< Tilbake til oversikten

Skravletråd for gravide

Carisma sa for siden:

Jeg trenger en sånn jeg, for å ikke kuppe andres tråder. :o

Carisma sa for siden:

Hvorfor trenger jeg det? Vel, akkurat nå HATER jeg vektoppgangen. Jeg ser jo ikke gravid ut engen, bare veldig tjukk! Og veldig full av vann.... Jeg har gått opp 9 kg på 23 uker, nope som er over halvparten av det jeg tok av før jeg ble gravid. Og som jeg brukte 5-6 år på... :eek: Det føles ganske meningsløst. Likevel klarer jeg ikke være streng nok med kosten. Hadde vært mye lettere å kunne være i ketose, men så fort jeg kan tillate litt sklir jeg ut på mer.

Anne sa for siden:

Noen går opp mest de første mnd og minst de siste. Andre er det motsatt på. Så det er ingen fasit på dette. Skjønner du syns det er litt frustrerende, men ikke fortvil. Skal se det går veldig fint etterhvert. Tenker det kommer til å synes mer etterhvert at du er gravid, for det er fra nå av fosteret begynner å øke i vekt...

Vær stolt av din mave og det du bærer på. DU vet hva som skjuler seg der....en liten skatt jo:klem:

Lykke til , Carisma:klem:

Carisma sa for siden:

Ja, problemet er at de bulkene som lå på magen før, de pushes bare utover... Det vokser ganske bra inni der da, men skulle så gjerne hatt bort de hersens bulkene. Og jo mer vann jeg samler, jo tydeligere er de. :mad:

Anne sa for siden:

Det skjønner jeg godt....plagsomt med mye vann:ja:

KOs med magen din du...den lille kjenner det vet du:love:

Carisma sa for siden:

Tanken er sikkert god, men aldri i verden om orker ta på den brøddeigen der! :eek: :o

Anne sa for siden:

Kanskje bulkene jevner seg ut med litt god massasje evt du:);)

Carisma sa for siden:

I natt drømte jeg at jeg ikke var livredd for det som venter, men klarte å slappe av og glede meg. Veldig rar drøm! :o

Konkelimonke sa for siden:

Du er ikkje aleine, carisma!
Eg òg har store problemer med å vera "streng" nok i kosten, for det er så mykje enklare å faktisk eta ketogent... Men, så langt går det no på eit vis - sjølv om dagane med sprekk kjem litt for ofte. Anyway, så er no tanken god! Haha! Om det berre hadde vore nok med tanken... Haha!

Eg òg opplever forresten at eg tenkjer eg ser feit ut, ikkje gravid. Men, det kjem seg det når bebisn veks litt til! :) me får trøsta oss med det :)
Eg er 25 fullgåtte i morgon... Tida fyk! Og eg byrjar allereie verta lei (mest pga alle kynnerane mine då, men...) Gler meg til lillebror kjem ut og eg kan koksentrera meg om kroppen att utan at det går utover ein andrepart ;)

Håpar du får ein finfin dag:D

Carisma sa for siden:

Det er ikke bare noe jeg tenker, det er helt reelt. Jeg har ikke gravidmage i det hele tatt. Bare en kjempediger dissende brøddeig... jepp, dissende. Og det drar jo vekk gravid-utseendet ganske effektivt. Når jeg i tillegg har lagt på meg masse på puppene/ryggen blir det jo ikke akkurat bedre.
I dag viste vekta 10 KG MER enn før jeg ble gravid!! :hylgrine:!! Tatt i betraktning at greia inni der veier omtrent 500g nå, så går jo ikke regnestykket helt opp.
Skal på sykehuset i morra, og gruer meg til hva prøvene kommer til å vise. Men jeg får bare krype til korset og ta meg sammen etter det.

Anne sa for siden:

Gruer du deg, Carisma?
I tilfelle, er det fødselen eller tiden etterpå? Er det fødselen, så syns jeg du skal be om å få snakke med jordmor. Det er ganske vanlig å grue seg og det er mange som da har stor nytte av en prat med jordmor....

:klem:

Carisma sa for siden:

Ja, jeg gruer meg! Fødeselen tenker jeg egentlig ikke på engang, kommer sannsynligvis til å bli keisersnitt (veldig smale hofter, samme som min mor som hadde keisersnitt alle 3 ganger). Dessuten har man jo ikke noe styring på den uansett. Men jeg gruer meg helt villt til tida etterpå! Alt kan gå galt, og alt er opp til meg! Jeg som ikke kan holde orden på mitt eget liv engang. :eek:

Anne sa for siden:

Ja, litt skummelt " å sette barn til verden". Det kan skje så mye, men husk det...vi hører nesten bare om de ekstremt få tilfellene hvor det ikke går så bra.
Jeg mener du har en flott tid foran deg. :love: Nyt det fantastiske lille vesenet....så går ting seg til ettehvert.

Jeg tror du har alle muligheter med dine ressurser å hjelpe nudelingen frem i verden. Og forvente at alt går bra på alle måter.:love:

Gled deg, Carisma:klem:

KarMa40 sa for siden:

Det var ultralyd-dagen idag, bare gode nyheter og bare to dager flytting av termin.:p

Det ser rosa ut for oss, og så lager selvfølgelig bilen u-lyder på vei hjem:(

Carisma sa for siden:

Nja si ikke det, verden er full av alt fra dophuer til FRP velgere, de har vært nyfødte engang de også :D

Anne sa for siden:

:D Du sier noe...Du har noen år på deg da, så nyt de første årene om ikke annet:D

Jeg skjønner hva du mener, Carisma...:klem:

Litt smådeppa fpr tida eg... Gubben merkar det med ein gong når det er noko i vegen, så eg kan ikkje berre klistra på meg smilet og lata som ingenting...
Eg føler meg einsam, går jo heima kvar forbaska dag!
Føler meg smellfeit, og maten sklir ut i alle retningar...
Gubben jobbar mykje, så tilgangen til voksenprat er dermed redusert...

Nei og nei!
Jaja...
Vel, vel...
Korleis har de det i dag då?

KarMa40: gratulera med jentebebi i magen då!!! :) koseleg!

Carisma sa for siden:

Jeg jobber 100%, ikke noe å trakte etter det heller akkurat! Pluss at jeg er ny i jobben og ikke har kontroll på noenting... :rolleyes: I tillegg har jeg 1000 prosjekter på gang utenom jobb. Kan faktisk ikke huske sist jeg satt i sofaen, det må være uker siden! Så akkurat nå drømmer jeg om i morgen kveld, for da skal jeg bare synke ned i sofakroken og gjøre ingenting! Dette stresset er vel ikke optimalt nå for tida. :0

wahaj sa for siden:

Her har jeg mistet motivasjonen til det aller meste.
Etter lang treningspause (des-mars) så begynte jeg igjen 20.mars ca og trent omtrent daglig siden, så kroppen har kræsja litt, og nå er det hele 4 dager siden sist treningsøkt, og jeg får dårligere samvittighet for hver dag, og mindre lyst eller motivasjon. I tillegg er jeg ekstremt sulten/fysen på ting for tiden, gått opp 2 kg på 3 uker :( Er 26 uker på vei idag.
Jeg burde vel egentlig ikke klage, siden jeg kun har gått opp 2.4kg fra startvekt (gikk ned en del de første ukene), men likevel veier jeg 90.5kg nå, og det er fortsatt 14 uker igjen. I tillegg klarer jeg ikke å leve lavkarbo, klarer kun ketolyse, for der er det såpass enkelt, men det å telle og bla bla er ikke greia for meg. Ikke kan jeg leve på ketolyse heller, selv om det sikkert ikke er farlig.
Vel vel, nå er iallfall treningstøyet på, også skal jeg sette i gang med 50 min No more trouble zones med Jillian Michaels, også er det grilling senere i dag i finværet!

Håper dere får en flott helg :D

Carisma sa for siden:

Jeg tror å trene hver dag er i overkant ambisiøst i graviditeten... Kroppen trenger mer restitusjon enn ellers, så jeg tror ikke du trenger ha dårlig samvittighet for noen dagers opphold! Tre ganger i uka er mitt må, + gåing 10 min til og 10 min fra bussen hver dag.

KarMa40 sa for siden:

Mitt mål er å trene kanskje engang i uka, så det er forskjell på ambisjonene :p

Hm, jeg har visst blitt litt lamslått av rosa-beskjeden. Det finnes jo MYE mer å få kjøpt. Og ikke så mye jeg vil bruke penga på gitt. Og nå har ikke gått avgårde for å finne kjønnsnøytralt, men for å finne noe fint nå som jeg vet hvilket slag som kommer...

Carisma sa for siden:

Jeg må trene minst et par ganger i uka ellers stivner jeg helt. Yoga på mandager og vannaerobic onsdager, også prøver jeg å få inn en gåtur på et par timers tid i helgene. Hadde halvannen uke treingsfri for noen uker siden, og ble dønn stiv i ryggen med en gang.

Kjønnsnøytralt er nesten umulig å få kjøpt! Jeg vet jo ikke hva det blir, og har begynt å titte litt, men utvalget er særdeles begrenset. Alltid en eller annen detalj som gjør det veldig enten det ene eller andre. Men jeg skal ikke handle så mye enda da, bare kikke. Er jo bare uke 24, så jeg syns det er alt for tidlg. Midten av juni kanskje jeg må begynne å se seriøst ettert ting.

KarMa40 sa for siden:

Dette er andremann for meg, dvs jente. Så jeg har litt trening :p. Men kjenner veldig igjen den med å være forsiktig før bayen faktisk er der.

Men søsteren flytter og vi får i alle tilfelle fylt opp de neste ukene med vugge og arvetøy og alt annet hun vil bli kvitt. Termin er i september, men hus-overtakelse er i juni...:rolleyes:

Grattis med 24 uker forresten,:):) det er jo sånn milepæl for om det går bra selv om fødselen skulle starte imorgen. Herifra blir det sikrere og sikrere.

Carisma sa for siden:

Vi har ikke begynt å rydde gjesterommet/kontoret enda, så vi har ikke noe sted å ha evt ting vi handler inn heller :o
Men vi må kjøpe vogn til uka. Fordi den er på kjempetilbud fram til onsdag. Vi har endt opp på en brun Simo. Diger, men både jeg og sambo var rundt 5 kg da vi ble født, så sjansen for noe liten unge er minimal. I tillegg til min insulinresistens som kan gi stor baby. Og det blir jo mye vintertrilling, så det er nok det beste.

KarMa40 sa for siden:

Hvis de brøyter går alt bra, hvis man må brøyte selv kan diger vogn være en fordel.:p Blir litt trangt i de trangeste butikkene, men det finnes alltid en ordning, eller en annen butikk. Det er jo fordeler med Oslo også...

Vi hadde trehjuling til førstemann, men jeg har ikke jogget mye med den ... :o Var noen ganger på sånn mini-bootcamp og det var vel omtrent det...

KarMa40 sa for siden:

Ja, det er visst mye i det med at man ligner på sin egen mor når det gjelder svangerskap og fødsel, særlig hvis man ligner fysisk.

Jeg har født på termindagen, akkurat som mamma, og ungen var på rett under 3,5 akkurat som mine helsøsken. Faktisk var min søsters førstemann og min nøyaktig like like lange og på grammet like tunge. Enda hun er 5 cm høyere og mer timeglass mot mitt eple, eller fronttung atlet når jeg er på mitt beste :D

Cherry sa for siden:

Kan noen fortelle en stakkars førstegangsgravid hvorfor hun blør etter en skikkelig runde i senga? Legen er en dust og sier at det er vanlig fra tid til annen, og det liker jeg ikke :rolleyes:

Cyan sa for siden:

Det er rett og slett slimhinnene som blør lettere når man er gravid. Slimhinnene er generelt ekstra skjøre under svangerskapet og sprekker lett eller får lett rifter. Jeg hadde småblødninger gjennom hele svangerskapet, og jeg gikk som på nåler hele tiden. Dersom jeg hadde litt hard avføring så sprakk det ei blodåre/slimhinne og sex turde jeg ikke ha. En gang fikk jeg en veldig stor blødning og dro i hui og hast på sykehuset for å sjekke. Legene fant aldri ut hvorfor jeg hadde disse blødningene og jeg fødte en flott og velskapt gutt for 10 måneder siden :)

Carisma sa for siden:

Du mener soving? :D Hvertfall eneste runden jeg kjenner til i senga for tida. Kan ikke skjønne at jeg kunne bli gravid engang jeg. Men det skal han ha da, godt gjort å treffe den ene gangen i halvåret liskom. :rolleyes:

Cherry sa for siden:

HAHA:D

Neppe. Var til pers sånn minst tjue-tjuefem ganger i helga. De par tre siste gangene ble det sånn "herregud blir han aldri ferdig":p. Og selv om jeg liker sex selv så kjenner jeg at det er litt godt at han er borte i fjorten dager nå:p Man får stygga på sjokoladekake om man spiser det til alle måltider.

Har hatt litt sånn smågulbrunrød utflod på søndag før det i går kom en litt større menslikende blødning. Vet ikke noe om dette her så jeg føler meg på gyngende grunn med NULL kunnskaper.

Cyan sa for siden:

Siden jeg blødde såpass gjennom svangerskapet vet jeg ganske mye om blødninger og hva som er normalt og ikke. Det der høres helt normalt ut, og så lenge du ikke har smerter er det høyst sannsynlig ikke noe å bry seg om. Og med så mange runder i senga er det jaggu ikke rart heller :lol: Men man bør alltid kontakte lege ved blødninger uansett, og det regner jeg med du har gjort siden du ikke var helt "fornøyd" med legens svar ;) Dersom du fortsetter å blø mye bør du komme deg inn til legen eller gynekolog for en sjekk.

I starten av graviditeten kan det ofte komme en blødning når du "egentlig" skulle hatt mensen (dersom du ikke var gravid selvsagt). Da er den hormonelt betinget og ikke noe å bekymre seg for da heller :)

Cherry sa for siden:

Men hva er MYE DA? Jeg fikk llitt sånn gul utflod på papiret, noen ganger litt rødt på papiret. Så en gang hvor det faktisk så ut som midt i menstiden. Luktet intens gjør det også. Og jeg er spent på, vil dette fortsette hver gang jeg har sex??

Carisma sa for siden:

Ehm, når begynner det å komme "ting" ut av brystvortene? Er ikke 6mnd litt tidlig?? :o

wahaj sa for siden:

Hehe. Kalles råmelk, noen får det tidlig, mens andre ikke får det før etter fødselen :) Bare ikke klem på de. Kanskje være lurt å begynne med innlegg, hvis du lekker litt, slipper du å skifte bh for ofte :)

wahaj sa for siden:

Ikke nødvendigvis. Kommer an på hvor 'røft' det er, og hvor ømfintlig slimhinnene dine er. Men hvis du blør frisk blod lenge så hadde jeg nok kanskje ringt lege/føden for en sjekk. Men har du hatt sex, så er det ikke farlig. Men det skal ikke lukte?

Cherry sa for siden:

"Mammas livmor er på størrelse med en grapefrukt, som hun vil kaste på pappa akkurat nå"

Tenkte mer å bruke en vannmelon jeg!:D
Han går meg på nervene løs. Er det normalt å bli irritabel av ingenting?:p

KarMa40 sa for siden:

Ja!

Helt normalt og ikke minst fullt forståelig...

KarMa40 sa for siden:

Heia lavkarbo!

Jeg har vært på svangerskapskontroll, min uke 23, og har gått opp en kilo siden sist! Forrige gang gikk jeg opp 16 kilo, som skulle være to kilo i snitt i måneden. Og jeg har spist sjokolade hver dag de siste ukene...:o
Ganske fornøyd jeg da, så trenger jeg ikke komme såååå nærme 90 kg og kanskje holde meg på denne siden til og med.

Ingen sukker i urinen - nydelig blodprosent, lavt blodtrykk, fundusmål midt på streken og bebis som sparker mot ultralyden:D. Legen synes det var litt vel lavt, men jeg er redd jeg slapper av med vilje, for ikke å skape falskt høyt blodtrykk ...

Fasansvondt i ryggen, den låser seg, men det er derfor jeg har tlfnr til kiropraktor...

EllenNerR sa for siden:

Det er langt ifra for tidlig. :) J fikk det allerede når j var 3 mnd :) Vi alle er VELDIG forskjellige :)

Carisma sa for siden:

Shit, i dag går jeg over i 3. trimester! Da regnes man jo som høygravid! :eek:

millah sa for siden:

Gratulerer! :) Jeg tror dette svangerskapet vil føles som en evighet... Jeg er bare helt i begynnelsen, og tenker allerede på fødselen! :p

Cyan sa for siden:

Gratulerer :suss:
Men det er da enda en liten stund igjen til du er høygravid da. Du er høygravid når det er 40 dager igjen, altså når du er 34+4 ;)

Carisma sa for siden:

Ah, ja jeg syns det var litt tidlig! Men de definerer tydeligvis det (også) forskjellig her og i USA :ja:

Vettel sa for siden:

Melder meg inn! Fikk endelig positiv test igår.

Mål: Helst vokse meg inn i min egen vekt.... Så den lille cella får ta så mye den vil, har så det rekker på hofter og lår. ;)

Og ja, jeg er bare 4 uker 6 dager eller 5 uker 6 dager på vei. IVF så full kontroll. Bortsett fra at jeg og mannen ikke er enig om vi (jeg!) er 5 eller 6 uker på vei imorgen.

millah sa for siden:

Kjekt å se andre som er helt i starten av det spennende svangerskapet. :) Jeg vet heller ikke sikkert hvor mange uker jeg er på vei. 6-7 uker, kanskje. Det hele er egentlig ganske uvirkelig ennå. Jeg håper bare jeg klarer å holde både spiren og meg selv frisk!!!

Cherry sa for siden:

Altså, er det luft eller har jeg en fiskebaby i magen??

Vettel sa for siden:

Kanskje en havfrue??

Vettel sa for siden:

UL viste ingenting. Da mener jeg ingenting. Hverken i livmor eller utenfor... Så tatt blodprøve, og skal ta ny fredag, men utsiktene er ikke så bra nei.

KarMa40 sa for siden:

Klem til Vettel, det høres ut som et samme som har skjedd meg i hvertfall to ganger bare ifjor, minus ivf og nitid oppfølging.
Jeg prøvde å trøste meg selv med at da vil systemet i det minste virke, om så for å prøve å holde liv til hva som helst.

Carisma sa for siden:

Da kjenner du det tidlig! Jeg kjente ikke noe før nærmere uke 20. Men den har tatt igjen med renter da.... :cool:

Carisma sa for siden:

Noen som har erfaring med Gravid Yoga II?
Jeg trener dynamsik yoga nå, men magen begynner å bli i veien :o Men har ikke lyst til å slutte allerede nå, det er jo over to mnd til termin.

Imp sa for siden:

Noen av dere gravide som har kjøpt/lagd noe bæretøy? Tenker på sjal, meitai, slynger, osv. Hva med tøybleier? Hilsen hun der nysgjerrige. :p

KarMa40 sa for siden:

Forrige gang tenkte jeg at bæresjal var en sånn derre hippiegreie og det skulle jeg ivæffal ikke, men jeg knøt sammen et pasjmina-sjal (ikke ekte altså) med to knuter og det funker som bare det, særlig på småttiser som både vil sove og ikke være langt fra mamma.

Skikkelig deilig med to ledige hender:D

Denne gangen skal jeg nok gå litt mer organisert til verks, men har problemer med ryggen og ikke alt jeg får til, særlig skjevbæring, men får nok hjelp av en annen gravid mamma i barnehagen som er i businessen.

Imp sa for siden:

Hehe, ja det var akkurat det jeg tenkte da jeg entret det forumet. Herregud så hippieaktig tenkte jeg! Men så leste jeg litt om bæring og forsto at det nok ikke var så hippieaktig likevel. ;)

Å knyte sammen pasjiminasjal og lignende tror jeg mange har gjort i en slitsom situasjon!

Jeg syns heller ikke det er noe særlig å bære skjevt. Det går når de er små, men han 11kilosgutten min kan jeg bare glemme å bære slik. Da må det sjal eller meitai til.

Carisma sa for siden:

Jeg har savnet Biola bringebær veldig, og har havnet på "kjøret" et par ganger. Problemet er at jeg klarer jo ikke drikke bare et glass heller, hele kartongen går med. Men i går kjøpte jeg biola naturell og fryste bær og laget selv. Nydelig! :sikle: Mye bedre enn den søte ferdig kjøpte!

millah sa for siden:

Jeg har faktisk fundert på å skaffe meg en meitai eller lignende, håper bare at den er grei å knytte! Og så lurer jeg på hvordan det funker å bære, siden jeg er ganske stor.. Uansett er det jammen utrolig masse varianter å velge mellom, lurer på hva som funker best!

Carisma sa for siden:

Jeg tør ikke å ha sånn knyte ting. Har generellt dårlig erfaring med at knuter sklir og løsner o.l. Vil heller ha med spenne ala manduca. Dessuten kan sambo bruke den også om den er litt "røffere".

KarMa40 sa for siden:

Vi drar på bringebær stadig vekk, poden kan få med pisket krem til kvelds. Mmmmmmm

Og ankelknoken på innsiden er på vei til å forsvinne og føttene har alltid den lille puten oppå:mad:

Carisma sa for siden:

Mine har pute, men anklene har dukket opp igjen de siste par dagene! :heia: Utrolig hvor mye det har å si for formen genrellt!

Imp sa for siden:

millah: Jeg har vært opptil str 48 under bærekarrieren, og det går fint. En slektning av meg er et par nummer større, og hun har heller ingen problemer med å bære. Vet også om et par på Tettinntil.no som også er store og det går bra.

Meitai er lett å knyte. Jeg skaffet meg en meitai, sjal og slynge før barnet kom, og trente på alle deler (med puter og pusekatter!). Meitaien var det første jeg prøvde, og det gikk som smurt. Det har også vært mitt yndlingsbæretøy. Sjal er også fint, spesielt til magebæring, til kjapp bæring (kan bare knyte på og så kan man ha samme knytingen og ta barnet inn og ut dersom man skal flere ærender i butikk osv), og når barna blir større, er sjal mer stødig og støttende i og med at man får spredd det over hele barnets kropp og fordeler vekten over en større del av sin rygg enn man gjør med meitaien. Ok, litt rotete forklart men..mannen bærer forresten snuppa 16 kilo uten problemer enda. (Jeg og, men det er litt tungt på tur..)

Du kan sy selv, det er lett, og det ligger en super oppskrift på tettinntil. Eller du kan kjøpe en dyr merkemeitai. De er ikke noe bedre enn en hjemmesydd sikkerhetsmessig, (dersom den hjemmesydde er sydd riktig) men de kan være gud så lekre. Eye2eye'ene for eksempel er utrolig fine.

Og så millah, kan du reise på bæretreff og prøve ut forskjellige bæretøy! Det er en super mulighet for den som er nysgjerrig, og der er det koselige damer med masse kunnskap å dele også. Igjen, sjekk ut tettinntil.

Carisma: Tør jeg spørre om det er en erfaring i bærerelatert sammenheng? De knutene man bruker under bæring skal ikke kunne gå opp, men har man et særdeles vrikkete og urolig barn, kan barnet vri seg løs fra et sjal. Med meitai er det ikke mulig.
Men det er utrolig mange som er fornøyde med formsydde bæreseler da! (Som Manduca er.)

KarMa40 sa for siden:

Nå må jeg snart starte med håndspåleggelse, ellers er disse glovarme hendene helt bortkastet..

Gruer meg til tropenetter ja.

Carisma sa for siden:

Nei, bare med type knytebelter, sjal osv. Jeg har ikke hofter, så det skal litt til å få ting til å sitte :o

Forresten, om noen av dere er på jakt etter strikket babytøy har jeg en mor som strikker på oppdrag. Kan formidle kontakt. Jeg trenger ikke mer nå, så pleeeeeaaaaase kjøp noe! :D

Cherry sa for siden:

LÆFSA!! Læfsa, læfsa, læfs!

Det er blitt klart at min graviditetsdille er lefser. Helst hjemmebakte med smør, sukker og kanel. Namnamnam. Det går vitterlig ikke an å spise flere leiver lefser i uka! Tro om det finnes en lavkarboversjon av disse???

Det hjelper altså ikke å spise fett eller drikke vann mot dette suget, for det er noe heeeeelt annet enn det normale søtsuget man kan oppleve. Føler jeg rett og slett blir litt urimelig å ha med å gjøre om jeg ikke får lefser altså.

On the bright side; lefser må da være bedre enn å spise kritt, stearinlys og sånn?:D

Catwoman sa for siden:

Jeg knaska sure agurker og drakk litervis med ingefærøl... ;)
Og så tålte jeg ikke synet av noe som hadde med taco og gjøre, himla bra når man jobba på Prix :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Jeg har ikke fysa på noenting jeg. Sambo syns jeg er fryktelig kjedelig.. :rolleyes:

KarMa40 sa for siden:

Forrige gang fyste jeg på mat. Halleluja! knekkebrød! liksom. Og litt på appelsiner.

Denne gangen er Bergene Melk mitt nemesis, men kokosolje-inntak hver kveld hjelper.

Ny svangerskapskontroll idag, med fornøyd lege og baby som ormer som bestilt. Har fortsatt lavt blodtrykk og lov til å spise lakris (italienske spesialpastiller uten tilsatt sukker) og oppfordring til å spise mer salt! Potetgull om så skulle være. også for blodtrykk og for dehydrering, ikke mye da, men jeg hadde nok ikke drukket mye før jeg kom og han mente han kunne se det på meg.

Legen sin det:)

millah sa for siden:

Forrige gang var det appelsiner. Og is, bøttevis med is. :rolleyes: Denne gangen har jeg stort sett hatt lyst på alt som har med brød å gjøre, men tipper det har å gjøre med at jeg ganske nylig begynte på lavkarbo... Merker heldigvis at karbosuget begynner å slippe taket nå! ;)

millah sa for siden:

Må forresten si at den legen hørtes knall ut, KarMa40! :D Jeg elsker lakris, så jeg håper blodtrykket holder seg like lavt som forrige gang..

Cherry sa for siden:

Det er 28 grader ute. Jeg er gravid og er full av vann. Jeg gråter for ingenting, og humøret svinger verre enn verst. Jeg føler at jeg kan spise en hel ku alene, ALL svinekjøtt lukter PYTON, og at jeg ser ut som moskva-marit på sitt største. NÅ ER DET IKKE FULLT SÅ KOSELIG LENGRE!

Som ikke det er nok så har jeg sånn type mage hvor folk lurer på om jeg er gravid eller bare har lagt på meg, så vil dei kke spørre men bare gå rundt og skule og lure helt til jeg sier at neida, du trenger ikke lure, jeg er gravid.

5,5 måned igjen. Could this get any worse? :/

millah sa for siden:

Skjønner akkurat hva du mener, selv om jeg ikke har kommet så langt ennå... det er kjipt!

Carisma sa for siden:

Cherry, jeg er 7 mn på vei og føler det sånn fortsatt særlig med magen :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Et vennepar av sambo hadde termin st.hansaften, og den poppet plutselig ut i går! :eek: Da ble ting veldig virkelig plutselig... Jeg har liksom støtta meg litt mentalt på at "jaja, de skal jo gjennom dette først". Nå ble det mer Uææææ, you're next!!"

millah sa for siden:

Hehe, det kan vel bli noen sånne sjokk underveis ja, Carisma! I går satt jeg og så på "Fødeavdelingen" på TV, og plutselig ble alt en måte mer virkelig for meg også. Jeg skal faktisk føde en unge igjen! Det er riktignok lenge til, men likevel.

Håper det gikk bra med de nybakte foreldrene, forresten!

Carisma sa for siden:

Det ble ikke så mye mindre virkelig i natt da jeg måtte på ullevål med blødning! Men det så greit ut da, selv om de ikke helt fant ut hva det kom av. Men fikk sjekket alien'en, morkake osv.
Noen som har erfaring med det forresten, sånne plutselige blødninger?

Carisma sa for siden:

Må forresten fortelle om hunden til foreldra mine. Når vi er på besøk sover hun alltid med oss, og i helga la hun seg ned og nistirret på magen min, skakket på hodet of slikket plutselig forsiktig utenpå magen :lol: Tydelig at hun hørte noe foregikk der inne!

Anne sa for siden:

Noen instinkter har de ihvertfall, som vi ikke ser helt..
Jeg hadde en lignende historie med hunden til mine svigerforeldre da jeg skulle ha førstemann(jente:p) Svigerforeldrene mine hadde ei tispe som stadig hadde innbilte svangerskap...og da var hun ikke nådig. Ingen fikk komme bort til kurven , som hun voktet som en smed. Vek ikke fra dens side.Tullet teppet rundt omkring oppi der og ville knapt gå ut for å lufte seg.

Da jeg var i 6.-7. mnd hadde hun innbilt svangerskap, så jeg gikk ikke bort til kurven hennes engang, men den som kom og la seg på føttene mine det var henne...og sukket tilfreds:p

Carisma sa for siden:

Å, den ene hunden vi hadde fikk inbilte svangerskap hele tida! Hun hadde en pipesau som hun var helt hysterisk opptatt av da, prøvde å amme den og sånn (hun fikk melk). Den neste hunden vi hadde fikk også inbilt svangerskap i følge dyrlegen. 3 uker etterpå fødte hun 7 valper! :eek:

Kanutten sa for siden:

Jeg hadde det. Så jeg gikk til ultralyd titt og ofte uten at de egentlig fant en årsak. Men det føltes trygt å bli ivaretatt. Svaret kom ETTER at poden vr født. Morkaka hadde på en måte grodd fast og når ungen var aktiv så rev han morkaka litt løs fra veggene der den i utgangspunktet IKKE skulle sitte fast. Ikke noe skummelt med andre ord, men de fant ikke ut av det underveis.

Dagen etter fødselen måtte jeg derimot ha utskrapning av resten av morkaka og for å si det sånn, det var kjekkere å føde enn å få tatt denne utskrapinga. :p

Carisma sa for siden:

Ah, det er faktisk en ikke helt utenkelig forklaring! For den har vært veldig aktiv de siste dagene, og i går drev den liksom å spente seg mot mageskinnet hele tida. (leste litt om det med genrell morkakeløsning og det var jo ike akkurat oppløftende :o)

Carisma sa for siden:

Tenkte å dele et smart tips med dere, siden probiotika skal være veldig bra i svangerskapet (hindrer eksem hos barnet).
Jeg fyser veldig på Biola, men når jeg skeier ut med syns jeg egentlig det er alt for søtt (likevel klarer jeg ikke la være å drikke opp hele :rolleyes:). Så i det siste har kjøpt biola naturell og bær og laget min egen, og den blir MYE bedre!

Dagens:
4 dl biola
1dl vann
2 never blåbær (Tilbud på coop denne uka)
noen dråper vaniljeessens og litt ønsket søtning

Mikses med blender og helles i høye glass (over isbiter for de som liker det).

Klara sa for siden:

Da kommer jeg for å skravle litt med dere, jeg. Og håper at jeg kan bli her til slutten av februar 2012 en gang :stortsmil

Andre dag med positive tester, førstegangsgravid og sliter i 2 1/2 år.

Kanutten sa for siden:

:heia:Grattis!! :klem:

Klara sa for siden:

Tuusen takk! :stortsmil

Carisma sa for siden:

Jeg har gått NED 2,7 kg siden onsdag. :confused:

Cyan sa for siden:

Carisma: Jeg blødde gjennom hele svangerskapet. Alt fra bare litt spotting og til et par store blødninger som kom på slutten. De fant aldri ut hva det var hos meg, men antok at jeg nok bare hadde svært sensitive og hovne slimhinner (når det gjaldt de små blødningene i hvert fall).

Carisma sa for siden:

update fra meg. Vannet gikk I går kveld, så jeg ligger strekk I ei seng på riksen og får ikke lov å røre meg...

Cyan sa for siden:

Ojsann! Det var jo litt tidlig da, men heldigvis over uke 30. Hvordan står det til med hybelboeren? BLir det fødsel på deg nå da, eller hvordan gjør de det når vannet har gått (hadde det "bare" vært rier hadde de vel gitt deg riestillende?)

Kjipt å ligge på obs-post på Riksen. Lå jo der selv, men heldigvis bare 5 dager før jeg fikk føde og syns det var lenge nok, men de aller fleste JM er jo veldig hyggelige der. Masse lykke til :klem:

Carisma sa for siden:

ingen rier, bare vann her. så jeg må holde meg I ro for å ikke fremprovosere de. kan bli dager eller uker! alt bra m alienen såvidt de har funnet ut. ikke stressa eller noe.

Klara sa for siden:

Oj oj! Kjedelig om du må bli der lenge, men bra at alt står bra til med dere!
Masse lykke til!

Imp sa for siden:

Oi, det var kjedelig Carisma. Håper dette går fint for både deg og barnet!Lykke til og :klem:

Cyan sa for siden:

Åh, jeg trodde at de ville få i gang fødsel etter 33 uker. Uansett, masse lykke til :)

Carisma sa for siden:

takk :) uke 34 er visst en milepæl, så jeg prøver å knipe igjen til fredag :o lungene er ikke helt ferdig før da.

toegeb sa for siden:

Lykke til... Som du sier så er uke 34 en milepel, da vil de ikke lenger gjøre noe for å stoppe en fødsel dersom det skulle skje. Vannet kan gå, og man kan bli liggende uten at de igangsetter det, de vurderer det nok opp mot babyen sin tilstand, og infeksjonsfaren. Uansett så håper jeg du holder ut å være bundet til senga, og at de tar godt vare på deg der inne!

Om litt så har du en fantastisk vakker baby i armene dine, og da betyr ikke noe av det som har vært noe... :)

millah sa for siden:

Jeg krysser fingrene for deg, Carisma, og håper du holder fint ut med å vente i ro. :) Lykke til!

manne sa for siden:

Drømte at du fikk firlinger i natt, Carisma... på direktesendt tv... Muligens litt påvirket av Hurtigruten om dagen. :p

Krysser fingrene for at du klarer å knipe igjen så lenge som mulig.. :)

Catwoman sa for siden:

Krysser fingrene for dere begge to :heia:

millah sa for siden:

Må bare fortelle at jeg handla Biola Naturell i går, blanda med frosne skogsbær (og litt sukrin) og koste meg med det! Det var virkelig snadder... Jeg våger ikke helt å tenke på hvor mange karber det blir, da. Uansett: Godt tips!

Håper det fortsatt går bra :)

Klara sa for siden:

Lykke til med knipingen, Carisma!

Klara sa for siden:

sukk Det var det for denne gang. SA i går :(

Å gurimalla Carisma! Håpar alt står bra til, og at du klarer å knipa att... uansett, knip så lenge bebissn tåler det sjølvsagt :-) eg er jo berre knappe veka før deg, så no kjende eg nervene her... tenkjer på deg eg...

Uff og uff, Klara... stor klem sendast i din retning! Er vel ikkje anna å gjera enn å evt prøva att om kropp og sinn tillet det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.