Leste den samme her om dagen, men vi gjør jo ikke dette med et kuhorn og en spene? (Håper jeg...)
Men amming har vært av moten i tidligere tider det er tydelig. Og vi får være glad for å leve i denne tidsepoken hvor melkemangel kan løses med en tur til butikken. Sikker flaskemating avhenger av sivilisasjon; rent vann, stabilt gode sanitærforhold, pengeøkonomi, pliktoppfyllenhet (er dette et ord?) etc.
Sikker amming trenger en baby, en mamma og nok mat til mammaen...
Hipp og collect er faktisk billigere på prix her enn det nestle er. Nesten 20 kroner i forskjell, hehe
Uansett, vesla har viltkjøtt i navlen. Æsj, sykt ekkelt ord og det ser ikke bra ut, så det blir noen turer til helsestasjonen for tiden. Ser ikke ut til at lapis tar dette, så muligens må det fjernes kirurgisk hos fastlegen. Stakkars...og mora hennes har aldri vært skjært i :o
Jeg testet positivt her om dagen:D
Nå leser jeg det jeg kommer over for å ikke gå i samme fella som sist, i panikk gikk jeg over til høykarbo og la på meg 30 kg, 5 bare første uka og var utrolig tung og sliten gjennom store deler av svangerskapet...
huff og huff.. Da var lillemann 4 mnd å mamman har ikke gått ned noe i vekt.. må vel kanskje kaste ut sukkeret og kaste meg over lavkarboen igjen... så mye for amming JADA funker ikke for alle nei...
Jeg har gått opp disse fem månedene! Men det stabiliserte seg mer da junior begynte å sove gjennom natta for noen uker siden. Avbrutt søvn = stress = fettlagring, enten jeg var flink eller ikke. Så jeg innså kjapt at vektnedgang kunne jeg bare drite i... Nå seiler jeg bare fram til jul, så får jeg rydde opp litt i både kosthold og annet over nyttår.
Det må du nesten spørre sambo om... Han er ikke så veldig viril til vanlig, og med stress med jobb og baby så prioriterer ikke akkurat han sånt.
(jeg har vondt for å tro at en voksen mann har så lite behov, men det er en helt annen diskusjon... :o)
Jeg er forøvrig helt vanlig i det området siden det ble hastekeisersnitt. Hadde ikke rier engang, og ingen utvidelse i bekkenet.
Hvis du googler det så finner du ut at det er veldig varierende. Noen er i gang allerede på sykehuset. :rolleyes:
Legen stressa veldig med at jeg måtte begynne med prevensjon etter seks uker, så da er det nok hvertfall safe.
Ja ikke sant ,jeg har jo 2 gutter på 12 hjemme nå så kommer jenta i mars .Det som er litt merkelig er jo at når gutta er 18 år er jenta bare 5 år.
Men jeg fikk jo første mann ung da så det er greit,men blir vel kanskje enebarn å regne ja...
Heihei! :) Jeg hopper inn her, jeg også! :) Har akkurat funnet ut jeg er gravid med førstemann. Har gått ned masse kg, og har ingen planer om å legge på meg igjen som gravid.. Altså, opp går man, men jeg vil leve lavkarbo og så sunt som mulig, for å forhåpentlig gå opp minst mulig. Spent på hvordan div sug vil fortone seg.. Spiser foreløpig som vanlig (holde vekten lavkarbo/vedlikehold), spiser folat, multivitamin, krom, b-vitamin, og så har jeg Udos choice i kjøleskapet som jeg har tenkt å begynne å spise igjen. Men jeg må lese meg opp på lavkarbo ift graviditet, det vet jeg lite om. Har fått med meg såpass at det er mulig, må bare finne ut litt mer hva som jeg evt bør spise mer el mindre av.
Det var litt om meg. :)
Hei!
Melder meg inn her jeg! Gravid i uke 23, fra før har jeg en herlig gutt på to år. Sliter med et liberalt lavkarbo kosthold som som regel blir høy karbo når dagen er omme. synes det er vanskelig å ikke ha strenge regler å forholde seg til...
Sliter vel mest med tanken på at vekta skal gå opp... ser jeg på forrige svangerskap, så gikk jeg opp 21 kg (som var vanskelige å få av) og er på god vei til å gjøre det samme denne gang. ligger akkurat der jeg lå i uke 23 forrige gang og har konstant dårlig samvittighet for det.
Noen som kjenner på det samme?!
Synes kosthold er en utfordring selv, det blir mye brødskiver bare fordi at det ikke er kvalmende... Nå spiser ikke jeg lavkarbo pga vekt, men fordi hverken kroppen eller jeg trives særlig godt på høykarbo. Sliter med blodsukkerfall og forstoppelse, ikke akkurat topp...
Får tipse hverandre om mat som funker, og spise så bra mat som vi kan!
Jeg oppdaget i dag at tyrkisk yoghurt blandet med litt fløte, med en skje bær og litt nøtter på var et supert mellommåltid! Mettende og friskt!
Jeg skal gi deg ett mentalt klaps på ryggen når du måtte trenge det Klara:)
Gratulerer med spiren til deg også, ser på signaturen din at det har vært litt jobb..
Har sklidd ut av lavkarbo verden i vår/sommer etter at jeg ble gravid, men nå skal det strammes opp:) tenkte på å holde meg til 100 karber til dagen. Noen meninger?
Takk! Ja, det tok 3,5 år og 2 IVF. Det var tungt, men vet det blir verdt det! :)
Har ikke ork til å telle selv, men 100 karber er vel fint! Har du bra appetitt, eller er det utfordringer der?
I dag har jeg ikke spist høykarboting :tøff: Skal kose meg med bakte epler til dessert, babyen hadde lyst på :p Så lenge jeg spiser nok fett, kjennes det som om jeg klarer å tøyle det verste karbosuget!
Huff, i dag ble jeg så gotte syk at jeg kjøpte inn pepsimax, rømme, holliday dipp og grønnsaker. Det hele endte med at rømme boksen forsvant på meg alene:) med grønbsaker selvfølgelig, men en føler seg ikke så veldig sunn etter å ha kverka en hel boks med seter rømme alene:)
Aner ikke ang stevia og sukrin. Men det er nok lurt å begrense brusdrikkingen til fest ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.