra tretti.no til 99,- Hihi...
Den ligger på Ica og venter, men orker ikke hente den før jeg er ferdig med denne ukens nattevakter. De har så teite åpningstider at det aldri passer når jeg skal til og fra jobb.
Da har jeg endelig blitt kvitt vektangsten og steget opp på vekten. Den viste 82.0. Det har gått sent i høst men jeg har gått ned 7,5 kg sidan mai. Nå har jeg fått kosthold og trening på rett spor igjen.
Det har vært mye sykdom i familien i det siste men nå skal jeg være mer aktiv her:). Jeg er fortsatt kjempe imponert over innstsen til gjengen:)
Hei eg lurte på om eg kunne slenge meg på meg dåkkår? Eg har gått ned 15 kg siden jul med hjelp av lavkarbo, og nå er det 7 kg igjen til målet. Jeg har ahtt pause i hele sommer, men ble bare 2 kg opp så det var mye bedre enn forventet. Nå er det på an igjen og kjenner jeg trenge en ekstra motivasjon nå, når det går mot siste innspurt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.