< Tilbake til oversikten

20 kg ned?

Regret sa for siden:

Er det noen fler som begynner ketolysekuren nå og skal ned rundt 20kg? Føler meg så alene her jeg kommer etter alle andre på forumet :p

MeZie sa for siden:

Heisann!
Jeg er ganske ny her jeg også. Skal prøve å gå ned ca 20 kg.. Begynte forrige lørdag, så har ikke holdt på så lenge :) Godt å vite at det er flere som er nybegynnere her, du er nok ikke aleine!

ram72 sa for siden:

Heisann. Det er bare 5 dager siden jeg begynte på kuren. Har et mål om å komme meg ned 20,5 kg. Etter noen dager der jeg var mye sulten og litt ør, går det mye bedre nå. Har kuttet ned på antall måltider fordi jeg rett og slett har mindre apetitt :-)

Så langt har det gått veldig greit å følge kuren. Men regner med at det vil komme nedturer underveis, der motivasjonen vil bli satt på en prøve.

Men so fare so good!

Regret sa for siden:

Så godt å se flere i samme båt! Jeg begynte i dag og jeg merker allerede nå at jeg kommer til å havne i diskusjon med meg selv noen kvelder framover, jeg er nemlig en som ser på kveldskos som noe godt å spise på osv og den delen virker vanskelig å avvenne meg.
Jeg skal ned minst 15 kg, men målet er 18kg og nå som alt annet har feilet meg, så setter jeg ketolyse på prøve. Føler jeg har vært på evig jakt etter den perfekte kur og denne er den eneste som har vært i nærheten av hva jeg leter etter.

Når fikk dere utslag for ketose? Jeg driver med ketostix, og selvfølgelig har jeg ikke fått utslag enda, men er nysgjerrig på når dere fikk det? :)

Bella78 sa for siden:

Hei! Jeg er også relativt ny her :) Jeg skal ned 13 kg til - kan jeg få henge meg på dere likevel? Har holdt på i 4 uker nå. Har ikke hatt verdens største vekttap så langt (ca 3 kg) men er storfornøyd med denne måten å leve på, kroppen har det rett og slett godt :D Stabilt godt humør, masse energi, ingen oppblåsthet + ++ som bidrar til å øke livskvaliteten!

Regret sa for siden:

åjada, bare heng deg på :D
Det med å føle seg bedre må jeg si meg enig i allerede, jeg føler jeg har fått et lite energikick og er ellers i bedre form. Men det skal også sies at jeg våknet med influensa (har vært forkjølt i ei uke) men i løpet av dagen når jeg kom i gang med måltidene så følte jeg meg så mye bedre! Selvsagt kan det være tilfeldig akkurat i dag, men jeg er like fornøyd uansett grunn hehe

Så godt å se at folk føler seg vel!

Fluke83 sa for siden:

Var du ikke gravid allikevel, Regret?

Regret sa for siden:

Bare negative tester så langt, så regner ikke med det nei.

Klistine sa for siden:

Jeg har holdt på i 2,5 uke, og har gått ned 4 kg, så er ganske ny jeg og! :D

Klistine sa for siden:

Skal gå ned hvertfall 15 kg til håper jeg. Første delmål er 74 kg innen 18 juni når jeg skal til hellas :)

IKJ sa for siden:

Hei! Jeg begynte 11. Januar i år, og føler meg relativt ny enda. Jeg startet på 88 kg med første mål på 70 kg. Når jeg kommer dit, skal jeg vurdere på nytt hvordan jeg skal fortsette. Jeg er 1.60, så det ideelle er vel ca 65 kg for meg, men tror ikke 70 er så dumt for jeg har mye pupper og veldig store muskler ( til å være dame). I dag veide jeg meg, og med glede viser nåla 79 kg, og jeg er halveis til målet mitt med -9kg;) Det jeg ikke gjorde når jeg begynte var å bruke måleband! Det begynte jeg med for en mnd siden, og det er utrolig motiverende å se at jeg krymper selv om vekta står stille av og til! Så finn fram målebåndet i dag å mål dere overalt!!!;) dess flere plasser dere måler, dess flere cm mindre blir dere;););)

thtu sa for siden:

Hei! Jeg er også ny! Jeg skal ned 30 kg. Veier 93,6 i dag. Jeg har prøvd meg ut på lavkarbo i noen uker nå, men ikke vært konsekvent (så da virker den jo kun mot sin hensikt). Men jeg har ikke gått opp og jeg er fornøyd med det. Startet på onsdag med kost under 20 gram karbo om dagen. Og skal ikke veie meg før til søndag. Føler meg sulten og slapp. Men jeg er full av optimisme for at jeg klarer det! Jeg skal heller ikke drikke vin før til påsken. Gleder meg til og høre hvordan det går med dere fremover :)

Regret sa for siden:

Dette er jeg glad jeg gjorde ved første dagen. Jeg tok mål av mage, lår, rumpe og midje, før jeg stilte meg på vekta. Usikker hvor ofte jeg skal måle,men kjenner jeg meg rett så blir det hver uke eller oftere :p

smokka sa for siden:

Heisann :)

Jeg er også ny, begynte på ketolyse på mandag så dette er min 5. dag. Det har gått strålende og egentlig over all forventning. Så mørkt på det å lage alt mulig av mat (HATER å lage mat) men heldigvis er jeg veldig motivert til dette..

Jeg har mål om å gå ned hvert fall 15 kg, helst 20 kg.

Til regret som lurte på disse stixene, jeg testet andre dag (kunne ikke dy meg) og da var det utslag men for å være helt sikker tok jeg en test dagen etterpå og da var den mørk lilla :)

MeZie sa for siden:

Jeg fikk utslag på stixen allerede etter to dager. Har nå holdt på i nesten 1 uke og gått ned 3 kg. Så er fornøyd med det. :)

Jeg er fortsatt litt svimmel og har til tider veldig vondt i hodet. Flere som sliter med det?

anka32 sa for siden:

Jeg skal ned hvertfall 20 kg. Har ikke begynt ennå, holder egentlig på å lese meg litt opp..er redd jeg skal gjøre feil og ende opp med vektoppgang....

Mye å sette seg inn i, men har nå handlet inn forskjellig matvarer..blir spennende :)

Bella78 sa for siden:

Jeg slet med det de første 2 ukene, deretter har det bare gått en vei - oppover :) Så hold ut, det blir bedre!

Regret sa for siden:

Godt å se det er fler som tok samme rekkefølge som meg også hehe! Jeg leste i 6 dager i strekk, før jeg handlet inn og begynte dagen etter. Livredd for at jeg skal gå opp av dette, for det har jeg ikke råd til..

I dag kjøpte jeg soyaprotein, og tenkte jeg skulle prøve å lage et brød fra boka.. men jeg har fått noe som ligner på ørebetennelse, og har mistet hørselen på ene øret, derav veeeeldig svimmel. Så det spørs om det blir noe av i dag..
Er det noen som har prøvd å lage dette brødet? Soyabrød.

Regret sa for siden:

ang de ketostixene greide jeg ikke å dy meg i går. Jeg tok en litt for tidlig på kvelden og fikk negativ, men jeg måtte bare prøve igjen før jeg la meg, og da var den svaaaaak rosa, så det kunne like gjerne ha vært positiv, men tolker den enda som negativ.

anka32 sa for siden:

Soyabrød har jeg aldri laget, men regner med det blir utprøving at slike oppskrifter :) Idag har jeg bestilt cocosa, kjøpt fiberhusk, soyamel, sukrin, og sukrin melis...dette her må bare gå bra hehehe....

God bedring :)

anka32 sa for siden:

Er det 20 g karbo du holder deg til?

Regner med jeg kommer til å bruke alle stixene på noen få dager...hehe :)

Regret sa for siden:

Jeg holder meg til maks 15g, men brukte bare 11,7 i går og knappe 6g i dag ('lettere' middag i dag).
Jeg kommer til å teste før jeg legger meg i kveld også, synes testinga er så spennende :p

Regret sa for siden:

Forresten, jeg bakte brødet allikevel og smakte litt på det nå. Herlighet, det ér jo brød jo, nesten bedre enn brød også. åh så herlig.
Bakte med seterrømme i stedenfor mager kesam, og da fikk jeg pr. skive til 0,5g i stedenfor 0,8g karbo.

anka32 sa for siden:

` Da er du kjempe flink:) jeg hadde tenkt å holde meg til 20 men må vel se hvordan kroppen reagerer.

Å det må bare testes :) elsker brød... kunne jeg fått oppskriften? :)

Syns det er vanskelig å regne ut desse karbohydratene, å denne balansen mellom alle 3 p/k/f.
Regner du ut av alt du spiser?

Regret sa for siden:

Etter hvert måltid, eller om jeg allerede har planlagt alle måltidene. Så plotter jeg de inn på diett.no hvor jeg har profil, så ser jeg hvor mye det inneholder.

Ja oppskrift skal du få :)
Om du er usikker på hva og hvor mye du kan spise så er boken Slank med ketolysekuren kjempefin, halve boka omtrendt er kun godkjente oppskrifter og forslag til måltid.

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)

Visp eggene sammen med rømmen og oljen.
Hell i soyaproteinet og bakepulveret.
Hell dette i ei brød form og stek ved 180C midt i ovnen i 45 minutter.

Husk å skjær tynne skiver, da blir det 0,5g karbo pr skive.

Regret sa for siden:

Jeg glemte å teste i går, så jeg snikveide meg heller i dag tidlig, og jammen sant var der 200g borte, så da må jeg jo være i ketose :D

Ju9ta sa for siden:

Joda, jeg skal ned 25 kg, håper jeg, før jeg starter fullt på jobb igjen i september etter endt mammapermisjon :)
Starta 14 janaur, og har fram til nå har 2 ukers opphold grunnet operasjon, men er på'n igjen for fullt nå :)

mirha sa for siden:

:)Hei!
Jeg er også ny her, startet den 15.mars med ketolysekuren. Holder meg til max 15 karb om dagen. Nå går det veldig greit, men slet med svimmelhet og hodepine den første tiden. Er heller ikke spesielt sulten og det er fantastisk deilig!!
Skal ned rundt 40 kilo, så håper dette er løsningen for meg.:spent:

Pepsi Mini sa for siden:

Hei. Slenger meg på her jeg også. Har brukt noen dager på å lese, handle inn og nå er det lav-karbo brød i ovenen, så i morgen braker det løs. Skal ned 20 kg :p

smokka sa for siden:

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)[/QUOTE]

Hva er soyaprotein og hvor får jeg tak i det?

Regret sa for siden:

Helsekost. Jeg kjøpte det på sunkost, 270kr

anka32 sa for siden:

tusen takk :) dette må jeg prøve, men må skaffe soyaprotein først :D

IKJ sa for siden:

270kr ? Hvor mye får man for det?

Regret sa for siden:

Det er ganske mye, med tanke på at man ikke bruker så mye av gangen.. 800g er det i en slik boks jeg kjøpte, og er av merket PF.

Jenta :) sa for siden:

Hei :) Er ny her,men har gått på ketolyse kuren en stund,men så at du har mørkelilla stix,det har jeg fått høre at betyr at man drikker for lite vann om den får den fargen,det ideelle er at den er rosa:) jeg drikker 4-5 liter vann hver dag,har alltid med meg en vannflaske i veska,bilen,på jobb overalt,så jeg får i meg masse veske,og da er stixen rosa:)

smokka sa for siden:

Hei

Vet man skal drikke mye vann, drikker vel kanskje 1,5 l til dagen..Men vann smaker SÅ utrolig lite så drikker heller pepsi max. Er ikke det lov?

amnesia sa for siden:

skal ned 23 kg! Først ned til 60, deretter 55 og så 50 :) Så denne tråden henger jeg meg på!:)

Fjasnissen sa for siden:

Det er "lov", men mange finner at de får stagnasjon i vektnedgangen av Pepsi Max og andre light-produkter. Du kan jo prøve, og om du går ned, så er jo det bra. Det andre problemet er at man opprettholder søtsuget ved å drikke kunstig søtet brus. Men, her må du nesten prøve deg frem selv.

smokka sa for siden:

Hva drikker dere da? Drikker dere bare vann eller?

Regret sa for siden:

På hverdagene så langt, så drikker jeg 3L vann. Men i går så drakk jeg mindre vann og 0,5 dl pepsi max. Så det går i grunn kun i vann her..

Lurte litt på fun light saftene jeg, er det noen som vet om de er godkjente? Den inneholde 0 karbo, men der er søtningsstoffer da. aspartam og acesulfam K.

Peace sa for siden:

Heisan
Jeg er helt ny her inne. Søkte på lavkarbo fordi jeg er blitt satt på lavkarbokur da jeg mest sannsynlig lider av lekk tarm syndrom ( forårsaket av matintoleranse)
Da jeg skjønte at det ville føre til vektnedgang ble jeg kjempeglad. Har lagt på meg 17 kilo siste 3 årene. En del av dere ser ut til å vite en del om lavkarbo filosofien. Hva leser dere?

Regret sa for siden:

Jeg går på ketolysekuren, kanskje det ikke er helt hva du er ute etter siden den er vel en av de mest 'ekstreme' av de med kun 15g karbo (kvinne) daglig. Generell lavkarbodiett kan spise mye mer enn det uten at jeg har satt meg skikkelig inn i deres kosthold.
Jeg har lest her inne, og i min favorittbok: Slank med ketolysekuren.
Jeg brukte ei uke på å sette meg inn i det, og handle inn før jeg begynte, så det er virkelig mye å sette seg inn i !

Lykke til med lavkarbo!

Peace sa for siden:

Hei Jeg drikker en del te fra helsekostforetningen. Lakrisrot kan anbefales den er mildt vanndrivende og er god for tarmene...drikker også Løvetann Te
Begge teene er anbefaling fra min ernæringsfysiolog. Hun har og gitt meg c vitamin da hun mener immunforsvaret kan svekkes etter en stud på slik kost. Hun anbefalte og blå Farris, men ikke drikke med kunstig tilsetningsstoffer

Peace sa for siden:

Jeg spiser kun fisk, egg, viltkjøtt og fugl, samt grønnsaker som vokser over jorden, avokado og oliven. Har en meget dyr balsamikoeddik uten tilsetningsstoffer eller sukker som jeg bruker på salaten. Steker all maten i kokosfett. Jeg har absolutt ikke greie på dette med de ulike diettene, men en veninne av meg sa at jeg mest sannsynlig ville komme i en ketose tilstand hvis jeg bare spiser dette. ..Hva tror du?

Regret sa for siden:

Ja, det tenkte jeg å spørre dere om mens vi er inne på te...
jeg planlegger å legge inn ei fin bestilling på iherb og sukkerfritt til neste uke, og jeg lurer hva som er skikkelig godt (og godkjent under ketolyse) av te. Blir så skeptisk når det er så utrolig mye å velge mellom og jeg kjenner bare til de kjente og kjære som finnes her i norge.

Og er det noe godt på sukkerfritt som er verd å få med seg? f.eks til en lørdagskveld, eller bare generelt i mat og lignende.

Jeg kan også nevne her at nå, etter 2 dager i ketose, så er hele 0,5 kg borte! :eek: aww mine første 500g og jeg er mett etter hvert eneste måltid! Jeg er så fornøyd at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og er kjempespent hva vekta sier etter ei fullført uke :D
Tenk da, jeg spiste alt for mye i går siden det var lørdag og følte meg skyldig etter å ha spist bacongull og confecta gele, men når jeg står opp dagen etter så er 300g borte på bare den dagen! åh dette er nok THE cure for meg ja!

Regret sa for siden:

For meg, så hørtes det kjempefint ut :)
Om du er usikker, så kan du sjekke på diett.no
Der fyller jeg inn alt jeg spiser etter hver dag, og følger med på at jeg ikke får i meg med enn 15g, så lang så bra.
Du kan også teste med ketostix, de gir utslag om du er i ketose.
Eller så kan du konkludere at du er ketose, om vekten går nedover på den type kost.

Lisa-pyon sa for siden:

Hei! Jeg skal også ned 20kg og har holdt på et par uker, men pga dårlig råa og dårlig mat(for lite mat egentlig) har jeg alt kommet meg ned 9 :D

JEg merket at eg kom i ketose med at jeg fikk mensen og at jeg raste ned i vekt, har ikke stix'a, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe de, folk sier så mye forskjellig om dem her inne ;p

LYKKE TIL:)

smokka sa for siden:

Første offisielle veiedag idag etter ei uke..ned 1,8 kg :D Skal prøve å ikke drikke så mye pepsi max denne uken hehe..

sili sa for siden:

Halloen, henger meg på denne tråden hvis det er greit..!! Har holdt på frem og tilbake et par uker... men nå når jeg har satt meg inn i dette for fullt er det bare å sette igang. Har dere en felles veiedag på denne tråden, eller??

MakkaPakka sa for siden:

Her vil jeg også være med! :)
Jeg prøvde meg på ketolysekuren sist sommer, etter gutten min var ferdig meg puppen. Gikk ned seks kilo på tre uker, men så startet jeg på jobb og alt stoppet opp.

Nå begynner jeg på ny frisk - og finner støtte og inspirasjon hos dere andre :)

DETTE KLARER VI!! :D

Regret sa for siden:

Hei, nei det har vi ikke ettersom vi begynte på forskjellige dager, men det hadde faktisk ikke vært så dumt. f.eks en dag i måneden hvor alle veier på samme dag? Hva sier dere andre?
Dere som har vært medlem på snartmamma, husker kanskje nedtellingslistene hvor det var oppført hvordan statusene var; i fødsel, venter, over termin osv.. En slik liste kan man jo få til, det ville jo ha vært motiverende for de som vil være med, med en liten konkurranse med seg selv samtidig som alle har det samme målet med ca 20kg ned.

Regret sa for siden:

Jeg har i det siste begynt å veie hver dag, rett og slett fordi det er veldig motiverende for meg å se forskjellen fra dag til dag. Og grammene øker faktisk for hver dag, f.eks første dagen i ketose gikk jeg ned 200g, neste 300g, og i går gikk jeg ned 400g! Som dere da ser, så har jeg nå på kun noen få dager gått ned utrolige 900g! på bare fet mat ;P Det er jeg stolt over! og det motiverer veldig til å holde meg på dietten. Fortsatt fult utslag på ketostixen :)

Peace sa for siden:

Jeg anbefaler som ihvertfall Lakrisrot. God og søt smak. Fint hvis en har lyst på noe søtt

Regret sa for siden:

Den har jeg fra før faktisk :) Den norske som kjøpes på helsekost. Har også ammete som ligner litt på den i smak. Kjempegod begge to :)
hva bruker dere i teen? Kan man bruke vanlige suketter?

smokka sa for siden:

Jeg lurer litt på om fiskepudding er lov å spise? Noen som vet?

Regret sa for siden:

100g fiskepudding inneholder 7,1 g karbohydrat, så det spørs hvor mye du har tenkt å spise det :)
Nå er jeg ikke 100% sikker på hva som ér i fiskepudding, men jeg vil tro det er lov.

smokka sa for siden:

Åi, gjør det det ja? Hehe, tror ikke jeg skal spise så mye av det da nei :p

Linn23 sa for siden:

Slår meg med her også jeg. Skal ned fra 80 til 60 kg =) Begynte i går, allerede i ketose. Sjekket med stixen i går og i dag. Like rosa begge gangene.

LilleNøtt sa for siden:

Heei :)

Jeg fant denne tråden med en gang jeg logget meg inn...for første gang på ett år :( ufattelig skammelig, men motet falt fra meg ifjor etter at jeg hadde kommet meg ned -10 kg. Så nå sitter jeg er igjen da....men ny motivasjon og fantastisk giv til å IKKE gi meg denne gangen og kanskje endelig klarer målet - som er -20 kg. Jeg veier idag rundt 90, skal ned til 70kg. Er 170cm høy så tror det vil være passelig :)

Så hvis det er greit så kaster jeg meg på tråden deres :)

Regret sa for siden:

Supert med fler her :D Liker en tråd med litt liv i!

Thom_75 sa for siden:

Skal/skulle ned 19 kilo, men regner med det er lov å skrive her likevel. Har bare 10 igjen før jeg når målet, håper det blir i løpet av sommeren.

Lisa-pyon sa for siden:

Fiskepudding tror jeg ikke du burde spise. Er som oftest hvetemel og sånt i slike produkter og det burde man spise lite av, og siden du går på ketolysekuren(som jeg ser der står) så skal du vel holde deg daglig på ca 15-20kh, og når det er 7,1kh i 100g fiskepudding, og i tillegg til de andre grønnsakene som du skal/burde spise, så vil du gå over 15-20g kh på en dag. For de 15-20kh er liksom "holdt av" til grønnsakene, så hvis du skal spise fiskepuddingen så må du kutte ned på antall g grønnsaker den dagen. Så tenker man etter hvor mye fiskepudding som trengs for å mette en person til neste måltid, så vet ikke helt om det egentlig er verdt det;)

Alle sånn "sammenmiksa" kjøtt og fiskeprodukter har flere kh enn rent kjøtt, og ofte inneholder de hvetemel og litt sukker også, så tror det er lurest å holde seg unna det.:)

Men det er jo selvfølgelig opp til deg;)

Benedictee sa for siden:

Skal ned nærmere 20 kg, men kanskje litt mindre, kanskje litt mer. Må se an :) Har sluttet å veie meg for jeg kjenner det bare blir stressende. Bruker heller uniformsbuksa på jobb som mal på hvordan ståa er :)

Lenemor sa for siden:

Blir gjerne med på tråden jeg også. Skal ned minst 20 kg, gjerne 30, men tar det litt skritt for skritt. Setter delmål for hvert 5. kg. :) Startet for 9 dager siden, men til nå har vekta bare variert +/- 1 kg. :(

Har ikke rukket å sette meg så godt inn i ketolysekuren, men er i ketose og har vært det siste uken. Tror nok jeg spiser mer enn 15-20g kh pr dag, men klarer jo holde meg i ketose likevel. Er det feil av meg? Har ikke orket å legge alt jeg spiser inn på dataen, men burde nok sikkert det.

Spiser en del egg, bacon, kylling, kjøttdeig, laks, salat, tomat, agurk, seterrømme, kremfløte og bruker meierismør. Lavkarbobriks til lunsj på jobben.
Trenger mer tips på hvordan måltidene bør sammensettes for å raskere gå ned.
Drikker en god del vann, men noen ganger får vannet vårt smak av jord/myr, så da blander jeg fun light.

Regret sa for siden:

Man skal, i følge ketolysekuren boka, ikke spise så mye grønnsaker, egentlig. Jeg spiser i grunn bare blomkål, brokkoli og avokado, bortsett fra den ene kvelden hvor vi har fylte og gratinerte paprika som inneholder purre, paprika og squash. Det høres mye mer ut enn hva det er, for selv føler ikke at jeg spiser grønnsaker i det hele tatt..

Du burde nok sette deg helt inn i hvordan ketolyse fungerer, og aller helst kjøpe/låne boka (Slank med ketolysekuren heter den). Der er det blandt annet en eksempel ukesmeny, som jeg begynte med den første uken, og med den gikk jeg ned. Da får man i såfall i gang rytmen man trenger for å få ketolyse til å fungere senere også, uten boka.
Jeg selv synes ketolyse var svært vanskelig å følge når jeg ikke hadde kunskapen fra boka og de oppskriftene for å sette meg i gang.
Ketolyse er i grunn en streng diett, om man vil at det skal fungere som vektnedgang og ikke for å stabilisere. Jeg under 15g karbo daglig for å i det hele tatt rikke meg nedover i vekt.

Lenemor sa for siden:

Takk for innspill. :) Tror jeg må skaffe meg ketolyseboka ja. Jeg har den lavkarboboka til Sofie Hexeberg, får lese den først mens jeg venter. ;)

Jeg har pcos, og går på metformin, det har kanskje noe å si i forhold til at jeg kom så lett i ketose..?!

Tom1402 sa for siden:

Ikke tenk så mye på stixen, om den er rosa eller mørk lilla så er du i ketose.
Mørk lilla kan indikere at du har drukket for lite vann.

Lisa-pyon sa for siden:

Jg har lest om veldig mange som spiser mye mer kh daglig enn de skal for å komme i ketose, også viser stixen at man er i ketose, så skjønner dem ikke hvorfor de ikke går ned i vekt. Det er ikke alltid man er i ketose selv om stixen viser det, og motsatt, ser alle de erfarne medlemene her si at man burde droppe stixen, og heller være nøye på å skrive ned/regne ut hva man spiser. Og spiser man da riktig, kommer kroppen i ketose.

Man må slutte å tro at man kan spise hva man vil så lenge stixen viser at man er i ketose, for da lurer man bare seg selv.

smokka sa for siden:

Hvilket smør bruker dere når dere steiker i panna? Skal vel ikke bruke margarin (synes å ha lest det en plass) men vet ikke helt hvorfor...

Nå er vekta også på vei ned igjen - heldigvis :)

ThereseA sa for siden:

smokka: skal alltid bruke ekte smør

MakkaPakka sa for siden:

Jeg startet mandag, er i ketose og har til i morgen tidlig gått ned 1 kg.
Jeg har et spørsmål, og om noen finner tid til å svare hadde jeg blitt kjempeglad!
Hvordan får jeg lagt til sånn "ticker" under innleggene mine? Den ligger på profilsiden min, men det hadde vært litt mer motiverende om den har vært lettere tilgjengelig. Selv blir jeg kjempemotivert av å se alle deres!

MakkaPakka sa for siden:

Nei, se der.. Den dukket opp av seg selv. Måtte vel bare aktiveres av et innlegg! :) Juhu!

Regret sa for siden:

hmm nei dette var en dårlig start på dagen ja.. 200g opp! jeg som var sikker på at i dag ville det begynne å gå ned igjen. Æsj altså, tror jeg har vann i kroppen som gjør dette.

smokka sa for siden:

Men hva er ekte smør da? Har veldig lite peiling på mat :flau:

Jeg får heller ikke til ticker greiene :mad: Kommer bare en liten firkant opp i stedet for tickeren...

ThereseA sa for siden:

[img]http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.tine.no/binary%3Fid%3D262343&amp;imgrefurl=http://www.tine.no/6148.cms&amp;usg=__Wfm8icWpc5A401KbGGDUIGzFA5M=&amp;h=201&amp;w=230&amp;sz=13&amp;hl=no&amp;start=0&amp;sig2=nl0YiNIyWYTVyH8u4PTxaA&amp;zoom=1&amp;tbnid=tSvesRPTzQi0QM:&amp;tbnh=132&amp;tbnw=151&amp;ei=hMyVTYGwHMTSsgbh4_mOBQ&amp;prev=/images%3Fq%3Dtine%2Bekte%2Bsm%25C3%25B8r%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1366%26bih%3D548%26tbm%3Disch&amp;um=1&amp;itbs=1&amp;iact=rc&amp;dur=390&amp;oei=hMyVTYGwHMTSsgbh4_mOBQ&amp;page=1&amp;ndsp=21&amp;ved=1t:429,r:3,s:0&amp;tx=63&amp;ty=58[/img] dette er ekte smør... her
kan desverre ikke hjelpe deg med lillyslim... jeg bruker en annen side

smokka sa for siden:

thank u thank u :)

Regret sa for siden:

Skal prøve å forklare litt trinn for trinn med Lilyslim jeg :)

Å lage seg konto:

1. Gå til [url]www.lilyslim.com[/url]
  2. Trykk på "My Lilyslim", den er plassert på overste fane, under headeren.
  3. "Not a member? Sign up here"
  4. Fyll inn skjemaet dersom du ikke allerede er medlem, husk å aktivere kontoen ved å klikke på linken du mottar pr. e-post etter registeringen.
  5. Nå kan du logge inn, via "My Lilyslim"

Å lage en ticker:
Når du er logget inn så kan du selv lage deg en ticker, så lenge du er logget inn så vil den ferdige tickeren bli lagret på din profil der.

1. Klikk på Create i øverste fane under headeren.
  2. Velgt hvilken ticker du vil bruke, f.eks "Weight loss" som blir mest brukt på vårt forum.
  3. Velg om du vil ha liten eller stor ticker.
  4. Velg bakgrunn.
  5. Velg slider. Dette er det ikonet som beveger seg bortover etterhvert som du f.eks går ned i vekt.
  6. Velg hva denne tickeren skal følge. Weight Loss: Kun vekten din slik den etter hver oppdatering er, vektforandringen hvor det står hvor mye du har gått ned eller å følge hvor mange centimeter du er rundt midjen i stedenfor kg og vekttap.
  7. Fyll inn skjemaet.

Å publisere den på forumet:
Når du har fullført alle trinnene, så vil den ferdige tickeren dukke opp med mange linker og koder under seg, det er Image URL du skal bruke.

1.Klikk på image URL, kopier koden som står i feltet der du blir ledet til (market og høyreklikk - velg kopier / Ctrl + C)
2. Logg deg inn på forumet.
3. Klikk på kontrollpanel, og se etter 'endre signatur'
4. Klikk på bildeikonet, det er en gul firkant med bilde av fjell og en måne/sol over, når du holder over det med musen så kommer teksten 'sett inn bilde' opp.
5. Lim inn den koden du kopierte ved punkt 1.Tickeren skal nå dukke opp med en gang.
6. Lagre signatur.

Å oppdatere tickeren:
Etterhvert som man går ned i vekt så vil man gjerne at tickeren skal henge med også, og da kan man enkelt logge seg inn på lilyslim og endre tickeren.

1. Logg inn på lilyslim.com
  2. Finn tickeren og velg 'edit ticker'
  3. Endre feltet som heter 'current' til din nye vekt.
  4. Trykk 'Next' og den er oppdatert.

Du vil ikke trenge å legge inn tickeren på nytt, den som er på forumet allerede vil bli oppdatert automatisk.

smokka sa for siden:

Hmmm, nå skal vi se om det går ;)

smokka sa for siden:

Se der ja :D Flott forklaring Regret ;) Tusen takk

Regret sa for siden:

No problem :) Fin ticker du har laget deg!

smokka sa for siden:

Takk :) Fikk den på mobilen også :p hehe, måtte bare prøve.

LilleNøtt sa for siden:

Dessert tips som får det til å krible i magen :)

Leste litt her på forumet tidligere i kveld og fant et utsøkt dessertips. Modifiserte det bittelitt så tenkte jeg skulle dele det med dere. Dette blir helt klart en slager hos meg i helgene :)

Tiramisukrem med kakaodryss

• 2-3ss mascarpone ost
  • 1 eggeplomme
  • 1-2ts Bacardi Spiced Gold rum
  • 0,5ts flytende Splenda
  • tre dråper vanilje essense
    alt bare røres sammen i skjønn forening. Serveres i skål og med et lett kakao dryss på toppen (bakekakao er best).

Nyt - det er helt nydelig!

Regret sa for siden:

åh, det hørtes skikkelig godt ut!
Vet du karboinnholdet i dette?

Lisa-pyon sa for siden:

mæh, høres så godt ut! men jeg kan ikke spise ost og melkeprodukter>

LilleNøtt sa for siden:

Vel, jeg vet at mascarpone osten har mindre enn 1g carbo per 100g ifølge min karbetabell, kakaoen har jo en del, men det lille drysset jeg hadde på skulle tilsi 1g karbo, alkoholen er sprit over 40% så det er 0, samme med splendaen men jeg regner alltid 1g karbo på alt av kunstig søtning. Når det kommer til de 3 dråpene med vanilje så regnet jeg det også som 1g...for jeg er ikke sikker, men vet at det ikke er noe mer.

Så på min kalkulator idag ble det lagt inn som 4g karbo med blodsukkepåvirkning og det dekket søtsuget for resten av helga for det er meeeeektig :):)

Regret sa for siden:

supert! Må prøves en gang!
Jeg kjøpte cocosa i dag, og det klør i fingrene etter å bruke det til noe snadder, er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan lage? :)

LilleNøtt sa for siden:

Skulle gjerne hjulpet deg der, men jeg vet faktisk ikke hva cocosa er en gang jeg. Noe viktig jeg har gått glipp av? En ny lavkarborevolusjon?

Satt akkurat her å irriterte meg over at "jeg må ut å spise middag i morgen"....det er alltid så stress. Noen av dere som har gode forslag til hvordan man overlever resturantbesøket? Kanskje jeg skal gi opp studiene og starte egen lavkarboresturant i Oslo, tror det kunne blitt en gullgruve!

Regret sa for siden:

Hva er cocosa?
Kort sagt er cocosa kokosnøttolje. Full av sunt fett og 0 karbo. Er nok ikke noe nytt fenomen dette nei :)

Vettu hva? Jeg satt akkurat å tenkte på hvor bra en lavkarbo café hadde vært her i byen, og er på nippet til å vurdere å starte opp en. Tenk så mye søtsaker man kan selge, og ikke minst herlig lunsjer til travle arbeidsfolk. Jeg spurte litt på facebook også hvor interessen lå, og den var høy! meen jeg er ikke rett person til å starte noe sånt, men om noen hadde blitt med meg å etablere dette så er jeg all in som hjelper. Jeg kunne godt ha laget mye for caféen også, men jeg vil bare ikke drive den og ha alt ansvar.

smokka sa for siden:

Fant oppskrift på frokostpannekaker en dag jeg var å suste her inne og den er bare sååå god :D

3 egg
1 dl cc
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
1-2 ss Natreen pulver
litt salt

Alt mixes med stavmixer og stekes i smør i panna på begge sider. NB: veeldig vanskelig å snu!
Jeg hadde noen bringebær på siden av den ene dagen. NAM :)

LilleNøtt sa for siden:

Å de pannekakene hørtes jo helt nydelige ut. Det må jeg lage meg. Er de holdbare? Så de kan spises med ost og smør til lunch? Jeg spiser noen ganger mandelgrøten fra "spis deg slank" til frokost når jeg har dårlig tid, den er faktisk utroooolig god :)

Noen som har gode oppskrifter på proteinsmoothies?

Regret: Jeg skulle gjerne tatt på meg ansvaret jeg men da må vi vente 5 år :) studerer medisin i Ungarn....og her skal jeg si dere det er ekstremt vanskelig å leve lavkarbo. Jeg "importerer" min egen ost - for belive it or not så har de sukker i osten sin samt potetstivelse. Flott :) Så nå får jeg vel begynne å drasse med meg Cocosa også når jeg skal tilbake etter helgefri.

smokka sa for siden:

Pannekakene er bare helt nyydelige :) Vet ikke hvor lenge de holder seg men vil tro at de holder seg til lunsj ja :) Anbefales å prøve.

LilleNøtt sa for siden:

Smkka, vet du hvor mye karber det blir i ei pannekake?
Lagde noen andre frokostpannekaker idag som var kjempelette og faktisk veldig gode.
Vispet sammen 4egg og 1 dl kremfløte. Stekte de i godt med smør og stappet masse god ost og salat inni. Skikkelig vårfrokost :) Så ble det så godt at jeg ville ha en til, så da stekte jeg en til, puttet på bittelitt naturell tyrkisk yoghurt, noen få lune bringebær og strødde over kokos....himmelsk :)

smokka sa for siden:

Nei dessverre, jeg er ikke helt sikker på hvor mye karber det er i pannekaka :/

LillCathrin sa for siden:

Jeg melder meg på dette forumet! Veier 90 kg, så jeg må hvertfall ned 30 kg da jeg er 170 høy. Begynte til middagen i dag så får holde på til kiloene blir borte. Er altfor glad i mat og godterier, men drikker omtrent ikke brus! Dette blir hardt da jeg er vandt med å spise brød, pasta osv :p Trenger nok litt støtte jeg og , som mange andre :)

Supah sa for siden:

Ja, godteriene må du nok kutte ut.

Men, du sier at du er glad i mat, og da har du virkelig gjort et riktig valg. Har aldri spist så mye god mat, som jeg har gjort de siste 3 månedene. :D

Lykke til på veien :heia:

hehe, jeg prøvde ett par uker før jul også, jeg synes det var så kjedelig å bare spise kjøtt omtrent :p Men hadde ikke satt meg spesiellt inn i dietten. Har bestilt slank med ketolyse eller hva den heter nå, så håper det hjelper :p

Supah sa for siden:

Ja, det er noen som sier at det er ensformig. Men det gjelder bare å være litt kreativ, og prøve nye ting. Det er altså SÅ mye som går an å lage. Nam nam!

Bruk oppskriftene her inne! Her finnes omtrent alt! :)

hehe :) jada, sant det! Men tenker det hjelper litt med den boka også. Det jeg synes er vanseligst er egentlig lunsj tror jeg ;) Men finner ut av det. Nå MÅ jeg uansett ned i vekt!
Har sett litt på oppskriftene her inne ja ;)

Linn23 sa for siden:

Vært på veiing i dag, ned 2,7 kg siste uka=)

Så bra :) Gratulerer!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.