< Tilbake til oversikten

Vaniljefudge (myke karameller)

smgj sa for siden:

DET er viktig informasjon det... ! :eek: (Iler på kjøkkenet for å prøve.)

nonta sa for siden:

Jeg synes fudgen får en lettere konsistens og søtere ved å bruke kokosfløte i stedet for kremfløte. Da bruker jeg bare den stive fløten på toppen av boksen. De ble veeldig gode...Ikke så fete som med fløte, og fantastiske med ristede, salte pinjekjerner i, nam nam!! - Og bare et lite hint av kokos.. (Er ikke vill etter kokos selv..)

Jeg har smaksprøver på disse og "peanyt" på Sunkost i Markens i Kristiansand og Sunkost på Tangvall i Søgne, så gå å smak hvis noen er i nærheten :)

[img]http://nytlavkarbo.blogspot.com/[/img] nytlavkarbo.blogspot.com/

Jean1986 sa for siden:

Prøver meg på denne oppskriften i kveld:)

hufsemamma sa for siden:

EMH...hva mener du...Sukkeralkoholer...ukjent for meg :S kan du forklare??

Forresten dette må jo prøves...jeg er bittelit søtsugen om dagen :D

Yonah sa for siden:

De tas ikke opp av kroppen. Sukrin er et søtstoff som g¨år rett gjennom tarmene uten at noe næring tas opp eller at blodsukkeret går opp.

hufsemamma sa for siden:

men...men...står de som karbohydrater på pakken??? :S er det flere ting som har sånn???

Yonah sa for siden:

Det står vel 100g karbo hvorav 100g sukkeralkoholer. Sukrin er et sukkeralkohol som kan trekkes i fra i sin helhet.

hufsemamma sa for siden:

okay...jeg finner vel ut av sånnt jeg å etter hvert :D men da er det bare sånn spesielle" lett"produkter som sukrin som har sånne betegnelser da..?!!
blir jo skikkelig sulten av å lese her inne nå jeg...hehe...er det greit å knaske litt mandler når man blir sugen på snop?? eller er baconcrisp bedre...eller..hva er best..uten å ikke spise noe eller selleri el. :cool:

Supera sa for siden:

Les denne: Unngå å bli lurt av søtstoffer. Ikke alle sukkeralkoholene som er snille mot blodsukkeret. ;)

hufsemamma sa for siden:

Nå måtte jeg bare prøve litt av det jeg har lest her ikke rørt noe som kan ligne sjokkis i tre uker.. og endte opp med karamellen her,men jeg brukte matfløte sukkrin smør og vanilje essens!
Hadde jeg ikke smakt så mye underveis hadde jeg nokk fått en stor posjon :D
jeg lagde også sjokoladekaka..men hadde nok for lite sukrin i den :S MEEN da smurte jeg bare litt varm fudge oppå...vinsk..det sier vel sitt :D var redd jeg kom til å spise mye..men det er ganske så mektig så etter to skiver stoppet det seg :D det fikk bli lunch i dag gitt;)

Larkollen sa for siden:

Dette ble knallgodt! Jeg hadde i tillegg 8 dråper karamellstevia oppi og det ble skikkelig karameller. Spørs om det blir noe igjen til jul

r.o sa for siden:

Mine blir aldri vellykket. Laget en blanding av sukrinmelis, tagatose og litt steviadråper. Disse ble ikke stive, skilte seg litt men tok det inn med kald fløte og det gikk ok. Tok peanøtter oppå og det skulle jo også hjelpe litt. Men de ble ikke stive og har lagt de i fryseren. Meningen er å ta sjokoladetrekk oppå.
Hva gjør jeg galt. De putret 30-40 min før se begynte å skille seg og berget det inn. BUrde jeg ha kokt de lenger. Synes ikke de "ble fort stive"...

nellie sa for siden:

Mye enklere å lage i mikroen!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.