Må tenke litt mer på hva som er realistisk jeg også. Jeg elsker å trene, og blir superivrig nå som jeg endelig har energi til å dra på litt. Men jeg må begrense meg, ellers overdriver jeg. Og så er det grenser for hva jeg får til de ukene jeg har unger. Regnestykket så langt ligger på rundt 800 minutter.
Det å sette seg et mål betyr at da har man noe å strekke seg etter. Å ikke nå målet betyr ikke så mye så lenge man har gjort sitt beste, og da blir det bare bedre lykke neste gang. Da kan man enten regulere målet, eller øke insatsen etter som formen stiger.
Det er heller ikke feigt å regulere målet etterhvert som man ser hva man greier.
Lykke til med målsettingen, og enda større lykke til med å nå det :)
Nei, det kan føles som et nederlag. Men det er en god tanke å vite at så lenge man har gjort sitt beste kan man ikke forlange mer! Da er man en vinner uansett. :D
Det handler om realisme her, altså. Jeg er alene med to små unger annenhver uke, og da er det grenser for hva jeg får til. Jeg klarer å lure inn to runder på treningsstudio (4 x 60 min), og så driver jeg med knebøy og situps hjemme tre ganger i uka (6 x 15 min). Det blir 330 minutter på to uker. Hvis jeg skal klare å la være å overdrive de ukene jeg ikke har unger, så må jeg legge litt begrensninger på meg selv. Jeg er en sånn som bruker pulsklokke for å passe på at jeg ikke presser meg for høyt, lissom.
Jeg er med. Satser på 800 minutter denne gangen. Har akkurat kommet i gang med trening etter flere måneder uten - så satser på 2 treningsøkter hver uke.
Når jeg først kommer meg avgårde på senteret tar jeg gjerne flere saltimer etterhverandre, skal jeg trene alene trener jeg likesågodt på tredemølla hjemme.
Planen min er iallefall Dance 60/ Zumba 30 / BodyBalance 30 på onsdager. Vet at jeg bør legge inn en eller flere spinning timer, men er redd formen er litt laber - så jeg "tør" ikke hive meg på sykkelen enda. Ihvertfall ikke 75 min som jeg pleide å ta i høst. Kanskje jeg skal starte litt forsiktig med spinning 45 eller 60 min? Tenker og studerer timeplan litt mer..
Hei! Er med som alltid, elsker denne tråden!!
Satser på mine sedvanlige 1200min!:D:D
[font=Comic Sans MS][/font]
0/1200
De som vil melde seg inn får sin egen treningslogg, og får muligheter til å melde seg inn i grupper, og de som vil joine meg kan melde seg inn i gruppen som heter "Group Name"
Der blir alle deltakerne sine aktiviteter sammenlignet og gitt poeng i forhold til intensitet, og også sammenlignet på tid.
Din egen logg består av at du får 8 uker til å komplettere et treningsprogram. I løpet av 8 uker skal minst 6 av disse ukene ha et daglig aktivitetsnivå med minimum 30 min av selvvalgt intensitet. (til og med husarbeid gir poeng her)
Jeg opprettet denne loggen for mange år siden, og har hatt ett komplett program der kun... men hadde egentlig glemt litt av hele loggen. Nå hadde det vært veldig kjekt å få gruppen oppe å gå, og så kan vi poste skjemaet her en gang i uken og se hvordan resultatene våre er i forhold til resten av februartreningsutfrordrings-gjengen :)
2 februar rask gange frem og tilbake butikken 2 ganger (glemte noe 1gangen)
tar 15min en vei (60min tilsammen)
men det ble pause før tur nummer 2. så jeg plusser bare 30min:D
Joiner deg i Dårlig Start-avdelingen med lettere magesjau og generelt laber form. Men regner med jeg får trenet fra meg til helga, da Noen har bestemt seg for å finne ut hvor mye jeg kan klare i knebøy med stang. Jeje.
oj oj oj!! dette kan bli hardt, spesielt siden jeg er helt ny her MEN: I går hadde jeg en 60 min rask gåtur ut på høgda og i kveld har eg en zumba time så hvorfor ikke? Eg prøver meg!!:p
Da var dagens gåhurtigtur unna, ut på høgda og innatt! 70 min!! (kanskje jeg ikke gikk så hurtig hele turen??) så da er det 190 min denne mnd så langt!!:D
89 min innebandy og 54 min styrketrening. Tok likegodt to økter i dag, for hadde fortsatt overskudd etter innebandytreningen! :) Så kan jeg ta meg hviledag med god samvittighet i morgen.
340/1200 minutter
Uke 3:
Onsdag: 1 time Les Mills Body Balance (tai-chi, yoga og pilates)
Uke 4:
Mandag: 1 time Les Mills Body Pump (vekter)
Fredag: 1 time Les Mills Body Pump (vekter)
Uke 5:
Mandag: 1 time Les Mills Body Pump (vekter)
Fredag: 1 time Les Mills Body Pump (vekter)
Endelig er dørstokkmila tilbakelagt ! Takker Gerd for sparket bak - eller dyttet ut av soffaen :) Det er godt å være igang med skikkelig trening igjen.
Her har formen endelig lettet, og i dag kom jeg meg en tur på treningssenteret. Tenkte å ta det rolig, lissom, men atte, jada. Det ble halvtimen på tredemølle, med en liten økning fra sist, og en halvtime styrke. Klarte å styre unna vektene til maratonmannen for denne gang.
Zumba Basic- 20 min. Zumba Flat abs- 20 min. Rockering- 10 min.
:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.