Tropika sa for siden:
Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ
Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!
Tropika sa for siden:
Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ
Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!
Sivensvans sa for siden:
Good luck!! ;)
Tropika sa for siden:
Minus 4 cm..
Fjasnissen sa for siden:
Ser man det ja. Selv om kiloene står stille, så skjer det ting.
Bra jobba :)
Tøsa! sa for siden:
Blæh, endelig er sykehusoppholdet over, så nå kan jeg tilbake på fettet igjen:P
Har gått opp igjen det jeg gikk ned selvfølgelig, men da er det bare å starte på nytt!!!
Er ingen flere avbrytelser i sikte nå så...
Fjasnissen sa for siden:
Der har du rette instillinga. Stå på!!
Tropika sa for siden:
I dag skal jeg på Vamp konsert og det gleder jeg meg til.. Utfordringen blir vel middagen først.. Vi skal spise på en kinarestaurant og jeg eeeeelsker sursøt saus.. Men får heller finne noe annet lavkarbovennlig..
Tøsa! sa for siden:
denne er genial...
trenger ikke registrere dere først selv om det står det der oppe.
Nelly sa for siden:
Hei. Jeg har bare lest i denne tråden noen ganger. Jeg staret for mandag for en uke siden(altså 15.11.10). Er meget overvektig og som mange andre lei av det. Jeg holder på å spy når jeg ser meg i speilet så nå har jeg bestmet meg for at jeg skal klare det. Det som fremdeles er utfordringen er å tenke at jeg virkelig skal klare dette. En del av meg har gitt opp litt...
Men uansett, jeg får finne utav hvordan jeg skal holde vekten mens jeg går nedover for dette går ikke mer.
Første uke har gått bra. Magen er i storform, føles deilig å slippe luft og sure oppstøt! Vekten tror jeg tusler litt nedover også. Har ikke så fokus på den(skal jeg prøve på). veide meg for første gang i dag og skal veie meg igjen i morgen. I dag var stixen Skikkelig lilla. Så da ble jeg positivt overasket!
I dag trente jeg og det gikk også bra. Var litt slappere enn vanlig kanskje, men det viktigste for meg er å få opp pulsen et par ganger i uken rett og slett fordi det er nødvendig for kroppen og ikke for å slanke meg eller noe. Trening må til for å holde kroppen sunn, tenker jeg. Jeg trener på spenst og er sikkert det tykkeste medlemmet der. Jeg svetter meg igjennom saltimer sammen med slanke lekre damer, og selv om jeg sliter litt med det går det bra! Det verste er alle speilene, men jeg har jo fordelen at jeg forbrenner jo mange flere kalorier enn de slanke damene ;)
Jaja, håper jeg skal følge med dere lenge.
Mrs.Pork sa for siden:
Hei Nelly!
Jeg ville bare si at det er veldig deilig å høre om andre som tenker slik som meg når det gjelder trening. For det er dette fokuset jeg også holder på nå, siden jeg har sykdommer som stopper meg i å trene "skikkelig" slik jeg gjorde før (og som jeg synes er utrolig gøy). Så det å tenke at det er bra og nødvendig for kroppen, rett og slett fordi det er mye som skjer i kroppen når man trener, synes jeg er et godt fokus å ha siden jeg ikke kan trå til 100%. Jeg har en litt sånn filosofi når det gjelder slankingen også, kroppen har godt av det og jeg vet at feks leddene vil få det mye bedre i en slank kropp. Så på mange måter tenker jeg at jeg slanker kroppen sunn, og ikke bare for å bli pen (selv om dette selvsagt også er en motivasjon).
Masse lykke til, det blir spennende å følge din fremgang! :)
Mrs.Pork sa for siden:
Jeg hadde samtale med fysio i går, og hun støttet meg i at jeg går ut av ketose til helgen. Rett og slett for å kunne spise litt klementiner i adventa og innimellom i helgene kunne ta litt tomtegløgg og kanskje litt snop. Jeg kjører fremdeles lavkarbo ut året, uten å følge ketolysen slavisk (får se hvordan det blir i ukedagene, mulig jeg ramler tilbake i ketose da dette kostholdet passer godt for meg).
Uansett ønsker jeg selv å gå tilbake til ketolysekuren helt og holdent etter nyttår.
Jeg skal på vekta i morgen, så da skal dere få en oppdatering!
Skippy sa for siden:
I dag gikk det opp for meg at jeg hører til her, litt treg i oppfattelsen kan mann si.... Men åkkesom, jeg startet med ketolyse 1. november og var i ketose den 3. Siden den gang har jeg gått ned null og niks. Det synes jeg er litt merkelig. Jeg spiser minst mulig av kjente partystoppere som tomat, ferskoster, CC, rømme og kunstige søtningsmidler. Jeg spiser nok grønnsaker og nok fett, variert er det også - har liksom litt vanen fra tidligere runde. Det eneste som er forskellig fra forrige runde er at denne gangen trimmer/trener jeg hver dag. Enn så lenge så føles det rett for kroppen, men litt rart at det ikke rikker seg på 3 uker. Hadde egentlig ikke tenkt over at det hadde gått så lang tid.
Om ikke det løsner snart så tror jeg at jeg skal opp i karber og ned i fett, mer ala Lindberg. Eller burde jeg helle i retning Skaldeman? Eller annet som kan sparke dette igang? Gode råd?
Tropika sa for siden:
skippy: Måler du deg også i cm? Her har jeg stått stille de to siste ukene, men har likevel mistet 15 cm..
Har vært litt rundt om og fått handlet litt julegaver. Nå er ungene i seng, vaskemaskinen går og jeg har fått vasket over alle gulvene i huset.
Mrs.Pork sa for siden:
Fysio målte meg i dag: -5 cm i livet og -5 cm over bryst. På en uke! Droppet vekten, men i følge min egen vekt har jeg gått ned totalt 4,2 kg på disse tre ukene.
Tropika sa for siden:
Det er jo knallbra Mrs.Pork!
Jeg gikk på vekten i dag og den viste 1 kg mindre enn mandag..
butterkopp sa for siden:
AA endelig har jeg blitt venner med vekta igjen! -6,2 i dag :)
Har funnet ut at jeg har spist alt for mye, så selv om jeg er i ketose har jeg ikke gått ned. + mensen da selvfølgelig, det er virkelig ikke en vinner under slanking :S
Nelly sa for siden:
Så bra :)
Jeg har ikke veid meg siden mandag morgen, og er veldig stolt av det. Når jeg er riktig veiete så veier jeg meg 2-3 ganger dagen. Men vekta påvirker humøret veldig opp og ned. SÅ nå skal jeg bare veie meg mandager :) Så da har jeg noe å glede meg til på mandag morgen. Uansett, jeg kan ikke la den dumme badevekta styre hverdagen min. Målingen synes jeg er vanskelig. Da må man gjøre som Mrs.Pork at noen andre måler. For når man måler seg selv kan man få så mange forskjellige mål...
Mrs.Pork sa for siden:
Jeg er i alle fall fornøyd, og da er det liksom ikke så veldig farlig at vekten står litt stille. Gleder meg til fortsettelsen :)
Skippy sa for siden:
Ja, da har jeg gått ned 200g gram siden starten av november. Og mistet 6cm i midjen og kanskje en halv cm over låret. Rare greier.
I dag er min 7 dag med 30 day shred med Jillian og jeg merker at det hjelper på kondis og styrke.
Tøsa! sa for siden:
Fatter ikke hvordan det er mulig å både spise seg stappmett og gå NED i vekt på et par-tre dager! Over lengre tid skjønner jeg, men et par kg siden mandag når jeg stapper innpå med kjøtt og flesk. Men for all del, har ikke noe imot det jeg :P
mama67 sa for siden:
Jeg blir egentlig litt frustert. Syns ikke jeg går ned noe, og med en badevekt som ikke er frisk, får jeg ikke noe feeling på om dette går i riktig retning. Målebåndet mitt finner jeg ikke igjen, og ikke målte jeg meg når jeg startet opp heller, så måling vil være bortkastet nå. Mister litt gløden av dette, men fortsetter likevel med riktig kost :)
Håper bare jeg snart kan se litt resultater...
Viktig å finne litt motivasjon for å holde på framover.
Tropika sa for siden:
Ikke mist motet mama67!
Jeg har hatt to uker uten nedgang, og så plutselig gikk jeg ned 1 kg "over natta". Kroppen er på sparebluss, men du vinner kampen til slutt!
mama67 sa for siden:
Jeg holder ut, Tropika :)
Men det er klart at det er annerledes å være på ketolyse for annen gang enn det var første. Da bare rant det av meg, og det var såååå motiverende. Vet jo at jeg ikke har så mye å ta av nå, men litt kunne jeg jo miste. Bare litt lissom ler
Noe har jeg nok mistet, selv om det ikke synes på vekta. Syns jo jeg ser endringer i speilet, men vet ikke om det er ønsketenkning. Jaja, til tross for en uke med mange plager i forbindelse med kostomlegging, er jeg ikke i nærheten av å gi opp!
Merker jo positive ting i kroppen, som en mye bedre mage. Bare det alene gjør det verdt det :)
Mrs.Pork sa for siden:
Synes du skulle gå til anskaffelse av et målebånd. Det gjør ikke all verden at du ikke målte deg ved oppstart (det gjorde ikke jeg heller), men det er jo greit å sjekke om det skjer noe med vekt/figur for motivasjonens del? Bra du merker positive ting i kroppen i alle fall! :)
Mrs.Pork sa for siden:
woof, så har jeg gått ned 0,5 kg siden onsdag.
Startvekt 2. november: 92,2
26. november: 87,5
Nedgang på 4,7 kg på ca 3,5 uker. Er spent på måling neste uke, jeg merker nedgangen på buksa og bh'n nå :D
Sugarmom sa for siden:
Hei alle sammen :) Hører hjemme her jeg da! Startet med ketolyse 15/11 :)
Har ikke gått ned så masse, men litt! Første uken trykket jeg i meg både druer og klementiner.. trodde ikke det var karbo i frukt.. så dum kan man bli når man nesten ikke gadd lese men trodde man kunne dette.. hehe
Men gikk ned 2,2 kg selvom :) Denne uken har det stått stille og det bekymrer meg litt.. har tatt ketostix som viser mellom lite og moderat!
Noen tips dere?
Jeg er pepsimaxoholiker og sliter virkelig med å kutte denne... Kan det ha invirkning på vektnedgang egetlig? er jo 0 karbs da :nemlig:
Ellers ønsker jeg alle en fin, fin dag! Nå skal jeg ut på trilletur med lille babyen min i nydelig vintervær :) Litt kaldt, men vi får kle oss godt :)
Mrs.Pork sa for siden:
Jeg er ingen ekspert, men håper jeg kan hjelpe litt :)
Utslag er utslag på ketostix'en, så du er i alle fall i ketose!
Pepsimax er en kjent partystopper, så den kan helt klart ha innvirkning på nedgangen, jeg anbefaler deg å lese litt om dette både i boka til Torkil og på nettet. Du kan få deg endel aha-opplevelser da.
Og så anbefaler jeg at du også måler deg med målebånd :) Jeg selv stod helt stille i vektnedgangen en uke, men likevel gikk jeg inn 5 cm i midjen og 5 cm over brystet.
Lykke til!
Sugarmom sa for siden:
åhhhh.. hva i alledager skal jeg gjøre uten PepsiMaxen min:confused: hjelpes!
Får lese litt om dette.. er det bare pepsimax som er kjent som en partystopper?
Fjasnissen sa for siden:
For enkelte så er det visse melkeprodukter som kan være problematiske, som for eksempel fløte og rømme. Men jeg ville nok prøvd å kutte ned på PepsiMaxen først. Den opprettholder jo søtsuget ditt også, noe som gjør det vanskeligere å holde seg på matta (for mange, i alle fall)
Sugarmom sa for siden:
Jeg har faktisk ikke hatt noe problemer med at jeg blir søtsugen faktisk! Jeg skal drikke pepsiMax resten av helgen.. så skal jeg se på Mandag hvordan vekten er.. så skal jeg ta en uke UTEN pepsiMax og sjekke hvordan det har gått meg vekten da! Eksprementere litt rett og slett ;) hjelpes... 1 uke uten PepsiMax!! Tror jeg får hive meg på kaffen! Det er vel lov?
mama67 sa for siden:
Wow! Så fantastisk bra :) Gratulerer.
Ja, mulig jeg må kjøpe et målbånd, eller lete veldig etter det gamle :p
Uansett, så merker jeg det på klærne. Og i følge vekta, så har jeg mistet 3,5 kg på omtrent tre og en halv uke. Får være fornøyd med det. :)
Mrs.Pork sa for siden:
Åi, du har jo et flott resultat da! Gratulerer! :D
Jeg er litt spent på helgen, skal spise klementin(er) og drikke et krus gløgg. Enten slår vel magen seg vrang (uten at det blir så mye endring, har vært dårlig siden i går kveld) eller så merker jeg ikke så mye til det hehe.
mama67 sa for siden:
Takk, Mrs Pork.
Jeg skal på julebord i morgen, men satser på at det er buffet, så jeg kan velge riktige alternativer. Og holder meg til rødvin, så da går det nok fint :)
God helg :)
Mrs.Pork sa for siden:
Kos deg på julebord, mama67! De fleste stedene her i byen har vel buffet, tror jeg :)
God helg!
Nelly sa for siden:
Jeg er fremdeles i ketose :) Har testet meg regelmessig, og testpinnen er vakker og lilla :D.
Jeg hadde virkelig bestemt meg for og ikke veie meg på en uke, altså ikke før til mandag. Men i dag sprakk jeg litt... Smugveide meg. Skriver ikke så mye om vekta her fra uke til uke. Synes ikke det er superviktig. Men den ser ut som den er tilstede i hvert fall.
Noe som virkelig har undret meg er at jeg har hatt litt problemer med huden i det siste. Den har rett og slett vært litt uren og kvisete. Men etter at jeg startet på ketolyse hun i ansiktet blitt veldig bra. Kanskje er det kulden? Det er jo rart at den er "finere" nå som jeg spiser så fet mat.... Noen andre med erfaringer?
I morgen er jeg bedt på fest. Går det an å ta seg en bytur på ketolyse? Altså alkohol?
Tropika sa for siden:
Jeg synes også huden min er finere etter at jeg begynte på ketolyse.. Ikke fullt så feit og kvisete som før..
IceBabe sa for siden:
Hei, jeg begynte 18. november, så har holdt på i en uke nå. :) Jeg gikk ned 1 kg og 4 cm rundt midjen den første uken, så er fornøyd med det. Også jeg er Pepsimaxoholiker... men har vært streng med meg selv og kuttet også den ut, så drikker kun vann og litt kaffe og te innimellom. Det er veldig motiverende å lese om de som har gått ned mange kg, så håper jeg klarer å være like flink.. :) Foreløpig har jeg tro på at det skal gå greit i alle fall. )
helene:) sa for siden:
Så flinke alle har vært her :)
Jeg veide meg i dag, og begynte 15/11, og har allerede gått ned 3.9 kg :heia:
Er kjempeglad, og gjør alt mye lettere. Supert humør om dagen, ikke trøtt om morran lenger, ikke sulten osv.. ;) Har bare positive ting å si :D
mama67 sa for siden:
Takk, Mrs Pork, håper det er buffet, ja. Og kose meg, det skal jeg :)
mama67 sa for siden:
Du kan drikke rødvin i hvert fall. Vodka tror jeg går greit, men husk å blande med sukkerfritt blandevann. Og når man er på ketogen diett, må kroppen først forbrenne alkohol før den kan brenne fett. Dermed kan du oppleve litt stagnasjon den første dagen etter en fest. Men det går jo over :)
Husk også at en generelt tåler mindre mengder alkohol på ketogene dietter, så ikke ta helt av ;)
Boggs sa for siden:
Hei alle flinke folk. Har lest de ulike trådene her og henger meg gjerne på. Så mange gode resultater! Vet hvor godt det er å gå ned 10 kilo, og nå er jeg klar igjen.
Så meg i speilet i prøverommet og så hvorfor jeg har hatt litt trange og ubehagelige bukser i det siste. For mye stillesitting og lite mat og mye godteri har gjort sitt, ikke overraskende i grunnen.
Men i dag har jeg lest boka og er motivert og klar. Har ikke handlet inn noe, så bruker helgen til fortsatt motivasjon og en siste PepsiMax-kveld :) Skal prøve å følge dette nå veldig nøye, har jukset så mye med dietter at det blir bare dumt. Lurer bare meg selv, det er ikke mora mi som følger med på det jeg gjør lenger og som jeg skal prøve å lure :)
Mandag morgen er det veiing og loggføring. Cocosa har jeg i skapet, og pasta og ris spiser vi lite av, så da mangler bare masse grønnsaker, kjøtt og egg.
Ha en fin kveld! Lykke til med helgen :)
Nelly sa for siden:
Hei. Jeg er også avhengig av å planlegge og lage handleliste og slikt før jeg starter med nytt kosthold. Det er viktig å ha de rette ingrediensene i hus hele tiden synes jeg. Lykke til Boggs!
Sugarmom sa for siden:
stikker snuten innom og ønsker alle Novemberstartere en riktig god helg! Dere er flinke! Stå på!
Tøsa! sa for siden:
Laga pizza i dag, alt for lite ost, men hadde ikke mer igjen, og hadde heller ikke annet fyll i kjøleskapet enn skinke, dette var litt på impuls:p
Men den var dritgod og kommer definitivt til å lage mer av den, smakte faktisk ikke noe egg i det hele tatt!
7,5 karber i bunnen.
mama67 sa for siden:
Den pizza`n så god ut :)
Jeg var på julebord i går, og holdt meg stort sett til lovlig mat. Ribbe, pinnekjøtt, kjøttpålegg, eggerøre, rømme, grønnsaker. Skeiet ut med bittelitt multekrem og to kransekakebiter.
Ellers så ble det alt for mye rødvin, og det får en svi for i dag. Trøsten er at det bare kan bli bedre :)
God første advent til alle sammen :)
Tidl. medlem sa for siden:
Får nesten slenge meg på sammen med dere jeg da. Starter i morgen etter 1 års opphold og gleder meg.
:D
Tropika sa for siden:
Vært i bursdag og føler meg flinkere enn flinkest! Stod over boller, kaker og is! Fikk servert pisket krem med bringebær i stedet...
Jarrasann sa for siden:
Hei, har du oppskrift på bunnen...?
Nelly sa for siden:
I morgen skal jeg veie meg. Er veldig spent på det. Da jeg smugveide meg på fredag så det greit ut. MEN vekten svinger jo veldig så det blir spennende.
Om noen forresten har noen gode råd mot hard mage er jeg glad for det. Ikke drikke masse vann for det gjør jeg.
Da var to uke i ketose over. Ha en god natt!
Tøsa! sa for siden:
Ja jeg tok 2 egg, 50 gram soyamel, 10 gram ca med philadelphiaost (kunne sikkert droppa den, men jeg gjorde nå det da) 10 gram fløte og 40 gram revet ost.
Kunne kanskje hatt i mere revet ost...
Mulig man kan bytte ut fløten med vann og, vet ikke. Skal prøve meg litt fram.
Kan vel hende den blir mere crispy da.
Men uansett, man må steke bunnen før man har på fyllet, for det blir jo veldig bløtt. Så har man på fyll og steker mer til osten er smeltet.
Tøsa! sa for siden:
Noen som vet ang sukkeralkoholer?
Kjøpte syltetøy i dag med 14g karbohydrater, der 9 var fra sukkeralkoholer og 5 fra frukt og bær.
Betyr det at jeg bare skal telle de 5?
Nelly sa for siden:
Er ganske sikker på at det stemmer. Man må være litt forsiktig med sukkeraholene da, hos meg for eksempel så reagerer kroppen min som om den får sukker, og jeg stiger i blodsukker og blir veldig fort sliten, og får lyst på mer. Derfor drikker jeg ikke pepsi max eller noe heller.
Nelly sa for siden:
Så stille det var her da. Ville bare legge til at jeg forresten veide meg i går. Ned en bitteliten kilo(0,8kg). Bare å smøre seg med tålmodighet, men det skal nok gå.
HeleneV sa for siden:
Jepp! Henger meg på novemberstarter, ketolysekur! :-) (Egentlig for et par dager siden da....). Kjenner allerede "dårlig ånde", og mindre matlyst. Krom hjelper nok på søtsuget, men har en Atkinsbar på lur i tilfelle....
Går det ikke NÅ, vet jeg ikke... Trenger nok en plass å få støtte, og en plass å blåse ut frustrasjon, og en plass å få tips/ideer osv...
Lykke til til dere, novemberstartere! :-)
Jeg starter på.... phoffff... Ringe 117kg.... :-P Irriterer meg selv for at jeg har la det gå så langt!
Sugarmom sa for siden:
Velkommen HeleneV :) Ganske fersk jeg også ;) Lavkarbo.no er en fin plass å være! Har fått masse råd og tips og masse støtte herfra!
menne..emm.. stiger blodsukkeret av PepsiMax?? Det er jo tillat på ketolyse!
sitter å slurper PepsiMax som vanlig Fungerer ikke uten PepsiMaxen min jo..
Tropika sa for siden:
Jeg er avrust på cola, så nå funker jeg uten den brusen.. Egentlig litt godt å tenke på...
Jeg er litt i villrede om dagen.. Vekten hopper opp og ned og jeg synes det går trått..
Mrs.Pork sa for siden:
Her har vekten hoppet opp, jeg er hoven i fingrene og holder nok på en hel del vann. Det har nok med syklus å gjøre. Det hjalp nok heller ikke at jeg drakk gløgg både lørdag og søndag og stappet i meg alt for mye dadler på mandag og ble vippet ut av ketose.
Men jeg har gått inn ytterligere 2 cm i livet siden forrige onsdag.
Mrs.Pork sa for siden:
Jeg synes også det er utrolig deilig å være avruset på brus. Jeg drikker kun vann, har prøvd farris to ganger med påfølgende mageknip. Synes også det er utrolig deilig å være avruset på søtt i det hele, godteri er ikke noe stort sug lengre. Hvis jeg får innmari lyst på noe godt er jeg mest sansynlig småsulten. Fikser det med feks noen kyllingvinger eller baconcrisp.
Mrs.Pork sa for siden:
Og så kan jeg jo slenge på at blodprøvene mine etter tre uker på ketolysekuren var helt normale! Neste sjekk blir vel i februar tenker jeg.
Boggs sa for siden:
Lykke til! Utrolig at det går så langt ja, men sånn er noen av oss laget.
Jeg synes dette funker for meg fordi jeg ikke tenker på mat hele tiden, er mett, og at det fort blir resultater i starten :)
Varme tanker :)
mama67 sa for siden:
Alt går greit her, merker at kroppen trives på denne kosten igjen, i hvert fall :)
Ikke det helt store vekttapet, tror jeg. Vekta mi er ikke frisk, men hvis jeg skal tippe sånn ut fra hvordan klærne føles, har jeg kanskje mistet ca 5 kilo på 4 uker. Og jeg fortsetter jevnt og trutt med riktig mat, savner ikke noe :)
HeleneV sa for siden:
Å jøss! Jeg har gått ned 2,1kg på under ei uke! Hipp hurra!
I går gjorde jeg noe jeg aldri jeg trodde jeg kom til å gjøre; jeg fortalte mannen min hvor tung jeg egentlig var! 117 kg (nå 114,9 :-) )
Vel, han fikk litt sjokk da. Han trodde jeg var rundt 85kg.... HAHAHA! Jaja, jeg "bærer kiloene godt" da... Tror det er lettere å "sjule" pæreform...?
Tøsa! sa for siden:
Haha :D Good one!
Folk sier til meg og at de tror jeg ikke veier stort mer enn jeg gjorde før...
Ehhh... neida, bare 35 kg mer liksom!
Jeg er jo 180 da, men likevel...
Nelly sa for siden:
Så flink du er. Trodde jeg var den eneste som ikke turte og si til mannen min hva jeg veier. Han vet ikke det, bare spøker det bort når han spør...
HeleneV sa for siden:
Nelly: Jeg var desperat etter å bli hørt av mannen min hvis jeg skal få den støtten jeg trenger for å greie dette! Tror ikke han har skjønt hvor ille det stod til. Men for en nedverdigende innrømmelse,å fortelle vekta... men samtidig så godt. Tror han skjønner nå! :-)
Sugarmom sa for siden:
tror gubben vet sånn ca hva jeg veier.. han visste at jeg veide ca. 85 før jeg ble gravid og lå på meg sånn 25-30 kg... lite kult å være tyngre enn gubben.. han er 95 ca.. men er nesten 2 meter høy..
mimo sa for siden:
Jordbær er jo såkalt ja-mat, men da jeg skulle kjøpe jordbær istad så jeg på forpakningen at det stod 6,6 karbohydrater.. dette var litt vel mye synes jeg som har gumlet i meg jordbær så det griner de siste ukene. Hva sier dere til dette?
mama67 sa for siden:
Du kan spise litt bær på ketolyse, men ikke gumle ubegrenset, da de har en del karber. For mye jordbær vil vippe deg ut av ketose. Smart å finne ut sånne ting før man gofler i seg ;)
Nelly sa for siden:
Da er det min tredje helt på ketlyse. Kjøper godteri til ungene og lukter på pepperkakene de baker. Jeg synes det går greit og avstå, men jeg mo jo ærlig si at det frister. Men det er denne vekta da, som er godt over tresifret, og det frister heller ikke. Så det er det som holder meg. Normalt går jeg opp i jula, kanskje jeg skal gå ned litt denne jula...
Men nå som jeg har gått tre uker på ketolyse(til mandag), så kan jeg vel øke litt med karber? Tenkte kanskje jeg skulle skeie ut i jula med litt sukkerestatning, selv om jeg må passe meg for det så jeg kan ikke ta av...
Tøsa! sa for siden:
Har også tenkt å skeie ut i jula.
Spise lavkarbo, men ikke ketolyse.
Det vil si litt mere grønnsaker, multekrem med sukkererstatning, pepsi max osv...
Nelly sa for siden:
Ned 1,2 kg denne uka. Så summen:
Uke 1:?
Uke 2: 0,8 kg
uke 3: 1,2 kg
Det vil si gjennomsnittlig 1 kg i uka, og det er jeg strålende fornøyd med!
jegerjenta sa for siden:
Og jeg hadde nedtur. Vekta står på akkurat det samme som forrige mandag, og mandagen før der.........Ikke hundre gram forskjell en gang :mad:
Tropika sa for siden:
Vekten min har jo gått opp og ned den siste uken, men i dag minus 1 kg siden forrige mandag.. Fremdeles ikke på minstenotering på vekten da, men er fornøyd med minus 1 kg.. Men det er så forbaska irriterende å måtte gå ned kg om igjen og om igjen..
mama67 sa for siden:
Og jeg er bare oppgitt og frustert! Vekta rikker seg ikke, syns jeg ser litt forskjell i speilet og merker litt på klærne, men veldig mye mindre enn jeg hadde trodd. Jeg er superdisiplinert med kosten, det står ikke på det. Er matlei og oppgitt, rett og slett. Har ikke lyst til å gi opp enda heller, men skulle ønske jeg snart fikk litt "lønn for strevet".
Og det er ikke bare-bare med maten, spesielt middagsmat. Føler samboeren min er oppgitt også, for det er stort sett han som lager middag her. Han vil så gjerne støtte og hjelpe meg, men syns det er vanskelig. Og jeg forventer ikke at han skal sette seg inn i ketolysedietten, heller.
Det var dagens klagesang. Skal holde på fram til jul, hvert fall, så får jeg se hva jeg velger å gjøre. Kanskje noe mer a la Fedon.
butterkopp sa for siden:
Hei :)
Har ikke helt hatt overskudd til å skrive noe på en stund. Er svææært lei av kylling, bacon og ikke minst egg spy
Men jeg går nå i det minste ned da!! peker på tickeren
Boggs sa for siden:
Ferdig med min første uke.
Veldig motiverende. Spennende å se hvor mye jeg klarer til jul. Håper 3 kilo til, da skal jeg ta det litt enklere i jula, og så fortsette etter jul.
12 kg to go!
Tidl. medlem sa for siden:
Innveiing i går og vekta viste - 3,8 kg.
Kjempefornøyd altså ;)
mama67 sa for siden:
Hvordan går det med novemberstarterne? Ganske stille i denne tråden ;)
Vekta mi gidder jeg ikke bry meg med, den badevekta mi må være spinngal! Men jeg ser at det skjer ting, og merker det på klærne, så jeg er lettere til sinns nå enn sist jeg skrev her :)
Dessuten fikk jeg kompliment på jobb i dag. Sjefen lurte på om jeg hadde slanket meg, og lurte på om jeg hadde tatt av mye, for hun syns hun så stor forskjell. Kjempekoselig å høre! Jeg har verdens beste sjef :)
Nelly sa for siden:
Ja, kroppen trenger tilvenning. De første ukene spesielt hadde jeg masse hodepine, hjertebank, hard mage og jeg hadde ikke energi og overskudd i hvert fall. Nå er det helt annerledes. Virker som kroppen er vant til omstillingen og trives med den:)
Duva sa for siden:
Jeg begynte på ketolyse 23. november etter en uke med planlagt nedtrapping eller lavkarbo. På disse tre og en halv ukene har jeg gått ned tre og halv kilo og er veldig fornøyd. Er verken sulten eller kvalm, og passer på å spise masse grønnsaker og fett.
Tøsa! sa for siden:
Går sakte for tiden... Men har hatt mensen TO ganger på 4 uker nå, så får håpe det er derfor...
Nelly sa for siden:
Da har jeg hatt veiedag.
Uke 1: ?
uke 4: 1 kg
Tilsammen mer enn 3 kg.
Jeg er kjempefornøyd:)
mama67 sa for siden:
Jeg er der jeg har vært hele veien, vekta står og pendler med en kilo opp og ned annen hver dag. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Jeg ser det jo godt i speilet, merker det på klærne og kjenner det både her og der at jeg minker. Bare så frustrerende at vekta ikke flytter seg nedover!
Dessuten er jeg matlei og lite motivert til å lage meg mat som frister.
På plussiden har jeg silkemyk hud, en mage som er i god form og masse energi. Vet jo at jeg har godt av å leve lavkarbo, men jammen holder det hardt noen ganger...
jegerjenta sa for siden:
Jeg har det akkurat som deg mama67 hvis det er til trøst for deg. :blomster: Og så lenge magen fungerer og halsbrannen er milevis unna så må jeg liksom være fornøyd. Men det hadde vært morsomt om vekta hadde beveget seg nedover:o
mama67 sa for siden:
Klart jeg er glad for at kroppen har det bedre, men det hadde vært fint om vekta flyttet seg nedover, ja.
Vet at vi er flere som har samme problem, uten at det er noen trøst for noen av oss...
butterkopp sa for siden:
Hvor vanlig er det egentlig at man rett og slett ikke går ned med ketolyse? Vet om et tilfelle hvor en har holdt på i over 6 mnd og bare gått ned 4 kg, og hun har vært i ketose hver dag..
mama67 sa for siden:
Aner ikke, butterkopp. Jeg trodde man gikk ned i vekt i ketose, men tydeligvis er det ikke automatisk sånn.
Jeg har hatt en merkelig opplevelse i dag. Nå har jeg gått på ketolyse siden 1.november, og ikke hatt en eneste glipp med maten. Har vært veldig disiplinert. Men som jeg har nevnt før, vekta flytter seg ikke særlig.
I dag spiste jeg risgrøt og tok 2 konfektbiter på jobb. Vi hadde nissefest, og jeg valgte å spise dette. Hele resten av dagen har jeg hatt skikkelig aceton-ånde og smak i munnen. Mye mer enn jeg har hatt hele perioden på ketolyse. Utrolig merkelig. Noen som har noen gode teorier om hva som skjer i kroppen min? Hjalp det å sjokke kroppen med karber, kanskje?
Tropika sa for siden:
Æsj.. Jeg har fått magesjauen og feber. Så nå super jeg ekte cola og spiser ritz. Må få i meg litt sukker, for blodsukkeret er på minimum kjenner jeg..
Men men..
mama67 sa for siden:
Usj da, det er noe herk :P
God bedring :)
Nelly sa for siden:
God bedring Tropika. Jeg orker heller ikke lavkarbo når jeg er syk. De fleste karbene går jo bare rett ut med all maten likevel...
drodla sa for siden:
Kan jeg blime dere? Startet i november, og er storfornøyd med nytt liv.
Tropika sa for siden:
Selvsagt!
Velkommen!:D
Nelly sa for siden:
Det er bare hyggelig vet du. Trenger litt mer liv her inne.
I morgen er det veiedag igjen her i huset. Har ikke fått spist nok de siste dagene så jeg er litt redd for at jeg er kommet i sparebluss eller noe, men blir spennende å se vekten i morgen...
drodla sa for siden:
Takk for velkomst :)
Her er det også veiing i morgen, men jeg har en misstanke om at det ikke kommer til å se så bra ut. Har vært sjuk og spiste ikke noe på torsdag og minimalt på fredag og lite på lørdag og en hel masse i dag. Har spist og spist i hele dag. Vet at jeg ikke legger på meg av det altså, men den må jo være et sted, all den maten :)
butterkopp sa for siden:
God bedring :klem:
Har vært sjuk noen dager jeg også, og den første dagen måtte jeg bare kjøre på med karber. Eple var det eneste jeg klart å spise.
Vekta står på 79.8 i dag!!! - 10,2 kg siden 1 november :D
butterkopp sa for siden:
Velkommen til oss!!!
Tropika sa for siden:
Til tross for en helg med høykarbomat og godteri og mensen på en gang, har jeg gått ned 1 kg!
drodla sa for siden:
Herlig da. Gratulerer.
Jeg har gått ned 0,6 og skulle egentlig ønske det var 0,7. Nå veier jeg 100 blank. Kunne jo vært 99,9 dah.
Nelly sa for siden:
Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?
Utrolig bra da Butterkopp. Allerede ned 10 kilo på under 2 mnd. Imponerende!
Jeg har gått ned denne uken jeg også Så legger sammen alt her,
Uke 1: ?
uke 4: 1,0 kg
uke 5: 1,4 kg
Rundt fem kilo tenker jeg da. På 5 uker. Håper der fortsetter slik.
Men kommende uke blir en stor utfordring. Har ikke veldig høye forventninger til veiedag til mandag igjen da.
drodla sa for siden:
Å nei, kjære vene. Ha ha... neida. Jeg har gått ned fem kilo på lavkarbo. Men jeg ville ha "startvekten" min på tickeren likevel, så blir den litt mer motiverende. Er jo snart halvveis :)
De først kiloene tok jeg på vektklubb.no. Gikk ned nesten tredve kilo der, og lærte om ikke annet en hel masse om mat og hva den inneholder. Men da jeg ikke orket mer og bestemte meg for å holde vekta stabil en stund, så gikk det med meg som med de fleste; det kom krypende femten kilo på igjen.
Du har jo forresten helt supre nedganger selv. Gratulerer med fortsatt nedgang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.