Anarko sa for siden:
Om det er noen trøst så vet hun sikkert ikke helt hvor hun har deg heller. Nå vet jeg jo ikke hva du svarte tilbake til henne, MEN vil tro at etter det hun sa så er hun nervøs, og litt til ;)
Anarko sa for siden:
Om det er noen trøst så vet hun sikkert ikke helt hvor hun har deg heller. Nå vet jeg jo ikke hva du svarte tilbake til henne, MEN vil tro at etter det hun sa så er hun nervøs, og litt til ;)
vimsen85 sa for siden:
Vel jeg har vel egentlig sagt at jeg mente alt jeg sa. Og jeg snakket med henne på msn før i dag og spurte om jeg kunne være helt ærlig me henne. Og da sa hun at hun trodde det ikke var så lurt. Så jeg spurte om vi bare skulle unngå å snakke om elefanten i rommet. Og da sa hun "Ja, for den er trofast" (og det er fra et sitat fra Horton hears a who; "I meant what I said, and I said what I meant. An elephant's faithful, one hundred percent!"). Så no skjønna eg egentlig ingenting..
Og det går fint at du sa han altså. Skulle bare spesifisere.. :p
Tror jeg skal legge meg nå. Så håper jeg at det ordner seg på en eller annen måte. og jeg tror hun er redd. Jeg er iallefall det.
Anarko sa for siden:
Er alltid litt skremt når man begynner å få noe på gang jeg. Alltid redd for å bli såret og kanskje spesielt siden dere er så gode venner ifra før av? Men så må man bare hoppe ut i det :) Jeg tror søvn hjelper, og hun har vel egentlig sagt at hun mente det da, så det trenger du ikke engste deg for. Er nok bare nervene som prater til dere begge.
Sove godt da :)
vimsen85 sa for siden:
Nja, hun har ikke sagt at hun mente det etter hun ble edru. Hun bare unngår å snakke om det. Men nå skal jeg slutte å snakke om det. Og gå å legge meg. Sov godt du og! :D
vimsen85 sa for siden:
Ja, btw. Var jeg som quota Horton først. Jeg vet ikke helt hva hun la i det å quote tilbake. Meeeen. Jeg skulle jo sove. Gaaad! Takk for at du gidder å peptalke :D
kthxbye sa for siden:
Helluen. Jeg slenger meg med her, jeg. Men hva foregår her? Ser flere har skrevet om planer for mars, er det det tråden går ut på? I tillegg til skravling?
Jeg har aldri brukt den sosiale delen av et forum før, så dette kan jo bli interessant. ^^
vaskeklut sa for siden:
Vi skravler om alt her vi! Grunnen til at folk snakker om marsplanene sine er fordi jeg spurte om hva folk hadde planer om i mars da jeg starta tråden for å få i gang praten.( Og fordi jeg er grådig nysgjerrig da :o )
Velkommen til dere nye, vi er steintøffe her inne, ikke sant folk? :D
Anarko sa for siden:
:lol:Kthxbye: det var bare noe vi fant ut vi ville skrive om denne måneden. Vår og greier vet du. Velkommen btw :)
Vimsen: klart, peptalker anytime. Been there, done that med nervøsitet, undring og alt. Vet det ikke er enkelt. Jeg som trodde bare mannfolk var vanskelige :lol:
Anarko sa for siden:
Vi er beinharde :D
kthxbye sa for siden:
Aha, da forstår jeg. Jeg gadd ikke lese helt fra begynnelsen, litt lat og sånn. Planen min for mars er å få all snøen til å smelte vekk. :)
Takk. (:
Anarko sa for siden:
Beste planen hittil!
kthxbye sa for siden:
Muligens er jeg litt for optimistisk, men man må jo satse hardt? Er bare å hjelpe til, så kan vi dele heder og ære. ;)
vimsen85 sa for siden:
Kthxbye velkommen :)
Anarko: Hehe. Venninna mi har slutta å komme med uttalelsen "mannfolk, altså" og sei no "folk, altså" til ære for meg. Eg trudde og det var lettare å være lesbisk enn hetro. Der tok eg visst feil. Kjærlighet er vanskelig uansett.. :p Men hode mitt føles litt lettare i dag :)
Carisma sa for siden:
Hmmm, hvor full var hun? Kan det være at hun ikke husker alt helt klart og derfor ikke vil snakke? Altså husker noe, men ikke hele sammenhengen f.eks?
Og....du er helt sikker på at hun spiller på samme laget? For hvis hun ikke vanligvis gjør det kan det jo være litt sjokk hun lider av også, over seg selv.
Haha, jeg er impnert over de som tør årøve jeg. Hadde aldri orka å være sammen med noen som tenkte likt som meg! :lol:
Kitsu sa for siden:
Usj... Har drukket kaffe og som vanlig så har jeg av alle ting blitt dautrøtt av den. Merkelig reaksjon altså. Noen som har et forslag til hvordan jeg kan kvikke meg opp litt?
Vimsen, fikk du svaret mitt på PMen? Aldri svart på en på dette forumet før, så vet ikke om jeg gjorde det riktig? .D
Kitsu sa for siden:
Heh, tenker nok likere samb'en enn en hvilken som helst jente jeg. Ikke den mest utpregede feminine jenten i verden liksom. Men er enig, kudos til alle som tørr være seg selv.
vimsen85 sa for siden:
Hahaha. Vi er ikke så like da. Men ja, hun spiller som meg, på begge lagene :p Og hun var ganske full. Og nå har jeg fått et halvklart svar på en mail jeg sendte og vi har snakka på msn et par timer. Vi har vel ikke kommet fram til noe mer sånn egentlig. Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Dersom det skjer, skjer det.
Ja, jeg fikk den Kitsu. Skal svare snart. Kan hende vi må utsette det..Men jeg skal sende melding til dere i morra..
vimsen85 sa for siden:
Så hva skjer blandt 30+erne på en helt vanlig tirsdag ettermiddag?
Engledans sa for siden:
Funderer på hva jeg skal finne på til middag. :rolleyes:
Kitsu sa for siden:
Spiser middag! Så kommet hakket lengre... :D
Anarko sa for siden:
Jeg tror det at kjærester blir mer og mer like hverandre etterhvert. Ikke alltid, men ofte.
Lurer også litt på hva jeg skal ha til middag i dag. Lurer i tillegg på om det er noe veldig fornuftig å ta seg til.
Nupsida sa for siden:
Idag skal jeg ha denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11809 til middag! høres sååååå godt ut! :sikle:
Nnem sa for siden:
Lager middag, men har hatt en dårlig matdag i dag. Er nok litt for streng mot meg selv, men det er en ny dag i morgen.
Anarko sa for siden:
Etter litt frem og tilbake har vi da bestemt oss for en gryte med svinekjøtt og sånt namnam. Finally!
Anarko sa for siden:
Ketolyseboka er kommet i posten! Oh happy day!
vimsen85 sa for siden:
Jippi, Anarko :)
Jeg hurtigrydder før mamma kommer på besøk (om en time). Har gått rundt her å sulla i hele dag :p Og er i ganske godt humør igjen. Alt ordner seg :)
Har også litt musikaldilla og får hjelp til husarbeidet av:
525,600 minutes, 525,000 moments so dear.
525,600 minutes - how do you measure, measure a year?
In daylights, in sunsets, in midnights, in cups of coffee.
In inches, in miles, in laughter, in strife.
In 525,600 minutes - how do you measure a year in the life?
How about love? How about love? How
about love? Measure in love.
Seasons of love.
Ha en nydelig kveld alle nydelige mennesker <3
Nupsida sa for siden:
NAM, lasagnen var kjempegod! Smakte nesten akkurat som vanlig lasange jo :)
Så skal jeg prøve meg på eggemelk-kakao senere idag, er spent på den altså! :P
Anarko sa for siden:
Jeg har noe eurodietpasta som jeg har kjøpt som jeg bruker når jeg en sjelden gang lager lasagne. Men er tenkt å eksperimentere med squash en gang. Ostelasagne har jeg laget en gang, godt det ja :D
Alt ordner seg ja Vimsen! Jeg har gått lang tur med Kenneth, noe som gjorde godt. Så nå blir det middag. Liker å ha sen middag av en eller annen grunn.
Carisma sa for siden:
Vært på kino og sett Black Swan. Jeg liker sånne "kødde med huet ditt"-filmer :ja: Selv om den godt kunne tatt dene enda lenger, så var den bra.christine76 sa for siden:
Noen som har noen gode ideer til hvorfor jeg har hatt enormt med kviser på brystet og ryggen de siste to ukene? Jeg pleier aldri å ha mer enn maks en og annen og nå er det tjukt av dem og det er ganske ekkelt. Jeg liker å ha litt utringning, men nå går ikke det. Og om dere ikke nødvendigvis vet hvorfor, er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg gjør noe med det?
Og burde jeg stilt dette spørsmålet i jeg lurer på tråden i stedet?
Puh, nå har jeg akkurat gjort noe jeg har gruet meg for. Jeg har veiet meg. Jeg har ikke veiet meg på en måned før det, og jeg har ikke vært særlig flink med mat og trening i det siste, så selv om jeg ikke har merket noe på klærene så har jeg vært sikker på at jeg måtte ha lagt på meg. Men det hadde jeg ikke, samme vekten som for en måned siden. Så nå kan jeg puste lettet ut og slutte å grue meg. Takk og lov for lavkarbo altså!
vaskeklut sa for siden:
Har du begynt med en ny sjampo eller balsam? Eller en ny såpe? Slike ting inneholder ofte SLS, noe som har en stygg tendens til å gi urenheter :) Jeg ville bytta til produkter uten SLS (sulfater). Det gjorde både hodebunnen og urenhetene mine MYE bedre i hvert fall :)
christine76 sa for siden:
Har ikke byttet shampo eller balsam nei, og uten å være sikker så vil jeg tippe at shampoen min ikke inneholder noe særlig guff, for den er fra Lush.
Minni1 sa for siden:
hei hei.
Var med her for lenge siden, er det fortsatt plass til meg her?
Datt helt ut av alt sammen både når de gjaldt mat og forum, men er igang igjen nå.
Fysioterapauten min spurte i går hvorfor jeg ikke fortsatte med lavkarbo siden det fungerer. Ble litt flau for jeg hadde ikke noe svar på det. Så her er jeg igjen med anger på hvor "dum" jeg var men klar for å ta fatt igjen.
monstermarihone sa for siden:
Mmmm squashlasagne. Det er det lenge siden jeg har laget, det skal på menyen denne uka! Synes det er enda bedre enn vanlig lasagne jeg.
Jeg hadde bursdag i helgen og spiste masse kake og muffins. Og det var skikkelig godt. Så jeg angrer ikke. Eller litt, men ikke mer enn at jeg kan leve med det. Og ikke gjøre det igjen:)
Anarko sa for siden:
Velkommen tilbake til Minni1 :D
I dag er det på'n igjen med ny giv. Lager omelett fra ketolyseboken og humøret er på topp igjen :)
It's all the little things in life, you know.
Nupsida sa for siden:
Jøss, laget meg en kopp med eggemelk rundt halv tolv idag. Har ikke spist noe annet idag, men er ennda ikke sulten! Sykt! Jeg som har slitt med å være skikkelig lysten på alt de siste dagene og sulten konstant. Wee :D
Kitsu sa for siden:
Oioioi, de middagsmuffinsene mine var skummelt gode. Har nesten lyst å lage meg en porsjon til - men er mett. :D
Nnem sa for siden:
Har hatt noen skikkelige kjipe matdager de siste dagene. Blitt en del av de "forbudte". Blir nok en trilletur i morgen etter å ha levert storesøster i barnehagen. Håper vekta er snill mot meg på mandag. Føler ikke slikt ut nå og vil ikke veie meg heller for å sjekke det ut. Blæææ...
Nnem sa for siden:
Oppskrift??
Kitsu sa for siden:
Muffins:
2 egg
30g olje - bruker raps om de er til middag og kokos om de er til dessert
Rundt 10g fiberhusk
15g kokosmel
0.5-1tsk bakepulver
Hva enn andre ting man vil ha i, om det er spinat eller søtning. :D
Visp sammen olje og egg, hiv i det tørre. Lurt å sikte kokosmel. 15-20min på 175grader. Gir 4 fulle vanlige silikonformer, doble om man vil ha mer.
Nupsida sa for siden:
Kitsu: Å de muffinsene hørtes kjempegode ut! Må snart dra meg til å kjøpe kokosmel ja! Hvor pleier dere kjøpe det? :)
vaskeklut sa for siden:
Jeg lagde aioli i går.. OMG, det ble helt fantastisk godt :D Stakkar de jeg bor sammen med da.... :o Spiser det til alt nå, på knekkebrødet, i salat, til middag... Nomnomnom...
Kitsu sa for siden:
Mitt er kjøpt på Kinsarvik. Heldig nok til å bo i Bergen. Og ja, jeg liker disse veldig godt, er halvveis gjennom en dobbel porsjon pizzakryddermuffins med kvitseidsmør på nå. Synes de er litt fastere i fisken, så å si, enn de som er mer eggebasert. Og så synes jeg kokosmel smaker mindre "off" enn mandelmel.
Glemte å si at det er greit å la røren stå litt, så fiberhusken ikke knaser sånn. :D
Tidl. medlem sa for siden:
Jeg spiste litt for mye mørk sjokolade i sted, merker magen er litt urolig!
Skal på hotellopphold i helga og har siden jeg startet på lavkarbo (1.1.11) lovet meg selv at jeg kan spise akkurat det jeg vil denne helga. Helt ærlig så må jeg innrømme det ikke lenger frister å fråtse i kaker og desserter..
Engledans sa for siden:
Jeg funderer på å starte med å trene litt. Jeg er ikke sånn turgåer type, og har dårlig kondis. Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?vet lissom ikke hva som er best å begynne med.
christine76 sa for siden:
Jeg begynte med styrketrening, og å gå fort på tredemølle. Så har formen gradvis forbedret seg og kiloene forsvunnet, og plutselig så jogget jeg.. Og syntes det var gøy!
Men viktigste rådet jeg kan komme med er å ikke begynne for hardt. Få deg gjerne en pulsklokke og pass på å ikke komme for høyt på puls. Du skal ikke slite deg helt ut, da blir treningen bare et ork.
Minni1 sa for siden:
Fredag og helgen begynner.
DEILIG.
Skal få ryddet litt mere rundt i huset. Holder på med en skikkelig opprydding. Ut med alt som ikke brukes. Nå skal det bli orden her. Det tar sin tid, men det er så deilig for hver ting jeg bestemmer meg for å få ut. Vi har en miljøstasjon noen meer unna , mye som havner der.
Skal ha pizza til middag. For meh betyr det kjøttdeig, ost og salat.:)
ekenna sa for siden:
I går var jeg på jobb for første gang etter at jeg opererte i foten, og det var så gøøøøøy!!! :D MEN nå får jeg betale da. Kom hjem og var hoven og blå oppover hele leggen, og noe jeg ikke har opplevd før nå; BLÅFLEKKER flere steder på leggen der det er vont! Og jeg har ikke slått meg, det vet jeg. Hva skjeeer? :o
Jaja, så nå sitter jeg med foten mot taket og prøver å slappe av hvertfall. Dette kommer til å bli en kjedelig helg...
Hvilke planer har dere for helgen da?
Og god helg til dere alle! ^^
Nupsida sa for siden:
Nå er det ti minutter til skolen er slutt, og da er det helg her også! :D
Denne helga skal jeg reise hjem til der jeg bodde før! Så, da blir det 9-10 timers kjøring idag, søke sommerjobb, cafètur og ut på byen å feire ei veninnne imorgen, før det blir 9-10 timers hjemkjøring på søndag. OGSÅ skal jeg til London på tirsdag!!! Gleder meg noe sykt! :D Men.. gruer meg litt til å holde meg til ketolysen.. :(
God helg! :)
Kitsu sa for siden:
Helg! Men kommer til å surmule hele helgen, for jeg vet at pakken min fra iHerb er her i by'n, men DHL vil ikke kjøre den ut før på mandag. Damen her eier ikke tålmodighet, altså. :D
ekenna sa for siden:
Å heldiggen!! Jeg vil også til London! :p Men får vente til jeg kan gå normalt igjen. Hehe. Og å holde deg til kostholdet går helt sikkert bra, du er jo så flink! :) God helg og god tur!
Anarko sa for siden:
I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3 :D
God helg til folket!
Kitsu sa for siden:
Høres ut som min planlagte kveld og, bortsett fra at jeg skal lage eggerøre og røkelaks. God helg!
Sanney sa for siden:
ikveld skal det ryddes, imorra kommer nemlig min kjære på besøk. har ikke sett han siden nyttår, så blir nok en utålmodig togtur opp til gardermoen ja :p
monstermarihone sa for siden:
Ååå nå har jeg skikkelig lyst på helg. I dag har jeg ikke vært noe flink, fant daimsjokolade på kontoret og så var jeg så trøtt at jeg spiste masse. Så da blir det ikke mer utskeielser i helga! En gang i uka er maks, og det var ikke en gang spesielt godt og nå er jeg litt kvalm.
Carisma sa for siden:
Før trente jeg spinning og endel styrke. Men har gått over til Yoga, det har veldig mye bedre effekt på meg. VIste seg at jeg trengte å roe ned heller enn å dra opp tempoet. :o Før jeg ble gravid kombinerte jeg det med zumba, nå er det vannaerobic i stedet. Også går jeg tur i helga. Jeg syns det var dødskjedelig før, men har begynt å like det :ja: Gjerne med staver når det er bart ute.
Minni1 sa for siden:
ÅÅÅÅ er det mulig da.
Laget meg en kotelett til frokost ( har vært så sulten disse dagene og da har jeg funnet ut at det er best å begynne dagen med en kotelett).
Ved siden av ovnene så lå det en åpen potetgullpose fra i går. Mannen hadde kjøpt den uten å tenke seg om. Jeg har ikke noe problem med at de spiser det uten meg. Problemet var at armen min av gammel vane tok en neve av innholdet i posen og puttet i munnen min. Trodde slike vaner var borte nå, men tydeligvis så er den på plass når jeg minst aner det.
Siden jeg ikke er i ketose så har det ikke så mye å si for vekta annet enn at det var fryktelig irriterende å oppdaget at jeg fortsatt gjør slike ting.
Jeg kan ikke trene noe akurat nå men jeg går litt tur. Har fått råd av fysioterapauten min å begynne med yoga for å stimmulere lymfesystemet. Erfaring fra tidligere er at å gå med staver var veldig positivt for meg.
Ellers så skal dagen gå med til å rydde. Er veldig fint vær ute så det blir nok en liten tur ut også.
Har 2 pakker kjøttdeig som skal brukes til middag. Har dere noen forslag til hva som kan lages av det?
ruslepølsa sa for siden:
Sliter selv med at hendene noen ganger bare griper det som ligger på benken.
Om det ligger et rundstykke eller noe snop der har jeg flere ganger tatt meg selv i å plutselig ha det i hendene på vei mot munn... Skjønner det ikke. Jeg VET jeg ikke skal ha det men noe inne i hode mitt tar kontroll over hendene og bare vil ha karbo..
Heldig vist er samboeren min blitt flinkere til ikke å kjøpe snop eller ha de liggende fremme.
Klarer meg fint uten alt av snop som sjokolade og potetgull så lenge de ikke ligger freme eller står på bordet.. Står de først fremme, da blir det fort en liten mental kamp(som jeg har tapt mye de siste 10 årene) men nå går det letter å vinne.
Ruslepølsa
Kitsu sa for siden:
Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser. :D
Carisma sa for siden:
På tide å få sjekket blodsukkeret hans? Faren min var sånn da han fikk dia2....
Kitsu sa for siden:
Han er frisk som en fisk - uforskammet så. Han er bare veldig glad i mat og godis, har alltid vært det. Men skal ta rådet ditt til etterretning, Carisma - selv om jeg nok tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.
Carisma sa for siden:
Jeg tror mange med begynende blodsukkerproblemer skylder på dette. Desto mer grunn til å føloge med på det. Avhengighet av raske karbohydrater tyder jo uansett på at man har kraftige blodsukkerreaksjoner, at man merker veldig godt når det går ned. Over årene vil det bare bli værre, og insulinet vil bli utslitt. Så må kroppen produsere mer insulin for å kompensere, og man får enda større søtbehov. Tilslutt fungerer ikke systemet lenger og man har diabetes.
Trenger jo ikke skjer før om 15 år, men jeg vet selv hvor iriterende det er å vite at man kunne forhindret det bare man visste litt mer om sammenhengen. :o
Kitsu sa for siden:
Sant nok, er noe å tenke på for han. Har bedt han sjekke neste gang han er til legen. Men han blir aldri syk, så han kommer seg liksom aldri dit. Dette er fyren som ble høy av en smertestillende tablett han fikk etter en helg på fylla, fordi han ALDRI hadde tatt noe sånt før (Skal si jeg lo). Han hadde nok hatt godt av mindre sukker, men tror nok ikke jeg er den som kan få han til å spise mindre av det - han er tynn som ei flis og vokste opp med en mor som er konditor. Gammel vane er vond å vende, og alt det der.
Han klarer seg egentlig uten sukker da, jeg overdriver jo litt. Tingen er at han er fullt i stand til å spise en stor sjokoladeplate hver dag, men de kan og vare to-tre uker i slengen og noen ganger går det lang tid i mellom dem og. Det varierer veldig. Tror egentlig bare jeg synes han spiser mye sukker fordi jeg ikke gjør det selv. Liker ikke melkesjokolade noe særlig selv, synes det er ALTFOR søtt, gjorde det til og med før jeg begynte på ketolyse. Er salt snop som er min bane, ikke søtt. :p
ekenna sa for siden:
Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:
Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe :o
vimsen85 sa for siden:
:lol:
Jeg har også hatt sånne marertitt. Det er fælt :p
Jeg har et spørsmål til dere. jeg bruker nemlig å si til mennesker i livet jeg er veldig gla i at jeg elsker dem. Syns dere at å elske er forbeholdt partner eller kan man elske familie og venner også?
ekenna sa for siden:
Selvfølgelig kan man elske både partnere, familie og venner, etter min mening! Det finnes mange måter å vise kjærlighet på :)
Kitsu sa for siden:
Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.
ekenna sa for siden:
Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det :)
vimsen85 sa for siden:
Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det).
ekenna sa for siden:
Hehe, ja det er jo stor forskjell på å elske noen man er forelsket i og noen som man er veldig glad i/elsker. Men jeg mener uansett at man kan si at man elsker noen, så lenge man skiller mellom de ulike formene for kjærlighet. Jeg kan si at jeg elsker hundene mine, feks. Hehe, uten dem hadde livet ikke vært verdt å leve. Og så kan jeg si at jeg elsker kaffe, og jeg kan si at jeg elsker navnetpåhanjegelsker. :) Jeg elsker alle disse, men på helt forskjellige måter ^^
Kitsu sa for siden:
Heh, var det jeg mente lenger oppe der. Om man klarer si at men elsker noe eller noen, si det. Jeg - jeg "elsker" bare materielle saker jeg. Personer er jeg glad i - fordi jeg er ukomfortabel med å bruke ordet "elsker" i den sammenheng. Men det er meg, og det er ingen problemer med at andre som ikke er like 'forknytte' som meg sier det til både venner og familie - og det kommer da frem av sammenhengen hvilken type "elsk" det er. :D
Anarko sa for siden:
Jeg elsker jo familien min, men vet at min familie mener at å si at man elsker en person, er noe man gjør til partner. Jeg sier det derfor ikke til familien, men sier at jeg er glad i de, selv om jeg i høyeste grad elsker de :) Det har litt med hva de aksepterer.
Jeg elsker sambo. Og sier det når jeg føler for det. Jeg er veldig glad i vennene mine. Kanskje jeg til og med elsker noen av dem? Syns det er litt vanskelig det siste der. For så visst er jeg utrolig glad i vennene mine, men de er ikke familie, eller kjæreste. Noen av mine næreste venner kunne like gjerne ha vært familie, så de vil jeg tørre påstå at jeg elsker. Men vil jo nødig såre noen ved å si at jeg "bare" er glad i resten :P Det skal egentlig litt til for at jeg blir glad i noen, men enkelte treffer meg rett i hjerterota, og jeg blir glad i de på 1-2-3.
Fra jeg startet på lavkarbo har jeg hatt avtale med meg selv om at DENNE helga er fri. Oppdaget og lært mye om meg selv og om lavkarbo etter en slik helg. I motsetning til hva jeg skrev i forrige innlegg har jeg fråtset denne helga. Både i kaker, snop og mat.
Jeg merket at giddesløs-heten jeg tidligere har slitt med kom tilbake og at føttene hovnet opp. Kom akkurat hjem og selv om jeg kommer til å slite med søtsug de nærmeste dagene kommer det til å bli veldig godt å komme i gang med vanlig lavkarbomat!
sistegang sa for siden:
Jeg begynte med yoga og vannaerobic. Noe annet tålte ikke knea mine.
sistegang sa for siden:
Nå har jeg igjen vært helt ute å sklidd. Og det i ett siden torsdag. Var flink i 1 1/2 uke siden sist jeg gikk på tryne. Gemalen klarer seg, mens jeg kjøper og putter alt i munnen. Ikke smaker det så godt som jeg tror heller.:mad:
Kiro sa for siden:
Oi, hjelp. Jeg er blitt invitert på date til helgen av en fyr jeg har snakket litt med på nettet. Jeg har aldri vært på date før. Ble fryktelig nervøs nå.
vaskeklut sa for siden:
Ååååh, så gøy! :D Men det går så bra så! Bare vær deg selv og prøv å slappe av så går det helt fint :D
Anarko sa for siden:
Nemmen så spennende da! Litt nervøsitet er normalt. Har dere avtalt hva dere skal gjøre på daten?
Kiro sa for siden:
Blir middag, og muligens en film. Er ikke helt bestemt enda.
Nnem sa for siden:
Så spennende, Kiro.
Var i dåp i dag. Må innrømme at jeg ble skikkelig fristet av sjokoladekaken som var der, men jeg klarte å holde meg unna. Er til vanlig en kakoman så kjempe stolt av meg selv. Fristet å lage meg noe da jeg kom hjem, men lot det ligge. Lagde meg heller te med cocosa i. :D
Engledans sa for siden:
Kjempeflinka:):)
Anarko sa for siden:
Fin date det! Om du/han bor i nærheten av kino/bowling osv så er det også en idè.
Minni1 sa for siden:
Så flink du var.
Vi skal feire bursdag til datteren her i dag og det blir ikke lett å holde seg unna kaker og div. Syns slike dager er like vanskelig som helgene.
Lykke til på date Kiro. Morro.
sjokolademomsen sa for siden:
Hei alle saman.
Da var eg tilbake etter 1 veke i syden. Hadde eitt par utskeielsar i løpet av veka (2 kuler med is, 3 stk kaffi og bailys og 2 irish cofee) Men er det ferie så er det ferie. Kvidde meg litt for å gå på vekta når eg kom heim da, men sidan forrige veging (14 dagar sidan) har eg tatt av 1 kilo. Så var nok ikkje den store utskeiinga :)
Ha ei super veke folkens :)
Nupsida sa for siden:
Jeg reiser til London med klassen imorgen, og fant ut idag av at de måltidene som er inkludert er så langt fra lavkarbo som mulig. Så derfor har jeg funnet ut at istedenfor å skeie ut i påska, så tar jeg heller å skeier ut disse 4 dagene. Er en bestemmelse tatt litt sånn halvhjerta, men merker det skal bli godt med en liten pause fra alt mat bestyr. Dessuten så er det jo enklere å holde seg til lavkarbo når en er hjemme hos seg selv i påska enn når man er borte i et annet land.
Kitsu sa for siden:
Har nettopp laget min første porsjon hjemmelaget sjokolade. Forholdsvis greit resultat, ble veldig mørk. Må ha litt mere stevia i neste gang, tror jeg. Men de går nedpå.
Noen forslag til saker jeg kan putte i sjokoladene? Smaker og teksturer liksom?
Anarko sa for siden:
Nøtter. Bringebær. Chili. Chilisjokolade er faktisk utrolig godt.
Anarko sa for siden:
Baff! Jeg er blitt syk og kan da ikke gå ut. Det er kjedelig det! MEN, skal lage meg squashcarbonara, og se film. I går trengte jeg noe varmt og lagde en litt kjapp tomatsuppe. Brukte vann, buljongterning, tacosaus fra first price (hadde bare litt igjen), tomatpure, litt fløte og pepper og persille. Ble ganske så godt faktisk til at det ble laget så kjapt.
Kitsu sa for siden:
Oh, jeg vet. Bruker lage chilisjokoladekake. Oi, det var litt av et ord.
Har på følelsen at ferske bringebær kanskje ikke helt er tingen i sjokolade. Men med sjokoladesaus, jepp! :D
vimsen85 sa for siden:
Ingefær!
vimsen85 sa for siden:
God bedring Anarko. Suppe er livets kilde når man eg syk!
Anarko sa for siden:
Jeg skal lage mye mye mye carbonarasaus, så blir litt suppe det og ;)
Så ser jeg en film om svartedøden, og tenker at feber og sår hals ikke er så verst likevel :P
Hadde planer om å lage sjokolade idag jeg og, men helsekosten hadde ikke kokosfett så da laget jeg meg en herlig lavkarbosalat istedet. Hadde skikkelig søtsug, og det forsvant heldigvis! Så får jeg heller prøve meg på sjokoladebaking i helga.
Jeg hadde tenkt å lage sjokolade etter en oppskrift her www.okosjokolade.no/oppskrifter.html og muligens noen bounty sjokolader etter denne oppskriften www.dagbladet.no/2011/03/19/tema/helse/klikk/15875235/?tipsmsg=1#tips
Ellers er chili, ingefær og sitron godt i sjokolade. Bær kan dyppes i sjokolade. Jeg har og veldig lyst til å prøve med salte nøtter i.
Muligens røre sammen sjokolade og salte peanøtter og dekorere med chili eller kokos. :D
Jeg elsker å lage og spise mat
Kitsu sa for siden:
For min del er peanøtter for mye karbo i, men ideen er god. Liker salte mandler, så lurer på om jeg skal prøve med det. Er bare noe med salt sjokolade, er kjempegodt.
Jeg laget med kakaopulver i stedet for masse, siden iHerb - som jeg kjøper fra - stort sett bare selger det. Funket det og, men sitter og lurer litt på hva som gir vanlig kjøpesjokolade den konsistensen det har - hjemmelaget blir ganske hard på en måtte.
Hmm, ingefær og salte mandler - ett eller annet med tanken tiltaler meg. Men må ingefæren kokes først, mon tro?
kthxbye sa for siden:
Jeg er skikkelig dårlig i magen i dag. Og det er min egen feil. Jeg spiste sånn 3 Atkins-barer tidligere i dag, mest for å teste ut hva som skjedde. Haha, jeg angrer selvsagt nå. Men, noen som har erfaring og kan svare meg på om det kommer til å gå over til i morgen? Det hadde liksom vært litt greit, for jeg skal avgårde, og på trening. Eventuelt noen tips til hvordan jeg kan hjelpe magen litt?
Salte mandler er sikkert digg! eller så kan en sikkert hakke paranøtter og riste de i stekovnen med litt smør og salt?
Jeg ville prøvd med råingefær, om det er "riktig" aner jeg ikke.
Vil tro en kan få mykere konsistens og en mildere smak om en blander inn fløte. Mulig det kan fungere å legge sjokoladen lagvis (slik som i freia 70%).
Har ikke prøvd å lage hjemmelaget sjokolade selv, men gleder meg til å prøve...
Anarko sa for siden:
Jeg har maulet på repsils i dag. Trodde de var sukkerfrie, men ser nå at det er de altså IKKE.
Kitsu sa for siden:
Det er egentlig en veldig grei ting å kunne gjøre, man kan lage seg noe "kos" og likevel ha kontroll på hva som er i sjokoladen.
Vet bare at når man lager kandisert ingefær, så kokes den først - er jo veldig trevlete i rå tilstand.
Heh, må jo ikke glemme kokos heller. Må ha meg en tur på Rema, Landlord sin revne kokos har greit med karbo. Lage Bounty i morgen kanskje?
Carisma sa for siden:
Dekadin, som fås på apoteket er sukkerfrie. Jeg syns de funker bedre også.
Kan godt være en bør koke den, jeg aner ikke ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.