littleme sa for siden:
Hei!
Hvordan er lavkarboentusiasmen i Trondheimsområdet? Er det mange trøndere her?
Leste om lavkarbomatlagingskurs i Oslo, og diverse butikker og møter i Oslo, men finner ingenting i Trondheim.
Noen som har peiling?
littleme sa for siden:
Hei!
Hvordan er lavkarboentusiasmen i Trondheimsområdet? Er det mange trøndere her?
Leste om lavkarbomatlagingskurs i Oslo, og diverse butikker og møter i Oslo, men finner ingenting i Trondheim.
Noen som har peiling?
Tinkiwinki sa for siden:
Hiver meg på her :) :)
Julie sa for siden:
Sofie Hexeberg og Dag Viljen Poleszynski skal faktisk holde et slags foredrag på onsdag, på Quality Augustin Hotel (rett ovenfor Trondheim Torg). Du kan lese om det/melde deg på her. De serverer også mat og slikt, så det er bare å skrive 'Ja' der de spør om man vil ha mat. ;)
Det var knh som tipset meg indirekte gjennom journalen sin, og gleder meg skikkelig. Hadde også tenkt å prøve å overtale mamma til å bli med, men samtidig bryr jeg meg egentlig lite om at hun ikke liker kostholdet mitt. :p
Det er nå på onsdag, så er bare å melde på seg med én gang om man vil være med! Og så er det jo gratis! :D
Nerthus sa for siden:
Jøss, det bør jeg tipse mamma om... jeg ER fra Trondheim, men bor på østlandet, så jeg får ikke med meg dette dessverre. Men det kommer sikkert flere sjanser! Takk for informasjonen!
littleme sa for siden:
Så supert!!! Jeg er påmeldt, og skal spre ordet til mine venner som er nysgjerrige!!
Tusen takk!! Kan vi ikke holde øynene åpne for slikt og melde hverandre?
Julie sa for siden:
Bare hyggelig! :D
streber sa for siden:
Kan ikke dra på foredraget, men det hadde vært gøy! Fortell hvordan det var etterpå da! Hilsen ei på ainner sia tå fjoorn;)
Nicpins sa for siden:
Jeg må vel hive meg inn her, selv om jeg bor et stykke uttafor. Byen, altså.
Men tror ikke det blir noe foredrag på meg da.
Jaffal: I'm HERE! :D
mamma87 sa for siden:
Er nordlæning, men bor i Trondheim :D
Bombus sa for siden:
:)Har meldt meg på. Tusen takk for tips!
Julie sa for siden:
Masse trøndere her, jo! :p
Bæstemor sa for siden:
Heisann.
Kommer meg ikke på det møtet, men få høre hvordan det var etterpå da.
Mange trøndere på forumet ja, men finnes det noen inntrøndere da?
TrineG sa for siden:
Bor utenfor Trondheim :) Følger denne tråden, kanskje det dukker opp tips om butikker osv med masse utvalg :D
Nicpins sa for siden:
Tja...HAR bodd i Følling, Beitstad (Veldemelen) og på Steinkjer da. Teller det? :D
maynard sa for siden:
Ækte trondhjemsveitj her :)
Skulle så gjerne dradd på det foredraget, men skal sitte på jobb (rett i nærheten av Augustin faktisk).
Typisk at jeg skulle ta på meg ei ekstravakt, for så en halvtime etter lese mail om foredraget :høh:
Jaja, studentkontoen har godt av det iallefall ;)
Vært artig å fått til lavkarbtreff her :)
Julie sa for siden:
Åja, det hadde jeg vært med på! :D
-Cilia- sa for siden:
I'm in! :D
snitzel68 sa for siden:
ÅÅÅÅ, typisk det, har jobb til klokka 20 på onsdag :((( Håper det kommer flere sjanser....
Tunrida sa for siden:
Østlending i barteby :)
littleme sa for siden:
Lavkarbotreff hadde vært SUPERT! :D :D :D
Noen flinke ildsjeler som er gode på organisering?
Masse Trøndere på forumet gitt, så gøy! :) (Og alle andre lavkarboentusiaster som befinner seg i Trondheim, selvfølgelig ;))
Noen som har noen tips på eventuelle gode butikker? Siden jeg er lat, og går til nærmest mulig butikk når jeg skal handle, så blir det Rema, og der er ikke utvalget noe særlig, spør du meg.
Photobscura sa for siden:
Jeg bor ikke i Trondheim lenger, men for elleve år siden var det i alle fall billig rødvin på 3B på tirsdager :D. Lavkarbo-fylla-tips! Hoho.
tjeldberg sa for siden:
For 11 år siden!!!!!! :D Ler nå!!
(ikke-trønder, men vært på 3B)
Julie sa for siden:
Selv har jeg IKKE vært på 3B, gitt. :p :lol:
Jeg følte bare for å bidra litt jeg også, har jo fortsatt litt varme følelser for gamlebyen min ;).
grotingeling sa for siden:
Trondhjem trondhjem att æ reist i fra dæ, att æ kunne finn på nokka sånt......
Ska heim te by'n i sommer - glede mæ :love:
Nerthus sa for siden:
..når æ tænke på ka godt du ga mæ - e det som æ leste dekt..." ;)
Hadd æ funne en god og ordentlig jobb i bartebyen hadd nok både æ som e fra Trondheim (romulslia av alle steder) og sambo (fra fosen) flytta heim igjen :)
Har bra med familie og venner der...
Tunrida sa for siden:
Hehe sånn er det enda :D
Hurra! Gode gamle 3B :love:
Tunrida sa for siden:
3b har visst forandra seg voldsomt, blitt mer en "studentplass" uten sjel.
Åh, så dumt! Jeg hang jo der hver helg både da jeg gikk på folkehøgskole (Trøndertun) og da jeg flytta dit året etter. Skikkelig skitten rockebule. Jaja ...
Nerthus sa for siden:
fnis - "palestinaskjerf-bule" ;) Plassen HADDE ihvertfall sjel før! Dårlig råd og lyst til å gå ut - da gikk man på 3B :)
Hm - fikk litt hjemlengsel jeg nå - IKKE pga 3B for der var jeg sjeldent - men bare sånn.. savner mamman min... litt ;)
knh sa for siden:
aaah, så moro på en Trondheimstråd :D DET likte jeg!!!
Så bra du videreformidler informasjonen om konferansen Julie :D
Gleder meg masse!!!
3B ja... har vært der noen ganger ja :p men begynner å bli noen år siden nå ;) Det var vel omtrent det eneste stedet (utenom samfundet) som man kunne gå hvis man ikke hadde fylt 20 enda :p
Jeg synes Lille London er koselig jeg ;) passe brunt, og perfekt når man skal se fotballkamper og ta en kremt øl ;) billig øl fra søndag til torsdag med studentbevis! hehe....
Ellers er KOS utrolig triveli, de har en deilig tapasbuffet på fredager, og nydelig rødvin ;)
maynard sa for siden:
3b har blitt litt bedre etter de endret til 20års grense. Men det er ikke helt blitt det gode, gamle 3b igjen.
Husker det var så fint å sitte i baren og bartenderen visste alltid hva jeg ville ha:p
Men idag så har blæst billig vin på flaske hver dag ;)
Og familien er ikke så værst på pris de heller :)
Jeg kan godt være med å arrangere lavkarbotreff, om det er bra nok interesse for det:)
mamma87 sa for siden:
artig å høre at du også har gått på Trøndertun;)
Jah! Gikk på rockelinja i 98/99 :D
Nerthus sa for siden:
Dit ska mamman min og hennes venninne også etter at jeg videre-tipset herfra! :)
knh sa for siden:
Så bra:) ser på Tekna sine sider at det er godt over 100 påmeldte:-D da jeg meldte meg på var det 3 stk, jeg og 2 venner:p
Opheliia sa for siden:
Jeg bor i Stjørdal, men er fra vestlandet:p (Nærmere bestemt Sandnes). Kommer nok til å bo her 2,5 år til;)...så får vi nå se da, ender nok opp på østlandet, det er iallefall planen min pr dags dato:D
Jeg har utrolig lyst til å dra på det foredraget, men for det første har jeg eksamen på torsdag (som jeg kommer til å stryke på:o) og så skal jeg på xtravaganza-møte i Verdalen :p
streber sa for siden:
Min bror bør i stjørdal , jeg i Leksvik :)
littleme sa for siden:
7Hehe, var rundt 90 når jeg meldte meg på, tror jeg! Gleder meg :D
Ser ut til at jeg må begynne å gå ut litt mer, siden jeg kun har vært på et knippe utesteder i Trondheim foreløbig(Og nesten ikke noen av de nevnte her)!
Vi hadde en "bar til bar"-runde i fadderperioden, men kan ikke si jeg husker heeelt hvor vi var henn da (A)..
Bra med Trondheimsentusiaster her inne da, det liker jeg! Trondheim er kos :)
Bæstemor sa for siden:
Ja det teller. Jeg har også bodd i Følling og Steinkjer. Bor nå på Sparbu.
littleme sa for siden:
Æh! Ser ut til at jeg stuck på skolen med en oppgave i gruppearbeid og ikke får kommet meg på konferansen :(
Håper jeg rekker det!!
Må man melde seg av, ellernoe ? Jeg sa jo ja til mat, det er kanskje litt kjipt siden jeg muligens ikke rekker det?
TrineG sa for siden:
City syd ! Jeg har tenkt meg dit en dag og handle litt. Er det bra utvalg på helsekost og obs der ? noen som vet ? Også tror jeg det har kommet en asiatisk butikk der også. Sikkert billigere krydder der vil jeg tro. :)
knh sa for siden:
Så kjipt :(
Fikk akkurat påminnelsemail om seminaret nå. Det står at om man ikke skal være med på bespisningen allikevel ønsker de en tilbakemelding, siden de må betale for antall påmeldte.
Så det er sikkert bare å sende dem en mail.
Juno sa for siden:
Jeg er med på et lavkarbo Trondheimtreff!
Det hadde vært supert og møte andre her i byen! :)
-Cilia- sa for siden:
City Syd har to helsekostbutikker, så det blir nok ikke noe problem:) Obsen er stor og med bra utvalg, som en vanlig OBS vil jeg tro? Jeg tviler på at en asiatisk butikk ville ha fått åpne inne på City Syd. Mulig at det er noen i nærheten, men det vet jeg egentlig lite om.
TrineG sa for siden:
Nei,den er ikke inne på city syd.Men tror den er rett over gate eller noe. Var der en snar tur nå i dag.visste ikke at det var to helsekost der, Da må jeg lete etter den andre neste gang jeg skal dit. Rakk ikke å se så mye, hadde dårlig tid. Men fikk handlet litt :)
knh sa for siden:
Den andre helsekosten er i etasjen over coop obs:) Life.
Men synes den ved siden av obs er best :) Der har jeg handlet myyye!!!
Har også hørt det er en asiatisk butikk rett ved biltema eller noe?? Var du der?
Juno sa for siden:
Kan godt hende de fleste av dere vet det allerede, men jeg fant ut her om dagen at man får kjøpt de fleste produktene fra Ketolyse på Meny. Soyaprotein, bakemiks osv.
Men for de som vil spare noen kroner, så er det billigere å handle ketostix på apoteket ;)
littleme sa for siden:
Takk for masse bra insj her på tråden!!! :D Jeg skal låne bil og ta meg en tur rundt omkring for å handle inn masse lavkarbostuff når jeg får meg til det!
Jeg har var på den rett ved OBSen på City Syd, og de hadde masse, men sukrin, fiberhusk og det meste jeg skulle ha var utsolgt.. Tydelig av vi er flere ;)
RenateAlice sa for siden:
Så trivelig med en Trondheim's-tråd ja! Trivelige Trondheim(og trøndelag). Er selv født og oppvokst i Tr.heim(og jeg har også vært et par turer innom 3B's slitne dører for endel år siden...) ;) Jeg har flyttet ca 40 mil nordover, fremdeles i trøndelag(!!), og trives da med det.
Jeg er nystartet lavkarbo'er og er i startgropa med å teste ut litt oppskrifter og slikt. Fikk tak i Fiberhusk på den lokale helsekosten igår, 94,- for en pakke!?! Synes den var vel kostbar, men det er kanskje slike priser på de ellers også?
Jeg skal til Tr.heim i vinterferien, altså neste uke, og hadde ikke tenkt tanken på handle inn litt lavkarbo-nødvendigheter der, ikke før jeg så denne tråden.
Hva er et must å shoppe med seg når en bor litt i utkanten og skal inn til sentrale strøk?? City Syd blir helt sikkert besøkt i ferien.
Nå skal det males mandler og lages slik sjokoladekake/-muffins i micro. Er såååå fysen på noe skikkelig søtt, savner sjokoladen veldig akkurat nå...
knh sa for siden:
Jeg har kjøpt 300g fiberhusk på meny, mener jeg betalte endel mindre... 60-og noe... men er ikke helt sikker :p men det er vel uansett noe billigere i dagligvarehandel enn helsekost uansett :)
Tunrida sa for siden:
I dag har jeg flydd rundt å leita etter mandelmel.. Utsolgt over alt! Ikke har leverandøren mer heller, fikk jeg vite.. Kan ikke dere være søte å slutte å kjøpe alt? :visemuskl hehe
-Cilia- sa for siden:
Rett før jul kjøpte jeg den siste posen mandelmel fra to forskjellige helsekoster i Trondheim... Sorry:p
Tunrida sa for siden:
Aha, så det er deg jeg skal ta!! :boxing:
littleme sa for siden:
Oh no! Det var akkurat det jeg skulle ut og se etter på fredag!!
Ørjan sa for siden:
Trondheimsavdelingen til KOS jobber med dette. Håper alle dere her inne kan melde dere på og komme på møtene. Det neste møtet blir 16. mars og da vil Sofie Hexeberg komme.
Jeg var igår på foredraget hun og Dag Viljen Poleszynski hadde her i Trondheim og det var konge. Spesielt spørsmålsrunden etterpå var interessant.
KOS i Trondheim prøvde før jul å arrangere et lavkarbo matkurs men det ble avlyst pga. for få påmeldinger...... :flau: Flaut for norges 3 største by spør du meg... Træge trøndere??
Derfor håper jeg flest mulig av dere melder dere inn i KOS og kommer på møtet 16. mars (bruker å være på Brundalen VGS) og så får vi vel til et matkurs snart også om vi blir flere. Dette møtet blir en unik mulighet til å spørre om hva som helst helserelatert til Sofie, og hun har virkelig peiling på hva hun snakker om. Sjekk klinikken hennes: www.drhexeberg.no/
KOS Trøndelag finner dere her: kostreform.no/category/kos-tr%C3%B8ndelag/
Grethe Aune er primus motor for KOS i Trøndelag: grethe.auneætplu.ntnu.no (bare bytt æt med @)
TrineG sa for siden:
hehe,ja jeg vet. Jeg har leita lenge. Derfor bestilte jeg i går fra iherb.sikkert kortere ventetid å få varene derifra enn å vente på de får inn igjen her i byen..:p
maynard sa for siden:
Noen som vet om kakaosmør er å få kjøpt i byen?
Skulle ha hatt det litt kjapt....
knh sa for siden:
Tusen takk for informasjonen :D
Var på konferansen i går! Den var veldig bra :D Storkoste meg!!!
streber sa for siden:
Hei hei ørjan ! Jeg bor på den andre siden av fjorden , det blir temmelig tidkrevende og dyrt å være med dere i trondheim da. Hadde jeg bodd i trondheim hadde jeg nok vært engasjert i KOS ja :) lite tips: legg ut innbydelsen til ulike arrangement i denne tråden og kanskje også en egen tråd under feks lavkarbo generelt:)
TiiliLind sa for siden:
Halloen!
Jeg bor også i Trondheim og har nettopp starta på LCHF. :)
Siri
Tunrida sa for siden:
Noen som trener på studio her? Tenkte å melde meg inn i 3t. Hadde vært gøy med en "treningsgruppe", backe hverandre opp på sofasliterdager..:p
littleme sa for siden:
Supert! Jeg har iallefall tenkt å melde meg inn! Dere må bare poste mer informasjon her på formuet, som flere nevner :)
littleme sa for siden:
Jeg trener på treningssenteret til Sit!
Det er billigere generelt, men kanskje litt trangere om plassen. Passer iallefall supert for meg som er student. Betaler 600 i året, isteden for 300 i måneden. Veldig studentvennlig :D
Bli med der, så kan vi fikse noe backing-grupper ;)
-Cilia- sa for siden:
Jeg har 3T- medlemsskap:)
Tunrida sa for siden:
Er ikke det kun for studenter?
Kanskje jeg må plage deg da :p
Bombus sa for siden:
Jeg ser KOS er en forening for diabetikere. Jeg har ikke diabetes eller noen andre sykdommer så langt jeg kjenner til. Kan man møte opp på foredrag uten å være medlem tro? Og vil man ha utbytte av det, eller blir det veldig sykdomsrelaterte foredrag? Noen som vet?
Nerthus sa for siden:
IKke bare for diabetikere - men alle med overvekt og/eller som har problemer med å gå ned i vekt vha lavkcalori-dietter :)
Dette også som forebyggende :)
littleme sa for siden:
Hei!
Det er ikke kun for studenter, som jeg har fortsått.
Går litt opp i pris ettersom hvor langt unna å studere på NTNU du er, hvis du skjønner. Billigst for NTNU, deretter BI, TØH, jus osv, deretter andre. Lurer på om det ligger på rundt 1500 eller noe i året jeg, uten å si noe sikkert. Uansett sinnsykt mye billigere enn 3T osv. :) Jeg er student, så da må man tenke penger hele tiden.. :p
Jeg vet det er flere her inne på forumet som trener der, jeg har nemlig sett dem. Jeg er veldig god på å gjenkjenne ansikter, og vedkommende hadde lagt ut bilder her, men det er koselig :)
Bor du langt unna Gløshaugen og Dragvoll? Dersom du bor midt i byen er det vel kanskje mer praktisk med f.eks 3T ?
littleme sa for siden:
www.sit.no/content.ap?thisId=1086
Ser igrunn ut til at jeg blingsa! Må nok være student, eller medlem i NTNUI. Tror ikke det koster noe å være medlem i NTNUI?? Eller det spørs kanskje hvilken sport du velger. Jeg tror ikke jeg skal si noe mer jeg.... Hehehe :p
Tunrida sa for siden:
Hehe regna med jeg måtte være student ja.. :p Blir nok 3t ser det ut som, og som bonus får jeg jaggu med meg mannen også! :eek:
Noen som har smakt pølsene de selger på ravnkloa? Var innom i går og kjøpte to forskjellige typer. De er ikke tilsatt noe som helst, annet enn krydder, fløte, kjøtt og fett.
Karbene der er vel ikke stort?
Nerthus sa for siden:
Vil bare anbefale 3T savner - var mye på Rosten - MANGE spennende timer, basseng, og bra senter :) Elixia vil aldri bli det samme ;)
knh sa for siden:
Jeg trener også på sit :) veldig fornøyd! og så utrolig billig :D
Trur man blir medlem av NTNUI når man kjøper treningskort :) så er det i tillegg ekstra avgifter for noen av de ulike idrettene. Jeg trur jeg betalte 650kr eller noe ekstra for å spille volleyball:)
Så kan godt hende man kan melde seg inn for å trene på treningssenteret for 1500kr uten å være student. Hvis de ikke mener at man da må være tilknyttet en av idrettene i tillegg :p Det var litt uklart.. hehe ;)
Men en jeg kjenner hadde med seg en kompis som var på besøk for å trene der.
Og har sett hopp- og kombinertgutta på dragvoll flere ganger... men de får kanskje særbehandling :p hehehe...
littleme sa for siden:
Kult !! Hvor holder du til ? Gløshaugen eller Dragvoll?
knh sa for siden:
Jeg studerer på gløshaugen :) 5. og siste året. Tida har flydd!!! Trondheim er jo sååå herlig by :D hehehe....
Du da?
liker best å trene på dragvoll da, men blir litt begge steder :) Har ikke vært så flink i det siste da :p mye stress med masteren, men skal bli flinkere ;)
littleme sa for siden:
Studerer også på Gløshaugen, 1. året. Hehe.. Trent på Dragvoll en gang. Irriterer meg at gløshaugen ikke har spinning..
Rosekinn sa for siden:
slænge mæ på hær æ å :) Godt at det e nån fler trøndera her!
Slenger med et spørsmål også. Noen av dere som har erfaring med bodyscanning?
Jeg har en billig vekt som liksom skal vise hvor mye fettprosent og hvor stor muskelmasse jeg har. Den fungerer ikke som den skal :) Man får vel det man betaler for.
Men jeg kunne godt tenkt meg å fått målt hvordan kroppen min er satt sammen på en skikkelig måte. Jeg har gått den en del kilo og har fortsatt mange igjen. Jeg har nå begynt på lavkarbo igjen etter å ha holdt vekten noen månender. Nå vil jeg ned ytterligere noen kg og skal begynne å trene litt mer aktivt. Jeg antar at jeg kommer til å holde vekten stabil - kanskje til og me gå opp litt når jeg først begynner å få litt muskelmasse igjen!
Noen som vet hvor man kan få målt dette skikkelig? I trondheimsområdet til en billig penge? Hadde vært greit å sett at man hadde gått ned i fett og opp i muskler!
Nerthus sa for siden:
Sjekk treningssentre for en Inbody-maskin. Vet elixia her har en - betalte rundt 500 kroner - så det er nok ikke billig! Men du får en fin oversikt over muskel og fettmasse og fordelingen i kroppen! :)
450 kr koster det. Men det er jo ikke noe man gjøre så ofte, da. I tillegg får man (eller det fikk i alle fall jeg på en sånn inbody-test jeg gjorde på et senter her i Oslo som er den samme som de har på f.eks Elixia som du nevner) gjennomgang av alle verdier sammen med en som jobber der. Veldig nyttig! Jeg veide ca ti kilo mer enn jeg gjør nå sist jeg tok en, og planlegger å ta en ny en om noen få kilo til for å kunne sammenligne.
littleme sa for siden:
Jeg mener det er billigere på St. Olavs? Bestille en sånn test i badekar, men er usikker
Tinii sa for siden:
Jeg trener ved Trondheim Spektrum, altså på øya. Det er billig der og de har en vekt som måler hvor mye fett, vann osv som er i kroppen. Tror det koster 100 kroner å veie seg.
Ørjan sa for siden:
Da er det klart for møte i KOS i Trondheim hvor Sofie Hexeberg kommer. Dette vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden. Håper mange kommer. Det er åpent for alle enten dere er medlemmer eller ikke i KOS. ingen påmelding heller det er bare å møt opp. Her er eposten jeg fikk idag:
Velkommen til KOS medlemsmøte 16. mars kl 1800
i Auditoriet, Blokk I (i), Brundalen vg skole, Trondheim.
Innkjøring mellom eldresenteret og blokk E - kjør lenger fram til du ser blokk i.
Vi får besøk av
lege og kostholdsekspert Sofie Hexeberg!
Hexeberg er nestleder i Kostreform (KOS) og har deltatt i flere debatter i media.
Mange av hennes pasienter er blitt friske etter å har fulgt hennes opplegg ved å gå over til et lavkarbo kosthold.
Hun har også nylig utgitt kokebok om lavkarbomat.
Enkel servering. Ta gjerne med en venn/kollega, vi ønsker nye medlemmer velkommen.
Inngang 50,-/100,- (medlem/ikke-medlem.) Det er mulig å melde seg inn når man kommer, og betaler da 50,-.
Husk vårt store utvalg av bøker, - kun kontant salg.
Styret KOS Trondheim
Årsmøte KOS Trondheim
Det skal avholdes årsmøte i løpet av mars måned, - mer info kommer senere.
Det er viktig at medlemmene gir oss innspill til hvordan dere ønsker at fylkeslaget i Trondheim bør drive sitt arbeid.
Saker/innspill som ønskes behandlet på årsmøtet må sendes på mail til styret ved Svanhild Stokke, svastokk/at/online/no
og frist for dette er satt til 14. februar.
Innkalling og sakspapirer til årsmøtet vil bli sendt ut senest 2 uker før dato for årsmøtet.
Mariekjeks sa for siden:
Flere enn meg som har tenkt seg på dette KOS-møtet med Hexeberg i dag? Ser det er åpent for ikke-medlemmer også :)
littleme sa for siden:
Jeg har kjempelyst å dra! Men selvfølgelig passer det ikke med noe obligatorisk med skolen. Typisk. :(
maynard sa for siden:
Var det noen flere som var der idag, bortsett fra meg? :)
Mariekjeks sa for siden:
Jeg hadde ikke mulighet til å dra likevel... :(
Men sendte mamma og tante oppover, og det var rene halleluja-stemninga i stua etterpå :D Yeey!
littleme sa for siden:
Hvordan var det? Fortell :)
maynard sa for siden:
Hun holdt først et foredrag i en times tid, om du har lest boka hennes, så nevnte hun mye hun hadde skrevet der. Litt om forskjellige kostholdsstudier som viste at lavkarbo i de fleste tilfellene kombest ut. Hun fortalte om diverse pasienter hun har hatt med forskjellige sykdommer/plager og hvordan lavkarbo har forbedret det. Før hun tilslutt hadde spørsmålsrunde. :)
littleme sa for siden:
Hørtes spennede ut! Jeg har ikke lest boken, blir nok lesing av bøker på skolen, hehe.. Men jeg skal prøve å få lest litt i ferien :) Håper jeg kan være med på neste arrangement!
kozpia84 sa for siden:
æ e trønder. holdt på me lavkarbo i 3 år te mai. phuuuuh enn at jeg har holdt ut så lenge hehe
og ja æ bor her i trondheim:p
Nerthus sa for siden:
Hei alle barteby-boere! Mamma sliter med å finne kokosmel i Trondheim - noen som vet hvor dette er å få kjøpt? Hun har vært litt overalt og sjekket... en del plasser er de bare liksom ???... (snakker helsekost her) :)
På forhånd takk for svar :)
Mariekjeks sa for siden:
De har det i varesortimentet på Life Solsiden, men de er nesten alltid utsolgt... Kanskje andre Life-butikker i byen?
littleme sa for siden:
Jeg kjøpte det på Life på Torget :) De sa de konstant hadde både mandel og kokosmel! :)
Nerthus sa for siden:
Takk - nå ble mamma glad ;) Hun prøvde å lage muffins ved å pulverisere kokosmasse og mandler -men det ble litt feil konsistens :)
Dollsine sa for siden:
En Trondheimstråd! Henger meg på!
Skulle gjerne sett denne før; OG deltatt på møte med Sofie Hexeberg. Håper det blir flere slike møter.
Jeg er tom for fiberhusk, og vet ikke hvor i Trondheim jeg får kjøpt det - noen som kan hjelpe meg?
-Cilia- sa for siden:
Jeg har kjøpt det på vanlig helsekost, har også hørt at de har det på Meny (men har aldri sett det selv).
Dollsine sa for siden:
Jeg har kjøpt det på Meny på Verdal; men sist jeg var der hadde de ikke. Jeg skal dra innom en helsekost til uka og se.
Nerthus sa for siden:
Fiberhusk er ofte rimeligere i vanlig butikk enn i helsekost - sjekk bla coop obs feks, meny, ultra osv. Kan også gå under navnet Psyllium husk, eller bare husk så vidt jeg HUSKer (hehe...)
Dollsine sa for siden:
Takk! Jeg har jo kjøpt på Meny på Verdal men der hadde de ikke lengre. Det var mye billigere enn på helsekost i alle fall. Jeg har spurt meg litt for i trondheim og fått høre at det kun var helsekost som solgte det. Men jeg skal i alle fall sjekke Ultra før jeg gir meg. Takk for tipset!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.