< Tilbake til oversikten

5 kg i mars - Bli med du og, da vel

a-m sa for siden:

Klarer vi 5 kg i mars? Opp er ihvertfall veldig enkelt, så utfordringen blir da altså NED 5 kg i løpet av mars måned!

Jeg syns det er lettere å følge et mål om jeg har flere med meg og har sett at det er flere enn meg. Legger ut tråden litt tidlig slik at alle rekker å ha en veiedag før vi starter. Meld deg på, legg ut oppskrifter, oppturer, nedturer og selvfølgelig masse tips :D

Lykke til alle sammen!

Superteddy sa for siden:

Tror jeg skal slenge meg på denne her... :) Tror det er litt optimistisk, men prøver! ;)

a-m sa for siden:

Supert :D Trenger å være optimistiske (er jo lov til å tjuvstarte nå:p)!

Viclin sa for siden:

Tror det er litt optimistisk for meg også, men er med for det. :D

Narnia sa for siden:

Jeg blir gjerne med på den utfordringen, har akkurat startet på'n igjen etter laaaaang pause.

ccgirl1982 sa for siden:

Jeg er med :) Er begynt på ny etter 3 mnd opphold og er klar som bare det.
Begynte sist uke så jeg er allerede godt igang:p

Fungirl sa for siden:

I am in :)

Beatrix sa for siden:

Jeg vil være med!! :)

Ana sa for siden:

Jeg er med :)

Lullen sa for siden:

Jeg er med :D
Om jeg klarer så mye det får gjenstå å se !!

beths sa for siden:

Im in! Fra mandag av altså :)

65kgmamma=perfekt sa for siden:

Slenger meg på denne jeg også=)) Og håper vi alle klarer det!!

a-m sa for siden:

Har fått med meg moren min på dette også, tror det kan bli tøft! Men vi skal klare det :D

blublu sa for siden:

Jeg er med! Har startet med lavkarbo for nesten 5 uker sia og har vært i ketose mange dager, men gått ned bare 1,5 kg. Tror jeg spiser for mye meieriprodukter da jeg elsker majones og rømme:p Nå har jeg kjøpt Cuocosa i dag og skal redusere på meieriprodukter. Hei alle oss!!

lifejack sa for siden:

Jeg er med! Med godt mot og viljestyrke så det suser;) Tror kanskje 5kg er litt i overkant for meg, men alt med minus foran mottas med takk! Gleder meg:)

Myrull sa for siden:

Jeg er med, var så flink her å så sklei alt ut så prøver igjenn.:)
Denne gansken skal jeg. :D

a-m sa for siden:

Det er veldig lett å skeie ut, mine reddende tanker når jeg holder på å spise noe dumt er:

• Det er bare mat, for å holde kroppen igang..
  • Små barn får jo ikke bestemme over hva de skal spise, nei, godteri får vi vente med!
  • Håhå, glem det! Til sommeren skal jeg være stolt over kroppen min!

Ute etter inspirasjon? Titt gjennom disse trådene!

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25121 - En bildetråd, før og etter
www.ketolyse.no/?group=1443&subgroup=1444&art=2792 - Flere før og etterbilder
:)

Tiilda 24 sa for siden:

Hiver meg på før jeg vet om jeg klarte utfordringen i februar:p:):p

Katteeier sa for siden:

Jeg hiver meg på, selv om jeg ikke klarte målet i februar.
Det ble for mange ting på en gang, og selv om jeg var så flink jeg kunne så gikk ikke vekten mye ned dessverre.

Men man er da optimist! Minus fem i mars skal vi klare! :D Kanskje......

ketto sa for siden:

Jeg blir med!! Mars må være min mnd??

monicc82 sa for siden:

Jeg blir med, startet med lavkarbo for litt over en uke siden. Gått ned 2,7 kg, sikkert mest vann men veldi gla for at vekta går rett vei. vekta sa 78.2 i dag. satse på 5 kg fra nu å kjyvstarte litt. dette skal vi klare:) :)

Tribal sa for siden:

Jepp dette skal vi klare..må gå ned ca 4-5 kg i mnd vist eg skal klare 20 kg før sommeren :D Stå på og lykke til alle sammen :heia:

getting.there sa for siden:

Får vel slenge meg på jeg også da!
Freshing her og greier, har ikke såå mye peiling på
lavkarbo. Men her inne er det jo så mange bra oppskrifter :)

lurer på en ting da. er det mulig for meg å gå ned 5 kg på en måned når jeg veier ca. 67kg og er omtrent 167cm høy??

Modezty sa for siden:

Jeg er med! Trenger å få litt fart på vektnedgangen :)

flower sa for siden:

Ja, er med! Er spent på hvor mye en kan gå ned med lite karbohydrater uten å være i ketose, lite da mener jeg under 50karb. om dagen.

GKS sa for siden:

Kom ikke ordentlig i gang før nå i slutten av februar så JEG ER MED!

nisse sa for siden:

Jeg er med. ;)

NOLUNA sa for siden:

Jeg er med ,har veiedag i dag så da blir det fra idag kanskje.

majanne8 sa for siden:

Jeg er med:) klarte det ikke i februar da, men det skal vel ikke være et hinder for at jeg skal klare det i mars:rolleyes:

Trulta:) sa for siden:

Jeg er med :) Tror det er i overkant ambisøst siden jeg skal på kort ferie denne måneden også, men jeg satser likevel ...

Monicah sa for siden:

jeg vil også være med! klarte 5 kg i januar. har ikke vært med i noen gruppe i februar, men skal satse høyt og prøve meg på 5 kg i mars:) har veiedag mandag så begynner da:)

Lizza sa for siden:

Henger meg på her. Jeg tror egentlig ikke at jeg kan klare det med stillstand i hele februar, men det kan hjelpe på sviktende motivasjon å delta i en sånn tråd.

_millamor_ sa for siden:

Har nettopp begynt med ketolysekuren. Jeg er i min 2. uke nå og gikk ned 2,8 kg på første uka så håper å kunne klare 5 kg i mars :) har en lang vei å gå så supert med delmål underveis. :) Har veiedag mandag

a-m sa for siden:

Så bra med så mange engasjerte :D

Lunia sa for siden:

Jeg prøver igjen,klarte 3kg i februar,så da skal jeg klare 5 i mars:p:rolleyes:

Anninemor sa for siden:

Jeg vil også være med her :)
Har akkurat startet på igjen med ketolyse etter 3 mnd opphold, godt å komme i gang igjen :)

tangoto sa for siden:

Jeg er også med. Første kilotråd jeg er med på, kanskje vel ambisiøst, men trenger all piff og motivasjon jeg kan få:-) Må være lov å håpe på større nedgang før jeg reiser til Spania i april og bryllup i Athen i mai;-);-) Starter med vekten nå, 81,5 kg, har veiedag mandager. Lykke til!

Val sa for siden:

Jeg og! Har vært på ketolyse nå i akkurat en måned, og gått ned ca. 2 kilo, så det går litt tregt, derfor trenger jeg motivasjon:) Og det finner jeg forhåpentligvis her:)

Jeg tror metoden for meg blir å spise omtrendt samme som jeg gjør nå, men mer trening. Jeg gleder meg igrunn til å begynne å trene mer igjen, vet det er hard på begynnelsen, men det går seg til, og er absolutt verdt det:D

Lykke til alle sammen, dette blir bra! ja! :boxing:

hildemor86 sa for siden:

Ska prøve og være med så gått æ kan, selv om æ e ny:) 5 kg på første mnd hadde jo vert supert:)

summis sa for siden:

Slenger meg med på denne jeg også, men om jeg klarer det er jo en annen ting......

friskogrask sa for siden:

Jeg er også med!:)
Startet forrige mandag, og har tenkt å ha veiedager på mandag.

Målsetningen er å komme så langt ned at den innkjøpte "brudekjolen" må sys inn før den store dagen!:D:D:D

DrBabe sa for siden:

Får jeg være med på "5 kilo ned i mars" selv om jeg ikke er i ketose tro? Det manglet liksom en sånn gruppe i lavkarbotrådene...

Vannmann sa for siden:

Prøver igjen. Klarte det ikke i januar, men nå trener jeg mye mer, så håper det går bedre nå.

Pustrine sa for siden:

Ja, jeg er med!
Er ny her på lavkarbo, men har holdt på med det en liten stund.

vimsi sa for siden:

Jeg starter i morgen,og håper på ialllefall 5 kg i mars:) Jeg skal kjøpe boken i morgen:) Lykke til alle sammen:)

Kaneljenta sa for siden:

Ja jeg blir med. Er fersk inn i dette nettstedet. men jeg har godt ned ti kilo allerede. :)

altajenta sa for siden:

Vil også gjerne være med. Veide meg fredag, så jeg tjuvstartet også litt :-) Er ny, og bruker all ledig tid på å lese meg opp her inne, utrolig mye å sette seg inn i, men veldig spennende og ikke minst interessant. Lykke til til oss alle sammen!

Lykkelig sa for siden:

Jeg tviler av tidligere erfaring at jeg klarer 5 kilo på en måned. Men jeg er villig til å prøve. Akkurat kommet i ketose. Gikk forbausende raskt.

Veiedag i går 27 feb. Og da var vekta på 66 kilo.

Ned-Baby sa for siden:

Hiver meg på jeg og!
Har lenge forberedt meg på og begynne mandag 1.mars! :-D

Stinepusen sa for siden:

Er definitivt med:)
Brudekjolen er litt i trangeste laget...:eek: Må passe til den 27 mars, så tar imot alle kickstart tips jeg kan få:p

matitt sa for siden:

Jeg er også med! Skal vel egentlig ikke ned mer enn 4 kg nå, men tror DET kan bli vanskelig nok for en amatør som meg ;)

Solange sa for siden:

Kaster meg på mars-utfordringen:) Gikk ned 3,8 i februar, og håper å greie fulle 5 i mars....

only sa for siden:

Hei, jeg er med, jeg veide meg i dag og da stod vekta på 102,8, så 5 kg i mars SKAL jeg greie. Jeg har vert i ketose i snart tre uker og har gått ned 5 kg på den tiden, så må bare øke treningen og drikke MASSE vann så skal jo dette gå håper jeg! Lykke til alle sammen!

Janevel sa for siden:

Jeg er også med!
Begynte på torsdag (25 februar) og jeg VIL og SKAL klare 5 kilo i mars! :)

Heiaheia :heia:

Tiilda 24 sa for siden:

Da kan jeg med glede konstantere at jeg har gått ned 6 kg siden den 8 februar, da jeg starta:D:D Kunne nok ha gått ned mye mer hvis jeg ikke hadde så totalt hadde gått bananas førrige helg å spiste vaffelkaker (vanlige med både mel og sukker), risengrynsgrøt, potetgull og en HEL sjokolade:eek::eek: Blir nesten flau av å skrive alt jeg spiste:_ohmy: Resultatet ble sikkelig vondt i magen og veldig trøtt/ tung i kroppen, så det frister ikke til gjenntagelse for å si det mildt:p
Så da er det vel mulig å gå ned 5 kg iløpet av Mars håper jeg:)

ainiju sa for siden:

Henger meg på denne:) Etter en skikkelig karbo helg så er jeg gira på å sette i gang igjen. Etter 3 mnd i ketose, hele jula og hele sydenturen, der jeg var veldig flink, ga jeg meg selv fri i helga og fråtset i div karbobomber..:eek: Sitter igjen med en uggen følelse, men var også litt godt og ikke tenke på å spise rett. Men nå er det alvor!! 5 kg er ingen spøk å få av, er vel bare trene og spise rett denne mnd..Dette skal jeg klare!!!:):):) Starter med yoga og aerobic i dag.. 30+60=90 min.

Lunia sa for siden:

Veide meg i dag,og vekta står på 81,0.Gleder meg til å se 7tallet snart!
Er supergira!Lykke til alle sammen,dette skal vi klare!!!

Arnhild sa for siden:

Da prøver jeg på nytt... Det gikk ikke med fem kg ned i februar, men satser på at dette er min måned :D

Runegutt sa for siden:

:)Med så mange skjønne damer i tråden, må jeg hive meg med

nisse sa for siden:

Da begynner det i dag. Hvis jeg klarer 5 kg bli jeg mindre en på bryllupreisen... Litt ekstra motivasjon :) Spiste 2,5 pannekaker i går. Det var godt men vil bruke noen dager til å komme meg i ketose. Spiste bare de og 1 avokado i går da gikk det bra. Lykke til alle sammen

Val sa for siden:

I dag er det 1. mars og starten på -5 kilo utfordringen!

Lykke til alle sammen, dette kommer til å gå så det suser!! :boxing:

Startvekt for meg er 75,5, så da blir det hardkjør denne måneden. Starter i dag med en skikkelig trimtur! :D

Heia oss, alle sammen:heia::heia::heia:

Designeren sa for siden:

Jeg hiver meg med her...glemte å veie meg i dag (eller....hadde ikke lyst etter en kjempe utskeielse i helgen). Hadde gått ned 5 kilo i jan/feb. Trenger sårt motivasjon om dagen....går så tregt....

Derfor melder jeg meg inn her og oppdaterer ticker i morgen. LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Superkatti sa for siden:

Hei!
jeg starter i dag med ketolyse og vil veldig gjerne prøve på 5 kg i mars. hadde jo bare vært helt fantastisk! starter med vekt på 72,7 i dag.
tips og motivasjon trenger jeg masse av.

majanne8 sa for siden:

Da var vi kommet til mars :) Starter i dag med 63,9 kg. Hvis jeg klarer 5 kg denne mnd, er jeg under 60, noe jeg ikke har vært siden begynnelsen av ungdomsskolen! :visemuskl

Lykke til til oss alle :heia:

Narnia sa for siden:

Veier inn på 92 kg i dag, og gleder meg til å se åttitallet med dere i løpet av mars!

Skal vi ha innveiing ukentlig f.eks (mulig jeg ikke har lest tråden godt nok..)?

Bollemor sa for siden:

Slenger med med selv om jeg ikke klarte det verken januar eller februar..
går så tregt med meg:(

lp3537 sa for siden:

Jeg er med!!! Synes 5kg høres veldig mye ut ettersom jeg "bare" gikk ned 3kg i februar, men skal gjøre mitt beste. Dessuten er det jo flere dager i mars enn i februar :-) Lykke til alle sammen. Vi får holde hverandre oppdatert på hvordan det går.:)

loone sa for siden:

Jeg er med:D
Er bare på min fjerde dag på ketolysekuren, men er veldig fornøyd hittil!
Vekta forje uke sto på 77,9 så blir spennende å se med en ukes lavkarbo under vingene!
Skal på stobyferie 5 dager i mars. Så dette er kanskje akkurat det jeg trenger for å holde meg på matten i London! Hehe!

Lykke til alle sammen!:D

Namba sa for siden:

Dere som klarer å gå ned 5 kg i måneden, hva er hemmeligheten?

Jeg har gått ned 3,5 kg på tre uker (mine første tre vel og merke), men bare 0,2 av dem var den siste uka. Jeg tror i grunn ikke at jeg kunne gjort noe "bedre" enn det jeg har gjort. Jeg synes jeg har oppnådd et kjemperesultat, men at jeg klarer fem kilo i mars har jeg lite tro på.:cool:

Lykke til alle sammen!:)

abby81 sa for siden:

jeg er også med :)

Arnhild sa for siden:

Jeg har veiedag på tirsdager, men veide meg også på søndag (selv om jeg var ganske langt unna å nå 5 kg i februar måtte jeg jo veie meg :D)

Siden søndag har jeg gått ned 0.7 kg. Så da er jeg i gang!

0.7/5 kg

Likevekt sa for siden:

Jeg henger meg på - klarte det ikke i februar, men jeg gir meg ikke! Veier meg mandager:)

DrBabe sa for siden:

Helt ærlig så tror jeg det kommer mye an på hvor mye man faktisk har å gå ned. De siste kiloene sitter hardere hos de fleste og de første (som gjerne er mye vann som holdes av stivelse) går lettere.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er så sunt å gå ned så fort og jeg tror vel egentlig at 3,5-4 er mer realistisk for min egen del. Men hvem vet... jeg blir med og ser hva jeg får til.

DrBabe sa for siden:

Og jeg har gått ned 0,2 siden søndag. :cool:
0.2/5

Arnhild sa for siden:

og jeg oppdaga at vekta viste feil... :hylgrine: Dumme, dumme vekt, fikk lyst til å kaste den veggimellom!

0/5 kg

Lullen sa for siden:

Jepp, da er mars igang og jeg veier nå 78,6.

Stod omtrent helt stille forrige uke, men da hadde jeg heller ikke noe trim å snakke om :p Lå myyye på sofaen og så på OL...

Denne mnd derimot skal det bli forandring. Har meldt meg på vektstang idag, så nå skal jeg komme igang igjen :D

tangoto sa for siden:

Da har jeg gått ned 0,3 siden søndag til 81,2. Veiedag var i går, mandag, men hadde ikke vekt. Totalt sett går det ikke superfort. Gjør alt riktig som nevnt over her, drikker ikke vin i helgen en gang.. Lurer og på hva hemmeligheten er.. ;-) Uansett, artig med denne tråden! :-) 0,3/5

Designeren sa for siden:

Da er jeg innveid for mars og ticker er oppdatert. Etter helgesprekk sto vekta på samme som for to uker siden (veide meg ikke forrige mandag). Tror det kan være fordi jeg forrige uke tok et oppgjør med fettmengden jeg spiste....fikk nok i meg alt for lite :) I tillegg har jeg bakt Nannahs kjempegode knekkebrød - superenkle å lage - åhhh så gode med meierismør og gulost på!:sikle: PRØV!!!

Da starter jeg mars med friskt mot og SKAL klare 5 kilo sammen med dere!:visemuskl

only sa for siden:

Ok, hva er mest gunstig når en skal gå ned i vekt med ketolyse, spise ofte eller skjeldent?

Designeren sa for siden:

Tror ikke det har noe å si - spis når du er sulten :)

lifejack sa for siden:

Hm, vekten viste 65,7kg igår, men er syk for tiden, så mulig jeg legger på meg igjen når jeg begynner å ta opp maten jeg prøver å få i meg:( Me får sjå;)
Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare :heia:

a-m sa for siden:

Hvor mange karb. spiser dere hver dag? Ca circus? De siste dagene har jeg lugget mellom 3-7, er det ok?

Arnhild sa for siden:

Etter nærmere ettertanke tror jeg at jeg trenger litt lenger enn fire uker på fem kg. Lykke til alle dere som går for fem kg i mars. Jeg :heia: på dere :)

Nivanna sa for siden:

Er litt sent ute, men hiver meg på denne tråden jeg også!

Tilbake i ketolyse etter stabiliseringsperiode nå, så skal bli spennende å se fremover!

Solange sa for siden:

Så fantastisk morro å se noen som har gått ned så mye, gratulerer med så flott vektnedgang så langt:) Lykke til videre, selvfølgelig greier du de resterende kiloene også, når du har vært så dyktig til nå.

Nivanna sa for siden:

Tusen hjertelig takk! :) Ja, jeg håper virkelig de siste kiloene skal ned nå! Jeg har ihvertfall funnet tilbake motivasjonen, og det er jo det viktigste!

(selv om jeg får Nintendo Wii i hus i dag, blir vel mye Super Mario fremover, hehe)

Namba sa for siden:

Wow så flink du har vært. Du må se ut som et helt annet menneske enn du gjorde da du begynte vel? Lykke til videre.

loone sa for siden:

Da var det veiedag og vekten stoppet på 74,9. Noe som betyr - 3 kg! den første uka mi på ketolyse, så regner ikke med slike tall hver uke. Men deilig med ett ordentlig starttall for motivasjonens skyld! Kjempefornøyd!!:D

3/5

crystall sa for siden:

Gratulerer! Det er jo en knallstart :D

Superkatti sa for siden:

så bra. gratulerer. :) er min første uke på ketolyse også og jeg venter spent på veiedag på mandag. sticken viser iallfall ganske rosa så da burde jeg ligge godt an håper jeg. :)

DrBabe sa for siden:

0.3/5 kg i dag.

Jeg følger slow-carb og ikke ketolyse, så jeg går nok ikke så fort ned som mange av dere som begynner ketolysekuren nå. Men det er ok for min del altså. Jeg trener også styrke bein og armer 3 ganger i uka, så det kan sikkert også dempe vektnedgangen litt. ;)

tangoto sa for siden:

Gratulerer så mye til dere som har gått ned!:-) Jeg er enig med Arnhild i at det er vel optimistisk med 5 kg i mars. Vil gjerne understreke det jeg og, særlig for oss som ikke er i startukene. Bør kanskje trekke meg ut herfra, har jo bare gått ned litt over 4 kg på 8 uker.. ehrm.. Men fint å følge tråden likevel for tips og motivasjon så gjør det jeg. Jeg tror jeg gjør alt riktig. Har trent hver dag denne uken. Noen av dere som har erfaring med mye trening og vektstopp/økning på lavkarbo?? Kanskje jeg trener litt mye? Typisk meg, aldri noen mellomting;-);-)

Narnia sa for siden:

Jeg bruker slike tråder mest som motivasjon. Ikke for å bli skuffet om jeg når måneden er over ikke går ned akkurat 5 kg. Jeg ser også at 5 kg er et høyt mål.

Om jeg har gjort det jeg skal, så skal jeg være fornøyd (selvsagt blir jeg lei meg om vekten ikke rikker seg da).

NOLUNA sa for siden:

hei 1 kilo ned 4 igjen :)) jipppi

a-m sa for siden:

5 kg er ment som et mål vi skal strekke oss til ;) Hadde det vært 2 kg hadde det vært for enkelt.. Tviler selv på at jeg klarer det, men kjører nazitilstander om dagen! Hehe.. :)

Hanne sa for siden:

Hei
Litt seint ute jeg og, men håper det går an å slenge seg på denne tråden allikavel:) Jeg begynte på mandag igjen etter en skikkelig utskeielseshelg. Før det har jeg spist lavkarbo en god stund, men ikke vært så streng. Men fra mandag av har jeg vært supernøye, ikke pepsi max eller suketter i teen engang!

Jeg har veiedag på fredager, og vekten viste 1.7 kg ned. Veldig fornøyd med det, men mistenker at mye var vann med tanke på helgen.... Så er vel nå den virkelige jobben starter! Planen er å bare gå ned 5 kg (ihvertfall i første omgang), så om jeg hadde klart det i mars er det jo ingenting som er bedre:) Uansett er det bra å ha noe å strekke seg etter!

1.7/5

DrBabe sa for siden:

0.9/5 i dag, gitt!!

Ned-Baby sa for siden:

Da har jeg vært på vekta i dag, ettersom jeg har veiedag på fredag!
Og den viste -1,5kg siden mandag! :-D

crystall sa for siden:

Gratulerer til alle dere som har gått ned!:)
Her står vekta stille 2. uka på rad...:(

0/5

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.