< Tilbake til oversikten

Vaniljefudge (myke karameller)

marjusen sa for siden:

Da lage jeg en halv porsjon med vanilje og en halv porsjon med sjokolade.

Lot 2 SS med sukrinmelis, 1 dl fløte og 50 gram smør koke i ca 1 time. Så tok jeg den vekk fra plata og smelta 60 gram sukkerfri mørk sjokolade oppi der igjen. Helte hele smørja i ei brødform og satt på kjøling nå.

Den andre var lik, men da hadde jeg oppi 1,5 ts med vaniljepulver og lot den koke med basisen hele timen. Den ble veldig seig til slutt, så var bare å legge på bakepapir i ei langpanne. Delte opp i ruter og lagt på kjøling.

Gleder meg til å smake på dette i kveld når vi skal feire bursdagen til samboern. Lagde også en snickerskake i går kveld som sto til kjøling til i dag. Ser heelt fantastisk ut. namme namme:)

Marius

Fofa sa for siden:

Jada...da har jeg egenhendig spist hele posjonen min på 2,5 dager.... jeg ga bort 3 stykker av 30.....hehehe.. Huff... De var jo så gode! Heldigvis lite karber i dem, så jeg er fortsatt i ketose altså!!:)

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Jeg lagde sjokoladevarianten på lørdag, ble god, men jeg brukte 2 ss råkakao - og det ble litt for mye for gubben og dattera - så disse får jeg ha for meg selv, de syns de var for bitre. Jeg liker jo bitter sjokoladesmak, men må si meg enig i at det kanskje ble litt mye av det gode. Dere som har laget sjokoladevarianten - hvordan har dere gjort det? Hva og hvor mye??

marjusen sa for siden:

Bruker du kakao OG vaniljepulver?

Gerd sa for siden:

jeg brukte i tillegg til vaniljepulver 1 ts bakekakao til ca. 1/2 grunnrøra :ja:
De vart gode, og forsvant på et blunkt.

helenemor25 sa for siden:

:confused: får ikke til jeg,skilte seg etter 30min småkoking ... hva gjør jeg galt? jeg som hadde gleda meg til karameller til ikveld :confused:

Karissima sa for siden:

Det samme skjedde meg første gangen. Tror jeg hadde for sterk varme. Laget en porsjon til men er ikke helt fornøyd :( Synes de ble litt "kornet" så jeg har vel gjort noe feil med den også :confused:

Minsten sa for siden:

Nå gir jeg opp med denne oppskriften, uansett hva jeg gjør så sprekker den! Men takk for at du delte :)

Biggie Small sa for siden:

Den skilte seg også for meg etter ca. 30 minutter dvs. det blanke fettet. Fargen ble også etterhvert (50-60 minutter) for mørk selv om jeg rørte og med rett temperatur.

Hvis jeg hadde tatt den rundt 30 minutters merket ville den lignet bedre på karamell. Jeg fikk knapt 10 små muffins-bunner ved 90gr. fløte mengde. I tillegg var sukrin(melis)bismaken klart pregende, nesten mer ubehagelig enn som rent produkt.

Nå skal jeg prøve en variant som jeg fant på et diabetesforum og se.

Biggie

Sugarmom sa for siden:

mmmm..ELSKER fudge :) Så dette må absolutt prøves! supert som julekos da :)

Fofa sa for siden:

Jeg synes det er så utrolig rart at dere ikke får det til...jeg mener, det er jo ikke mye vi kan gjøre så forskjellig. Jeg er absolutt ingen kløpper på kjøkkenet, men mine fudges har blitt helt supergode! Det har nok lite med meg å gjøre, men all ære til den supre oppskrifta!!
Skal lage min 3.posjon i morgen.
Når det kommer til den kalde sukrin smaken, så var den veldig sterk når jeg smakte på røra, både underveis og når den var ferdig. Men, den forsvant helt etter at de var kjølt ned og stivna.

Supera sa for siden:

Åh, dette var helt herlig! Jeg lagde dette i kveld til moren min som har bursdag og hun syntes også det var helt fantastisk godt.

nellie sa for siden:

Det kan jo ha noe med varmen å gjøre:)

Karissima sa for siden:

Så mye som dere andre skryter får meg til å lure på om jeg skal prøve en tredje gang :confused: Alle gode ting er tre som det så fint heter :D

Echo sa for siden:

Jeg prøvde to ganger, lot det omtrent ikke koke 2. gang sånn at du nesten ikke så at det kokte. Holdt på i nesten en time. Jeg syns imidlertid at resultatet mitt ikke på noen måte kan sammenlignes med fudge, ihvertfall:D Det så ut som på bildet, men var mer likt for myke karameller og det er jeg igrunnen ikke så veldig glad i :) Lykke til!

Karissima sa for siden:

Får se om jeg gidder en tredje gang i og med at du heller ikke forbinder det med fugde .Det var nemlig det jeg ble skuffet over ved 2.forsøk da jeg trodde jeg hadde fått det til :(

Tone-G sa for siden:

:sikle:

Nååååååå skal jeg løpe ut å handle :heia::sikle:
Må bare vente på ribba i ovnen :lol: Det blir ikke ribbemiddag før ingridiensene er i hus :lol:

Dere som ikke får det til.. Hva slags smør bruker dere?

Jeg regner med at jeg skal kjøpe inn vanlig meierismør?

Herremin som jeg gleder meg til i morra, da skal jeg nemlig age adventsgodteri :sikle:

Julie sa for siden:

Brukte vanlig meierismør, jeg, ja. :ja:

Tone-G sa for siden:

Gosj, nå har jeg det som trengs for å lage disse.. Jammen skal de testes ut i helgen :sikle:

Tone-G sa for siden:

Disse var utrolig gode :sikle:

Men hvor lenge holder de i kjøleskap ?

Fofa sa for siden:

Jeg la halvparten i fryseren...og de va helt fine når jeg tinte dem. Jeg spiste også noen direkte fra fryseren, og det funka og helt bra!!

LIBBA sa for siden:

Da har jeg prøvd meg igjen:) Denne gangen gikk det bra:heia:, men jeg koker dem ikke. Røra bare trekker.
Som søtning brukte jeg en ss sukrin, en ss natreen, og litt stevia.
Smaken ble fortreffelig;)

LIBBA sa for siden:

Mente selvfølgelig melis sukrin:D

Varianten på diabetesforumet foreslo å ta i smør på slutten og så røre mye rundt..

otika sa for siden:

Hvor lenge kan jeg oppbevare disse i kjøleskapet ??? Jentungen vil lage disse i julegave til pappa`n sin,men er det for tidlig ?

LIBBA sa for siden:

Hadde med på jobben i dag:)
Falt i smak hos alle som smakte :heia:

knh sa for siden:

Disse er himmelske!!

Titti sa for siden:

Jeg elsker tittelen på denne tråden jeg. :sikle:

Coockie sa for siden:

Er det noen som vet næringsinnholdet på lakrisekstrakt? Sånn man får kjøpt på Panduro osv. Det kunne jo vert interessant å lage lakriskarameller ut av denne oppskriften :)

Supera sa for siden:

I forigårs lagde jeg trippel røre og prøvde meg frem med tilleggsmaker.

Bringebærversjon (vellykket)

Jeg lagde bringebærversjon ved å blande i litt Heistad bringebærgelepulver rett før jeg tok fudgen i former. Det ble herlig!

Jordbærversjon (ikke vellykket, men brukbar)
Jeg lagde også en jordbærversjon ved å blande inn sukkerfri jordbærsirup fra Hershley's, men den røren måtte i fryseren for å bli stiv. Det blir sukkerfri jordbærgelé neste gang heller. Men det smakte utrolig godt da, og den ble jo stiv etter en tur i fryseren. :geip:

Eple/pære-versjon (ikke vellykket, men brukbart)
Fun light eple/pære-konsentrat. Ble for tyntflytende så jeg slurpet det bare i meg der og da. Hadde nok blitt stivt i fryseren. Smakte godt i alle fall.

Lakrisversjon (ikke vellykket, smakte ikke godt)
Prøvde knuste anisfrø. Smakte ikke godt. Lakrispulver blir kanskje godt da, men det hadde ikke jeg.

Kakaoversjon (vellykket, men jeg syntes ikke det smakte så godt)
Bakekakao. Syntes ikke det smakte så godt rett og slett. Men andre likte det. Neste gang vil jeg heller prøve med sjokolade i.

Kokosversjon (vellykket, men jeg syntes ikke det smakte så godt)
Tok i litt revet kokos. Jeg synes det ble for snodig, men andre ville sikkert likt det.

Neste gang blir det diverse Jell-O-geléer som skal til pers. Jeg har ørten typer. :snill:

NitaNita sa for siden:

Hei:). Prøvde karamellene forleden dag og brukte vaniljestang som jeg bare delte i to og la oppi. Koka det hele i ca. 1 time og de ble kjempegode:). Skal prøve igjen til jul....

IceBabe sa for siden:

Hos meg ble det vellykket på andre forsøk. :) Prøvde for første gang i går, men da skilte det seg like etter at det kokte opp... :confused: Men siden det i oppskriften kun står "fløte" var det ikke så enkelt å vite om man skulle bruke kremfløte eller matfløte. I går prøvde jeg da med matfløte... og det gikk jo ikke så bra... :p Men da jeg prøvde igjen med kremfløte i kveld, så gikk det bra. Så nå står de og koser seg i kjøleskapet. Gleder meg til å smake. :D

sigboh sa for siden:

Nå er det jo kremfløte som liksom er nr.1 choice på lavkarbo :D

IceBabe sa for siden:

Takk for info, men det er jo ikke en selvfølge å vite det for oss som er helt fersk... :blinke:

cillesnuppa sa for siden:

Icebabe: det er fint du skriver det, så lærer jeg å presisere bedre!
Takk for mange gode tips fra dere som har testet, og gode tilbakemeldinger. Jeg vet dessverre ikke hvor lenge de holder i kjøleskapet, for jeg synes det er stas å servere de og spise de selv...

LIBBA sa for siden:

Det er ingen fare for at dem blir gamle her heller.:D
Kjempegode:sikle:

Timiane sa for siden:

Jeg har laget disse mange ganger og er super frelst.
Prøvd med vanilje, kakkao (tror sjokolade blir bedre) og kaffe.
Har vært velykket og alle som har fårr smaksprøve har vært fornøyd.

Aeryth hvor får du kjøpt det smaks pulveret som du bruker?

Tentke jeg skulle lage julegodt til meg selv...

Supera sa for siden:

Hvilket av dem?

Timiane sa for siden:

Så ikke det stod bringebærgelepulver, leste bare bringebærpulver..:confused:

Supera sa for siden:

Hehe, da så. Gå i en velassortert butikk og se etter sukkerfri gele. Nå er det ikke lenger Heistad som produserer det, men Eldorado. Jeg hamstret litt da Heistad sluttet å produsere. Megaen min solgte det ut til halv pris, så da kjøpte jeg de ti siste der. Eller du kan kjøpe Jell-O hos f.eks. Dialife. De har svart kirsebær, kirsebær, sitron, lime, appelsin, fersken, bringebær, jordbær og jorbær/banan.

sam03 sa for siden:

lagde disse i dag.2 stk, men jeg er jo en av de uheldige....min skilte seg:(
åsså begge gangene da :confused:
første gangen små kokte og små putra innimellom.litt sånn opp og ned. mitt andre forsøk så lot jeg de såvidt putre, men etter lang tid,så skilte denne seg oxo. jeg vet ikke hva jeg gjør feil...kansje den koker for lenge.....har jo ikke helt skjønt når den liksom skal være ferdig..
satte det til kjøling,,så en smaksprøve blei det jo.
ang.smaken, så er jeg ikke helt imponert :( brukte natreen, som jeg egentlig syns er best,men det blei liksom salt smak på karamellene....
skal kjøpe meg sukrinmelis,så starter jeg om igjen :)
alle gode ting er tre...ikke sant :D

Timiane sa for siden:

Jeg har vært fornøyd alle gangene. aldri skillt seg. Brukte du ekte meierismør sam03?
Er det mye salt i smøret du bruker, kommer sikkert salt smaken derifra.

sam03 sa for siden:

hadde det smøret som heter smør :-) så det er vel rette smøret vel??
bare meg som er elendig som kokk.he he...

Ana sa for siden:

Mmmm, må løpe og prøv

Karissima sa for siden:

Ja alle gode ting var ihvertfall 3 for mitt vedkommende :D Ble likevel ikke like frelst som mange andre her :nei:

Nupsida sa for siden:

Har ikke sukrin-melis i hus, men har så lyst å prøve! Noen som har prøvd natreen?

sam03 sa for siden:

jeg har brukt natreen.men røra mi skilte seg. det er ikke natreen sin feil,heller kokka ;-) men nå har jeg kjøpt sukrin melis, fordi jeg syns natreen blei litt " salt" i smaken.....

Nupsida sa for siden:

Hvor mye natreen brukte du da? :) Å, gjorde du noe annerledes enn det som står i oppskriften?

Fofa sa for siden:

Åhhh...er kvalm nå:høh: hehe. Har laga en dobbel posjon i dag, så nå står ca 70-80 små karameller og stivner i kjøleskapet.

Jeg har slikket kaserollen rein nå...hehe, så det tyter søtt ut av øra på meg...

sam03 sa for siden:

brukte samme oppskrift og samme mengde.men kom tilfeldigvis på at salt smaken kommer kansje fra smøret..det fins kansje det som heter smør,med og uten salt. kansje det er feilen. gleder meg til å høre ditt resultat :-) lykke til.

Nupsida sa for siden:

Oki, takk :D
Skal prøve meg på den imorgen, så kan fortelle da hvordan det gikk ;)

lifejack sa for siden:

Det gikk da utmerket med kokosmelk!?! De fikk riktignok ikke noe fin karamellfarge siden de ikke inneholder melkeproteiner, og saltmengden må finjusteres, men ellers ble det absolutt karameller av det, ja:D

Har du prøvd å ta smør i helt tilslutt?

Kamilla sa for siden:

Dette skal prøves, så fort eksamensstresset er over. Har ikke lest hele tråden, men hvordan er det å lage de direkte i konfektformer?

Supera sa for siden:

Spørs hva slags konfektformer. Jeg helte røra i silikon-konfektformer. Funket så bra atte. :snill:

knh sa for siden:

Jeg har laget de i vanlige konfektformer :) Funker fint!

Bæret sa for siden:

Kjempegode! :D

Jeg har kokt en porsjon med vanilje, og en dobbel sjokolade.

Den ble ikke tykk i kasserollen, noen av rørene...

Nupsida sa for siden:

Nei, nå har jeg prøvd to ganger, å begge gangene skilte den seg! Årh.. to hele timer bortkasta.. Siste gangen hadde jeg den bare på 3 (av 9) hele veien, men rett før den hadde stått en time, skilte den seg.. ÅRH frustrert

Supera sa for siden:

Min skilte seg også den ene gangen, men den er fullt brukbar likevel. Bare pisk godt rett før du heller i form(er).

Timiane sa for siden:

Mine har ikke skilt seg noen ganger. Jeg koker ca 35 min og blir ikke helt stive i kaserollen. Legger de på varandaen til kjøling. Etter en time er de perfekte.
Kan det være koketiden som gjør at de skilles seg?

helenemor25 sa for siden:

i morgen skal jeg prøve igjen..siste forsøk:p blir så sinna når jeg ikke får det til.. aner ikke hva jeg gjør galt..har den på svaaak varme og etter 20min så skiller den seg :mad:

Karissima sa for siden:

Jeg fikk det til på 3.forsøk. Rører du innimellom ? Jeg måtte ha det på veeeeeeldig svak varme. Håper det lykkes for deg :D

misslinda sa for siden:

:)Når jeg før har laget karameller på høykarbovis, så har jeg måttet røre hele veien.. Da skiller den garantert seg ikke ;) :)

Skal prøve denne og røre hele veien (står å rører mens jeg leser boka mi ) :)

Gerd sa for siden:

Jeg har laget disse mange ganger. Har ikke skilt seg.
Rører en sjelden gang.
Det koker ikke, men syder ( bare slik at du ser at det beveger seg litt)
Lar den stå minimum 1 time, gjerne lenger.
Og tar kjelen fra plata når jeg ser at det blir litt fett rundt kanten.
Jeg bruker en liten teflonkjele.

Nupsida sa for siden:

Jeg rørte nesten hele tiden, men den skilte seg alikevell.. begge gangene! Mine kokte heller ikke, men alikevell skilte de seg. Hva er det jeg gjør feil?!?! :S

LilleM0r sa for siden:

Genial!!
Da har jeg bestilt tre slike og er da ferdig med tre nye julegaver :D
Tusen takk! :)

Har du en selv?

Supera sa for siden:

Hehe værsågod. Nope, jeg har ingen selv, men jeg har planer om å kjøpe. :snill:

Cassiopeia sa for siden:

Jeg prøvde meg på en katastrofal snickersvariant av disse i går. Jeg tok dem nok alt for tidlig av plata, så de ble for lyse og veldig klinete. De endte i søpla, men hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde de fått en bedre skjebne.

I dag har jeg nemlig lagd marsipan før jeg satte i gang med en ny porsjon fudge. I dag var jeg veldig tålmodig, og de fikk både karamellfarge og -smak før de skilte seg.
Jeg brukte hjemmelagd vaniljeessens (vaniljestenger på sprit), og jeg TROR det skilte seg fordi jeg rørte for hardt når jeg hadde vaniljen oppi.

Jeg aktet ikke å kaste karamellene mine for andre gang på to dager, så jeg tok en råsjanse: Jeg knekte ei plate 70% Premium sjokolade oppi røra, og lot den smelte under omrøring. Så tok jeg de to eggeplommene som egentlig var spart som tilskudd til frokostomeletten og rørte dem inn. Røra opp i mikserbollen og mikseren på full fart mens røra kjøltes ned.

Jeg rørte inn godt med peanøtter, men det blir garantert nydelig med andre tilsetninger eller uten noe også.

Milde himmel!!!!!!

MariusT sa for siden:

Kan man bruke vanlig "Sukrin sukker"? Har ikkje Sukrinmelis. Kan man male vanlig sukrin???

Cassiopeia sa for siden:

Det går fint med vanlig sukrin i denne, MariusT.
Her smelter sukrinet uansett, så det lønner seg nok økonomisk å bruke sukrinsukker og ikke melis. Melisen er atskillig dyrere pr kg på "min" butikk, i alle fall

Julie sa for siden:

Merkelig... på helsekostbutikken "min" er Sukrin dyrere enn SukrinMelis!

Cassiopeia sa for siden:

Har du sjekka vekta, Julie-x?
Jeg betaler 62 kr for 400 g sukrinmelis, og 69,- for 500 g sukrin.

Gerd sa for siden:

min pose sukrinmelis var 350g:ja:

CosiFanTutta sa for siden:

Ja, nå har jeg gjort et forsøk. Laget (desverre) dobbel porsjon :)
Røren både smakte og luktet nydelig, den stivnet derimot ikke. Kokte i 1 1/2 time, har stått 1 time i kjøleskap, men like rennende. Noen tips?

Supera sa for siden:

Det får bli iskonfekt da. :geip: Hvis det ikke stivner i fryseren, så har du virkelig gjort noe feil. :geip: Men det tar lengre tid enn en time for mine å bli harde. Mine måtte stå over natta.

CosiFanTutta sa for siden:

Okey, da får jeg ha tålmodighet :) Takk for tilbakemelding!

halkatlala sa for siden:

har fått to runder med vellykka og tre med misslykka til nå. det virker som om det er når jeg rører mye at det går dårlig, så nå har jeg ny runde på komfyren og prøver så godt jeg kan å ikke røre;) får se hvordan det går. blir det bra så skal jeg ha i grovhakka paranøtter og pynte med litt mørk sjokolade:D

kamp sa for siden:

Jeg prøvde i dag og det skilte seg

Men det gjør sjokoladeglasuren jeg lager til kake også og den samler seg alltid ved å røre inn 1 ss iskaldt vann.

Så hvorfor prøve?

Tok den av platen, vispet som en gal mens jeg helte oppi 1 ss kaldt vann.

Og den samlet seg helt fint!

mam sa for siden:

DETTE tipset må dere skrive ned, ramme inn og henge over komfyren. Jeg har akkurat kokt en porsjon som skilte seg, gjorde dette og den samlet seg perfekt! Ingen mere bortkastete dyre ingredienser! Takktakktakk!:heia:

Timiane sa for siden:

Den stivner nok til slutt. Det går ann å legge den i fryseren. så blir de både kalde og gode. (Om de ikke stivner i kjøleskapet)
Harde skal de ikke være.

Rin sa for siden:

Hihi. Mitt første forsøk ble mislykket, for høy varme. På andre forsøk ble jeg litt paranoid og tok det muligens av platen liiitt for tidlig, men det ble i alle fall en fin masse, som nå står og stivner i kjøleskapet.... og jeg har spist opp det som hang igjen i kjelen. :o :p Ååå, så glad i vanilje! Må lage mer av dette!

kamp sa for siden:

De ble stive og fine her men falt dessverre ikke i smak :(

Helene M sa for siden:

Tomt for sukrin melis på helsekostene mine i dag...:(

MEN, jeg VILLE prøve. Så her står det en kjele å varmer seg med Splenda i i stedet. Håper det går greit. Røra ble iallefall god!:D

mam sa for siden:

Smakte for kaldt eller for mye smørsmak? Jeg ble ikke så begeistret for den rene sukrin varianten jeg prøvde. Jeg forsøkte igjen med blanding av sukrin og natreen, og litt stevia. Jeg skal smake på de i morgen. Og jeg bruker ikke bare saltet meierismør, men tar halvparten usaltet. Det smaler bedre syns jeg.

Helene M sa for siden:

Mmmmmm! Deilige!

Jeg kokte de sikkert litt for kort tid, men de ble sånn halvfaste. Fint første forsøk, synes jeg:D

Ikke tror jeg har klikket eller noe nå. Men jeg synes nesten smaken var litt lik som fyllet som bruker å være på suksessterta. Eller gulkaka som jeg sier. :) Det er favortittkaken min! Ganske sikker på at denne fudgen er god på en sånn kake, bare den ikke blir kokt for lenge:D

kamp sa for siden:

alt for mye smør.. de mente det var en smør klump i munnen :p

Rin sa for siden:

Hehe, det var litt moro prøvesmake på en ferdig stivnet bit i går - jeg utbrøt "oi, det var nesten litt for søtt!", mens ikke-lavkarbo-familiemedlem stirret vantro på meg og mente de kaanskje kunne smake godteri hvis man hadde sukker oppi. :p

Carisma sa for siden:

Samme her, de smakte FRYKTELIG mye smør!! Ikke salt smør, bare smør. :eek:

mam sa for siden:

Jeg har lagd de 2 ganger. Første gang lot jeg de koke for kort tid. De var lyselyse gule, bare såvidt brune. Det må bli brunt for at karamellsmaken skal komme fram.

Å ha oppi mere sukrin, eller helst en mix av sukrin, splenda og natreen er bedre enn å knipe inn på søtstoffet. Jeg hadde peanøtter oppå røren før den stivnet, skar i biter og dyppet i smeltet mørk sjokolade. Da ble de livsfarlig gode. Denne bakehelga har fått meg til å gå opp i vekt, hehe. Jeg har fått i meg altfor mye fløte, peanøtter og mørk sjokolade.

Anitave sa for siden:

Har satt på to kjeler nå..
En med matfløte og en med kremfløte.
Den ene har jeg vanilje essens i.. Gadd ikke bruke 199 kr på pulveret.
Den andre røra skal jeg prøve meg litt frem med litt forskjellige smaker av div essenser og sjokolade.
Håper det smaker godt, da blir dette MITT julegodteri i tillegg til atkins sin endulge melke sjokolade som jeg er avhenig av.

Hjelpe meg, kommer til å stå ved grytene i kveld. Risgrøt til riskremen står på og ribba venter på sin tur til å få komme ut av skyllevannet for å bli kokt.

Resten av familien koser seg med film.

noraa sa for siden:

Holder på å lage denne nå, med lakrisrotpulver (smaker som hockeypulver) og litt kvernet chili (chili explosion fra Santa Maria).

Har prøvesmakt litt, og det smaker herlig!

Fredrikke07 sa for siden:

Herlig! Gleder meg til å høre resultatet!! Elsker lakris!
Kan man "maule" lakrisrotpulver:o?

Idarull sa for siden:

Blir disse sånn som de man får kjøpt i løsvekt fra candy king?

cillesnuppa sa for siden:

Idarull: nei, egentlig ikke. Men de er laget fordi jeg fyste sånn på de fra candy king;) Jeg pleier å ha nøtter og mørk sjokkis i de, og savner ikke de andre lenger;)

nellie sa for siden:

De smaker mer som smørbukk!:)

Carisma sa for siden:

De smaker smør ja, men ikke smørbukk! :nei:

nellie sa for siden:

I min munn smaker de mer som smørbukk enn som vaniljefudge ala Candyking:)

noraa sa for siden:

Det kan du nok! Jeg har iallefall gjort det.. ;) (det står på boksen at anbefalt dagsdose er 25 mg, så det er nok lurt å holde seg innenfor dette) Smaker som hockeypulver, og jeg har bl.a laget lakrisrotkuler etter oppskrift fra Kjernesunn Familie.

Karamellene ble helt fantastiske. Jeg er mer glad i sterke/sure/salte enn søte ting, og som deg elsker jeg lakris. Disse ble derfor perfekte for meg. (Men neste gang skal jeg ha i mye mindre sukrinmelis, så de får enda mindre søtsmak.)

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.