< Tilbake til oversikten

Marsskravletråden til 30+

vaskeklut sa for siden:

Ny måned, nye muligheter! Hva er planene deres for mars? Jeg skal bli frisk fra spiserørsbetennelse og søke meg jobb, tenkte jeg!

senorita sa for siden:

spiserørsbetennelse :O au det hørtes ikke godt ut, hvordan fikk du til det?

Bæstemor sa for siden:

Hei.
Min plan for mars er å komme igang med litt forsiktig trening, og å veie maten min (har stått stille to uker nå, så jeg må nok følge opp den biten bedre).

Ellers har jeg som mål å få trent hund minst tre ganger i uka.

sjokolademomsen sa for siden:

Hei allesaman :)

Ny måned nye moglegheitar :):):):)

Planen min for mars er:

• Trene 3-4 ganger i veka
  • Fortsette med ketolyse (skal til syden søndag, men har all inclusive, så alt ligg til rette for at eg skal klare å holde meg under 10g karber der og :))
  • Sette meg nye mål når det gjeld vektreduksjon som er moglege å nå (-5kg skal eg klare i mars)
  • Fortsette å belønne meg sjølv når eg har oppnådd del mål og mål :)
  • Variere med mat og treningsvaner
  • Ikkje være så opptatt av vekta, men heller cm (veging 3-4 ganger i mnd)
  • Ha det moro i saman med familie og venner. Ein skal jo ikkje slutte å leve sjølv om ein går på diett :)

grotingeling sa for siden:

Mars ja dere, der var vi over i våren gitt!!
Har mange ønsker for hva jeg vil skal skje i mars;
Få tilbake førerkortet - har jo ikke epilesi.....
Trigge vektreduksjon igjen, stillstand i 8 uker nå
Trene 900 minutter (ca 30 min hver dag i snitt)
Bli mer sosial
Reise på ferie

Men av ønskene er det kun 2 som står som mål hos meg:
Trigge vektreduksjon igjen, stillstand i 8 uker nå:(
Trene 900 minutter (ca 30 min hver dag i snitt)

Går for under 80kg i månedsskiftet mars/april

Anarko sa for siden:

Mars! Elsker at det nærmer seg vår.
Mine mål for mars:
-Fortsette å trene.
-Fortsette med lavkarbo
-Prøve å finne ut av desse mageproblemene mine
-Holde humøret oppe og hjelpe mor gjennom denne siste måneden.
-Fokusere på det som er positivt.

Anarko sa for siden:

Og så har jeg som mål å møte lavkarbogjengen i Bergen :)

Sanney sa for siden:

starter mars med manuellterapeutbesøk for å fikse nakken min så jeg kanskje kan slippe å gå runt å ha vondt absolutt hele tiden... det drar meg ned og jeg orker ikke gjøre mer enn absolutt nødvendig.
ellers skal jeg fortsette med å trene hver dag jeg har tid.

vimsen85 sa for siden:

Mars <3
Jeg begynte denne måneden med å trene. Hardere enn jeg bruker. Så i dag er jeg støl, men ikke så ille som jeg hadde fryktet..

Mine planer for denne mnd er kanskje ikke fryktelig lavkarborelaterte.
Jeg skal..
..lese meg opp på pensum
..leve på maks 500,- i uka
..trekke meg fra et studentstyre, sånn at jeg får mer tid til det jeg ønsker å gjøre
..prøve å trene et par ganger i uka
..få begynt på prosjektbeskrivelsen av masteroppgaven

vaskeklut sa for siden:

Tror det kom av at jeg var superstressa i fjorvår, og da ble syreproduksjonen satt i gang noe sykt. Så det har vært masse halsbrann og etsing på spiserøret sukk

ekenna sa for siden:

Åh vår! <3 Det har jeg ikke tenkt på engang! Håper at snøen IKKe kommer tilbake, sånn at jeg slipper å være livredd hver gang jeg skal ut på krykkene! ^^

Mine mål for mars:

• Kjøpe inn manualer og benkpress
  • Fortsette med de gode vanene jeg har laget meg ang styrketrening.
  • Prøve så godt det er mulig å ikke snikveie meg :p
  • Bli såpass god i foten at jeg kan begynne så smått å jobbe igjen.
  • Være mer snakksalig og glad! :D

Deanna sa for siden:

10 grader i Trondheim i ettermiddag, så nå snakker vi vår. I alle fall er håpet om vår mer til stede enn noensinne før. :D

Nnem sa for siden:

Mine planer for Mars:

• fortsette med å skrive ned det jeg spiser
  • holde meg motivert og jobbe med viljestyrken
  • begynne smått med 30ds igjen

vimsen85 sa for siden:

Uff. Det hørtes ikke godt ut i det hele tatt. :klem: til deg vaskeklut. Håper det ordner seg raskt!

Jeg lurer på en ting... Jeg har en skikkelig dårlig dag i dag p.g.a at vi skal ha et arrangement i morgen som ser ut som det ikke kommer til å bli så bra. Jeg har gjort det jeg lovde å gjøre, om enn i siste liten, men føler likevel at jeg bare får kritikk. Jeg kjenner at jeg bare blir lei meg og sliten og har ikke engang lyst å gå i morgen. Så jeg vurderer å bare slutte. Men jeg vet at det kan se bra ut på en CV å ha drevet med organisasjonsarbeid og at jeg kanskje burde holde ut til slutten av semesteret. Men jeg vet ikke om jeg orker. Jeg føler ikke jeg har noe igjen for det, bortsett fra at jeg kan skrive det på CV'en. Hva synes dere? Er det bare egoistisk å trekke seg?

senorita sa for siden:

Jeg ville trukket meg.. tror ikke det trekker opp en cv SÅÅ mye, at det er verdt å plage seg igjennom det? Du kan jo bruke tiden på noe annet gøy istedet som gir deg noe :) Det ville jeg gjort.. Det må jo faktisk være lov å tenke litt på seg selv også, uten å bli stempla som ego..

Anarko sa for siden:

Kjipt med spiserørsbetennelse :/ God bedring!

Vimsen: går det ikke an å konfrontere de som kritiserer så mye da? Det er som du sier fint å kunne putte det på CV'en. Men om det tærer deg så mye ned som det høres ut som er det gjerne best å tenke på hva som vil være best for deg også. Blir du deppa går det jo lett utover skolearbeidet som du MÅ gjøre.

vimsen85 sa for siden:

Nei, tror heller ikke det har så mye å si for CV'en. Men jeg regner også med at hun som er leder ikke kommer til å bli blid på meg heller. Og vi deler lesesal. Men jeg trenger egentlig ikke alt dette ekstra stresset kjenner jeg. Har liksom nok å gjøre...
Takk for støtten :klem:

vimsen85 sa for siden:

Jeg lurer på om det kanskje mest er at dagen i dag føles som en total drittdag og alt ble feil. Men jeg kan fortsatt ha på CVen at jeg har vært med et halvt år. For jeg var med forrige semester også. Jeg gidder ikke konfrontere henne, for jeg vet hvordan hun er. Og det å konfrontere henne vil gjøre henne til et offer for slemme meg.. Og jeg orker ikke drama. Selv om det sikkert blir det uansett.. Ghaaah. Jeg har sittet på lesesalen i 4 timer og har enda ikke lest et ord. Kanskje på tide å gå hjem og take a chillpill :P

senorita sa for siden:

Da får hun bare bli sur.. Si du har altfor mye å gjøre og ikke tid.. Det må de jo bare tåle...

vimsen85 sa for siden:

Ja, hun får vel det. Jeg får prøve å bare ignorere det. Trengte visst å få ut litt galle. Blæ! Det er hyggelig med alle fine menneskene her på forumet som støtter :D Takk Senorita og Anarko!

Anarko sa for siden:

Deilig å få utløp for litt frustrasjon hva? Pryl en pute!
Anarko glad for å kunne hjelpe til

Rosekinn sa for siden:

:DHeisann! Å god VÅR!!
Er så deilig å kjenne at sola varmer og at dagene blir lengre og lengre! Blir jo våryr av mindre:)

Min planer og mål for mars er

• gjennomføre 30 days shred med jillian ( allerede ferdig med 2 av 30)
  • komme meg ut å gå tur 3 ganger i uka
  • gjennomføre ryggskolen på st.olavs
  • gå ned 3 kg
  • være blid og positiv
  • nyte livet
  • være mer sosial :)

Lykke til jenter og gutter :)

Nupsida sa for siden:

Mine mål for mars er:

• komme under 70 kg
  • Bli flinkere til å holde meg under 15 karber til dagen
  • Bli flinkere til å holde kosen til helgene!!

Ja.. det var vell det? :)

Sarah78 sa for siden:

Hei:D
Helt ny her jeg-snublet over forumet her mens jeg søkte på slankesider på nett.
Jeg bjunte slank på mandag.Nå er jeg lei av kiloene mine.
De siste 7 årene har jeg lagt på meg 50kg pga medisiner.
For 5 uker siden klarte jeg endelig slutte å røyke så jeg føler at viljestyrken min kommer seg:D:D
Så da er det bare å sette i gang da-å ikke utsette lengre.

Anarko sa for siden:

Sarah78: velkommen og lykke til :)

Sarah78 sa for siden:

Takk:)

tette-nette sa for siden:

Ja da var mars igang :)
Kan bare bli bedre nå :)

Mål for mars:
-trene minimum 4 ganger i uken
-ligge i forkant med skolearbeid
-mål på 5 kilo nedgang, men iallefall til 96 :)
-komme meg ut og glemme gutten (lov å håpe)
-bare kos i helgen
-kutte ned på pepsi max

Huff det ble smørbrødliste.. men tenker at det er en ekstra motivasjon og bli fortalt man ikke er god nok. da skal man bli bedre :)

Anarko sa for siden:

Nå skjønner jeg veldig lite... Jeg veide meg i oktober og var da 103 kg... Så gikk jeg tydeligvis ned en del til desember, det fikk jeg beskjed av hos min mor. Så har jeg fått klare beskjeder utover nyåret at man ser jeg har gått ned, har trent, spist veldig lavkarbo, og vært flink pike. I dag gikk jeg på vekten igjen for første gang siden oktober, og hva står der? JO, 103 kg! Med klær på osv. Men likefaenmegvel. Klar over at jeg får lett muskler osv, men 103 kg???

Sanney sa for siden:

tja, sykepleierne på legesenteret her fikk jo hakaslepp over hvor mye jeg hadde gått ned på 3 mnd, som var hele 2 kg... målebåndet mitt glemte jeg hos typen, så jeg får ikke målt meg heller. men flere av buksene mine bare henger og slenger :p

Anarko sa for siden:

Jeg merker det jo på klærne og har fått mange kommentarer, men faen heller. BAH! Har ikke målebånd, og det er vel en av feilene jeg har gjort med å ikke bruke det fra dag 1.

Kiro sa for siden:

I dag har jeg hentet pakkene fra spisdegslank.no. Hadde egentlig tenkt å starte med det fra mandag av, men Pappa insisterte på at vi skulle starte i morgen. Han er fremdeles ganske skeptisk, men det kommer seg nok. Særlig med tanke på at han allerede har mistet to kg siden han startet med ketogen kost på mandag. Jeg for min del håper ting begynner å løsne litt mer nå som jeg beveger meg over på dette kostholde for en stund (går egentlig på en blanding av atkins og ketolyse). :)

vimsen85 sa for siden:

Jeg laget meg en tråd (egentlig var det gaveband, men så lenge det funker) som var like lang som midjemålet mitt. Dermed kunne jeg måle med den om det var forskjell i str. min. Men dersom klærne er løsere og folk legger merke til det har det jo skjedd saker. Jeg har gått opp de siste 3 ukene, men når jeg målte meg hadde jeg gått ned cm all over the place.. Så vekt er vekt, mens kroppen er noe helt annet!

Jeg skal på jobbintervju i morgen. Kjenner jeg er litt nervøs... God energi tas imot med takk ;)

Anarko sa for siden:

Trenger litt god energi for tiden jeg også, og det er ikke pga tallet på vekten engang. Men ønsker deg lykke til på jobbintervju! :)

Ja, nå blir det måling fremover! Jeg er jo rimelig sterk i både armer, rygg og bein, så noe tyngde i muskler har jeg jo. Så satser det er forsvunnet 50 kg i fett og kommet 50 kg i muskler :lol: :D

vimsen85 sa for siden:

Tusen takk! Skal sende litt god energi til deg Anarko ;) Må bare komme meg gjennom intervjuet så jeg har noe til overs :D

monstermarihone sa for siden:

Jeg tror jammen meg jeg skal lage noen mål for mars. Februar har vært ganske tung i forhold til mat med masse utskeielser og tull, men har også følt meg tynnere og finere enn på mange år, og fått masse komplementer og fått høre at jeg har blitt mye tynnere. Men hvis jeg setter meg noen konkrete mål så blir det kanskje lettere.

Mål for mars:

• Komme ned til 85 kilo
  • Trene to ganger i uken, heller korte treningsøkter til å begynne med, men bare komme i gang
  • Sove åtte timer hver natt
  • Planlegge lunsjer og middager bedre slik at jeg kan spise mer god mat og mindre kjedelig mat
  • begrense utskeielser til to per uke. (Og med utskeielser mener jeg pizza / sushi / brød eller andre ikke-lavkarboting i små doser. For hvis jeg sier at jeg ikke får skeie ut i det hele tatt kommer jeg til å fortsette som nå, og det er ikke så bra)
  • Ikke spontanshoppe klær bare fordi de passer i en mindre størrelse enn før. Jeg har nok klær, og de kommer til å bli for store. Ikke bare forhåpentligvis, men helt sikkert, for jeg skal videre ned i vekt.

Hvis jeg klarer dette skal jeg få lov til å belønne meg selv med noe fint som jeg har lyst på. Kanskje en tur til frisøren med striping og klipping. Eller manikyr eller fotpleie. Eller begge deler / alle tre, alt etter hva lommeboken tillater etter nytt leilighetskjøp...

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg har siden jeg startet på lavkarbo hatt et mål om å veie 88 kg den 18. mars. Hvor jeg fikk 88 fra aner jeg ikke, men jeg skal treffe familien min den helgen samt gå rundt i bikini og jeg vil så gjerne se litt bedre ut enn før og ihvertfall ha selvtilliten om jeg ikke rekker å få kroppen...

Har hittil gått ned 5 kg på to måneder. Siden startvekten min var på 96 kg manglet jeg på mandag [91 kg] 3 kg på å nå målet mitt.

Mars betyr for meg; MASSE trening.

Jeg trente en gang på januar og en gang på februar. Denne uka har jeg trent 3 ganger. Synes det er mer passelig!

Jeg har via pulsklokke funnet ut at jeg trener bort ca 600 kcal pr. trening. Siden jeg må komme meg til trening etc. så regner jeg med at jeg går ned ca 100 gram ekstra for hver trening! Det er god motivasjon!

Anarko sa for siden:

Husk at du legger på deg i muskler når du trener :)
Det har jeg erfart... høhø

Nemii sa for siden:

Dette er en teori jeg har hørt fra en terapeut jeg har hatt, og som jeg synes har god logikk - refluks skyldes i de fleste tilfeller for lite syre, magesekken kan ikke bli for sur. Lukkemuskelen som ligger mellom magesekken og spiserøret trigges av syre - altså har du nok syre, vil lukkemuskelen være stengt slik at det ikke skal komme syre opp i spiserøret.
Antacida, syrehemmende, vil kun legge seg som et lokk over syra, slik at symptomene hemmes, men problemet er der like fullt, i tillegg vil for lite syre gjøre nedbrytningen av proteiner fra mat utilstrekkelig, da syre er nødvendig for at enzymene i magesekken skal fungere.

Jeg har hatt tidvis halsbrann, ikke store problemer, men fikk syretabletter, som jeg skulle ta før mat, for å øke syreinnholdet i magesekken og dermed bedre nedbrytningen av proteiner (jeg har store problemer med matintoleranser)

Jeg noterte meg at ikke bare tålte jeg maten bedre med syretabletter, jeg hadde aldri (!) halsbrann lengre, aldri!

At lukkemusklene trigges av syre er, så vidt jeg vet allment akseptert, jeg konfronterte en gastrolege med dette faktum, og hvorfor antacida ble gitt istedet for syre, og fikk kun unnvikende svar, men så er det jo heller ingen hemmelighet at syrehemmende er storindustri - et av de mest solgte legemidler over disk.

Kan være verdt å prøve ut (i samarbeid med lege/terapeut som ser litt lengre enn sin egen legenesetipp)?

Håper uansett det ordner seg:)

Er obs på at det kan skje, men tror ikke det er så stor fare så lite styrke som jeg trener. Synes dans, zumba og lignende er gøy.

Hørte et sted at det er veldig vanskelig å legge på seg muskler uten at en går inn for det - siden muskler veier mindre enn fett og det skal mye til for å bygge muskler. Det som derimot er et "problem" iforhold til vekta er at musklene trekker til seg mer vann enn tidligere når en starter å trene, slik at en virker tyngre =)

Med andre ord så legger en somregel på seg vann ikke muskler.

Nnem sa for siden:

Når har de fleste veiedag?

Jeg veier meg på mandager.

Jeg veier meg nesten hver dag; naken om morgenen etter jeg har vært på do og før frokost. Jeg skriver opp de datoene vekta mi viser nytt tall og ikke hva jeg veier fra uke til uke.

Jeg har ei gammel vekt som ikke er digital, så jeg ser ikke 100g opp og 100g ned etc. Ser det først når jeg har gått opp/ned mist 1/2 kg. Vekta på kroppen min er stabil, så går jeg opp eller ned så er det reelt.

vimsen85 sa for siden:

Jeg har da alltid lært at muskler veier MER enn fett.

Jeg veier meg vanligvis på onsdager. Men nå har jeg veid meg litt hver dag for jeg går bare oppover for tida og jeg håper på at det skal slippe :S

Det har du selvfølgelig helt rett i!

Mulig jeg har lært feil da. Det var en kompis som trente for å legge på seg muskler og sleit med å gå opp i vekt som sa det.

Anarko sa for siden:

Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.

tette-nette sa for siden:

Her er det veiedag den timen jeg er hos pten min. Det er som oftes mandag eller tirsdag..

Men må innrømme at jeg er en liten veioman så jeg veier meg cirka hver morgen og kveld hjemme..

ekenna sa for siden:

Jeg har visst ikke noen spesiell veie dag. Jeg prøver å ikke veie meg så lenge jeg klarer, og så blir veiedagen når nyskjerrigheten blir for stor ;)

Carisma sa for siden:

Vimsen: Organisasjonsarbeid teller MASSE på cv'n! Mer enn karakteren som regel. MEN, du har jo holdt på meg det i nesten et år som du sier, og så lenge du kan begrunne hvofor du sluttet (ikke sånn "orka ikke ansvaret" om du skjønner :o). Fortell at du måtte ta et valg mellom det og tid til studiene (faget teller jo alltid mest), men at du gjerne skulle fortsatt om du ikke følte det gikk så utover faget i den perioden. Det viktigste er å vise at du kan ta begrunnede avgjørelser. men som sagt, få det med på cv'n, og få gjerne en attest på det. Sambo jobba på Hulen da han studerte, og jobber nå med musikk og langt fra det han egentlig studerte :D Uten den erfaringa hadde han kjedet seg som fikseopdretter en plass langs norskekysten nå.

Anarko sa for siden:

Jeg har ikke noen spesiell veiedag, veide meg torsdag for første gang siden oktober. Og så i går tidlig igjen, der jeg plutselig hadde gått ned et kilo. Jeg vurderer sterkt å investere i en vekt. Men det får bli etter at jeg har investert i et kattetre til pusekattene mine :)

Angel!! sa for siden:

SÅ var det mars og det går mot vår:D

Målene mine for mars:

• ned 5 kg
  • trene styrke 2-3 ganger i uka
  • starte med 30ds (når dvd`n kommer i posten)
    -prøve å bake litt lavkarbobrød og lavkarbokaker;)

Veiedag på fredager her, så har eg noen dager til neste veiedag dersom det blir litt vin i helgene hehe:)

Håper alle har en strålende lørdagskveld:D

sistegang sa for siden:

Tidligere veide jeg meg mandager, men har bytta til torsdager.
Vil ikke sette meg noen mål for mars. Sliter så fælt akkurat nå så jeg "tør" ikke gjøre noe som kan oppleves som nederlag.

Aha=)

Ikke værst! 50 kg er veldig bra!

Nnem sa for siden:

Har drevet og sett på bilder av nedgangen til folk her inne. Er så imponert av alle sammen. Blir faktisk skikkelig rørt og gleder meg til at jeg kan gjøre det samme en dag.

Kiro sa for siden:

Hvordan har det seg at man kan gå fra å være supermotivert ene kvelden, og helt i bånn dagen etter? Slik har ihvertfall helgen min vært. Fredag kveld var mer motivert enn noensinne, og så våknet jeg lørdag morgen og var drittlei hele greien. Dette kommer mest av at jeg begyner å bli ganske lei av å se det samme tallet på vekten om, og om igjen. :/Så denne helgen endte derfor med en gedigen fastelavens utskeilese med boller og hele pakken. Så nå er jeg klar! klar til å starte på nytt, og håper at jeg nå kan bli mer motivert til å forsette videre. :)

Nupsida sa for siden:

Da har jeg bestemt meg for å gjøre bloggen min mer kostholdsrelatert siden det er så mange som lurer på hva jeg egentlig spiser iløpet av en dag, hvordan lavkarbo funker osv.
Kommer til å skrive om ting som hva jeg har spist i løpet av en dag, prøve ut ulike oppskrifter, ja, lavkarbo stuff :)

Her er adressen til bloggen om noen er interessert: nadjasin.blogg.no/

Anarko sa for siden:

Jeg følger mye med på lavkarbooppskriftsbloggene :)
Og har bestemt meg for å ta mer bilder av maten jeg lager selv. Og i dag ble det sushi, noe jeg vil dele med resten av folket. Må bare legge innpå bildene, og så tar jeg det på bloggen her inne på forumet.

christine76 sa for siden:

Jeg har vært totalt fraværende her inne en stund nå. Er rett og slett så mye som skjer i livet mitt for tiden at tiden ikke strekker til. Men jeg bør egentlig prioritere det. For jeg merker at det også blir lettere og lettere for at ting sklir litt ut. I det daglige får det greit, men så er det plutselig en dessert på en fancy restaurant, eller litt sushi selv om det er med ris. Og på fredag spiste jeg til og med en vaffelplate på jobben. Så om jeg ikke klarer å holde fokus nå så sklir det lett ut tror jeg og jeg vil IKKE gå opp i vekt igjen.

Spiste forresten lavkarbo-fastelavensboller i går, og det var veldig godt.

sistegang sa for siden:

"Back on Track" endelig er jeg meg sjøl igjen og klarer å spise som jeg skal. Vår depresjon er noe dritt. Jeg har i alle år da "brukt" mat/godteri som medisin. Og det har blitt noen kg hvert år. Den store forskjellen fra før er: Tidligere var det smågodt for minst 100 kr (det forsvant på null komma null)hver dag. De tre gangene jeg sprakk helt og kjøpte smågodt var det for ca 25 kr og bare en gang i uka. Det blei noen vafler og litt is og litt frukt altså stadig litt ulovlig, MEN etter å tatt meg inn i vinterferien er jeg nede igjen. Dette kan ikke bare ha med viljestyrken å gjøre, behovet for "medisin" må og ha vært lavere i år.

Tiril77 sa for siden:

Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt :(:(:(

Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene :(

33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!!

Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang??

Anarko sa for siden:

Jeg har litt erfaring med det her, siden min kjæreste, som er 30 år, også har veldig dårlig hørsel. Han fikk det som barn da, etter mange runder med ørebetennelser. Han har høreapparat, og en samtaleforsterker. Han liker best samtaleforsterkeren. Nå skal han mest trolig få noe lignende samtaleforsterkeren, men det skal ikke plukke opp like mye støy.

Det er ikke verdens undergang, og nå til dags har de jo ganske så diskrete høreapparat. Tenk heller slik at nå vil du jo få med deg alt som blir sagt, noe du ikke kan ha fått gjort tidligere. Det går fremdeles an å nyte livets goder, du trenger bare litt hjelp til å høre. Jeg tror det her går fint! Og når du en dag har fått høreapparat så vil du føle at det faktisk er ganske så greit likevel.

Jeg vet ikke om det her var noe oppmuntrende, men jeg er sikker på at det vil gå bra :)

:klem: til TonjeKB.
Det er jo ikke som om du plutselig har fått dårlig hørsel, du har bare plutselig fått vite at du vet hjelpemidler kan få gjort noe med det som alt har vært sånn en stund. Det er jo positivt. Men jeg skjønner allikevel at det er en hard nyhet å svelge.

Det blir ikke enklere om du samtidig skal ha dårlig samvittighet for en sprekk, så prøv å la vær med det.

Har dessverre ikke noe morsomt å komme med da..

Nupsida sa for siden:

Jeg må egentlig også bruke høreapparat, å jeg er bare 18! :( Men, jeg får det ikke til. så da får jeg heller bare høre dårlig da..

Nå står forresten ismaskinen jeg fikk til jul i frysen, klar til bruk for imorgen! Er sååååå spent! Skal raide forumet etter noen bra oppskrifter etterpå. Iiiiiiiiis <3

Sanney sa for siden:

ser egentlig på høreapparat på linje med briller. ser du dårlig, bruker du briller, hører du dårlig, så er det høreapparat.

vært til utredning for hørselsvikt selv, da jeg var i begynnelsen av 20 årene. men jeg hører bra jeg. jeg takler bare ikke støy og mange som snakker samtidig, så da blir det mye hæ :p

Anarko sa for siden:

Jeg har for første gang laget lc-fastelavensboller. Det var veldig godt! Men nå klarer jeg ikke mer av de før neste år.

Tiril77 sa for siden:

Takk for støtten jenter :) Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag :D Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!! :eek::eek::D

Anarko sa for siden:

Jeg laget fastelavensboller i dag og pisket både krem og eggehviter for hånd. Nå føler jeg meg veldig sterk i høgre underarm :D
Du kommer til å klare deg helt fint, det er jeg overbevist om.

Anarko sa for siden:

Har flere ganger fått hørt, til misnøye fra meg, at jeg er mer som en mann når det gjelder fysiske ting. Men jeg antar at det er et kompliment inni den kommentaren også.
Men ja, 50 kg er ikke så verst, og takk :)

mega sa for siden:

Sammen er vi sterke :) stumpa røyken for fem uker siden jeg også...har slutta på ordentlig denne gangen :) jeg har 35 kilo som skal vekk, og er på min første uke. Så mitt forsett for mars er å få en pangstart, og samtidlig ønske dere alle lykke til!!!!

ekenna sa for siden:

Nå syntes jeg at jeg har vært flink ^^ Jeg fikk en "bestilling" på smørbrød(rundstykker) og har i dag smurt 40 halve rundstykker med altslags godt på, uten å bli fristet av nystekte rundstykker what so ever :D (bare av roastbiffen og røkelaksen, men de var lov) :p

Men jeg kom til å tenke på en ting... Når det gjelder manualer vettu: Hva er best? Lett med mange repitisjoner eller tyngre og begynne med 10 reps om gangen, for så å øke etter hvert og kjenne at du trener? :p

Ikke noe vits i å ta mer enn 12 rep:) ta så tungt som du greier enten 4x4 eller 8-12x3.

ekenna sa for siden:

Okai, takk for svar ^^

ruslepølsa sa for siden:

Helt fersk på dette formumet jeg også.
Starte sist uke med aktins dieten og er inne i andre uke in induksjonen.
Startet også Svømming 3-5 dager i ulken for 3 uker siden(fortsatt slitsomt).
Mål for Mars.
Fortsette tregning.
Begynne å skrive ned alt jeg spiser.
Klare å holde den gode motivasjonen jeg har fått over meg vedlike.
Komme meg ned en 5-6 Kilo i løp av Mars.

Ellers bli en aktiv deltaker i formumet

Engledans sa for siden:

Hei. Så denne tråden nå, så da sier jeg hei her og. Jeg er på dag 3 på lavkarbo. So far so good. Skal ned en masse kilo, så sant jeg har viljestyrke til det:D Trenger nok masse ass kicking om noen måneder, er jeg redd.....Er det noen andre mars startere her?

Nupsida sa for siden:

Og der var lavkarbo-bloggen min ordentlig igang! :D

Idag har jeg fått fikset meg nytt design (kjempefornøyd! Flinke meg :), og har ryddet skikkelig opp! Har også lagt ut de oppskriftene som jeg bruker mest, og slankehistorien min er lagt ut! :D

www.nadjasin.blogg.no/

Nå skal jeg snart begynne på den hjemmelagde isen, er så spent på hvordan resultatet blir :)

Nupsida sa for siden:

Jeg skal så seriøst gifte meg med ismaskinen min! :D :D
Har savnet is helt siden jeg begynte, og har laget idag (Etter et veldig misslykka forsøk igår) og det smakte såååååååååååå mye bedre enn kjøpe is!

Kiro sa for siden:

Yummy, det så godt ut. Kanskje jeg bør skaffe meg en ismaskin jeg også. :)

Nupsida sa for siden:

Beste investeringen jeg har gjort ang lavkarbo hvertfall! :D
Gleder meg til å prøve meg på sorbe :D

Så kjempegodt ut!

Hva koster en slik maskin og hvordan fungerer det?

Nupsida sa for siden:

Denne kostet rundt 5-600, den funker slik at du har den i frysen i 24 timer før du skal lage is, så lager du "deigen" og heller den oppi mens den roterer. Isen blir ferdig på 20 min og blir sånn myk konsistens på. LAger du is i frysen så blir den full av iskrystaller med mindre du rører kraftig vært kvarter.

Anarko sa for siden:

Oi, ser ut som en meget god investering!

Nå er jeg kommet hjem, og spist en altfor sen kvelds, etter å ha møtt lavkarbo-gjengen i Bergen :) meget koselig.

sistegang sa for siden:

Jeg sitter her og angrer noe fryktelig på at jeg har meldt meg på to timers grunnkurs på Zumba i morgen. Ikke har jeg koordinasjon eller kondis. Jeg må ha vært "utilregnelig" i gjerningsøyeblikket, da jeg meldte meg på.

vimsen85 sa for siden:

Det er gøy og ikke spesielt vanskelig! Jeg lover!

Anarko sa for siden:

Kan love deg sistegang at det blir kjempemorro!

Kiro sa for siden:

Den siste måneden har egentlig ikke gått så veldig bra for meg sånn vektnedgangmessig. Har prøvd det meste, og bytter konstant fra den ene filosofien til den andre, men det har til min store fortvilelse stått ganske “stille” og jeg har gått opp og ned de samme to kiloene. Men på mandag begynner jeg med streng induksjon igjen, så nå skal jeg bare nyte helgen, og kose meg med blant annet hjemmelaget is (Takk Nupsida!), og bare glede meg til å virkelig starte på mandag. Wish me luck. :)

sistegang sa for siden:

Zumba var skikkelig gøy, men jeg plundrer virkelig med å få med meg beina. Har lasta ned noen videoer. Så her skal det pugges trinn til neste gang.

vimsen85 sa for siden:

I'm in looooooove!!!

Ha en nydelig søndag alle nydelige folk på forumet!

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

grotingeling sa for siden:

Herlig :love::love::love::love:

vimsen85 sa for siden:

Det er virkelig herlig :D

Anarko sa for siden:

Deilig å være forelska ja :D

sigboh sa for siden:

Min plan for mars er å forhåpentligvis gå ned 7 kg så jeg får den etterlengete brystreduksjonen min! :D

vimsen85 sa for siden:

Gaaaaaaaad! Koffor må kjærlighet være så jævlig vanskelig. Koffor måtte den her dagen bli en jævlig berg og dalbane?

Dersom noen sier noe i fylla, regner dere det som bare fyllevrøvl dagen etter på. Jeg trodde at ting man sa i fylla skulle være sanne. Jeg får bare mer mot til å si ting jeg ikke tør ellers i fylla, men kanskje andre er annerledes? Kanskje de sier ting de egentlig ikke mener for å være hyggelig. But y? Det kompliserer da bare ting!

Jeg er fortsatt forelsket.. Kanskje bare litt mer ulykkelig sådan.

Anarko sa for siden:

Nytt mål for mars; komme i gang med ketolyse! Bestilte bok i dag!

Carisma sa for siden:

Det kommer jo litt an på... Jeg har nok litt hang til å tenke at hyggelige ting sagt i fylla er forsøk på å få noen til sengs... Men nå er jeg noen hakk mer kynisk enn de fleste da. :o

Anarko sa for siden:

Jeg tror han mente det jeg. Bare ta det litt rolig og flørt og sånt. Han kan umulig motstå din søte sjarm mener da jeg :)
Man mener jo ting man sier i fylla, man er bare ikke like modig dagen derpå som oftest.

vimsen85 sa for siden:

Hehehe. Ja, men det blir jo en litt annen situasjon enn den jeg var i. For dette foregikk på melding og vi bor i 2 forskjellige byer. Så det vet jeg ikke var motivet.. Dette er noen jeg kjenner inn og ut og som kjenner meg inn og ut. Og i går sa hun at "jeg kanskje var den som kunne få jenta som ikke tror på kjærlighet til å tro på den". Mens i dag var det litt sånn at hun ville unngå å snakke om elefanten i rommet.

Beklager at jeg bare spyr ut all frustrasjon. Føler meg skikkelig fjortis, men ingen av vennene mine hadde tid til å henge i kveld.

vimsen85 sa for siden:

Tihi. Takk Anarko :) Jeg skal ta det rolig. Bare ble litt mye frustrasjon. Og HUN skal komme på besøk i april. Og jeg vet liksom ikke hvor jeg har henne nå. :confused: Forvirra. Men jeg får vel bare avvente det..

Carisma sa for siden:

Å, det bare høres ut som fylleangst. Bare la det modnes litt, og vis at du ikke syns det var for pågående så går det seg nok til :ja:

vimsen85 sa for siden:

Takk :)
Jeg kjente jeg trengte litt oppmuntring. Føler meg litt dum som har fallt for en av mine beste venner. Det kompliserer ting veldig.. Men det har vært mye flørting egentlig. Bare at det som oftest er i fylla. Jeg skal være tålmodig, snakke det i hel med mine venninner som kjenner historien og så ta det som det kommer. Ingen masing..

Hva skulle jeg gjort uten forumet?

Anarko sa for siden:

Beklager at jeg skrev han altså!
Men tror hun mente det. Det er nok bare nerver. Ganske modig å si noe slikt, og da føler man seg kanskje litt nervevrak etterpå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.