< Tilbake til oversikten

Trondheim

knh sa for siden:

jeg har kjøpt fiberhusk på meny i trondheim :) mye billigere enn helsekost :)

lilleluring sa for siden:

Jeg er egentlig fra Nordland men bor i Trondheim ( har bodd her siden 2004). Både jeg og min samboer holder på med lavkarbo:) Jeg finner mange ting som er vaskelig å få tak i på Ultra på solsiden. Spesielt bakevarer og lignende. Ellers kjøper jeg basisvarer fra nærmeste og beste egentlig (type kjøtt og grønnsaker).

littleme sa for siden:

Noen som har noen invandrerbutikker i Trondheim å anbefale? Jeg har virkelig ikke noe erfaring på området. Help?

mam sa for siden:

Hei, jeg har vært ute av forumet noen mnd... Så denne tråden idag! Jeg syns Trondheim har vært kjempevanskelig å handle i, hvis en ikke bor ved Ultra Solsiden. Fedon-brød er ikke vanlig i Rema-butikkene. Finner ikke sukkerfrie sjokolader i vanlige butikker. ICA Tempe bruker å ta inn en sjokolade uten tilsatt sukker. Den går ut på null tid, og så står det bare den tomme esken igjen. :mad: Samme med gresk yoghurt.

Selv om en butikk har godt utvalg i melkefritt og glutenfritt, så finnes det nesten ikke sukkerfrie varer. Lurer på om vi kan få en forandring slik at det blir flere butikker med lavkarbo og sukkerfrie produkter. Jeg har bare ikke mulighet for å dra på Solsiden... og Meny butikker synes jeg det blir mindre og mindre av.

Julie sa for siden:

Hvor er det du bor da, om jeg får spørre? :p Jeg har kjøpt sukkerfrie sjokolader på blant annet:

• Rema 1000 på torget (Cloetta mørk sjokolade)
  • Coop Prix ved Samfundet (Cloetta melkesjokolade, Atkins bar(er))
  • Bunnprisen forbi Samfundet, retning Kroppan bru (Cloetta mørk sjokolade, Atkins bar(er))
  • Rema 1000 ved Munkegata - har ikke sjekket
  • Bunnprisen i Munkegata - ditto
  • Rema 1000 på Moholt (Cloetta melkesjokolade (om jeg husker riktig), Atkins Decadence barer)

Det er disse jeg kommer på nå, men Gresk yoghurt er litt mer vanskelig å få tak i...

• Rema 1000 på torget: har ikke sjekket
  • Coop Prix ved Samfundet: nope, men det går vel an å be dem om å ta det inn
  • Bunnprisen forbi Samfundet, retning Kroppan bru: jepp
  • Rema 1000 ved Munkegata: har ikke sjekket
  • Bunnprisen i Munkegata: ditto
  • Rema 1000 på Moholt: nope, men der går det vel også an å be dem om å ta det inn

Om det er noen som lurer på om de har diverse ting på butikkene her så er det bare å spørre, for jeg har muligheten til å stikke innom hver av dem på følgende tider i løpet av uka:

• Rema 1000 på torget: passerer hver dag på vei hjem fra skolen
  • Coop Prix ved Samfundet: ditto
  • Bunnprisen forbi Samfundet, retning Kroppan bru: mamma handler der nesten hver dag, så det er lett å bli med henne, og dessuten kan jeg bare ta bussen til holdeplassen rett ved etter skolen om nødvendig
  • Rema 1000 ved Munkegata: bussen stopper rett ved
  • Bunnprisen i Munkegata: ditto
  • Rema 1000 på Moholt: stikker innom der nesten hver morgen for å kjøpe frokost (som oftest Atkins Decadence bars :p)

Ample opportunity her, med andre ord! ;) :p

Nerthus sa for siden:

Hvis den fremdeles er der - så er det en liten fin en i olav tryggvasonsgata, dvs mellom munkegate og prinsensgate :) Asiatisk såvidt jeg husker. Rundt hjørnet for inngangen til tidligere sentralbadet :) )

mam sa for siden:

Heisan Julie :)
jeg har dårlig erfaring med Rema 1000 i Munkegata + Torget og Bunnpris i Dronningens gate. Det kan jo være at de er utsolgt akkurat før jeg kommer dit? Hvis de tar inn 1 pakke Cloetta og den går ut på noen dager, så skulle sjefene bestille mer, synes jeg.

Ellers er det butikker på Byåsen siden jeg bruker mest.

Jeg syns Life Torget har blitt bedre, jeg så de hadde fått inn Bakemiks (Dalblads bakepro) og de har mye annen protein for shakes og diverse tilsetninger. De har merket mer spørsmål etter lavkarbo produkter. Jeg er litt "egglei" nå, og tenker å bruke smoothie til frokost en stund.

Noen som vet hvordan Obs Lade og Obs City Syd ligger an? Det er helsekost forretninger på begge disse sentrene.

-Cilia- sa for siden:

Jeg bruker de to på City Syd, synes de er bra jeg:) Men jeg har vel ikke så mye å sammenlikne med da. Det at det er TO inne på ett senter gjør vel sikkert at de konkurrerer litt, kanskje de har skjerpet seg pga det? Det har ihvertfall alltid vært trivelige folk på jobb når jeg har vært innom:)

Dollsine sa for siden:

Jeg har vært på Meny på Solsiden i dag (Ultra er borte?), og fikk tak i Fiberhusk. De hadde også ketlysetablettene til ketolysekuren; samme pris som på nettbutikken - men en sparer 96,- i porto:p

Tunrida sa for siden:

Noen som veit om man får tak i sukkerfri gele i byen? Evt om det selges på storlien?

Mariekjeks sa for siden:

Jeg har kjøpt Eldorado sukkerfri gele på Meny Solsiden :)

xtra sa for siden:

Av helsekostbutikker i Trondheim er det Naturli'vis-butikkene som har mest lavkarboting, syns jeg. Der får man Sukrin, både vanlig og melis, fiberhusk, JBKM, glutenmel, kokosmel (Aman Prana), mange typer frø, godteri fra Cavalier og DeBrons - og sikkert ting jeg har glemt. To av butikkene befinner seg utenfor Obs på Lade og City Syd.

Jeg har også lett mye etter sukkerfri sjokolade, men etter at Rema tok inn Cloetta er det blitt veldig lett. Ser ut som at alle Rema-butikkene har den ene eller den andre varianten (unntatt butikken ved Dragvoll). Jeg kjøper ofte på Torget, og de har ennå ikke vært tomme når jeg har vært innom.

Tunrida sa for siden:

Må bare sladdre litt.. Er det ikke det man har forum til? :p

Var på solsiden i går med samboer på shopping. Var ikke meninga at vi skulle bli så lenge, men etter litt trasking blei vi jo så klart sulten..
Dro på meny for å kjøpe noe enkelt i varmdisken, men denne var rimelig tom..
Gikk forbi kvikk, den lille matplassen utenfor meny, og så det sto low carb på en del av maten der..
Det fanga jo så klart interessen, så jeg begynte jo å spørre. Joda, her var det speltwrap de brukte. Sukker var det også i den.. Hvordan i alle dager kan dette være lavkarbo? Jeg sa jo som det var jeg, noe hun bak kassa virkelig ikke takla. Himla med øynene, var frekk og så på meg som om jeg skulle vært utenomjordisk! "Dette er lavkarbo for oss! Ikke bry deg"
Blei så satt ut av oppførselen hennes at jeg bare gikk.. Er det mulig..

Nerthus sa for siden:

Seriøst? Hahaha, du skulle sagt at du var inspektør fra Norges lavkarboforbund, og at du dessverre måtte rapportere inn kafeen for brudd på markedsføringsloven :D

grotingeling sa for siden:

:lol:

Tunrida sa for siden:

Haha! Får dra den på evt neste sted.. :p

hotnspicy sa for siden:

Har nettopp postet et innlegg om innvandrerbutikk i samme bygg som Dolly Dimples ved City Syd. Den heter Bamboo eller noe sånt. Kan absolutt anbefales.

Tunrida sa for siden:

Noen som veit hvordan utvalget er på sukkerfri godis på storlien? :rolleyes:

Dollsine sa for siden:

Hei til deg som spør om sukkerfri gele: bland 1 del fun light saft og 3 deler vann. Ha i gelatinplater (12 stk til 1 liter veske), eller en pose gelatinpulver (husker ikke mengden, men det står på pakken). Jeg bruker Wild Berries; den er best. Server med kremfløte uten sukker eller bare fløte. Nydelig og mye bedre enn Freiavarianten.

Nerthus sa for siden:

Støtter denne! Favoritten min er dog granateple... ;)

Dollsine sa for siden:

Da skal jeg prøve granateple neste gang!

Dolsi sa for siden:

:heia:Æ e også trønder. Ja, født og oppvokst i Trondheim og bor nå 2 mil nord for sentrum

littleme sa for siden:

Heihei lavkarbotrøndere! Hvordan går det? Er det noe liv i dere? Er det noen nye på forumet, og hva skjer i Trondheim på lavkarbofronten om dagen? :D

knh sa for siden:

Heihei!
Her blei masteroppgaven levert i går:D så er litt skuffa over at det er så dårlig vær nå når jeg endelig tar meg en dag fri! hehe...
Ellers er det jo 16.mai-kamp på lerkendal i kveld :D Gleder meg! Satser på bra trøkk i kjernen, jeg skal hvertfall gjøre mitt beste!
Ellers skal jeg gjøre byen uttrygg i kveld sammen med resten av klassen som har levert oppgava :D

Dette var ikke så mye lavkarborelatert da :P men tastaturet løpet litt løpsk i dag ;) hehe...

Angående lavkarbo og spisesteder vil jeg anbefale bakgården bar og brasseri (eller hva det nå heter:p ) det ligger i kjøpmannsgata i nydelige lokaler, og de har helt fantastisk tapas :D og veeldig god peiling på vin ;)

I morgen skal vi spise på Graffi, og der er det jo veldig masse snadder å velge i i "Grillfest"-retten for to personer :D

littleme sa for siden:

Høres deilig ut å ha levert masteren!! Gratulerer så mye ;) Jeg har ikke startet på de 4 eksamenene mine ennå, så jeg synes været er HELT perfekt!! :D

Lurer litt på om jeg skal gjøre byen utrygg i kveld jeg også? Vi får se hva som skjer ;)

Bakgården ja, har hørt om det, men aldri vært der, så det må jeg prøve! Graffi er jo en klassiker! Namnam grillfest :D

Nyt friheten knh!! :D

knh sa for siden:

Takk for det :) er ikke heelt fri enda da... skal forsvare oppgaven og ha siste eksamen 15. juni :p så fortsatt en måned igjen... men det er veldig befriende å ha levert oppgaven å slippe å stresse mer med det :)

Det er veldig lenge siden jeg har vært ute i trondheim nå :P begynner å bli gammel! hehe... hvilke steder er det best for tia ;)?? hehe..

littleme sa for siden:

Spørs hva du liker når du er ute. Jeg elsker å danse, så for meg er det det som gjelder :P Jeg er ikke så veldig mye ute, i det siste har jeg vært på Ricks, Downtown, Familien og Nattergalen. Vet ikke hva jeg skal anbefale egentlig :P Noen andre som er ekspertise på området?

Nerthus sa for siden:

Frakken er jo en fin plass - pianomusikk og gjerne dansing på bordene når stemninga stiger :) Obs - fullt rimelig tidlig i helgene så man må da like og bli dyttet litt rundt... kommer man i rett tid og finner seg en plass er det bare turen til baren og do som er en utfordring ;)

Ellers er Lille London en koselig engelsk pub, de har gjerne live-band i 2.etasje i helgene :)
Samme med bestemors stuer i thomas angellsgata - kjempetrivelig plass med god stemning :)

knh sa for siden:

Lille london er yndlingsstedet mitt :D Jeg er mer pub-type enn dansetype egentlig :P Har vært på gossip noen ganger (i kjelleren), og der har jeg hatt det kjempe gøy hver gang jeg har vært der :) bra musikk også!!

Downtown var jeg veeeldig mye på før! men gikk litt lei etterhvert... men veldig hyggelig i pianobaren i ukedagene når det ikke er så fullt :P hehe..(veeldig lenge siden sist jeg var der da..)

mamma87 sa for siden:

Holder også på med eksamen, blir gøy å sitte på skole å skrive imorgen, gleder meg masse!:D

Sjelden ute på livet så skal ikke komme med noen anbefalinger på det området;)

Hva skal dere gjøre i morgen da?

littleme sa for siden:

Finnes ikke motivasjon hos meg.. Har knapt åpnet bøkene til eksamen.. Første er nå på fredag, og jeg vet det går dårlig sånn som jeg holder på, men jeg stresser ikke heller.. Skjønner ikke hva som skjer..

Ganske sjeldent ute selv, burde vel kanskje være med ute? Er jo student og sånn, hehehe..

I morgen skal jeg prøve å lese.. Lurer på om det blir sent i kveld? Sove over hele 17. mai i morra. :p Aldri vært noe glad i den dagen uansett.. Liker dere 17. mai?

Conjurier sa for siden:

Har ikke vært mye ute i det siste men de siste årene har det vel helst vært Crash, Gossip, Downtown og Familien og av og til konserter på Samfundet og Blæst.
Naboen er forøvrig en hyggelig plass og ta noen øl, men har begynt å bli rimelig stive priser der :(

Det jeg lurer på er det noen som har oppskriften på Graffi sin salat? Evt. noen som vil påta seg ansvaret for å lage en oppskrift som matcher i smak :)

Rioja sa for siden:

Hei hei!
Trondheimspi' her også!
Jeg fikk høre på jobb at den nye spiseplassen Eld (i prinsenkrysset) hadde lavkarbo-meny. Noen som har vært der??

littleme sa for siden:

Oi! Er det sant? Kjenner til de som eier der, faktisk!

Det må vi teste ut!! :)

littleme sa for siden:

Trondheimslavkarbere!

Hvordan er stemningen for å møtes en gang i uka(eventuelt sjeldnere) og finne oss en sti eller en park og gå tur/jogge litt eller gjøre noen styrkeøvelser? Kanskje noen morsomme leker? Bare for å bevege seg og være litt sosiale? Eventuelt kan vi oppgradere til et resturantbesøk etterhvert?

Se på et som et treff, noe sosialt og gøy, en søndagstur. Ikke noe hard trening(med mindre det er det folk vil). Vi trenger ikke være mange for å få til dette! Noen som er med?? :D

Rioja sa for siden:

Hvis jeg tørr kanskje? :p

littleme sa for siden:

Jaaa, selvfølgelig tørr du! :D Hva kunne du tenke deg ? Og eventuelt når?

Eneste problemet mitt er at jeg er ikke SÅ kjent i Trondheim, så hvis noen vet om fine parker og turer og sånt, så si ifra! Hadde jo vært gøy å gått på noen topper også? Men jeg kan ingenting sånt i Trondheim! :)

-Cilia- sa for siden:

Jeg blir med så lenge jeg har tid:) Geitfjellet er jo et fint mål? Vi kan ta bussen til Byåsen og gå derfra? Vi brukte å gå hjemmefra når vi bodde på Byåsen, og det var en fin tur. Asfalttur er ihvertfall kjedelig, synes jeg! Motbakketrening er jo kjempebra! Jeg klarte å fullføre turen opp fjellet som helt utrent, så da burde det gå bra for de fleste. Det er sti hele veien opp. Noen interesserte?

littleme sa for siden:

Jeg er med, det høres kjempegøy ut! :D

-Cilia- sa for siden:

Kjempebra! :D Jeg har tre eksamener i uka som kommer, og to til i uka etter det. Hvordan ser timeplanen din ut i de neste ukene? Hva med ettermiddagen 31/5? Jeg er ferdig med eksamen i totiden, har resten av dagen fri. Jeg har ellers gode muligheter 1-17 juni, har bare én eksamen i den tidsperioden! :)

littleme sa for siden:

Eksamen i morra, og 3 og 6 juni. Ellers tilnærmet fri! Kan vi få med oss noen flere, eller skal vi bare stikke? :P heheh..

mamma87 sa for siden:

Er så sjenert så tror ikke jeg tørr, hehe :P

littleme sa for siden:

Joda! Dette tør du! Jeg er ikke så veldig sjenert, så jeg kan stå for praten, hehe :p

Det blir som en hvilken som helst annen sammenkomst med folk man ikke kjenner; trimturer, time på treningssenteret, tur med hundeklubben, handling på rema, foreldremøte på skolen; bare myyye koseligere!

Kom igjen, sleng dere på ;)

Monagh sa for siden:

Hei folks.
Jeg er nyinnflyttet til Buvika og ny på lavkarbo. Er gjerne med på noe sosialt i området, når jeg bare blir ferdig med mine eksamener og er ferdig med ukependlinga rundt st. hans.

Jeg bor som sagt i Buvika. Rett ved siden av huset mitt går det opp en turvei til et fantastisk fint område. Oppi her går jeg så fort jeg har sjangsen. Når jeg er hjemme så går jeg her stort sett hver dag. Seinest i dag gikk jeg langrunden som tar ca 40 min i raskt tempo.

Ellers kan jeg nevne at jeg også driver som "mentalinstruktør", coach som noen kaller det :) Jobber mye med meditasjon og tankeøvelser, noe som i en slankeprosess er superviktig. Har man ikke hodet og tanken med seg på prosjektet man driver med så kommer man ikke langt.

-Cilia- sa for siden:

Det er veldig sant! Tror nok mange sliter med dette! Uansett, velkommen til Trøndelag!

Skal vi finne en gang mellom 7 og 17 juni kanskje? Da er vi to som er ferdig med eksamener ihvertfall. Jeg reiser bort 18 juni, men dere kan jo dra uten meg da;) Kom igjen, mamma87, det har ikke noe å si om du er sjenert! Jeg er i likhet med littleme ikke veldig sjenert, så du trenger ikke å føle deg presset til å si noe som helst;) Vi skal nok klare å holde praten igang. Så får du bli litt kjent med oss først. Jeg blir ihvertfall fort kjent med folk! Eller, det er vel kanskje de som blir fort kjent med meg fordi jeg prater sånn.... ;) Jeg tror ihvertfall at denne turen er noe du ikke vil gå glipp av. :D

Rioja sa for siden:

Finn en dag dere, så skal jeg se om jeg kan hvertfall. Har to barn som krever sitt, men har veldig lyst. Mulig jeg er litt gamlere enn dere, men jeg er ung til sinns :D!

littleme sa for siden:

Alder er ingen hindring! Her gjelder kun et krav; at du har lest i denne tråden ;)

Hva med søndag 12. juni?

Monagh sa for siden:

Hadde vært greit med en lørdag eller søndag for min del (bortsett fra pinsehelga). Jeg er oppi Namsos i ukedagene foreløpig.

Tidl. medlem sa for siden:

Det høres utrolig spennende ut! Akkurat det der kunne jeg virkelig tenkt meg å høre/ lære mer om!

For meg er trening i hovedsak noe jeg vil gjøre alene og synes det er litt skummelt å ha det som en "bli kjent" arena. Mulig jeg kaster meg med om / når det blir noe likevel.

Jeg hadde derimot satt utrolig stor pris på å møttes en gjeng. Enten på cafe/ resturant, eller på et pledd i en park og skravlet litt, kanskje hatt noen "temamøter" enten om lavkarbo eller rundt det med motivasjon og hvordan møte sosiale settinger. Mange av oss er studenter og vi kunne utvekslet tips om hvordan en kan få timeplanen til å gå opp etc.

Julie sa for siden:

Er ikke universitetsstudent jeg da (heller ungdomsskole- og soon-to-be vgsstudent :p) men det kan hende at jeg blir med om noe blir planlagt utover i juni. ;) :D

Monagh sa for siden:

Hva med søndag 12. juni?[/quote]

Det er 1. pinsedag og jeg er bortreist. Men dere andre kan vel treffes hvis det passer sånn. Det er uansett ingen dag det passer for alle sammen uansett.

Begynte å tenke på en ting her.... går det ant å lage en lukket medlemsgruppe her inne for folk som bor i Trondheim og omegn? Ei slags felles "motivasjonsgruppe".... likte ideen over her om temakvelder og sånn, og jeg stiller gjerne opp med tankeøvelser og meditasjoner for dem som ønsker det :)

littleme sa for siden:

Hvordan er søndag 19. for folk?

Student, elev, arbeidene, permisjon eller trygdet skal være velkommen, jeg ønsker ikke ekskludere noen! ;)

Jeg sliter med å planlegge så lengt frem i tid da jeg er masse på reisefot. Blir dog med om jeg er i byen =) Det blir sikkert en suksess så vi kan nok planlegge flere dater.

Meldte meg inn i Trondheimsgruppa, dette blir bra!

littleme sa for siden:

Herlig Kreative! Jeg gjorde det samme.. Dette kan bli knall ;) Hva med en fast dag i uka/annenhver/måneden der vi avtaler å finne på noe sprell, så sjekker vi hvor mange som har mulighet hver gang og avtaler aktivitet etter ønsker? Alt fra resturantbesøk til fjelltur her altså..

Personlig har jeg lyst å lære meg poledancing... hehehe :p

Julie sa for siden:

Akkurat der tror jeg grensen går for meg! :lol:

littleme sa for siden:

Hehehhe.. Var et seminar her for litt siden, men jeg fikk jo ingen med meg.. Skjønner ikke det der??

Finnes ikke i Trondheim annet sted som jeg vet om, så da må jeg bare greie meg uten da :p Men du synes vel det ser litt kult ut? Hadde vært gøy å kunne? hæ? hæ? hæ? Ja? :D:D

Hadde vært kult å kunne pole dancing ja, får prøve meg på slutten og ikke på starten av slankekuren :D :P

Julie sa for siden:

Kanskje - hadde det bare ikke vært for dissemagen... :rolleyes:

Sesti sa for siden:

Så morsomt med egen gruppe!
Jeg er ikke her inne så mye lenger, men jeg prøver å holde hverdagen passe lavkarbo hvertfall, så jeg kommer nok sterkere tilbake siden :)

Akkurat nå er det jo bare eksamenslesing, med 1. eksamen allerede i morgen (!), og så drar jeg hjem dagen etter siste eksamen, så jeg er ikke den mest sosiale for tiden.. Men jeg vil og være med trondheimslavkarberne! :)

Så kommer jeg sterkere tilbake til høsten om ikke annet :P

Tunrida sa for siden:

Kjenner flere som driver med poledancing, og for en styrke de får!! Det er råtøft! :D

Dissemagen forsvinner nok etterhvert ;)

Julie sa for siden:

Har alltid vært der, den - og har nok tenkt å bli med mindre jeg begynner med noe styrketrening snart! :rolleyes: :p

Nerthus sa for siden:

Man får begynne og elske dissemagen sin istedet da kanskje ;) :cool: Du er ganske så ung, den vil nok muligens bli mindre om du fortsetter med det gode kostholdet og trener litt mage for å stramme opp. Min erfaring er jo at svært raske gåturer på 30 minutt hver dag ga enorm effekt på omkretsen rundt magen etter bare et par uker :)

Julie sa for siden:

Har planer om å begynne med litt trening igjen til høsten, tenker jeg, men for tiden har det ikke vært så mye tid i forhold til eksamener.

Men blir kanskje litt turgåing, sykling og slikt til sommeren da - skal nok til Oppdal en del! :love:

Nerthus sa for siden:

Nice, er det stedet eller en spesiell person som frambringer :love:? ;) Oppdal er en fantastisk fin plass, både på sommer og vinter :)

Nerthus sa for siden:

Tillot meg å sende en forespørsel om å få være med i gruppen jeg selv om jeg ikke bor i Trondheim for tiden :) Er jo byen over alle byer da...:love:

Julie sa for siden:

Stedet! :p

Men det er også fordi hytta er slik et rolig sted; man kan liksom koble seg fra alt styret i hverdagen, og bare nyte det helt enkle livet... og så er besteforeldrene mine der, pluss at det er så koselig på kvelden med bål, brettspill, Maxi-Yatzy og god mat. I'm lovin' it! :love:

-Cilia- sa for siden:

Ser at gruppen er lukket, betyr det at andre ikke kan se at jeg er medlem? Gidder IKKE å få kommentarer på fb, får nok andre plasser.... Er dessuten ikke interessert i at alle mine fb-venner skal få vite hvordan jeg spiser, det er min privatsak. Noen som vet? :)

littleme sa for siden:

Lurer på dette sjæl. Jeg så alle medlemmene før jeg meldte meg inn, men går sikkert ann å gjøre det mer privat? Gjør det til en heeelt lukket og kanskje hemmelig gruppe?

littleme sa for siden:

Sjekka det opp nå, og gruppen må gjøres hemmelig, ellers kan alle se hvem som er medlemmer :)

littleme sa for siden:

Da har gruppen blitt hemmelig, meld dere inn :)

-Cilia- sa for siden:

Men når jeg trykker på linken nå kommer jeg bare til min egen facebook, ikke til gruppen... :) Kanskje den er blitt FOR hemmelig? :p Hvordan skal man bli medlem da? Skrive mld her inne til den som startet den og bli invitert?

littleme sa for siden:

Spørs om man må det ja :P I don't know :p

littleme sa for siden:

Ser jeg kan legge til folk, men tror de må være mine venner. Men bare send pm så kan vi prøve :)

Julie sa for siden:

Nydelig vær det var i byen i dag da! :D

Men nei, nå skal jeg av gårde til legen. :liste:

littleme sa for siden:

Helt HERLIG! :P

Lykke til med legen! :)

littleme sa for siden:

Flere som har lyst å treffes og gå en tur 19. juni? :D

-Cilia- sa for siden:

Jeg reiser bort 18. juni :(

Tunrida sa for siden:

I dag syns jeg alle bør kjøpe dagbladet fredag! Nidaros Roller Derby er med i ekstrabilaget :heia::heia:

littleme sa for siden:

Jeg kan ikke noen turer i Trondheimsområdet. Noen som har noe råd?

Nerthus sa for siden:

Ladestien er jo en fin start - går nede ved fjorden og man kan avpasse hvor langt man orker og gå:)

www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1325264.ece

Ellers kan man dra opp til skistua og gå i bymarka, utrolig mange turer som går ut derfra. Kart finner du her

Husk at her kan du få tilgang på turkart over HELE landet om du er interessert, zoom inn området du er interessert i, skriv ut og ta med på tur ;)

littleme sa for siden:

Dette liker jeg Nerthus! Skal definitivt prøve ut dette! Likevel tror jeg det hadde vært best med en guide i mitt tilfelle. Tror jeg har gått opp til bymarka et par ganger, men aldri gått rundt oppi der. Vi får se hva som skjer :D

Ingen som har lyst å være min turguide i Trondheim? :D

Nerthus sa for siden:

Skulle jeg gjerne, men bor dessverre på Østlandet så litt langt og dra. Jeg er fra Romulslia, og har gått veldig mye i marka rundt Granåsen/Rønningen siden jeg gikk ungdomsskolen der og vi var VELDIG mye ute og gikk :) Estenstadmarka kan også anbefales.
De aller fleste stedene er det gode merkede løyper, hvis du bare finner utgangspunktet/parkeringsplassen og har med deg gode løypekart kan du jo bli litt kjent på egen hånd også :)

taraquin sa for siden:

Vet det var et kurs fra Kostreform på et sykehus ikke så langt unna der jeg bor (Levanger) :) Ble desverre reklamerte for det og ikke gitt fri fra jobb med lønn såvidt jeg vet, mens diabeteskurset hvor det snakkes om det farlige fettet var det påkrevd at vi var med på. De har dog blitt mye strengere ift sukker og til en viss grad raske karbs. Fiber er den store løsningen, selv om flere av mine kolleger som jobber med diabetikere sier rett ut at lavkarbo gir mest mening ved diabetes (spesielt type 2) uten at de kan en døyt om lavkarbo :)

Dollsine sa for siden:

Heisann Trondhjemmere!

Er det noen av dere som vet om en kan få kjøpt disse i Trondheim?
www.frozzypack.se/

Aldri hørt om dem, men send de en mail og spør =) Ser på siden at de selger dem på Kitchen, så du kan jo sjekke der.

hannedt sa for siden:

Noen av dere som reiser til sverige og handler lavkarbo-produkter? Tenkte meg en tur til storlien i juli eller august, blir nok å handle store mengder kjøtt der, de har noen knallgode biffer! :D Noen som har handlet lavkarbo der og har noe å anbefale?

Dollsine sa for siden:

Takk!!! Akkurat hva jeg håpet på!

littleme sa for siden:

Husk å meld dere inn i "Lavkarbo Trondheim"-gruppen på facebook!! :)

Iselin90 sa for siden:

Finner ikke gruppa jeg?:)

Addict sa for siden:

Jeg er trønder og lavkarber :D

littleme sa for siden:

Noen som har tenkt seg på Trøndersk Matfestival? :)

MissPivotal sa for siden:

Hallo, alle sammen :) Jeg bor også i Trondheim, selv om jeg ikke kan skryte på meg å være innfødt ;) Kommer opprinnelig fra kysten av Sogn og Fjordane, men trives så godt her i byen at jeg kommer til å bli. Jeg har forøvrig tenkt meg på matfestivalen! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.