majanne8 sa for siden:
Hørtes enkelt og deilig ut, får prøve det en dag jeg har kjøpt avokado :) takk for tipset ;)
majanne8 sa for siden:
Hørtes enkelt og deilig ut, får prøve det en dag jeg har kjøpt avokado :) takk for tipset ;)
Pandora sa for siden:
Måtte bare veie meg igjen idag - da viste vekta 75,6 ..dvs 700 g ned fra innveiing i starten av februar:)... da har jeg vel ca mistet alt jeg ødela med den lørdags sprekken igjen.
Nå gjelder det bare å ikke gjøre det samme imorgen:eek: Helgen er ikke det letteste å komme gjennom syns jeg, men utrolig unødvendig å gå opp en kilo bare fordi en havner i sofaen med den snopeskåla foran seg:mad:
Fins heldigvis gode, sunne alternativer - skal være flink nå og ikke la meg friste av det de andre tre i familien putter i seg!!
Florence123 sa for siden:
Prøv baconcrips fra Marud hvis du skulle få lyst på noe, nesten ingen karbo i den posen :)
StegforSteg sa for siden:
... Sorry ble bare tullball, glemte å sitere den jeg skulle svare :)
Elizabethcita sa for siden:
Jippi!!! Jeg har gått ned 1,7 kg siden mandag! Endelig løsner det litt igjen her :D
pleiadene sa for siden:
Hva med bringebær med fløte på - he-he - jo, jeg vet at det er dessert, men det er utrolig godt til frokost også!
Maysan81 sa for siden:
AAAaah folkens,nå har jeg laget en diiiiiiger skål med deilig fromasj (fra ketolyseboken). Den står i kjøleskapet for å bli stiv. Da har jeg masse måltider fremover;) (spiser andre ting også altså!)
Pandora sa for siden:
...og jeg har laget is:):) frosne bringebær, fløte..en eggeplomme og litt spenda. Bare å blande med stavmixer..og vips..sinnsykt digg:D:D
Kjennes nesten ulovlig godt ut...så laget bare en liten porsjon:p
Lullen sa for siden:
Oj, det hørtes digg ut :D
Det skal jeg lage imorgen til kveldskos :D Takk Pandora!
Arnhild sa for siden:
Da prøver jeg å slenge meg på her. Litt skummelt... Fem kilo er jo ganske mye på en måned :( Men, da må jeg bare ta med selv i nakken og GO FOR IT!! :heia: I'm in!
Sessaen sa for siden:
Her er det stillstand, men venter mensen i disse dager - så jeg håper at det er det som er årsaken. Har ikke hatt noen sprekk, men sliter litt med å finne på hva jeg skal spise. Blir litt trøtt på å måtte planlegge så mye hva jeg skal spise. Ikke vant til å fokusere på mat i grunn. Men foreløpig holder jeg koken. Har nå gått 3 uker på ketolyse. Vet ikke hvor lang tid det skal ta før man føler dette "kicket" som alle prater om. Jeg føler meg ikke noe annerledes nå enn før ketolyse, med unntak av at jeg er mindre oppblåst i magen. Hmmmm... Litt motivasjon folkens? ;)
Sessaen sa for siden:
Svarer til meg selv. Ned 300 gram på en uke og mens rett rundt hjørnet. Kanskje ikke så ille likevel da? Tenkte jeg skulle prøve en bukse i dag (mitt måleholdepunkt) og se om det er noen endring :)
pleiadene sa for siden:
Hørtes sinnsykt godt ut. Hvor mye fløte og bær har du brukt? Og du fryser den vel. skal den røres i flere ganger mens den er i fryseren? Udugelig på kjøkkenet, fantasien min ligger andre steder!
pleiadene sa for siden:
Hei Sesaen! Kick eller ikke kick, jeg tror vi reagerer forskjellig på ketolysen alle sammen. Over tid har jeg merket jevn humørstigning, nesten euforisk i perioder... Ikke gå rundt og "vent på noe" - ta alt positivt som skjer som en ekstrabonus! F.eks. at du ikke er oppblåst i magen! Det er jo en kjempegevinst!
Nillomien sa for siden:
jeg setter fløten i fryseren i en time jeg.. og bærene er frossene.. så da blir det som regel is med det eneste gang;) Nammi
Nillomien sa for siden:
Klart 1,3 kg ... må skjerpe meg får å klare dette=)
Pandora sa for siden:
Hei pleiadene:)
Jeg bruker den litt høye mixe-bøtta som følger med stavmixer - fyller på sånn ca 1/3 med frosne bringebær - så har jeg i fløte som ca dekker bærene (ikke nødvendig å fryse fløten først - dette gir sånn deilig soft-is konsistens som jeg liker) - så har jeg oppi eggeplommen og litt splenda.
Mao ingen frysing nødvendig - bare bærene er frosne først blir det "soft-is"...superdeilig (laget igår også, og gutta her hjemme spiste opp mesteparten;))
NB! litt lurt å ha stamixer dingsen stående litt nedi (bare den med knivene - så setter du på motordelen etterpå) mens du fyller på, ellers kan det bli vanskelig å komme helt til bunns i de frosne bærene og blande i bunnen.
pleiadene sa for siden:
Tusen takk, Pandora, dette er en oppskrift selv jeg kan følge!
Nomy sa for siden:
Jeg vet ikke helt hvordan man skal kunne bestemme seg for at kroppen skal gå ned 5 kilo i løpet av februar. Det er mer enn en kilo i uken, jeg har bare gått ned 1 kilo de siste to ukene og har ikke sprukket en eneste gang. Hva med å heller endre fokus til at man ikke skal sprekke i løpet av februar? :)
Tønneklara sa for siden:
Nomy: da får du lage deg en egen trå på akkurat det! På denne tråden gjelder det å gå ned 5 kilo i feb! Sorry..
Folkens: Jeg har tapt 1 kg første uka i februar! Og da har jeg til og med skeia skikkelig ut annen hver dag. Merkelig! Dette lover bra!
Bubbla sa for siden:
Hei.
Jeg er ny her, kan jeg henge meg med på dere?
Veier ca 72 kg og skal ned på 60 kg.
Første målet mitt er 67 kg.
Karissima sa for siden:
Nå er det andre uken uten vektnedgang :hylgrine:Skjønner ikke hva jeg gjør feil. :veitikke: Har kun gått ned 2 kg siden start i midten av jan. men jeg skal søren ta ikke gi meg. Kanskje på tide å begynne å skrive ned hva jeg får i meg i løpet av dagen.
fiffil sa for siden:
Og i dag tidlig 96,0 :) Det har vært litt av en uke med leggkramper og hodepine, men takket være forumet har jeg funnet løsning på begge deler slik at jeg slapp å avbryte denne gangen.
Tåler dårlig kaffe da... er det noen andre som har tålt kaffe før, men som får vondt i magen på denne maten?
Thehortensia sa for siden:
Hei kanskje du spiser for mye protein og for lite fett. Det gjorde jeg. Jeg har kjøpt cocosa nå, som jeg har i kaffen et par ganger daglig(hvis du tar oppi litt pisket kremfløte i tillegg så blir det nesten som cappucino :) ser hvertfall ikke fettet så godt )
Jeg gikk bare ned 0,5 kg denne uken, men har tatt av meg 2 cm både rundt mage og hofter, så er fonøyd. Regner med at cocosaen tar seg av den dårlige vektnedgangen. Er flink ellers til å holde meg til dietten:)
Lykke til videre :)
Veiedag, og overraskende 3.5 kg på 2 uker her.
Begynner nå på min 3 uke og kanskje jeg greier målet på 5 kg, uansett så har jeg det bedre med meg selv nå når de første startvanskene er over med hodepine, svimmelhet og varmefølelse i kroppen.
Det jeg har oppdaget er at når jeg økte fettmengden , så slipper kiloene.....merkelig nok:)
Men ser av tidligere innlegg her på forumet at det kan være vann den første tiden, så jeg skal holde meg til dietten fremover.
Målet er jo å komme ned til 60 kg, idag er jeg 70.3 .......så det er enda lenge til jeg er i mål.
Men jeg kommer til å klare det til bikinisesongen starter, ikke sant ? :)
Så man må ikke gi seg, tilslutt slipper fettet :)
Pandora sa for siden:
Fortsatt på 74,9 idag! :heia: (snikveide meg igår også)
Da har jeg gått ned 1,4 kilo siden 2. februar (1,4 av "februar-kiloene"):) og 5,1 siden 4. januar da jeg startet her inne.
De 1,4 kg denne uka er nok mest vann/sprekken sist lørdag/ ferdig med mens...men fint likevel:D og idag kjentes buksa ganske romslig etter all skigåing og fornuftig spising i helgen...
God Mandag:p
Lullen sa for siden:
Gått ned 1,5 kg siden start forrige mandag, 1.feb :heia:
Nillomien sa for siden:
Hmmm.. veide meg i dag.. står stille.. Hmmm.. Men skal nok klare det=)
Mocca :) sa for siden:
1 februar : 90.2
8 februar : 89.5 ( 0,7 ned)
15 februar : 89,3 (0,2 ned)
22 februar : 88,7 (0,6 ned )
Ikke mye ned, men ned iallefall :)
pleiadene sa for siden:
Ja, så røyk vekta mi! Først veide jeg 58 kilo, så veide jeg 98 og så veide jeg 60 og så var den død. Ingen av tallene stemmer jo, men jeg ble veldig glad for det første tallet, skjønt de er lenge dit..... Klaget til mannen min, og sa at jeg ønsket meg ny vekt til Valentinsdagen i stedet for blomster, og da så han rart på meg. "Blir ikke damene fornærmet når gubben gir en vekt istedet for blomster?" Ikke denne dama, nei. Så nå får jeg vente på vekt før neste veiing. Fortsetter å være flink likevel, jeg, så får jeg bare se om kroppen er med på leken "Ned 5 kilo i februar".Selv om jeg ser på de kiloene som et eventyr, så er jo muligheten der, ikke sant? Man skal tenke stort, om man skal oppnå noe ....
Viclin sa for siden:
Ned 900 gram fra start forrige mandag.
Hadde en kjempesprekk på lørdag, så jeg kan ikke vente noe annet enn at jeg gikk opp igjen det meste av det jeg gikk ned. Nå håper jeg bare at jeg kan la smågodtet på jobb ligge.
Joranna sa for siden:
Hei
Kan jeg også slenge meg med her.Begynte i januar, men sprakk så det holdt IGJEN.:( Men nå vil jeg greie det. Skal gifte meg til sommeren og ønsker å nåmålet mitt før da. Men setter meg et delmål her først, -5kg i februar. :)
Mentha sa for siden:
Hmm, vekta har stått stille denne uka, enda så flink jeg syntes jeg hadde vært! Men så begynte jeg å tenke meg om. Jeg skjønner nå at jeg ikke tåler noe alkohol (1,5 glass rødvin på lørdag) - det tuller til hele forbrenninga! Og så er jeg fortsatt litt skeptisk på om jeg kan spise sukrin. Kan hende det er det som har stoppet opp alt nå?
Huff, det skal ikke være lett det her! :confused:
Vel, jeg får håpe det kommer seg. Jeg har alltid hatt problemer med å komme under 75 kg, det er et platå i det området hvor jeg alltid blir stående en stund, og det krever iherdig jobbing for å komme videre. Men jeg vil ikke gi opp! :boxing: Jeg SKAL inn i bikinien min til sommers ;)
Det er godt å lese om alle som går ned, da vet jeg at jeg vil være en av dere en dag! :D
Karissima sa for siden:
Har kjøpt cocosa så jeg skal prøve å ha litt i kaffen jeg også. Fant dette innlegget av Gerd i en annen tråd og jeg anbefaler alle som sliter litt å lese det :)
Littforbreianita sa for siden:
Joho! Etter et 5 ukers langt platå hvor vekta har stått bom still på 64,4 kilo (startet på 67) viste vekta i dag tidlig 63 kilo:D -1,4 kilo siden forrige mandag, kjempefornøyd med det!
Nå skal jeg prøve å være flink å trene hver dag, for dette har jeg vært sløv på... Men i går trente jeg 1 time (Elipsemaskin + styrketrening, foran tv'en:p), og kjente så god samvittighet jeg fikk! Så da hiver jeg meg i det igjen - lille dattera mi på 5 mnd får ligge på leiketeppet sitt og se på - bra underholdning for henne det sikkert:p.
Lykke til alle dere andre:D
ned10kg:) sa for siden:
0.9 kg ned i februar så langt
lifejack sa for siden:
Fornøyd så langt! Ned 800gram siden forrige mandag:)
Likevekt sa for siden:
Jeg er ikke storfornøyd etter en uke.. kun 300 gram ned... men JEG GIR MEG SOM VANLIG IKKE:)
Tønneklara sa for siden:
Utrolig bra da Lullen! Jeg har gått ned 1 kg på en uke :)
Regner med at vi reagerer forskjellig på alkohol, jeg har drukket rødvin flere ganger i løpet av de to ukene jeg har vært på Ketolyse og likavel gått ned 3.5 kg :)
Arnhild sa for siden:
1/5 kg :) Fornøyd, men skal jeg klare fem i februar, må det gå litt raskere... :utenutryk
SuperMamma sa for siden:
Oj, har det blitt en februar tråd nå ja.. klart jeg er med.
Klarte 5 i jan utne problem. Men 5 til i feb skal nok holde hardt.
Men jeg elsker utfordringer, så jeg er med!
Lunia sa for siden:
Jeg må slenge meg med her :) Jeg trenger ett spark i stumpen ,rett og slett etter alt for mange dårlige unnskyldninger for å sprekke!
Lunia sa for siden:
Noen som kan legge fram noen meny alternativer,evt for en hel uke?
Jeg må bli litt streng overnfor meg selv :)
Dette lurer jeg også på! Mitt problem er at jeg har en tendens til å spise, selv om jeg ikke egentlig er sulten... Skal jeg kose meg, er det ofte mat/noe søtt som er det første jeg tenker på. Spiser en del godteri/sukker erstatninger + drikker pepsi max, og er heller ikke så flink å drikke nok vann. Om noen kan komme med en skikkelig bra meny, som jeg kan prøve å holde meg til, så hadde det vært kjempefint! Kanskje jeg faktisk klarer å gå ned litt fortere i vekt da, for nå har det stått ganske stilt i ukesvis... Gikk ned 1,4 kilo siden forrige mandag, men disse har visst kommet tilbake igjen bare siden i går:confused:
kizza_24 sa for siden:
Vil gjerne verme på 5 kg i februar. Men koss i allverden klare dokke det? heh...syns det går utroli seint å litt matlei. Men jir ikje opp for det :) Lykke t alle sammen :)
Arnhild sa for siden:
Hvis de kom på fra i går til i dag kan du nok regne med at det bare er vann :) Men det er kjempeviktig å drikke mye vann, kroppen trenger det for å bli kvitt alle avfallstoffene. Personlig har jeg ikke troen på at sukkererstatning er tingen. Noen eksperter mener at kroppen reagerer ganske likt på sukker og sukkererstatning, fordi når tungen smaker noe søtt, gir den beskjed til hjernen om at nå er det sukker på vei, også er vi i gang...
Jeg har ikke noe ukesmeny til deg desverre, jeg pleier bare å kikke litt rundt her på oppskrifter og sånn. Det viktigste er at man vil dette 100 %, hvis ikke klarer man det ikke, det er nemlig en viljeprøve. Men jeg har troa på deg, stå på :heia: :heia: :heia:
tangoto sa for siden:
Hei igjen Karissima : ) Jeg har egentlig ikke lov å skrive her, for tør ikke melde meg på noen 5 kg i løpet av en måneds tråd.., men må bare si at jeg har det helt likt som deg. Begynte 4. januar og har kun gått ned 2,8 kg. Og uten en eneste sprekk! Bare et par rødvinsglass i denne perioden.
Spiser variert og godt, er stapp mett og ikke fysen på andre karbofarligheter i det hele tatt. Topp med alt man kan spise her, som ostekjeks og oopsie-roll osv. Har gått ned fra 106 cm rundt navelen til 87,5 cm så er fornøyd jeg ; ) Så tilbake til høsten -08 da jeg gikk på Foseids spisdegslank, og da hadde jeg etter 2 mnd gått ned 3,2 kg. Kanskje noen bare trenger lenger tid? Kroppen er også vant til sundt og lavkarbokosthold fra før - da tror jeg den tviholder enda mer - ironisk nok ; ) Men vet ikke altså..
PS jeg jobber opp fettet enda mer og proteinet enda litt mindre nå for å se om det løsner - hjemme med febersyk gutt og kaffe med cocosa; )
Lykke til deg og alle dere andre her inne!! : )
Karissima sa for siden:
Hei Tangoto
Tror ikke det gjør noe at du skriver her selv om du ikke har meldt deg på denne tråden.Må jo være tillatt å komme med lykkønskninger til oss her når vi sliter litt :)
Tror jeg kanskje har spist litt mye den siste tiden for jeg har funnet så mange fine oppskrifter her som jeg har måttet prøve ut :hungry: Nå har jeg begynt å skrive ned hva jeg spiser slik at jeg har litt kontroll men toget har nok gått for min del ang 5 kg i løpet av febr.:mad:
marit72 sa for siden:
Tror jeg slenger meg med her jeg gitt:) Mer motiverende og være flere med samme målet. Hadde min første lavkarbodag 3 feb. Vekta i dag viste at jeg hadde gått ned 1,5 kg og det er jeg fornøyd med. Lykke til på vei mot målet alle sammen:D
tangoto sa for siden:
Men tenk om det løsner nå da! Mist ikke motet det er nesten 3 uker igjen ; ) Du er superflink som klarer å notere. Kanskje jeg og rett og slett spiser for mye og at det er forklaringen på at jeg er stappmett..: S? Koser meg jo veldig..øh.. Skal forsøke med litt mindre porsjoner jeg nå.
Lykke til : )
Carisma sa for siden:
Håpe kan man jo alltids, men det blir ikke resultater før man aktivt tar et valg... ;) Så lenge ingen legger deg i bakken og dytter det i deg, så er det jo bare å ikke gå bort til skåla/boksen, ikke åpne den, og ikke stikke hånda oppi. :ja:
Det er menyforslag i boka
Karissima sa for siden:
Hei igjen
Har nå prøvd meg på kaffe med cocosa og det går helt greit å drikke men jeg føler meg litt kvalm og uvel etter en stund. Føles som om jeg har overspist :) Kanskje det er derfor du også føler deg stappmett????
majanne8 sa for siden:
Ned 2.5 kg første uka i februar :D Halvveis til 5! :rolleyes:
tangoto sa for siden:
God morgen:-) Må bare i full fart på vei til jobb legge til at det gjorde jeg og i går, og ned 0,3 i dag:-D Vet d er krampaktig å veie men for 1. gang kan jeg og justere tickeren;-) Som ikke virker-kun weblink hos meg og dere på pc og nå mobilen:-STatt m cocosa på jobb og tror d løsner for oss jeg:-):-)
mumfie sa for siden:
Hei godt-folk! :)
Vekta mi stod på stedet hvil denne uka, men jeg kan godt skjønne det - klarer ikke få i meg nok fett og hadde besøk i helga som medførte mat av diverse slag! Uten at det var noe jeg ikke kunne spise.. :)
Så nå er det bare og bite tenna sammen, og holde fokus og motivasjon oppe! Godt og lese litt på forumet, at dette ikke er uvanlig!
"La kroppen slappe av, så kommer det etterhvert" leste jeg, og det var gode ord og ta med seg :)
Ha en super dag folkens!
Tønneklara sa for siden:
Utrolig bra da!
Tusen takk for koselig svar:-) Ja jeg må nok bare tvinge meg selv til å drikke mer vann, og kutte ut søtsakene... (sier hun som nettopp har spist en Atkins bar til frokost:rolleyes:)... Sliter bare med selvdisiplin - men... er bare meg selv jeg narrer, så jeg håper jeg snart klarer å endre tankegangen!
Lykke til til deg også fremover - stå på:D
Nillomien sa for siden:
God morgen sier jeg bare... 102,4 kg... jauda.. går nedover.. kan ses ut som vi klarer 5 kg.. hadde vært deilig...
Arnhild sa for siden:
:lol:
Jepp, det er det vi holder på med støtt og stadig vi mennesker :p
Ja, ta et valg Anita, send inn en bestilling på slankoglekkeranita. Visualisering er tingen :)
Takk, vi skal klarer det :heia:
ketto sa for siden:
900 gram for februar så langt... Håper det er løsnetid nå. Har stått stille lenge!
pleiadene sa for siden:
Nå har jeg fått vekt igjen! Mannen min kom hjem med en i går, da får jeg kanskje blomster på søndag, da? Joda, jeg har veid meg i dag. Merkelig at jeg fremdeles holder motet oppe, for jeg har ikke gått ned mer enn 800 gram siden 1. februar, riktignok uten å ha tømt magen, men ..... jeg synes det spøker for de 5 i februar :(
Karissima sa for siden:
Måtte veie meg i dag da jeg reiser til Portugal i morgen :)
Etter 2 ukers stillstand på vekta viser det seg at jeg har gått opp 500gr den siste uka :( . Håper virkerlig at det skyldes at jeg ikke har fått gå på toa i noen dager nå.
Lykke til videre dere flinke andre :heia:
Lullen sa for siden:
God tur til Portugal Karissima :D Håper du får en flott tur!!
Elizabethcita sa for siden:
1.februar: 99,9 kg
5 februar: 98,2 kg_Ned 1,7 kg
12 februar: 97,7 kg_Ned 0,5 kg
Totalt i februar: Ned 2,2 kg :)
Karissima sa for siden:
Takk for det :) Ifølge værmeldingen ser det ut til at det blir en del regn så det blir vel mye innesitting. :( Får ta med meg pc så jeg kan titte innom sidene her en gang iblandt.
Bollemor sa for siden:
Tror det kan blir vanskelig med å gå ned 5 kg i februar her vertfall:P
Starte 4 jan.. og har gått ned 5kg til nå så;)
2 av de i februar vel og merke...
Anitra sa for siden:
Jeg sto stille, eller dvs opp 200 gr den første uka pga mensen, men denne uka var det ned 1,4 kg. Skla holde hardt å nå 5 i februar, men alt er bedre enn ingenting. Har som mål totalt 10 før påske, så jeg har rundt 6,5 kg igjen.
Pandora sa for siden:
Ned 1,7 siden starten i Februar - 5,4 totalt fra 4. januar..
Lurer på om -5 i februar er oppnåelig..:cool:
og ikveld skal jeg ut og spise!!!!:eek: julegave...den flotte restauranten..
pleiadene sa for siden:
900 gram hittil i februar - grrr - spøker veldig for de 5. Til Pandora: skal du på en fin restaurant, kan du jo bare velge og vrake i lavkarbomat! Manfår det man bestiller. Jeg skal lage "kinesiske koteletter" i dag. Deler dem i to, bruner dem, bruner sopp, legger det i ildfast form. Heller på god (fløte)saus, grovhakker mandler oppå blir knassprøe g gode. I stekeovnen til bena løsner. Ved servering: hermetiske mandariner leggs oppå. Pottitter til de som skal ha det, blomkål/broccolipure til meg. Grønn salat.
Bare ikke datter kommer med fastelavensboller!?! Kanskje jeg ikke klarer å stå i mot!
Pandora sa for siden:
Pleiadene: Hadde det bare vært så enkelt ja..;)
Var fast meny med 8 retter ....som egentlig ble minst 10 med hvileretter osv - og vinmeny til alle rettene.... Måtte nesten sitte og sove etterpå. Utrolig godt, men ganske stor påkjenning for min "rene" kropp som ikke har fått alkohol og kun lite karber på lenge. Kjente meg helt fryktelig da jeg våknet idag:eek:....
Men..nå har vi vært på laaang skitur, og alt kjennes mye bedre:):)
Back again på lavkarbo ...bare liten utfordring med at hele familien skal til mamma på morsdags-middag, med fastelavensboller mm..
Tror faktisk det går greit, ikke noe som frister etter all den maten igår:p
Tønneklara sa for siden:
Nå er jeg spent! Veiedag i morgen... iiiihhh!
Tulla 81 sa for siden:
Hei jenter!
Jeg har vært her noe i 2009, men nå er det siste innspurt for min del. Skal ned ca 5-6 kilo og jeg ser det er flere av dere som ikke har mange kilo igjen før dere er i "mål". Mitt spørsmål er derfor: må dere gå på mindre kalorier nå enn tidligere for å komme dere ned de siste kiloene? Grunnen til at jeg spør er at ketolyse i utgangspunktet er for folk med stor overvekt og ikke for de med BMI under 25 og noen pyntekilo igjen... Har jeg misforstått eller?
Grunnen til at jeg spør er at jeg gikk på ketolyse store deler av 2009 og gikk ned 17 kilo. Siden november har jeg syndet og gått opp 3 kilo igjen... Disse og 2-3 ekstra skal av igjen. Er da ketolyse noe som fungere for dere med moderat overvekt/normal vekt? Sleit veldig med å gå ned den siste perioden sist. Derfor håper jeg på svar og råd.
Takker på forhånd!
God kveld!
Lullen sa for siden:
Veiedag:
Ned 2,9 kg siden første februar :D
Klarer jeg 10 kg innen påske blir jeg superhappy!
()/(/&(/&(=)?=)?=//%&%##"Nå er jeg lei!!!!!! Skjønner ingenting: I går morres viste vekten 62 kilo, minus 1 kilo siden forrige mandag, men i dag viste den plutselig 63,6??? Så da har jeg gått OPP 0,6 kilo i stedenfor.... hvordan kan vekten øke så mye bare på en dag?? Nå er jeg så driitlei av at vekten aldri går nedover... Jeg startet på 67 kilo 1 januar, gikk ned 3 kilo første uken, og siden da har jeg bikket mellom 63 og 64... Ble så glad i går da jeg endelig var nede på 62 tallet, men den gleden ble kortvarig gitt...:(
Lurer på om jeg skal kutte ut meierivarer, men føler at da er det så lite igjen å spise... bare kjøtt, egg og grønnsaker?? Uff og uff, nå er motivasjonen lik null kjenner jeg.... Lykke til dere andre!
Dette er akkurat grunnen til at jeg måtte gjemme vekta mi. Mitt eget veiestress ble for ille, og jeg gikk opp og ned som en jojo på ca 600 gram. Derfor ble det målt div plasser på kroppen i dag - for å få en litt annen vinkling. Jeg skal nå i tilegg se på cm som i vekt.
Joranna sa for siden:
Hadde veiedag i dag! Ned 1,9 kg på 1 uke! JIPPI!!:)
Håper jeg greier 5 kg i februar. Lykke til alle dere andre også! :)
Bubbla sa for siden:
ned 1 kg denne uka.
Hadde såklart håpet på mer, men har tross alt gått ned mye tidligere så kroppen begynner vel og ta det litt mer med ro nå.
Men har gått inn 10 cm rundt magen denne uken, så jeg har INGENTING og klage på nei :-)
Bubbla: :heia:
pleiadene sa for siden:
Da er det den nette sum av 1 kg siden 1.februar. Ikke til å hoppe i taket av, akkurat. Men jeg har fått ny vekt, så kanskje den veier litt mer enn den gamle? hehe
Bubbla: 10 cm på en uke!!!! Herregud, nei, du må ikke klage, det er det jeg har minket rundt midjen på tre måneder! Grattis!
tangoto sa for siden:
Wow - superbra Lullen!! :-DKarissima; håper du hadde topp tur til Portugal! Og at det har løsnet litt;-) Jg har og ikke vært mye på do, men nå er jeg plutselig nede på 82,1, totalt ned 3,4 på 6 uker. Kanskje jeg skal driste meg til å prøve 5 ut febr.;-) Løsne løsne kom til oss alle!:-)
Bubbla sa for siden:
Gått fra 89 cm til 79 cm (målt over navlen) fra sist mandag til i dag så er kjempe fornøyd med det, merka det godt på buksa jeg har på meg i dag også, den har vært ganske stram rundt magen siden jeg kjøpte den men passelig ellers, men i dag var den igrun ganske romslig i livet også :-P
fiffil sa for siden:
Og i dag 94,9 kg :D Nesten fire kilo siden jeg startet første feb.
/flex :D
Lullen sa for siden:
Godt jobba :D Stå på videre!lifejack sa for siden:
Etter intens overspising av alt fra middag til søtstoff og det som verre er, var det ingen bombe at vekten viste mer idag enn forrige mandag. +0,7kg på meg denne uken, men jeg holder motet oppe og tenker at da må det jo bli enda lettere å gå ned denne uken;)
Tiilda 24 sa for siden:
Jeg hiver meg på jeg også :)
Starta på ketolyse den 8. feb og har gått ned 3.2 kg på EN UKE:D:D:D
Vet at det er vann men alikevel:D:p
Så du tror det kan være at psyken påvirker vekttapet - eller rettere sagt, mangelen på - ? Mulig jeg har stressa meg sjøl til et evigvarende platå ja... Jeg får prøve å endre holdningen, og besettelsen av vekta.....
mumfie sa for siden:
Så var ny måling unnagjort! Går ikke fort, men 0,5kg i riktig retning denne uka! :) Bare å klore seg fast, og holde motet oppe! :D
Ny måling her også, ned 0.5 kg denne uka så totalt siden jeg startet er det forsvunnet 4 kg :)
Starter nå på min 4 uke på Ketolyse, så jeg tror jeg når 5 kg i løpet av februar .......men ser at det går saktere ned nå enn i begynnelsen.
Men regner med at det er normalt ?
I tillegg merker jeg at jeg er mindre sulten no, stagnerer vekttapet om man spiser mindre....noen som vet ?
Tønneklara sa for siden:
Vekt 15. Februar: Opp 0,6 kg! (pga. utskeielser i helgen?)...
Tilsammen har jeg hatt en vektnedgang på 0,4 kg siden 1.Februar. Dvs. at jeg har 4,6 kg å gå ned på 2 uker visst målet er 5 kg. Kanskje usannsynlig at jeg klarer det? Men man vet jo aldri!
Personlig mål: Ned 2,5 kg minimum før mnd. er omme ;) Da har jeg i det minste klart halvparten!
pleiadene sa for siden:
Jeg er også tvilsom til de 5 i februar, men 1 kg er 1 kg ... - 4 kilo til på 14 dager? Jo, det er jo mulig med 2 kg i uka, men kanskje ikke på de treige kiloene mine. Får være optimistisk og ha trua - NOE går jeg i hvert fall ned, og det med et felles mål setter i gang noe.
Pandora sa for siden:
Uff ja...5 kg er mye!!! Særlig når man allerede har gått ned de første, "lette" kiloene...
Men: felles skjebne felels trøst - gjelder å ikke gi opp:visemuskl
Jeg skal stå på for de 5 - trene og spise smart hele februar...og helst mye, mye lenger enn det også:)
pleiadene sa for siden:
Nei, Pandora. Ikke pokker om jeg gir opp! Jeg trives jo med denne livsstilen, og savner ikke annet enn frukt, men det er små øyeblikk som går over. Ser fremoveri krystallkula mi at en dag løsner det skikkelig ...
pleiadene sa for siden:
Så ble det 100 gram minus i dag! Altså, 1,1 kg siden 1. feb. Men som tidligere sagt: hundre pluss hundre pluss hundre o.s.v.
Lunia sa for siden:
Vel jeg har gått ned 1,2kg siden sist uke,hadde vært utrolig deilig å gått ned 5kg,men jeg er da realist(med snev av god fantasi:)).Klarer jeg 2.5kg er jeg stor fornøyd,og vi kan vel prøve på nytt i mars:)?
jodo sa for siden:
hei
hiver meg med på denne tråden selv om det er bare 14 dager igjen av mnd. har holdt på i fire uker nå, men bare gått ned ca 2 kg. men er tålmodig å regner med at når en ikke har så mange kilo som skal av så tar det nok lengere tid. pluss at jeg er dårlig på å trene, det skal jeg bli flinkere på da!! klarer jeg å gå ned 5 kilo til til utgangen av april skal jeg være veldi fornøyd.
Namba sa for siden:
Bedre sent enn aldri... jeg slenger meg med jeg også. Jeg startet for 11 dager siden (første gang på ketolyse). Jeg har lest så mye for å lære så mye som mulig på kortest mulig tid, så dette er første gangen jeg er innom her. Men jeg har gått ned 3 kg så langt, så fem kilo er muligens oppnåelig innen måneden er over? Som sagt så er dette helt nytt for meg, så det er nesten vanskelig å tro at det kan være så lett å gå ned i vekt.:D
Tønneklara sa for siden:
Utrolig oppmuntrende at dere støtter meg med de 2,5 kg jeg har satt meg som mål å gå ned! Og alle dere: STÅ PÅ!
Nillomien sa for siden:
100,9;)
Hjelper...
Karissima sa for siden:
Istedenfor å tape vekt i februar har jeg gått opp 500 gr. Forstå det den som kan. Sta som jeg er har jeg ikke tenkt å gi meg og det kan jo være en sjanse for at vekta er snill på mandag når det er veiedag . Kan jo alltids håpe men det er i alle fall helt soleklart at det for min del ikke blir 5 minus i februar. Stå på alle dere andre :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.