< Tilbake til oversikten

Påskeutfordringen ...

nisse sa for siden:

he he. nå får jeg ikke klikke på den. er noen rar kode foran den til påsken... hjeeeelp please :hjelp::hjelp:

nisse sa for siden:

ok. endelig :D:D:D:D:D

Emmie sa for siden:

Heisan og hoppsan ! Jeg har hatt en lang pause her fra - og har desverre lagt på 3 kg av de 7 , før jeg sprakk. :(

Prøver å hoppe på igjen nå - siden jeg følte meg så bra med lavkarbokostholdet.
8 kg til påske skal jeg jammen prøve meg på !!

Har ikke bilde av meg her og nå - men skal prøve å få tatt !

Adeleide sa for siden:

02.01.2011: 126 kg
11.01.2011: 121kg, -5kg
18.01.2011: 119,4kg, -1,6kg (totalt 6,6kg)

:cool:

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Velkommen, og lykke til - denne gangen og :)

StineH sa for siden:

Veiedag igjen da!

Uke 1 : 117,8 kg (-1,8)
Uke 2 : 117,7 kg (-0,1)
Uke 3 : 115,8 kg (-1,9)

Totalt : 3,8 kg av 8 - 4,2 igjen! :D

....

Uke 16 : MINST under 111,6 kg!!

tora trollmor sa for siden:

Flinka :)

StineH sa for siden:

ikke gi opp søte deg! :D
Dette klarer du lett som bare det!

Er nok bare vann som av en eller annen grunn har samlet seg.. Neste uke er du på rett vei igjen! :D

Nupsida sa for siden:

Årh.. jeg skjønner ingenting jeg nå.. :(
Begynte på ny frisk på mandag, etter en helg med utskeielser, da sto vekta på 76,2
Men idag så stoppet den på 76,5!! Jeg som følte jeg hadde vært såå flink :(:(

Håper det er blødningene som lager trøbbel nå, visst ikke blir jeg lei meg! :(

sistegang sa for siden:

Jeg ligger godt an 3. januar 87,2 kg i dag 84,9 kg. Minus 2,3 kg allerede.

Lille-my sa for siden:

Hei!

Nå er jeg i gang, håper å komme ned 7 kg til påske.:p
Jeg startet 1.nov med lav karbo, og nå har jeg mistet -10 kg.

superida sa for siden:

etter en noe spontan kiel-tur og utskeielser i så måte har jeg nå 113,6 kg jeg vil ned før påsken..... hepp hepp.. nå er det frokost med omelett og ut å gå tur før kveldsvakta :)

Jeg klarer bare ikke dy meg - du skal være ganske flink om du går ned 113,6 kg. før påske, det blir rimelig mange kilo hver uke, pluss at du må ha inntatt MYE karber i løpet av den kiel-turen ;)

LanoGakkGakk sa for siden:

Hehe... Ja det blir ny rekord!!:D

swegon sa for siden:

Hei

Jeg satt meg et mål å veie 120 kg til påske. Det blir tøft...:)

Uke 1 : 141 kg
Uke 2 : 136 kg
Uke 3 : 134 kg

Lykke til! =) Det er i det minste ikke -113 kg, som enkelte andre har sett som mål til påske ;)

StineH sa for siden:

Så fint å se at det er andre tungvektere enn meg på denne tråden! :D

I sommer veide jeg 144,6 kg.. Så vet litt ka det går i!

Uansett, lykke til! Og om du ikke klarer målet ditt må du bare fortsette nedover! :D

swegon sa for siden:

Takk

Jeg må klare målet mitt, holder på med en lang prosess skal vei under 100 kg i løpet av 2011. Det er ikke noe morsomt å være overvektig, har slitt i flere år men har ikke tatt mot til å gjøre noe med det før nå.

Zillah sa for siden:

Lykke til! Det kan tenkes du får ein fin start, dei første kiloane går ofte lettare av når ein har mykje til overs. Uansett har du noko av det vanskelegaste bak deg (e.m.m.) - nemleg det å faktisk begynne! :heia:

swegon sa for siden:

Jeg ha veiedag hver lørdag morgen.

Uke 1 : 141 kg
Uke 2 : 136 kg
Uke 3 : 134 kg
Uke 4 : 131 kg

Jeg er klar over de føste kiloene er enklest, men det gir motivasjon og det blir enklere å bevege seg jo lettere man blir. Starter på treningsenter på mandagen.

Zillah sa for siden:

Supert resultat så langt, Swegon, gratulerer!

nisse sa for siden:

begynte midt i uka med påskeutfordringen da skal det være mulig å gå ned 10. ellers er det nesten -5 siden jeg begynte 3.1 :D lykke til alle sammen

Jeg har regulert min til -10. Trodde først at jeg hadde meldt meg på -5 tråden, og ble forbløffet da jeg oppdaget at det var to påskeutfordringer og at jeg hadde meldt meg på en annen enn jeg trodde. Men -10 skal vel være mulig?!!

Hæ? Hvorfor fikk jeg med et ekstra sitat??:confused:

Ada/80 sa for siden:

Jeg er med!!!

Mulig jeg setter meg litt vell ambisiøse mål nå, men jeg satser alt på å gå ned 10 kg til påske!
Jeg går på Eurodiet, noe jeg også gjorde for mange år siden med stort hell, så derfor tar jeg litt godt i;) I 2004 gikk jeg ned 20 kg på 3,5 mnd, men keg merker allerede at kiloene sitter hardere denne gangen. Sist gang var det jeg hadde av overvet kommet under et svangerskap, mens det denne gangen har kommet over flerer år...kan det ha noe med saken å gjøre tro...?
Jeg går uansett på med friskt mot og vil ønske alle dere andre LYKKE til!

Ps: StineH, du har den flotteste utstrålinga jeg kan huske å ha sett noen gang!

Ada/80 sa for siden:

Hmm...hvordan sletter man de tickerene egentlig? Litt unødvendig å ha to like ;)

Ada/80 sa for siden:

Det ble mye mas fra meg nå, men som dere ser fikk jeg det til heeelt selv ;)

StineH sa for siden:

Ååå... :D

Tusen, tuuusen takk!! rødme

Seba-stina sa for siden:

Jeg har veiedag først i morgen, men smugveiet meg i dag, og vekta viser -2,5kg fra forrige mandag :D Så det ser ut til at jeg er i gang igjen, gitt!

Deanna sa for siden:

Jeg har gått ned 1 kg siden forrige veiedag, men litt opp fra tidligere i uka. Så jeg ligger vel på omtrent 3 kg på tre uker, og det er storveis.

Jeg har funnet roen i forhold til vekta. Den viser det den viser. Jeg trener masse nå, og er omtrent konstant støl. Jeg vet at det samler vann og gir variasjoner. Jeg har heller ikke helt fått magen i rutine enda, og det spiller også inn. Speilet, derimot, det lyver ikke. :D

Høres veldig flott ut!
Keep up the good work :heia:

StineH sa for siden:

gleeeder meg til veiedag denne uken!
Veide meg i dag, etter å ikke a veid meg siden fredag - og kan ikke klage!
Koom du fantastiske veieonsdag.. =P

Seba-stina sa for siden:

.DDet er såå deilig når man får sånne kick-nedganger! :D

raskall sa for siden:

Jeg hiver meg med på denne.

I fjor knerta jeg 30 kilo fra 1. januar til 20. april. I september stagnerte ting helt. Rett og slett fordi jeg slutta å være flink. I september var vekta 116 kilo. 1. januar i år hadde jeg gått opp til 122,6 kilo. Da snudde jeg og jeg har vært flink hittil i år. Siden 1. januar har jeg knerta 2.9 kilo og veier 119.6. Ny veiedag i morgen.

Jeg vil under 110 til påske. Årets første sykkelritt er 1. mai og påsken skal brukes til å trene bakkesykling i Dombås-traktene om våren har gjort veien sykkelvennlige. Denne tråden er en fin motivator.

Håpet er å være under 100 kilo når jeg starter i Lillehammer-Oslo 25. juni. Det er vel heller ambisiøst men man skal da ikke være knuslete med målene? Man må bare la være å ta det så alt for tungt om man ikke får det til.

StineH sa for siden:

Velkommen skal du vere!
lest bloggen din en stund, og er intet mer enn imponert!

og er utrolig enig med deg med at man må sette seg litt store mål, så får man bare la vere å bli sur dersom man ikke skulle klare det ..

Lykke til! :D

swegon sa for siden:

Jeg er enig at man må sette seg litt store mål. Det er bare å stå på :)

Zillah sa for siden:

...Start....27.12.2010: 102,0 kg
.1 veke....03.01.2011: 101,4 kg
.2 veker...10.01.2011: 101,6 kg
.3 veker...17.01.2011: 100,0 kg
.4 veker...24.01.2011: 099,8 kg :stortsmil
.5 veker...31.01.2011: ........

I dag ville vekta vise meg 100,0 eit par gongar, men eg har vore på 99,8 i fleire dagar så eg nekta å godta nokonting over dét - og joda, eg fikk eit par 99,8 også. Så no må eg farge håret, sidan eg hadde bestemt at eg skulle gjere det når eg kom under 100 kg! Skal sjå om eg tør gjere det denne veka :D

Det blir ekstra pinande spenning om eg klarer å halde meg på den rette sida av tresifra no framover, eg går jo opp og ned som ingen andre, eg må nok ha litt meire nedgang før eg klarer å puste heilt ut, trur eg, og skal prøve å ikkje bli altfor skuffa om eg ser dette fæle ett-talet neste veke.

StineH sa for siden:

gratulerer så utrooooli masse !
Det må føles så innmari godt!
gleder meg virkelig som unge til det blir min tur til å bikke under 100 kg! Og det er jo ikke så lenge til, om alt går etter planen!
Før påske ville jo vert morsomt.. Men, det blir vel kanskje litt VEL positivt.. :p

Spich sa for siden:

Start - 113,5 kg.
17.01 - 112,5 kg - ned 1 kg
24.01 - 111,1 kg - ned 1,4 kg :)

Gratulerer!! Gleder meg stort til å komme dit selv! Nyt følelsen!

Bøtt sa for siden:

Slenger meg med må denne tråden jeg.
Har gått ned 3 kg siden 3januar så da har jeg 5 kg igjen til dette mål er nådd:D

Bøtt sa for siden:

Wow..gratulerer så mye:heia:

Kanutt sa for siden:

Å! Kan eg og vere med? Har tidligere vært på slankere.no, men der er så liten aktivitet nå, så vart litt kjedelig og lite motiverende. Gikk ned 15 kg (fra 113 til 98) våren 2010. Hadde tenkt å stabilisere vekta ei stund, og så fortsette nå fra januar. Men ble litt sløvt på slutten av året, og særlig i jula, så fikk på 6 kg igjen... Satser for fullt nå, og prøver lavkarbo for første gang.
Mandag 17. januar - 104 kg
Mandag 24. januar 101,5
Målet er -10 til påske. Altså 94, helst litt mindre...

Bare å slenge seg med! Lykke til!

Kremtoppen sa for siden:

3 uker = minus 4,4 :D:D:D
Min påskeutfordring er 11,4. 7 kilo igjen!

Samme her. 600 gram. Men følte meg full i vann da jeg stod opp..... Håper det blir litt mer neste uke :)

Hannesita sa for siden:

Der stod jeg bom stille gitt...
Kjedelig, for jeg har vært flink.. og trent en del også...
Det er på slike dager jeg er glad for at jeg har målt meg...for jeg har krymet litt den siste uken.

Må bare holde meg målrettet... Lykke til denne uken folkens!

Roardo sa for siden:

Ny veiedag... Ned 1 kg forrige uke.
Hadde et lite håp om å komme ned under 110, men det blir neste gang.
Lykke til videre alle sammen! :D

06.12.10: 124,6kg
03.01.11: 115,2kg (- 9,4)
10.01.11: 112,9kg (-11,7)
17.01.11: 111,2kg (-13,4)
24.01.11: 110,2kg (-14.4)

swegon sa for siden:

Bra jobbet, håper selv jeg skal klare å se 129 tallet på lørdag når jeg har veie dag. Da er det 5 år siden sist jeg så det tallet på vekta.

Det er bare å stå på..

Hvor mye trimmer du?

Tusen takk. Fatter det ikke helt, at jeg har mistet så mye, og på bare noen måneder faktisk. 6 kilo til nå, så er jeg halvveis!

Seba-stina sa for siden:

Minus 2,5kg på meg etter første uka!

Roardo sa for siden:

Jeg trimmer ikke enda. Har planer om å begynne på treningsstudio igjen, men vet ikke helt når. Jobber veldig mye - må nok prøve å prioritere annerledes... Nå blir det bare noen turer med hunden...

Lykke til videre :D

Mankell sa for siden:

Uke1: 103,1kg
Uke2: 101,6kg
Uke3: 101,6kg:mad:
Uke4: 100.8
Uke5:

Nå nærmer jeg meg et TOSIFFRET tall. Håper jeg klarer det til neste veiedag.

superida sa for siden:

Haha nei det skal vel holde hardt gitt..... det skulle være 13,6kg
men nå er det nede i 12,2 :D

Regnet med at det var det det skulle være ja. Og gratulerer med fin nedgang!

Seba-stina sa for siden:

Nesten så jeg håper omgangssyke-kiloene ikke kommer på igjen, gitt, for da er jeg straks halvveis til målet :lol: Vet at omgangssyke-kiloene sikkert kommer på igjen, da, men det hadde jo være fint om de bare ble borte. Uansett har jeg jo gått ned 2,5 før jeg ble dårlig da.

Klådia sa for siden:

Hei alle sammen:)

Jeg vil også være med:D Målet mitt er 8 kg til påske. Kanskje litt vel optimistisk med tanke på at jeg normalt ikke går så raskt ned (har prøvd lavkarbo tidligere), men man må jo ha noe å strekke seg etter.

Og nå har jeg jo kommi meg godt igang med trening også:)

Mye flinke folk her inne. Gir meg skikkelig inspirasjon!

nisse sa for siden:

skal veie meg på lørdag. bli spennende. vil se 7 tallet snart, men er klar over at jeg må nok vente par uker til... begynte 3.1 2011:) men er på påskeutfordringen siden forrige uka

swegon sa for siden:

Har begynt å kaste gammle klær som ikke passer, her er det ingen vei tilbake. Det blir spennende på lørdag å se hva vekta stopper på....

Mankell sa for siden:

Det gjør jeg også. Skal ALDRI inn i de klærne igjen. Håper noen på Fretex får brukt for dem.

tora trollmor sa for siden:

Endelig 1,8 kg ned denne uka :) Gla og lykkelig ja :)

Ritchi sa for siden:

Jeg er med :)

StineH sa for siden:

Uke 1 : 117,8 kg (-1,8)
Uke 2 : 117,7 kg (-0,1)
Uke 3 : 115,8 kg (-1,9)
Uke 4 : 115,1 kg (-0,7)
Uke 5 : ....

Totalt : 4,5 kg av 8 - 3,5 igjen!

....

Uke 16 : MINST under 111,6 kg!!

Lotski sa for siden:

Slenger meg på jeg også, selv om de fleste her har begynt for lenge siden! ;)
Har nettopp begynt, så håper å gå ned mye mer enn 8 kg, men gjør jeg ikke det skal jeg vel alltids klare å gå ned 8 :D

Heaven sa for siden:

Gårt fortsatt opp.. murr

"Murr" eller "knurr"? :)

"Murr" høres nemlig glad ut, som en katt som maler :D

Roardo sa for siden:

Smart å kaste klær som blir for store! Men jeg har tatt vare på den største buksa til skrekk og advarsel ;)
Kanskje et lite tips?

Det er jo veldig kjekt å bruke i et skrytebilde nå man er kommet i mål :D

Zillah sa for siden:

Det er i stunder som dét at eg ønsker at eg faktisk hadde hatt ei bukse da eg var som mest omfangsrik. Hadde berre eit par skjørt som eg faktisk kan bruke enda, kunne antagelig gått opp enda ein 10-20 kilo med same skjørtet, og eg kan sikkert bruke dei i enda nokre kilo ned... 30-40-50 kilos elastisitet, det syns ikkje så godt på bilde. Kor får dei andre tjukkasane buksene sine frå, lurer no eg på. Stormotekolleksjonane går vanlegvis ikkje over str 56 (dame) og det var da altfor lite.

Ada/80 sa for siden:

Hei!
I dag er min veiedag og ned 0,8kg...tror jeg må justere det målet på 10 kg gitt;) Men det er jo en god stund til påske enda, så time will show!

Kjenner det er litt frustrerende å gå ned "bare" 800gr. når jeg følger dietten til punkt og prikke ( og jeg bare er i uke 3), men sånn er livet:p

Masse lykke til alle dere andre!!

swegon sa for siden:

Gleder meg til å kunne gå inn i en butikk å finne klær som passer. Bor i en by med 45000 innbyggere, man finner jo nesten ikke klær i store størrelse i butikkene. Dermed har det blitt at man har kjøpt klær på nette.

Jeg er omtrent der du er og sist uke gikk jeg ned "kun" 600 gram. Er vant til å rase ned i vekt vanligvis jeg.....
Men vi må ikke gi opp av den grunn!! Vi har i alle fall ikke gått opp :)

Ada/80 sa for siden:

Ja samme her...har også gått ned fort i vekt tidligere, men da hadde de kommet fort på også. (la på meg en deeeel kilo under graviditet:D) De kiloene som skal av nå har kommet gradvis de siste 3-4 årene. Hvor mye har det å si tro? Pluss at jeg har blitt noen år eldre også da...:p

Klaaaart vi ikke gir oss! Jeg skal til Tyrkia i mai og har tenkt å være stram som ei fele!:D

Satser på at kiloene våre slipper skikkelig til neste uke;)

Ada/80 sa for siden:

Ser du har begynt med 30 day Shred LanoGakkGakk! Jeg har bestilt den og venter i spenning! Har du gode erfaringer med den? Armene er et av mine største problemområder, så håper jeg kan bli kvitt noen cm der ;)

annex sa for siden:

Har hatt litt rusk i maskineriet, dvs det har tatt litt tid å komme godt igang med matlagnings- og spiserutiner, allikevel ser det ut til at jeg
ender på minus to kilo i januar.
.
Føler nå at rutinene begynner å sitte, og at jeg får i meg nok av de forskjellige næringsstoffene, spiser bra og kroppen føles bedre og ikke så sprengt.

Jeg har levd ganske uregelmessig, og litt etter kaste-i-seg-mat der og da, så for meg er det en utfordring å lage ordentelig mat og spise "ordentlig". Har begynt å bake lavkarbo-brød som jeg nyter forsiktig av, og utforsker og finner stadig inspirasjon i oppskrifter her på forumet.
Har fått en ny glede av matlagning, og trives veldig bra med det. En stor forbedring for en gammel surrekopp som meg.

Tror det begynner å sitte nå, takk for all inspirasjon fra dere på forumet!! ---:):):)--- Jeg skal klare målet til påske!!!

I min 2. uke gikk jeg ned 100 gram. Så 800 er jo en masse til sammenligning ;) Kan hende kroppen din trenger litt tid på å få i gang forbrenning. Men om du ligger stabilt på 800 gr. i uka, så blir det faktisk fort veldig mange kilo det!
Lykke til videre uansett =)

Heaven sa for siden:

Jeg står still/går oppo g gir snart opp hele lavkarbo.. Ikke rikka seg siden før jul så jeg er møkklei, frustrert og lei meg. Jeg gjør jo ingenting jeg ikke skal!!!

Heaven sa for siden:

hehehe jeg knurrer ;)

Ikke gi opp!! Gjør heller noen justeringer. Gå igjennom menyen din med en av "ekspertene" her inne. Det må være noe du kan gjøre for å få fart på sakene igjen.

Jeg sier bare IKKE GI OPP!!!

Kanskje du kan putte inn en ekstra spasertur f.eks, eller noe annet som kan endre stillstanden...

Heaven sa for siden:

Jeg trener vanligvis 3-5 ganger pr uke :) Så der er nok ikke mer å hente.
Keg har kuttet cola zero og fløte i hverdagen, uten resultat.

For eks i dag mtp mat:
Frokost: Eggesalat med skinkebiter
Lunsj: Middagsrester av Gerds enormt gode lasagne med masse salat til
Mellom: 2 babybel ost
Middag: Taco med hjemmelaget krydder og en haug salat.
Drukket 2 liter vann og to kopper te

Syns så synd på meg selv at jeg har tydd til colazeroflaska i kveld. Ikke mye, men ett glass for trøstens skyld.. ikke verste utskeielsen kanskje

Ada/80 sa for siden:

Tusen takk for oppmuntring!
Du har jo rett, men jeg er så gira på å få de av NÅ:D Men hvis jeg går ned 800g hver uke skal jeg være veldig fornøyd altså, vet bare av erfaring at det går tregere og tregere, så har lyst til å få en pangstart!:)

CocoNut sa for siden:

Har helt glemt og legge inn resultatene mine denne uken:rolleyes: men her kommer de bedre sent enn aldri.

Startvekt: 78,3 kg

18.01.11: 77,5 kg= 0,8
24.01.11: 76,2 kg= 1,3 kg
[color=#0000ff][/color]
Total nedgang: 2,1 kg
[color=#0000ff][/color]

Nupsida sa for siden:

Endelig har vekta beveget seg! Etter at den leeenge har stått fast på 74,4, viste den endelig 73,7! :D Bare 600 g igjen til minstenotering!

Fungirl sa for siden:

:heia: på dere alle :)

Jeg skal operere om en uke så da kan jeg forhåpentligvis begynne å oppdatere her også :)

Zillah sa for siden:

Lykke til, Fungirl!

Nupsida - så søt den tickeren din er, sånn ville eg hatt også, med antal dagar på, men den tel ikkje langt nok bakover :( (Eg starta første gong 23. mars 2009)

swegon sa for siden:

Da var det gått en uke og ny veie dag. Følger ketolyse kuren 100% og det gir resultat. Har samlivsbrudd med barn i januar, det har klart hjulpet på, men normalt hadde nok jeg ikke tatt av meg under en slik omstendigheter (trøstespising).

1.1.2011 : 141 kg
8.1.2011 : 136 kg
15.1.2011 : 134 kg
22.1.2011 : 131 kg
29.1.2011 : 128 kg

Hadde et mål om å veie 120 kg til påske, må nok revurdere mine mål.

StineH sa for siden:

Herreguuud! Du raser jo ned jo! Det er helt fantastisk! :D

Deanna sa for siden:

Nøyaktig fire uker siden oppstart i dag, og nøyaktig fire kilo ned. Med tanke på all den gærne treningen jeg har bedrevet (konstant støl!) og at jeg er midt i mensen, noterer jeg at det er et knallresultat. :D

Knallbra Deanna! Hvis du fortsetter sånn raser du virkelig fra meg....

Deanna sa for siden:

Jeg har selvfølgelig tenkt å fortsette sånn, så du bør bare holde følge! :D

Legg merke til at jeg har mindre enn 30 kg igjen! (Og det betyr også at jeg har kommet under de magiske hoinner, siden målet mitt er 70 kg).

Jeg får bare si det sånn: Jeg skal gjøre mitt beste!! ;)

Deanna sa for siden:

Fnis. Du kan få oppgaven med å banke vett i hodet mitt når jeg overdriver. :flau:

Det å være postitiv og ha full tro på at man skal klare noe er et viktig steg på veien for å få noe til!! Kampånd gir ekstra styrke og skader ikke :) Du har en super innstilling!

nisse sa for siden:

0,2 kg... ja ja. det går jo bedre neste uke :) men minus er minus

senorita sa for siden:

13 kg på 4 uker!! det er jo helt sinnsykt!!! Er det mulig å gå ned 13 kg på en mnd?? Villt :) Grattis!! :) Så deilig det må være!! :D Håper du husker å måle cm her og der også :)

swegon sa for siden:

Jeg har vært trofast mot kuren, trimmer mye minst 1 time hver dag. Jeg har desverre ikke målt midje eller lår, men bruker bukser som eg ikke har brukt på minst 4 år. Må bare si jeg er stolt av meg selv, vet at de første kiloene er enklest. Må takk for støtten jeg får av Dere, har ei som jeg bor sammen med som bare venter på sprekken min. Så det er ikke noe støtte på hjemmebane.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.