< Tilbake til oversikten

November-startere

Jojodama sa for siden:

Heisann medslankere!
Jeg spiste keto-vennlig kake i helga, men guess what? jeg blir kjempekvalm av det! :eek: Tror det er søtningsmiddelet jeg reagerer på, når det blir brukt sammen med pisket krem:wacko: Like greit det da. Har jo egentlig ikke noe søtsug heller, det var mest bare et eksperiment med oppskrifter. :D

Vektmessig går det bra. Har gått ned 4 kg siden oppstart for 3 uker siden, og er fornøyd med det. Veier meg hver morgen, og har begynt å føre all nedgang på tickern min. Og de dagene det ikke er nedgang, rører jeg IKKE tickern! :geip:

Er det forresten noen som har forslag til dressing eller saus? Jeg begynner å bli mektig lei av den fløtesausen til all mat...

Jostein85 sa for siden:

Veide meg i dag og den viste 100.8... Snart under 100 noe jeg gleder meg til....:D
Startvekt for ei uke siden var 106.2

Linda Kristin sa for siden:

Vel overstått helg folkens.

Har veiedag idag og til tross for mensen viste vekta -1,2 kg. :D

Ønsker dere alle en flott mandag
Klem

Chess79 sa for siden:

November

Startvekt:
09.11.09- 86.3 kg:)
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg:D

Fumle sa for siden:

November

23.11.09- 115 kg :nedfor:
30.11.09- 110.3 kg

Jojodama sa for siden:

WOW!!!! :heia:

Tror jeg begynte 09.11, men er ikke sikker. :rodme: Men hvis vi nå sier det sånn, så blir min liste slik:

09.11.09: 107,7
30.11.09: 103,4

Mettek sa for siden:

Hurra!! :heia::heia:
Så flinke dere er alle sammen! :) Må nok vente i 2 dager til veiing jeg :wacko: (veiedag på onsdager)

Skikkelig inspirerende å se den flotte nedgangen til alle :)

pleiadene sa for siden:

Hei på dere. Hadde jo besemt meg for ikke å veie meg, men har bestemt meg for å ha fast veiedag på onsdag, og henge meg på listeskrivinga.
Begynte i 28.09 (tror jeg) og veide 94,8. Så gikk det opp og ned og ned og opp og forrige onsdag veide jeg 92,8. Skal veie meg på onsdag igjen. Det blir jo spennende.
Men holder motet oppe.
Jeg skal:
Tenke på at det tok 20 år og få på disse kiloene og at jeg ikke skal fortvile om det tar 20 måneder å få det vekk.
Tenke på at jeg har jo begynt, hadde jeg ikke begynt i det hele tatt, hadde ingenting annet skjedd enn at jeg kanskje bare gikk mer opp.
Tenke på alle dere som er i samme båt og står på!
Tenke på at det er nederst i bakken man ser at det går oppover (les: nedover)
Tenke på hvor mye bedre jeg føler meg om ett år!
Tenke på at det er bedre at det går seint, enn ikke i det hele tatt.

Jojodama sa for siden:

Signerer denne!

Godt at du kjemper videre, selv om det ikke raser nedover. Vet at motivasjonen er langt unna når det blir stillstand over tid. Men stå på, dette klarer vi! :)

pleiadene sa for siden:

Jeg har sikkert surra litt fra Atkins til ketolyse... Begynte på Atkins, men da jeg oppdaget dette forumet, så ble det ketolyse for meg. Jeg har vært veldig målbevisst, men kanskje jeg har spist for mye fløte og rømme? Spiser vel minst en spiseskje seterrømme hver dag, og koker ut panna med godt med fløte så det blir god saus. Ellers har jeg jo spist litt bringebær med fløte en gang, og en gang bringebærkrem. Og jeg har spist meg mett hve dag. Kanskje har jeg spist for mye, og for mye fett? Steker jo alt i meierismør og har smør over kokte grønnsaker ...

Stixiepix sa for siden:

Wow Jostein ,, det var kjempebra ! Gratulerer med gode resultat. :)

Stixiepix sa for siden:

Det gjer eg også, og har også lurt på om det blir for mykje av det gode. Men vekta går nedover iallefall. Bruker å spise to kokte egg til frokost, og da med meierismør i.
Laga noko godt ein dag som eg neste berre må dele , det var kjempegodt. Men arrester meg om dette er feil kost altså! Vil ikkje lede noken på villspor, men trur det skal vere ok kost. Forandra berre litt på ei oppskrift i boka.

Eg smørde ei ildfast form med meierismør. Hadde oppi en pakke med blomkål og brokkoli. (frosen) Så skar eg opp en ferdigstekt kylling frå Spar (den er best her med meg iallefall) og hadde oppi. Så kutta eg opp nesten ein halv liten rødløk (skal vere litt forsiktig med løken trur eg) og nokre kantarellar, og strødde over. Krydderet på kyllingen er nok (brukte skinnet) men hadde litt basillikum oppi.
Så varma eg opp 3 dl fløte, som eg smelta en pakke med Snøfrisk i, som ej tømde over. Litt kvitost på toppen.
Steikte på 150 grader i ca. 25 minutt.
Kjempegodt !

pleiadene sa for siden:

God morgen igjen, prøvde meg i sted, men da var det visst noe som gikk galt i posten.
I dag er det en god morgen, for vekta har gått ned, ikke mye, men NED!
Så nå ser det hele sånn ut (startvekt 94,8 for en stund siden)
25.11. 93,1
26.11. 92,8
2.12. 92,6 mål: overarm minus 1 cm *** midjemål minus 2 cm!!!
Ja,jeg listet meg så stille jeg kunne på vekta i dag, holdt pusten og slapp den, men den VAR gått litt ned .... Håper det fortsetter sånn! Nå skal jeg ikke veie meg igjen før neste onsdag. Håper jeg greier å vente. Jeg rager jo ikke mer enn 162 cm over bakken, så det er mange kilo frem.

:o Jeg har en forbannelse over meg som jeg denne gangen skal bli kvitt.;)

Da jeg gikk på vektklubben greide jeg å gå ned fra 90 kg til 82,7 kg og etter dette feiret vi sambo sin 30 årsdag. Dette ble starten for en opptur tilbake til 90 kg for meg. Nå har jeg, rett før mensen, luktet på samme tallet og jeg bare må under 82,7 for å komme videre.:o
Føler at dette er min forbannelse. Hvis jeg bare kommer under dette tallet så går alt bra. Kanskje litt rart å tenke slik, men vil ikke havne opp på 90 tallet igjen..hehe

pleiadene sa for siden:

Hei Linda Kristin! Det klarer du! Har ikke sett 80-tallet på flere år, og gleder meg til å komme dit. Målet er jo til slutt et eller annet sted på 60-tallet, skjønner at det er langt dit, men jeg SKAL. Oppdaget at jeg faktisk spiste for lite (blandede) grønnsaker, og har vært flink de siste par dagene. Regner med at det er det som har vært min partystopper. Jeg har lovet meg selv høyt og hellig at denne gangen skal jeg nedover, nedover og bare nedover til jeg når målet. Selvfølgelig skal vi klare det, og lukke døra til alle gamle "forbannelser" godt igjen bak oss, og låse den. Og åpne den nye døra til en slank, sunn kropp!

Det er godt at flere her har en "forbannelse".
Jeg spiser godt med gr.saker, men er litt usikker på denne geleen jeg spiser. Lager av fun light og gelatinplater. Toppes med krem.
Nå får jeg komme meg på vogna igjen etter mensen. Har ikke spist noe jeg ikke skal, men mye søtningsstoffer kan jo være en partystopper:rolleyes:

Stå på du også pleiadane. Detta klarer vi vettø.:D

sola89 sa for siden:

Hei.
Jeg er helt fersk i gamet, men begynte med ketolyse kuren mandag 30.11 så håper jeg kan få være med dere her. :) jeg synes dette går veldig bra, og det er deilig og kunne spise "normal" mat og samtidig slanke seg. Jeg vet ikke om jeg er i ketose enda, da jeg ikke finner sånne stix. Er det noen som vet om det kanskje er mulig å kjøpe de på nettet?

Jeg er 20 år og veier (kanskje veide :D) 98kg før jeg begynte med kuren, jeg har ikke tilgang til vekt hjemme noe som kanskje er like greit. Men vet om et sted jeg kan veie meg så tenkte jeg skulle veie meg ca hver søndag. Jeg vil ned til 60 kg, ønskevekten er 55 men er veldig fornøyd om jeg klarer 60. Er 158cm høy.

Hva slags symptomer har dere når dere kommer i ketose? jeg er forferdelig tørst, har hetetokter og litt vondt i hodet, så jeg håper at det er ketosen :)

Stine.

aatinka sa for siden:

Stix får du kjøpt på apoteket. Jeg spurte etter ketose-stix, og det visste de hva var. Husker ikke helt hva de heter, men de jeg har måler også sukkerinnhold i urinen.

Symptomene dine ligner veldig på mine de første dagene. Det går over :-) Drikk masse vann!

pleiadene sa for siden:

Jeg lager gele av ferdig gelepulver fra Heistad, bringebærgele med 0 karber og 0 fett. Den spiser jeg enten med pisket krem, eller om jeg ikke gidder, bare med litt fløte. Den kan du lage som fromasj også, oppskrift på pakken. Det tror jeg ikke har gjort noe fra eller til for meg, heldigvis, for den har vært god å ha! Ja visst klarer vi det! Nå skal jeg lage meg egen middag, biffstrimler stekt med grønnsaker og litt sopp, surre det i litt fløte og rømme til det blir tykt og godt! Mannen min skal spise smalahovud og kålrotstappe med en kamerat i kveld. De skal få kokkelere alene på kjøkkenet og jeg skal holde meg langt unna spisestua, for å se et sånt "hue" liggende å glise til deg på tallerkenen, DET orker jeg ikke. Igjen, lykke til - det gjelder alle sammen!

Mettek sa for siden:

Onsdag og ny veiedag igjen:
02.12.09: 94,2 (-2,4 kg) :D
[color=#ff0000][/color]
Totalt: -3,5 kg

Hei og velkommen inn i tråden vår.
Ketostix kjøpte jeg på apoteket. Spurte litt forsiktig siden jeg ikke så det fremme, men jammen meg hadde de det også ja. Bak kassen.
Symptomene du har er helt normale. Jeg gikk i ketose på dag 2 så du kan være i ketose nå.
Lykke til med kuren.:D

Hørt mye om heistad. SKal jammen meg kjøpe inn litt syltetøy og andre fine ting når jeg er på meny. Takker.

Grattis!! Nydelig nedgang:D

Mettek sa for siden:

Takk :D Er veldig stolt av det! Leenge siden jeg har sett 94-tallet på vekta! Håper bare det fortsetter sånn framover :p

Mettek sa for siden:

Er det flere enn meg som ikke ser de siste innleggene når man trykker på en tråd for å lese? Får hverken opp de siste innleggene her eller i journalen min.. :confused: Ser de bare når jeg poster noe nytt.. :veitikke:

Hmm.. jeg ser de nye innleggene.:confused:

Panterpia sa for siden:

Jeg må bare dele litt glede med dere - jeg så et nytt ti-tall på vekta idag!!! :D

Forrige helg (julebordslurvehelg + uka) viste en oppgang på + 0,5 kg. fra helgen før det, men når jeg nå snikveide meg idag har jeg sannelig gått ned igjen og er nå på 80-tallet! Å, så deilig det var - det er lenge siden!

Men - jeg får ikke til å oppdatere tickeren min?
Den blir ikke svart eller klikkbar - bare alle andre sine.

Jojodama sa for siden:

Da har du nok mista et tegn eller flere når du la inn tickern. Det skjedde med meg, måtte lage meg ny ticker. :o

Panterpia sa for siden:

Tusen takk for hjelp - nå er ny og oppdatert ticker på plass ;)

Stixiepix sa for siden:

Får ikke til å legge inn tickeren min-- Kan nokon forklare en fersking på forum? :confused:

Vegde meg idag , må si meg strålande fornøgd med vektreduksjonen :D

Startvekt 88,5 kg
No etter 3 veker : 82,5 kg

pleiadene sa for siden:

Hei Panterpia! Gratulerer! Så deilig å se at målet kan være i sikte! Skal være glad når jeg ser 80-tallet! Det er min magiske psykologiske switch for å få trua på meg selv igjen, at jeg klarer dette. Når jeg bare 80-tallet,er jeg sikker på at det går videre ned. Jeg blir så glad på alles vegne når jeg ser sånne innlegg. Ha en strååålende restenavdag.

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Strever mot 82 tallet jeg nå, men gleder meg til jeg ser 80 på vekta. Det skal være en sann glede når vekta viser 80. Stor motivasjonsfaktor å vite at neste tall er 7 og noe.

Mettek sa for siden:

[quote=Linda Kristin;802282]

lykke til videre :) Gleder meg til jeg er å vipper nedpå der selv! It's been a while for å si det sånn! hehe ;)

Chess79 sa for siden:

Usj..jeg har gått opp 1 kilo siden mandag:confused:..hmmm irriterende. Jeg har spist lite de siste dagene..kan det være at forbrenningen går saktere eller er det kun væskeinntaket???:rolleyes: Har gått opp og ned de siste 2 ukene..blæh:mad:
[color=royalblue][/color]
Ja jeg vet noen sier at man ikke skal henge seg opp i vekten..men jeg gjør nå det, blir bare lit nervøs :eek:

Mettek sa for siden:

Bare ikke mist motet! Være like flink som du har vært så skal du se at det lønner seg i lengden! Det værste som kan skje når man opplever en dårlig vektperiode er å gi opp helt! Så bare stå på! Det løsner nok snart skal du se :D

God morgen jenter og gutter..

Snøen falt i Indre Østfold i natt og la igjen et teppe på ca 5-10 cm. Til tross for at jeg ikke er fan av snø og vinter ble det ganske koselig. Ungene jublet da de skulle på SFO og barnehage og bikkja kastet seg ut i snøfillene. Han bare elsker snø.
Jeg derimot har, siden jeg falt og brakk ankelen i 03 da jeg var 30 uker på vei med eldste, ikke likt snø og is så mye. :o Har en egen tendens til å tryne på isen hver eneste vinter:mad:

Ellers er det fredag og jeg elsker fredager. Helgen skal brukes til å slappe av og kose meg med familien.

Så, hvordan har dere det idag folkens?

Tinka sa for siden:

Heisann,

har lest gjennom hele denne tråden nå...så flinke dere er!
Dette er min runde to på ketolyse. Gikk ned rundt ti kilo sist, og opp to på GI mat, men da på ganske så lang tid, så jeg var fornøyd likevel.
Starta på ny frisk 23. november og er sålangt gått ned 1,5 kg. Kroppen min trives best med dette kostholdet, så det blir nok min livsstil dette her. Så deilig å ikke plages med magen lenger!!!

Iallefall...jeg ønsker dere masse lykke til!!

Takk for det Tinka.

Ønsker deg velkommen til tråden vår. Koselig at flere stikker innom. Har selv funnet masse støtte og motivasjon gjennom menneskene i tråden og dette er utrolig deilig.

Velkommen!!

Jeg gjorde mine "husmorsplikter" og tok handlerunden min man og tirs denne uken. Som regel går dette uten noe problem, men siden jeg har mensen så kjente jeg den vanlige tiltrekningen mot kake og godtehyllene. Det er fælt altså.:mad:
Eneste jeg kunne tenke på da jeg gikk igjennom butikken var at hvis jeg bare kom igjennom detta uten og ty til boller, smulteringer og sjokolade, kunne jeg dra hjem og kose meg med gele, krem, molter, atkinsbar eller iFA. Jeg har "stacket" opp hjemme i disse mensentider så jeg skal ha en sjanse hvis søtsugen kommer.
Resultatet ble at jeg kom igjennom butikken uten å falle for fristelsen, men tankene var der. Måtte le litt for meg selv når jeg kom hjem. Man går rundt i butikken og kjemper en indre kamp med seg selv om hvorvidt man skal gi etter eller ikke. Og det beste/værste er at ingen ser det. Ingen hører hvordan man prøver å resonere, krangle eller fortelle seg selv hvorfor man skal/ skal ikke ta den sjokoladen.:rolleyes: hadde de hørt hadde de antagligvis trodd man var passe "ko-ko"
For mange er det den letteste tingen i verden å "la være", men for oss som sliter med dette hver dag er ikke denne enkelheten så enkel.:mad:

Lite glimt i min fortid:
Spiser du nå igjen???
Jepp. Jeg har prøvd å skippe unna ting i fortiden min. Og når jeg var som flinkest fikk jeg alltid denne komentaren i lunsjen. Jobbet i en hektisk bransje og spiste når muligheten bød seg, men aldri noe som var "usunt". Uansett er det utrolig demotiverende og høre slikt. Resultatet den gangen ble en vektnedgang på 13 kg på ca 1 1/2 mnd. Og dette var ikke en sunn nedgang. Etter alle komentarene spiste jeg ca en gang om dagen og da 2 pølser og 1 posjon pommes frites. Når man er nede og ikke kommer opp er sult ganske relativt.
Joa, man ble tynn. Var nede i 65 kg, men problemene kom da man skulle spise "ordentlig" igjen.

Det er mange år siden den gangen, men tankene kjemper jeg med hele tiden. Har spist hele livet mitt. Spiste da jeg ble mobbet for utstående tenner, spiste da jeg ble mobbet fordi jeg danset på disco, spiste da jeg ble mobbet fordi jeg var lubben og dette ble en "trend".
Spise for glede, spise for sorg, spise for skam, spise.....

Etter år med regulering fikk jeg flotte tenner og jeg har et litt bedre hode på skuldrene idag. Lar meg ikke like lett vippe av pinnen, men kampen kjempes hver dag.

Så dette var et lite hjertesukk fra meg:rolleyes:

Chess79 sa for siden:

Takk for støtten:) skal ikke miste motet..har jo fortsatt tid til å gå ned før sommeren:rolleyes:

pleiadene sa for siden:

Hei og god morgen, Linda Kristin! Jeg kjenner meg igjen i storyen din, har noen år flere enn deg på baken. "Nei men, spiiiiser du?" kunne min svigermor si hver gang jeg tok meg litt mat etter å ha lagt minsten til formiddagslur (generasjonsbolig den gang)! Og da veide jeg 58 kilo!!! Det endte med at jeg satte asjetten min under sofaen når jeg hørte henne i trappa! Og slanket meg stadig, til tross for at jeg var slank nok. Med årene og uten svigermor, fortsatte det å surre i hodet mitt hver gang jeg skulle ha mat "Nei men, spiiiser du?" Jeg ler jo av dette i dag, men så lite skal det altså til. Når jeg ser hvordan alle har det, er jeg glad for at jeg ikke er sånn søthungermenneske, for jeg ser rett og slett ikke sjokoladehylla når jeg går forbi. Derimot må jeg nå lukke øynene når jeg går forbi fruktdisken! Jeg drømmer om saftige epler, appelsiner, pærer, osv. Da hjelper det med Heistad bringebærgele med litt fløte eller krem på.
Kjenner meg av en eller annen grunn så mye LETTERE i dag, selv om det snør og himmelen ser ut til å skulle falle ned i hodet på meg. Men jeg skal IKKE gå på vekta før onsdag. Er kjempespent. Har vært flink og spist litt mer grønnsaker enn jeg har pleid, og jeg drikker jo så jeg blir kvalm! Har tydeligvis drukket alt for lite før. I dag skal jeg prøve å lage fiskekaker. Får jeg det til, skal jeg dele oppskriften med dere, hvis ingen HAR en god oppskrift å dele med meg, da? Uten potetmel, eller andre ting vi skal skygge unna! En god dag til dere alle, vi får gå på med friskt mot i dag også!

pleiadene sa for siden:

Selvfølgelig hadde de ikke seifilet i butikken i dag som jeg var fast bestemt på å prøve meg på egenkomponerte fiskekaker! Det ble stekt laks med blomkålstuing i stedet. Godt det også, men ... Når man er innstilt på hjemmelagde fiskekaker så er man det! Etterlyser fremdeles god oppskrift fra noen, hvis noen har det! Kanskje jeg får tak i fiskefileter i morgen.

frifuggel sa for siden:

Har laget fiskekaker med eggehvite som bindemiddel, og ellers bare salt, pepper og ørlite kardemomme. Nammers :) Man kan lage fiskemat av all fisk, selv om f.eks laks nok vil trenge mer bindemiddel, siden den er så fet. Mine favoritter til fiskemat er sei eller hyse, man kan jo også blande fiskesorter. Laksemousse er jo ellers nammenamm, da! Mengden egg må tilpasses fiskeslaget, og om det er fersk eller frossenfisk (tint, da..), så jeg har ingen oppskrift i så måte, er en av de mange tingene jeg tar på "gefühlen". Kjører alltid fiskematen to ganger gjennom kverna, det har min mor lært meg, og er en av de tingene som faktisk sitter ;)

pleiadene sa for siden:

Hei Frifuggel og takk! Men jeg har ikke fiskekvern ... men vanlig kjøkkenmaskin, det går vel like bra, tror du ikke? Jeg prøver ...

frifuggel sa for siden:

Kan ikke skjønne annet enn at det bør gå bra :)

Panterpia sa for siden:

I dag har jeg veiedag og melder om en flott nedgang på -1,4 kg. denne uka!:D

Sambo har kuttet kuren, så jeg har vandret alene denne uka. Men - det føles faktisk helt greit.

pleiadene sa for siden:

Flott, Panterpia! Skulle ønske det var meg ... - for jeg er en av de med treig materie! Så kjempebra at du greier det hele uten Sambo! Min "sambo" trenger å legge på seg og forstår ingenting av hva jeg holder på med. Men det gjør ingenting, det heller. Jeg står nå på så godt jeg kan!

Mettek sa for siden:

Hurra for flott nedgang panterpia :heia::heia:
Synd at samboeren din har hoppa av lasset. Da er det bare å være ekstra flink så han ser hvor effektiv du har vært, så han blir sjalu og vil begynne på igjen, hehe :D

Hei alle lavkarbo-venner.

Ned 0,5 kg fra forrige uke. :)

Linda Kristin
Startvekt: 90 kg
03. november 09: 88.0 kg
09. november 09: 86.0 kg
16. november 09: 85.2 kg
23. november 09: 84.7 kg
30. november 09: 83.5 kg (M)
07. desember 09: 83.0 kg

Nå er jeg snart på trappen til 80 kg og jeg gleder meg.:D

Maryrose sa for siden:

Hei igjen, jeg har vært fraværende en periode pga sykehusinleggelse. Ikke noe farlig :) Mens jeg var innlagt hadde jeg intravenøst et par dager, etter det orket jeg ikke noe mat. Etter at jeg kom hjem har jeg ikke vært noe flink føler jeg. Jeg spiser ketomat og er trofast til kuren, men jeg har sluttet å veie maten pog føre det inn på diett.no. Veier dere alt dere spiser? Synes det er så styrete, også å måtte lage til mat når jeg skal ut.

Jeg har testet med stix et par ganger, da er den på nr 2, rosa. Men jeg har forstått det slik at man ikke nødvendigvis går ned selv om man er i ketose?

Jeg bruker en del ferdigdressinger og spiser 1 boks cottage cheese til kvelds med og kanel, er det dumt? Føler at jeg ikke går ned. Jeg har ikke veid meg siden jeg startet, vil heller merke på klærne at jeg går ned.

Jeg lager ikke noen av oppskriftene, gidder ikke... Sliter veldig med motivasjonen nå før jul. Jeg har alltid sprukket rundt advent/jul. enten fordi jeg tar en liten bit småkakedeig som utløser et stort skred av matorgier, eller julaften med ribbe og svor. Én bit svor er tenningen som skal til for den store sprekken.

MEN, jeg opplever at mat som jeg tidligere har sett på som forbudt - dvs alt med fett, ikke lenger har den samme makten over meg. Tidligere kunne jeg overspise om jeg tok en liten bit forbudt mat. Men nå kan jeg nøye meg med mer moderat inntak fordi det er tillat i denne kuren. En kjempeseier egentlig når jeg tenker på det :)

Hei maryrose og velkommen tilbake.
Håper alt er bra med deg.

Jeg veier alt jeg spiser. Fører det inn på diett.no og regner der ut alle verdier jeg trenger vite. Fett, karb og protein. Litt kjedelig, men man blir vant til det.

Ferdigdressinger vet jeg ikke om. Jeg holder meg unna alt som kan ha sukker i seg. Når det kommer til cottage cheese så tror jeg ikke det er så ille. Jeg blander min med litt krem. Blir nesten som riskrem..hehe

Når det kommer til motivasjon, jul og oppskrifter skjønner jeg deg godt. Jeg også er lat når det kommer til å lage forskjellig mat. Har stort sett to ting jeg lager og det er min egen wokoppskrift og en gryteoppskrift jeg fikk av en på skolen. Utover dette har jeg laget laks og prøvd på pannekaker.

Jula i år skal være en bra tid for meg. Jeg skal iherdig legge meg i selen for å bake noen lavkarbo kaker. Litt gele og krem blir også laget. Jeg er skikkelig kakemonster og må derfor finne på noe annet. Når det kommer til ribbe og svor så skal jeg kose meg. Fett og svor er jo lovlig på denne kuren så detta blir deilig.

Håper at motivasjonen kommer til deg snart. Syntes du er tøff som ikke veier. Jeg er avhengig av vekta og bruker den også for å følge med på hva jeg "tåler" på kuren i forhold til om jeg går ned eller ikke.:D

Klem

Fumle sa for siden:

November

30.11.09- 110.3 kg
07.12.09- 109.1 kg

-1.2 kg denne uken! Er kjempeletta med tanke på at jeg var på julebord på Fredag og skeiet ut med risotto (som btw IKKE smakte noe godt i det hele tatt!!)

Panterpia sa for siden:

Å, jeg glemmer å spise for tiden!:eek:
Jeg er midt eksamenskjør og jobber mye hele dagen - plutselig er det blitt kveld, jeg føler meg litt slapp men ikke sulten. Og så husker jeg at jeg ikke har spist hele dagen. Det er så merkelig å ikke kjenne sult slik jeg er vant til.

Og da lurer jeg litt.......jeg må jo få i meg det jeg trenger av fett, og de to siste dagene har det ført til at jeg har et mildt sagt kraftig kveldsmåltid. Jada, grønnsaker også - men mye fett. Må man tilføre fettet jevnt hele dagen, eller går det bra å smelle til sånn som jeg har gjort? Jeg har jo ikke tenkt å holde på sånn altså, men det blir litt unntakstilstand når jeg ahr så sterkt fokus på andre ting...

Chess79 sa for siden:

NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg:D

Yeeey 5 kilo så langt...:)

Tårnet sa for siden:

To måltider om dagen er helt OK tror jeg når måltidene er så næringstette som du sier og kroppen fungerer greit og du minker. Praktiserer det samme med god lunsj midt på dagen (hverdager) og middag ved 19-tiden. Så går det stort sett helt til neste dags lunsj igjen, kanskje med en neve mandler innimellom.
Her er en filmsnutt med lchf: [url]www.video.filmpraksis.no[/url]

Tårnet sa for siden:

Riktig lenke her: video.filmpraksis.no

Stixiepix sa for siden:

Sliter litt for tida. Har gått opp ett kg viser vekta siste veka. Prøver å holde oppe positiviteten, det har eg lært er viktig, mye på grunn av dere her inne ! Har ikkje vegt maten min, kanskje eg også burde prøve det ja. Har ikkje spist noko ulovlig heller, men kanskje litt for lite grønnsaker og for lite trim. Har gått litt tur men -det blir for lite.
Nå føles det som ett ork og lage seg mat. Er lei av egg, kjøtt og fisk. Liker ikkje grønnsaker særlig godt. Off, no er eg en sytekopp !!

Nei, dette går ikkje. Eg kan no heller glede meg over dei kilo eg har mista dei siste 4 vekene :-)

Jojodama sa for siden:

Æsj ja... kjedelig når det stopper opp. Og enda verre når man går opp! Man blir jo så utålmodig!:( Har gått opp og ned samme kilo i snart 2 uker. Er kjempekjedelig, og jeg begynner nesten å bli stressa med hva jeg gjør feil. Men samtidig VET jeg at jeg gjør alt riktig, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet...sukk...
(jeg veier meg jo daglig så jeg vet at det ikke bare er tilfeldigvis høy vekt på veiedagen min)

Jeg er heller ikke glad i grønnsaker, liker best potet jeg da... ;) Så det blir til at jeg bare må presse i meg litt for å få opp karb-antallet. Og i det siste har jeg begynt å få problemer med å få i meg egg og bacon!:eek: Men det går ned, enn så lenge. Kan ikke lage meg brød heller, for det vet jeg av erfaring at er en stopper hos meg. (gikk på ketolyse for 2 år siden)

Det er lurt å veie maten , iallefall grønnsakene. Det gjør jeg , for å være sikker på at jeg holder meg sånn ca på 15 karbs. Veier rømme og fløte også, jeg. Og å skrive matliste er lurt for da ser du lettere hva som funker eller ikke funker. Jeg skriver matdagbok inne på journalen min. Link finner du like over tickern min.:)

Mettek sa for siden:

Da var det nok en onsdag og veiedag for meg! Denne uka viste vekta 93,0 kg, dvs
-1,2 kg fra forrige uke! HURRA =)
[color=#000000][/color]
Det vil si at jeg har nådd mitt første delmål som var å få en BMI under 30! Nå er den 29,7 ;)

Maryrose sa for siden:

Dere er så flinke og standhaftige! :heia: Er full av beundring

Stixiepix sa for siden:

[quote=danku01;803776[HTML]

Det er lurt å veie maten , iallefall grønnsakene. Det gjør jeg , for å være sikker på at jeg holder meg sånn ca på 15 karbs. Veier rømme og fløte også, jeg. Og å skrive matliste er lurt for da ser du lettere hva som funker eller ikke funker. Jeg skriver matdagbok inne på journalen min. Link finner du like over tickern min.:)[/quote]

Takk for tipset! Skal skaffe meg dagbok idag. Tenker ofte at dette kan umulig stemme når eg pøser på med smør og rømme, og det kan hende eg tar alt for mykje? Kva er maks på fettinntak?

Merker at eg er svak for tida. Om 4-åringen sovner på sofaen f.eks, er det eit slit å bere han opp trappa til soverommet. Og han er en liten kar. (Passer til namnet, Alvin <3 )

Korleis ser dykk på jula foresten? Nokon som har tenkt å ha "pause", eller har erfaringer med å gå av kuren 3-4 dager. Raser en opp i vekt? Er det mulig å holde det i sjakk med jogging ?

pleiadene sa for siden:

Så var det ingen nedgang på vekta i morges, men 2 cm mindre rundt livet! Skyldes sikkert at jeg var på juletreff i går. Maten gikk fint, men så var det de der to vinglassene, da! Jeg tror det er der jeg går på trynet! Det er med på å holdet på vannet. Det ser jeg på posene under øynene som det kom en antydning til igjen. Bare etter et par glass tørr hvitvin?!? Ja. Ja. Så er det en bursdag på lørdag som skal overkommes, enda et førjulsselskap osv. Til deg, Stixiepix, den eneste utskeielsen jeg har planlagt i jula, er ørlite kålrotstappe til pinnekjøttet på julaften. Kakene holder jeg meg unna, men jeg skal lage rikelig med multekrem! Det er jo så mye sylte og rull og andre godsaker man kan spise, og ostekjeksene fra Dreamy ... Jo da, det skal vel gå. Men litt vin blir det nok i juledagene, selv om det kanskje forsinker nedgangen. Men jeg fortsetter å tenke positivt (se tråden MÅL - loven om tiltrekning) så får vi se om ikke loven om tiltrekning virker likevel!

Jojodama sa for siden:

Har du holdt på lenge med kuren? De første ukene er vel ganske vanlig å bli spagetti-arm og bein. Magnesiumtilskudd er tingen da. Jeg var gangsperra i alle muskler, kjentes det ut som. Men det løsna brått i slutten av uke 3, og nå kjenner jeg ikke mer til det.

Ang jula så er min slagplan å lage ketolyse kaker,multekrem osv. Skal ha dette i bakhånd, kjekt å kunne putte noe i munnen når vi har gjester og sånt. Julaften tror jeg at jeg tar meg litt riskrem, og litt potet til pinnekjøttet,og en og anna pepperkake. Men blir ikke noe en ukes gomling av høykarb, det tåler ikke kroppen min. Gikk opp 5 kg sist:rodme:, det sjakktrekket kan du lese om i dagboka mi. :D

Panterpia sa for siden:

Jeg teller litt på fingrene hva jeg skal gjøre i jula, men helt ærlig så trives jeg så godt på kostholdet for tiden at jeg egentlig ikke har så lyst å ta av med utskeieelser. Tror faktisk jeg skal kjøre fullt opplegg uten tull i jula :D Jeg har ikke noen spesiell julemat jeg bare MÅ ha - forruten sossiser til ribba - og jeg vet veldig godt hvor muggen jeg blir av sjokolade-marsipan-snacksekjør, så jeg er ikke så fristet.....

Jeg tror også at jeg ikke skal ta noen utskeielser i jula. Ribbe og gr. saker er jo lov, forutenom gulrøtter, og jeg tenkte jeg skulle lage litt gele eller prøve på denne verdens beste oppskriften her inne.

Trives veldig godt med denne dietten. I det siste har jeg tenkt mye på kaker for jeg bare elsker dem, men hver gang jeg har stått foran kakedisken på Rema 1000 i det siste så har en god tanke kommet frem i hodet. Den hvisker at jeg ikke skal kjøpe kaer for jeg kommer til å bli sååå kvalm. Jeg bare elsker den tanken.

Jojodama sa for siden:

:D
Skulle ønske jeg kunne få den tanken! ;)

Mettek sa for siden:

Jeg spiser ikke kake, krem, kjeks, is osv uansett, så det kommer ikke til å være noe problem for meg! Men likevel skal jeg lage lavkalorivennlig ostekake bare for å ha noe i tilfelle ;) Tenker da spesielt på julaften! Ellers kommer jeg nok til å holde meg!

Men en annen ting som bekymrer meg er alkoholen.. Vi bruker å samles på 1.juledag for å dra ut på byen, 5. juledag er det fest på bygda, og nyttårsaften sier seg selv..! Det blir 3 fester det, og jeg vil ikke sitte der å være edru.. Har det noe si om jeg drikker rødvin og lavkarbo-øl tro?

Etter det jeg har skjønt av boken og nettet er det bedre å drikke sprit med sukkerfri brus som blandevann. Husker ikke akkurat hva slags sprit, men det vet sikkert noen andre her inne.

frifuggel sa for siden:

La ikke på meg av alkohol (vin), men gikk heller ikke ned på nesten to uker etter at jeg inntok sorten. Går seg til, bare man er forberedt på at det kan bli noe tregt en stund etterpå. Ikke alle som merker det så lenge som to uker, da! Og noen merker ingen ting.. Kos deg :klem:

Stixiepix sa for siden:

Vodka har ingen karb-- merkelig nok. Har hatt meg en fest, da gikk det i vodka og cola light. Rødvin kan en også drikke litt av.
Gikk ikke opp, men fikk kanskje en litt tregere vektnedgang den uken, men gikk ned ! Tror en kan trygt unne seg det. Men husk at kroppen tåler mindre alkohol under kestose! Kan lett bli en vel fuktig kveld for å si det slik ,hehe :))

Stixiepix sa for siden:

Startet 11 november. Tar magnesium , fra Ketolyse A/S , men siden det er kveldstabeletten er det den jeg letteste glemmer å ta. Spiser litt for lite tror jeg. Merker det på nedgangen også. Har stått stille i en uke nå, litt opp faktisk, før jeg nå er nede igjen der jeg var.

Foresten, har dere smakt sprengt egg? Lettvindt og litt artig om en er lei av å koke egg. Knus egget i en kopp og sleng i mikroen, når du har hørt to POFF, er egget sprengt!Ha litt meierismør i, kanskje noen annet fyll du liker og spis rett ut av koppen. :D

pleiadene sa for siden:

I morgen har jeg bursdag ... og har bestemt meg for å holde meg på den smale sti. Jeg tror kanskje jeg må bestille en flaske vodka og droppe vinen etter det jeg har lest ovenfor. Neida! Jeg skal ikke drikke en hel flaske! Jeg drikker svært sjelden brennevin, kun vin, så det kan jo bli en spennende bursdag. To døtre til bords (voksne) kan jo likevel bli en bremsekloss på alkoholen. Man er jo mor, ikke sant? Håper jeg får alt jeg ønsker meg, og at jeg har gått ned litt når jeg går på vekta i morgen tidlig, onsdag, som er veiedagen hadde jeg ikke gått ned noe, men selv om jeg har gått ned lite og veldig seint - så er nå midjemålet mitt fire cm mindre, noe må jo ha skjedd!

Panterpia sa for siden:

Da var det ny veiedag på meg, og resultatet denne uka er -0,6 kg. Det går stadig nedover! :D

Stresser fælt med eksamen for tiden, så det har blitt en del slurv med både kosttilskudd og mat - kjenner det har samlet seg en del vann. Regner med det fosser av når stresset slipper taket på mandag, hehe.

Fluke sa for siden:

Eksamenstid er unntakstilstand på mange måter her i huset også. Det er godt gjort å holde kostholdet da :ja: Lykke til med eksamenene dine!

Panterpia sa for siden:

Takk for det!;)

Når jeg sier slurv, så er det ikke karbosluv heldigvis. Men jeg spiser ikke så balansert som jeg burde - det er veldig lett å bare proppe i seg noe bacongull når man sitter og jobber istedet for et skikkelig måltid.

Og til pleiadene: GRATULERER MED DAGEN!:)

frifuggel sa for siden:

Fant deg ikke andre steder, så det får bli her; Gratulerer med dagen, Pleiadene!! :klem:

pleiadene sa for siden:

TUSEN TAKK FRIFUGGEL! Jeg har skrevet mye på tråden MÅL. Tenker mye på mine mål, for neste bursdag er jeg sikkert mange kilo lettere! Er helt overbevist, for vekta mi var 200 gram mindre i dag! Og humøret mye mer enn 200 gram bedre! Det hjelper å tenke positivt!

Carisma sa for siden:

Da har du nok skjønt litt feil... :o Det er ingenting i veien med å drikke vin med lavt sukkerinnhold. Det kan man finne ut på polet sine sider, eller ved å spørre de ansatte. Men, som mange nevner blir man fortere full i ketose. På grunn av det ligger jeg langt unna spriten for egen del. :rolleyes:

Dagens oppdatering.

Til tross for advarsler på alle produkter jeg har sett kjøpte jeg tre små sjokolader med maltitol. Spiste ca to og har sitti på do de siste 45 minuttene. Fy fader og fæl lekse det var å lære..hehe

Fluke sa for siden:

:humre:

Maryrose sa for siden:

Hmmm...jeg har forstoppelse..maltitol, sa du? ;)

Hmm.. mandags-morgen-blues...

Her har helgens utskeielser med sukkerfritt godter, maltitolsjokoladen, som forøvrig gjorde meg så og si fastlåst til doen i 12 timer, og min lille sprekk med litt vanlig godter og pizza gitt meg herlige 0,5 kg opp.:mad:

Da det er sagt her jeg nå kommet over dette, går kjapt her i svingene, og er på rett vei igjen. Det værste man kan gjøre er å fortsette med feil mat. Jeg spiste, jeg sprakk, jeg går videre!!!:rolleyes:

God morgen alle sammen!!!

frustrert_frøken sa for siden:

Da har jeg gått på detta en mnd. Og 4 kilo lettere:)
Men føler nå at jeg lurer meg selv, med all lett-væske jeg har i meg.
Cola Zero, Cola Free, Te med suketter, sjokolademousse (fant en kjempe god oppskrift på en av sidene her), Fun Light (som også er god som gele).
I tillegg har jeg da funnet en sjokolade på Mega i Stange, som inneholder 1 karbohydrat (venninna mi lærte meg å ta karbo og minusere sukkeralkoholene, hvis det var utenlandske produkter), men ettersom det nå har vært stagnering 2 uker, må noe av dette gjøre at jeg ikke går ned?
Sjokoladen har vel nettopp kommet inn i min diett:o
Noen som har opplevd lignende?

det negative med vekt-tapet, var at kjolen jeg hadde kjøpt til julebordet, plutselig var for stor. Type stroppløs, og dette fant jeg ut 1/2 time før butikkene stengte. Men den holdt seg da oppe takket være sikkerhetsnåler;)

Så nå kutter jeg ut mesteparten av mine "utskeileser", og fortsetter som jeg gjorde i starten. OK da, kanskje en liten mousse i helga:D

Lykke til alle sammen...

Chess79 sa for siden:

NOVEMBER
16.11.09- 85.1 kg
23-11.09- 82.6 kg
30-11-09- 82.2 kg

DESEMBER
07.12-09- 81.3 kg
14.12-09. 81.1 kg:rolleyes:

Hum..går ikke akkurat fort i svinga her. Håper det går bedre den uka her da.:)

Panterpia sa for siden:

AAHHHH.......der var jaggu eksamensperioden over, stresset har rent av meg - og med det satser jeg på at stressfaktoren har holdt på kiloene, hehe, sånn at det blir kjempenedgang de neste ukene. Så deilig å ha juleferie! juble :D

Stixiepix sa for siden:

Nå få jeg på meg både ridebuksa mi og arbeidsbuksene til typen! Det er de to som har gnaget meg mest :p Men nå trenger jeg deres hjelp igjen om jeg kan få mase.. Hvordan forandrer jeg den tingen ned om her (som jeg ikke husker navnet på) som viser vektnedgangen nå igjen??
Har gått ned til 81,5 kg, noen som vil si at jeg har gått ned 7 kg siden 11.november :D
Det har gått treigt de siste to ukene, men det viktigste er at det går ned!
Idag hadde jeg en sprekk, siste ett dobbeltsjokolade havrefras kjeks !! mmmmmm-- heldigvis var det godt når jeg først skulle ha en sprekk.

Stixiepix sa for siden:

Glem det , jeg tror jeg fik det til ;)

Fumle sa for siden:

November

30.11.09- 110.3 kg

Desember

07.12.09- 109.1 kg
15.12.09- 108.6 kg

pleiadene sa for siden:

Jippi! Bursdagen min var alle tiders, jeg skeiet ut med vodka og lettbrus, spiste riktig, og i går veide jeg meg, til tross for at det er veiedag i morgen .... Da hadde jeg gått ned. Jeg er ingen racer, men jeg har nå likevel gått ned 4 kilo på 7 og en halv uke, og det ER 4 kilo! Jeg fikk alt jeg ønsker meg til bursdagen min, den beste gaven var et nydelig hjemmelaget kort fra datteren min hvor hun skriver at jeg får 1 stk. barnebarn i begynnelsen av juli! Jeg svever av lykke, og MÅ bare ned i ønskekiloene så jeg kan løpe etter barnebarn etterhvert!

Fumle sa for siden:

Gratulerer så mye :snill:

pleiadene sa for siden:

SÅ mange kilo "lost!" Du gir virkelig håp, fantastisk, og gratulerer til deg med kiloene! Det er så morro å se på alle dere som har vært så flinke, og som har kropper som responderer på dietten! Jeg regner med at lykken står meg også bi etter hvert, nå som så mange spennende ting står for døren. Som jeg sa, mitt første barnebarn er underveis, jeg skal gi ut den første boken i en serie av mange i mars, har tatt bilder (litt for tidlig hva kiloene angår,men ...) til bokomslaget, livet er egentlig litt på stell, bortsett fra at det går langsomt ned. Men, men, det GÅR ned og LIVET GÅR OPP!

Hei folkens.

Jeg trekker meg sakte tilbake fra forumet av personlige grunner.
Ønsker dere alle sammen lykke til videre i ferden mot et lettere og bedre liv.
Takker for all støtte og motivasjon jeg har fått fra dere.

Klem :)

pleiadene sa for siden:

Så trist, Linda Kristin, har vært så hyggelig å ha deg her! Men livet tar vel av og til noen vendinger vi ikke har regnet med. Uansett hva det er, så ønsker jeg deg ALT GODT, en GOD JUL og et NYTT ÅR du kan glede deg over!

pleiadene sa for siden:

Jeg skeiet ut med av alle ting, en BRØDSKIVE til frokost i dag, første skiva på 8 uker ... Det skal jeg ikke gjøre igjen, for nå kom straffen. Jeg har så vondt i magen at jeg bare sitter og krøller meg sammen, når jeg ikke sitter på do ... Fy flate, for en reaksjon! Ikke var det så godt som jeg trodde heller ....

frifuggel sa for siden:

Lykke til videre, du også, vi er her om du skulle ønske å komme tilbake, vet du :klem:

Fumle sa for siden:

Takk skal du ha!! Har jo holdt på et år, men skulle begynt på lavkarbo med en gang merker jeg.. Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå, selv om jeg er veldig i ut-testingsfasen enda.. Men man må jo prøve og feile for å få det riktig ;) Jeg merker også for hver gang jeg står på vekta og er 1 kilo mindre, så blir jeg 1 kilo lettere til sinns!!! GUD så deilig :D

Hva slags bøker skal du gi ut??

Panterpia sa for siden:

Her var det ikke store vektnedgangen å spore denne uka -0,1 kg. Jeg har sett vekten litt lavere tidligere i uka, men det er vel veiedagen som skal telle, hehe.
Jeg spiste en del spekemat igår, så jeg kjenner at det er en del vann som har hopet seg opp.
Men - det er ned og ikke opp, så¨da gidder jeg ikke furte :D

pleiadene sa for siden:

Det er en historisk romanserie fra Nord-Norge, mer bestemt Kirkenes, Pasvik etc. Det kommer 6 bøker til neste år, den første kommer 22. mars, og etter mye om og men og diskusjoner med forlaget, skal serien hete KAROLINE. Og når det nærmer seg, skal dere få vite mer.... Da røper jeg jo også identiteten min! Men ... jeg har ingenting annet å skjule enn valkene mine ... så vent og se! Det er fryktelig spennende, jeg brenner etter å fortelle historien som starter i 1880-årene. Hele "bakteppet" med forskejllige hendelser er autentisk, men jeg har naturlig nok "diktet opp" familiene jeg skriver om. Eller har jeg? Plutselig kommer det noen og presser seg på og SKAL inn i serien... og jeg stusser, og lurer på "hva gjør du her?" - men så viser det seg at helt avgjørende og viktig. Kanskje noen som har levd der oppe før? Hva vet jeg... Jeg bare skriver.

frifuggel sa for siden:

Har bodd i både Pasvik og Kirkenes, dette blir spennende :)

Mettek sa for siden:

lenge siden jeg har vært innpå her nå ser jeg! Har vært litt travelt i uka her, men jeg er nå nede i 92,4 kg. Dvs -600g fra forrige uke, men det er jeg fornøyde med! Har ikke vært flink i uka her :eek: Men sjerpings framover nå!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.