Så det var en tråd for "ned 5 kilo i januar", så tenkte å ha en tråd med 5 kilo i februar. Greit å ha et konkret delmål å forholde seg til. Og så blir man gjerne mer motivert og er flinkere å styre unna sprekkene om man vet man må rapportere her etterpå...
Jeg veier ca 70 kilo nå, men vi får se på mandag, håper jo på å ha gått ned litt til da også.
Kanskje jeg kan være under 65 kilo når februar er ferdig? =)
Hei Camilla! Jeg skal i bryllup i slutten av februar, og har som mål å gå ned 2-4 kg iallefall!
Startet med 14-dagers-ketolysekur 4.januar, og har gått ned 4,8 kg hittil. Ønsker ikke å tape for mye vekt på kort tid, tenker litt langsiktig, men er gjerne med på rapportering fram til bryllupet!
slenger meg med her.
starta egentlig i juli og minst 20 kg fra 9.7 - 8.12.
veide i morest 89,8kg. så å klare 85 til i slutten av februar hadde vært bra..
jeg er med, veier 62,9 idag , trenger å gå ned til 58 og det meste må av rundt livet, under haka og mellom låra! trenger å gå ned for å få på vårtøy til en romatur i mars...:D
Åh herregud, det hadde vært deilig å klare minus5kg i februar, jeg veier 79kg nå, og er bare 165cm høy, så med andre ord trenger jeg denne dietten, begynte i dag=)jeg vet ikke om jeg klarer 5 kg, men jeg skal absoultt ha alle dere som jobber hardt for å klare det som motivasjon til å gå ned litt selv, jeg har gått ned 700g på noen dager, og bare det er jeg kjempe fornøyd med=)
Eg henger meg på her :) hadde vært fint å gått ned 5 kg i løpet av februar. Håper eg får det til. Tror det hjelper å følge med på andre som prøver å nå samme mål. Dette klarer vi:heia:
Jeg er med:-D Startet 4 Januar, veide da 67 kilo. Målet mitt er å komme ned til 59 kilo i første omgang. Hadde i går gått ned til 63 kilo - men etter en utskeielse på jentekveld (rødvin) viste vekten over 64 igjen!! :-( Så lite ekstra kos skulle til for å ødelegge.... Menmen!
Håper dette kan bli en fin tråd for oss som sliter med å få av de siste trivselskiloene - minus 5 kilo i februar hørtes ut som et bra mål:-)
Jeg slenger meg på. Begynte i midten av januar og har gått ned 2 kg. Høres mye ut med 5 kg i februar men det hadde vært alle tiders om jeg klarer det. Passer bra med veiing på mandager.:ja:
Hei! Jeg vil gjerne være med! :)
Jeg begynte 11. januar, og har hittil gått ned 4 kg fra 77 til 73. Har veiedag mandag morgen, pluss at jeg tar bilder ca da.
Synes det er så gøy når folk sier: så tynn du har blitt! Blir motivert av sånt! ;) Pluss at jeg merker det veldig godt selv, både på kroppen og humøret.
Lykke til alle sammen! :)
jeg begynte 4 januar med karbofri kost-. aner ikke hva jeg gjør feil, men har mista bare to kilo............ det er litt lite for jeg har ikke skeia ut. kansje det er det jeg må?????????
Legg ut en typisk dagsmeny så er det kanskje noen som har noen tips :) Synes heller ikke 2 kg ned på såpass kort tid er veldig dårlig, kommer litt an på hvor mye du skal ned også.
Jeg hiver meg gjerne på her :) Begynte 18 jan og har mista ca 2.5 kg. Har veiedag på mandag håper vekta ligger på 82 kg, ønsker å komme ned i 70 (gjerne mer) så 5 kg i februar hadde vært flott.
starter med litt salat, tomat, agurk og slik + skinke . videre salat-grønnsøker og kylling, fisk. videre kan det bli litt salt og skinke, med rømme ol................. drikker kun bris og kaffe. og litt vanlig vann:)
Jeg melder meg også på i minus 5 i februar klubben :) Jeg begynte på ketolyse 18. januar og har gått ned 3,5 kg nå. Jeg er lav i høyde (161cm) og må inn i bredden både her og der. Målet mitt er nådd om ca 8 kg :) Fint å starte med de 5 første!
Æsj! :o Gikk opp 400 gram fra i går til i dag. Var nok litt stor i munnen da... Jeg har veiedag på søndager, men har ikke målt meg. Jeg kommer til å bruke klærne mine som holdepunkt. Cm betyr ikke så mye for meg :p
Jeg vil også ned 5 kg i februar. Noe jeg syntes høres fantastisk ut, men ser for meg at JEG aldri klarer. Jeg har aldri klart å gå ned så mye på en måned før...Vel, har vel kanskje aldri gått ned så mye tilsammen før heller. (bortsett fra etter fødsel)
Skikkelig spent på veiing og måling i morgen. For da har jeg vært på ketlyse i 1 uke. Så får vi se hvordan det går.
Ja jeg trenger hvertfall å heies på! Første uka gikk jeg ned nesten 4 kilo, men siste 3 ukene har vekten stått still:confused:... Så nå er jeg spent på hvordan det skal gå i februar - håper jeg ikke mister motet helt...
Det er vanlig å gå ned mange kg den første uken, men dette er som regel vann. Etter dette er det fettforbrenning. IKKE MIST MOTET, snart løsner det og du er igang. Men tenk, du har gått ned 4 kg!!! Som ikke har kommet på igjen! GOOD FOR YOU:gator:
Der ga du meg en idé om å kjøpe to pakker smør pr. tapte kg. Det kan jo forhåpentligvis bli ett lite fjell med smørpakker. ;) Er så greit å visualisere det!!
Ja jeg kan skjønne du blir litt oppgitt, men ha litt is i magen. For kroppen din trenger tid til å omstille seg de nye matvanene. Har du lest boken som heter "Slank med Ketolyse"?, jeg anbefaller på det sterkeste å lese den før man egentlig starter kuren. Du får mange aha opplevelser og gode råd om mat.
Ellers er det flust av sider her inne med oppskrifter og inspirasjon til frokoster osv.
Du må ikke ha egg og bacon hver dag liksom. hehe, finnes maaange gode oster som du kan lage ostesnacks av, spekemat, røkt laks, rent kjøtt, cottage cheese, salat m/ for eks. fetaost, oliven, paprika (grønn helst), purreløk en dæsj seterrømme (og server med ostesnacks);)
Jeg henger meg også på det her :) Begynte på ketolyse etter nyttår, og har kommet litt i gang. Om jeg klarer 5 kg i februar, hadde det vært veldig bra. Jeg aner ikke hvordan kroppen min tar det her, så jeg kan jo sette 5 kg som et mål :D Alt over dette er bare ren og skjær bonus! ;)
Jeg er sååå med! Er 80 kg (!!) i dag, etter svangerskap og målet mitt på sikt, er å komme ned til trivselsvekta mi på 55 kg. Er knapt 160 høy såe JA jeg er med! Starter i morgen! ;)
Har begynt på div. lavkarbokurer mange ganger tidligere, men med mann og barn som gjerne fyller skap med godteri, min egen kjærlighet til alt som smaker av gjærbakst og melkesjokolade, faller jeg fort av vogna igjen. Et klart og konkret mål er det jeg trenger, så 5 kg av i februar er en avtale :D
Kan like gjerne ha veiedag på mandag som en hvilken som helst annen dag..
Jeg er med!!! Vekta står på 100kg fortsatt, ikke spesiellt motiverende!! men vil helst at veksat viser 90 før påske! å da hadde det hjulpet å få at 5 i feb.
Har også bestemt med for å begynne å trene på trenings senter, SATS på Storo. Så da tenker jeg at jeg skal klare dette!!
For meg høres det ut som om du får i deg for lite fett? jeg er ingen ekspert, er ny i gamet, men hadde jeg spist som deg hadde jeg nok vært sulten støtt!
Min dag har sett ca slik ut, med noe variasjon:
Til frokost spiser jeg to tynne knekkebrød, husker ikke hva de heter akkurat nå, er ca 2,5 karb i hver. På disse har jeg en ostehøvelskive med meierismør, to oslehøvelskiver med fet ost, og en salamiskive. Da holder jeg meg mett til lunsj. Hvis jeg er på skolen spiser jeg salat fra kantina, der har de mye forskjellig, både grønnsaker, sopp, ost og masse godt, og så tar jeg en god dæsj rømmedressing på. Hadde jeg laget den selv ville jeg brukt sæterrømme, men jeg tror den på skolen er av lettrømme.
Til middag lager jeg ofte noe slags kjøtt med sopp i sæterrømme og fløte, eller coleslaw med kål, majones, sennep og rømme. hvis jeg blir "sulten" etter trening spiser jeg kanskje litt naturellyoghurt med nøtter.
Jeg har bakt det lolipoppbrødet som det er oppskrift på her inn og anbefales for det er skikkelig godt og god erstatning som brødmat.
Tror ikke man skal spise kjøpte knekkebrød for de innholder altfor mye karbo, men bake egne som det er oppskrift på her inne hvis jeg har forstått dette rett ?
Enig, Enerilos123 det virker som du får i det alt for lite fett. Du behøver ikke kaste innpå bøtter med fett, men starte forsiktig for så å øke fettmengden etterhvert. Fett er utrolig viktig i denne dietten!
Kan jeg også slenge meg på her? Mulig 5kg blir litt i meste laget for meg siden jeg "bare" skal ned rundt 10kg og tenkte å fordele det over litt lenger tid (tror ikke kroppen min har godt av 5kg på én mnd), men kanskje 3-4kg?! Har forøvrig veiedag på fredager jeg da, men da kan jeg jo bare skrive vekten jeg hadde på fredag på mandag, hvis det ble forståelig:)
Florence123, jeg følger stort sett kuren til Torkil Andersen.
Spiser maks 10-15 gram karber, sørger for nok vann (3 liter) og grønt i løpet av dagen.
Tror ikke jeg gjør noe spesielt, men er nøye på å unngå kunstige tilsetningsstoffer. Drikker ikke sukkerfri saft eller brus i det hele tatt. Nå i starten av kuren har jeg bare spist lavkarbobrød to dager. Det var da jeg var på jentetur på fjellet. Tror det er lurt å være streng med seg selv til kroppen venner seg til kostholdet.
Ellers trimmer jeg litt ved å sykle ei mil på ergometersykkelen tre-fire dager i uka, alt etter så mye jeg gidder. :rolleyes:
Spaserer tur/retur jobben også, så det gir 30 minutter gange per dag.
Er nøye med å ta kosttilskuddet til Ketolysekuren, og lager all maten fra scratch selv.
Kroppen min stortrives! Har overhode ikke søthunger eller behov for å småspise i løpet av dagen.
Skal legge til at jeg PCOS og insulinresistens, og masse kilo å ta av. Derfor går det vel fort i starten av kuren også. For to år siden gikk jeg ned 20 kilo i løpet av fire måneder på egenkomponert lavkarbo, og den vekta har jeg klart å holde siden. Derfor tror jeg på denne dietten! :p
Jeg trenger alle de tips og råd jeg kan få.....og slenger meg med.....
Startet 4 januar ,-usikker på vekta da jeg ikke hadde vekti hus før den 19...etter det gått ned 2,1 kg....
8 kg til er målet og om 5 av de hadde forsvunnet i februar hadde det vært "HERRRLIG"....
Jeg vil gjerne være med! Supert å få litt ekstra kick og inspirasjon fra andre :) Jeg begynte 10 januar, og har gått ned 3 kilo - men er redd det har kommet på igjen en etter en bursdagsfest tidligere i uka :( Håper og satser på å klare 5 kilo i februar, da er jeg over halvveis til målet! :)
Jeg er oxo med:)
Var med i januarforume å, men vet ikke om jeg klarte det enda:P
Har egentlig veiedag fredager jeg, men på begynnelsen av vær mnd så har jeg veie Og måledag med bildedokumentasjon :spent:
Så da blir det å sjekke i morgen da=)
begynte 4 januar:
UKE 1 : - 4g :heia:
UKE 2 : opp 1 kg!!!! :nei:
UKE 3 : stabill..
Og UKE 4 : finner jeg ut i morgen:)
Da har jeg gått på vekten, og dette var deprimerende greier.... Opp 1,4 kilo siden forrige mandag:(... Men jeg vet hvorfor; var på jentefest på fredag med diverse utskeielser...
Så til nå har jeg da ikke gått ned mer enn 2,6 kilo på 4 uker... Opprinnelig var det 4 kilo, så dette suger!!!! Nå er jeg sint og lei meg... Menmen, ny uke, nye muligheter!
I dag 1.febr. viser vekten fremdeles -2kg, altså ingen nedgang fra forrige veiing som var i midten av forrige uke. Fettprosenten viser derimot en aldri så liten nedgang på 0,2% så jeg får glede meg over det ihvertfall :heia: Satser på at jeg har bedre resultat på vekta neste mandag.
Jeg har begynt på ketolysekuren idag. Gru/gleder meg litt kjenner jeg.
Vet fra tidligere at jeg har fungert veldig bra på Fedon, men det er leeenge siden nå... Har PCOS og er insulinresistens, så det skal bli godt å få resistensen i sjakk :D
Ellers vet jeg ikke hva jeg kan forvente av vektnedgang da jeg ikke har gått på ketogen kost før.
Jeg trener 2-3 ganger i uka (fast stavgang 1 dag + styrketrening/spinning/langrenn) Klarer ikke å få til mer med 3 barn på 2, 6, 8 år.
Har veid meg idag og målt midjen, så får jeg se hva neste mandag hva vekt/mål viser :heia:
BMI idag 29.1
Målet på lengere sikt er å komme ned til normaltvekt BMI 24,8
Det skulle bli 12 kg det :eek:
Da kaster jeg meg på! Kiloene mine er av de seiglivete. Siden november har jeg gått opp og ned. I dag, mandag veide jeg 92,7, grrr .... 5 kilo i februar høres vidunderlig ut, da kommer jeg ned på åtti og noe ... det er adskillig bedre enn nittiognoe med 162 cm over bakken .... Mitt endelige mål er jo i hvert fall 65, men det er såååå langt dit!
Frokost i dag: 1 kokt egg med litt smør oppi. 1 skive ostekjeks med smør og litt ost. 1 paprikaring. Mellommåltid: litt bringebær med fløte. Middagsplan: Skal prøve å lage lavkarbo-fiskekaker med blomkålpure til. Håper det løsner skikkelig for meg nå som februar kommer med løfter om vår, sol og mindre klær etterhvert!
Jeg melder meg på her!
Har også meldt meg på minus fem kilo til påske, hvor jeg har tatt utgangspunkt i førjulsvekten min på 93,9 kg. Det kom på en del julevekt, og januar har ikke vært den beste måneden, så da må jeg prøve meg på fem kilo i februar for å klare fem kilo til påske... hahaha:D:eek::p
Startvekt i dag er 99,9 kg, så da er februarmålet 94,9 kg.
:heia:Tjoho! Endelig!
Har stått stille på vekta en stund (91,5) og i dag var jeg 90,2!
Godt å se at den beveger seg nedover igjen! Gleder meg til jeg er på 80-tallet en plass!
Skal klare 5 kg i februar! Godt å ha et mål!
Har tilsammen gått ned 7.8 kg! JIPPI! :D
Da er det blitt 1 februar og vekta i dag sier 82,3 kg ( 1 kg ned siden forrige mandag) Og er klar for 5 til :D vdenne mnd.
Målebåndet sier 87cm rundt magen.
Må si jeg gleder meg til å se tall under 80 kg 79,78, 77 76 også videre :)
Det kan jeg veit du, men husk at dette var min første uke, så det er nok ikke like mye nedgang neste uke. Men jeg er fornøyd!!! MEGET!!
Spiser litt stekt,kokt eller scrambla egg til frokost (noen dager), masse ost og ostechips, salat m/paprika, stekt champignon m/hvitløkssalt (og masse smør), kun rent kjøtt (ingen kjøttdeig osv), kokte grønnsaker, salat m/bacon, spekeskinke, fetaost, oliven og annet godt uten karbs. Passer på å ta vitaminer og spesielt magnesium og krom. Krom hjelper på søtsuget, og jeghar ikke hatt søtsug i det hele tatt. Prøvd megpå masse nye oppskrifter fra boka som jeg har funnet på nettet. Laget gele uten karbs her om dagen. KJEMPEGODT, spesielt når jeg laget pisket krem med søterstatning. YUM`O. Får jeg lyst på snacks på lørdagskvelden, koser jeg meg med baconcrisp. Omtrent ikke karbs i det. Det viktigste er å få i seg nok fett!!! Og drikk masse vann. Drikk alltid ett stort glass iskaldt vann før hvert måltid. Iskaldt fordi kroppen bruker energi på å varme opp en kald kropp.
Jeg råder alle til å surfe rundt etter oppskrifter, om ikke kan man fort gå lei det man spiser.
I dag laget jeg forresten Oopsie "lapper", de smaker NADA uten noe på,men helt himmelsk med smør og ost,eller andre godsaker
Har gjort ny veiing i dag, og det var for meg meget gledende tall! :D
i uke nr. 2 har jeg gått ned 2,7kg!! :D Tilsammen er jeg nede i 4,7kg på to uker! Motivasjonen ligger i at jeg ser at det skjer noe nå. Så får jeg bare fortsette å jobbe standhaftig og forske videre på nye løsninger i forhold til mat! Finner masse nyttig inne i forumet her! :cool:
Spiser litt stekt,kokt eller scrambla egg til frokost (noen dager), masse ost og ostechips, salat m/paprika, stekt champignon m/hvitløkssalt (og masse smør), kun rent kjøtt (ingen kjøttdeig osv), kokte grønnsaker, salat m/bacon, spekeskinke, fetaost, oliven og annet godt uten karbs. Passer på å ta vitaminer og spesielt magnesium og krom. Krom hjelper på søtsuget, og jeghar ikke hatt søtsug i det hele tatt. Prøvd megpå masse nye oppskrifter fra boka som jeg har funnet på nettet. Laget gele uten karbs her om dagen. KJEMPEGODT, spesielt når jeg laget pisket krem med søterstatning. YUM`O. Får jeg lyst på snacks på lørdagskvelden, koser jeg meg med baconcrisp. Omtrent ikke karbs i det. Det viktigste er å få i seg nok fett!!! Og drikk masse vann. Drikk alltid ett stort glass iskaldt vann før hvert måltid. Iskaldt fordi kroppen bruker energi på å varme opp en kald kropp.
Tusen takk, du er en knupp :)
Men er soyamel og soyaprotein det samme, noen som vet ?
Idag ble det 2 egg og 5 skiver bacon til forkost her, det som er vanskelig er å få til en sunn og fornuftig matpakke når jeg er på jobb.
Jeg gikk ned 2 kg i uka som var, dette er andre uka mi og er i ketose i flg stixen men med svakt rosa utslag så jeg lurer på om jeg får i meg for mye karber og litt lite fett....
Det skal måles ca 2 timer etter siste måltid på kvelden og da utslag er utslag. Om den er rosa eller lilla spiller ingen rolle, det er ikke grader av ketose. Om den blir mørk kan det tvertimot tyde på at du drikker for lite :eek:
Hva ligger du på prosentvis av karber, proteiner og fett da?
Jeg prøver å holde meg til sånn ca 20 karber pr dag, noen dager litt mer og andre litt mindre .
Hva mener du med fatt, skal det også veies ? :)
Synes det er litt vanskelig å finne den rette balansegangen, men ser jo i boka at det står skrevet at det finner man ut av etterhvert som man blir kjent med dietten.
Nieda, behøver ikke å veie fettet. Men for å få en viss formening om fordelinga på protein/fett og karber er det mange som veier alt og legger det inn på mat på data, diett.no eller lignende, men så lenge du er mett og fornøyd og vekta går nedover er det ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn nødvendig :)
(Begynte (igjen) 4 januar på 71,4 kilo, så har gått ned 3 kilo siden det - og det med sprekk!)
Målet for februar er altså å være nede i 63.4 kilo, og da er jeg ikke langt unna mål på 60 kilo! Kanskje jeg er tilnærmet i mål til prahatur i mars? (Og så spiser jeg vel på meg alt igjen i løpet av noen dager der nede...)
Prøve å følge menyforslaget i Ketolyseboka denne uka, og da er det til lunsj 1 advokado med reker . Siden jeg ikke fikk tak i ferske reker så kjøpte jeg en boks i lake med nettovekt 330 gr og karbo innhold pr 100 gra var o.1.
Jeg veide da rekene og gikk 5 gram reker , hvor mye karbo blir det ?
Nesten flaut å spørre , men jeg får ikke til denn utregningen ? :(
Og hva er forskjellen på soyamel, og soyaprotein ?
I dag: 92,1. Altså minus 600 gram fra i går!
Frokost: 2 egg med smør oppi. 1 ostekjeks m/syltetøy utensukker. 6 mandler
Lunsj: 2 ostekjeks med smør og ost.
Mellommåltid: 8 jordbær med fløte
Middag: To halve avocado med seterrømme og reker. 1 ostekjeks med smør og ost.
Kvelds: to ostekjeks med smør og ost.
Og: 1 glass rødvin ("måtte" - kom noen innom og jeg ville ikke være "sær")
Så får vi se, da ....
Fra å boikotte vekta, så har jeg som dere ser, begynt igjen. HVER DAG. Jeg har gått ned 1,4 kilo siden mandag, og lurer på om vekta streiker, eller noe - men jeg veide meg to ganger, og den viser det samme. Til tross for 1 glass vin for et par dager siden. Hvis det er sant, så jubler jeg.... MÅ jo sjekke i morgen også, kanskje det endelig har løsnet for meg også .....
Kjenner den! Det er alltid litt blandete følelser når man går på vekta tror jeg.. Føler det litt som om jeg venter på et eksamensresultat - har jeg gjort det bra nok?? :p
Advokado med reker og en dasj majones på toppen er nydelig til frokost og nesten ingen karber i ......2 karber sånn ca :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.