pleiadene sa for siden:
Da kommer du til å kjenne deg igjen! Jeg skriver jo også om autentiske personr som levde og bodde der på den tiden og som har etterkommere....
pleiadene sa for siden:
Da kommer du til å kjenne deg igjen! Jeg skriver jo også om autentiske personr som levde og bodde der på den tiden og som har etterkommere....
frifuggel sa for siden:
Moro :D
Stixiepix sa for siden:
Så utrolig spennede! Elsker historiske romanserier! Skriver litt selv også, drømmen er å få gitt ut noe!
Gratulerer masse med bokserien. Den skal jeg helt sikkert lese ja !!
pleiadene sa for siden:
Så gøy at du også skriver! Ja, du skal ikke bare drømme! Du skal skrive, og sende inn manus! Tenk stort, for hvis du virkelig LIKER å skrive, så skriver du sikkert bra også. Du får holde meg (oss) underrettet!
Fumle sa for siden:
Næ, så morro!!!!!! Blir det del av Norske Serier eller???
Da vet jeg hvilken serie jeg skal kaste meg over neste gang ;)
Fumle sa for siden:
Å ja, og gratulerer så mye med utgivelse :D
Fumle sa for siden:
November
23.11.09- 115 kg :nedfor:
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
Ned 0.8 denne uken :)
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09. 81.1 kg:rolleyes:
21.12-09. 80.5.kg
[color=teal][/color]
Siste veiedag i dette året, kommer til å skeie ut i julen så spent på om jeg går opp i vekt. Men starter igjen på nyåret med streng diett. Skal nå målet mitt til sommeren:)
[color=royalblue][/color]
GOD JUL OG GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN,,;)
Jojodama sa for siden:
Hei og hå, allesammen!
Her er det full lykke i huset. Ser ut til at det endelig har løsna her. O,5 kg ned igjen.:D Sto stille i over 2 uker... var ikke like happy da nei... ;) Dette styrker bare min intensjon om å leve ketogent i jula. Kan jo ikke rote det til nå som det endelig går nedover igjen! Har kun julaften som "spisedag". Da skal jeg unne meg potet og riskrem,og kanskje et rundstykke tilogmed. ;)
Dette er God Jul, dere! :D
pleiadene sa for siden:
TAKK UNIVERSET, TAKK KROPPEN MIN, TAKK TIL DERE HER INNE SOM HAR HOLDT MOTET MITT OPPE! Jeg gikk på vekta i dag.... -som dere ser av andre innlegg har jeg strevd fælt. Begynte i slutten av oktober på Atkins, byttet til ketolyse, og gikk opp og ned. Startvekta var 94,8. Så var det minus 200 gram, minus 100 gram og pluss 200 gram.... osv.Treigt, treigt,treigt. Forrige uke var det vel minus 4 kilo, eller var det for to uker siden? Så begynte jeg å bli litt mer glad i meg selv igjen, jeg bestemte meg for det! Å være glad i den kroppen jeg har, sto på, takket være dere. I dag veide jeg 87,7 - JA! 87,7! Jeg turte ikke å prøve en gang til! Men det må jo være sant? Og hvis det er sant det vekta viste, så har jeg gått ned 7,1 kilo! Jeg tror hemmeligheten MIN, er å drikke mer vann, jeg har ikke vært så flink til det. Spist litt mer grønnsaker, og bestemt meg for at jeg skal være glad i meg selv, UANSETT!
Herregud, 7,1 kilo! Det er et eventyr for meg. Så nå er det go-go-go! Julegavene er i hus, julematen likeså (kan spise masse av det!) - jeg ajour med skrivingen, har allerede ferdig tre bøker som skal ut i 2011, pluss de seks som kommer fra mars og utover. Jeg takker også KAROLINE, hovedpersonen i bøkene mine for at hun holder tankene mine unna utskeielser, for når jeg skriver, så glemmer jeg fullstendig tiden og sult! Og jeg takker enda en gang DERE ALLE her inne som oppmuntrer og støtter! Klem, klem, klem til dere alle!
Stixiepix sa for siden:
Gratulerer Pleiadene !!! Det var virkelig kjekt å høre !! Du er så flink å holde negative tanker på avstand. Med å være glad i seg selv og stå på uansett, så kommer resultatene ! Det er du ett godt eksempel på. Og det er til stor motivasjon til oss andre. Nå fikk jeg en ny giv her, for jeg har selv vært i en stillstand en stund nå, og har faktisk gitt litt opp. Spiste tre skiver igår, en julemann, drakk kakao, spiste til og med marsipan!
Nei nå fikk jeg lyst å fortsette gjennom jula og langt ut i 2010 !!
Takk Pleiadene, det var akkurat det jeg trengte å høre idag !
Ha en strålende jul og keep up the good work !
frifuggel sa for siden:
Åh, så moro!! Vann er godt, da :D :heia::heia::heia:
m.f sa for siden:
stixiepix,¨må ikke gi opp! :) Vi er mange som skal ned og vi skal klare det!! :)
pleiadene sa for siden:
Hei på deg, du skal absolutt ikke gi opp! Se deg i speilet og fortell deg selv at du er glad i deg, DEG, altså, den du er - med eller uten kilo du ikke vil ha. Det kommer, kommer! Når det endelig kom til meg, så kommer det til alle! Jeg har hatt en strååålende dag i dag p.g.a. vekta, pluss et par andre hyggelige ting som har hendt. Og de har sikkert hendt fordi jeg var så glad i utgangspunktet! Og vi er her for å oppmuntre hverandre, ikke sant? Jeg hadde ikke klart meg så bra uten dere!
Stixiepix sa for siden:
Takk til dere <3
har fått den vanlige melankolien som kommer til meg i førjulstida kvart år. Da er det lett å ty til søte saker.
Men merker at det er en helt annen motivasjon som kommer av å ha slike positive impulser som dere gir meg! De er ikke alltid så mange ord som skal til. Takk :-)
Håper dere alle får en strålende jul.
m.f sa for siden:
god jul til alle :)
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Dere aner ikke hvor letta jeg var når jeg så det tallet der! hehe... Skeiet litt ut med konfekt og greier i jula jeg! :plystre:
pleiadene sa for siden:
Hei Fumle, og vel overstått, og GRATULERER med vekta til tross for litt konfekt!
Jeg skeiet kun ut med en god skje kålrotstappe til pinnekjøttet. Nei, jeg skeiet også ut med 3 epler, (bitte-bitte-små - hehe) og er der i dag hvor jeg ikke tør å veie meg. Skal på vekta på onsdag. Tror ikke jeg har gått opp i hvert fall! Jeg har håpet om at jeg i hvert fall står på det jeg gjorde før jul. Om jeg har gått ned noen gram, så er det ekstrabonus!!!! Gru-gleder meg til onsdag morgen og gjensyn med vekta .... Er optimistisk og glad, fordi vi har hatt en så utrolig hyggelig familiejul! Er sikker på at gleden er med på å holde vekta på plass. Men jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til hverdagen igjen, med de faste måltidene jeg har kontroll over .....
Jojodama sa for siden:
Åh så flink du har vært! Jeg skeiet ut med ALT på julaften :o, jeg som ikke skulle gå heeelt av skaftet..hehe..
Jeg gikk opp 2 kilo jeg, fra lillejulaften til 1.juledag, og har ligget der i strøket i flere dager. Har ikke veid meg idag, så blir spennende å se i morra.
1.juledag var det tilbake på ketolyse! ikke noe slinger i valsen, nei! Har spist masse "lovlig" godteri og snop. Multekrem, ketolysekaker og kjeks, atkins bar osv. Grønnsakene ligger pent i skuffa si i kjøleskapet..hehe.. Stixen hadde endelig litt farge i kveld, så jeg er ved godt mot. Gleder meg også VELDIG til hverdagen igjen. Slutt på dette spisepresset som er i jula.
Men først; familieselskaper, og enda mer spising! :)
Fortsatt god jul til dere alle, og godt nytt ketolyse-år! :D
Chess79 sa for siden:
Huff hvor jeg gruer meg til å gå på vekta på mandag.:o Jeg har skeiet ut i hele julen og den har for meg vart i 14 dager. Har spiste masse sjokolade og det som værre er. Håper ikke jeg har ødelagt hele greie og gått opp igjen flere kilo.:nedfor: Men er i gang igen nå..så det blir ingen utskeielser på flere mnd nå :)
Arwen32 sa for siden:
Hei og Godt Nytt År alle sammen :D
Vekten min viser -10,5 kg :_punk:tjhooo er sååå fornøyd...
Må ut av ketose på fredag....pga operasjon tirsdag 12 januar.
Håper jeg kommer raskt i ketose igjen etterpå.......har 10kg
til som må vekk før jeg er i mål.
Ha en super dag alle sammen ;)
Arwen32 sa for siden:
Tror det er mange som "skeier" ut i jula ,og det må man ha lov til ;)
Du er i gang igjen ,og det er jo supert :D
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
Æsj... Teite nyttårsfeiring! Skeiet så latterlig mye ut før vi gikk inn i det nye året, men satser på at nå som jeg begynner i jobb igjen etter ferien så forsvinner det fort :)
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.00 Kg:D
Hurra ...Jeg har ikke gått opp noe i julen, det var en lettelse:)
Stixiepix sa for siden:
Tør ikke veie meg enda. Tror jeg tar noen uker med "blind" kur, før jeg kanskje tør stige opp på den fryktinngytende vekta igjen. Jula for meg har vært totalt katastrofal. Fikk spisekick totalt ! Men nå er det tilbake på kuren.
Gler meg også! Magen har ikke vært på sitt beste i julen. Føler meg oppblåst, med dårlig hud, slapp , småkvalm og rett og slett elendig av hele greia. Så den kosten er ikke noe å trakte etter folkens.
Godt nyttår alle sammen. Nå jobber vi på mot sommeren ilag :cool:
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
Ned 1.2 kilo denne uken og er offisielt over halvveis i kampen min :D
Henriette23 sa for siden:
Hei.
Nå er det lenge siden je har vært her å skrevet på denne tråden, starten i midten av november. Gikk ned noen kg i starten og var veldig fornøyd, men så skjedde det samme som sist je begynte på kuren. Ble utrolig dårlig rett å slett, kroppen fungerte ikke.
Mistet motivasjonen helt og var tilbake i gammelt mønster.
Men nå går je delvis på ketolyse kuren, men kuttet ut fett.
Så er vel bare blitt en lavkarbo et eller annet. Men fungerer for meg da :)
Så starter dagen med to fiberrik, med valgfritt pålegg.
Og så passer je på karbohydrater resten av dagen. Mye grønnsaker til middag og salat til luns.
Vekten går sakte nedover og raser ikke ned som mange andre på ketolysekuren, men det er bedre enn ikke noe :)
Så siden november har jeg gått ned 10 kg og veldig fornøyd.
Stixiepix sa for siden:
HJELP!!!!!
Klarer ikke å komme meg på rett kjør igjen etter jula. KOmmer liksom ikke i gang med rett mat. Starter så friskt , men pluttselig står jeg der med en sjokolade i munnen og tenker ; ok, keg begynner SKIKKELIG imorgen, og så lager jeg pizza.
Jeg kjenner igjen dette, det er ett mønster jeg har fylgt i mange år. Men jeg VIL klare det!!!
Hadde komt så godt i gang. Men nå er motivasjonen på bunn.
Har havnet i en myr, føles det som, kommer ikke ut.
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg:)
Endelig under 80 tallet, men går lit treigt nå etter jul. Er også lit svakere når det gjelder motivasjonen, men det kommer seg. Bedre nå enn den første uka etter jul:D
Carisma sa for siden:
Punkt en er å ikke utsette seg selv for fristelser. Hvis det betyr å ikke gå i butikken, så handle inn til hele uka på mandag (Pass på å spise først, så du ikke er sulten og faller for fristelser). Hvis du ikke trenger å gå på butikken, og heller ikke har sjokolade hjemme, så er det ikke noe som "plutselig" skjer. Da må du gå aktivit inn for det, og har mange muligheter til å snu. :ja:
Og det krever engasjement og fokus. Les denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713, og denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923
Og gjerne denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Jojodama sa for siden:
Jepp., signerer carisma på denne ja... Ikke utsett deg for fristelser! Lag deg et arsenal av lovlig snop/snadder, og spis det istedet.
Lykke til, håper du klarer deg gjennom "snopekrisa". :)
pleiadene sa for siden:
Gratulerer med nydelige tall! Gleder meg til jeg befinner meg stabilt på 80-tallet!
Chess79 sa for siden:
Tusen takk:) Dette var enklere enn jeg trodde det skulle bli. Vil tro dette funker for de fleste:)
pleiadene sa for siden:
Har nå sluttet å veie meg for en stund, ettersom magen min har vært så tullete. Men det er lys i tunnellen, for etter at jeg begynte på Lepicol, så fungerer den hver dag! Det er sikkert masse gammal "dritt" igjen, så jeg skal veie meg når den er helt stabil. Men siden jeg begynte, har jeg gått ned 9 cm rundt livet, det er jo et trøst ... Får fortsette å måle meg i stedet for å gå på vekta. Målet rundt mine enorme "meloner" står stadig på 121, ville så gjrne minke litt der også, men det kommer vel. Kanskje har det det forresten, målte ikke melonene da jeg startet.
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg:(
Usj..dumt a:P
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
Æsj... Drakk 2 stakkarslige glass med vin på Torsdag og brukte hele helgen på å komme tilbake til normalen igjen... DET er ikke vina verdt så her blir det LENGE til jeg rører noe som helst med prosenter i seg igjen!
pleiadene sa for siden:
Jeg har også drukket litt vin innimellom. Selv om vekta har stagnert nå, så tror jeg ikke det er vinen, for jeg gikk ned til å begynne med selv om jeg drakk litt vin. Og selv om jeg ikke har gått ned i vekt, skylder jeg på tarminnholdet (!!!) Jo, for det har vært mye problemer der. Blir bedre og bedre i magen med Lepicol, men midjemålet mitt minker, og det er jo bra. Skal drikke litt vin i kveld, for jeg skal i selskap, og da blir det kjedelig å drikke bare vann ... -
Fumle sa for siden:
For min del så vet jeg at det var vinen som satte stopper for meg, men nå drikker jeg sjeldent alkohol så er ikke verdens undergang for min del :) Man må jo prøve og feile litt på denne kuren! Det tror jeg følger med ;)
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Hipp hurra!!!! Ned 2.6 kilo denne uken!!!!!! :stortsmil
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
18.01.10- 79.7 kg.:høh:
25.01.10- 79.1 kg.:)
Juhu..nå går den nedover igjen, sagte med sikkert:D
pleiadene sa for siden:
Grrr - kanskje var det vinen likevel ... For jeg var i selskap på lørdag, og jeg KUNNE ikke la være å ta litt kålrabistappe til pinnekjøttet (... er bare julemat for meg men....) Og en snei av kaken til dessert. OG vin. Ingen mengder, men en to-tre glass. Og et glass konjakk til kaffen. Stixen ga heller ikke utslag etter denne utskeielsen, så ... Nå er jeg bare spent på når jeg får se rosafargen igjen. Jeg skal IKKE drikke vin før jeg ser at vekta har stabilisert seg på bare NED. Jeg er vant til å drikke litt vin hver helg,men er ikke "hekta" og kan godt la være. Det er bare det at det er en vane. Får lage meg noe annet godt å drikke i stedet. Går jeg ned så snart jeg hopper over helgevinen, så er det DEN som er synderen hos meg.
Fumle sa for siden:
Noe må det være med den vinen, for det var det eneste jeg hadde skeiet ut med (har ikke forandret noe på maten jeg har spist i det hele tatt) og jeg sto stille hele uken, men så uken etter så går jeg ned 2.6 kilo?? Hmmm...
Men både kålrot og gulerot er jo "fy", og det er vel en god del karber i et kakestykke (kommer vel an på hva slags kake det var) så det kan jo ha spilt inn da? Har aldri vært noe glad i alkohol, men har heller holdt meg til brus jeg :)
Bollemor sa for siden:
Hei alle der ute:)
Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???
hilsen meg.
Carisma sa for siden:
Hvilke bivirkninger er det snakk om? Jeg går nesten ikke ned i vekt, men holder ut pga at jeg utelukkende har positive effekter av kostholdet.
Forresten, be henne komme med SERIØSE artikler som beviser at hun har rett da, og del de gjerne med oss :ja:
Bollemor sa for siden:
ups,ble lagt i feil tåd:P
vet ikke av noen bivirkninger jeg heller, og prøvde og fortelle at dette er bra. Men siden hun er sykpleierstudent så sa hun at hun kan mye om kroppen, og derfor er utrolig mot den typen slanking. Jeg kom med artikler fra norsk legeforening, men selv ikke de var nok seriøs for henne:P
Kitt sa for siden:
Vel, jeg er ferdig sykepleier, det er det flere her som er, og jeg har levd lavkarbo i 2 år og kunne ikke tenkte meg å gå tilbake til høykarboland permanent!
Legen min (ung, opplyst fyr) er helt med på dette og mener det er meget lurt av meg å leve ketogent.
Har også en ernæringsfysiologen med på dette!
Du kan fortelle din venninne at for svært mange er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur, men en livsstil!:D
Fumle sa for siden:
Jeg er sykepleierstudent selv jeg for min del kommer ALDRI til å gå tilbake til høykarbo av den simple grunn at jeg ikke har hatt det så bra med kroppen nå som jeg hadde når jeg levde på lavkalori.
Dessuten så er artiklene som er postet i den norske legeforening MER enn bra nok! Men jeg skal søke litt og se om jeg finner noe som hun kan godta (ikke det at vi trenger det, men noen trangsynte mennesker trenger en reality check altså)
Charlott sa for siden:
Hadde vært litt artig å spurt henne om hun som sykepleistudent er mer kunnskapsrik enn Dr.Torkil Andersen, Dr.Fedon Lindberg, Dr. Anna Dahlqvist feks :rolleyes: Hva er hennes teori ang at mennesker med dia2 blir anbefalt ett lavkarbokosthold?
Carisma sa for siden:
Det er jo ganske vanlig at folk som studerer blir litt bitt av verdensmesterbasillen :D Man lærer plutselig masse nytt, også kommer det noen og forteller at det er feil likosm? SKjønner jo at man kan bli litt forvirra, men man bør jo være åpen for at teorien kan være litt utdatert også.
pleiadene sa for siden:
Kaken var den såkalte "verdens beste", og jo, jeg vet jo dette med kålrabiog gulrot.... Nå skal vi på restauranten ved siden av og spise middag. Det blit biff (de har verdens beste indrefilet) - lovlige grønnsaker, ikke ostegratinerte poteter (!) - klarer meg godt uten. Og så blir det Farris til maten ...
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Februar
01.02.10- 104.5 kg
Har hatt omgangssyken så ting har gått litt skeis her hjemme sånn matmessig sett! Men jeg slenger meg på en ny, og fet, uke ;)
[b][/b]
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
FEBRUAR
01.02.10- 78.0 Kg:)
Fumle sa for siden:
Jeg er nødt for å organisere litt på prioriteringene mine her for nå har ting gått litt for langt! Jeg har gått opp noe og ender opp med å veie meg hver dag for å se om jeg går ned, jeg analyserer hver bit jeg har tatt og alt har egentlig bare blitt stress for min del nå! Jeg setter en tanke på å veie meg 2 ganger i måneden og fortsette med å måle meg 1 gang i måneden. Alt det andre som kommer ved siden av får bare komme i andre rekke for nå må jeg sette grenser for megselv før jeg utvikler spiseforstyrrelser igjen.
Ting skal ikke være enkelt nei! sukk
pleiadene sa for siden:
Hei Fumle: Målet ditt med å veie deg 2 ganger i måneden, synes jeg er bra. For jeg stoppet også å veie meg en stund, og fikk vektskrekk. Så tok jeg mot til meg og gikk på vekta en morgen for en uke siden, og det var positivt, nedgang! Jeg har målt meg hver uke, det skal jeg også slutte med, for jeg står stille på minus 10 cm rundt livet enda. Men nå har vekta gått ned 1,4 kilo, gru-gleder meg til mandag, skal prøve en gang i uka siden jeg ble med på denne tråden. Ikke stress med målet, ikke analyser, men gjør som du planlegger, fokuser på deg selv og ditt velbefinnende, og maten du spiser og liker. Og IKKE vei deg hver dag. Kilde til stress, kanskje vektoppgang med nedtur for humøret. Ikke gi opp, du må ikke komme ut i spiseforstyrrelses-helvetet igjen! Det har du ikke fortjent. Du klarer det, det er jeg HELT SIKKER PÅ!!! Jeg, og sikkert mange andre her skal heie på deg, og tenke på deg!
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
FEBRUAR
08.12.10--78.7 Kg:(
[color=#0000ff][/color]
Huff jeg er ikke streng nok..jeg skjønner at det er dumt å skeie ut på helg under dietten. Da står det stille..ellers går det oppover igen. Når jeg er ferdig med dietten og vekten har stabilisert seg..da kan jeg unne meg lit godt på lørdag:)
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Februar
01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg
Gått ned det jeg gikk opp så er veldig fornøyd med det :) Håper at jeg ser litt nedgang de neste 14 dagene!
Chess79 sa for siden:
NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg
DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09- 81.1 kg
21.12-09- 80.5 kg
JANUAR
04.01.10- 80.0 Kg
11.01.10- 79.4 kg
FEBRUAR
08.02.10--78.7 Kg:(
15.02.10- 79.2 kg:eek:
Å nei dette går jo IKKE bra:( Nå har det blit utskeielser hver helg..og denne helgen var det jo Valentinesday, morsdag og fastelaven..usj. Må prøve å bevege meg lit mere for og få fart på forbrenningen..!!!
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Februar
01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg
Mars
01.03.10- 103.4 kg
Litt skuffet over at det går så sakte, men en nedgang er en nedgang ;)
pleiadene sa for siden:
Hei Fumle! Du har jo gått ned masse! Jeg derimot, et par tre kilo på alle disse månedene, nå har jeg prøvd å ta bort alt som kunne vært partystoppere, lest og lett, prøvd og stått på. Kanskje ketolyse ikke er noe for meg. Prøver å leve litt Fedon nå, men det føles som en nedtur. Alt er nedtur. Mine kilo sitter BOM fast. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal gå ned. Kanskje jeg skal være sånn? Bare surrer om dagen, fra det ene til det andre. Lagde Imulsiw sitt godt brød, spiser 3 - 4 skiver av det om dagen for det er så lettvint å ta en brødskive. Men har gått opp noen gram igjen. Det KAN jo ikke være brødet, som bare har halvannen karb pr skive. Spiser lovlige grønnsaker, drikker det jeg klarer , men ... Huff. Jeg gir opp.
Jojodama sa for siden:
Heisann!
Så..det er liv i denne tråden? ;)
Her går det også saaakte nå. Har gått ned 9 kg siden starten, så det er jo ikke så volsomt, sammenlignet (men det skal man jo ikke...) med mange andre her inne. Siden jul har jeg vel mistet 3-4 kg. Så, ca 1,5-2 kg i måneden. Og det er jo ikke så lite likevel, når jeg tenker etter. Det blir jo rundt 20 kg på ett år!!!! :D
Pleiadene: Jeg forstår godt om du gir opp nå. 3 kg på 4 mndr er lite, må si meg enig der...:(
Og det virker jo som om du har prøvd "det meste".
En :klem: til deg!
pleiadene sa for siden:
Stahet, here I come!
Burde vært navnet mitt. Spiste et wienerbrød i går. Med GOD samvittighet, første sådanne på fire måneder. Ble skikkelig oppblåst og uggen. Men vekta hadde gått ned 100 gram ... Tja, ja ... nei .... jo - Fru Vingle sloss om plassen med Fru Stahet. Magen min har det jo bedre på dette kostholdet, så kanskje jeg skal slutte å fokusere på at jeg slanker meg, bare leve sånn som dette fordi jeg trives med det? Så får jo et hvert gram som forlater kroppen min, bli ekstrabonus ....
Fumle sa for siden:
Huff... Håper du finner ut av det!!!!! Jeg tror kanskje greia er at man må slutte å stresse... Jeg stresser også så utrolig og man blir jo helt tullete av det! Men ja, er enig det at 3 kilo på 4 måneder er lite, men samtidig så er det jo 3 kilo da!!!!!
pleiadene sa for siden:
Ja,3 kilo er 3 kilo ..... men nå BLÅSER jeg det hele en lang marsj, og spiser lavkarbo fordi det er bra for meg. Og får ikke dårlig samvittighet om jeg skulle ha lyst til å skeie ut en sjelden gang.
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Februar
01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg
Mars
01.03.10- 103.4 kg
15.03.10- 101.8 kg
Kuttet ut ost og der var jeg igang igjen ja!! Jaja, da får ost bli 'kosemat' istedet da! hehe...
Fumle sa for siden:
November
30.11.09- 110.3 kg
Desember
07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg
21.12.09- 107.8 kg
28.12.09- 107.4 kg
Januar
04.01.10- 108.1 kg
11.01.10- 106.9 kg
18.01.10- 106.9 kg
25.01.10- 104.3 kg
Februar
01.02.10- 104.5 kg
15.02.10- 104.5 kg
Mars
01.03.10- 103.4 kg
15.03.10- 101.8 kg
29.03.10- 99.9 kg
HURRA!!!!! Endelig under 100 :D:D:D:D:D:D:D (og fælt så stille det var her inne da!)
MissyMiss sa for siden:
Hei alle sammen:)
Jeg er også ny på kuren, startet forrige uke, skal ned 10 kg. Gleder meg veldig til å se hvordan dette går.:)
Lykke til alle sammen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.