< Tilbake til oversikten

5 kg i mars - Bli med du og, da vel

tangoto sa for siden:

Jeg er og tilbake til start, pluss 0,1 til... M rett rundt hjørnet, men. Drømmer om dagen jeg ser 70-tallet! Derfor må vi stå på! Heia!;-)

lifejack sa for siden:

Vet at BMI kan være misvisende, men skal du virkelig ned på en BMI på 14,3???:eek:

DrBabe sa for siden:

Og enda 0,5 ned. Altså:
2,9kg/5kg

a-m sa for siden:

Dudududududu, skal en tur på vekta nå, dudududududu *nynner og krysser fingrene....

Tilbake:

Ned 0.2 kg :( Jaja.. Er jo på vei, må bare spise enda mer grønt og drikke enda mer vann denne uka da!

tangoto sa for siden:

Jøje meg! Gratulerer!! Tror du det er rockingen som setter det hele i gang?? Synes det virker som d kan sette i gang farten i mageregionen. Føler sterkt jeg trenger en rockering!! OPP til over 83 i dag, som i uke 4:-S M i mrg, men likevel.. Lykke til videre alle sammen:-)

Mimosaen sa for siden:

Jeg slenger meg med! ;)

Har til nå gått ned 3 kg siden 7.mars, og satser på å gå ytterligere 2 kg ned innen 1.april.

Rocker hver dag og prøver å gå/jogge noen turer i uka.

DrBabe sa for siden:

Næmmen! I know you! Sleng deg med, ja Mims. :D

Nja, det er vel bare en bit av det hele tror jeg. Men det er jo til gjengjeld noe jeg nå gjør absolutt hver dag, så kanskje den ringen bidrar mer enn jeg er klar over. Men jeg trener endel i tillegg, da. Tredemølle, romaskin, styrke og Pilates. Men ikke så lenge av gangen. 30 minutter er maks av hva jeg gidder på mølle eller romaskin og det andre tar kanskje 20 minutter. Jeg har aldri greid å trene 40-50 minutter om gangen, men det funker jo supert å dele det opp i to øker også.

mumfie sa for siden:

Naaaah, da får je prøve det da! :) Takk for tipset! :D

ketto sa for siden:

0,9 kg ned på meg. Da er det 1,7 så langt i mars.. Men, håper og tror det har løsnet litt nå etter lang stillstand!!

tangoto sa for siden:

Gratulerer Ketto:heia:Godt det løsner for deg:)

Ana sa for siden:

Stillstand her også :)

crystall sa for siden:

Her og...står bom fast på -1,2..:o

Runegutt sa for siden:

• 1,1 denne uken, gir en marstotal på -7,1
    Hm, mon tro om jeg greier det dobbelte av trådstarten, altså mars -10??

crystall sa for siden:

Fantastisk!!:):)

Mimosaen sa for siden:

Har gått ytterligere ned, så er jeg totalt -3.4 kg i mars! :D

_millamor_ sa for siden:

har gått ned 0,6 kg siden mandag :) håper jeg klarer å være flink i helga slik at jeg kanskje klarer 1 kg ned denne uka. 2 kg totalt ned i mars til nå.. blir nok hardt å klare 5 kg, men vet aldri. Lykke til med innspurten folkens!
2/5

tangoto sa for siden:

Hei folkens:)

Jeg gikk jo opp fra 80,8 til 83,2 i løpet av de to siste ukene. I og med at jeg startet på 85,5 i januar var det jo nesten hele min totale nedgang.

Jeg er derfor helt sikker på at kroppen ikke vil 5 kg ned på bare en måned, og har bl.a. derfor meldt med inn i så nær som mulig ned 5 kg til 17. mai-tråden. Tror det passer litt bedre for meg:rolleyes:

Får jo oppdateringer fra denne tråden og, så følger med:p Jeg har hvertfall gått ned til 81,4 i dag, så det var kanskje masse masse vann. Men fremdeles på før mars-vekten.

Ønsker dere kjempemasse lykke til:D

DrBabe sa for siden:

Jeg får nok veldig liten nedgang denne uka, pga en veninnelunsj der det var umulig å unngå litt pasta og også en lenge etterlengtet fest i kveld, som jeg skal unne meg uten å være karbonevrotiker.

Men vil jo tro at det er en kortvarig stagnasjon, som løsner litt ute i neste uke. :) Spent på hva totalen min blir for mars egentlig blir. Fortsatt 11 dager igjen av denne måneden. :)

ainiju sa for siden:

Gratulerer til alle som har gått ned!!:) Fornøyd med nedgangen i mnd her, stått litt i ro siste uka, men har gått ned nesten 4 kg tilsammen:):)
Har øket på med fett og vann og det hjelper tydeligvis. Regner ikke med at det fortsetter sånn men arti er det.Blir i hvertfall motivert:D

Lullen sa for siden:

Jiihaa, endelig litt ned igjen :D
Det har gått litt sakte de siste ukene, så 5 kg denne mnd tror jeg ikke det blir... fornøyd allikevel jeg. Buksene sitter bedre for hver dag og midjen begynner å syns igjen :)

76,6 kg :heia:

2/5 hittills i mars

Mandag 01.feb: 82,0 kg
Mandag 07.feb: 80,5 kg
Mandag 15.feb: 79,1 kg
Mandag 22.feb: 78,7 kg
Mandag 1.mars: 78.6 kg
Lørdag 06.mars: 77.8 kg
Lørdag 13.mars: 77.7 kg
Lørdag 20.mars: 76,6 kg

matitt sa for siden:

Nå har jeg gått ned 4.2 kg i mars!! Og jeg har nådd målet mitt :) Har allikevel ikke noe imot å klare 800 bonusgram før måneden er over, så har jeg litt å gå på:)

DrBabe sa for siden:

Haha, denne uka teller vi ikke. :D Verdens beste fest i helgen var SÅ verdt det!
Jeg veier meg i slutten av måneden, så får vi se hva den totale nedgangen blir.

_millamor_ sa for siden:

idag er offisiell veiedag og jeg har gått ned 1,2 kg siden forrige mandag :) begynner å merke nedgangen på klær og kan se at magen har blitt mindre. Deilig! :)
2,6/5

Superkatti sa for siden:

hadde også en skikkelig fest i helgen men klarte likevel å holde meg unna karbisene. :) tar vekta i dag jeg, selv om vekta på lørdagsmorgen var en kilo mindre... (jeg så 6 tallet!!!) juhuu!) så blir det bedre resultat neste uke kanskje.. :)

65kgmamma=perfekt sa for siden:

2/5 kg:D Klarer nok ikke 5 kg, men er fornøyd etter at jeg har gått opp og stått stille i denne mnd:o

:heia: Gratulerer:D:D:D

matitt sa for siden:

Takk, takk, er veldig glad:) Men merker at det hadde selvsagt vært gøy å ta et par kilo TIL, kanskje jeg skal flytte målgrensa mi litt ;)

tangoto sa for siden:

Gratulerer matitt! Gøy å se en som plutselig når målet!! Når begynte du? Drikker du mye kaffe el spiser mye meieriprodukter? I dag veier jeg det samme, 81,2, som 2. mars.. har derfor redusert på de to faktorene. Håper det løsner;-) Hm.. Lykke til siste uken dere!:-)

tangoto sa for siden:

Hurra, så bra det har løsnet for deg!:-)

matitt sa for siden:

Jeg har vært av og på ganske lenge, men de siste 5 kiloene har forsvunnet siste 6 ukene, tror jeg! De første kiloene brukte jeg ca 6 mndr på, men da var jeg ikke konsekvent nok.
Jeg drikker MYE kaffe, og spiser endel ost og skyr.:eek: De siste kiloene har forsvunnet ved å holde LITT igjen på kalorier i tillegg til karber, men spiser fortsatt ca 1800 kcal om dagen.

mumfie sa for siden:

Je har hatt ny veiing i dag, og vekta viser -0.3 kg! Ikke voldsomt mye, men det skjer i et tempo hvor je føler at kroppen klarer å henge med! :)
Je har altså da gått ned 2,5kg så langt i Mars, og er strålende fornøyd med det! :D

Lullen sa for siden:

Så flott vektnedgang :D

matitt sa for siden:

Takk takk, er veldig glad nå :)

Runegutt sa for siden:

Da er jeg i mål og vel så det for denne måneden.
-8Kg siden første mars er jeg fornøyd med.
Det blir spennende å se om jeg greier -10, så dobler jeg trådstarten :)

crystall sa for siden:

Tror kanskje jeg har sagt det ved en annen anledning, men sier det igjen; gud så flink du er! :D (skader vell kanskje ikke å høre det flere ganger heller..:rolleyes:)

Runegutt sa for siden:

Si det eeen gang til, pliiiis:D

crystall sa for siden:

:lol: :lol:

Fliiiiiiiink! :D

Runegutt sa for siden:

Snill du jooo :):)

Ana sa for siden:

Henger meg på denne, så flink du har vært!

Narnia sa for siden:

Så flotte resultater på flere av dere!

Jeg har helt glemt å rapportere siden forrige uke, jeg har en del problemer med pc'n min så jeg gidder gjerne ikke logge meg på for å bli konfrontert med all verdens småtteri som kræsjer og stopper.

Men jeg har ikke så mye å melde, vekta står nesten helt bomfast, ned bare 100 gr siden forrige uke. Så da blir det 1,5/5 kg.

Håper det løsner litt denne uken.

Mia-Maria sa for siden:

Hvordan har det gått med dere? Neste gang er jeg med!!! Meldte meg inn for sent ser jeg, lykke til alle sammen!

Runegutt sa for siden:

Takker å meget.
Det går muligens fortere for menn enn for damer.
I tillegg burde høyere BMI gi større slankeeffekt.:)

Runegutt sa for siden:

Nu har jeg vært forvent i noen uker. Har hatt nedgang hver eneste dag.
I dag står badevekta stille. Grrrrr.
"Jaja, får håp det nlir likar i mårra"

Mia-Maria sa for siden:

Noen som har noen spennende middagsoppskrift?

Runegutt sa for siden:

Jeg tar utfordringen:
Lun røkelaks med tilbehør.

Man tager nogle skiver røkelaks, og varmer disse i stekepannen.
Avslutt når skivene begynner å dele seg.
Tilbehør A: Salat med minitomater og hjemmelavet remulade.

Tilbehør B: Kokt brokkoli med Bernaise.

Remulade: En pakke Mils Majonaise, 3-4SS Seterrømme, gressløk dill pepper og 1-2 ts grov god senep.

Bernaise:
Toropose, men bruk seterrømme og mengder med smør.

Runegutt sa for siden:

Mere mat:
Tunfisk i rømme

Man tager en boks tunfisk, og litt løk og surrer dette i stekepannen.
Tilsett 1-3-1/2 boks seterrømme
Stek sopp med citronpepper og mye smør
Lettkokt brokkoli som grønt

God middag

Designeren sa for siden:

Puh....jeg datt visst helt ut jeg! :mad:
Målet om 5 kg i mars er 100% uoppnåelig. Mange utskeielser og lite selvdisiplin har ødelagt hele greia for meg.... Jeg prøver igjen.... :D

Runegutt sa for siden:

12 Kg til rett vegen. Snille vekta. Og i morgen er det officielle veiedagen.

DrBabe sa for siden:

Ok, da det gikk jammen en kilo til av. Er nå på:

3,9kg/5kg

loone sa for siden:

Etter en uke i england, hvor jeg var ute av ketose på flyet på vei ned, så var jeg egentlig forbredt på flere kg oppgang. Men vekten viste faktisk -100 gram. Nedgang er nedgang!!!:D Storbyferier med drinker fra lunsjtider og ut til langt på natt som ikke henger igjen med bitter ekstravekt har jeg aldri opplevd før:D God erfaring!!

3,2/5

5 kg i løped av mars er nok 100% utelukket for meg også. Men motiverende med grupper som dette, uavhengig av om en når målet eller ikke:)

loone sa for siden:

Tar utfordringen jeg også. Er ikke den beste til å skrive oppskrifter. Men etter endel turer rundt om i Chinatown i London har jeg fått helt dilla på innbakt kylling. Og fant faktisk ingen lavkarboutgaver inne på forumet her.

Så da forsøkte jeg meg på min egen vri

Lones innbakte kylling:
Ønsket mengde Kyllingfilèt
Grønn paprika
Løk
Olivenolje til fritering
"Innbakingsdeig"

• 150 g. smeltet smør
  • et par dl vann
  • JBK til det tykner til (litt tykkere konsistens enn vaffelrøre)
  • Salt og pepper
    Sursøt saus (finnes mange lavkarbovarianter, jeg brukte ca 5 g. fra ferdigglass, men skal lage hjemmelaget nestegang)
  1. Forvarm frityrovn eller varm opp olje i en kjele (med lokk)
  2. Skjær opp ønsket mengde kylling i "munnfull" store biter
  3. Smelt smøret, bland i vann (bruk forvarmet vann), salt og pepper. Bland i JBK til du får ønsket konsistens
  4. Kutt opp grønnsakene i litt store biter (Man kan sikkert bruke andre grønnsaker enn jeg gjorde)
  5. Dypp kyllingbitene i deigen og legg de forsiktig i den varme oljen (Bruk skaftet på en tresleiv for å se at oljen er varm. Dersom oljen "bruser" rundt tresleiva er den varm nok)
  6. Friter kyllingen til de får en gylden farge og legg de i en illfast form (Pass på å rist av overflødig olje, ellers blir de ikke crispy)
  7. Friter grønnsakene til de blir møre
  8. Plasser på tallerken og nyt!

Nå vet ikke jeg hvor mye karber det er i JBK, men de karbene en får i seg fra dette måltidet kommer i alle fall kun fra grønnsakene og JBK'en. Så en meget lavkarbovenlig og SUPERgod middag!! BØR prøves:D

For litt ekstra kos, spis med pinner! Det er morsomt å streve litt med maten:p

Ana sa for siden:

Nedgang, 400 gram ned fra laveste vekt, men tilsammen over 1 kg siste uken :D

Ana sa for siden:

OG 4 cm rundt midjen :D:D:D:D:D:D

Mia-Maria sa for siden:

Hvordan lager jeg en ticker, hvordan klipper jeg ut og siterer innlegg, enkle spørsmål :D

Karissima sa for siden:

Her er en fin oppskrift på hvordan du lager ticker :)

Karissima sa for siden:

Nei det var det visst ikke likevel :(

Armath sa for siden:

:) For ein fantastisk måned, har gått ned 14Kg og fått tonnevis med energi, kan det bli bedre :) nå gjenstår bare de 8 siste kiloene igjen så e eg på normal vekt å denne gang skal eg greie å bli der (håpe håpe) einaste så e domt e at eg må ut å handla kler (hater shopping:mad:) ja ja lykke til allesammen og god påske.

tangoto sa for siden:

Neimen der er du jo:p Så hyggelig! Er imponert over at du klarer å linke! Stilig :cool: Så langt har ikke jeg kommet enda, men det kommer seg vel sakte men sikkert ;)

Arytmes: For en fenomenal nedgang. Gratulerer:D Har du noen smarte særpreg i kosten som du tror kan ha bidratt utover det vanlige vi spiser her inne??

Har gått ned to kilo nå på en uke og en dag. Redusert kraftig på koffein og meieriprodukter. Men det kan fort være vann etter M også..

Har fått dilla på rømmegrøt, jeg! Masse meieriprodukter i den, men godt med avbrekk fra alt kjøttet : ) Flere av dere som spiser mye av det? Masse fett, men jeg regner med at det går greit..?

Nå blir det spennende med påsken og litt andre rutiner kanskje?

God helg, folkens:)

tangoto sa for siden:

Ned 0,3 kg fra i går til i dag:)

Og det etter å ha feiret bursdag i går og spist masse selvkomponert lavkarbo snickerskake og Gerds ostekake;) Nam nam! Spiste rømmegrøt til frokost (bombe jf. over..;)) og drakk et par lite øl.

Livet er herlig dere:)

tangoto sa for siden:

OJ, mente selvfølgelig Armath i forrige mld...:)

Kitt sa for siden:

Skal du sitere et innlegg, trykker du Siter under innlegget.
Bare du lar klammene med Quote i hver ende av innlegget være i fred, kan du ellers klippe inne i innlegget!

Skal du siter flere innlegg, bruker du knappen ved siden av. Multi- quote sier den om du holder pekeren over den!:)

Mia-Maria sa for siden:

Ok nå prøver jeg bare :)

Fungirl sa for siden:

Jeg har mista kontrollen, veier meg hjemme og hos legen på Fedonklinikken i Bergen, har bestemt meg for at det er den vekta i bergen som teller, der får jeg tross alt utskrift av veiingene mine og vekta er litt mer pålitelig.
Men vil kontrollveie meg her og se at det går nedover iallefall.
Dermed melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke skal til Bergen før i mai igjen :)

_millamor_ sa for siden:

Jaja, da har jeg hatt første sprekken på kuren, med resultat: 1,1 kg opp :( så mars måned ble en heller dårlig mnd sett med antall kg ned. Men får stå på videre og satse på at april blir bedre. God påske og gratulerer til alle med bra vektnedgang. :)

Runegutt sa for siden:

Da går måneden mot slutten, og kroppen min står i øyeblikket bom stille. Har en døgnvariasjon på nesten 2Kg :eek:
Totalt ender Mars på -8

So long, so good

Myrull sa for siden:

Fikk til ca 4kg jeg, er fornøyd med det. :)

Solange sa for siden:

Bunnnotering med minus 1 kg på en måned......Og det mista jeg den siste uka nå. Har skiftet kostfilosofi, så jeg håper på bedre resultat neste måned;))

Jaja det ble iallefall 2 kg ned! Og ikke opp=) Prøver igjen i April og håper det går bedre :D

Vannmann sa for siden:

Vel, endte med -0,3kg i april, men så har jeg bygget en del muskler. Ser det positive i å ikke ha gått opp.

ainiju sa for siden:

Heisan! Den friterte kyllingen så bare så god ut:):) Men har litt skrekk for fritering, har bare vanlige kjeler .. Kan man bruke det?Hvilken olje bruker man forresten?
Men ellers ble det utrulige 6.6 kg på meg denne mnd. Har aldri gått ned så mye på en md før. Begynner å få endel kommentarer på nedgangen, det er jo veldig gøy da:D Men merker at det er mye skepsis mot lavkarbo. Prøver å forklare som best jeg kan, men er vanskelig å kjempe mot "gamle sannheter":) jaja dem om det:cool:

mumfie sa for siden:

Da er Mars ferdig, og je har gått ned 3,4 kg! Ser meg fornøyd med det altså, siden det går i et tempo på ca 500gr i uka! Da henger kroppen min med også :)
Men det faktum at je har gått ned 8,9 kg siden start 19.januar, det er je såååå glad for! :D Nå begynner je å glede meg til bunaden skal på 17.mai!
OG; denna uka som har gått, har je spist masse rart. Litt godteri, hamburger med pommes frites og i det hele tatt - men alikavæl gått ned 0,9 kg - skjønner ikke helt detta je ? :p men takker for alt som blir borte! ;)

Ønsker alle lykke til videre med ketolysekuren! :)

wevi sa for siden:

hei hopp! du kan fritere i vanlige kjeler,Jerngryter er best, men har du ikke det, ville jeg bare styrt unna dem med teflon. Det kan bli varmt for teflonet hvis det ikke er topp kvalitet. Men pass på å ha et lokk i nærheten som du kan legge over hvis du skulle være så inderlig uheldig å få fyr oppi der. Men det har æ aldri opplevd sjøl, å har gjort det noen ganger. (er kokk) Nesten alle oljer kan brukes, men de må IKKE være Extra virgin, type kaldpressa. For å være sikker kan man kjøpe olje som er beregna på fritering. Gjerne gule flasker som står nederst i hyllene.

DrBabe sa for siden:

Da ser det ut som jeg kan oppsummere for mars. Jeg har gått ned fra 80,1 kg til 76,9. Det skulle bli 3,2 det da. Litt kjipt med en sånn skeie-ut uke i midten, der alt stod stille (eller... egentlig gikk opp 0,2 kg).

Men jeg er veldig fornøyd med å se 76 på vekta, så nå er det bare å fortsette med trening og sunt kosthold, over i april måned. Jeg skal helt ned til drømmevekta 64 faktisk. :D

Mimosaen sa for siden:

Jeg må bare få si, Babe, at disse kiloene dine er smekkert fordelt. Du ser jo ut som om du veier mye mindre enn du faktisk gjør!

Jeg har forøvrig fallt ut av ketosen etter 2 festhelger på rad. Hadde litt problemer med å komme inn igjen, men er nå i gang for fullt. Fikk ikke til 5 kg, men jeg absolutt fornøyd med de 3 jeg har gått ned.:)

DrBabe sa for siden:

Oj, takk for det. Ja nå er jeg liksom "ute av skapet" om antall kilo. Skulle veldig gjerne vært der du er nå, kjenner jeg. Lengter ganske mye etter å se det sekstallet.

Runegutt sa for siden:

Fortsetter vi med målsetting 5 kilo for april?

I så tilfelle har jeg 1/5 unna allerede :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.